Kuka on se taho, johon voi ottaa yhteyttä, mikäli isännöitsijä ei hoida hommiaan?
Ongelmani yksityiskohtiin sen syvemmin pureutumatta voin kertoa seuraavaa:
Olen täysin hiljainen ja asiallinen vuokralainen kerrostalossa. Naapurini sen sijaan on mekastanut tuossa seinän toisella puolen about 9 kuukautta ja valituksia olen osoittanut isännöitsijälle todella useaan kertaan. Mitään hän ei ole saanut aikaiseksi.
Viikko sitten naapurini yrittivät murtautua asuntooni väkivalloin, esiintyen ensin poliisina. Naapureillani oli tarkoituksena vähintäänkin pahoinpidellä minut omassa kotonani, koska olin tehnyt heistä valituksen (he ovat rikollisia ja he eivät tykkää valittajista). He eivät päässeet asuntooni turvaketjun ansiosta, ja lupasivat tappaa minut ja tulla ensi kerralla ovesta läpi.
Jep, näin minun naapurini käyttäytyy. Ilmoitin tämän uhkailun ja kotirauhan rikkomisen isännöitsijälle, mutta asia ei jälleenkään kiinnostanut häntä, vaikka todisteita on kaikista näistä rikkeistä ulkopuolisia todistajia.
On käynyt ilmi, että isännöitsijä on läheisissä väleissä näiden rikollisten kanssa, joten ilmeisesti tämän takia hän ei tee mitään.
En kuitenkaan haluaisi muuttaa, vaan saada tämän asian korjattua. On todella asiatonta, että tällainen ihmisperse saa olla isännöitsijänä. Mikä neuvoksi? Keneen otetaan yhteys?
Isännöitsijä ongelmana
6
212
Vastaukset
- .........
*Et varmaan ole kuullutkaan, että rikosasiat kuuluvat Suomessa poliisille ja oikeuslaitoksille, ei isännöitsijälle, nyt kuulet.
Tee asiasta rikosilmoitus poliisille ja katso oikeusprosessin jälkeen miten käy. Jos sen voitat, niin kerää yhtiöstä määrätty määrä osakkeenomistajia taaksesi ja kutsuta koolle ylimääräinen yhtiökokous vaatimuksiasi käsittelemään. Jos kukaan ei tule puolellesi, niin vika on silloin sinussa.- arwkow
Naapurin uhkailijoista on kyllä tehty poliisille rikosilmoitus!
Mutta isännöitsijästä ei.
Isännöitsijän kautta olen pelkästään pyrkinyt hommaamaan naapureilleni häädön.
En pysty osoittamaan, että isännöitsijä olisi tehnyt minkäänlaista rikosta asiassa, joten poliisille en ole isännöitsijästä ilmoittanut.
Hän vain laiminlyö velvollisuuksiaan, eikä se liene rikos.
Mutta osakkeenomistajien kanssa isännöitsijän vaihtaminen voisi olla toimiva ajatus.
"Jos kukaan ei tule puolellesi, niin vika on silloin sinussa."
Saattaa hyvinkin käydä näin, mutta ei siksi että vika olisi minussa, vaan koska talo on kokonaisuudessaan rauhallinen, joten muut asukkaat eivät joudu olemaan tekemisissä isännöitsijän kanssa. Näinollen he eivät koskaan edes huomaa kuinka huonosti isännöitsijä hommansa hoitaa. Satuin nyt vaan muuttamaan näiden rikollisten naapuriin ja muita naapureita heillä ei ole, joten ketään muuta he eivät häiritse. Nyt sitten tiedän miksei tässä asunnossa minua ennen ole asuttu.. - ..........
arwkow kirjoitti:
En pysty osoittamaan, että isännöitsijä olisi tehnyt minkäänlaista rikosta asiassa, joten poliisille en ole isännöitsijästä ilmoittanut.
Mutta osakkeenomistajien kanssa isännöitsijän vaihtaminen voisi olla toimiva ajatus.
