H&H Siivouspalvelu

Jebsss

Terve! Halusisin kuulla mielipiteitä ihmisiltä jotka ovat/ovat olleet kyseisessä firmassa töissä, onko luotettava paikka, millainen palkka, työkaverit yms kaikki kiinnostaa:)

247

14301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivooja kans

      ainakin yksi työnjohtaja on kertakaikkisen mukava. Täällä ei ole ollut arvostelua kyseisen firman toimista joten tuntuisi olevan ok.

    • zzzzzzzzzzz*

      Suosittelen että kierrät kyseisen firman kaukaa. Pahempi kuin täällä paljon parjatut isot firmat eli L&T, ISS ym.

      • *nimetön***

        Kuulopuheitahan nämä ovat mutta eräs tuttu oli siellä jonkin aikaa ja sanoi että pahin työpaikka missä on ollut. Kuulemma joka asiassa yrittävät viilata linssiin ja pimitää palkoissa ja lisien maksamisessa. Työporukka pääosin kuulemma tosi nuorta väkeä ja vaihtuu tosi paljon. Kai sekin kertoo jotain mutta kai siellä jotain hyvääkin luulisi olevan...


      • näin o

        oikein kunnolla, minkälaiset ihmiset valittavat siivous firmoista ? Täällä haukutaan jokainen firma järjestään. Minulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia työnantajien kanssa, katsokaa kaikki valittajat peiliin. Vaihtakaa ammattia kun mikään työpaikka ei ole sopiva.
        Ap:lle sanoisin ettei ota vakavasti täällä olleita negatiivisia kommentteja vaan hakee rohkeasti H&H:lle töihin ja tekee omat johtopäätökset kyseisestä firmasta. Kun täällä lukee näitä juttuja niin ei kannata mennä mihinkään töihin.
        Minulla on tuttu H&H:lla eikä hänellä ole valittamista, palkkakin on kohdallaan kun on koulutettu.


      • ZZZZZZZZ*
        näin o kirjoitti:

        oikein kunnolla, minkälaiset ihmiset valittavat siivous firmoista ? Täällä haukutaan jokainen firma järjestään. Minulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia työnantajien kanssa, katsokaa kaikki valittajat peiliin. Vaihtakaa ammattia kun mikään työpaikka ei ole sopiva.
        Ap:lle sanoisin ettei ota vakavasti täällä olleita negatiivisia kommentteja vaan hakee rohkeasti H&H:lle töihin ja tekee omat johtopäätökset kyseisestä firmasta. Kun täällä lukee näitä juttuja niin ei kannata mennä mihinkään töihin.
        Minulla on tuttu H&H:lla eikä hänellä ole valittamista, palkkakin on kohdallaan kun on koulutettu.

        Ihan varmaan joo...Menköön kyselijät kokeilemaan itse niin ei tarvii täällä muilta kysellä. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä ja kokemuksensa. Kiva kuulla että jollain siinäkin firmassa on asiat hyvin.


      • näin o
        ZZZZZZZZ* kirjoitti:

        Ihan varmaan joo...Menköön kyselijät kokeilemaan itse niin ei tarvii täällä muilta kysellä. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä ja kokemuksensa. Kiva kuulla että jollain siinäkin firmassa on asiat hyvin.

        vali, vali ihmisiä, missään ei ole hyvä olla töissä. Jos asiat tosiaan ovat työpaikoilla huonosti niin kai teidän liitto hoitaa asiat kuntoon, sinnehän te maksatte. Luuletteko että asiat täällä valittamalla paranee ? Olisikohan sittenkin aika katsoa peiliin ja analysoida minkälainen ihminen sieltä katsoo takaisin ?


      • ei kannata
        näin o kirjoitti:

        oikein kunnolla, minkälaiset ihmiset valittavat siivous firmoista ? Täällä haukutaan jokainen firma järjestään. Minulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia työnantajien kanssa, katsokaa kaikki valittajat peiliin. Vaihtakaa ammattia kun mikään työpaikka ei ole sopiva.
        Ap:lle sanoisin ettei ota vakavasti täällä olleita negatiivisia kommentteja vaan hakee rohkeasti H&H:lle töihin ja tekee omat johtopäätökset kyseisestä firmasta. Kun täällä lukee näitä juttuja niin ei kannata mennä mihinkään töihin.
        Minulla on tuttu H&H:lla eikä hänellä ole valittamista, palkkakin on kohdallaan kun on koulutettu.

        ai siä ei ole koskaana aiemmin kylläkään maksettu koulutuksista että kas kun nyt on alkaneet! Siellä ne koittaa vaan houlutella väkeä "isommilla" palkoilla kuin kilpailijoilla. Totuus on että jos sen 0.15€ enemmän saa kun esim issl.tä ni antaa paukkua! Siellä kun nuo lisät jää maksamatta jne. Työntekijöiden arvostus on nolla ja työt pitää tehdä omalla ajalla jollei ehdi saada kaikkea valmiiksi määräaikaan mennessä. Että kiva paikka minusta, nyt kun en enää ole palkkalistoilla! En suosittele kenellekkään.


      • H&H = ok
        *nimetön*** kirjoitti:

        Kuulopuheitahan nämä ovat mutta eräs tuttu oli siellä jonkin aikaa ja sanoi että pahin työpaikka missä on ollut. Kuulemma joka asiassa yrittävät viilata linssiin ja pimitää palkoissa ja lisien maksamisessa. Työporukka pääosin kuulemma tosi nuorta väkeä ja vaihtuu tosi paljon. Kai sekin kertoo jotain mutta kai siellä jotain hyvääkin luulisi olevan...

        tutut puhuu, mulla ei ole tiedossa tälläisiä ongelmia. olen saanut 100 euron ponuksen vuoden aikana jo 2kertaa hyvästä työstä. mielummin mä nuorten kanssa teen kuin vanhojen juoppojen. itteeni ottaa päähän kun aina haukutaan ja helppoohan se on nimimerkin takaa!


      • siivousala=NOT
        näin o kirjoitti:

        oikein kunnolla, minkälaiset ihmiset valittavat siivous firmoista ? Täällä haukutaan jokainen firma järjestään. Minulla ei ole ikinä ollut vaikeuksia työnantajien kanssa, katsokaa kaikki valittajat peiliin. Vaihtakaa ammattia kun mikään työpaikka ei ole sopiva.
        Ap:lle sanoisin ettei ota vakavasti täällä olleita negatiivisia kommentteja vaan hakee rohkeasti H&H:lle töihin ja tekee omat johtopäätökset kyseisestä firmasta. Kun täällä lukee näitä juttuja niin ei kannata mennä mihinkään töihin.
        Minulla on tuttu H&H:lla eikä hänellä ole valittamista, palkkakin on kohdallaan kun on koulutettu.

        Samaa mieltä! Työnantajaa haukutaan aina helposti ja haukkujat harvoin löytävät omasta tekemisestään pienintäkään korjattavaa. Myöhästellään töistä, tehdään paskaa jälkeä, ollaan krapulassa pois maanantaina ja perjantaina lähdetään kesken päivän. Puhutaan sontaa toisista työntekijöistä ja -työnantajasta. Työhön tullessa kehutaan olevansa "ammattilaisia" ja kokemusta löytyy, käytännössä ei osata mitään siivousalaan liittyvää. Kenkäähän siitä tulee ja sen tuloksena itkua palstoilla.
        Täällä esittäydytään ammattilaisena ja asioista tietävänä "kahden ja puolen viikon " työsuhteen jälkeen. Peruslähtökohta on se, että Suomi24-tyyppisissä paikoissa kommentoivat vain ne, jotka eivät uskalla tehdä sitä omalla naamallaan= ne joilla on jotain pelättävää esim. kommentteidensa oikeellisuudesta. En tiedä mikä on ko firman tilanne, enkä uskoisi yhteenkään entisen työntekijän katkeraan tilitykseen. Koskee kaikkia firmoja, kaikkia aloja. Siivousala kuuluu olevan tässäkin pahin laatuaan.

        Menkää valittajat kouluun ja hankkikaa osaamista, menkää sen jälkeen johtajaksi johonkin kivaan pörssiyhtiöön;)


      • elina831
        ZZZZZZZZ* kirjoitti:

        Ihan varmaan joo...Menköön kyselijät kokeilemaan itse niin ei tarvii täällä muilta kysellä. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä ja kokemuksensa. Kiva kuulla että jollain siinäkin firmassa on asiat hyvin.

        joku väitti että ei h&h maksa mitään bonuksia. maksaa ne. katso vaikka naamakirjasta niiden sivuilta. Kaksikin kaveria siellä töissä ja molemmat saaneet isot bonukset hyvästä työstä.


      • Mia1988
        näin o kirjoitti:

        vali, vali ihmisiä, missään ei ole hyvä olla töissä. Jos asiat tosiaan ovat työpaikoilla huonosti niin kai teidän liitto hoitaa asiat kuntoon, sinnehän te maksatte. Luuletteko että asiat täällä valittamalla paranee ? Olisikohan sittenkin aika katsoa peiliin ja analysoida minkälainen ihminen sieltä katsoo takaisin ?

        joo. nimettömänä valittaa varmaan se mun entinen työpari, joka sai potkut kun myöhästeli joka toinen aamu ja ilmesty millon huvittaa töihin. tein yksin kahden työt pari viikkoa, ennenku pomo potkasi tämän tyypin pihalle. sain "venymisestä" palkan korotuksen:)! kiitos vaan, Hanna!

        niin ja jos asiat olisi oikeasti niin huonosti kuin joku täällä kertoo, olisi tässä firmassa jo lappu luukulla. nyt näyttää menevän tosi hyvin mitä netistä lukee ja mitä itse näkee työpaikalla.


      • Marika1991
        ei kannata kirjoitti:

        ai siä ei ole koskaana aiemmin kylläkään maksettu koulutuksista että kas kun nyt on alkaneet! Siellä ne koittaa vaan houlutella väkeä "isommilla" palkoilla kuin kilpailijoilla. Totuus on että jos sen 0.15€ enemmän saa kun esim issl.tä ni antaa paukkua! Siellä kun nuo lisät jää maksamatta jne. Työntekijöiden arvostus on nolla ja työt pitää tehdä omalla ajalla jollei ehdi saada kaikkea valmiiksi määräaikaan mennessä. Että kiva paikka minusta, nyt kun en enää ole palkkalistoilla! En suosittele kenellekkään.

        mää saan 8,80/h 50-80 eur kuukaudessa hyvästä työstä. Mitä ISS maksaisi kun mulla ei ole kuin alle 1 vuoden kokemus siivouksesta?


      • koulutus plussaa
        siivousala=NOT kirjoitti:

        Samaa mieltä! Työnantajaa haukutaan aina helposti ja haukkujat harvoin löytävät omasta tekemisestään pienintäkään korjattavaa. Myöhästellään töistä, tehdään paskaa jälkeä, ollaan krapulassa pois maanantaina ja perjantaina lähdetään kesken päivän. Puhutaan sontaa toisista työntekijöistä ja -työnantajasta. Työhön tullessa kehutaan olevansa "ammattilaisia" ja kokemusta löytyy, käytännössä ei osata mitään siivousalaan liittyvää. Kenkäähän siitä tulee ja sen tuloksena itkua palstoilla.
        Täällä esittäydytään ammattilaisena ja asioista tietävänä "kahden ja puolen viikon " työsuhteen jälkeen. Peruslähtökohta on se, että Suomi24-tyyppisissä paikoissa kommentoivat vain ne, jotka eivät uskalla tehdä sitä omalla naamallaan= ne joilla on jotain pelättävää esim. kommentteidensa oikeellisuudesta. En tiedä mikä on ko firman tilanne, enkä uskoisi yhteenkään entisen työntekijän katkeraan tilitykseen. Koskee kaikkia firmoja, kaikkia aloja. Siivousala kuuluu olevan tässäkin pahin laatuaan.

        Menkää valittajat kouluun ja hankkikaa osaamista, menkää sen jälkeen johtajaksi johonkin kivaan pörssiyhtiöön;)

        olen kyllä kuullut että kyseisessä paikassa useimmilla ei ole koulutusta!


      • MISSÄHÄN MÄTTÄÄ
        siivousala=NOT kirjoitti:

        Samaa mieltä! Työnantajaa haukutaan aina helposti ja haukkujat harvoin löytävät omasta tekemisestään pienintäkään korjattavaa. Myöhästellään töistä, tehdään paskaa jälkeä, ollaan krapulassa pois maanantaina ja perjantaina lähdetään kesken päivän. Puhutaan sontaa toisista työntekijöistä ja -työnantajasta. Työhön tullessa kehutaan olevansa "ammattilaisia" ja kokemusta löytyy, käytännössä ei osata mitään siivousalaan liittyvää. Kenkäähän siitä tulee ja sen tuloksena itkua palstoilla.
        Täällä esittäydytään ammattilaisena ja asioista tietävänä "kahden ja puolen viikon " työsuhteen jälkeen. Peruslähtökohta on se, että Suomi24-tyyppisissä paikoissa kommentoivat vain ne, jotka eivät uskalla tehdä sitä omalla naamallaan= ne joilla on jotain pelättävää esim. kommentteidensa oikeellisuudesta. En tiedä mikä on ko firman tilanne, enkä uskoisi yhteenkään entisen työntekijän katkeraan tilitykseen. Koskee kaikkia firmoja, kaikkia aloja. Siivousala kuuluu olevan tässäkin pahin laatuaan.

        Menkää valittajat kouluun ja hankkikaa osaamista, menkää sen jälkeen johtajaksi johonkin kivaan pörssiyhtiöön;)

        MITÄ NE PALKKAA SELLASIA TYYPPEJÄ JOLLA EI SIIVOUSALAN PAPEREITA, VIKA PALKKAAJISSA KUN OTTAVAT PERUSKOULUN PELKÄSTÄÄN KÄYNEITÄ!


      • työnjohtaja
        Marika1991 kirjoitti:

        mää saan 8,80/h 50-80 eur kuukaudessa hyvästä työstä. Mitä ISS maksaisi kun mulla ei ole kuin alle 1 vuoden kokemus siivouksesta?

        Hei
        Monet siivousfirmat maksavat nyt ilman kokemusta 9,25 kun nousi vuoden alussa et halvalla teet.


      • Astmahymy

        ISS ja Lassila & Tikanoja ovat aivan perseestä työnantajina. Täytyy olla täys juustomulkku kun niissä työskentelee. Engel oli kuulma kans yks tuberkuloosipesäke


      • Anonyymi
        Mia1988 kirjoitti:

        joo. nimettömänä valittaa varmaan se mun entinen työpari, joka sai potkut kun myöhästeli joka toinen aamu ja ilmesty millon huvittaa töihin. tein yksin kahden työt pari viikkoa, ennenku pomo potkasi tämän tyypin pihalle. sain "venymisestä" palkan korotuksen:)! kiitos vaan, Hanna!

        niin ja jos asiat olisi oikeasti niin huonosti kuin joku täällä kertoo, olisi tässä firmassa jo lappu luukulla. nyt näyttää menevän tosi hyvin mitä netistä lukee ja mitä itse näkee työpaikalla.

        Toivottavasti joutuu oikeuteen


    • *rätti ja luuta*

      Ainakaan palkan takia sinne ei kukaan mene.Kotisiivouksista maksetaan suunnilleen toimistosiivouksen palkkaa. Mutta jos pidät vaihtelusta eikä työfiiliksenkään kovasti väliä ole niin kokeile ihmeessä. Ainakin työkaverit ympärillä vaihtuu usein eli ovi käy aika tiuhaan tahtiin.

      • emmi 1985

        Eiköhän tuo vaihtuvuus ole yleistä jokaisessa siivouspaikassa? Monet tulee töihin siivousalalle, kuvitellen että se on helppoa hommaa. Toisin vaan on! On siinä hetken, eikä sitten jaksakkaan. Ja monet pitää siivoustyötä "välietappina" kun ei tarjolla nyt ole muutakaan. Mielestäni jokaisen on itse katsottava millainen joku paikka on ja päätellä itse. Kuinka moni sellainen joka on jostain firmasta laitettu ulos reklamaatioiden, poissaolojen tai muiden juttujen takia pihalle, tulee johonkin nettiin haukkuun??? Katsokaa peiliin tai tutustukaa!


      • näin o
        emmi 1985 kirjoitti:

        Eiköhän tuo vaihtuvuus ole yleistä jokaisessa siivouspaikassa? Monet tulee töihin siivousalalle, kuvitellen että se on helppoa hommaa. Toisin vaan on! On siinä hetken, eikä sitten jaksakkaan. Ja monet pitää siivoustyötä "välietappina" kun ei tarjolla nyt ole muutakaan. Mielestäni jokaisen on itse katsottava millainen joku paikka on ja päätellä itse. Kuinka moni sellainen joka on jostain firmasta laitettu ulos reklamaatioiden, poissaolojen tai muiden juttujen takia pihalle, tulee johonkin nettiin haukkuun??? Katsokaa peiliin tai tutustukaa!

        Vaihtuvuus siivousalalla on toki suuri. Mutta kyseisessä yrityksessä se lienee valtava. Muutama ystäväni työskenteli siellä hetken, alle vuoden ja olivat monet ns. vanhoja työntekijöitä tässä yrityksessä. Ei tainnut muilla olla edes täyttä kesälomaa kun tällä ns. esimiehellä. Itse työskentelen siivousalan yrityksessä jossa vaituvuus on noin 3%/vuosi. H&H:lla taitaa olla sama parissa viikossa. Kyllä työntekijät lähtevät jos arvostus on nolla ja asioita ei osata oikein hoitaa. Työkkärin kautta tämä yritys hakee kokoajan uusia tekijöitä, muut isommat firmat yksityiset ei hae juuri koskaan. Meneeköhän niillä niin huonosti, ettei tarvitse uusia tekijöitä. Tuskin :)


    • täri

      ...kerron, että onhan se hyvä, jos jotkut pitää tästäkin firmasta, pitäähän niidenkin jostain rahansa tehdä. Itse en kuulu niihin ihmisiin. Olen useamman vuoden tehnyt siivoustyötä ja oikeasti tiedän mitä se on. Olen ollut aina pidetty työntekijä, koska osaan hommani ja teen sen hyvin ja erinomaisia työtodistuksiani ihailevat kaikki. Lisäksi työsuhteeni ovat kaikki olleet useamman vuoden mittaisia, joten olen myöskin viihtynyt työssäni. Työkokemukseni on monipuolinen, olen siivoillut mm. koteja, toimistoja, kauppoja, teollisuuskohteita, urheilutiloja, korjaamoita, varastoja, lääkäriasemia ja tehnyt vahauksia, ikkunanpesuja sun muita erikoishommia koneilla, käsin ja lisävarustein - lähes kaikkea mitä on tarjolla. No hygieniasiivousta enkä ahdastilasiivoa ole tehnyt - enkä muuten tee, joku raja minullakin.

      Minulla on kuitenkin ongelma: haluan ensinnäkin perehdytyksen työhöni ja työni vastapainoksi kohtuullisen korvauksen. H&H:lta en saanut kumpaakaan. Siitä voisi tietysti aloittaa, että saisi firmasta edes työsopimuksen. Kuinka sattuikaan, firman pomo oli silloin parin viikon lomalla, kun minut otettiin töihin, joten en saanut sopimusta, koska halusin lakisääteiset kokemuslisät tuntipalkan lisäksi ja lisien maksu piti tarkistuttaa pomolla - tietysti. Töitä minulla kyllä teetettiin, vaikka olisin voinut olla niitä tekemättäkin, mutta köyhän kun kuitenkin pitää jotenkin se leipänsä ansaita, niin ei ollut kauheasti vaihtoehtoja. Kun sitten pomo tuli töihin, niin ei minulle sopimusta kirjoitettukaan, koska työnjäljestäni oli kuulemma tullut huonoa palautetta. Olin hämmästynyt, koska olin tehnyt mielestäni kaiken mitä annetuissa ohjeissa oli ollut. Mitä muuta voi vaatia? Telepaattisia ominaisuuksia, jotta saisi tietää, mitä oikeasti jollain tarkoitetaan? Uskon vahvasti, että palaute oli tullut yhdeltä työntekijältä, jonka kanssa tein töitä muutaman kerran ja jonka kanssa en tullut oikein toimeen. Hänellä oli sanomista lähes kaikesta mitä tein, vaikka kenelläkään muulla työparillani ei ollut mitään sanomista mistään tekemästäni. Ja tietysti tämä henkilö oli jo pidempään talossa ollut, jonka sanaa painoi vaa'assa ilmeisen paljon (ja jota kuitenkin oli uhattu potkuilla pitkien sairaslomien vuoksi, aijaijai...).

      Olisinkin todennäköisesti ollut firmalle niin sanotusti kallis työntekijä, joka vaatii kaikki palkan lisät ja korvaukset sekä palkan ajallaan ja oikein laskettuna. Pahimmillaan olisin ehkä ottanut kontolleni jopa luottamusmiehen tai työsuojeluvaltuutetun homman, joka muuten on lakisääteinen kaikissa yli 10 hlöä työllistävissä yrityksissä - ja jota ei ainakaan tuolloin ollut H&H:lla tai siitä ei ainakaan huudeltu infoseinällä. Niin, ja tuo ilmoitus sopimuksen kirjoittamatta jättämisestä minulle ilmoitettiin sähköpostilla, että kiitos vaan ja näkemiin. Hyvin hoidettu homma, kaikin puolin.

      Lisäksi seuraavan päivän työt annettiin sähköpostitse edellisenä päivänä, joten koskaan et voinut tietää kuinka paljon töitä on edessä ennen sitä. Hanskoja ei firmasta saanut käyttöönsä kuin vain asiakkaalle, jolla oli sairaalabakteeri, ja se kertakäyttöhanskojen paketti piti tietysti palauttaa sitten päivän päätteeksi, ettei niitä käytetä muualla. Asiakkaiden tilaukset piti aina kopioida aamulla itselle mukaan, jos tahtoi tietää mitä siellä tehdään, mutta niissäkään ei aina ollut ihan kaikkea mainittu ja niissä oli paljon ns. hiljaista tietoa, jota ei liiemmin jaettu työkavereille, vaan pidettiin uutta tekijää tyhmänä kun en jotain hokannut tehdä automaattisesti. Niin ja tärkeää oli se, että työautot käytettiin pesussa kerran viikossa, jottei ne olleet liian likaisia - vaikka pakkasta oli -20 koko ajan.

      Että olenko jotenkin kettuuntunut firman toiminnasta? Kyllä, ihan rehellisesti sillä perusteella miten minua kohdeltiin. Kukaan ei ole koskaan aiemmin antanut potkuja sähköpostilla ja olen sentään tehnyt töitä viime vuosituhannelta lähtien. En voi kenellekään suositella H&H:ta työpaikkana ja siellä olevillekin sanoisin, että kyllä te löytäisitte parempiakin työpaikkoja, ihan oikeasti.

