laitetaan?
Siis sanotaan, että keskelle kaulaa, suunnilleen keskisormen kohdalle.
Toisissa ohjeissa sanotaan ja näytetään, että peukalo on vaakasuorassa kitaran kaulaan nähden. Toisissa taas niin, että peukalo onkin kitaran kaulan pituussuunnan mukaisesti kaulan takana. Jälkimmäinen tuntuu minulle sopivammalta.
Minä olen utelias. Kumpi tapa tuntuu teille sopivammalta?
Mihin peukalo
5
215
Vastaukset
- Oikeinpäin
peukkunne menee?
- Unclesayit!
Joskus ihan eri suuntaan kuin kaula. Joskus ihan samaan suuntaan. Ihan miten sattuu, jos tarkemmin ajattelee.
Se miten se parhaiten menisi, se ei ole käynyt mielessä.
Pitää kysyä ihan vajaa 78 vuotiaalta enoltani - että miten se hänen mielestään parhaiten sujuu. Siis jos te ette tiedä.
- In Flames
...näin että se peukku vaihtaa paikkaa aina tilanteen mukaan.
Turha sitä on lukita tiettyyn kohtaan kaulaa. Tällainen toiminta voi jopa rajoittaa kykyjäsi soittaa optimaalisesti.
Itse olen oppinut käyttämään peukkua kaulan päällä ja sieltä käsin osallistumaan myös nuottien soittamiseen E-kieleltä.
Joku viisas sanoi joskus että työ tekijäänsä opettaa. Näin on myös kitaran soitossa. Jokaisella meistä on omanlainen ruumiinrakenne ja sitä kautta kouliintuu myös soittotyylimme. Ei siis ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa soittaa kitaraa, tyylejä on tasan niin monta kuin on soittajiakin.
Tee siis niin kuin parhaalta tuntuu unohtamatta silti hyväksi todettuja "yleisiä perusoppeja", jotka kuuluvat kitaran soittamiseen olennaisesti ja jotka löytyvät suunnilleen jokaisesta kitransoiton perusoppaasta.- Yritysjaerehdys
Barreesoinnut soittaa yhdellä tavalla. Se sama peukun asento avoimissa soinnuissa taas ei toimikaan niin hyvin vaan niin huonosti. Peukku kaulan reunalla toimii siinä paremmin (minulla), mutta ei tarpeeksi hyvin. Jotain siinä on vialla.
Harjoittelemalla käden asento, siis sormet, ranne, kyynärpää, kitaran asento, ovat muuttuneet moneen kertaan. Siis vahingossa - ei siis minkään suunnitelman mukaan. Pitää jatkaa yritys ja erehdys linjalla ... - fucku
Yritysjaerehdys kirjoitti:
Barreesoinnut soittaa yhdellä tavalla. Se sama peukun asento avoimissa soinnuissa taas ei toimikaan niin hyvin vaan niin huonosti. Peukku kaulan reunalla toimii siinä paremmin (minulla), mutta ei tarpeeksi hyvin. Jotain siinä on vialla.
Harjoittelemalla käden asento, siis sormet, ranne, kyynärpää, kitaran asento, ovat muuttuneet moneen kertaan. Siis vahingossa - ei siis minkään suunnitelman mukaan. Pitää jatkaa yritys ja erehdys linjalla ...ilman teitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683