Miten OVI toimii? Vai eikö toimi ollenkaan.
Nokia Maps ei voisi olla sekavampi asia (hermot menee huonoon kuntoon):
1. Onko Nokia Ovi Maps-ohjelma GPS vai pelkkä kartta joka vaatii GPS:n toimiakseen? Mistä löytyy GPS mun kännykästä (Nokia E71)? Mistä löytyy kartat?
2. Luin jostain että kartat voi ladata Nokia Map Loader ohjelmistolla. Latasin jo Nokia Ovi Maps- karttoja (ilman Nokia Map Loaderia, joka on saman sivun alareunassa). Pitääkö Nokia Ovi Maps:n lisäksi ladata jotain muita karttoja Nokia Map Loaderilla (kahteen kertaan vai kysessä kaksi eri asiaa)?:
http://maps.nokia.com/ovi-services-a..._101#/default/
3. Miksi Nokia Maps sanoo "waiting for GPS" ja lopuksi "could not set up route" vaikka olin ladannut kartat (kts linkki yllä)? Ja vaikka seison keskellä peltoa?
4. Miksi puhelin on "online" kun käytän Nokia Maps-ohjelmaa (GPS ei käsittääksei tarvitse GSM-verkkoa)? Miten varmistan että en käytä GSM-verkkoa kun käytän GPS:ää?
5. Luin jostain että kartat voi ladata puhelimen muistikortille. Näin voi käyttää karttoja ilman datakuluja, josta on hyötyä erityisesti ulkomailla. Mutta miten? Minun Nokia E71 ei ainakaan anna mahdollisuutta.
Miten OVI toimii?
24
2679
Vastaukset
- liikaa kyssäreitä
Otappas ohjekira käpäliin ja lue sitten selaile kaikki foorumit puhelimeen liittyen (Englanti ja Suomi)
Nokian Gps tarvitsee ilmeisesti verkkoa, laita gps päälle ja odottele rauhassa, Ovi toimii oikein ja hyvin, menet sinne puhelimella ja lataat ohjelmia, puhelin on online siksi kun et ole offline... - "ite oppinut"
Vaatii GPS:n että tietää sijainnin (kuluttaa vain muutaman kymmenen kB dataa). GPS..löytyy ohjekirjasta(nokian sivuilta).
Lataa Ovi maps puhelimeen ellei ole asennettu(tietokoneen kautta,liitä puhelin).
Lataa Maps loader tietokoneeseen.Avaa Maps loader- pyytää liittämään puhelimen- liitä se. Lataa kartat (muista kielipaketti).Off line tilassa ei tunnu toimivan ( - et voi käyttää puhelinta puheluihin). Pellolla sekoilee - siirry tielle ja tilanne paranee. Tässä lyhyesti ja ehkä vaikeasti (kuten kyssäritkin).
Toivotaan onnea ja hermojen kestoa mut se kyllä kannattaa... TOIMIIIIII !!!!!- Anonyymi
On se "offline" tila tai "online" tila. Jos valitset offline tilan, niin se ei hae mitään netistä (paitsi jos käytätä a-gps toimintoa). Puhelimen profiili osisossa on se "offline tila, mutta se ei todellakaan ole sama kuin Nokia mapsin.
- xxll
Anonyymi kirjoitti:
On se "offline" tila tai "online" tila. Jos valitset offline tilan, niin se ei hae mitään netistä (paitsi jos käytätä a-gps toimintoa). Puhelimen profiili osisossa on se "offline tila, mutta se ei todellakaan ole sama kuin Nokia mapsin.
se offline tila ei vaan toimi ainakaa N95 tai ei ainakaan toiminut kuukausi sitten. eli pakko olla data päällä
- Gona-mies
En siltikään ymmärrä:
1. Miksi kännykkäni tarvitsee gsm-verkkoa gps-paikanhakua varten? Vietän 50% ajastani kotiverkkoni ulkopuolella (reissussa) ja enkä haluaisi maksaa muille operaattoreille penniäkään.
2. Miten varmistan että kamera lataa kartan kännykästäni (ilmainen) eikä gsm-verkosta (maksullinen)?
Kiitos näin etukäteen.- näin minulla
Minulla ei mene dataa, kun käytän Ovi-karttaa. Minun puhelimessani on Ovi-kartan logo ja kun sitä klikkaa on siellä seuraavat osiot: Oma sijainti, Etsi paikkoja, Jaa sijainti, Suosikit, Ajaen, Kävellen, Sää, Tapahtumat, Lonely Planet ja Michelin. Kun laittaa kursorin Kävellen logon kohdalle ja painaa Valitse kohtaa löytyy sieltä asetukset, josta voi määrittää esim Navigoinnin asetukset. Latasin Ovi-kartan langattomasti ilman tietokonetta.
- vissiiiin
näin minulla kirjoitti:
Minulla ei mene dataa, kun käytän Ovi-karttaa. Minun puhelimessani on Ovi-kartan logo ja kun sitä klikkaa on siellä seuraavat osiot: Oma sijainti, Etsi paikkoja, Jaa sijainti, Suosikit, Ajaen, Kävellen, Sää, Tapahtumat, Lonely Planet ja Michelin. Kun laittaa kursorin Kävellen logon kohdalle ja painaa Valitse kohtaa löytyy sieltä asetukset, josta voi määrittää esim Navigoinnin asetukset. Latasin Ovi-kartan langattomasti ilman tietokonetta.
Voihan ne kartat ladata langattomastikin puhelimella mutta silloin menee dataa reilusti ja ellei ole datapakettia niin hinta about 1.50e / mB. Itsekin kokeillut karttaa kävely asetuksella mutta silloin EI
opastusta ja mitenhän mahtaa toimia autolla ajaen? - auttoiko
Kotiverkon ulkopuolella? tarkoitatko ulkom.. Kulutus hyvin pieni ,megalla otat navigaattorin käyttöön parikymmentä kertaa jos kartat muistikortilla. Mites se kamera tähän liittyy?? Tarkoitat varmaan puhelinta. Jos kartta on kortilla niin sieltä se lataa ,jollei niin sitten verkosta ja se näkyy datapalkista oik.alareunassa ja se maksaa!!
- kiitollinen neuvosta
auttoiko kirjoitti:
Kotiverkon ulkopuolella? tarkoitatko ulkom.. Kulutus hyvin pieni ,megalla otat navigaattorin käyttöön parikymmentä kertaa jos kartat muistikortilla. Mites se kamera tähän liittyy?? Tarkoitat varmaan puhelinta. Jos kartta on kortilla niin sieltä se lataa ,jollei niin sitten verkosta ja se näkyy datapalkista oik.alareunassa ja se maksaa!!
Laitan tänne samaan paikkaan kysymyksen, että mikä minulla on vikana asetuksissa, kun haen Kartasta kohdasta Ajaen reittiä johonkin, ilmoittaa se, että Odotaan GPS-yhteyttä, eikä se mene mihinkään. Kumpi yhteys pitää olla Verkkokohteessa: Internet vai WAP GPRS. Minulla on Elisan mobiililaajakaista.
- N95 nimimerrki
kiitollinen neuvosta kirjoitti:
Laitan tänne samaan paikkaan kysymyksen, että mikä minulla on vikana asetuksissa, kun haen Kartasta kohdasta Ajaen reittiä johonkin, ilmoittaa se, että Odotaan GPS-yhteyttä, eikä se mene mihinkään. Kumpi yhteys pitää olla Verkkokohteessa: Internet vai WAP GPRS. Minulla on Elisan mobiililaajakaista.
verkkopaikannukseen internet yhteys asetus, itse olen pistanut wap ja gprs asetukset puhelimesta kokonaan ja jättänyt vain internetin.
- kiitollinen neuvosta
N95 nimimerrki kirjoitti:
verkkopaikannukseen internet yhteys asetus, itse olen pistanut wap ja gprs asetukset puhelimesta kokonaan ja jättänyt vain internetin.
Kiitos vastauksesta. Sain ohjelman toimimaan, kun laitoin yhteyden Elisa internet(01), joka on tullut siitä, että olen palauttanut tehdasasetukset ja sen takia joutunut tilaamaan yhteyden uudestaan Elisalta. Karttaohjelma toimii hyvin, muta kysynkin sinulta, johtuuko reitin neuvojan äänen loppuminen siitä, että olen kokeillut paikannusta sisällä enkä liikkuvassa autossa. Selostajan äänen saa Navigoinnin asetuksista laitamalla päälle suomi-nainen tai suomi-mies.
- N95 nimimerrki
kiitollinen neuvosta kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Sain ohjelman toimimaan, kun laitoin yhteyden Elisa internet(01), joka on tullut siitä, että olen palauttanut tehdasasetukset ja sen takia joutunut tilaamaan yhteyden uudestaan Elisalta. Karttaohjelma toimii hyvin, muta kysynkin sinulta, johtuuko reitin neuvojan äänen loppuminen siitä, että olen kokeillut paikannusta sisällä enkä liikkuvassa autossa. Selostajan äänen saa Navigoinnin asetuksista laitamalla päälle suomi-nainen tai suomi-mies.
Kokeile vaikka pyörällä ajaa navigointi päällä niin pitäisi opastaa äänellä ja laita volme tasot kohdilleen, Voit tietenkin suunnittella vaikka reitin kotona ja kokeilla reittidemost sen tekemäsi reitin opastuksen kanssa virtuaalisesti.
N95 ei tosiaan opastanut ilman internet asetusta kuin hetken ja taas tuli pyyntö että otetaanko verkko käyttöön.
Jos ei muuten kuulu opastusta niin en tiedä siihen syytä. - N95 nimimerrki
N95 nimimerrki kirjoitti:
Kokeile vaikka pyörällä ajaa navigointi päällä niin pitäisi opastaa äänellä ja laita volme tasot kohdilleen, Voit tietenkin suunnittella vaikka reitin kotona ja kokeilla reittidemost sen tekemäsi reitin opastuksen kanssa virtuaalisesti.
N95 ei tosiaan opastanut ilman internet asetusta kuin hetken ja taas tuli pyyntö että otetaanko verkko käyttöön.
Jos ei muuten kuulu opastusta niin en tiedä siihen syytä.Ja voihan se opastuksen loppuminen johtua siitäkin että et ole valinnut oikein sitä asetusta, eli aan sille lupa käyttää verkkoa, katso navin asetuksista ja puhelimen gps. asetuksista.
- Gona-mies
näin minulla kirjoitti:
1. "Latasin Ovi-kartan langattomasti ilman tietokonetta". Miten latasit sen (miltä sivulta)?
2. "Oma sijainti, Etsi paikkoja, Jaa sijainti, Suosikit, Ajaen, Kävellen, Sää, Tapahtumat, Lonely Planet ja Michelin". Mulla on vaan nuo 5 ensimmäistä, mutta ei seuraavia: Sää, Tapahtumat, Lonely Planet ja Michelin. Miten/mistä ne saa?
3. Nokia Map Loader on jo eri ongelma sillä se jököttää tietokoneella mutta ei lähde käyntiin vaikka kuinka klikkaisi. Tuhosin sen jo kertaallen ja latasin tietokoneelle uudestaan mutta mitään ei tapahdu vaikka klikkaa miten vaan. Miten Nokia Map Loaderin saa käyntiin?
4. Nokia Ovi Suite ja kartat (Nokia Maps) olen kuitenkin saanut puhelimeen (5 päivän työn tuloksena) koska löysin ne puhelimen muistikortilta. Mutta kun asennan Nokia Maps- ohjelman asetukset ("settings') offlinelle, onlinen sijasta, GPS ei tuo karttaa ruutuun. Mutta jos asennan Nokia Maps- ohjelman asetukset ("settings') onlinelle, offlinen sijasta, kartat tulee puhelimen ruutuun melkein välittömästi. Koska olen ulkomailla reissussa puolet ajasta, haluan käyttää puhelimeen tallennettuja karttoja sen sijaan että lataisin niitä verkosta. Miten varmistan että lataan kartat puhelimesta enkä verkosta? - näin minulla
Gona-mies kirjoitti:
1. "Latasin Ovi-kartan langattomasti ilman tietokonetta". Miten latasit sen (miltä sivulta)?
2. "Oma sijainti, Etsi paikkoja, Jaa sijainti, Suosikit, Ajaen, Kävellen, Sää, Tapahtumat, Lonely Planet ja Michelin". Mulla on vaan nuo 5 ensimmäistä, mutta ei seuraavia: Sää, Tapahtumat, Lonely Planet ja Michelin. Miten/mistä ne saa?
3. Nokia Map Loader on jo eri ongelma sillä se jököttää tietokoneella mutta ei lähde käyntiin vaikka kuinka klikkaisi. Tuhosin sen jo kertaallen ja latasin tietokoneelle uudestaan mutta mitään ei tapahdu vaikka klikkaa miten vaan. Miten Nokia Map Loaderin saa käyntiin?
4. Nokia Ovi Suite ja kartat (Nokia Maps) olen kuitenkin saanut puhelimeen (5 päivän työn tuloksena) koska löysin ne puhelimen muistikortilta. Mutta kun asennan Nokia Maps- ohjelman asetukset ("settings') offlinelle, onlinen sijasta, GPS ei tuo karttaa ruutuun. Mutta jos asennan Nokia Maps- ohjelman asetukset ("settings') onlinelle, offlinen sijasta, kartat tulee puhelimen ruutuun melkein välittömästi. Koska olen ulkomailla reissussa puolet ajasta, haluan käyttää puhelimeen tallennettuja karttoja sen sijaan että lataisin niitä verkosta. Miten varmistan että lataan kartat puhelimesta enkä verkosta?Itse latasin Ovi-kartat puhelimessa olevasta päivitystoiminnosta. Sitä että meneekö dataa, kun käytät karttaohjelmaa voit katsoa esimerkiksi datalaskurista. Ota laskurin numerot ylös, ennen kuin käytät karttaohjelmaa.
- näin minulla
näin minulla kirjoitti:
Itse latasin Ovi-kartat puhelimessa olevasta päivitystoiminnosta. Sitä että meneekö dataa, kun käytät karttaohjelmaa voit katsoa esimerkiksi datalaskurista. Ota laskurin numerot ylös, ennen kuin käytät karttaohjelmaa.
Osa Ovi-Mapin palveluista, joita luettelin, on maksullisia. Tässä linkki Nokian sivulle
http://europe.nokia.com/support/product-support/maps-support/pricing-and-coverage - näin minulla
Gona-mies kirjoitti:
4. Nokia Ovi Suite ja kartat (Nokia Maps) olen kuitenkin saanut puhelimeen (5 päivän työn tuloksena) koska löysin ne puhelimen muistikortilta. Mutta kun asennan Nokia Maps- ohjelman asetukset ("settings') offlinelle, onlinen sijasta, GPS ei tuo karttaa ruutuun. Mutta jos asennan Nokia Maps- ohjelman asetukset ("settings') onlinelle, offlinen sijasta, kartat tulee puhelimen ruutuun melkein välittömästi. Koska olen ulkomailla reissussa puolet ajasta, haluan käyttää puhelimeen tallennettuja karttoja sen sijaan että lataisin niitä verkosta. Miten varmistan että lataan kartat puhelimesta enkä verkosta?Minulla on tosiaan Ovi-Mapsissä myös Sää, Tapahtumat, Lonely Planet, Michelin ja HRS Hotellit. Sain ne palvelut toimimaan kun laitoin asetuksista kohdasta Internet: yhteyden Onlineksi ja verkkokohteeksi Wap-palvelut. Kun asun Tampereella niin minulla näkyy HRS hotellissa kaikki Tampereen hotellit ja niiden vuorokausihinta.
- en käytä enää
näin minulla kirjoitti:
ja Saunalahden laskussa oli veloitettu 3 euroa. Ei mennyt datapakettiin-
- sivustakatsoja.
Gona-mies saitko Ovi- kartan toimimaan? Tarvitsetko neuvoja vielä?
- Gona-mies
No, en ihan:
1. Mistä johtuu että puhelin ei joskus löydä osotteita kun puhelin on offline-muodossa? Kun kääntää online muotoon niin a vot alkaa löytyyn...
2. Mistä johtuu että GPS jää jumiin offline tilassa 5-10 minuuttia käynnistksen jälkeen? Jää odottelemaan GPS-signaalia mitä ei koskaan löydy..
3. Jos puhelimen asetukset kääntää offline-muotoon niin silloin ei mene mitään verkkokuluja?
4. Jos puhelin on online-muodossa ja kartat koneessa, paljonko dataa yleensä joutuu lataan verkosta? - Anonyymi
Gona-mies kirjoitti:
No, en ihan:
1. Mistä johtuu että puhelin ei joskus löydä osotteita kun puhelin on offline-muodossa? Kun kääntää online muotoon niin a vot alkaa löytyyn...
2. Mistä johtuu että GPS jää jumiin offline tilassa 5-10 minuuttia käynnistksen jälkeen? Jää odottelemaan GPS-signaalia mitä ei koskaan löydy..
3. Jos puhelimen asetukset kääntää offline-muotoon niin silloin ei mene mitään verkkokuluja?
4. Jos puhelin on online-muodossa ja kartat koneessa, paljonko dataa yleensä joutuu lataan verkosta?1. Ovi mapsissa ei ole kaikkia maailman osoitteita valmiina offline tilassa, vaan osa on online tilassa, eli se etsii niitä netistä.
2. Onko sinulla a-gps päällä? entä onko "paikannusasetukset" kunnossa? Ne löytyy ainakin minun Nokia e71 puhelimesta -> työkalut -> asetukset -> yleiset asetukset -> Paikannus.
3.Offline tarkoittaa sitä että Nokia maps ei käy netissä, missään vaiheessa, paitsi jos sinulla on a-gps päällä, niin sillon se hakee "sateelliitti tiedot" netistä Se vie noin 4kt dataa eli tosi vähän...
4. Se vähän riippuu.... esim: alueesta, maasta. Mutta suosittelen pitämään Nokia mapsia "offline" tilassa..
- kaupasta ulos tulles
eli kun ostan 2710 puhelimen tuleeko minun maksaa / hommata jotain lisäkilkkeitä että toi nokia ovi gps sovellus toimii?
- 5230,.
Sillä voi navigoida heti ilman mitään ylim toimenpiteitä
http://www.teleputiikki.fi/product_details.php?p=13 Ei tarvitse hommata mitään. Kunhan sinulla on A-gps pois päältä ja verkkopaikannus/ Ovi suite offline tilassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2327087IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its1653710- 1711775
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)721595- 701134
- 1261091
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61017Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte127923Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy205904- 102863