Yhteenveto tietomurrosta

Suomi24toimitus

Hei,

Kiitos kaikista palautteista ja aktiivisesta keskustelusta asian tiimoilta. Pahoittelemme, että emme ole ehtineet täällä palstalla vastaamaan esitettyihin kysymyksiin.

Heti tietomurron havaittuamme meille oli ensiarvoisen tärkeää, että kaikkien käyttäjien tilit saatiin suojattua ja hyökkääjä sekä haitallinen koodi saatiin eristettyä. Saimme palautettua järjestelmän nopeasti normaalitilaan ja kartoitimme tapahtumakulun yksityiskohtaisesti. Olemme tehneet yhteistyötä eri tahojen, mm CERT-FI:n kanssa, tietomurron tiimoilta. Kyseessä oli ammattimainen hyökkäys, jonka tekotapa ja kulku on selvitetty. Tietoturvasyistä emme voi käydä hyökkäyksen tarkempia yksityiskohtia julkisesti läpi. Tapahtuneen jälkeen olemme varmistaneet sivuston tietoturvatason taataksemme turvallisen nettikokemuksen käyttäjillemme.

Tärkeä asia tilanteen selvittämisessä oli mahdollisen haittaohjelman levittäminen meidän sivujemme kautta. Tiedossamme ei edelleenkään ole millaista haittaohjelmaa hyökkääjä on yrittänyt levittää ja onko mahdollinen haittaohjelma aiheuttanut ongelmia käyttäjillemme. Sivusto, josta mahdollista haittaohjelmaa yritettiin levittää, kaatui hyvin nopeasti ja hyökkääjä siivosi jälkensä ennen kuin mahdollista haittaohjelmaa oli saatu haltuun. Saatujen tietojen valossa kyseessä on ollut mahdollinen PDF-tiedostoihin liittyvä haavoittuvuus.

Haittaohjelmien lisäksi toinen yleinen ongelma Internetissä on roskapostin lähetys. Olisi hienoa, jos voisimme todeta Suomi24:n olevan täysin vapaa roskapostituksesta, mutta valitettavasti myös meidän palveluissamme esiintyy roskapostittajia. Suomi24:n sähköpostijärjestelmässä on huippuluokan roskapostisuodattimet, jotka päivittyvät jatkuvasti. Teemme aktiivisesti työtä estääksemme roskapostin lähetyksen sekä poistamme roskapostitukseen käytettäviä profiileja. Jos huomaat palveluissamme profiileja jotka vaikuttavat roskapostitukselta, niin niistä kannattaa ilmoittaa meille “Ilmoita asiattomasta profiilista”- linkkien kautta, jotka löytyvät sekä Treffeistä että Galleriasta.

Yleisesti ottaen suosittelemme että jokainen Internetin käyttäjä varmistaa oman koneensa tietoturvan. Kun oman koneen virustorjuntaohjelmistot ja palomuuriasetukset ovat kunnossa ja ajan tasalla, riski koneen saastumiseen on pieni ja Internetin käytöstä tulee huomattavasti turvallisempaa. Olemme koonneet vinkkejä ja lisätietoja turvallisesta Internetin käytöstä tänne: http://www.suomi24.fi/opastus/turvallisuus/tietoturva/

Ystävällisin terveisin
Suomi24

36

2910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miuku1983

      Mutta miksi en pääse kirjautumaan postiini?

      • ent. pakezy --.--

        Sama?? Se toimi tämän viimeisimmän tietomurron jälkeen mutta sen jälkeen yhtäkkiä salasana on vaihtunut tai jotakin! -.-


    • Essinkainen

      Mitä huoltokatkon aikana tehtiin, kun enää ei pääse postiin kirjautumaan tai muihinkaan palveluihin.
      Täytyykö nyt luoda uudet tunnarit ??

      Olisi kiva saada jonkinlaista vastausta tähän montaa kysyttäneeseen kyssäriin ??

    • ystävällisyyt vittu

      Service Temporarily Unavailable

      The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

      Additionally, a 503 Service Temporarily Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
      Apache/2.2.8 Server at galleria.suomi24.fi Port 80

    • Tietojani Käytetty

      Minulla on useita profiileita Suomi24:ssä, mutta niillä ei ole mitään arvoa minulle, sillä niissä ei ole mitään arvokasta tai henkilökohtaista tietoa. Sen takia en muuttanut salasanoja, vaan katsoin että mitä tapahtuu.

      Nyt olen saanut osoitteeseeni ******@wippies.fi alla olevan postin. Tämä wippies osoite on käytössä vain ja ainoastaan tässä suomi24-profiilissa, ei missään muussa käytössä. Oheisen postin liitteenä oli kuvia kauniista naisesta.

      Katsoin postin teknisiä otsikkotietoja, ja näin niistä että postiohjelmana on käytetty Modovalaisen RitsLabin tuottamaa postiohjelmaa "The Bat!". Tällä ohjelmalla pystyy piilottamaan lähettäjän todellisen IP:n. Viimeisin IP johon pääsin käsiksi on 83.170.102.66 joka kuuluu Lontoossa olevalle UK2.net:ille.

      Veikkaan että jos vastaan, niin jossain vaiheessa saan pyynnön lähettää matkarahoja tms. Mitään deittiseuraa en ole etsimässä ja profiilinkin on vanhentunut. (Kun avaan sen niin saan "Aktivoi profiilisi uudelleen".)

      ==================


      Lähettäjä: [email protected]
      Aihe: Odotan vastauksesta kirje
      Päiväys: 14. huhtikuuta 2010 21.39.30 GMT 03:00
      Vastaanottaja: ******@wippies.fi

      Hei uusi ystava !!!!!
      Minun kirjeen sinulle olisi yllattynyt. Uskon kuitenkin, etta voit olla hyvin iloinen nahdessani minun kirjeen.
      Tapasin sinut sosiaalinen verkosto: suomi24.fi
      annoit minulle sahkopostia, se oli pitka aika. Olen pahoillani, joilla ei ole kirjoittanut teille: (
      Pidin profiili. Etsitko dating naisten luoda vakavaa suhdetta?
      Haluan vain loytaa miehen Internetissa. Haluan vakavaa suhdetta.
      Nyt kerron hieman itsestasi.
      Nimeni on Ekaterina! Olen 28 vuotta vanha. Minulla ei ole lapsia. Ja en ollut naimisissa.
      Olen vapaa tytto. Mika on vain haluaa vakavaa suhdetta.
      Odotan vastaustasi. Uskon, etta voit vastata minulle kirjeen.
      Mielellani jatkaa sinun kirjeenvaihtoa. Kuka tietaa, voi olla meidan ystavyytemme tulee kasvaa enemman vakavia suhteita.
      Odotan teilta kirjeen.
      Pyydan, ettette pelkaa vastannut kirjeeseen.
      Olen rehellinen vakava tytto.
      Lahetan sinulle kuvani. Lisaksi, koska I'll odottaa teita on valokuva.
      Haluan vain kertoa teille, etta en tieda suomeksi. ja kayttaa kaantaja Internetissa.
      mutta en voi puhua Englanti azyke. Pyydan teita kirjoittamaan minulle kirjeen Englanti.
      Ystavasi Ekaterina

      • .,.,..,.,

        Sain äsken tällaista Suomi24:ssä käyttämääni osoitteeseen:


        Lähettäjä: Larisa
        Päiväys: 15. huhtikuuta 2010 14.47.00 GMT 03:00
        Vastaanottaja: *****
        Aihe: Hei!!!

        Hei. Miten sina? Olin siella hiljattain rekisteroity dating site suomi24.fi minulle sahkopostitse on saatu sahkopostiosoitteesi. En tieda, ehka se virhe? mutta periaatteessa en vastusta yrittaa lyoda sinua, jos haluat. henki, nimeni on Larisa. Etsin tiedoston tilan ja perheen muodostamista. Jos et mielessa tavata, niin voit kirjoittaa minulle minun email-osoite. Lahetan teille kuvan, kun nakivat minut. sanoi kirjoittaa minulle, jos sinulla on halu ja aikaa perehtya. Mielellani vastata. Jos voit kirjoittaa Englanti tulee vahan helpompi kommunikoida. koska ruotsalaiset ei ole kovin hyva. Ehka naet sen minun postitse. No, toivotan teille onnistunutta paivaa ja odota vastausta. Nakemiin.

        Larisa.


      • Profiili...

        Jep. Melkein sanasta sanaan sama viesti, jonka sain työsähköpostiini "Natalialta", kun hölmöyksissäni annoin Suomi24:ään profiilin luodessani ihan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteeni. Muuan sivusto vuotaa tietoturvan osalta nyt kuin seula...


      • Huolestuttavaa
        Profiili... kirjoitti:

        Jep. Melkein sanasta sanaan sama viesti, jonka sain työsähköpostiini "Natalialta", kun hölmöyksissäni annoin Suomi24:ään profiilin luodessani ihan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteeni. Muuan sivusto vuotaa tietoturvan osalta nyt kuin seula...

        Minä sain suomi24:lle pakollisissa henkilötiedoissa ilmoittamaani sähköpostiosoitteeseeni outoa postia joltain Anastasiyalta osoitteesta [email protected]. Uteliaana lukaisin vaikkei ehkä oli pitänyt, liitteenä olevaa "kuvaa" en sentää avannut.
        Teksti oli englanniksi. Tällä Anastasialla oli kuulemma ollut profiili suomi24.ssa ja olin muka hähelle joskus viestitellyt. No, ei pidä paikkaansa. Taitaa olla esmes veli-venäläinen saanut tietoonsa kaikki suomi24:
        älle ilmoitetut henkilötiedot. Siinä ei paljon salasanan vaihto auta...


      • sellastaseon
        Profiili... kirjoitti:

        Jep. Melkein sanasta sanaan sama viesti, jonka sain työsähköpostiini "Natalialta", kun hölmöyksissäni annoin Suomi24:ään profiilin luodessani ihan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteeni. Muuan sivusto vuotaa tietoturvan osalta nyt kuin seula...

        sama juttu..sanasta sanaan myöskin "natalialta" ja lopussa oli nimeen tullu pien lisäys "Nataliya", mutta tämä on ilmeisesti opiskellut hieman enemmän suomea ko ei ollu mitään että pitäis vastata englanniksi...
        Tälläsestä tuli mulle toi viesti ([email protected])
        En edes muista koska olisin viimeks käyttäny S24:sta viimeks..siitä on vuosia, mut tulipa nyt siitäkin stana muistutus hotmailin osotteeseen..PRKL


      • Vinkkaaja _
        sellastaseon kirjoitti:

        sama juttu..sanasta sanaan myöskin "natalialta" ja lopussa oli nimeen tullu pien lisäys "Nataliya", mutta tämä on ilmeisesti opiskellut hieman enemmän suomea ko ei ollu mitään että pitäis vastata englanniksi...
        Tälläsestä tuli mulle toi viesti ([email protected])
        En edes muista koska olisin viimeks käyttäny S24:sta viimeks..siitä on vuosia, mut tulipa nyt siitäkin stana muistutus hotmailin osotteeseen..PRKL

        Laitoin tästä aiheesta oheisen uutisvinkin Ilta-Sanomille:

        --------

        Suomi24:ään tapahtui äskettäin tietomurto jota uutisoitiin monellakin taholla. Suomi24 tiedottaa kuitenkin näin: "Suomi24:llä ei ole tiedossa, että käyttäjien henkilökohtaisia tietoja, kuten sähköposteja, olisi joutunut vääriin käsiin."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8988910
        Em. linkin takana oleva tiedote on lähetetty myös sähköpostina asiakkaille.

        Olen kuitenkin havainnut, että näitä sähköposteja käytetään systemaattisesti väärin: Tietomurrolla saatuihin osoitteisiin lähetetään systemaattisesti kontakti-imoitukisa venäläisiltä naisilta ja niissä viitataan Suomi24 jäsenyyteen.

        Esimerkkejä täällä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9030195/43824433

        Suomi24 ei näytä reagoivan mitenkään tuohon.


      • 3++12
        Huolestuttavaa kirjoitti:

        Minä sain suomi24:lle pakollisissa henkilötiedoissa ilmoittamaani sähköpostiosoitteeseeni outoa postia joltain Anastasiyalta osoitteesta [email protected]. Uteliaana lukaisin vaikkei ehkä oli pitänyt, liitteenä olevaa "kuvaa" en sentää avannut.
        Teksti oli englanniksi. Tällä Anastasialla oli kuulemma ollut profiili suomi24.ssa ja olin muka hähelle joskus viestitellyt. No, ei pidä paikkaansa. Taitaa olla esmes veli-venäläinen saanut tietoonsa kaikki suomi24:
        älle ilmoitetut henkilötiedot. Siinä ei paljon salasanan vaihto auta...

        saanut minäkin kaksi kertaa joltain venakolta. Harmittaa vaan kun henkilökohtaiseen postiin tulee ne viestit, vaan ei suomi24 posteihin. Koskaan en olisi antanut nimeäni enkä sähköpostiosoitettani jos täksi tiesin.


    • Joopajopo

      Edelleenkään salasana ei kestä kertakirjautumista enempää. Onko tähän jotain selitystä/korjausta? Eli sen saa kyllä vaihdettua tilaamalla varmistussähköpostiin uuden ja tällä uudella pääsee kirjautumaan aktivoinnin verran sisään. Tämän jälkeen sama rumba uudestaan. Onneksi toi oma aktivointisähköposti on hengissä.. Kaikilla ei välttämättä näin ole.

      • *Jantsu32*

        noin minäkin pääsin eilen kerran profiiliini, mutta jälleen kerran yrittäessäni profiilia ei taaskaan mistään löydy. Olisi kyl kivaa ku toimis mut täytyy pia vaihtaa osotetta.


    • Ch

      Olis vaan kiva kietää, että kuinka monta kertaa pitää tilata salasana uusiksi, kun tää s24 ei vaan suostu toimimaan... Joka ikisen kerran uusi salasana on vain kertakäyttöinen näemmä...

      • pisse lahjamaa

        vois bvetää ittensä hanurii .Service Temporarily Unavailable

        The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

        Additionally, a 503 Service Temporarily Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
        Apache/2.2.8 Server at galleria.suomi24.fi Port 80


      • 3+2

        oli samoin, kunnes tajusin, että käyttäjätunnuksessa ei saa olla isoja kirjaimia. Muuta pieneksi ja koita sitten.


    • nimetön..

      Tänään tuli sähköpostiini (ei suomi24) outo viesti, joka näyttää samantapaiselta mitä tämän ketjun kirjoittajienkin viestit olleet. Olen kuulemma ollut treffi-palstalla ja ollut yhteydessä ko.henkilöön ja nyt haluaa yhteydenottoa.Teksti kirjoitettu suomi/englanti sössötyksellä.. En todellakaan ole ollut ko.palstalla saati halunnut yhdeydenottoja! Suomi24 käyttökerrastakin aikaa pari kolme vuotta, enkä muista niitä tunnuksia enää. Mitä tässä tilanteessa pitää nyt sitten tehdä? Sulkea koko nykyinen sähköpostini, joka siis ei ole suomi24 oma, vaan jotain ihan muuta. Mutta sinnepä pääsivät...Että, tarvitsen ohjeita!!!!!!!! Pikaista vastausta tarvitsen, mitä ko.sähköpostilaatikolle teen, suljenko sen vai en?

      • kero.

        Suomi24 ei vastaa. Eräällä forumilla häirikkö saa kirjoittaa yli 40 solvausta toisista päivässä, eikä häntä edes bannata!

        Varmaan häiriköt ovat suomi24:n ylläpidossa, kun tuolle Ateismi-palstan häirikölle annetaan runsaasti tilaisuuksia loukata toisia keskustelijoita.


      • poksistavaa
        kero. kirjoitti:

        Suomi24 ei vastaa. Eräällä forumilla häirikkö saa kirjoittaa yli 40 solvausta toisista päivässä, eikä häntä edes bannata!

        Varmaan häiriköt ovat suomi24:n ylläpidossa, kun tuolle Ateismi-palstan häirikölle annetaan runsaasti tilaisuuksia loukata toisia keskustelijoita.

        suomi24 pelkää asiakaskatoa.
        ilmeisesti he pyrkivät "viimeiseen hengenvetoon" kiistämään sen että asiakkaiden henkilötiedot olisi joutunut vääriin käsiin. tyypillistä, oma etu on tärkeämpi kuin asiakkaan etu.


    • yllättyjä..

      teiltäkin hieman avoimuutta, no mainosta sekin...

      • mää-vaan

        Moikka! meillä tuli ensin ukon mailiin tolta ekaterinalta treffi vastaus viesti ja vähän sen jälkeen tuli mun omaan sähköpostiin tällänen viesti:
        Hei ystavani. Se Ekaterina.
        Haluan sanoa heti teille, etta minun nykyinen nimi Ekaterina.
        Kirjoitan teille minun uusi sahkopostiosoite. Pyydan teita kirjoittamaan minulle
        minun uusi sahkopostiosoite.
        Ymmarrat minua ?????
        Olen hyvin iloinen saada kirjeen.
        Luulin, etta et vastannut kirjeeseen. Mutta olet vastannut. Kiitan vastauksesta
        kirjeeseen.
        Minusta ainakin myohassa minun vastaus.
        Uskon kuitenkin, etta olet edelleen odottaa minun kirjeen. On myos valmis jatkamaan
        meidan kanssa sinua vuoropuhelua. Oma kirje ei taysin selvasti teille on mahdollista. En voi avata kerralla sinulle. Mutta luulen, etta se ei esta oppia meille paremmin.
        Haluan kirjoittaa itsestani. Ja aion lahettaa teille kuva !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han on miellyttava sinulle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Minulle on 28 vuotta. Olen syntynyt 30. marraskuuta 1981. Nyt asun kaupungissa Pietarissa. Olen ainoa asia nyt ja haluaisin loytaa hyva ystava. Minusta tuntuu, mita olet yllattynyt ?)))))))) Olen aina haaveillut vieraillamaassanne. Ja ensi kuussa tarkoitus menna sinne lepaamaan. Olen hyvin mielellani matkustaa,mutta ei koskaan ollut omassa maassa. Siksi etsin hyva ystava iloisesti tuhlata aikaa yhdessa. Nyt haluaisin kertoa hieman itsestani, ja perhe. Asun yksi huoneisto. Se on i huoneisto. Olen vuokrasopimus Tassa asunnossa. Mutta olen vanhemmat. He asuvat muussa kaupungissa. Tama kaupunki on nimeltaanUljanovskin. Minua koko perhe. I on veli. Han on enemman nuorempia kuin mina. Hanen 21 vuotta. Veljeni kuin elaaUljanovskin. Talla kertaa olen hyvin usein jaavat perheeseen. On hyvin vaikeaa, kun vanhemmatasuvat muussa kaupungissa. Mutta mina joskus vierailla vanhempieni ja veljeni. Etaisyys Pietariin -Uljanovskin noin 1700 km. Nyt voit ymmartaa, etta minulle hyvin vaikea menna
        vanhempieni luona kaynti. Haluan olla oma perhe !!!!!!!!!!!!!!!! Nyt tiedat jo, etta olen syntynyt kaupunki Uljanovskin. Aitini tyoskentelee kirjapainossa. Han tekee onnittelemaan kortteja.
        Mine isi toissa tehtaassa. Se on mekaaninen tehdas. Isani toimii tyostokoneiden.
        Myos prosessien yksityiskohdat raskasta teollisuutta. Kerron teille perheeni minun seuraava kirjain.
        Nyt, kun puhuin, en kirjoittaa minulle suoraan koska puhuin jo, olen synnyttanyt
        1981. Till 6 vuotta olen mennyt lastentarhaan. Olen kaynyt aikaisemmin kuin aitini puhui, etta olen fiksu tytto. Koska 7 vuotta olen alkanut menna kouluun. Olen opiskellut erittain hyva.
        Jatin koulun Red todistus vuonna 1998. Sitten on saapunut opiskella "UljanovskinState University".
        Oma erikoisuus "Rahoitus ja luotto". Koska minulla oli erinomainen todistus minun valmistui ylioppilaaksi.
        Olen saapunut yliopiston maksutto-maksu. Vuonna 2003 olen lopettanut opiskella yliopistossa.
        Mutta loytaa tyota minusta se oli erittain vaikeaa. Koska minulla ei ollut tyokokemus.
        Se yleensa nyt iso ongelma Venajalla. Mutta nyt olen toissa ostoskeskuksessa. Oma ostoskeskus viitataan "Galleria". Tyoskentelen myyjana. Myyn jalkineet. On jalkineet Timberland ja Corsocomo.
        En ymmarra miksi olen valinnut sinut ?????????????????? Miksi en loyda miehen oman maan?
        En tieda koska vastausta. Tiedatte, MAN pitaisi auttaa naista. Etta ensimmainen MAN AINA tutustuu. JA naisen tulisi sovi FIRST. IT SO Venajalla. Tyttoystavani, kollegani on ehdottanut minua loytamaan tuttavuus tutkimuksen Internet. Kirjoitan teille Cafe Internet. Koska minulla ei ole omaa tietokonetta taalla
        Pietarissa. Olen jattanyt tietokoneen veljeni. Koska han on viela opiskella. Ja tietokone on hanelle se opiskeluun. Mielestani teidan ei ole vuoropuhelua ongelma. Yritan kirjoittaa sinulle kirjeen
        heti kun on vapaa-aikaa. Olet luultavasti ajattelevat, etta meidan olisi erittain katevaa kommunikoida MSN
        (webcam), Yahoo tai muulla nopeasti vuoropuhelun! Mutta mina teille haluan sanoa, etta Internet Cafe ei ole naita ohjelmia. Ja I ei ole paljon vapaa-aikaa, mita yhteytta sinuun siirryttaessa reaaliajassa.
        Ja nyt epailen, etta se on meille ongelma. Uskon kuitenkin, etta voimme taysin
        kommunikoida kanssasi sahkopostin valityksella. Mita mielta olette ????????
        Yritan vastata kirjeita paivittain.No, aion lopettaa taman kirjeen. Olet lukenut minun kirje ja jos olet samaa mielta jatkaa minulle tuttu. Ei voi olla voin pyytaa teita yhden kysymyksen: "Haluatko jatkaa With Me keskustelu INTERNET'??????????????????????
        Pyydan teita ymmartamaan minun kirjain oikein! koska olen nyt kayttaa kaantajaa.
        koska en tieda suomeksi. En vain ymmarra Englanti. Pyydan teita kirjoittamaan minulle kirjeen Englanti vain.
        KIITOS teille, etta voisitte kuunnella minua. Kiitos etta olet tassa maailmassa.
        Olen hyvin haluaisi jatkaa suhteidemme. Pelkaan, etta te BE pelkaavat kirjeeni.
        Kertoa etta voin kirjoittaa sinulle KIRJAIMILLA ???????????????????????????????
        Yours Ekaterina !!!!!
        ekaterina"


      • mä vaaan
        mää-vaan kirjoitti:

        Moikka! meillä tuli ensin ukon mailiin tolta ekaterinalta treffi vastaus viesti ja vähän sen jälkeen tuli mun omaan sähköpostiin tällänen viesti:
        Hei ystavani. Se Ekaterina.
        Haluan sanoa heti teille, etta minun nykyinen nimi Ekaterina.
        Kirjoitan teille minun uusi sahkopostiosoite. Pyydan teita kirjoittamaan minulle
        minun uusi sahkopostiosoite.
        Ymmarrat minua ?????
        Olen hyvin iloinen saada kirjeen.
        Luulin, etta et vastannut kirjeeseen. Mutta olet vastannut. Kiitan vastauksesta
        kirjeeseen.
        Minusta ainakin myohassa minun vastaus.
        Uskon kuitenkin, etta olet edelleen odottaa minun kirjeen. On myos valmis jatkamaan
        meidan kanssa sinua vuoropuhelua. Oma kirje ei taysin selvasti teille on mahdollista. En voi avata kerralla sinulle. Mutta luulen, etta se ei esta oppia meille paremmin.
        Haluan kirjoittaa itsestani. Ja aion lahettaa teille kuva !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han on miellyttava sinulle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Minulle on 28 vuotta. Olen syntynyt 30. marraskuuta 1981. Nyt asun kaupungissa Pietarissa. Olen ainoa asia nyt ja haluaisin loytaa hyva ystava. Minusta tuntuu, mita olet yllattynyt ?)))))))) Olen aina haaveillut vieraillamaassanne. Ja ensi kuussa tarkoitus menna sinne lepaamaan. Olen hyvin mielellani matkustaa,mutta ei koskaan ollut omassa maassa. Siksi etsin hyva ystava iloisesti tuhlata aikaa yhdessa. Nyt haluaisin kertoa hieman itsestani, ja perhe. Asun yksi huoneisto. Se on i huoneisto. Olen vuokrasopimus Tassa asunnossa. Mutta olen vanhemmat. He asuvat muussa kaupungissa. Tama kaupunki on nimeltaanUljanovskin. Minua koko perhe. I on veli. Han on enemman nuorempia kuin mina. Hanen 21 vuotta. Veljeni kuin elaaUljanovskin. Talla kertaa olen hyvin usein jaavat perheeseen. On hyvin vaikeaa, kun vanhemmatasuvat muussa kaupungissa. Mutta mina joskus vierailla vanhempieni ja veljeni. Etaisyys Pietariin -Uljanovskin noin 1700 km. Nyt voit ymmartaa, etta minulle hyvin vaikea menna
        vanhempieni luona kaynti. Haluan olla oma perhe !!!!!!!!!!!!!!!! Nyt tiedat jo, etta olen syntynyt kaupunki Uljanovskin. Aitini tyoskentelee kirjapainossa. Han tekee onnittelemaan kortteja.
        Mine isi toissa tehtaassa. Se on mekaaninen tehdas. Isani toimii tyostokoneiden.
        Myos prosessien yksityiskohdat raskasta teollisuutta. Kerron teille perheeni minun seuraava kirjain.
        Nyt, kun puhuin, en kirjoittaa minulle suoraan koska puhuin jo, olen synnyttanyt
        1981. Till 6 vuotta olen mennyt lastentarhaan. Olen kaynyt aikaisemmin kuin aitini puhui, etta olen fiksu tytto. Koska 7 vuotta olen alkanut menna kouluun. Olen opiskellut erittain hyva.
        Jatin koulun Red todistus vuonna 1998. Sitten on saapunut opiskella "UljanovskinState University".
        Oma erikoisuus "Rahoitus ja luotto". Koska minulla oli erinomainen todistus minun valmistui ylioppilaaksi.
        Olen saapunut yliopiston maksutto-maksu. Vuonna 2003 olen lopettanut opiskella yliopistossa.
        Mutta loytaa tyota minusta se oli erittain vaikeaa. Koska minulla ei ollut tyokokemus.
        Se yleensa nyt iso ongelma Venajalla. Mutta nyt olen toissa ostoskeskuksessa. Oma ostoskeskus viitataan "Galleria". Tyoskentelen myyjana. Myyn jalkineet. On jalkineet Timberland ja Corsocomo.
        En ymmarra miksi olen valinnut sinut ?????????????????? Miksi en loyda miehen oman maan?
        En tieda koska vastausta. Tiedatte, MAN pitaisi auttaa naista. Etta ensimmainen MAN AINA tutustuu. JA naisen tulisi sovi FIRST. IT SO Venajalla. Tyttoystavani, kollegani on ehdottanut minua loytamaan tuttavuus tutkimuksen Internet. Kirjoitan teille Cafe Internet. Koska minulla ei ole omaa tietokonetta taalla
        Pietarissa. Olen jattanyt tietokoneen veljeni. Koska han on viela opiskella. Ja tietokone on hanelle se opiskeluun. Mielestani teidan ei ole vuoropuhelua ongelma. Yritan kirjoittaa sinulle kirjeen
        heti kun on vapaa-aikaa. Olet luultavasti ajattelevat, etta meidan olisi erittain katevaa kommunikoida MSN
        (webcam), Yahoo tai muulla nopeasti vuoropuhelun! Mutta mina teille haluan sanoa, etta Internet Cafe ei ole naita ohjelmia. Ja I ei ole paljon vapaa-aikaa, mita yhteytta sinuun siirryttaessa reaaliajassa.
        Ja nyt epailen, etta se on meille ongelma. Uskon kuitenkin, etta voimme taysin
        kommunikoida kanssasi sahkopostin valityksella. Mita mielta olette ????????
        Yritan vastata kirjeita paivittain.No, aion lopettaa taman kirjeen. Olet lukenut minun kirje ja jos olet samaa mielta jatkaa minulle tuttu. Ei voi olla voin pyytaa teita yhden kysymyksen: "Haluatko jatkaa With Me keskustelu INTERNET'??????????????????????
        Pyydan teita ymmartamaan minun kirjain oikein! koska olen nyt kayttaa kaantajaa.
        koska en tieda suomeksi. En vain ymmarra Englanti. Pyydan teita kirjoittamaan minulle kirjeen Englanti vain.
        KIITOS teille, etta voisitte kuunnella minua. Kiitos etta olet tassa maailmassa.
        Olen hyvin haluaisi jatkaa suhteidemme. Pelkaan, etta te BE pelkaavat kirjeeni.
        Kertoa etta voin kirjoittaa sinulle KIRJAIMILLA ???????????????????????????????
        Yours Ekaterina !!!!!
        ekaterina"

        Ja liitteenä oli pari kuvaa kauniista naisesta, jossa sama nainen kuin tuossa aikasemmassa viestissä. Osaatteko sanoa mitä haittaa tuosta voi olla kun on liitteet avannut? Niin ja tää viesti oltiin lähetetty eri sähköpostiosoitteesta ku se aikasempi.


      • rfwgfeq
        mä vaaan kirjoitti:

        Ja liitteenä oli pari kuvaa kauniista naisesta, jossa sama nainen kuin tuossa aikasemmassa viestissä. Osaatteko sanoa mitä haittaa tuosta voi olla kun on liitteet avannut? Niin ja tää viesti oltiin lähetetty eri sähköpostiosoitteesta ku se aikasempi.

        Ei ole ilmennyt mitään haittaa...minulle tuli toisena viestinä juuri sama.


    • ei ikinä s24 tunnust

      Onko kenellekään käynyt niin, että omille käyttäjätunnuksille on ilmestynyt treffiprofiili, eli kun kirjauduin sähköpostiin ja sitä kautta treffipalstalle niin siellä oli profiili valmiina. Olen käyttänyt yli 2 v sitten viimeksi s24 treffipalstaa ja silloin poistin pysyvästi profiilini. Nyt oli kuitenkin ilmestynyt sellainen, mutta aivan eri nimimierkillä joka minulla ennen oli. Suomi24 ei ole vastannut miten ko. voi olla mahdollista. Ja tämä tapahtui s24 uudistuksen myötä?????

    • Kettu!

      Juups, poistin tunnukseni täältä heti tietomurron tultua ilmi. Tänään kuitenkin tuli henk.koht. sähköpostiini (joka ei ole suomi24:ssä) postia joltain venäläseltä naiselta kuvineen ([email protected]) ja sanoi saaneensa s.osoitteeni joltain ystävältäni suomi24:ssä. Juupa juu, mulla vaan ei satu olemaan ketään ystävää eikä muitakaan tuttuja täällä. Enempää en ees viittiny lukea viestiä vaan poistin samantein...

      • ootellaan ootellaan

        Otin samanlaisen postauksen tiimoilta yhteyttä Suomi24:ään. Vastaus oli että tietomurrolla ja
        kyseisen kiimaisen venakon postauksella ei ole mitään yhteyttä, sähköpostiosoite on tullut jotain muuta
        kautta kyseisen lähettäjän tietoon. No minulla on useampia profiileja joissa on posti, toisista ei ole edes KOSKAAN lähetetty sähköpostia mihinkään. Kuitenkin sinne on saapunut Tatjanalta tai Irinalta sähköposti.
        Eli mitähän kautta kyseinen neitokainen on meiliosoitteen sitten tietoonsa saanut?
        Suomi24:sta tietty kiistetään tietomurron ja näitten postien välinen yhteys.
        Olisko jo aika ottaa lusikka kauniiseen käteen Suomi24:n ylläpidossa ja antaa pieni päivitys tietomurron vaikutuksista.


      • pekenbell_2
        ootellaan ootellaan kirjoitti:

        Otin samanlaisen postauksen tiimoilta yhteyttä Suomi24:ään. Vastaus oli että tietomurrolla ja
        kyseisen kiimaisen venakon postauksella ei ole mitään yhteyttä, sähköpostiosoite on tullut jotain muuta
        kautta kyseisen lähettäjän tietoon. No minulla on useampia profiileja joissa on posti, toisista ei ole edes KOSKAAN lähetetty sähköpostia mihinkään. Kuitenkin sinne on saapunut Tatjanalta tai Irinalta sähköposti.
        Eli mitähän kautta kyseinen neitokainen on meiliosoitteen sitten tietoonsa saanut?
        Suomi24:sta tietty kiistetään tietomurron ja näitten postien välinen yhteys.
        Olisko jo aika ottaa lusikka kauniiseen käteen Suomi24:n ylläpidossa ja antaa pieni päivitys tietomurron vaikutuksista.

        Höpö höpö juttuja, jonka mukaan "kiimaisen venakon" lähettämillä viesteillä ei olisi mitään yhteyttä!
        Suomi-24.ssä olevia sähköpostejani ei ole ollut missään muualla käytössä. Kyseessä ei voi olla edes jollekkin tietylle sähköpostipalvelimelle tehty tietomurto, koska email-osoitteeni, jotka olivat ja ovat yhä suomi24-tietokannassa, ovat kolmella eri sähköpostipalvelimella.
        Tosin kyseistä "venakkoa" ei ole olemassakaan, se on täysin mielikuvituksen tuote.
        Ne, jotka lukivat hänelle lähettämäni testiviestin, olivat Yhdysvalloissa asuvia henkilöitä, todennäköisesti miehiä. Monta tuntia myöhemmin sen luki myös joku venäjällä asuva henkilö, todennäköisesti joku liikemies.
        Viittaan aikaisemaapan viestiini, jonka jätin "Vaihda salasanasi" ketjuun.

        pekenbell


      • pekenbell_2
        pekenbell_2 kirjoitti:

        Höpö höpö juttuja, jonka mukaan "kiimaisen venakon" lähettämillä viesteillä ei olisi mitään yhteyttä!
        Suomi-24.ssä olevia sähköpostejani ei ole ollut missään muualla käytössä. Kyseessä ei voi olla edes jollekkin tietylle sähköpostipalvelimelle tehty tietomurto, koska email-osoitteeni, jotka olivat ja ovat yhä suomi24-tietokannassa, ovat kolmella eri sähköpostipalvelimella.
        Tosin kyseistä "venakkoa" ei ole olemassakaan, se on täysin mielikuvituksen tuote.
        Ne, jotka lukivat hänelle lähettämäni testiviestin, olivat Yhdysvalloissa asuvia henkilöitä, todennäköisesti miehiä. Monta tuntia myöhemmin sen luki myös joku venäjällä asuva henkilö, todennäköisesti joku liikemies.
        Viittaan aikaisemaapan viestiini, jonka jätin "Vaihda salasanasi" ketjuun.

        pekenbell

        nainen, joka minulle laittoi viestiä ja sanoi asuvansa Pietarissa, on Yahoo-profiilissaan antanut asuinpaikakseen Fremont, California. ;))


      • pekenbell_2
        pekenbell_2 kirjoitti:

        nainen, joka minulle laittoi viestiä ja sanoi asuvansa Pietarissa, on Yahoo-profiilissaan antanut asuinpaikakseen Fremont, California. ;))

        Siellä on paljon tietoa. Löytyi myös yksi niistä, joilta minulle tuli sähköpostia:

        http://www.scammerlist.com/memberid/354146_819de8c2

        Eilen illalla henkilö, joka luki viestini, meni ansaan.
        Käväisi tiedostossa xxxx.php:
        Aika: 02.06.2010 19.44:47
        Selain: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; ru; rv:1.9.0.19) Gecko/2010031422 Firefox/3.0.19
        Ip-osoite: 83.170.102.66

        Selain on venäjänkielinen, mutta ip-osoite on Lontoossa.


    • t,morseX

      Miksi viestien torjuminen ei toimi?

    • quartzi

      Johtuuko tietomurrosta, että Suomi24 sähköpostini ei enää toimi? Eli salasanallani en pysty kirjautumaan enää sähköpostiini.

      • eija57

        millään muulla sähköpostiosoitteella ei ilmesty varoitus kirjautumisen jälkeen ja avatessa, että muut pääsevät lukemaan osin salaamatonta sisältöä, ja mikä on suomi24. postin velvollisuus estää se salaamattoman sisällön muiden lukeminen?


    • jabbajabbaduu

      tulleita viestejä ihmetteleville.

      Joku mainitsi, että suomi24 on sitä mieltä että kyseiset viestit ei liity mitenkään tietomurtoon.
      En ota kantaa siihen, onko suomi24:n henkilökunta aidosti sitä mieltä.
      Varmaa kuitenkin on, että niillä on yhteys siihen.
      Erään "naisen" lähettämän viestin header-tiedoista löytyi seuraavanlainen lähettäjätieto: ipv4link.net.
      Mielenkiinnosta vilkaisin, mitä sen sivun takaa löytyy. Selaimeeni ilmestyi suurin kirjaimin teksti:

      "Ilmoitettu hyökkäyssivu!

      Tämän sivun osoitteessa www.ipv4ilink.net on ilmoitettu olevan hyökkäyssivu ja sen avaaminen on turvallisuusasetuksiesi mukaisesti estetty.

      Hyökkäyssivut yrittävät asentaa tietokoneellesi ohjelmia, jotka keräävät henkilötietoja, käyttävät tietokonettasi toisiin tietokoneisiin kohdistuviin hyökkäyksiin tai muuten vahingoittavat tietokonettasi.

      Joidenkin sivujen tarkoituksena on levittää tällaisia vahingollisia ohjelmia, mutta useat sivut on valjastettu tähän ilman sivun omistajien tietoa tai lupaa."

      • rerewrrewrewrew

        Jaa, minkäköhän takia suomi24 hyökkääjää ei voida ilmoittaa, siis tätä tietomurron tekijää. Jos kerran tutkimukset ovat sen selvittäneet. Pitääkö jonkun fyysisesti tehdä rikosilmoitus, että suomi24 sivujen kautta on päästy koneelle tuottamaan mitä lie pöpöjä ja markkinaohjelmia.? Eikö siis suomi24 ole mitään vastuuta, että HEIDÄN tietokoneidensa kautta on päästy asikkaiden koneille. Luulisi nyt sivuston ylläpitäjän myös pitävän vähän paremmin huolta tietosuojastaan.?? Kävisiköhän sama googlella tai vastaavassa.?? Kun itse urkitaan niin pääsevät muutkin urkkimaan. Vuoroin vieraissa käydään.


    • Miuku1983

      KOSKA saamme sen lupaamanne aikakausi-lehden käsiimme ?!

      Vai menikö painokonekin NURIN, kun lehteänne yritettiin oikolukea :D :D :D ???

    • DSFFED

      Ja yhä te hu***T YLLÄPITÄJÄT suojelette palvelunne häiriköitä,

      tämän johdosta UP UPO!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe