Olen suht kaapissa oleva parikymppinen homomies. Pari seurustelusuhdetta takana päin ja myös reilusti yhdenillanjuttuja, jotka näin jälkikäteen osa kaduttaa. Joskus olin seksuaalisesti tosi halukas ja aktiivinen.
Vuoden kuluessa mulle on seksuaalisesti tapahtunut kuitenkin jotain odottamatonta... Aikaisemmin olin seksissä varsin itsevarma ja enemmän se aktiivinen osapuoli, mutta monen epäonnistuneen yrityksen jälkeen tämä puoli on alkanut jopa pelottaa. Tarkoitan siis, että haluamattani saan nautintoa nykyään enää vain siitä, jos tiedän ettei minun tarvitse olla se aktiivinen puoli vaan enemmänkin se "alistuva". Ja tämä romuttaa itsetuntoa tosi paljon, koska en enää osaa nauttia seksistä - se ahdistaa eikä kiihota minua.
Tietysti voi olla, että minua eivät edes hirveästi nuo yhdeillanjutut enää kiinnosta ja hyvä niin. Mutta eräs pitkäaikainen tapailusuhteenikin kariutui siihen, kun suhtauduin seksiin todella varauksellisesti enkä uskaltanut kokeilla oikein mitään, koska jonkinsortin pelot ovat siitä jääneet.
Miten voisi lähteä asiaa hoitamaan, onko vinkkejä? Tuntuu, että näissä ns. homopiireissä suurin osa ajattelee vain ja ainoastaan seksiä.