Ahneiden opettajien OAJ

kuntaveronmaksaja

Ahtaajat ovat pikkutekijöitä kun puhutaan ay-korruptiosta. Vielä suuremman kansantaloudellisen tappion aiheuttaa OAJ joka keinotekoisilla virkakelpoisuusvaatimuksillaan ja ylisuurilla palkkavaatimuksillaan lypsää kuntaveronmaksajien rahat ahneiden opettajien taskuihin.
Opettajan palkka on huomattavan korkea kun huomioi ettälomia on 3 kk vuodess ja työtunteja on 3-4 työpäivässä, mutta palkka maksetaan 8 tunnilta

Ahne OAJ yrittää esiintyä "lasten puolustajina" vaikka tosiasiassa ovat ahneiden opettajien puolustajia

5

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä opettajan

Kun tuollaisen väitteen esittää, olisi hyvä kertoa, millaisesta opettajan tehtävästä on kyse. Useissa opettajan tehtävissä normaali vuotuinen työtuntimäärä on 1600 tuntia, joka jakautuu vähän yli 9:lle kuukaudelle, loput ovat ns. vapaajaksoja. Jos tekee vähemmän kuin 1600 työtuntia, saa myös suhteessa vähemmän palkkaa. Jos tekee alle 1300 tuntia, on sivutoiminen, eikä nauti päätoimisen opettajan työsuhde-eduista, jotka ovat samantyyppiset kuin kenen tahansa työntekijän.

En ole opettaja, mutta tunnen alaa hyvin. Kannattaa mennä seuraamaan muutamaa oppituntia ja sen jälkeen arvioida, kuinka helppoa tai kuormittavaa työ on. Jos koet sen helpoksi ja hyvätuloiseksi, niin kannattaa hakeutua alalle pikimmiten. Moni muukin hakee ..., moni kutsumuksesta.

• dddsds

Työtuntimäärä ei ole sama asia kuin opetustuntien määrä - siis se varsinainen työ

Loppuhan lume-työtä eli lorvintaa

• voi prkl

Laskitko tuntien valmistelun, suunnittelun ja kokeiden korjauksen? Taitavat tehdä paljon pitempää päivää kuin sinä lusmu.

Oletko koskaan pitänyt yhtään tuntia tai kurssia? Se on pikkasen eri kuin istua passiivisena nenää kaivaen tuolissa.

Enkä ole opettaja, mutta en myöskään ääliö

• Easy money

Monenlaista hommaa olen tehnyt, ja opettajan homma on niistä helpoimmasta päästä. Olen myös muodollisesti pätevä opettajan hommiin, joten olen saanut täyttä palkkaa, ja mistään muusta hommasta ei ole tullut niin helpolla yli 4000 euroa kuukaudessa. Tuo 1600 tuntia vuodessa tarkoittaa töitä 40 tuntia viikossa ja 40 viikkoa vuodessa. Käytännössä 12 viikkoa jää vapaata, tai 13, niin kuin tänä talvena kun oli vuodessa 53 viikkoa. Kyllä sitä vapaata on paljon, ja aivan varmasti enemmän kuin missään muussa työssä vaikka miten laskisi.

Suurin varjopuoli opettajan työssä oli minusta että se ei tarjonnut mitään urakehitystä, ellei vaihtanut pois opettajasopimuksesta. Olin tarpeeksi kauan opettajana, että sain talon ja auton maksetuksi ja vielä pankkitilillekin jäi rahaa, joten minun ei tarvitse enää joka päivä jauhaa luokassa samoja asioita. Nykyään opiskelen ja olen osa-aikaiseti mukavissa hommissa, muualla kuin opetusalalla.

Ei opettajat tee kesällä töitä. Pitkän kesäloman lisäksi opettajat myös pitävät yleensä hyvällä omallatunnolla ansaitsemansa syyslomat ja talvilomat. Moni perheellinen hakeutuu opettajaksi, ja on onnellinen kun voi pitää loamsa yhtä aikaa kun lapsetkin. Siksipä opetusala on naisvaltaista.

• vitkenstaini
        Easy money kirjoitti:

Monenlaista hommaa olen tehnyt, ja opettajan homma on niistä helpoimmasta päästä. Olen myös muodollisesti pätevä opettajan hommiin, joten olen saanut täyttä palkkaa, ja mistään muusta hommasta ei ole tullut niin helpolla yli 4000 euroa kuukaudessa. Tuo 1600 tuntia vuodessa tarkoittaa töitä 40 tuntia viikossa ja 40 viikkoa vuodessa. Käytännössä 12 viikkoa jää vapaata, tai 13, niin kuin tänä talvena kun oli vuodessa 53 viikkoa. Kyllä sitä vapaata on paljon, ja aivan varmasti enemmän kuin missään muussa työssä vaikka miten laskisi.

Suurin varjopuoli opettajan työssä oli minusta että se ei tarjonnut mitään urakehitystä, ellei vaihtanut pois opettajasopimuksesta. Olin tarpeeksi kauan opettajana, että sain talon ja auton maksetuksi ja vielä pankkitilillekin jäi rahaa, joten minun ei tarvitse enää joka päivä jauhaa luokassa samoja asioita. Nykyään opiskelen ja olen osa-aikaiseti mukavissa hommissa, muualla kuin opetusalalla.

Ei opettajat tee kesällä töitä. Pitkän kesäloman lisäksi opettajat myös pitävät yleensä hyvällä omallatunnolla ansaitsemansa syyslomat ja talvilomat. Moni perheellinen hakeutuu opettajaksi, ja on onnellinen kun voi pitää loamsa yhtä aikaa kun lapsetkin. Siksipä opetusala on naisvaltaista.

Tää sama tyyppi kiertää useammilla alueilla trollaamassa. Opettajan töitä ei tenyt päivääkään, pätevyys pelkkä unelma. Taitaa olla joku peruskoulun keskeyttänyt kakkapuheista päätellen.

Hyvää kevättä vaan sullekin, easy money. Helppo raha taitaa tarkoittaa kohdallasi sossua...

Se pitkä lomani muuten alkaa 58 työpäivän jälkeen;) NAM!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe