Haluaisimme poikaystäväni kanssa muuttaa yhteen, mutta minä haluaisin syksyllä lähteä muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille töihin ja tulevaisuudessa kumpikin haluamme opiskelujen kautta lähteä työharjoitteluihin ja opiskelijavaihtoihin, niin mietimme sitä vuokra-asiaa, että olisi väärin jättää toista jättämään yksin kallista vuokraa ja tuntuisi tyhmältä maksaa ulkomailta käsin vuokraa ns. turhaan. Onko mahdollista että täksi muutamaksi kuukaudeksi hommaisi taloon toiselle kämppiksen tai ihan uuden vuokralaisen? minä tai poikaystäväni voisimme tuona aikana asua lapsuuden kodissa kun vuokralainen on talossa. Onko jotain muita vaihtoehtoja?
Yhteenmuutto ja ulkomaat
4
428
Vastaukset
- vaihtoehto tämäkin
siis kumpikaan teistä ei asu isommassa asunnossa, niinkö???
miksi ette odottaisi siihen asti yhteen muuttoa että saisitte koulunne käytyä jonka jälkeen ei tarttis miettiä tommosta asiaa???
koska ei sitä yhteen muuttoa kannata miettiä jos molemmilla on haaveet lähteä ulkomaille vaikkakin lyhyeksikin aikaa...kannattaa sitten muuttaa todellakin yhteen kun olette molemmat saaneet koulut loppuun...- **********
Etenkin lyhyen ajan (pari kuukautta) vuokralaisia voi olla vaikea saada. Ja tosiaan opiskelijan tuloilla sitä vuokraa tuskin maksellaan kuitenkaan yksin. Eli siinä mielessä mäkin suosittelisin vielä vanhempien luona asumista jos on noin repaleista tuo lähitulevaisuus. Jo vuokrakämpän löytäminen voi tietyillä alueilla viedä tuon pari kuukautta (jos vaatimuksia kuitenkin on halpuus, tietty koko, alue jne. Kyllä te vielä ehditte!
- manimania
Muuttakaa yhteen vasta vaihdon jälkeen.
Muutamaksi kuukaudeksi on todella vaikea saada kämppistä/vuokralaista, joten todennäköisesti joudutte maksamaan vuokran kokonaan itse. Toki tuo riippuu täysin opiskelukaupungista ja vaihdon ajankohdasta, jos asutte Hesassa ja lähdet vaihtoon elo-marraskuuksi, ei kämppiksen löytäminen tuoksi ajaksi ole hankalaa ollenkaan.
Jos asutte kotona vanhempienne luona, niin kannattaa ihan ensiksi ottaa laskin käteen ja katsoa mihin teillä on varaa. Tarpeeksi edullisen asunnon kanssa ei ole mitkän ongelma maksaa kahden asunnon vuokria muutaman kuukauden ajan (eli teidän yhteisen asunnon ja ulkomailla toisen asunnon vuokraa). - santsaba
Ei se nyt minusta kuulosta kovin kauhealta jos joutuisikin maksamaan vuokraa myös Suomen asunnosta ulkomailla oleskelun ajan. Näinhän se yleensä aina on myös yksin asuvilla. Itse opiskelen ammattikorkeakoulussa ja meille kyllä sanottiin mm. tuosta asiasta että ulkomaille lähtemiseen saa toki rahallista tukea koulun ym. kautta, mutta vakituisen asunnon menoista täytyy sitten tietysti itse huolehtia sinäkin aikana kun on poissa. Tähän tarkoitukseen ei saa mitään erityistä tukea. Toki niitä muita tukia voi käyttää myös tähän tarkoitukseen, ainakin luulisin niin. Tämä kysymys ei siis mielestäni liity yhdessä asumiseen vaan yleensäkin matkusteluun. Vaikka asuisitte erillänne niin joutuisitte maksamaan vuokraa siltäkin ajalta mitä ette vietä Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1083895On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402415Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722383Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732292Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.402048Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781620- 761517
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl101245Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711087Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081