Sensuraatio iski suomi24 sivuille!!

JanitaL

Viestimme poistettiin,kun siinä oli arkaluontoista ja todellista asiaa huostaanotoista.... Suomessa sensuraatio iskee kun puhutaan totuudessa ja asiaa... kukaan ei kestä.. Mikä maa!!

21

317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on oikeusmurha

      että täällä on olevinaan sananvapaus. Asiakkaallahan on oikeus kertoa viranomaisen kanssa asioinnistaan KAIKKI julkisuuteen.

      Mutta kas, kas, kun lastensuojelu ei jostain syystä kestä julkisuutta, vaikka vanhemmat kestävät.

      Ymmärrän täysin, että ihmiset haluavat tuoda julkisuuteen nimenomaan lastensuojeluun sisältyvää mielivaltaa ja laittomuutta, joka on kaukana lapsen edusta. Se on hyvä asia ja ne pitääkin tuoda julki, koska hallinto-oikeus ja erityisesti koko valitusjärjestelmä on aivan surkea ja toimimaton, sieltä ei oikeutta saa välttämättä ollenkaan.

      Kun sossu saa tietää lastensuojeluasiakkaan nettikirjoittelusta, niin saatetaan uhata ihan suoraan, että jos kirjoittelu ei lopu, niin seuraa sitä tai tätä. Yleensä kostetaan laittomilla tapaamisrajoituksilla, laitetaan tapaamiset valvotuiksi, perutaan lapsen kotilomia tai muuta vastaavaa.Siis kostetaan lapselle se, että hänen asiassaan on muutenkin toimittu laittomasti. Tämä on totisinta totta ja kun sitä verrataan siihen julkiseen valheeseen, miten hienoa ja ah, niin lapsen etua ajavaa lastensuojelun uskotellaan olevan, niin ymmärtää kyllä sossun hermostumisen nettikirjoittelusta.

      Itse uskoin aikanaan Suomen olevan oikeusvaltio, jossa joka kansalaisella ihan oikeasti on mahdollisuus saada oikeutta itselleen. Oli todella, todella karvas pettymys ja järkyttävää nähdä, että ei asia niin olekaan. Järkyttävyyttä lisäsi vielä se, että suurin mielivalta ja laittomuus kohdistuu lapseen, jonka kuuluisi olla kaikkien aikuisten erityissuojelussa. Mutta väärin toimivan sossun vallanhalu ja pätemisen tarve ovat ehkä syynä, että sossu on kykenemätön myöntämään omia virheitään. Kun molemmat lääkäreiden tekemät lastensuojeluilmoitukset osoittautuivat vääriksi ja aiheettomiksi, sossu ei silti purkanut huostaanottoa. Lääkärit pyysivät anteeksi erehdystään, niin vähintä, mitä sossun olisi kuulunut välittömästi tehdä, olisi ollut palauttaa lapsi kotiin. Mutta mitä teki sossu?

      Ajoi tilanteen sellaiseen pisteeseen, että se järkyttävyydessään vetää vertoja monelle muulle laittomuudelle mitä lastensuojelun suojissa tapahtuu!

      Kaiken rikollisuuden mahdollistava ls-järjestelmä EI PUUTU YKSITTÄISTAPAUKSIIN ja verhoutuu sossun SALASSAPITOVELVOLLISUUTEEN ihan kuin sillä muka asiakasta suojeltaisiin. Hah! Salassapito on voimassa, että viranomaisrikokset eivät paljastuisi suurelle kansalle.

      • Toivoa on

        eilen meillä ja koska hän näki aikanaan sisaruksensa laittoman huostaanoton, osallistui johonkin palaveriinkin, jossa omin korvin kuuli kaiken laitoksen mielivallan ja heidän rikollisten toimiensa peittelyn, hän on siis niin paljon perillä suomalaisen lastensuojelun päivänvaloa kestämättömistä toimista, että kerroin hänelle pääpiirteissään eilen Janitan nuorimman lapsen tapauksen.

        Aikuinen lapseni on niin oikeudenmukainen, että hän sanalla sanoen järkyttyi kuulemastaan. Sanoi, että vaikka hän luuli jo nähneensä riittävästi lastensuojelun rikollisuudesta, niin on niin hirveää kuulla tuollaisista tapauksista, että toisaalta ei haluaisi edes kuulla, vaikka tietää, että ihmisten nimenomaan pitäisi saada tietää noista törkeimmistäkin tapauksista. He ovat miehensä kanssa aktiivisia nuoria aikuisia, joilla on paljon suhteita tuttavapiirissään, esim. pariin kustannusyhtiön johtajaan, toimittajiin niin lehdistön kuin tv:nkin puolella. Olen ylpeä lapsestani, koska hän haluaa omalta osaltaan vaikuttaa rikollisuuden salailun selvittämiseen, koska siitähän tässä on kyse lastensuojeluasioissa. Hän päätti selvittää em:lta ystäviltään, mitkä ovat ne keinot, joilla median suut tukitaan ja millä sananvapautta ja lasten oikeusturvaa rajoitetaan suomalaisen lastensuojelun osalta. Se on tietysti yksi tapa, mutta johtaako sekään mihinkään lasten aseman parannuksiin, on vaikea sanoa. Aika näyttää.


      • Lukija iski jälleen
        Toivoa on kirjoitti:

        eilen meillä ja koska hän näki aikanaan sisaruksensa laittoman huostaanoton, osallistui johonkin palaveriinkin, jossa omin korvin kuuli kaiken laitoksen mielivallan ja heidän rikollisten toimiensa peittelyn, hän on siis niin paljon perillä suomalaisen lastensuojelun päivänvaloa kestämättömistä toimista, että kerroin hänelle pääpiirteissään eilen Janitan nuorimman lapsen tapauksen.

        Aikuinen lapseni on niin oikeudenmukainen, että hän sanalla sanoen järkyttyi kuulemastaan. Sanoi, että vaikka hän luuli jo nähneensä riittävästi lastensuojelun rikollisuudesta, niin on niin hirveää kuulla tuollaisista tapauksista, että toisaalta ei haluaisi edes kuulla, vaikka tietää, että ihmisten nimenomaan pitäisi saada tietää noista törkeimmistäkin tapauksista. He ovat miehensä kanssa aktiivisia nuoria aikuisia, joilla on paljon suhteita tuttavapiirissään, esim. pariin kustannusyhtiön johtajaan, toimittajiin niin lehdistön kuin tv:nkin puolella. Olen ylpeä lapsestani, koska hän haluaa omalta osaltaan vaikuttaa rikollisuuden salailun selvittämiseen, koska siitähän tässä on kyse lastensuojeluasioissa. Hän päätti selvittää em:lta ystäviltään, mitkä ovat ne keinot, joilla median suut tukitaan ja millä sananvapautta ja lasten oikeusturvaa rajoitetaan suomalaisen lastensuojelun osalta. Se on tietysti yksi tapa, mutta johtaako sekään mihinkään lasten aseman parannuksiin, on vaikea sanoa. Aika näyttää.

        Vaikka on itse kokenut lastensa mielivaltaisen huostaanoton ja tietää paljon vastaavia tapauksia, niin kyllä tuo:

        " toisaalta ei haluaisi edes kuulla, vaikka tietää, että ihmisten nimenomaan pitäisi saada tietää noista törkeimmistäkin tapauksista."

        Ei haluaisi kuulla enää koska on itse selvinnyt siitä, mutta on karhunpalvelus muille lapsille ja perheille, , jos vaikenee.

        Kyllä se on traumatisoinut niin pahasti.

        Olisi hienoa, jos lapsesi sisi jotain kautta näitä juttuja esille.


    • Nimet esiin

      Jaahas, että taas täällä Suomi24:ssa sensuroidaan jonkun yksittäisen tantan vaatimuksesta....

      Ladota jälleen ne nimetä pöytään, tällä kertaa tähän ketjuun, jotka oli mainittu edellisessä sensuroidussa keskustelussa! Siitä kai tässä on kyse, virkamiesten nimistä. Huom! En sano tässä että ihmisten nimistä, sillä virkamiehet esiintyvät näillä palstoilla vain siksi, että he ovat vastuullisia virkamiehiä, jotka ovat tehneet yksittäistä kansalaista koskevan päätöksen.

      Mielestäni ketjussa ei ollut asioiden puolesta mitään kovin kiusallistakaan sikäli, että se kaikki sama on jo entuudestaan julkisuudessa ja täällä netissä, muilla sivustoilla.

      Kummallisia nämä sensurointivaatimukset, joita näköjään Suomi24:een kohdistuu. Kyse näyttää tosiaan olevan muutamasta rouvasta, joka hermostuu herkkähipiäisyytensä takia. Meidän oikeuttamme puhua ja ajatella rajoitetaan siksi, että rouvasta sattuu tuntumaan ikävältä. Me joudumme alistumaan rouvien subjektiivisuuden alle. Mutta sama ilmiöhän on jo tuttua viranomaispäätöksistä! Tällaisia subjektiivisia tuntemuksiahan nekin ovat!

      • Huostamafia?

        A Tuubi keskustelussa 4.6.2010 aiheena Huostaanotto: Sossun henkilömonopoli/ vastuuton toiminta.

        En ole varma liittyikö keskustelu johonkin ohjelmaan. Keskustelulinkissä on kymmeniä kommentteja.
        Toivottavasti linkki toimii.

        Hyviä lukuhetkiä "ongelmavanhemmille ja ongelmasossuille".

        http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2003533

        *******************


      • Lapsiryöstö?
        Huostamafia? kirjoitti:

        A Tuubi keskustelussa 4.6.2010 aiheena Huostaanotto: Sossun henkilömonopoli/ vastuuton toiminta.

        En ole varma liittyikö keskustelu johonkin ohjelmaan. Keskustelulinkissä on kymmeniä kommentteja.
        Toivottavasti linkki toimii.

        Hyviä lukuhetkiä "ongelmavanhemmille ja ongelmasossuille".

        http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2003533

        *******************

        Kauhun hetkiä koenut äiti tarina löytyy A Tuubi keskustelussa.
        Kommentteja on useita kymmeniä.

        Hyviä lukuhetkiä!

        http://atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2004944

        *************


    • ..........

      Teidänkin perheenne tapaus lastensuojelun ja muiden viranomaisten käsittelyssä on tapauksena kerrassaan järkyttävä!

      Pitäisikö kysyä suoraan palvelun ylläpitäjältä syy poistoon? Me elämme kuitenkin edelleen vapaassa demokraattisessa maassa. Ja Suomessa viranomaisen on kestettävä myös julkisuus ja nimensäkin esille laitto käsittelemiensä ja päättämiensä asioiden yhteydessä.

      Poistosta voisi ajatella että se on jossain päin Suomea todella kuuma peruna.

      Oletteko harkinneet oman blogisivun perustamista kuten muutamat muutkin tämän huostakauheuden ovat jo tehneet. Asiat saavat julkisuutta ja voihan jopa olla että viranomaiset asioiden käsittelyssä tulevat lainkuuliaisimmiksi! Eli laki on lähempänä viranomaista kuin kaikenlainen huuhaa sonta viranomaisten taholta.

      Tsemppiä teidän perheelle jatkossa ja koko ajan! Pitäkää asiaanne esillä vaikka sitä näköjään koko ajan yrittävät tietyt tahot haluavatkin vaientaa ja sabotoida ...
      asiaa tuolta muualta netistä seurannut.

      • Pirjo Pietilä

        Älkää antako periksi:


        00ÄLÄ MINUA HYLKÄÄ
        ÄITI/ISÄ 6.10.2005 13:17


        sillä minulla ei ole ketään muuta kuin sinut, joka täydellä sydämellä ja tunteella minua ajattelee.

        Rakasta äiti/isä minua, vaikka sossu-täti sanookin, että olen mikälie syndrooma ja häiriö lapsi, sillä sinun rakkautesi saa minut tervehtymään.

        Älä äiti/isä hylkää minua, vaikka minut siirrettäisiinkin kauas ulottumattomiin luotasi, sillä hylkääminen on pahinta, mitä näin pienelle
        lapselle voi tapahtua.

        Taistele äiti/isä minun puolestani, tee kaikkesi, vaikka et minua näkisi ja tapaisi. Sillä ei välttämättä ole minun etuni, että minut rahasta siirretään sinusta kauas.

        Muista äiti/isä, minäkin opin joskus lukemaan. Ja papereista saan tietoa siitä, kuinka sinä jaksoit puolestani kirjoittaa ja vaatia minulle hyvät kasvuolosuhteet. Muista äiti/isä. Kaikki viralliset paperit pitää säillyttää ja minulla on joskus oikeus lukea niitä.

        Muista äiti/isä. Älä lannistu, vaikka sossutädit kirjoittavatkin, että äiti/isä on väsynyt, ja on parempi, etten minä tapaa heitä. Muista, minä ymmärrän sitten joskus, kuinka uuvuttavaa on tapella sossutätejä ja sijaisvanhempia vastaan. Isona minä ymmärrän, että sinut äiti/isä pakotettiin pois minun elämästä, siksi, että minä "saisin kehittyä rauhassa" paikassa, joka saa kaiken mahdollisen rahallisen tuen. Tulen arvostamaan sitä tietoa, että sinä nälästä, paheksunnasta ja kaikesta muusta ikävästä huolimatta jaksoit puolestani taistella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2148515


      • Tartu hetkeen!
        Pirjo Pietilä kirjoitti:

        Älkää antako periksi:


        00ÄLÄ MINUA HYLKÄÄ
        ÄITI/ISÄ 6.10.2005 13:17


        sillä minulla ei ole ketään muuta kuin sinut, joka täydellä sydämellä ja tunteella minua ajattelee.

        Rakasta äiti/isä minua, vaikka sossu-täti sanookin, että olen mikälie syndrooma ja häiriö lapsi, sillä sinun rakkautesi saa minut tervehtymään.

        Älä äiti/isä hylkää minua, vaikka minut siirrettäisiinkin kauas ulottumattomiin luotasi, sillä hylkääminen on pahinta, mitä näin pienelle
        lapselle voi tapahtua.

        Taistele äiti/isä minun puolestani, tee kaikkesi, vaikka et minua näkisi ja tapaisi. Sillä ei välttämättä ole minun etuni, että minut rahasta siirretään sinusta kauas.

        Muista äiti/isä, minäkin opin joskus lukemaan. Ja papereista saan tietoa siitä, kuinka sinä jaksoit puolestani kirjoittaa ja vaatia minulle hyvät kasvuolosuhteet. Muista äiti/isä. Kaikki viralliset paperit pitää säillyttää ja minulla on joskus oikeus lukea niitä.

        Muista äiti/isä. Älä lannistu, vaikka sossutädit kirjoittavatkin, että äiti/isä on väsynyt, ja on parempi, etten minä tapaa heitä. Muista, minä ymmärrän sitten joskus, kuinka uuvuttavaa on tapella sossutätejä ja sijaisvanhempia vastaan. Isona minä ymmärrän, että sinut äiti/isä pakotettiin pois minun elämästä, siksi, että minä "saisin kehittyä rauhassa" paikassa, joka saa kaiken mahdollisen rahallisen tuen. Tulen arvostamaan sitä tietoa, että sinä nälästä, paheksunnasta ja kaikesta muusta ikävästä huolimatta jaksoit puolestani taistella.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2148515

        Lasten omakotaisista komemuksista jouduttuaan huostaanotetuksi ei juurikaan ole tutkittu.
        Lapsi ja nuori saattavat kokea eron, tai huostaanoton järkyttävänä. Lisäksi niillä saattaa olla vaikutuksia lapsen ja nuoren syrjäytymiseen, päihteiden käyttöön, viiltelyyn ja itsetuhoisuuteen.
        Kaikki se mikä lapsille ja nuorille on tärkeää tuhotaan. Olipa kysymyksessä ero, tai huostaanotto.

        Eräässä tapauksessa kolmen lapsen äiti löysi "elämänsä" elimensä?) miehen, jonka kanssa he suunnittelivat uusperhen perustamista, johonka olisi kuulunut molempien samanikäiset tyttäret.
        Veljillä, ystävillä, kavereilla, koululla, opettajilla, kotipaikkakunnalla ei ollut siinä "huumassa" minkäänlaista painoarvoa.

        Isä kysyi "hyväksikäyttämältään" tyttäreltä mitä hän haluaa tulevalta elämältään?
        Tyttären astaus oli. En halua muuttaa toiselle paokkakunnalle, toiseen kouluun, en halua menettää hyviä ystäviä, veljiäni, sukulaisiani, kavereitani ja ystäviäni.
        Jos minut yritetään viedä pois omasta kodistani naulaan itseni jalostani kiinni lattiaan. Jos minut viedään väkisin lastekotiin karkaan sieltä.

        Isä näki tyttärensä katseessa pelokkaan Afgaanitytön katseen. Isä lupasi tyttärellen tekevänsä kaikkensa, jotta hänen toiveensa totautuisi.
        Tyttären Afgaanitytön pelokkat kasvot ja ilme muuttuivat luottavaiseksi ja hänelle palasi usko siihen, että hän saa jatkaa elämää turvallisessa tutussa kasvuympäristössä.
        Lopputulos. Lapset saivat jatkaa "tylsää arkista perhe-elämää, juopon, vainoharhaisen, tytärtään seksuaaliseti hyväksikäyttäneen rennttuisänsä kanssa". Näin lasten äiti tilanteen näki ja koki.
        Tänä päivänä kaiklla " juopon renttuisän" lapsilla on ammatti ja vakituinen työpaikka.
        Ehkä huostaanottoja ja pakkohuostaanottoja tekeviltä puuttu kyky nähdä ja tunnistaa lapsen hätä, vai onko kysymyksessä kylmä bisnesajattelu?
        Kysykää lapsilta ja nuorilta mitä he haluavat tulevalta elämältään. Lapset ja nuoret ovat oman elämänsä asiatuntijoita.

