Mihin peukalo

Pituussuunta

laitetaan?

Siis sanotaan, että keskelle kaulaa, suunnilleen keskisormen kohdalle.

Toisissa ohjeissa sanotaan ja näytetään, että peukalo on vaakasuorassa kitaran kaulaan nähden. Toisissa taas niin, että peukalo onkin kitaran kaulan pituussuunnan mukaisesti kaulan takana. Jälkimmäinen tuntuu minulle sopivammalta.

Minä olen utelias. Kumpi tapa tuntuu teille sopivammalta?

5

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeinpäin

      peukkunne menee?

      • Unclesayit!

        Joskus ihan eri suuntaan kuin kaula. Joskus ihan samaan suuntaan. Ihan miten sattuu, jos tarkemmin ajattelee.

        Se miten se parhaiten menisi, se ei ole käynyt mielessä.

        Pitää kysyä ihan vajaa 78 vuotiaalta enoltani - että miten se hänen mielestään parhaiten sujuu. Siis jos te ette tiedä.


    • In Flames

      ...näin että se peukku vaihtaa paikkaa aina tilanteen mukaan.
      Turha sitä on lukita tiettyyn kohtaan kaulaa. Tällainen toiminta voi jopa rajoittaa kykyjäsi soittaa optimaalisesti.

      Itse olen oppinut käyttämään peukkua kaulan päällä ja sieltä käsin osallistumaan myös nuottien soittamiseen E-kieleltä.

      Joku viisas sanoi joskus että työ tekijäänsä opettaa. Näin on myös kitaran soitossa. Jokaisella meistä on omanlainen ruumiinrakenne ja sitä kautta kouliintuu myös soittotyylimme. Ei siis ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa soittaa kitaraa, tyylejä on tasan niin monta kuin on soittajiakin.

      Tee siis niin kuin parhaalta tuntuu unohtamatta silti hyväksi todettuja "yleisiä perusoppeja", jotka kuuluvat kitaran soittamiseen olennaisesti ja jotka löytyvät suunnilleen jokaisesta kitransoiton perusoppaasta.

      • Yritysjaerehdys

        Barreesoinnut soittaa yhdellä tavalla. Se sama peukun asento avoimissa soinnuissa taas ei toimikaan niin hyvin vaan niin huonosti. Peukku kaulan reunalla toimii siinä paremmin (minulla), mutta ei tarpeeksi hyvin. Jotain siinä on vialla.

        Harjoittelemalla käden asento, siis sormet, ranne, kyynärpää, kitaran asento, ovat muuttuneet moneen kertaan. Siis vahingossa - ei siis minkään suunnitelman mukaan. Pitää jatkaa yritys ja erehdys linjalla ...


      • fucku
        Yritysjaerehdys kirjoitti:

        Barreesoinnut soittaa yhdellä tavalla. Se sama peukun asento avoimissa soinnuissa taas ei toimikaan niin hyvin vaan niin huonosti. Peukku kaulan reunalla toimii siinä paremmin (minulla), mutta ei tarpeeksi hyvin. Jotain siinä on vialla.

        Harjoittelemalla käden asento, siis sormet, ranne, kyynärpää, kitaran asento, ovat muuttuneet moneen kertaan. Siis vahingossa - ei siis minkään suunnitelman mukaan. Pitää jatkaa yritys ja erehdys linjalla ...

        ilman teitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe