Lilli Group huijaa

Turakaisen tussi

Satuin viime vuoden maaliskuussa ostamaan tietokoneen, missä vuoden ilmainen Lilli virustorjunta.

Joulukkuussa alkoi ruutuun ilmestyä "Virustorjuntanne on lopussa, tilaa jatkoa" kaltainen mainos Lilliltä.
Oletin kyseessä olevan virheilmoitus, koska ilmaista turvaa oli muistini mukaan useampi kuukausi jäljellä.
Joulukuun puolivälissä sitten katosi yhteys Lilliin, ei voinut itse ladata viimeisiä virustorjuntaohjelmia, ei myöskään tarkistaa itse tietokoneen kovalevyä.
Seuraavalla viikolla toimi kerran ja tilasin jatkokauden. Mutta hups, virustorjunta ei kahden viikon aikana toiminut, eli latauksia ei voinut tehdä, eikä itse tarkastamaan kovalevyä.

Poistin siis Lillin koneelta ja latasin ilmaisen ohjelman.

Tämän kuun alussa sitten tuli yllätys, Lilli lähetti laskun seuraavalta puolelta vuodelta.
Lähetin tiedotteen, ettei Lilli ole toiminut koneellani joulukuussa ja näin ollen puran sopimuksen. Sillä laskun saapumisesta on oikeus purkaa sopimus kahden viikon sisällä laskun saapumisesta.


Mitä vielä, tänään tuli Lilliltä muistutuslasku. Ei kaiketi auta muu kuin viedä homma oikeuteen.

11

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

      "... tilasin jatkokauden." No, jos pystyt oikeudessa osoittamaan, että toimimattomuus johtui myyjän puolelta, eikä osaamattomuudestasi, voit ehkä voittaakin. Kallista touhua joka tapauksessa, varsinkin jos takkiin tulee.

      • Turakaisen tussi

        Kun avaa tietokoneen ja yrittää saada ladattua uusimmat virustorjunnat ja näytölle tulee "Virusturva vanhentunut, hanki uusi/jatko" kaltainen ilmoitus. Mitä itse tekisit?

        Kokeile, poista virustorjunta koneeltasi ja kun avaat koneen, tulee ilmoitus ettei virustorjuntanne ole kunnossa.

        Mikäli joulukuussa olisi koneeseeni pukannut virus, sekin varmaan olisi ollut käyttäjän vika.

        Kuluttajasuojan mukaan, kaupan voi purkaa 14 vrk kun asiakirja on tullut ja se on tehty.

        Mitää vahvistusta ei tullut sähköpostiin, ainoastaan lasku josta reklamaatio yritykselle.

        Toisaalta, voi sen myös maksaa ja kertoa useammalla saitilla asiasta. Tuolloin Lillille tulee suuremmat tappiot.

        Koska olen työtön, valtio maksaa kulut.


      • 12
        Turakaisen tussi kirjoitti:

        Kun avaa tietokoneen ja yrittää saada ladattua uusimmat virustorjunnat ja näytölle tulee "Virusturva vanhentunut, hanki uusi/jatko" kaltainen ilmoitus. Mitä itse tekisit?

        Kokeile, poista virustorjunta koneeltasi ja kun avaat koneen, tulee ilmoitus ettei virustorjuntanne ole kunnossa.

        Mikäli joulukuussa olisi koneeseeni pukannut virus, sekin varmaan olisi ollut käyttäjän vika.

        Kuluttajasuojan mukaan, kaupan voi purkaa 14 vrk kun asiakirja on tullut ja se on tehty.

        Mitää vahvistusta ei tullut sähköpostiin, ainoastaan lasku josta reklamaatio yritykselle.

        Toisaalta, voi sen myös maksaa ja kertoa useammalla saitilla asiasta. Tuolloin Lillille tulee suuremmat tappiot.

        Koska olen työtön, valtio maksaa kulut.

        Ensinnäkin en ikinä maksaisi mistään torjunnasta, niinkuin en mistään muustakaan minkä saa nollien ja ykkösten muodossa.
        Tietoturvakeskuksen tai mikä nyt ilmoittaakin, ettei turva toimi, saa pois päältä. Tutka ei edes ole välttämätön, jos maalaisjärkeä käyttää ja pitää ohjelmat ajan tasalla. Aina on käyttäjän vika, jos haitan koneelleen hommaa.
        Lakimies voi tietää paremmin nämä kuluttajansuojan kiekurat.
        Kunhat et herjaukseen syyllisty, vaan pitäydyt faktoissa.
        En ole työtön, kunta maksaa viulut.


      • Turakaisen tussi
        12 kirjoitti:

        Ensinnäkin en ikinä maksaisi mistään torjunnasta, niinkuin en mistään muustakaan minkä saa nollien ja ykkösten muodossa.
        Tietoturvakeskuksen tai mikä nyt ilmoittaakin, ettei turva toimi, saa pois päältä. Tutka ei edes ole välttämätön, jos maalaisjärkeä käyttää ja pitää ohjelmat ajan tasalla. Aina on käyttäjän vika, jos haitan koneelleen hommaa.
        Lakimies voi tietää paremmin nämä kuluttajansuojan kiekurat.
        Kunhat et herjaukseen syyllisty, vaan pitäydyt faktoissa.
        En ole työtön, kunta maksaa viulut.

        ensimmäisestä viestistä ei selvinnyt, olen useaan otteeseen ladannut koneeseen viimeisimmät virus tai mitä suojia ne onkaan ja ajanut itse koneen tarkistuksen.

        Kun klikkasi vas. puolella olevaa Lillin logoa, kuten ennenkin. Tuli ilmoitus ettei voi käyttää ja aukaistessa koneen oli tullut ilmoitus Lillin virusturvaohjelman käyttöajan olevan lopussa.
        Kyse siis ei ollut käyttäjän vika niissä toiminnoissa, mitä olin tehnyt useaan otteeseen.

        Tutkin hieman asioita, kuluttaja-asiamies nimike on vaihtunut toiseen.
        Joten huomenna ensin soitto Lilliin ja jos ei päästä yhteisymmärrykseen, soitto kuluttaja-asiamiehelle (minkä virallinen nimike vaihtunut).
        Mikäli siellä ollaan samaa mieltä, että minun pitää maksaa turhasta. Alan levittämään eri medioihin tietoa tavasta, millä Lilli huijaa.
        Ja se todennäköisesti vie useamman potenttiaalisen asiakkaan pois Lilliltä.

        Sinänsä tänään lähetin sähköpostitse jo saman kysymyksen Lilliin, ehkä sieltä tulee aikanaan vastaus.
        Joskus on käynyt erään yrityksen kanssa siten, että olen lähettänyt useammalle firman edustajalle sähköpostia ja kun viikon sisällä ei ole tullut vastausta, olen soittanut.
        Jokainen väitti, ettei ollut saanut sähköpostiani mutta kuullut toiselta työntekijältä asiastani.


      • 13
        Turakaisen tussi kirjoitti:

        ensimmäisestä viestistä ei selvinnyt, olen useaan otteeseen ladannut koneeseen viimeisimmät virus tai mitä suojia ne onkaan ja ajanut itse koneen tarkistuksen.

        Kun klikkasi vas. puolella olevaa Lillin logoa, kuten ennenkin. Tuli ilmoitus ettei voi käyttää ja aukaistessa koneen oli tullut ilmoitus Lillin virusturvaohjelman käyttöajan olevan lopussa.
        Kyse siis ei ollut käyttäjän vika niissä toiminnoissa, mitä olin tehnyt useaan otteeseen.

        Tutkin hieman asioita, kuluttaja-asiamies nimike on vaihtunut toiseen.
        Joten huomenna ensin soitto Lilliin ja jos ei päästä yhteisymmärrykseen, soitto kuluttaja-asiamiehelle (minkä virallinen nimike vaihtunut).
        Mikäli siellä ollaan samaa mieltä, että minun pitää maksaa turhasta. Alan levittämään eri medioihin tietoa tavasta, millä Lilli huijaa.
        Ja se todennäköisesti vie useamman potenttiaalisen asiakkaan pois Lilliltä.

        Sinänsä tänään lähetin sähköpostitse jo saman kysymyksen Lilliin, ehkä sieltä tulee aikanaan vastaus.
        Joskus on käynyt erään yrityksen kanssa siten, että olen lähettänyt useammalle firman edustajalle sähköpostia ja kun viikon sisällä ei ole tullut vastausta, olen soittanut.
        Jokainen väitti, ettei ollut saanut sähköpostiani mutta kuullut toiselta työntekijältä asiastani.

        "Tuli ilmoitus ettei voi käyttää ja aukaistessa koneen oli tullut ilmoitus Lillin virusturvaohjelman käyttöajan olevan lopussa."
        Ai ei ole käyttäjän vika?
        Autostasi loppuu bensa, valmistajan vika?


      • Turakaisen tussi
        13 kirjoitti:

        "Tuli ilmoitus ettei voi käyttää ja aukaistessa koneen oli tullut ilmoitus Lillin virusturvaohjelman käyttöajan olevan lopussa."
        Ai ei ole käyttäjän vika?
        Autostasi loppuu bensa, valmistajan vika?

        Ilmainen Lilli virustorjunnan piti mainoksen ilmoituksen mukaan olla voimassa 31.03.2010.

        Ilmoitus ettei Lilli virustorjunta ollut enää voimassa, tuli noin 15.12.2009.

        Millä tavoin se on käyttäjän vika, kun Lilli virustorjunta katkeaa Lillin puolelta noin kolme ja puoli kuukautta ennen varsinaista katkaisuaikaa?


        Autoiluun verrattuna:
        Autossa on kolmen vuoden takuu, auto hajoaa kahden vuoden kuluttua. Takuu ei korvaa, vaikka vika täyttää takuuehdot.
        Kumman velvollisuus maksaa korjaus autoilijan vai takuun antajan?


      • Määmy
        Turakaisen tussi kirjoitti:

        Ilmainen Lilli virustorjunnan piti mainoksen ilmoituksen mukaan olla voimassa 31.03.2010.

        Ilmoitus ettei Lilli virustorjunta ollut enää voimassa, tuli noin 15.12.2009.

        Millä tavoin se on käyttäjän vika, kun Lilli virustorjunta katkeaa Lillin puolelta noin kolme ja puoli kuukautta ennen varsinaista katkaisuaikaa?


        Autoiluun verrattuna:
        Autossa on kolmen vuoden takuu, auto hajoaa kahden vuoden kuluttua. Takuu ei korvaa, vaikka vika täyttää takuuehdot.
        Kumman velvollisuus maksaa korjaus autoilijan vai takuun antajan?

        Otat autoon kaskon, kahden kuukauden kuluttua autosi varastetaan. Vakuutusyhtiö ei maksa korvausta, sillä varkausvakuutus ei vakuutusyhtiön mukaan korvaa varastettua autoa. Vakuutusasiakirjassa kyllä on maininta, että varastettu auto korvataan.


    • Turakaisen tussi

      auttoi, minut poistettiin tänään laskutuksesta.

      Omalla tavalla oma moka, kun ei soittanut aikaisemmin.
      Lähtökohtana kuitenkin oli, kun ruutuun tulki ilmoitus vajeellisesta viruksentorjunnasta, oletin ilmaisajan olevan ohitse. Vaikka se olisi ollut ohitse vasta helmikuun lopussa. Eli kaksi ja puoli kk myöhemmin (ei siis kolme ja puoli).

    • Ostin Pioneer viritin.vahvisrimen ja kauppaan kuului avaimet käteen 90€ maksava toimitussopimus jonka toimitti Lilli Group. Digitalkkari sai tunnin ähellyksen jälkeen laitteen puolittain toimimaan mutta uusi levysoitin ei toiminut kuin hyvin hiljaisella äänellä. Kysymyksessä oli laitevika? Puolentoista kuukauden kulutta toinen lollut aitteeseen kytketty kovaääninen hiljeni. Soitto Lilliin josta tuli toinen digitalkkari joka kertoi kysymyksessä olleen asennusvirheen. Lasku 79 €. Valitin laskusta ja Lillin vastaus oli, että edellien talkkari oli käynyt korjaamassa virheensä. Henkilö ei ollut kuitenkaan sama joka hoiti ensimmäisen asennuksen. Käyttääkö Lilli haamuasentajia vai onko meillä vaimoni kanssa vakavampi näköhäiriö?

      • Tarina jatkuu. Ensimmäinen dikitalkkari lähetti minulle sähköpostin jossa oli selvitys jälkimmäisen dikitalkkarin vian korjauksesta. Syy oli CD soittimen mono/stero kytkimen väärästä asennosta. Kytkin oli mono puolella. CD soitin on Pioneer PD-F607 ja jokainen voi todeta, että kyseisessä laitteessa ei ole mono/stereo kytkintä. Kysymyksessä oli kesken jäänyt asennus. Lopuuiko tieto vai taito?


    • Lisää digitalkkareista. Ovat ihmemiehiä keksimään satuja Nyt tuli MPY:ltä 89 € lasku kun soittimesta ei löytynyt Mono/stereo kytkintä.Maksoin laskun ja jään mielenkiinnolla odottamaan seuraavia satutunteja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3440
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2790
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2688
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2594
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1962
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1827
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1733
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      154
      1596
    Aihe