        Linkki Lastensuojelun keskusliiton sivustolle. Kysymyksiä aiheesta huostaanotto.

        http://www.lskl.fi/showPage.php?page_id=39&submit=content&categoryId=4

        ************


      • FeministiErovanhempi
        Tartu hetkeen! kirjoitti:

        Lasten omakotaisista komemuksista jouduttuaan huostaanotetuksi ei juurikaan ole tutkittu.
        Lapsi ja nuori saattavat kokea eron, tai huostaanoton järkyttävänä. Lisäksi niillä saattaa olla vaikutuksia lapsen ja nuoren syrjäytymiseen, päihteiden käyttöön, viiltelyyn ja itsetuhoisuuteen.
        Kaikki se mikä lapsille ja nuorille on tärkeää tuhotaan. Olipa kysymyksessä ero, tai huostaanotto.

        Eräässä tapauksessa kolmen lapsen äiti löysi "elämänsä" elimensä?) miehen, jonka kanssa he suunnittelivat uusperhen perustamista, johonka olisi kuulunut molempien samanikäiset tyttäret.
        Veljillä, ystävillä, kavereilla, koululla, opettajilla, kotipaikkakunnalla ei ollut siinä "huumassa" minkäänlaista painoarvoa.

        Isä kysyi "hyväksikäyttämältään" tyttäreltä mitä hän haluaa tulevalta elämältään?
        Tyttären astaus oli. En halua muuttaa toiselle paokkakunnalle, toiseen kouluun, en halua menettää hyviä ystäviä, veljiäni, sukulaisiani, kavereitani ja ystäviäni.
        Jos minut yritetään viedä pois omasta kodistani naulaan itseni jalostani kiinni lattiaan. Jos minut viedään väkisin lastekotiin karkaan sieltä.

        Isä näki tyttärensä katseessa pelokkaan Afgaanitytön katseen. Isä lupasi tyttärellen tekevänsä kaikkensa, jotta hänen toiveensa totautuisi.
        Tyttären Afgaanitytön pelokkat kasvot ja ilme muuttuivat luottavaiseksi ja hänelle palasi usko siihen, että hän saa jatkaa elämää turvallisessa tutussa kasvuympäristössä.
        Lopputulos. Lapset saivat jatkaa "tylsää arkista perhe-elämää, juopon, vainoharhaisen, tytärtään seksuaaliseti hyväksikäyttäneen rennttuisänsä kanssa". Näin lasten äiti tilanteen näki ja koki.
        Tänä päivänä kaiklla " juopon renttuisän" lapsilla on ammatti ja vakituinen työpaikka.
        Ehkä huostaanottoja ja pakkohuostaanottoja tekeviltä puuttu kyky nähdä ja tunnistaa lapsen hätä, vai onko kysymyksessä kylmä bisnesajattelu?
        Kysykää lapsilta ja nuorilta mitä he haluavat tulevalta elämältään. Lapset ja nuoret ovat oman elämänsä asiatuntijoita.

        Linkki Lastensuojelun keskusliiton sivustolle. Kysymyksiä aiheesta huostaanotto.

        http://www.lskl.fi/showPage.php?page_id=39&submit=content&categoryId=4

        ************

        Vanhempien ero on toki kauhean kiinnostava aihe ja ongelmakenttä, mutta se on liian suuri tuotavaksi tälle palstalle. Ehdotan, että eron aiheuttamia ongelmia ei käsitellä muulloin kuin silloin, kun lastensuojelullinen ongelma pääteema ja ero vain sivujuonne.

        Meidän lastensuojelun mielivaltaisia käytäntöjä vastaan taistelevien kannattaa pitää rintamamme tiiviinä, että etsiä erimielisyyksiä esimerkiksi sukupuolipolitiikasta. Meidän vastustajiamme eivät ole miehet tai naiset eli vastakkainen sukupuoli, vaan kohtuuton sosiaalikoneisto.


      • Näin on
        FeministiErovanhempi kirjoitti:

        Vanhempien ero on toki kauhean kiinnostava aihe ja ongelmakenttä, mutta se on liian suuri tuotavaksi tälle palstalle. Ehdotan, että eron aiheuttamia ongelmia ei käsitellä muulloin kuin silloin, kun lastensuojelullinen ongelma pääteema ja ero vain sivujuonne.