      Olen onnekseni sittemmin löytänyt työpaikan kilpailevasta yrityksestä, jolla asiat taas ovat kunnossa. Heillä työpanostani ja laajaa kokemustani arvostetaan ja hyödynnetään. Työhön meno on tässä firmassa joka päivä iloinen asia ja töistä päästyäkin vielä ajattelen, että onpa kiva huomennakin mennä töihin. Tällainen saavutetaan pienillä teoilla, kuten kunnollisella tuntipalkalla, antamalla työlistat tekijöille seuraavalle kuulle asti, tasa-arvoisella kohtelulla, selkeällä perehdytyksellä ja henkilökohtaisella viestinnällä ihan puhelimitse. Ai niin, ja muuten asiakkaat maksaa tunnin siivoustyöstä saman verran kuin H&H:lla, mutta työntekijä saa huomattavasti paremman palkan.

      • 'böööööööö*

        Tarinasi voisi olla minun kirjoittamani. Tosin sillä erotuksella että työsopimus minulle tehtiin mutta kokemus ym lisiä ei sitten millään olisi maksettu. Lähdin myös toiselle firmalle ja olin ratkaisuun tosi tyytyväinen. Tuntui oikein juhlalliselta kun sai heti työsopimusta kirjoitettaessa työvuorolistan käteensä...
        Siitäkin olen täysin samaa mieltä että siellä työskentelevien kannattaisi todellakin harkita vakavasti paikan vaihtoa. Mikä tahansa muu firma varmasti maksaa parempaa palkkaakin.


    • todellakin

      tämä kyseinen yritys siivosi meillä jonkin aikaa. Nyt ei enää. Syy ei tällä kertaa ollut työntekijöissä, päinvastoin. He olivat aina iloisella mielellä tosin tuntui, että koko ajan oli ns. tuli perseen alla. Asia selvisikin sitten kun kysyin. Töitä buukataan koko ajan lisää ja väkeä vähenee kun kukaan ei oikeen viihdy heillä. Syy kuulemma diktaattori omistajassa sekä ammattitaidottomassa esimiehessä. Esimiehen kanssa olin tekemisissä alkukesästä 2010. Kuinka sellaiselle esimiehelle voidaan maksaa palkkaa. Kesällä tilanne parani kun esimies vaihtui, kunnes selvisi että tämä selvästi asiantuntevampi esimies vain tuurasi tätä oikeaa "esimiestä" hänen lomansa ajan. Tämä riittikin sitten ja olen tilannut sen jälkeen siivouspalvelut muualta. Nyt meillä käy sama siivooja joka kerta ellei ole sairaana. Ja homma toimii todella hyvin. Kyllä tyhmä olin kun H&H:lle rahojani kannoin.

    • kamalin työpaikka ik

      Olin aivan innoissani, kun sain työsopimuksen käteen kyseisestä firmasta heti haastattelun yhteydessä, olinhan ollut työttömänä jo ainakin puoli vuotta. Seuraavan kahden päivän työkohteet ja työtunnit ilmoitettiin illalla sähköpostitse. Ensimmäisen työpäivän täytyi olla viiden tunnin mittainen, mutta se hujahtikin seitsemän tunnin mittaiseksi. Siivousvälineet, joilla siivotaan, eivät todellakaan ole laadukkaita. Muutama rätti ja ns. pesuainetta pullossa. Työntekijöille ei ole olemassa suojakäsineitä. Työparini putsasi vessänpönttöjä rätillä paljain käsin, eikä pessyt käsiään koko päivänä. Myöhemmin hän pureskeli kynsiään ajaessaan.

      Paikasta toiseen siirtymisestä firman autolla maksetaan alennettu palkka, 85% palkasta. Tuntipalkkani ilman siivouskokemusta on tasan 8 euroa. No, seuraavan päivän työvuorossa oli merkitty 12 tunnin työpäivä, vaikka työsopimuksessa luki, että teen enintään 7,5 tuntia päivässä. Soitin asiasta työsuojeluun ja sanoivat, että ylimeneviltä tunneilta täytyy olla työntekijän suostumus ja maksaa ylityökorvaus. Sen lisäksi, jos firma käyttää viikon tasoitusjärjestelmää, on työntekijän pakollista olla töissä 37,5 tuntia viikossa. Minulle tästä ei mainittu mitään, työsopimuksessa luki ainoastaan, että työnantaja lupautuu tarjoamaan vähintään 20 tuntia töitä viikossa. Työsuojelussa sanottiin myös, että paikasta on tullut paljon negatiivista palautetta ja varoitti, että varaudun konflikteihin, kun alan vaatia oikeuksia. Otin yhteyttä työsopimuksen tehneeseen esimieheen ja hän sanoi, että heillä on ylityökielto ja yli meneviltä tunneilta ei makseta ollenkaan ylityökorvauksia. Mainitsin työsuojelun ja suuttui heti, että "tähän ei työsuojelua sotketa!". Käski soittamaan toiselle esimiehelle ja selvittämään asian.

      Soitin sitten ja puhelimessa toinen esimies alkoi selittää kierrellen ja kaarrellen, että jos työaika on 37,5 tuntia, niin alkuviikosta on lyhyet päivät ja loppuviikosta pitkät. Minulle ei oltu missään vaiheessa tehty kokopäiväistä työsopimusta. Hän sanoi selvittävänsä asian ja soittavansa sitten minulle. Hetken kuluttua sähköpostiin saapui viesti, jossa muutamia kohteita oli kyllä otettu pois, mutta työaika oli edelleen tuo 12 tuntia. Esimiehellä ei ollut edes pokkaa soittaa ja selvittää asioita. Irtisanouduin kyseisestä paikasta samana päivänä. Lopussa oli tiukka käsky, että kohteissa ei olla sitten ollenkaan yliaikaa.. Kyseinen firma koittaa kusettaa minkä kerkiää. Minä en onneksi ole niin tyhmä, että suostuisin tuollaiseen.

      Niin ja ollessamme siivouskohteissa, kokeneempi parini käski vain pyyhkiä pinnat ja järjestellä tavaroita niin, että "täällä näyttää, että olisi siivottu". Jos oltiin samassa kohteessa ja siellä vaikka viisi vessanpönttöä, käytettiin niihin samaa rättiä kaikkiin. Samalla rätillä puhdistettiin raanat ja altaat. Niin ja tietysti kaikki tehtiin ilman suojakäsineitä. En suosittele firmaa asiakkaille, enkä työhön aikoville...

      • miia8423

        Oletkohan käsittänyt tuon tuntimäärän vääkin kun parin kanssa tehdään, jaetaan ne puoliksi eli olisi ollut 6h työpäivä? Jos te olette ottanut mukaanne vain sellaisen määrän liinoja että voitte käyttää yhtä wc-liinaa vaikka kohteessa olisi 10 vessaa? Itsestään kiinni tuollainen. Olen ko. firmassa ollut töissä jo jonkin aikaa ja ei ole ollut ongelmia ja jos on, ne selvitetään. Pitää osata selvittää asiat firman sisällä, ei haukkua muualla.


      • opettaja 68
        miia8423 kirjoitti:

        Oletkohan käsittänyt tuon tuntimäärän vääkin kun parin kanssa tehdään, jaetaan ne puoliksi eli olisi ollut 6h työpäivä? Jos te olette ottanut mukaanne vain sellaisen määrän liinoja että voitte käyttää yhtä wc-liinaa vaikka kohteessa olisi 10 vessaa? Itsestään kiinni tuollainen. Olen ko. firmassa ollut töissä jo jonkin aikaa ja ei ole ollut ongelmia ja jos on, ne selvitetään. Pitää osata selvittää asiat firman sisällä, ei haukkua muualla.

        Hyvä miia8423!

        Jos ei ostata muuta kuin valittaa, joudutaan olemaan työttömänä palstoilla ja kirjoittamaan kirjaston koneelta.
        Täytyy mennän ensin kouluun ja opetella laskemaan!


      • K
        miia8423 kirjoitti:

        Oletkohan käsittänyt tuon tuntimäärän vääkin kun parin kanssa tehdään, jaetaan ne puoliksi eli olisi ollut 6h työpäivä? Jos te olette ottanut mukaanne vain sellaisen määrän liinoja että voitte käyttää yhtä wc-liinaa vaikka kohteessa olisi 10 vessaa? Itsestään kiinni tuollainen. Olen ko. firmassa ollut töissä jo jonkin aikaa ja ei ole ollut ongelmia ja jos on, ne selvitetään. Pitää osata selvittää asiat firman sisällä, ei haukkua muualla.

        nämä asiat kuuluvat työnantajan selvittää työntekijälle PERUSTEELLISESTI, eikä olettaa että uusi tekijä tietäisi kaiken ko. firman toiminnasta. Tämäkin kertoo jotain firman toiminnasta, valitettavasti!


      • selvitystä
        miia8423 kirjoitti:

        Oletkohan käsittänyt tuon tuntimäärän vääkin kun parin kanssa tehdään, jaetaan ne puoliksi eli olisi ollut 6h työpäivä? Jos te olette ottanut mukaanne vain sellaisen määrän liinoja että voitte käyttää yhtä wc-liinaa vaikka kohteessa olisi 10 vessaa? Itsestään kiinni tuollainen. Olen ko. firmassa ollut töissä jo jonkin aikaa ja ei ole ollut ongelmia ja jos on, ne selvitetään. Pitää osata selvittää asiat firman sisällä, ei haukkua muualla.

        jos ne ei suostu muulla tavoin selvittämään niitä asioita kun s-postilla, kuten irtisanominen kuulemani mukaan hoidetaan ja puhelimeen ei vastata tai pomo on aina juuri silloin lomalla kun asioita pitäisi selvittää. pienoinen ongelma siis selvittää epäselvät asiat.


    • ceetta

      Kyseinen firma maksaa palkoja sillon tällön tai kun kerkiää.
      Entinen työntekijä

      • myös siistijä

        Työnantajan pitäisi myös kunnioittaa työntekijää, joka yritykselle rahan tuo.Hyvät työntekijät ovat
        yritykselle kullanarvoisia.Kunnioitus työnantajaa kohtaa kasvaa, arvostusta saatuaan.Työntekijä ei
        siivousalalla ole sen huonompi ihminen kun kukaan muukaan.Luulisi perheyrityksen ainakin tietävän
        sen.Yrittäjä itsekkin.


      • Johanna19810
        myös siistijä kirjoitti:

        Työnantajan pitäisi myös kunnioittaa työntekijää, joka yritykselle rahan tuo.Hyvät työntekijät ovat
        yritykselle kullanarvoisia.Kunnioitus työnantajaa kohtaa kasvaa, arvostusta saatuaan.Työntekijä ei
        siivousalalla ole sen huonompi ihminen kun kukaan muukaan.Luulisi perheyrityksen ainakin tietävän
        sen.Yrittäjä itsekkin.

        Sivusta katsellaana täytyy sanoa, että jos näitä asioita otettaisiin työpaikalla esiin työntekijän toimesta, ei näitä keskusteluita tarvitsisi käydä täällä.
        H&H huolehtii ja palkitsee. Kannattaa tutustua vaikka facebook-sivuihinsa: www.facebook.com/siivouspalvelu

        siellä on useampi työkaveri kuvan kanssa ja palkittuna!


      • 1234321

        Mulle ainkain tuli aina ajallaa palkat! se olikin sit ainoa puoli joka oli varma!!


      • hah20+
        Johanna19810 kirjoitti:

        Sivusta katsellaana täytyy sanoa, että jos näitä asioita otettaisiin työpaikalla esiin työntekijän toimesta, ei näitä keskusteluita tarvitsisi käydä täällä.
        H&H huolehtii ja palkitsee. Kannattaa tutustua vaikka facebook-sivuihinsa: www.facebook.com/siivouspalvelu

        siellä on useampi työkaveri kuvan kanssa ja palkittuna!

        HAH!


    • HH=Halpa&Huono?

      Itsellä jäi paska fiilis kyseisestä firmasta kun kävin työhaastattelussa ja lupasivat vielä samana päivänä ilmoittaa pääsenkö töihin. Mitään ei kuulunut kyseisenä päivänä, eikä loppujen lopuksi enää otettu yhteyttä ollenkaan. No eipä sen puoleen, pääsin muualle hommiin mutta aika outo tyyli hoitaa haastattelut kun ensin luvataan soittaa ja sitten ei ilmoitetakaan mitään että järjestyykö töitä vai ei.

      • b

        sinun onnesi ettet "joutunut" tuonne töihin. Säästyit varmasti monelta mielipahalta. Mikä tahansa muu paikka parempi kuin tuo.
        Tuosta luottamusmiehestä...oikeestihan se tulisi olemaan vaan nimike jollekin työntekijälle, jolla ei tulisi olemaan mitään velvollisuuksia.
        onko toi firma vielä tominnassa oikeasti? oletin että ovi olisi jo ketjuilla kiinni


      • opettaja68

        Veikkaan, että "kaikkia" ei haluta palkata H&H:n töihin:)


    • ..............

      Kuulin tuossa muutama päivä takaperin että tuolla ei enää maksettaisi siirtymäajan korvausta...mahtaakohan olla totta, eikös se uudessa tessissä kuulu työaikaan ja siitä pitää maksaa 100% entisen 85%:n sijaan. No, voipa tuon puljun kohdalla pitää paikkansa, eipä tunnu palkanmaksu oikein kuuluvan heidän ykkösaiheesiin muutenkaan

      • H&H=ok

        pakko oli vastata vielä tähänkin kun tuntuu olevan paskapuheita paljon liikkeellä. kaikki palkat on tullu aina ajallaan ja kyllä se täys palkka ajojen osalta tulee aina kanssa palkkanauhaan. kuuluu olevan aika monta katkeraa tyyppiä täällä liikkeellä? lapsellista.


      • H&H:ko ookoo???
        H&H=ok kirjoitti:

        pakko oli vastata vielä tähänkin kun tuntuu olevan paskapuheita paljon liikkeellä. kaikki palkat on tullu aina ajallaan ja kyllä se täys palkka ajojen osalta tulee aina kanssa palkkanauhaan. kuuluu olevan aika monta katkeraa tyyppiä täällä liikkeellä? lapsellista.

        H&H=ok taitaa ollakkin tämä kyseisen firman omistaja :) Kukapa se omaa yritystään haukkuisi. Booonusta vaan kaikille orjille, jotka raataa siellä epäpätevän esimiehen alaisuudessa.


      • H&H=ok
        H&H=ok kirjoitti:

        pakko oli vastata vielä tähänkin kun tuntuu olevan paskapuheita paljon liikkeellä. kaikki palkat on tullu aina ajallaan ja kyllä se täys palkka ajojen osalta tulee aina kanssa palkkanauhaan. kuuluu olevan aika monta katkeraa tyyppiä täällä liikkeellä? lapsellista.

        töissä, en omistaja.

        työttömät rääpii suutaan, hehee!


      • sirpy
        H&H=ok kirjoitti:

        töissä, en omistaja.

        työttömät rääpii suutaan, hehee!

        Jarkko se kirjoittelee. Ei tunnusta olevansa narsisti, kuuntelee omaa ääntään ja tuntee kalunsa paisuvan kuulemastaan.


    • surullista

      uskomatonta jos tuo totta, enkä epäile yhtään etteikö olisi tosijuttu. kyllä erikoista jos tuohonkaan ei sen enempää puututa. mikä erikoisoikeus tällä putiikilla on toimia vastoin kaikkia sopimuksia!?

    • hhhhhhhhhh

      Olin juuri siellä kaksi ja puoli viikkoa töissä.Käytin "en kuuntele kuulopuheita vaan kokeilen itse"- taktiikkaa ja totesin saman minkä muutkin PAIKKA ON HYVÄ KIERTÄÄ KAUKAA! :( perehdytys surkeeta ja palkkaa pimitetään tuon tuosta.

      • Rekkuliinionkekkulii

        saitko potkut ennätysajassa?
        LOL!
        t- reklamaatio


      • sylki suussa

        "palkkaa pimitetään tuon tuosta"

        Oho, mites monta palkanmaksupäivää sulla oikein ehti ton huiman 2,5 viikon aikana oikein olla? :)


      • sirpits
        Rekkuliinionkekkulii kirjoitti:

        saitko potkut ennätysajassa?
        LOL!
        t- reklamaatio

        Jarkko, lopeta


      • Anonyymi

        Ite olisi pitänyt nämä kommentit onkia ennen kuin erehdyin hakemaan. Pääsin jopa palkkatuella töihin ja viikon ehdin olemaan kunnes purkivat työsopimuksen. Ja olen alalla ensikertalainen. Perehdytys tosiaan firmassa aika surkeaa. Väittivät että en muka pärjää yksin kohteissa ja tuosta päätin että jos epäilevät kykyjäni niin soittavat opiskelupaikkani siivoojalle ja kyselevät siltä.


    • Paikkaan tyytyväinen

      Palkkaa pimitetään tuon tuosta? Millä sen voit perustella jos itse olit talossa noin vähän aikaa töissä? Itse olen ko. firmassa ollut siistijänä vuoden verran ja palkassani ei ole ongelmia ollut ja on tullut aina ajallaan. Täälä kirjoitellaan että H&H:lta lähtee asiakkaita ja muut firmat saa ne. Tuleeko mieleen että ihan samanlailla käy myös muiden siivousfirmojen kohdalla, muilta tulee myös asiakkaita H&H:lle, koska ei ole ollut tyytyväisiä edelliseen firmaan. Ihan jokaisesta siivousalan firmasta kirjoitellaan samoja juttuja ja jokainen itse saa katsoa missä viihtyy. Itse myös vuosi sitten siirryin toisesta firmasta H&H:lle, enkä ole katunut. Pienessä firmassa kunnioitetaan erilailla työntekijöitä ja on enemmän yhteisiä tilaisuuksia. En sano etteikö tuolta löytyisi myös jotain huonoja puolia, mutta niitä löytyy joka firmasta. Mikään paikka ei voi olla täydellinen ja ketään ei myöskään pakoteta oleen paikassa missä ei viihdy. Kaikki valitsee työpaikkansa itse ja minä olen valinnut H&H:n.

    • Kaikkea kanssa...

      On kokemusta sekä kotiasiakkaana että yritysasiakkaana, ja kaikki on sujunut hyvin. Reklamaatiot käsitellään nopeasti ja mahdolliset puutekohdat korjataan välittömästi.

      Luulenpa, että täällä esitetyt kaikkein asiattomimmat näkemykset ovat niin äärimmäisen subjektiivisia tai suoraan kyseisen yrityksen kilpailijoiden toimesta kirjoitettuja, että parempi vain unohtaa moiset. Ilmeisesti tuokin firma on luottoluokituksissa jo AA-tasoa, eikä kovinkaan vanha puulaaki taida olla, joten asioiden on täytynyt toimia jokseenkin hyvin. Toisekseen, tällaisilla palstoilla myös osa vähemmän sivistyneistä "kilpailijoista" saattaa kirjoitella roskajuttuja, ottamatta huomioon, että varmasti myös H&H on heidän asiakkaitaan saanut, kuten joku tuossa taisi jo mainitakin. Paljon jää lukijan oman harkinnan varaan tämän tasoisilla foorumeilla.

      T. toimistosihteeri

      • sirpits

        Jarkon sukulaisia ovat.


    • KateellisetApinat

      Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ikävää, että nykyään kaikki apinat pystyvät julkaisemaan mitä sontaa tahansa kestä ja mistä tahansa. Veikkaan, että tämäkin viestiketju on kateellisen kilpailijan aloittama/ylläpitämä.
      Vastuu näissä tilanteissa on lukijalla, eli olkaa tarkkoina.

      nimim. Kateus on kantava voima?

    • opiskelijatyttönen92

      Moi Jebss

      Kyselit millainen H&H on olla töissä?
      meillä on aika pieni porukka täällä ja jokainen tuntee toisensa. Palkka on nyt 8,30 koeaikana ja 8,50-9,00 euroa koeajan jälkeen.
      meillä on monta myyntimiestä, eli meille tulee uusia kohteita jatkuvasti. Firma tuntuu kasvavan kovaa vauhtia, mikä tuntuu harmittavan monia kilpailijoita jos viitsii lukea näitä viestejä:) on niin helppo kirjoittaa täällä mitä mieleen juolahtaa.. Firman autolla ajetaan ja mukana menossa on työsuojeluvaltuutettu jne. Hiljattain saatiin kuulemma joku parempi luottoluokitus. Se täytyy sanoa verrattuna aikaisempiin työpaikkoihin, että H&H:ssa on niin tiukat vaatimukset työn jäljen suhteen, että kaikki ei täällä pärjää. Voi tulla yllätyksenä, että täytyy oikeesti osata siivota. Itse teen opiskeluiden ohessa siivousta ja kyllä lisätienesti tulee tarpeeseen. Tässä viestiketjussa olevia ongelmia ei ole tullut vastaani.

      T. Opiskelijatyttönen1992

      • juu juu

        hah, taitaa nämä firman "johtohenkilöt" kirjoitella omia positiivisia näkemyksiään firmasta. paikka on läpimätä. ei paikassa ole ammattitaitoisia työntekijöitä eikä rehellistä toimintatapaa, sori!


    • Vai niin

      Fakta on, että negatiivisia kokemuksia omaavat ihmiset tulevat huomattavasti herkemmin tuomaan näkemyksensä esille kuin ne, yleensä räikeästi suurempaan joukkoon kuuluvat enemmistön edustajat, joilla kokemukset ovat neutraaleja tai positiivisia. Valitettavan usein ns. valittajat ovat persoonallisuustyyppiä, joka tekee heille mahdottomaksi tarkastella omaa itseään ja tekemisiään millään tasolla kriittisesti. Kansankielellä siis kykenemättömiä katsomaan peiliin. Sen sijaan kokevat usein olevansa oikeassa, uskovat ja levittävät luulo- ja kuulopuheita, luulevat myös usein osaavansa hoitaa asiat paremmin kuin muut ja ovat äärimmäisen herkkiä kääntämään asiat aina henkilökohtaisiksi, yleensä uhrin roolissa.

      En ole ko. firmassa töissä tai omistajana. Tämä täältä tähän.

    • ihmettelen?!

      miten voit tietää firman henkilöistä mitään jos et ole siellä edes muka töissä?

      • Paapoja

        Pöljä, puhuin yleisellä tasolla näistä valittajatyypeistä, joita netti on pullollaan. Harvemmin kertovat koko totuutta, vaan asettuvat marttyyrin ja uhrin rooliin. Yleensä, rehellisesti sanoen, sössivät ihan itse asiansa -sekä töissä että sen ulkopuolella.


      • elämä on
        Paapoja kirjoitti:

        Pöljä, puhuin yleisellä tasolla näistä valittajatyypeistä, joita netti on pullollaan. Harvemmin kertovat koko totuutta, vaan asettuvat marttyyrin ja uhrin rooliin. Yleensä, rehellisesti sanoen, sössivät ihan itse asiansa -sekä töissä että sen ulkopuolella.

        "Yleensä, rehellisesti sanoen, sössivät ihan itse asiansa -sekä töissä että sen ulkopuolella. "

        Hyi hyi hyi! Ei saa ihmisiä nykypäivänä mistään pistää vastuuseen! :)) Kukkahatut päähän ja ymmärtämään näitä "kaltoinkohdeltuja". ;)


      • huoh!
        Paapoja kirjoitti:

        Pöljä, puhuin yleisellä tasolla näistä valittajatyypeistä, joita netti on pullollaan. Harvemmin kertovat koko totuutta, vaan asettuvat marttyyrin ja uhrin rooliin. Yleensä, rehellisesti sanoen, sössivät ihan itse asiansa -sekä töissä että sen ulkopuolella.

        miks sä tänne tuut noita mielipiteitäs yleisellä tasolla ilmaisemaan, kun tää page on tarkotettu tosta firmasta jutusteluun? mee vaan noille ihmissuhdepalstoille avautuun eri ihmistyypeistä. PÖLJÄ!


    • ERÄS...

      olin kaks viikkoo töissä siellä ja sain tarpeekseni, palkka oli ok, mutta seuraavan päivän työkohteet ja ajat sai vasta edellisenä iltana sähköpostiin ja siltikin niitä saatettiin muuttaa päivän aikana. jos asiakas valitti jäljestä antoi firma hyvitysta asiakkaalle joka vähennettiin palkasta. sain tarpeekseni jo siinä ajassa ja sai moni muukin joka tuli sinne samaan aikaan töihin...

      eiköhän se kerro aika paljon firmasta, kun on koko ajan samat paikat mollin sivuilla auki ja välillä koittaa hakee vuokrafirmankin kautta tekijöitä.

      enkä meinannut saada kesälomarahojani sieltä ja työtodistusta. eka työtodistuskin oli ihan väärä.

      • hh

        tutulta kuulostaa!!


    • Parempaan vaihtanut

      Jos tykkää työskennellä firmassa, jossa tilinauhan saa kaksi päivää palkkapäivän jälkeen, kohteeseen perehdytetään puoli tuntia näyttämättä kaikkea, haluaa taistella työsopimuksen saamisesta töiden jo alettua (esimies lomalla, juu.) käyttää siivoamiseen SAMOJA haisevia rättejä päivästä toiseen (ei siis mitään pesukoneita, johon päivän päätteeksi pyykit pistäisi) niin tähän kannattaa hakea.

      Työtunneista pitää pitää kiinni, ja kaikki ylimenevä tulee olla esimiehen hyväksymää, että saa maksun. Hauskinta oli, että ylimenevä aika tuli anoa etukäteen. Mistä sitä tietää meneekö yliaikaa. Ja alkuunhan meni uudessa kohteessa, tuliko palkka. Tietenkään ei.

      On niin monta paikkaakin auki, että saa varmaan valita mieleisensä kohteen H&H: tarjonnasta. Varmaan juu seurausta suuresta yrityksen kasvusta, hah. Kaikki lähtevät muihin parempiin paikkoihin ja paikkoja jää koko ajan auki.

      Huomatkaa muuten, että paikkaa kehuvat ovat nimimerkkien Mia1988, elina831, Marika1991, emmi 1985, miia8423, opettaja 68, opiskelijatyttönen92 takana. Pikkasen paistaa tekstistä läpi, että H&H siellä naputtelee puolustusta itselleen. Jo siinä vaiheessä pitää miettiä, kuinka pielessä asiat ovat, jos täytyy tänne saakka tulla "puolustautumaan".

      • siivooja1234

        Joo, ja jokaisen "miia12343":n kommenttia on peukutettu ainakin 13 kertaa. Siis vaan näitä kehukommentteja... Pomot taas asialla, sanon minä.


    • H&H = hyi hel

      Tässä on minun kokemukseni H&H:sta, kirje jonka lähetin liittoon.

      Hei, haluaisin kysyä Teidän mielipidettänne siivouspalvelu H&H:n toimintatavoista. Aloitin työt kysei-sessä firmassa viikko sitten keskiviikkona 17.8.2011. Sain töitä jo heti työhaastattelussa joka pidettiin tiis-taina 16.8.2011. En silloin vielä voinut allekirjoittaa työsopimusta koska johtaja oli haastattelijan mukaan milloin sattuu töissä eikä juuri nyt siis paikalla. Nyt vielä yli viikonkaan jälkeen en ole työsopimusta saa-nut vaikka olen siitä aktiivisesti kysynyt silloin kun toimistolla on joku sattunut olemaan paikalla. Maa-nantaina 22.8.2011 minulle jo luvattiin että saan sopimuksen viimeistään keskiviikkona. Tämän lupasi sama henkilö joka haastatteli minua. Maanantain jälkeen henkilöä en ole sitten nähnytkään eikä hän ole vastannut myöskään soittoihini.
      Tämä on kuitenkin tällä hetkellä murheistani pienin sillä sain tänään juuri potkut. Päivä meni jotakuinkin näin: Tulin aamulla kuudeksi töihin kuten muinakin päivinä. Se oli täysin turhaa sillä kukaan ei tullut avaamaan toimiston ovia ennen seitsemää. Loppujen lopuksi ovella odotti lähes kymmenen työntekijää joilla työt olisivat todellakin alkaneet jo kuudelta. Kun vihdoin pääsimme sisään vähän ennen seitsemää, sain kuulla että työparini (työt tehtiin siis pareittain) tulisi vasta puoli kahdeksaksi. Informaatio oli ilmei-sesti pelannut todella hyvin kun meillä oli niin erilaiset tiedot päivän alkamisesta. Pääsimme vihdoin läh-temään siivoamaan. Kerroin heti aamusta tarpeeni käydä päivällä asioilla joilla olin luullut ehtiväni käydä siinä uskossa että työt alkavat kuudelta. Kukaan ei koskaan sanonut etten voisi käydä, työnohjaaja vain lupasi selvittävänsä että saanko käyttää matkaan firman autoa. Pääsin kuitenkin muulla kyydillä, mutta myöhemmin minulle sanottiin että olen kuulemma käynyt luvatta työaikana muualla. Olin todella ihmeis-säni sillä kukaan ei minua kieltänyt, puhe oli vain firman auton käytöstä. Päivää hidasti välillä se kun piti käydä tankkauttamassa auto ja hakemassa kahden kotiasiakkaan avaimet. Lisäksi yksi kohde oli todella kaukana – 30 kilometrin päässä. H&H:n tuntilistan mukaan torstain työaika oli 7h 40min. Näihin työtun-teihin ei koskaan ole liitetty sitä aikaa mikä menee ajomatkoihin joten työaika ylittyy väkisinkin joka iki-nen päivä. Oletan, että ajomatkoihin ei olisi saanut mennä aikaa lainkaan, sillä sain monta vihaista puhe-lua työajan ylittämisestä loppupäivästä. Kun sitten työnohjaajan kanssa puhelimessa puhumiseltani kerke-sin, ajoin toimistolle, palautin molemmat ottamani avaimet sekä auton avaimet ja sain heti perään kuulla että minut on irtisanottu. Olin hieman ihmeissäni siitä että työajan ylittyminen oli kokonaan minun syytä-ni vaikka työt tehdään pareittain. Minulla ei ole mitään halua syyllistää pariani koska en näe siihen syytä, mutta en haluaisi silti itsekään saada näin paljon lokaa niskaani. Eipä tämä kuitenkaan tähän päättynyt vaan sain vielä myöhemmin puhelun että olen kuulemma ottanut toisen kotiasiakkaan avaimen. Tässä vaiheessa alkoi jo ihan oikeasti suututtaa. Kerroin asiallisesti että muistan kyllä tasan tarkkaan laittaneeni molemmat kotiasiakkaiden avaimet muiden joukkoon. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, sillä sain vielä säh-köpostin tältä kauan kadoksissa olleelta pomoltani että jos en palauta avainta tänä iltana, asia siirtyy polii-sille. Mielestäni syytös on melko vakava varsinkin kun mitään näyttöä ei ole. Ja sama työnohjaaja joka minulle irtisanomisestani kertoi, oli vieläpä samassa huoneessa kun palautin avaimia ja kuittasin ne palau-tetuiksi.
      Ei liene yllätys että viikon aikana ehdin huomata jo paljon muitakin omituisuuksia kyseisen siivousfirman toiminnassa. Tämä kyseinen torstai ei nimittäin ollut suinkaan ainut kerta kun työntekijöitä odotutetaan yli tunti ulkona värjöttelemässä. Sama tapahtui tämän viikon tiistaina 23.8.2011. Silloin olimme parini kanssa jopa saapuneet samaan aikaan eli kuudeksi töihin. Pääsimme kuitenkin aloittamaan vasta noin tun-nin myöhässä kuten melko moni muukin työntekijä. Tämähän tietenkin johtui siitä että sama työntekijä joka torstaina tuli myöhässä, oli nukkumassa tiistaina kun olisi pitänyt päästää ihmiset töihin. Mitään seu-rauksia hänelle ei tietenkään tullut.

      • H&H = hyi hel jatkuu

        Minua ihmetytti lyhyen työssäoloni aikana myös se, miksen saanut kunnon perehdytystä tehtäviini vaikka kaikilla oli tiedossa se, etten ole ennen vastaavissa hommissa ollut. Perehdytys kesti tosiaan yhden päivän samalla töitä tehden ja paljon jäi kertomatta sellaista mikä tuli selväksi vasta tulevien päivien aikana kun se olisi pitänyt olla jo hallussa. Sain esimerkiksi tietää erään työparini kertomana että jos on paikka jossa tarvitsee parkkirahaa ja sitä ei ole, siitä tuleva lasku on maksettava itse. Oli hienoa kuulla tämä ensim-mäistä kertaa kun olimme täysin rahattomina maksullisella parkkialueella ja kello tikitti. Samana päivänä sain myös kuulla että jos jollain paikalla hälyttimet alkavat soimaan, vartijan paikalle tulo täytyy maksaa itse. Tämäkin oli mahtava kuulla hälytyskellojen huudon seasta. Koin että perehdytys oli joko liian lyhyt tai puutteellinen kun todella tärkeitä seikkoja paljastui vasta liian myöhään. Kaikkea en kyllä tiedä toki vieläkään.
        H&H:n ilmoittamaa työaikaa oli noudatettava todella tarkasti, sillä työajan ylittymisestä oli oltava todella hyvä syy jotta siitä maksettaisi palkkaa tai ettei saisi potkuja kuten minulle kävi. Välimatkoja ei siis las-kettu tähän työaikaan ollenkaan mukaan ja minulle jäi edelleen arvoitukseksi miten matkat olisi pitänyt hoitaa. Ylinopeuden ajamisestakin sakot olisi tietenkin tullut itselle eikä se turvallisuudenkaan kannalta tullut mieleen vaihtoehtona. Nämä asiat huomioiden on varmaan itsestään selvää, ettei työaikana ehtinyt pitää yhtäkään taukoa. Työsuojelulain mukaan tämä on laitonta. Perehdyttäjäni mukaan kuitenkin jos työ-aika ylittyy, siltä ajalta ei makseta palkkaa. Kun myöskään yhtään taukoa ei ole työtunteihin laskettu, ei niitä mitenkään voinut pitää. Siivoojan työ on todella raskasta. Kerran työpäiväni venyi yhdeksän tunti-seksi. En ehtinyt syödä saati vetää henkeä missään välissä. Kaikki vapaa-aika menikin sitten nukkumi-seen.
        Tässä muutama niistä epäkohdista jotka huomasin H&H:lla työskennellessäni. Olen kuullut paljon muu-takin negatiivista palautetta kyseisestä firmasta. Halusin kuitenkin antaa sille mahdollisuuden. Työntekijät kyseisessä paikassa vaihtuvat kuulemma muutenkin todella nopeaan tahtiin. Suurin syy on kuuleman pe-rusteella firman toiminnassa. Tällä hetkellä oloni on todella nöyryytetty etenkin avaimen varkaussyytök-sen jälkeen. Siksi toivoisinkin että saisin Teiltä jotain neuvoja miten edetä asian kanssa. En kuulu mihin-kään ammattiliittoon sillä en ole ehtinyt sellaiseen liittyä kun olen yrittänyt ensin selvittää milloin saisin edes työsopimuksen allekirjoitettavaksi. Olen ollut aikaisemmin vain kesätyöpaikoissa töissä joten am-mattiliittoon liittyminen ei ole minulle tuttua enkä osannut ottaa asiaa heti hoidettavaksi. En myöskään saanut selville onko H&H:lla luottamusmiestä jolta asiaa olisi voinut kysyä. Nyt kun sopimuksen allekir-joittaminen ei enää ole ajankohtaista, huomaan että liittyminen on myöhäistä..

        Miten minun tulisi menetellä tämän asian kanssa? Varsinkin tuon perättömän varkaussyytteen suhteen? Toivon Teiltä pikaista vastausta.



        Tämän viestin jälkeen avain yllättäen löytyi. Muitakin epäkohtia firmassa oli kuten se, että erään auto-matkan aikana sain kuunnella työnohjaajani parjausta edellisen päivän paristani. Hän kertoi tämän parin kotioloista ja että sen takia työssäkäynti on ollut tällä vaihtelevanlaatuista jne. Että mukava ajatella mitä itsestäni on puhuttu tämän episodin jälkeen.


      • hyi hel
        H&H = hyi hel jatkuu kirjoitti:

        Minua ihmetytti lyhyen työssäoloni aikana myös se, miksen saanut kunnon perehdytystä tehtäviini vaikka kaikilla oli tiedossa se, etten ole ennen vastaavissa hommissa ollut. Perehdytys kesti tosiaan yhden päivän samalla töitä tehden ja paljon jäi kertomatta sellaista mikä tuli selväksi vasta tulevien päivien aikana kun se olisi pitänyt olla jo hallussa. Sain esimerkiksi tietää erään työparini kertomana että jos on paikka jossa tarvitsee parkkirahaa ja sitä ei ole, siitä tuleva lasku on maksettava itse. Oli hienoa kuulla tämä ensim-mäistä kertaa kun olimme täysin rahattomina maksullisella parkkialueella ja kello tikitti. Samana päivänä sain myös kuulla että jos jollain paikalla hälyttimet alkavat soimaan, vartijan paikalle tulo täytyy maksaa itse. Tämäkin oli mahtava kuulla hälytyskellojen huudon seasta. Koin että perehdytys oli joko liian lyhyt tai puutteellinen kun todella tärkeitä seikkoja paljastui vasta liian myöhään. Kaikkea en kyllä tiedä toki vieläkään.
        H&H:n ilmoittamaa työaikaa oli noudatettava todella tarkasti, sillä työajan ylittymisestä oli oltava todella hyvä syy jotta siitä maksettaisi palkkaa tai ettei saisi potkuja kuten minulle kävi. Välimatkoja ei siis las-kettu tähän työaikaan ollenkaan mukaan ja minulle jäi edelleen arvoitukseksi miten matkat olisi pitänyt hoitaa. Ylinopeuden ajamisestakin sakot olisi tietenkin tullut itselle eikä se turvallisuudenkaan kannalta tullut mieleen vaihtoehtona. Nämä asiat huomioiden on varmaan itsestään selvää, ettei työaikana ehtinyt pitää yhtäkään taukoa. Työsuojelulain mukaan tämä on laitonta. Perehdyttäjäni mukaan kuitenkin jos työ-aika ylittyy, siltä ajalta ei makseta palkkaa. Kun myöskään yhtään taukoa ei ole työtunteihin laskettu, ei niitä mitenkään voinut pitää. Siivoojan työ on todella raskasta. Kerran työpäiväni venyi yhdeksän tunti-seksi. En ehtinyt syödä saati vetää henkeä missään välissä. Kaikki vapaa-aika menikin sitten nukkumi-seen.
        Tässä muutama niistä epäkohdista jotka huomasin H&H:lla työskennellessäni. Olen kuullut paljon muu-takin negatiivista palautetta kyseisestä firmasta. Halusin kuitenkin antaa sille mahdollisuuden. Työntekijät kyseisessä paikassa vaihtuvat kuulemma muutenkin todella nopeaan tahtiin. Suurin syy on kuuleman pe-rusteella firman toiminnassa. Tällä hetkellä oloni on todella nöyryytetty etenkin avaimen varkaussyytök-sen jälkeen. Siksi toivoisinkin että saisin Teiltä jotain neuvoja miten edetä asian kanssa. En kuulu mihin-kään ammattiliittoon sillä en ole ehtinyt sellaiseen liittyä kun olen yrittänyt ensin selvittää milloin saisin edes työsopimuksen allekirjoitettavaksi. Olen ollut aikaisemmin vain kesätyöpaikoissa töissä joten am-mattiliittoon liittyminen ei ole minulle tuttua enkä osannut ottaa asiaa heti hoidettavaksi. En myöskään saanut selville onko H&H:lla luottamusmiestä jolta asiaa olisi voinut kysyä. Nyt kun sopimuksen allekir-joittaminen ei enää ole ajankohtaista, huomaan että liittyminen on myöhäistä..

        Miten minun tulisi menetellä tämän asian kanssa? Varsinkin tuon perättömän varkaussyytteen suhteen? Toivon Teiltä pikaista vastausta.



        Tämän viestin jälkeen avain yllättäen löytyi. Muitakin epäkohtia firmassa oli kuten se, että erään auto-matkan aikana sain kuunnella työnohjaajani parjausta edellisen päivän paristani. Hän kertoi tämän parin kotioloista ja että sen takia työssäkäynti on ollut tällä vaihtelevanlaatuista jne. Että mukava ajatella mitä itsestäni on puhuttu tämän episodin jälkeen.

        Ootko edes saanut sopimusta missään vaiheessa? Aika heikoilla oot, jos sulla ei oo sitä. Odotin omaanikin vaan, että voisin irtisanoutua, ja olisi joku todiste, että olen ollut töissä ja palkat tulee.

        H&H on kamala paikka. Huonot välineet, huono työilmapiiri. Jos valitat tai et pysty tekemään vaaditulla tahdilla, olet huono siivooja.


    • pjuk

      Ei helvata! Miksi liitto ei tee ko. firmalle mitään?
      Olen kuullut lukuisten ihmisten kokevan todella nöyryyttävää paskaa tuolla. Irtisanotaan aivan kummallisista syistä, ihmiset puhuvat toistensa selän takana törkeyksiä ja listaa voisi jatkaa. Kenenkään EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA KANNATA HAKEUTUA TUOHON FIRMAAN TÖIHIN.
      En ymmärrä miksi firma saa jatkaa tätä toimintaa????? voisin melkein oksentaa jo pelkästä firman nimen kuulemisesta!

      • pena123456789

        Hyvä Jarkko. Näin sitä pisneksiä hoidetaan. Muita nöyryyttämällä, jes


    • irmeli202020

      Ja parastahan tässä on se että myös firman asiakkaat tietää missä vika on. On jopa sanonut että eikö omistajan kannattaisi myydä firma jollekkin joka sitä osaa pyörittää :) Ja että tietävät että vika ei ole siistijöissä, ohjaajissa, esimiehissä tms. vaan itse omistajassa!

    • up

      up

    • ei h&h:ta nähnyt

      FB-sivua kun katsoo niin aika nuorta tuntuu väki olevan. Hyvää palautetta ja bonuksia niin mutta kenelläkään ei tunnu olevan selvää käsitystä siitä minkä suuruinen kuukauden työntekijän bonus tarkemmin ottaen on.

    • manaaja188

      voisin kertoa tästä firmasta niin paljon, mutta sivu tulisi varmaan ihan täyteen :) ensinnäkin jos jotain positiivista on sanottava niin palkat tuli aina ajallaan enkä ole kuullut että olisi tullut kellekkään myöhässä. itse olin töissä siellä yli kaksi vuotta ja siinä ajassa näki vaikka mitä. siivousliinat tuotiin aina päivän jälkeen toimistolle ja siellä oli kuivuri ja pesukone. huvitti vaan kun joku täällä väitti että paskasia liinoja pyöritellään päivästä toiseen eikä missään pestä, niin ei se ihan niin mennyt.
      mutta sitten päästäänkin näihin negatiivisiin juttuihin. voi mistä edes alottaisin!
      kaksi työntekijää siivosi yhtä isoa kohdetta ja peräti puoli vuotta asiakas siellä valitti työn jäljestä, pitkä pinna täytyy sanoa mutta kukaan firman johdosta ei tehnyt asialle mitään ennekuin sitten vasta tämän puolen vuoden jälkeen, vaihtoivat minut sinne jotta saan siivoustason taas hyvälle tasolle. no myöhäistä se oli, koska ehdin oleen siä vaan muutaman päivän ja korjattavaa olisi ollut vielä vaikka kuinka, ei puolen vuoden törttöilyä aina tunnin verran päivässä korjata niin asiakas päätti irtisanoutua. ja oli laittanut vielä tälle firman ah niin ihanalle omistajalle viestiä että syy ei missään tapauksessa ole siistijöissä ja että laatukin on parantunut mutta he eivät vaan halua olla firman kanssa enää tekemisissä. ovat varmaankin kuulleet/lukeneet ja tulleet siihen päätökseen että vaihtoon mistä en voi heitä syyttää, olisin itse toiminut ihan samoin. no, tämän vuoksi omistaja kuitenkin syytti mua koko asiasta ja jos yritin sanoa vastaan, uhattiin potkuilla ja hän varoitti että jos vielä joku firma lähtee takiani, potkut välittömästi. aika huvittavaa kun vika ei ollut edes minussa. ja mikä parasta, näitä kahta työntekijää jotka olivat siellä siivonneet sen puoli vuotta paikkaa miten sattuu, heille ei saarnattu yhtään. liitossa olen käynyt juttelemassa firmasta ja tiedän että koko H&H on heillä ns. mustalla listalla ja ovat monesti meinanneet laittaa firman boikottiin mutta ovat sitten antaneet mahkua kun tämä omistaja sattuu narsistisen luonteensa vuoksi olemaan tietenkin hyvä puhemies. itse sain myöhemmin potkut, koska yksi kohde lähti missä olin työskennellyt mutta se on niin pitkä juttu etten jaksa kertoa kuin että taaskaan vika ei ollut minussa ja liitto on ottanut asian käsittelyyn että katsotaan mennäänkö tässä käräjille jossain vaiheessa. kyllä oli vakiasiakkaiden ilmeissä näkemistä kun kerroin olevani lähdössä ja hekin sanoivat että miten noin hyvä ja ahkera tekijä voi saada kenkää. niinpä niin.....

      • Tosi on!

        Itse asiassa, kohteeseeni tuotiin muutamia liinoja, joilla piti pärjätä. Samoilla liinoilla päivästä toiseen. Että niin.


    • manaaja188

      ai niin, sen verran vielä että tuo bonus mikä hyvälle tekijälle tulee, on 100e palkan yhteyteen eikä sitäkään edes jaeta joka kuukausi. ja tuokin on totta, kun tuolla epäiltiin että firman johto käy itse täällä nimimerkin takaa kertomassa hyviä asioita firmasta, on totta. omistaja itse laittoi ihan s-postia meille silloin kun oli nämä tekstit täällä nähnyt että onpa paskaa että nyt kaikki äkkiä kirjoittamaan hyviä juttuja. en uskaltanut sanoa silloin hänelle että "hieman hankala kirjoittaa kun ei ole mitään hyvää sanottavaa" varmaan siitäkin olisi tullut potkut jos näin olisin todella sanonut. ja firma mainostaa kovasti että työntekijänsä ovat koulutettuja ammattilaisia, voi jessus että nauran!!!! omistaja väittää huolehtivansa tekijöistään mutta paskat, ainoa mikä häntä kiinnostaa, on firman maine. eipä kovin hyvä maine voi kauaa olla kun asiat leviää ja pikkulinnut laulaa

    • ..

      ..

    • HERRA 47

      Arvasin, että paikan johto siellä kirjotteloo positiivisia kokemuksiaan ja peukuttelee näille ylistysteksteille. Eiköhän kannattais kohdella työntekijöitänsä hyvin, niin niitä kehuja irtoo niiltä tekijöiltäkin, ettei tarvi ite pönkittää firmansa ja kirjottaa täysin valheellisia juttuja joita kukaan ei edes enää usko. Pari kuukautta kun oot ollu töissä siellä niin joko itse tajuat lähteä sieltä tai saat potkut, se on väistämätöntä!

      Uskon, että että tämäkin laitos saa lopulta ansionsa mukaan!

    • emmikäs

      Itse lähdin ko. paikasta hetki sitten pois, koska siellä ei tunnu mikään sujuvan. Omistaja siellä todellakin pilaa koko touhun. Esimies ja ohjaajat saavat siellä kaiken paskan ja haukkumisen niskaansa, vaikka tekevät vain niin kuin pomo käskee. Siellä painetaan itku kurkussa töitä, koska halutaan kuitenkin säilyttää työpaikka että olisi tuloja. On se niin väärin että liitto ei todellakaan puutu asiaan, siellä on monella paha olla ja varmasti on rankkaa! Työpaikka pidetään silti että olisi tuloja. Sääliksi siellä käy monia, jaksamisia niille jotka siellä ovat!

      • p

        Jaa että semmonen paikka..kiva tietää!! H&h etsii nyt yrittäjiä alihankkijoiks itselleen,onko kellään yrittäjällä täälä kokemuksia tästä paikasta? Mitähän ne yrittäjille sitten maksaa,kun kuitenkin itse on alv,yel ja ennakkoverot maksettava? Ajattelin,että tämä olisi ponnahduslauta,kun aloittaa pienimuotoista kotipalvelufirmaa pyörittään..mutta en tiedä,onko tämä sittenkään fiksua,kun näitä juttuja lukee..miettii..


      • siivoojana

        ihmettelen kovasti itsekkin miksi liitto ei puutu asiaan millään tavalla?
        Siellä saa kärsiä(kokemusta on) muiden huonosta työstäkin. Itsekkin sitä miettii jaksaako enään , sillä kyllähän lakikin sanoo, että ruokatauot kuuluvat työhön, mutta kun niitä ei ole, niin ei siellä kukaan jaksa töitäkään tehdä. Kun siirrytään kohteeseen autolla, siinä välissä olisi hyvä syödä vaikka voileipä tai juoda jotain, mutta ei, EI saa. Varmaan sen takia kun joku voi sotkea auton!!


      • KYPSÄNÄ!

        no kyllä ne esimiehet ja palveluohjaajatkin osaavat sen haukkumisen ja paskanjauhannan! Pitää olla sen verran itsekunnioitusta ettei alennu moiseen pomon pakottavaan tarpeeseen ohjaajien kautta tapahtuvaan kiusaamiseen työntekijöitä kohtaan.
        Jos haluaa säilyttää järkensä ja maineensa... neuvon pikaista uuden työpaikan etsintää. Niin kauan kun jotkut menee sinne paikkaan töihin, firma todennäköisesti jatkaa toimintaansa samaan tapaan. Miksi me maksamme liitonmaksuja kun silloin kun tarvitsemme sieltä tukea ja apua, emme sitä saa!


    • kiinuska

      Alihankkijoilla siellä taitaa olla paremmat oltavat, heidän palkkaansa en tiedä, mutta heillä on aivan eriasema firmassa. Siellä on pitkään ollut alihankkijoita joilla on vakituisia kohteita joita tekevät tai keikkoja. Heidän kun ei tarvi olla pomon kanssa juurikaan tekemisissä kuin sopimuksen teko ajan varmaan. Näin olen käsittänyt. Työt hoidetaan esimiehen ja ohjaajien kautta. Kannattaa toki kysellä :)

    • Se on itsestä Kii

      Itse olen ollut 3-viikkoa töissä ja voin kertoa että kenenkään ei tarvitse mukaisella välineillä siivoilla. Toimistolla löytyy pesukoneet ym. Ja kyllä on totta että kaikki eivät kovaa tahtia kestä, mutta sitten on vaan todettava ettei paikka ollut sinua varten. Ketään ei irti sanota tuosta vaan! Perehdytykseen sen verran että kyllä sen saat kohteisiisi mitä siivoat kuhan uskallat suusi avata :) vanhempiakin työntekijöitä löytyy joten jätetään ne teinityöntekijät omaan rauhaan. Mikään yritys ei helpolla saa aaa- luotto oikeuksia joten ei asiat voi olla siis päin .....

      • pööllöös

        No Haukijärvikö se itte täällä taas kirjoittelee? Hahaha, naurettavaa!! Niin ja eikös se luokitus ole se ALEMPI eli vain AA?


    • manaaja188

      3 viikkoa on vielä varsin pieni aika eikä siinä tule vielä kaikki esiin. oleppa se vuosikin tai kaksi niin tiedät paremmin. alkuhan siellä näytti hyvältä, en kiellä sitä itsekään.
      sekin on jännä juttu että niin kauan ku firma on ollu pystyssä, niin tasan yksi palveluohjaaja oli siellä kaksi vuotta. kaikki muut irtisanoivat itsensä muutaman kuukauden jälkeen että enpä tiedä millaista perehdytys voikaan olla kun ohjaajat vaihtuu parin kuukauden tai puolen vuoden välein.

    • Bettyliini___

      Manaajan kanssa samaa mieltä!! Itse olin kyseisessä firmassa 4kk ohjaajana ja oli elämäni yksi parhaista päätöksistä lähteä pois. Firmassa ei saa minkäänlaista kunnioitusta vaikka tekee kuinka hyvin ja painaa niska limassa melkein pyöreitä päiviä. Siinä kärsi parisuhde ja oma elämäni koska elämään mahtui vain työ ja nukkuminen muutama tunti ja taas mentiin. Firmassa ei todellakaan kunnioiteta työntekijöitä niin kuin Manaaja kirjoitti, narsistinen pääjehu haluaa vain mainetta ja euroja!!

    • siivoojana

      Itse olen ollut nyt siellä töissä ja se nimenomaan on ittestä kiinni, ainakin joissain asioissa. Jos uskoo pärjäävänsä kovaa tahtia niin siellä pärjää hyvin. mutta kovaan tahtiin tarvitsee myös ravintoa ym, että jaksaa mutta ruokatauoista on turha puhuakkaan, sillä niitä EI ole. eikä myöskään muita taukoja siinä 6-9 tunnin työpäivänä. huhua siellä kuulin myös, että eräs työntekijä soitti työsuojeluun siitä ,kun ei ole ruokataukoja ja sitten firma kuuli siitä ja hän sai samantien potkut. ihan luotettavalta ihmiseltä tämän kuulin, mutta uskokoon ken tahtoo.
      Myös tässä siivouksessa, kun olemme esimerkiksi jonkun kotona siivoamassa, niin jotkut työpareistani tekevät todella huonoa työtä, itse menen aina hänen perässään ja korjaan hänen huonoa työtään. En ihmettele yhtään että valituksia tulee monta yhdessä päivässä..
      Ylitöistähän meille ei makseta millään lailla ja se jos joku on p*****stä. Niitä tulee väkisinkin joka päivä!! sillä meille lasketut tuötunnit ei pidä yhtään paikkaansa! joka päivälle minulle on tullut 2-4 tuntia ylitöitä ja siitä ei suoraan sanottuna hyödy kukaan! ei edes se kenen luona olemme olleet siivoamassa!

    • manaaja188

      tuosta ruokataukojen pitämisestä on siellä ollut niin kauan sanaharkkaa. toki omistaja sanoo kun häneltä asiasta kysyy, että "tottakai saa taukoja pitää" mutta jättääkin sanomatta, että niistä tauoista ei sitten makseta yhtään mitään ja ne pitää vähentää päivän työtunneista. olen varma että suurin osa käyttääkin "tauot" ajojen aikana ja käväsee nopeasti huoltsikalla yms vaikkei autoissa todellakaan saa syödä, sitä se yksi jaksaa jankuttaa mutta se on ainoa keino millä saa palkan siitäkin niin tottakai ajon aikana syödään vaikka sitä ei tauoksi voi kutsua. minusta siinä ei ole ongelmaa, kyllä jokainen tajuaa tai pitäisi tajuta siivota omat jälkensä. heh, ensinnäkin päivän kohteet on yleensä merkitty niin että ekaan kohteeseen klo 6, seuraavaan klo 7 jne, aamut ainakin ovat hyvin kiireisiä niin ei siinä voi kuvitellakaan käyvänsä missään hetken rauhassa istumassa kahveella kun työpäiviin ei ole laskettu tietenkään taukoja ollenkaan. joskus työvuoroissa saattaa tulla ns, odotusaikaa että joku asiakas onkin perunut ja seuraavaan kohteeseen saa mennä vasta silloin ja tällöin niin se tuntikin kun odotat, niin eihän sitä tietenkään saa merkata työtunteihin vaikkei asia ole johtunut itsestä.

    • jep4

    • yksi uusivanha

      Samaa rataa jatkuu kokemukset täälläkin, ei todellakaan kannata edes harkita tuohon firmaan menemistä, ei asiakkaana eikä varsinkaan työntekijänä.
      Koittavat kaikin keinoin jättää lisät maksamatta, omiensa perään ei pitäisi joutua kyselemään, mutta minkäs teet. Tarkkana pitää olla, jotta tehdystä työstä saat oikean palkan.
      Kohteet mukavia, joskin kiireisiä tiukoista aikatauluista johtuen. Jälki on tosiaan itsestä kiinni, hyvästä työstä et saa kuin kiitoksen pienempänä palkkana. Kaikki muu on pelkkää lumetta.

      Jos jotain positiivista pitäisi löytää, niin mukavat työkaverit, ja työajot firman autolla.
      Omasta kokemuksesta kyllä kehoitan kiertämään firman kaukaa. Valitettavasti.

