Acerin tervetuloa

Iloa silmälle

taustakuvasta on kyse. Kun avaan koneen, joka siis Acer ja Windows7 64-bit-käyttis niin tervetuloa- taustakuvana on Acerin logolla varustettu vihreäsävyinen kuva. Miten sen saa vaihdettua?
Käyttäjätilien kautta ei onnistu, kuten onnistui xp:ssä ja taitaa onnistua vistassakin.
Toisessa koneessa on nätti sininen Windows-kuva, saisi edes semmoisen. Siinä myös Win7 mutta 32bit.
Syy vaihtoon on pelkästään esteettinen jos joku sattuisi tietämään keinon niin kiitos!

14

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku...

klikkaat hiiren oikealla ja sieltä mukauta.

• Iloa silmälle

vain sen "jatkuvan" taustakuvan vaihdettua. Tarkoitan sitä joka tököttää aikansa kun kytkee virran päälle ja tulee käyttäjätilit näkyviin.

• armasvirtanen
      • Iloa silmälle

Saako vaihdettua muuten kuin netistä lataamalla? Jos ei niin taidan tyytyä tuohon oletukseen.

• Distrururu
        Iloa silmälle kirjoitti:

Saako vaihdettua muuten kuin netistä lataamalla? Jos ei niin taidan tyytyä tuohon oletukseen.

Valitettavasti ei onnistu kuin netistä ohjelman lataamalla.

• kikka2_
        Iloa silmälle kirjoitti:

Jos rekisterin editointi on tuttua jne... niin tuolla on ohje:
        http://www.makeuseof.com/tag/how-to-change-windows-7-logon-screen/

• tuon winukan
        kikka2_ kirjoitti:

Jos rekisterin editointi on tuttua jne... niin tuolla on ohje:
        http://www.makeuseof.com/tag/how-to-change-windows-7-logon-screen/

käynnistys logon ohjelmallisesti sitä arten tehdyllä ohjelmalla, jolloin tuota rekisterin puukottamista ei tarvittu ja se toi haluamani kuvan tuonne käynnistykseen.
        Suosittelen käyttämään sitä siitäkin syystä, että se luo automaattisesti tuonne oobe kansiaan tarvittavan alikansion info, jonne se sijoittaa myös tuon uuden aloitus logon kuvan ja muuttaa myös rekisterin niin, että Windows osaa hakea tuon aloituslogon oikein.

• Iloa silmälle
        tuon winukan kirjoitti:

käynnistys logon ohjelmallisesti sitä arten tehdyllä ohjelmalla, jolloin tuota rekisterin puukottamista ei tarvittu ja se toi haluamani kuvan tuonne käynnistykseen.
        Suosittelen käyttämään sitä siitäkin syystä, että se luo automaattisesti tuonne oobe kansiaan tarvittavan alikansion info, jonne se sijoittaa myös tuon uuden aloitus logon kuvan ja muuttaa myös rekisterin niin, että Windows osaa hakea tuon aloituslogon oikein.

ohjelmalla muutit, tuollako armasvirtasen laittamalla linkillä?
        Pääsin rekisterissä tuohon backgroud-kohtaan sitten en osannut pitemmälle, olen siis muuttanut tuon value datan arvon ykköseksi.
        Kiitos kikka2 ohjeesta!

• kikka2_
        Iloa silmälle kirjoitti:

Pääsin rekisterissä tuohon backgroud-kohtaan sitten en osannut pitemmälle, olen siis muuttanut tuon value datan arvon ykköseksi.
        Kiitos kikka2 ohjeesta!

Joku tuommoinen ohjelma tietty tekee nuo samat temput niin ettei niitä tarvitse itse viritellä.

Jos onnistuit muuttamaan tuon rekisterin OEMBackground-arvon ykköseksi, niin sitten sinun pitäisi tehdä tiedostonhallinnassa kansio nimeltä "info" Windows\System32-hakemiston alle ja sen alle vielä kansio "backgrounds" (Windows\System32\oobe\info\backgrounds).

Sitten talletat haluamasi jpeg-kuvan (max. koko 256 kb) sinne backgrounds-kansioon.
        Kuvan nimeksi pitää laittaa "backgroundDefault.jpg".
        Siinäpä se.
        Joutunet antamaan kirjoitusoikeudet kansioon, että tallennus onnistuu.
        Sen saa hiiren kakkosnapin takaa Ominaisuudet > Suojaus > Muokkaa > ruksi täydet oikeudet.