        Meidän lastensuojelun mielivaltaisia käytäntöjä vastaan taistelevien kannattaa pitää rintamamme tiiviinä, että etsiä erimielisyyksiä esimerkiksi sukupuolipolitiikasta. Meidän vastustajiamme eivät ole miehet tai naiset eli vastakkainen sukupuoli, vaan kohtuuton sosiaalikoneisto.

        samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.


      • fhy889m
        FeministiErovanhempi kirjoitti:

        Vanhempien ero on toki kauhean kiinnostava aihe ja ongelmakenttä, mutta se on liian suuri tuotavaksi tälle palstalle. Ehdotan, että eron aiheuttamia ongelmia ei käsitellä muulloin kuin silloin, kun lastensuojelullinen ongelma pääteema ja ero vain sivujuonne.

        Meidän lastensuojelun mielivaltaisia käytäntöjä vastaan taistelevien kannattaa pitää rintamamme tiiviinä, että etsiä erimielisyyksiä esimerkiksi sukupuolipolitiikasta. Meidän vastustajiamme eivät ole miehet tai naiset eli vastakkainen sukupuoli, vaan kohtuuton sosiaalikoneisto.

        buumi "selviää" niin sen jälkeen nämä eroasiat. Suomessa siirretään alkoholisteille ja sairaille lapsia (tilastojne pitää näyttää neutraaleilta). huostaanotto luvut kalpenevat tämän rinnalla. Joten hyvästi vaan palsta...luulin, että tässä yleisesti kritisoidaan näitä mielivaltaan liittyviä tekijöitä. nimimerkki seuraukset lapselle hirvittävät.


      • Keskitä ja laukaise!
        fhy889m kirjoitti:

        buumi "selviää" niin sen jälkeen nämä eroasiat. Suomessa siirretään alkoholisteille ja sairaille lapsia (tilastojne pitää näyttää neutraaleilta). huostaanotto luvut kalpenevat tämän rinnalla. Joten hyvästi vaan palsta...luulin, että tässä yleisesti kritisoidaan näitä mielivaltaan liittyviä tekijöitä. nimimerkki seuraukset lapselle hirvittävät.

        MIELIVALTAA voi tunnistaa monella elämänalueella, emme voi koota tänne kaikkia havaitsemiamme vääryyksiä. Tiedän esimerkiksi, että autoliikkeessä on huijattu erästä asiakasta, joka osti auton. Se aiheutti ongelmia lopulta myös perheen lapselle. Mutta minun kannattaa käydä tuo keskustelu jossain toisessa yhteydessä.

        Pitää rajata ja keskittyä. Se lisää voimaa, eikä hajoita sitä.


      • Tärkeysjärjestys
        Keskitä ja laukaise! kirjoitti:

        MIELIVALTAA voi tunnistaa monella elämänalueella, emme voi koota tänne kaikkia havaitsemiamme vääryyksiä. Tiedän esimerkiksi, että autoliikkeessä on huijattu erästä asiakasta, joka osti auton. Se aiheutti ongelmia lopulta myös perheen lapselle. Mutta minun kannattaa käydä tuo keskustelu jossain toisessa yhteydessä.

        Pitää rajata ja keskittyä. Se lisää voimaa, eikä hajoita sitä.

        tehdään hirveitä vääryyksiä yhteiskunnan taholta lapsen edun nimissä niin avio-, avoeroissa, mutta ennen kaikkea laittomilla ja ontuvin syin tehdyillä huostaanotoilla.

        Jotkut ääri-isäajattelijat ajavat pelkkää isien asiaa keskittymällä eroon ja siihen, että lapset määrätään edelleen enimmäkseen äidille. Mutta silloin kun viranomainen päättää vaikka vain peruspalvelujen puutteen takia huostaanottaa, on aivan sama, onko kyse äidistä vai isästä, samat lähtökohdat on molemmilla vanhemmilla, eikä kumpikaan ole toistaan paremmassa tai huonommassa asemassa siinä tilanteessa. Turha vedota siihen, että huostaanottoja lukumääräisesti tehtäisiin enemmän yh-äideiltä. Jos tehdäänkin, se johtuu vain siitä, että äitejä on enemmän yksinhuoltajina kuin isiä. Jos tilanne olisi se, että yksinhuoltajuutta olisi isillä yhtä paljon kuin äideillä, saattaisi suhdeluku huostaanottojen suhteen olla jopa toisin päin.

        Jos edellä oleva lähtijä kuuluu tuohon isäjoukkoon, niin tervemenoa vain. Suurimmalla osalla sitä joukkoa on todellisuudentaju hämärtynyt ja he pitävät itseään jotenkin lastensuojelun mielivallan tavoittamattomissa olevina ylivertaisina yksilöinä. A-tuubin kirjoituksessa juuri tuollainen isä ylvästelee, että on onnistunut kasvattamaan lapsiaan, vaikka äiti ei heitä saanutkaan lähihuoltajuuteensa. Kuinkahan moni äiti täällä on samassa asemassa, että vaikka lapsi laittomasti huostaanotettiinkin, mutta äiti taisteli hänet kotiin ja sai kotiin, vaikka kodin olosuhteissa ei mitään ollut muuttunut. Ja SIITÄ HUOLIMATTA vielä kaikkien niiden järkytysten jälkeen onnistui kasvattamaan lapset, hoitamaan heidän asiansa vaikka joutui tekemään sen JATKUVASTI JOKA ASIASTA TAPELLEN jos kyse on erityislapsesta.

        En yleensä huostaanottoa kannata, mutta tuollaiselle isä-ylvästelijälle toivoisi ihan todella, että hän joutuisi näkemään käytännössä, mitä laiton huostaanotto on, mitä se aiheuttaa lapselle, hänen terveydelleen ja vanhemman jaksamiselle. Ja ennen kaikkea siten, miten täysin voimaton ja ilman oikeusturvaa vanhempi siinä tilanteessa on, ihan sama, onko isä vai äiti, lastensuojelukoneisto on niin vahva, että se jyrää kyllä joka ainoan vahvankin vanhemman alleen.


    • Suomi24-aktivisti

      Sensuuria pelkään muissakin ketjuissa.

      Kopioin juuri äsken Pesäpuu ry:tä koskevan ketjun. Se on nyt tallessa, pitää päivitellä tallennusta myöhemmin. Oli sitä tekstiä jo kertynytkin, noin 30 sivua!

      Pitää kopioida myös keskustelumme Merikratos Oy:stä. Ainakin nämä tulevat nopeasti mieleen uhanalaisimpina.

      Toki kaikki ketjut, joissa on viranomaisten nimiä, ovat vaarassa. Ne kannattaa tallentaa. Virkamiehen yksilöiminen kun on vaarallista, kansalaisille.

      • sensuroijaaaa

        Teidäne tyhmien kirjoitukset pitääkin sensuroida, ettei tyhmyys kasva maassamme. Ootte säälittäviä kaikkinensa. Turhan valittajia. Sossut on ok ihmisiä, vika on teissä.


      • Tsemppiä!
        sensuroijaaaa kirjoitti:

        Teidäne tyhmien kirjoitukset pitääkin sensuroida, ettei tyhmyys kasva maassamme. Ootte säälittäviä kaikkinensa. Turhan valittajia. Sossut on ok ihmisiä, vika on teissä.

        Kumpa tietäisitte ja tuntisitte lähihistoriaa 20-30 vuoden ajanjakolta. Ette varmastikan ihmettisi miksi olemme nykyisessä tilanteessa.
        On aivan turha yrittää saada näilläkin foorumeilla keskustelijoita ymmärtämään mitä on tapahtunut, koska kaikilla tuntuu olean "suuri hätä".
        Ymmärrätäisin "sensuroinnin" johtuvan, että "kulisseissa" tapahtuneita ei haluta julkisuuteen.
        Kuka tietää mitä tapatui 1970 luvun lopulla. Mitä tapahtui vuonna 1992. Mitä tapahtui vuonna 1996, sitä edeltävinä ja jälkeisinä vuosina?
        Jos ette tiedä, on aivan turha ruikuttaa ja valittaa. Ottakaa slvää asioista. On turha pyristellä, jos pa**kat on jo housuissa.


      • ...............
        sensuroijaaaa kirjoitti:

        Teidäne tyhmien kirjoitukset pitääkin sensuroida, ettei tyhmyys kasva maassamme. Ootte säälittäviä kaikkinensa. Turhan valittajia. Sossut on ok ihmisiä, vika on teissä.

        kellä tässä maassa riittää energiaa puolen yön jälkeen puolustella sossulaisten tekosia?
        Ja mitä niitä ylipäätään edes puolustelemaan, kun jo ihan ministereitä myöten
        on tämä suomalainen huostahulluus jo tiedossa

        Ministeri Hyssälä ensin tiedosti asian omana ministeri aikanaan ja sen jälkeen ministeri Risikollekin totuus suomalaisesta lastensuojelusta ja kuntasossusta paljastui ........


