Älkää nyt vetäkö hernettä nenään sillä en minä teille vuodata vaan pikemminkin vaan LPR:n kaupungille, varmaan teistäkin suuri osa on sama mieltä kanssani, tai sitten ei, mutta se mitä minä haluan sanoa on se, että LPR ei todellakaan tarvitse nykyisenkokoista pinta-alaansa. Se on nykyisen pinta-alansa saavuttanut kuntaliitoksilla. Ok, jotain Lappeeta tai Lauritsalaa ei kukaan enää muista erillisinä paikkakuntina mutta esim Nuijamaan muistaa varsin hyvin ja varsinkin Joutsenon.
Moni varmaan sanoo että Joutseno tarvitsee LPR:ääenemmän kuin LPR tarvitsee Joutsenoa mutta joutsenolaiset sanoivat ei kiitos asiasta järjestetyssä kansanäänestyksessä mutta moisella äänestyksellä ei ollut vessapaperin arvoa.
Kuntaliitokset aina koituvat pienemmän tappioksi. Palvelut lakkautetaan ja verot nousevat. Muutenkin, jos ajatellaan että Lappeenranta on kaupunki niin kuinka suuri % kaupungista on kaavoitettua aluetta? Eikö "kaupunki" tarkoita jo käsitteenä rikkoutumatonta taajama-aluetta?
juu
Oletko sitten sitä mieltä että pitäs ruveta mielummin pilkkomaan. Perustetaan joka kaupunginosasta oma kaupunki ja valitaan valtuustot ja rakennellaas sairaalat ja kaupungintalot jnejne... Työttömyys ainakin helpottais mutta verot saattas pikkasen pompsahtaa.Kuntaliitokset ovat maanlaajuinen ilmiö, ja Lappeenrannan seudulla liitokset ovat itse asiassa vielä aika kesken...
Ja ainakin tällä hetkellä näyttää siltä, että Joutseno on hyötynyt liitoksesta paljon enemmän kuin Lappeenranta..
Eikä Lappeenranta näitä kuntia ole itselleen "haalinut". Ihan vapaaehtoisesti halusivat Joutseno ja Ylämaa Lappeenrantaan liittyä.
tzeno
enemmän verotuloja jotta saataisiin uus teatteri ja muuhun viisaisiin rakennus kohteisiin rahaa.