• Iloa silmälle
        kikka2_ kirjoitti:

Joku tuommoinen ohjelma tietty tekee nuo samat temput niin ettei niitä tarvitse itse viritellä.

Jos onnistuit muuttamaan tuon rekisterin OEMBackground-arvon ykköseksi, niin sitten sinun pitäisi tehdä tiedostonhallinnassa kansio nimeltä "info" Windows\System32-hakemiston alle ja sen alle vielä kansio "backgrounds" (Windows\System32\oobe\info\backgrounds).

Sitten talletat haluamasi jpeg-kuvan (max. koko 256 kb) sinne backgrounds-kansioon.
        Kuvan nimeksi pitää laittaa "backgroundDefault.jpg".
        Siinäpä se.
        Joutunet antamaan kirjoitusoikeudet kansioon, että tallennus onnistuu.
        Sen saa hiiren kakkosnapin takaa Ominaisuudet > Suojaus > Muokkaa > ruksi täydet oikeudet.

Kiitos ohjeesta. Nyt olen tallentanut tuon tulppaanikuvan, loppusilaus puuttuu, siis miten laitan sen tervetuloa-ikkunaan? Taustakuvaksi onnistuu kyllä.

• mahdolinen
        Iloa silmälle kirjoitti:

Kiitos kikka2 ohjeesta!

jos sulla on windows 7 niin esim. vaikka tuolla ohjelmalla voit saada uuden käynnistyskuvan koneellesi ja googlaamalla öydät varmasti muita samanlaisia, kun tuo ohjelma ei ole sama mitä itse käytin (olen nyt toisella koneella enkä muista sen ohjelman nimeä enään).
        Sen mitä tutkiskelin tuosta ohjelmasata niin se tekee samat jutut ja vaihtaa aloituskuvan haluamaksesi. Kuvan koko saa kuitenkin olla maksimissaan 256kb, joten pienennä sen kokoa niin, että kuva täyttää nuo vaatimukset

http://tweaks.com/software/tweakslogon/

• yks toinen tohelo
        Iloa silmälle kirjoitti:

Kiitos ohjeesta. Nyt olen tallentanut tuon tulppaanikuvan, loppusilaus puuttuu, siis miten laitan sen tervetuloa-ikkunaan? Taustakuvaksi onnistuu kyllä.

Jos olet muuttanut tuon rekisterin kohdan ykköseksi ja sinulla on backgroundDefault.jpg-niminen kuva tuolla ed. mainitussa hakemistossa, niin se kuva ilmestyy aina kun loggaudut ulos tai sisään.

• Iloa silmälle
        mahdolinen kirjoitti:

jos sulla on windows 7 niin esim. vaikka tuolla ohjelmalla voit saada uuden käynnistyskuvan koneellesi ja googlaamalla öydät varmasti muita samanlaisia, kun tuo ohjelma ei ole sama mitä itse käytin (olen nyt toisella koneella enkä muista sen ohjelman nimeä enään).
        Sen mitä tutkiskelin tuosta ohjelmasata niin se tekee samat jutut ja vaihtaa aloituskuvan haluamaksesi. Kuvan koko saa kuitenkin olla maksimissaan 256kb, joten pienennä sen kokoa niin, että kuva täyttää nuo vaatimukset

http://tweaks.com/software/tweakslogon/

Kiitos kaikille neuvojille! Poistin kaikki Acer-default kuvat ja itsestään ilmestyi tuo sininen Windows-kuva jossa on pieni lintu ja oksa.
        Erityiskiitos kikka2, neuvoillasi uskalsin mennä rekisterin editointiin!

• sait logon
        Iloa silmälle kirjoitti:

Kiitos kaikille neuvojille! Poistin kaikki Acer-default kuvat ja itsestään ilmestyi tuo sininen Windows-kuva jossa on pieni lintu ja oksa.
        Erityiskiitos kikka2, neuvoillasi uskalsin mennä rekisterin editointiin!

muutettua. Ohjelma, jota käytin tuon logon muuttamiseen on W7C LogonUI Charger. Sillä on tosi helppo muuttaa tuo avauslogo ihan miksi haluat ja muokkaa itsestään niin rekisterin kuin myös tuon OOBE/Backgrounds kansioon tuon kuvan, joka sitten näkyy koneen käynnistyessä. Kuvan koko edelleen kuitenkin tuo 256kb niin kuin ennekin, jonka lisäät ohjelma niin pyytäessä haluamaasi kuvaa ja siinä se

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3658
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2361
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2308
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2198
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      27
      1626
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      65
      1550
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1457
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      1003
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      982
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      869
    Aihe