Teuvolle

tomumaja

Kun käytit tätä Raamatun paikkaa hyväksesi ja pääsitkin tuolla jakeella nokerteleman mieleni syvyyksiä, olkoot, en enää siitä harmittele....
Olisi hyvä jos kirjoittajat laittaisivat aina myöskin kohdan mistä on lainaus otettu Raamatusta. Me saatamme joskus luulla että onkin kirjoittajan itsensä sanomaa, emmehän niin muista aina onko lainattu Raamatusta.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

16

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+9

Anna tuon TS:n jo olla älä vanhoja muistele.

• kk.

Kyllä se on hyvä kaivertaa täällä, koska se on täällä kirjoitettu.

Teuvo on laukaissut paljon pahaa.
        Luoja hänet armahtakoon, ja parantakoon hänen sanojensa tekemät haavat.

• Näin se vaan on.

Asia kun vaan on niin, että en ole koskaan nähnyt Teuvon pyytäneen anteeksi keneltäkään, jota hän on herjannut. Se ei kuulu hänen tapoihinsa.
        Anna sinä silti anteeksi, sillä muuten joudut katkeruuden valtaan ja se on rankka juttu. Jumalan sana velvoittaa antamaan anteeksi ehdoitta, eli sydämestään. Siunausta!

• lakkiluke
        Näin se vaan on. kirjoitti:

Asia kun vaan on niin, että en ole koskaan nähnyt Teuvon pyytäneen anteeksi keneltäkään, jota hän on herjannut. Se ei kuulu hänen tapoihinsa.
        Anna sinä silti anteeksi, sillä muuten joudut katkeruuden valtaan ja se on rankka juttu. Jumalan sana velvoittaa antamaan anteeksi ehdoitta, eli sydämestään. Siunausta!

,,joku ei pyydä anteeksi niin mitäs sitten? Ehkäpä tuo joku ei ole samaa mieltä sen kanssa, joka anteeksipyyntöä odottaa. Joskus voi olla niinkin, että se, jolta pyydetään anteeksi, saa siitä sairaalloista tyydytystä tuntiessaan olevansa "voittaja." Ei suinkaan aina näin ole, mutta toisinaan voi ollakin.

Sanotaan myös, että viisas vaikenee. Eikö kannata miettiä pari kertaa, ennen kuin lähtee mukaan riitoihin uskosta, sen oikeellisuudesta tai vääryydestä? Uskohan on henkilökohtainen vakaumus, eikä toisen puolesta kannata ryhtyä uskomaan. Uskokoon kukin juuri niin kuin hänestä on hänelle itselleen parasta ja antakoon toisten myös ajatella ja uskoa omalla, yksilöllisellä tavallaan. Tietysti jos on halu hallita ja johtaa, saattaa tämä tuottaa egolle vaikeuksia...

• n SUOMEN LAKI.
        lakkiluke kirjoitti:

,,joku ei pyydä anteeksi niin mitäs sitten? Ehkäpä tuo joku ei ole samaa mieltä sen kanssa, joka anteeksipyyntöä odottaa. Joskus voi olla niinkin, että se, jolta pyydetään anteeksi, saa siitä sairaalloista tyydytystä tuntiessaan olevansa "voittaja." Ei suinkaan aina näin ole, mutta toisinaan voi ollakin.

Sanotaan myös, että viisas vaikenee. Eikö kannata miettiä pari kertaa, ennen kuin lähtee mukaan riitoihin uskosta, sen oikeellisuudesta tai vääryydestä? Uskohan on henkilökohtainen vakaumus, eikä toisen puolesta kannata ryhtyä uskomaan. Uskokoon kukin juuri niin kuin hänestä on hänelle itselleen parasta ja antakoon toisten myös ajatella ja uskoa omalla, yksilöllisellä tavallaan. Tietysti jos on halu hallita ja johtaa, saattaa tämä tuottaa egolle vaikeuksia...

Minä ajattelen niin että;

Kaikki ihmiset on erilaisia ja toiset on herkkiä ja sirastuvat kun likasanoa jatkuvasti päälle kaadetaan, niin puolustan näitä heikkoja, ja solvaajan on saatava rangfaistuksensa että muuttaa tapansa.

Sill'ä näitä heikkoja varten on SUOMEN LAKI.

En kannata syyttäjän vahvistamista, vaan oikeus voittakoon.

• riippuu kynsin ja hampain kiinni isiltä perimästä tyhjänpäiväisessä elämässä, eivätkä pysty siitä irrottautumaan vaikka Raamatun opetuksissa ei ole mitään epäselvää:

"Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltäperimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen tuon virhettömän ja tahrattoman karitsan kallillla verellä."

Tästäkin käy selvästi esille, kenen vallasta valitut Kristuksen vuodattaman veren ansiosta voidaan pelastaa.

Isiltä peritty tyhjänpäiväinen elämä ei siis ole Jumalsta vaan Saatanasta.

Tämä on keskustelupalsta, eikä Jeesukaan koskaan mitään sivunumeroita sanellut, vaan: "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet", kuin myös: " Kirjoitettu on."

Kaikki kirjoituksissani olevat lainausmerkkien sisällä olevat tekstit ovat Raamatun jakeita. Jos ovat jostakin muualta, sen olen aina maininnut.

• Etkö tiedä?

Matt. 5:22

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

• Etkö tiedä? kirjoitti:

Matt. 5:22

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Jeesus ei sanonut sitä omille valituilleen, vaan kaltaisillesi totuudesta luopuneille, Saatanan tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille.

• Sinulle,.,.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesus ei sanonut sitä omille valituilleen, vaan kaltaisillesi totuudesta luopuneille, Saatanan tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille.

• Sinulle,.,. kirjoitti:

jos en hänelle totuuden sanaa sano, vaikka itse sen tiedän.

• Mutta minä sanon tei
        TeuvoSuni kirjoitti:

jos en hänelle totuuden sanaa sano, vaikka itse sen tiedän.

• Mutta minä sanon tei kirjoitti:

Paavalikin törmäsi kaltaisiisi valeveljiin:

"Tosin joukkoomme oli tullut eräitä valeveljiä urkkimaan, millaista on se vapaus, jonka olemme Kristukselta Jeesukselta saaneet. Heidän tarkoituksenaan oli saattaa meidät lain orjuuteen."

Tämän palstan valeveljet ovat alusta alkaen yrittäneet saada minut Saatanan uusiokasteen orjuuteen. Eivätkä tule koskaan siinä onnistumaan.

• Todella on!
        TeuvoSuni kirjoitti:

Paavalikin törmäsi kaltaisiisi valeveljiin:

"Tosin joukkoomme oli tullut eräitä valeveljiä urkkimaan, millaista on se vapaus, jonka olemme Kristukselta Jeesukselta saaneet. Heidän tarkoituksenaan oli saattaa meidät lain orjuuteen."

Tämän palstan valeveljet ovat alusta alkaen yrittäneet saada minut Saatanan uusiokasteen orjuuteen. Eivätkä tule koskaan siinä onnistumaan.

• Todella on! kirjoitti:

sillä ei yksikään valeveli toiseen samanlaiseen vihastu, kun kummallakin on sama vihollinen; Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut ihminen:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

• Mutta minä sanon tei
        TeuvoSuni kirjoitti:

sillä ei yksikään valeveli toiseen samanlaiseen vihastu, kun kummallakin on sama vihollinen; Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut ihminen:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

• Mutta minä sanon tei kirjoitti:

"Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että usko ilman tekoja on hyödytön."

Ei Raamatun jäljentäminen ole Jumalan tahdon mukainen teko.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4015
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2417
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe