Kuollut ja kuopattu

sarvipäinen unelma

Luin joku aika sitten artikkelin, jossa kipeästi kolahti: "Ehkä jotkut eivät eivät vaan suostu myöntämään itselleen, että rakkaus on kuollut"...

Tuo ajatus vaivasi, ja vaikka en tahtonut, niin se iti ja kasvoi, vaikka kuinka yritin ja ehkä vieläkin yritän tunkea sitä takaisin kaapin perälle pimeään, lukkojen taa, puhumattomuuteen...ajatuskieltoon, se tulee ulos silmistä, korvista, suusta ja koko käytöksestä....

Minulle kävi noin.
Nyt tuntuu, että minusta on tulossa vihainen, ärsyyntynyt, ahdistunut.

Minua ottaa puolisossani päähän nykyisin kaikki. Niin lujasti, että, jos satun kävelemään peilin ohi, minusta näyttää, että siltä katsoo minua otsa kurtussa itse perkele, josta ei tiedä, mitä se ajattelee ja tekee.

Jos en ole sulkeutunut mykäksi, nakkelen piikkipäisiä sanoja, saatan karjuakin kurkku suorana. Yleensä välttelen sydän tiukan vanteen puristamana.

Eikä tuo sanallinen "kommunikointi " yksin, vaan toisessa ottaa pannuun ihan kaikenmaailman kirjo -
ja nykyisin itsessäkin.

Liittoon on mahtunut hyviä ja pahoja ja hyvinkin pahoja hetkiä. Ne kaikkein pahimmat vaan on jätetty maton alle mädäntymään koskaan kunnolla niitä käsittelemättä. Ja sitten kasvoi tuo kasvi vuosien mittaan, kuoletti rakkauden.

Ja kun yrittää, niin ei sydämessään edes tiedä, mitä oikeastaan haluais yrittää ja minkä vuoksi....

Hirveää on kohdata piilotettu totuus, kuollut rakkaus, jonka aikoi pitää hengissä, vaikka maailma ymrärillä räjähtäis.

Tsemppiä teille muille.

8

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkeäkö liikaa..?

Sitä joka paikka jauhaa siitä kaiken kattavasta rakkaudesta, joka on kuitenkin pelkkä kupla jatkuessaan!
      Kyllähän asiantuntijat siitä varoittavat, että rakkaus loppuu pitkässä liitossa ja tilalle tulee "muuta..."
      No, itsekkin siinä pitkässä liitossa kituen, en tiedä, mitä se "muu" on?
      Ei se ole enää sitä tunteen paloa..ei intohimoa..ei oikein edes kiintymystä..kaveruutta ehkä, mutta ei mitään "sydänystäväsellaista.."
      No, jokainenhan voi itse tehdä valintansa...eihän sitä ole pakko liitossaan olla, jos ihan "viha"-suhteeksi menee, eikä silloin kannatakkaan...
      Liittoon pitää panostaa, että se pysyy siedettävänä ja meillä on sitäkin kokeiltu, mutta aika teennäistä sekin on.."Rakkaus on kuollut... ja sen mukana kaikki"...(tuon olen täällä jostakin lukenut, mutta se on niin totta!)
      Ymmärrän sua AP. Samalta tuntuu meistä liitoissaan pysyvältä monesta...Työstä sitä?

• paha ihminen

Sait sanoiksi sen, mitä tunnen.
      Myös sinulle haluan toivottaa tsemppiä.

• näin käy

jos menee naimisiin "vaan jonkun" kanssa. Ihmiset eivät näe toisissaan persoonia ollenkaan. Hyvä jos tuntevat itseään persoonana.

• tämän kokenut itse

Se on aivan sama kuinka tulinen rakkaus on alussa ollut ja kuinka hyvin on oppinut toisen tunteen alkuvuosina!
        Ihminen muuttuu vanhetessaan ja 20 vuoden jälkeen voi sanoa aivan rehellisesti, että tuskin tunnen enään tuota ihmistä, joka alkuvuosina oli elämäni paras ja rakkain ystävä!

• **

Kukahan täälläkin menee naimisiin "vaan jonkun" kanssa?
        Jos olet itse niin tehnyt, älä yleistä!
        Logiikkasi mukaan täällä ei muun takia naimisiin mentäisikään, jos ero tilastoja seuraa..!
        Kyllä ne ihmiset rakkaudesta naimisiin menevät ja siksi, että uskaltavat luottaa toiseen, läheiseksi tulleeseen kumppaniinsa...rahaliitot taitaa olla enempi Amerikan mallia..
        Vuosien aikana ihmisluonto kuitenkin muuttuu ja tärkeysjärjestys sen myötä... tulee lapset ja ura, eikä liittoon jää aikaa enää panostaa, eikä haluakaan, koska mielenkiinnot ovat jo muualla.
        Sitten huomataankin, että ollaan muukalaisen kanssa yhdessä, sovittamattomat riidat ovat suhteen syöneet, eikä uskallusta, eikä haluakaan ole enää korjata tilannetta. Ero on se helpompi ratkaisu!

• Vaimo-62

Olen samassa tilanteessa. Tunteet ovat kuolleet 18 vuoden avioliitossa. Omasta mielestäni suurin syy on miehen alkoholismi. En tunne enää ikävää kun hän on matkoilla, en ole mustasukkainenkaan niinkuin alkuaikoina.
      Eroa olen nyt miettinyt puoli vuotta ja päätös on syntynyt. Kun sopiva hetki tulee, kerron sen hänelle. Pelkään, että ero on sukulaisillemme ja ystävillemme iso järkytys kun kaikki ovat pitäneet meitä oikein ihanneparina.

• kuningas alkoholi

Näin mullekin kävi. Alkoholi, jota mies käyttää joka ikinen viikonloppu ja mitä sitten humalapäissään on tapahtunut, niin se kai se sitten vuosia myötä söi halun aina yrittää korjata ja paikkailla asioita kuntoon. Joskus tulee peräseinä vastaan. Ei enää jaksa yrittää.

En minäkään ole mustasukkainen enkä ikävöi, kun hän on poissa mutta sitä en voi estää, että sydän on kuin kovettunut rusina rinnassa tälläkin hetkellä. On hirveän iso prosessi erota, kun on pitkä liitto takana. Mutta toivoa pitää jaksaa pitää yllä, että tulevaisuudella olisi vielä hyviä päiviä edessä. Voimia sulle.

• sanookin

Älä välitä siitä, että sukulaiset ja ystävät on pitäneet teitä ihanneparina, et sinä heidän kanssaan ole naimisissa. Et myöskään alkoholin. Kerro se heille, jos sinun jotain pitää kertoa.
        Status ei lämmitä. Oikea elämä eletään kuitenkin omassa todellisessa elämässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      126
      3943
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      73
      2396
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      43
      2059
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      78
      1630
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1566
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      12
      1274
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1097
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1091
    Aihe