        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6874942/36089180

        Ministeri Risikko pitää tilannetta vakavana


        Risikko patistaa kuntia auttamaan lapsiperheitä


        "Suomessa on siirrytty huolenpidosta lasten kontrolliin"


        "Sijoitettujen lasten määrä on häpeä"


        Lasten huostaanotot halutaan kuriin


        Kodinhoitoapu voisi pelastaa monen perheen


      • Konstruktionalisti
        sensuroijaaaa kirjoitti:

        Teidäne tyhmien kirjoitukset pitääkin sensuroida, ettei tyhmyys kasva maassamme. Ootte säälittäviä kaikkinensa. Turhan valittajia. Sossut on ok ihmisiä, vika on teissä.

        Pöhölö.

        Minä en ole omissa kirjoituksissani edes kovin kiinnostunut sosiaalityöntekijöistä; puhun heistä paljon, mutta he ovat vain objekteja. Minulla ei ole kovin selkeää mielipidettä heistä. Suhtaudun heihin oikeastaan aivan samalla tavalla kuin koko virkamieslaumaan. En pidä sossuja kovin erikoisina ja erilaisina virkamiehinä. Heidän työnsä virheet heijastelevat mielestäni laajemminkin koneistossa lymyäviä RAKENTEELISIA heikkouksia.

        Siksi heidän arvostelemisensa on niin kiinnostavaa ja hyödyllistä!

        Mutta sossuihin suhtaudun.... hm... jopa neutraalisti.

        Sossu luonne, persoona, tyyppi tai edes koulutus ei minua kauheasti kiinnosta. Silti tiedostan ihmisten kokeman epäoikeudenmukaisuuden. Sitä vastaan haluan taistella.


      • Lukija iski jälleen
        Konstruktionalisti kirjoitti:

        Pöhölö.

        Minä en ole omissa kirjoituksissani edes kovin kiinnostunut sosiaalityöntekijöistä; puhun heistä paljon, mutta he ovat vain objekteja. Minulla ei ole kovin selkeää mielipidettä heistä. Suhtaudun heihin oikeastaan aivan samalla tavalla kuin koko virkamieslaumaan. En pidä sossuja kovin erikoisina ja erilaisina virkamiehinä. Heidän työnsä virheet heijastelevat mielestäni laajemminkin koneistossa lymyäviä RAKENTEELISIA heikkouksia.

        Siksi heidän arvostelemisensa on niin kiinnostavaa ja hyödyllistä!

        Mutta sossuihin suhtaudun.... hm... jopa neutraalisti.

        Sossu luonne, persoona, tyyppi tai edes koulutus ei minua kauheasti kiinnosta. Silti tiedostan ihmisten kokeman epäoikeudenmukaisuuden. Sitä vastaan haluan taistella.

        "Sossu luonne, persoona, tyyppi tai edes koulutus ei minua kauheasti kiinnosta. Silti tiedostan ihmisten kokeman epäoikeudenmukaisuuden."

        No niin, sossu on persoonaton.

        Mutta ilkeä, pirullinen ja vahingoniloinen. Se käsitys minulla on sossuista, niistä, jotka huseeraavat huostaanotoissa. Ja PAHATAHTOINEN.

        Mutta kyllä persooniakin löytyy. Empaattisia, johdonmukaisia ja oikeudenmukaisia. He erottuvat kyllä joukosta.


      • tutustumisen arvoist
        Lukija iski jälleen kirjoitti:

        "Sossu luonne, persoona, tyyppi tai edes koulutus ei minua kauheasti kiinnosta. Silti tiedostan ihmisten kokeman epäoikeudenmukaisuuden."

        No niin, sossu on persoonaton.

        Mutta ilkeä, pirullinen ja vahingoniloinen. Se käsitys minulla on sossuista, niistä, jotka huseeraavat huostaanotoissa. Ja PAHATAHTOINEN.

        Mutta kyllä persooniakin löytyy. Empaattisia, johdonmukaisia ja oikeudenmukaisia. He erottuvat kyllä joukosta.

        Safka on antifasistinen yhdistys ja yrittää ajaa fasismia alas suomessa. Ovat yrittäneet vaikuttaa myös Robertin ja Antonin tapauksissa.
        Lastensuojelu on suomessa erittäin fasismista ja sitä kautta tutustuinkin safkaan. Suosittelen kaikkia joita suomen "oikeusvaltio" mainonta häiritsee, googlaamaan kyseisen sanan.
        Voitte yllättyä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3110
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1592
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1390
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      80
      1277
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      270
      1201
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      857
    Aihe