Apulaisoikeuskanslerin sanotaan moittivan VM:ää siitä, ettei se ymmärtänyt vuonna 2002 valmistella autoverolain muutosta sen EU-oikeuden tulkinnan mukaan, joka sai vahvistusta maaliskuussa 2009.
Tässähän haukutaan aivan väärää puuta. KHO antoi Siilin asiassa päätöksensä 16.12.2002. Siinä päätöksessä vahvistettiin se tulkinta, että autoverolle voitiin periä arvonlisävero -nimistä veroa, kunhan autovero ei ole liian korkea. Lakiuudistus tehtiin juuri tämän mukaan.
Siis: apulaisoikeuskansleri ei itse asisaa ollenkaan moiti VM:ää (joka ei tietenkään olisi tuossa tilanteessa voinut muuta tehdäkään), vaan itse asiassa hän moittii KHO:a. Tulkinta elvin laillisuudesta oli nimenomaan KHO:n tekemä. Kun hän ei kaiketi voi toimivaltansa puitteissa suoraan syyttää ylintä tuomioistuinta, pitää ottaa näennäisesti VM kohteeksi.
Aika kummallista laintulkintaa kylläkin, tämä suurenmoinen jälkiviisaus.
apukansleri ja KHO
myötähäpeää.....
1
186
Vastaukset
- virikemies
En minä mutta pojat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1474722- 1061688
- 901549
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma371222- 1081050
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26993- 51957
- 74874
- 47773
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?43769