Saattaa hyvinkin käydä näin, mutta ei siksi että vika olisi minussa, vaan koska talo on kokonaisuudessaan rauhallinen, joten muut asukkaat eivät joudu olemaan tekemisissä isännöitsijän kanssa. Näinollen he eivät koskaan edes huomaa kuinka huonosti isännöitsijä hommansa hoitaa. Satuin nyt vaan muuttamaan näiden rikollisten naapuriin ja muita naapureita heillä ei ole, joten ketään muuta he eivät häiritse. Nyt sitten tiedän miksei tässä asunnossa minua ennen ole asuttu..Laita asiasi paperille vaatimuksineen ja toimita se suoraan hallituksen puheenjohtajalle. Ylimääräistä yhtiökokousta et tietenkään saa koolle, mutta vaadi, että asiaasi käsitellään kevään sääntömääräisessä yhtiökokouksessa. Vaatimuksesi on tietysti, että huoneisto otetaan yhtiön hallintaan ja nykyiset asukkaat häädetään.
- Ehkä näin
.......... kirjoitti:
Laita asiasi paperille vaatimuksineen ja toimita se suoraan hallituksen puheenjohtajalle. Ylimääräistä yhtiökokousta et tietenkään saa koolle, mutta vaadi, että asiaasi käsitellään kevään sääntömääräisessä yhtiökokouksessa. Vaatimuksesi on tietysti, että huoneisto otetaan yhtiön hallintaan ja nykyiset asukkaat häädetään.
Rikosilmoituksen olet tehnyt, hyvä.
Mitäs rikosta tuo isännöitsijä on tehnyt? Kyseiset asiat vaativat valitettavasti aikaa, ei isännöitsijä voi potkia yhden asukkaan kertomuksen mukan ketään taloyhtiöstä pihalle.
Laita kirjallisesti tietosi tapahtuneista isännöitsijälle ja hallituksen puheenjohtajalle, jos et isännöitsijään luota, jolloin asiaa käsitellään hallituksen kokouksessa ja saadaa asia eteenpäin. Ja aina parempi mikäli olet muihin naapureihin yhteydessä, ja jos he ovat myös todenneet häiriöitä niin heidän tulee myös asiasta ilmoittaa isännöitsijälle/hallitukselle jolloin onta "todistajaa" asiasta ja asia alkaa entenemään. - näin meillä
arwkow kirjoitti:
Saattaa hyvinkin käydä näin, mutta ei siksi että vika olisi minussa, vaan koska talo on kokonaisuudessaan rauhallinen, joten muut asukkaat eivät joudu olemaan tekemisissä isännöitsijän kanssa. Näinollen he eivät koskaan edes huomaa kuinka huonosti isännöitsijä hommansa hoitaa. Satuin nyt vaan muuttamaan näiden rikollisten naapuriin ja muita naapureita heillä ei ole, joten ketään muuta he eivät häiritse. Nyt sitten tiedän miksei tässä asunnossa minua ennen ole asuttu..Me tehtiin yksityiskohtainen lista kaikista nistä häiriötapauksista, joiden takia oli kutsuttu poliisi paikalle. Sen perusteella As Oy:n hallitus antoi varoituksen asukkaalle ja päätti että jos se ei tepsi, niin sitten esitetään yhtiökokoukselle haltuunottoa. Se ei sitten toteutunut, koska asukas muutti pois varoituksen saatuaan.
Tässä on vähän tietoa http://asoy.rakentaja.fi/index.asp?s=/artikkelit/4463/huoneiston haltuunotto.htm - Hurraa.
näin meillä kirjoitti:
Me tehtiin yksityiskohtainen lista kaikista nistä häiriötapauksista, joiden takia oli kutsuttu poliisi paikalle. Sen perusteella As Oy:n hallitus antoi varoituksen asukkaalle ja päätti että jos se ei tepsi, niin sitten esitetään yhtiökokoukselle haltuunottoa. Se ei sitten toteutunut, koska asukas muutti pois varoituksen saatuaan.
Tässä on vähän tietoa http://asoy.rakentaja.fi/index.asp?s=/artikkelit/4463/huoneiston haltuunotto.htmVoisko suomen mannet pitää vuosiloman. Lähtisitte kotiin Pakistanin vuorille muita manneja katsomaan,ties kuinka hauskaa siellä olisi.Jos vaikka jäisitte sinne,ottakaa myös Amadeus mukaan.Se vois esitellä kruunuaan niille Pakistanin manneille ja te soittaisitte viulua.Jos lähdette niin lähtekää yöllä,sillon suomalaiset nukkuu.Se olis teidän kannalta helpompaa,ei tarvis vilkuttaa hurraavalle,sakealle kansanjoukolle.Lukekaa tämä äkkiä,kohta seerihvi iskee,tiedän kokemuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492