voi mikä EREHDYS..

Tuulentuiverrus2010

Voih, miksi ikinä suostuin että meille tuli koira.. miksen vain sittenkin ollut sitkeämpi ja suostunut vain kissanpentuun.. Nyt koira on ollut meillä jo vuoden, eivätkä muut perheen jäsenet suostu siitä luopumaan, vaikkeivat kaikki siitä edes pahemmin välitä saati sitten lenkitä tai hoida..
Koira pentuna ollessaan tietenkin pissasi koko talon parketin pilalle. Suuria palaneita läikkiä jäi vaikka kuinka kuljin pesuvehkeitten kanssa sen perässä. Lehden päälle ei oppinut milloinkaan, viimein sain sen oppimaan puolivuotiaana suoraan pihalle.
Sain lievän bakteerikammon siivotessani koirankakkoja päivittäin sen puolen vuoden ajan, tulin lähes hulluksi koiran merkatessa jatkuvasti lastenhuoneen mattoja ja nylkyttäessä leluja. Luojan kiitos koira oppi lopettamaan ne hommat. Siitä olen kiitollinen ettei se ole tuhonnut (ainakaan vielä) huonekaluja sisällä, vaikkei mikään pienikokoinen olekaan.
Saa nähdä, mitä se murrosikä tarkoittaa käytännössä. Koiran koulutus on tietenkin kaiken muun ohella jäänyt kokonaan minun, kokemattoman, harteille, maalaisjärjellä ja nenää kusilammikkoon työntämällä sain sen sisäsiistiksi. Luin paljon netistä juttuja, ja sain sen tajuamaan ettei perheemme pikkulapsille milloinkaan ärähdellä, luotan kyllä koiraan siinä suhteessa. Se antaa lasten leikkiä vaikka hännällään ja ruokakuppirähinä on jo ennalta karsittu pois. Ja sehän olisi aivan ehdoton asia, että jos koira kerrankin edes yrittäisi purra lapsia, lähtisi se viimeiselle piikilleen samantien.
Johtajan elkeet tein heti pienenä tyhjiksi selätyksillä ja komennoilla, koira on ihan siedettävä tyyppi.
Kyllästyä meinaan jatkuvaan karvanlähtöön,, hyi olkoon kun lattiat auringonvalossa on kuin vuoratut karvalla. Alkukeväästä tolloja lenteli joka paikassa vaikka päivittäin imuroin. Koira kyllä viettääkin päivänsä pihalla. Stressaan sen sisääntulohetkeä, se haisee ja minun on pestävä sen tassut joka kerta. Ajatella, että se on koko päivän astellut omissa paskaläjissään pihalla, vaikka nykyään fiksusti käy nurkan takana asioilla ettei ihan suoraan etupihalle päästä, kuten vielä talvella teki. Ja voi sitä pihaa, kun lumet suli, kolme jätesäkillistä lapioin pelkkä paskaa, hyi olkoon että otti lujille. Muutama säkillinen tuli vielä kaikesta muusta syödystä tavarasta, esim. pihakeinu kokonaan, pyörien satulat, lasten rattaat, ulos unohtunut kumivene jne.. Sisällä se söi roskapussit, kyllä annoin kunnon pöllytykset, mutta inhoni sitä kohtaan kasvoi täyteen mittaansa kun näin sen ahnaasti syövan pikkupojan kakat potasta, sen jälkeen se pääsi vessan roskikselle ja söi käytetyt siteet, siis söi ne, nieli sisällöt ja kaikki, hyi luoja.
Koira tulee siis yöksi sisälle, nyt kyllä jo tarkenisi olla ulkonakin mutta pakko ottaa kun on niin kova haukkumaan. Ja voi taas sitä tuskaa, iltahetki olisi muuten ihan mukava lasten mentyä nukkumaan, sitten pitää haistella läähättävää koiraa joka röyhii ja piereskelee ja se ihan luontainenkin haju etoo.
Minä sen ruokin, kannan huolta että kupissa on vettä, ne pipanatkin se levittelee pitkin pihaa ja minä taas niitä haravoin ettei rottia tule..
Tämä koira on minulle pelkäksi haitaksi ja vaivaksi, inhoan sen hajua enkä ole muutenkaan siitä kiinnostunut. Kukaan ei vie sitä lenkille, mitä nyt joskus se idiootti lähtee karkuun ja pelkästä velvollisuudesta se on haettava milloin mistäkin ettei ole ihmisille vaivaksi tai aiheuta kenellekään mitään korvattavaa.
Voi, miten kaduttaa, että ikinä suostuin tähän. Eikä yhtään lohduta, että tuo elää pitkälle yli kymmenen vuotta. Ei sitä ole rokotettu eikä pahemmin madoteltu, minun aikani ja kiinnostukseni ei riitä niin pitkälle että hoitaisin nekin hommat.
Tässä oli meikäläisen mietteitä, hyvää kevättä teille.

37

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläimet kunniaan

      Hyvää kesän alkua sullekkin, toivottavasti kasvattaja hakee koiran teiltä pois ja laittaa sanaa kiertämään, ettei sinulle eikä kersoillesi myydä eläviä olentoja.

    • 12345678de

      No toivottavasti kohtelet edes lapsiasi paremmin ettei sossut ilmaannu. Muutenkin tekstissäsi oli epätodellisuuden tuntua joten en oikein usko sua.

    • On meitä moneksi!

      Sulla tuo kynä lentää paperilla ja juttua tulee. Ehkäpä joku uskookin.

      • Tuulentuiverrus2010

        No kiitos.. arvasinkin ettei kukaan usko, mut kyllä tää on ihan täyttä totta joka sana..
        niin ja kasvattaja ei tule hakemaan, koska hän vain myi meille pennun ja yhteiselomme loppui siihen. Pennut oli ilmeisesti vahinkoja, puhdasrotuisista kuitenkin koska paperitkin näimme ja koirat oli myös paikalla, mut nä
        itä vesseleitä ei ollu rekisteröity tai mitään. No ihan miten vaan.
        Kyllä tää on ihan totta ja jäi muuten vielä sanomatta,kuinka paljon ketuttaa viime viikolla tuhotut kukkapenkit.


      • eikauheeonnelinemä
        Tuulentuiverrus2010 kirjoitti:

        No kiitos.. arvasinkin ettei kukaan usko, mut kyllä tää on ihan täyttä totta joka sana..
        niin ja kasvattaja ei tule hakemaan, koska hän vain myi meille pennun ja yhteiselomme loppui siihen. Pennut oli ilmeisesti vahinkoja, puhdasrotuisista kuitenkin koska paperitkin näimme ja koirat oli myös paikalla, mut nä
        itä vesseleitä ei ollu rekisteröity tai mitään. No ihan miten vaan.
        Kyllä tää on ihan totta ja jäi muuten vielä sanomatta,kuinka paljon ketuttaa viime viikolla tuhotut kukkapenkit.

        oikeesti myy se koira älkä välitä muitten mielipitestä, pääse kunnon kotiin jossa ei tollasta kohteluu oo...ja jossa sitä ei rakasteta. Tai sit ois hyvä et joku hakee sen!!!!!


    • Senniina

      Kaikki kuvailemasi seikat kuuluvat luonnollisina asioina koiraperheen elämään. Minä opetan koiraani rakkaudesta siihen, siivoan karvat, kuten siivoan ihmisten tuomat hiekatkin. Kun sinua yököttää kaikki koirassa, miksi et edes madota koiraasi. Eikö ole öklöttävää ajatella, että koiran sisällä vilistää matoja ja jos niitä tulee vielä teidän puhtaalle pihallekin kakan mukana. Hoida edes koira, rokota ja madota, vai ajatteletko sillä olevan lyhyempi elämä, kun et hoida sitä. Olisiko mahdollista etsiä koiralle uusi koti?

    • ei voi olla

      ja itsesi piinasta ja etsi sille koti, jossa siitä oikeasti välitetään. Sääliksi käy sitä viatonta koiraan

      • nähnyt paljon

        NETTIIN TAI LEHTIIN ETTÄ HALUAT KOIRASTA POIS PAREMPI KOIRALLE JA SULLE ettei tarvi täällä kirjoitella muita ja henkilökohtaisia juttuja,sä et rakasta koiraa ,et miestäsikään joten koiralle parempi muualla,tai sitten viimeisenä vaikka vaikea mulle ei ehkä sulle LOPETA KIUSA


      • Tuulentuiverrus2010
        nähnyt paljon kirjoitti:

        NETTIIN TAI LEHTIIN ETTÄ HALUAT KOIRASTA POIS PAREMPI KOIRALLE JA SULLE ettei tarvi täällä kirjoitella muita ja henkilökohtaisia juttuja,sä et rakasta koiraa ,et miestäsikään joten koiralle parempi muualla,tai sitten viimeisenä vaikka vaikea mulle ei ehkä sulle LOPETA KIUSA

        Missä kohtaa kirjotin miehestä jotain? Tai että olenko mies vai nainen? on täällä jänniä tyyppejä. "et rakasta koiraa et miestäsikään" ????


    • villipiksu

      Täällä mennään samalla meiningillä...
      Mutta kyllä se siitä alkaa helpottamaan, kun pentuvaiheen yli päästään :)
      Pitäkää kuri ja rakkaus tasapainossa ;)

      Tiedän tarkalleen miltä tuo tuntuu.. Voimia, kyllä se pian helpottaa kun koira nöyrtyy enemmän pennun tyhmyyksistä!!! :)

      • villipiksu*

        tai jos et oikeasti kestä enää, siirrät suoraa hommat muille. JYRKÄSTI SANOT, että sinä et enää koiraan koske.
        Muut saavat sen hoitaa? Miellä vastuu on jaettu, vaikka minä kyllä teen suurimman osan.. (ei ole kokemusta koirista yhtään)

        Tietty myyminen/antaminen on se vielä radikaalimpi keino..
        Älä alistu! Ja hyvä, että opetat koiralle rajat ja kuriakin!! (meillä on tuota kuono kuseen ja paskaan meininkiä--> OPPI LOPULTA!!!)

        Tsemppiä! :)


    • gfswdgw

      anna koira heti parempaan kotiin!!!!!!!!!!!!!!!!

      • sairastakf

        Älkää hermostuko moisesta, ei kukaan ole noin idiootti eikä kukaan ole niinkään idiootti, että olisi myynyt pennun noin idiootille.


      • sairastakf kirjoitti:

        Älkää hermostuko moisesta, ei kukaan ole noin idiootti eikä kukaan ole niinkään idiootti, että olisi myynyt pennun noin idiootille.

        vitun kakara josset tajua että tämä ei ole provo


      • isäs parempaan kotiin


    • ddfshgah

      dddd

      • Joskus väsy

        Joo, kyllä noita kyllästymisen tunteita tulee muillekin, vaikka hommia olisi osittain jaettukin. Minäkin toivon, että meille olisi mieluummin tullut se kissa. Silti, kun se koira on niin iloinen ja suloinen, niin nuo hetkelliset ikävät ajatukset menevät ohi. Se on kuitenkin sanottava, että pentuaika oli raskas. Osasin sitä odottaa, mutta silti sitä ei tajunnut etukäteen, että kuinka raskasta se oikeasti onkaan. Tietysti maailmassa on viisaita ihmisiä, jotka eivät ole yllättyneet mistään koiran tuomasta, mutta itse en selvästi niihin fiksuihin kuulunut.

        Älä kuitenkaan koiralle kosta, ei tilanne ole sen vika. Madota ihmeessä, sehän on helppoakin: haet apteekista matoaineen (siellä neuvotaan) ja laitat vaan ruuan mukana menemään. Se tehdään vain keväällä ja syksyllä, joten ei vaadi vaivaa.

        Kun katsot koiraa, niin eikös se kuitenkin ole sinullekin niin ihana? Edes joskus? Siitä se alkaa helpottamaan.


    • mieti nyt vähän

      Miksi miksi miksi? Nyt otat itteäsi niskasta kiinni! Ei ole koiran vika että se on turhautunut, ja tylistynyt siksi tekee noita kepposiaan. Minun koirani kanssa pentuna puri kaikkee ja se OLI MINUN SYYNI kun en aktivoinut sitä tarpeeksi. Koiran työntäminen pissaan EI, miltä tuntuisi jos sinun nokkasi tungettaisiin kuseen? jos kerta pelkkä kusen peseminen lattialta tai paskan pyyhkiminen. Et ole vain koiraa käyttänyt tarpeeksi usein pihalla. Minulla 8 viikkoinen koira ja tekee pihalle KAIKKI. aluksi vein sitä puolentunnin välein ja joka syönnin, juonnin, leikin, riehumiskohatauksen.

      • ....................

        huom. pennun olisi saatava nukkuakkin... se on kehitykselle tärkeää


      • pelastakaa pennut
        .................... kirjoitti:

        huom. pennun olisi saatava nukkuakkin... se on kehitykselle tärkeää

        pennun kannalta että huomenna sulla ei enää koiraa,et ole koiran arvoinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ....................
        pelastakaa pennut kirjoitti:

        pennun kannalta että huomenna sulla ei enää koiraa,et ole koiran arvoinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ei mulla oo mitään pentua vaan kaksi ihan seniori ikäistä koiraa...mutta pennun pitää saada ihan rauhassa nukkuakkin ei sitä saa kesken unien mennä herättelemään jatkuvasti....


      • Tuulentuiverrus2010

        Sitä luettua jos ymmärtäis, niin kirjotin että koira on jo sisäsiisti! Ja tilanne aivan eri, jos minä olisin ollut se joka koiran HALUSI. silloin olisi minun vastuullani koiran lenkitykset ja muut. Luetaan ajatuksella, pliis.


    • perheenjäsen

      Jos ei perheen muut jäsenet suostu siitä luopumaan, niin pane ne tekemään osansa!

      • Vai ei provo?!

        Eläin ei valinnut tulla sinun elämääsi pilaamaan - itse hankitte ja vieläpä maksoitte.
        Valinta on sinun, älä kosta eläimelle, joka karvoittaa putipuhtaat lattiasi.

        Kun ei käy lenkillä, on piha täynnä paskaa.

        Entä jos kävisit iltalenkillä - koira ei silloin häiritsisi telkkarin katsomista haisemalla, vaan nukkuisi tyynesti muualla.

        Kävely saattaisi piristää sinua itseäsikin, ja kukaties saisit hyväntuulisempana myös pitkästä aikaa ukoltasi kyytiä.


      • Lasten vaipat
        Vai ei provo?! kirjoitti:

        Eläin ei valinnut tulla sinun elämääsi pilaamaan - itse hankitte ja vieläpä maksoitte.
        Valinta on sinun, älä kosta eläimelle, joka karvoittaa putipuhtaat lattiasi.

        Kun ei käy lenkillä, on piha täynnä paskaa.

        Entä jos kävisit iltalenkillä - koira ei silloin häiritsisi telkkarin katsomista haisemalla, vaan nukkuisi tyynesti muualla.

        Kävely saattaisi piristää sinua itseäsikin, ja kukaties saisit hyväntuulisempana myös pitkästä aikaa ukoltasi kyytiä.

        oli käteviä, kun meidän taaperot opetteli siisteyttä.
        Pientä nenää kunnolla vaipan sisuksiin, niin jo alkoi potalle ryömimään. Kyl mä tietysti vähän ajattelin, ku muukin liikkuminen oli vielä kömpelöö ja silleen, että osaakohan ihan pidätellä viä, mutta kyllä ne siitä sitte maalaisjärjellä ja nenää kusivaippaan. Ja sit niinku takapihalle, sinne kumirenkaaseen.


      • Tuulentuiverrus2010
        Lasten vaipat kirjoitti:

        oli käteviä, kun meidän taaperot opetteli siisteyttä.
        Pientä nenää kunnolla vaipan sisuksiin, niin jo alkoi potalle ryömimään. Kyl mä tietysti vähän ajattelin, ku muukin liikkuminen oli vielä kömpelöö ja silleen, että osaakohan ihan pidätellä viä, mutta kyllä ne siitä sitte maalaisjärjellä ja nenää kusivaippaan. Ja sit niinku takapihalle, sinne kumirenkaaseen.

        NO HUH, ei nyt verrata koiraa ihmislapseen.. jotain rajaa.. koira on kuitenkin eläin..jaiks.
        Hei kiitos kaikista asiallisista vastauksista! En missään vaiheessa kosta koiralle yhtään mitään, siis en ole sille häijy, ja kyllä myönnän että esim. aamuisin tunnen pienen lämmön sisimmässäni kun se kuitenkin minua ilosesti tervehtii, minähän sen ruokin.
        Kiitti teille, jotka ymmärrätte.


      • Tuulentuiverrus2010
        Vai ei provo?! kirjoitti:

        Eläin ei valinnut tulla sinun elämääsi pilaamaan - itse hankitte ja vieläpä maksoitte.
        Valinta on sinun, älä kosta eläimelle, joka karvoittaa putipuhtaat lattiasi.

        Kun ei käy lenkillä, on piha täynnä paskaa.

        Entä jos kävisit iltalenkillä - koira ei silloin häiritsisi telkkarin katsomista haisemalla, vaan nukkuisi tyynesti muualla.

        Kävely saattaisi piristää sinua itseäsikin, ja kukaties saisit hyväntuulisempana myös pitkästä aikaa ukoltasi kyytiä.

        Tä? Jos koira kävisi iltalenkillä, se nukkuisi "tyynesti muualla" ?? Siis mitä logiikkaa?
        Se nyt juuri haluaa olla meidän kanssa samassa huoneessa, katsos ei sitä rääkätä, vaikka siksi yritätte kirjotukseni vääntää. Se siis nukkuu yöuniaan keskellä olohuoneen lattiaa, siinä ollessaan piereskelee ja haisee ihan omalta itseltään.
        Jukra, aloitin tän ketjun haukkumalla koiraa, nyt huomaan jo kohta puolustelevani sitä. No, on se hetkittäin ihan kiva.


      • 20
        Tuulentuiverrus2010 kirjoitti:

        Tä? Jos koira kävisi iltalenkillä, se nukkuisi "tyynesti muualla" ?? Siis mitä logiikkaa?
        Se nyt juuri haluaa olla meidän kanssa samassa huoneessa, katsos ei sitä rääkätä, vaikka siksi yritätte kirjotukseni vääntää. Se siis nukkuu yöuniaan keskellä olohuoneen lattiaa, siinä ollessaan piereskelee ja haisee ihan omalta itseltään.
        Jukra, aloitin tän ketjun haukkumalla koiraa, nyt huomaan jo kohta puolustelevani sitä. No, on se hetkittäin ihan kiva.

        mulla pikkunen vajaan vuoden ikäinen seropinarttu. välillä samoja tuntemuksia kuin sullakin, varsinkin kun joka päivä saa luutata lirut lattialta. onneksi ei sentään parkettia mutta parkettikuvioinen muovimatto jonka olen joskus vahannut mutta nyt se on täynnä harmaita läikkiä kun kusi on 'polttanut'. mattoja on muutama, loput odottaa kesää ja mattolaituria, ihan täynnä kusta ovat.
        koira ei tee tuhoja, onneksi, mutta vilkas on välillä. on se silti kiva tulla kotiin kun joku odottaa ja on iloinen, ja aamuisin nuolee naaman ja suukottaa, vaikkakin pissit odottaa eteisen lattialla.
        odotan vaan sitä päivää kun ei päästä enää sisälle...


    • mammali

      Olipa hauskaa luettavaa, koska noinhan ne asiat joskus ovat :)
      Koirista on paljon iloa ja seuraa mutta haittapuoliakin on niinkuin joka eläimessä.

      Haukkuminen- meillä haukkuminen on kielletty jokatilanteessa, jätän radion päälle kun ollaan pois kotoa koska muuten haukkuvat kaikkia ääniä. Korviin sattuu jos joskus ehtivät haukahtaa. Meillä oli joku päivä haukuttu, koska ikkunan lasi oli täynnä nenänjälkiä ja kuolaroiskeita, hyi hyi.

      Paskominen- sisälle paskominen on oksettavimpaa mitä tiedän, yritän pidättää hengitystä ja homma on aina yhtä inhottavaa. Varsinkin aamuisin herätä siihen katkuun..näitä vahinkoja sattuu siitä huolimatta että olisi lenkitetty illalla.

      Haiseminen-koirien pierut ovat salakavalan äänettömiä ja haju aivan pökerryttävä.Hengitys haisee ajoittain, vaikka olisi harjattu ja hammaskivet poistettu. Silmistä saattaa tarttua harmaa rähmäpallo johonkin kun vaikka peuhaat koirasi kanssa

      Oksentaminen matoille, siis meidän oksentavat aina matolle tai autoon. Kiva ajella sitten perheen kanssa.

      Ällöttävien asioiden nuuhkiminen ja syöminen- meidän koirat saattavat syödä omaa paskaansa, varsinkin alle 1v höhlät. Metsässä syövät kaikkea epämääräistä ja pyörivät raatojen päällä. Syövät ihmisten alushousuista haaraosan jos pääsevät pyykkikorille, lasten vaippoja ovat myös repineet ja syöneet parhaat palat, yök.

      Ja tämä on aivan normaalia , enkä edes muista kaikkein pahimpia juttuja..:)

      • Tuulentuiverrus2010

        Kiitos!
        Tätä kaipasinkin! totuudenmukaista puhetta, siitä elävästä arjesta, mitä koiran kanssa oikeasti on.
        Hiiteen trendikkäät ja ihkut tarinat, lempeä kasvatus, kasvatuskirjat ja pyh.
        "Koira on tasa-arvoinen perheenjäsen ja rakastamme sitä yhtäpaljon kuin lastamme ja se rakastaa meitä yhtäpaljon" ... ja hihhulihei! Valinta on tehty, koira tuli taloon, ja pysyy. Seuranamme on siis Eläin, eläimillisine vaistoineen ja haluineen. Paska, kusi ja kiima. Siinä ne perusjutut. Hetkellisesti viehättää, kun huomaa koiran toimivan käskystä, tai jotenkin lähestyvän sinua. Ei se sitä silloinkaan mistään kiitoksen tunteesta tee, ehkä senhetkinen tuoksusi saa sen jonkun alkukantaisista vieteistä painautumaan jalkaasi vasten. Tuskin se ajattelee , että voi ystäväni, olet minulle tärkeä.


    • pertsa4

      veikkaanpa, että sulla on menossa jo jokin toinen koira, olet säälittävä

    • hehess

      jatkakaa tätä just hain popparit ! En malta oottaa omaa pentustani(-:

    • huhhh

      Eläinsuojelu nappaa kyllä koiran kunhan ilmoitat tänne osoitteesi jotta pystyy joku se lukemaan ja tekeen ilmoituksen.

    • Pentu meilläkin

      miten ihmeessä se pentuaika voi olla noin vaikeeta. Ulos syönnin, nukkumkisen ja leikkihetken jölkeen, ja matot pois lattialta kuukaudeksi pariksi ja jos oikein nuuka on, niin vaikka rakennusmuovia sille lattialle. Koira oppii pyytämään ulos asiallan, kunhan se viedäänulos aina kun se menee ovelle.
      meillä ainakin toimi ja 5 kk pentu on ollut aikaa sisäsiisti, osaa istua, odottaa ruokaa, tulla luokse, noutaakin lyhyeltä matkalta, vaikka tavaran luovutus ei suju, no, remmiräyhähän se on ja huutaa kuin peto heti toisen koiran nöhdessään, ja kiusaa kissaa, ja kissa sähisee niin että katille ollaa uutta kotia etsimässä, mutta muuten, mieluummin 10 koiranpentua kuin yhksi ihmispentu, jotka olen onneksen säästynyt!

      • pentu meilläkin

        siis mieluummin 10 koiranpentua kuin yksi ihmispentu, jolta olen onnekseni säästynyt.


    • suututtaa

      Koirat on ihanii mutta miks ihmeessä joku joka ei koirista välitä pitää väkisin ottaa ja sitt jättää hoitamatta.
      Osoite tänne niin joku varmasti hakee koirasi ja pitää siitä hyvää huolta.
      Koiralla on myös oikeus hyvään elämään, rokotukset on hoidettava!

    • järk

      Toivottavasti koira myyty eikä uutta tullut tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      10
      980
    Aihe