    • palkka 15. päivä

      Palkat taas maksamatta h&h:lla...

    • palkka 15. päivä

      Kuukauden tässä jo odottanut...

      • nou hätä!

        niin, ei se muuten haittaa mutta nälkä rupee tuleen!


    • ei palkanlaskija

      Oletkohan toimittanut kaikki tarvittavat tiedot mitä tarvitaan jotta palkan saa?

      • Diandra 88

        Tänään taas näin sen surullisen vetiset silmät, voi sitä paikan esimiestä mitä siellä joutuu kestämään! Niin mukava ihminen ja saa pelkkää p..... niskaansa. Valitettavasti myös minä joudun hänet sinne jättämään, koska aion lähteä sieltä pian pois. IHME FIRMA KYLLÄ! Nyt siellä on muuten laskettu työaikoihin paremmin ajoja, sekä taukoja ehtii pitään, mutta kaikki muu onkin.........


    • entinen työntekijä

      Itse lähdin H&H:lta monien syiden takia, ja tässä niistä muutama:

      -Aikana jolloin olin töissä en saanut minkäänlaista perehdytystä (itselläni ei ollut lainkaan aikaisempaa työkokemusta siivousalalta)
      - Työparinani toimi usein harjoittelija, jota jouduin neuvomaan, vaikken itsekään tiennyt miten toimia kohteissa kun joka päivä oli uudet kohteet
      - Aikataulut olivat mahdottomia, esim. ekassa kohteessa siivousaika 6-7 ja seuraavassa kohteessa piti olla klo 7. Tämä oli täysin mahdotonta toteuttaa ja ekasta kohteesta piti lähteä huomattavasti aikaisemmin kuin klo seitsemän jotta ehti taas seuraavaan paikkaan. Tämä on mielestäni todella epäreilua maksavalle asiakkaalle, koska tällöin työt piti tehdä nopeammin eli huolimattomammin.
      - Ruokataukoja ei ehditty pitämään tai niitä ei itseasiassa ollut. Aikataulut olivat niin tiukat ettei taukoja ehtinyt pitämään.
      - Toiminta huolestuttavaa asiakkaan näkökulmasta: avaimet siellä sun täällä ja hälykoodit kaikkien tiedossa, kotiasiakkaiden avainpiilot mielestäni liian monien tiedossa kun siivoojat vaihtuvat niin usein, siivousajoista lipsutaan, työt joudutaan tekemään kiireellä ja joka kerralla eri siivoojat koluamassa toisten asuntoa.
      - Yrityksen pomosta sai vaikutelman että häntä kiinnostaa vain raha, eikä hän tuntunut kunnioittavan työntekijöitään. Saatika tietävän mitään siivouksesta.
      - Kaikki asiat tuli selvittää itse tai nähdä virheen kautta. Kenelläkään ei ollut pienintäkään kiinnostusta auttaa uusia työntekijöitä päästä alulle. Itselleni monet asiat selvisivät kantapään ja virheiden kautta.
      -Huono työilmapiiri, mikä kyllä varmaan johtui työntekijöiden vähyydestä. Kohteita on aivan liian paljon työntekijämäärään nähden.
      - Tieto ei kulkenut asiakkaiden ja työnjohdon välillä työntekijöille.

      Tässä näin muutama syy lähtööni. Eikä tarkoitukseni ole haukkua mutta näin asiat menivät siellä ollessani. Mutta toivon silti että H&H saa hommansa toimimaan ja asiakaskuntansa säilyttämään.

    • Yvi

      Onko kenelläkään tietoa mitä kohteita h&h siivoaa ylöjärvellä?

      • Hohhotihoi

        Ainaki cm yvi ja taitaa siivota myös jäähallia ja sulkkiskeskusta. Ilmanko on niin ... kasta ainaki pukkareissa...


    • trollolol

      no lol hankkikaa parempi koulutus ja työ

      miten teil on ees varaa tietokoneihin XD

    • Sulkapallo

      Mun mielestä ne siivoo ylöjärven liikuntakeskusta ja siellä on ainakin sulkapallokentät likaisia ja pukuhuone ja suihkutilat paskasia...ihan kun kasvais jotai niissä laattojen saumoissa. Ei huvita käydä siellä suihkussa ...

    • Tässä Tieto

      .

    • emmikäs

      Katselin tuossa firman sivuja, on tainnut entinen esimies vihdoin kyllästyä ja lähteä pois kun ei ole nimeä firman sivuilla. Hah, sehän vasta hauskaa onkin jos siellä on täysin uutta henkilökuntaa. Jos näin on käynyt, ei voi sanoa muuta kun fiksu päätös H :)

      • Boss7

        Ellei sitten käynyt jo olo hieman tukalaksi johtaja-sedällä kun löytänyt täällä vähän iltalukemista...


    • työläinen 13

      Lähti joo ja homma pissii firmassa sen vuoksi ihan v..........

      • Kokemus puhukoon

        Kaikki sieltä lähtee kunnes töitä tilalle löytää. Taukojahan ei edelleenkään ole, asiakkaat todella närkästyneitä firman toimintaan ja irtisanoo sopimiksiaan. Laadukkaat työvälineet : rikkinäisiä, tai joskus jopa ei ole tarvittavia välineitä :D
        Kaikki negatiiviset asiat mitä tänne on kirjoitettu pitää paikkaansa.


        KIERTÄKÄÄ KAUKAA!!!!!!


    • emmikäs

      Tarjoamme erittäin kilpailukykyisen palkan (kokeneelle ja osaavalle ammattilaiselle alkaen 9,19 eur/h -9,64) bonukset, motivoivan työympäristön MOL.Fi sivuilla :D Eipä ole ihan kilpailukykyinen tuo palkka (alle minimin) ja kuka ammattitaitoinen lähtee tuolla palkalla töihin?

    • manaaja188

      melkein voisi lyödä vetoa kauanko tämä uusi esimies kestää olla siellä, kuulemma aika tiukkapiponen tyyppi. itse veikkaan ettei ole edes puolta vuotta. jahka oivaltaa mimmonen paikka on kyseessä ja herra H tulee tutummaksi, ovi käy :D nykyiset palveluohjaajatkin kuulemma seuraavat hyvin tarkasti muita työpaikkoja ja aivan varmasti lähtevät heti tilaisuuden tullen muualle.

    • manaaja188

      jotain satunnaista ennustajan vikaa ilmeisesti, koska edellisen kirjoitukseni jälkeen ei mennytkään kuin pari päivää ja tämä esimies olikin lähtenyt :D toinen nykyisistä palveluohjaajista on nyt sitten lähin esimies. huh huh mitä toimintaa :D

    • työntekijä H&H

      kovasti kyllä jaksatte kirota h&h. ettekö te nyt hyvät ihmiset tajua että jokaisessa firmassa on vikoja ym ym. ite olen nyt ollut vuoden verran hommissa eikä mitään ongelmia kyllä ole ollut. Firma kasvaa vitun lujaa vauhtia. uusia asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista.l on isoo ja pientä on yritystä ja kotisiivousta ym. palkka on parempi kun hyvä ja aina tullut ajallaan. hyvät naurut kyllä sai jos ei muuta. koittakaa nyt ihmiset hyvät vähän miettiä mitä sanotte. oletteko kuulleet juttua että jutut leviää ja vääristyy matkan varrella? em toki kiellä sitä että jollain olisi huonoja kokemuksia kyseisestä firmasta. itselläkin on monesta, mut en silti tule tänne niistä valittaa ja itkee kun pieni lapsi jolta vietiin tikkari. menkää itse pariksi kuukaudeksi firmaan niin katotaan saatana

      • v***n H&H

        "palkka on parempi kuin hyvä.." jaa 9,19e/h on hyvä? Sehän on jopa lainvastainen ääliö!! J taas pistäny porukan kirjotteleen tänne positiivisia :D :D :D HAHAHAHAH Voin kertoa että olin myöskin siellä töissä..en kauaa koska kaikki asiat oli niin väärin! En edes keksi kuin yhden hyvän asian koko firmasta ja se on että sai käyttää firman autoa! Omalla autolla 5e/pv hei heloo, kenen auto liikkuu 5e sarankulmasta ylöjärven perämettiin ja takasi? J. on ollut käräjillä erinäisistä asioista jo vissiin pariinkin otteeseen, eikös näin? Kansalaiset, nyt pyörät pyörimään ja kertomaan omat kokemuksenne aluehallintovirastoon, liittoon ja vaikka minne niin saadaan tuo koko paska kaatumaan omaan suohonsa!


      • hajoaa
        v***n H&H kirjoitti:

        "palkka on parempi kuin hyvä.." jaa 9,19e/h on hyvä? Sehän on jopa lainvastainen ääliö!! J taas pistäny porukan kirjotteleen tänne positiivisia :D :D :D HAHAHAHAH Voin kertoa että olin myöskin siellä töissä..en kauaa koska kaikki asiat oli niin väärin! En edes keksi kuin yhden hyvän asian koko firmasta ja se on että sai käyttää firman autoa! Omalla autolla 5e/pv hei heloo, kenen auto liikkuu 5e sarankulmasta ylöjärven perämettiin ja takasi? J. on ollut käräjillä erinäisistä asioista jo vissiin pariinkin otteeseen, eikös näin? Kansalaiset, nyt pyörät pyörimään ja kertomaan omat kokemuksenne aluehallintovirastoon, liittoon ja vaikka minne niin saadaan tuo koko paska kaatumaan omaan suohonsa!

        Liittoon tehty jo monta valitusta mutta sitten kun pitäs toimia menee kaikilla pupu pöksyyn.
        Pamista kerrottiin että asia on heillä käsittelyssä.


      • v***un H&H
        hajoaa kirjoitti:

        Liittoon tehty jo monta valitusta mutta sitten kun pitäs toimia menee kaikilla pupu pöksyyn.
        Pamista kerrottiin että asia on heillä käsittelyssä.

        Pamista on sanottu asian olevan vireillä jo 2011 vuodesta saakka! Ei kun kokemat asiat vaikka paperille ja marssitte aluehallintovirastoon virkailijan luo tai soitatte. Siellä ne saa hommiin vauhtia kun liitto ei saa! Siellä voi kannella siis myös liiton saamattomuudesta samalla reissulla. J.llä on sellaset puhelahjat että oksat pois, saa pamilaisetkin polvilleen valehtelemalla päin näköä ja ne "raasut" tollot ei edes tajua tulleensa kusetetuiksi :D


      • V***N H&H

        ..niin kuinkahan moni työntekijä ajattelee että firma kasvaa lujaa vauhtia..ja vielä kirjottaa siitä nettiin? EI KUKAAN!! Nyt on johtaja itte kyllä täällä asiansa kanssa kirjottelemassa :D Haha... Mutta "työntekijää H&H" tulethan sinäkin tänne lukemaan näitä valituksia ja itket siinä kuin pikku lapsi jolta on viety tikkari kun joku kertoo firmasta faktoja.. Voi voi, usko nyt herra johtaja että toisessa firmassa on vain ihmisten parempi työskennellä. Etkö jo huomaa mistä johtuu johtoportaan ja työntekijöiden suuri vaihtuvuus? Ei ainakaan siivoustyöstä itsestään vaan ylemmän johdon simputtamissta ja natsimaisesta johtamisesta. Ei kukaan jaksa loputtomiin vittuilua ja valitusta joka johtuu vain ja ainoastaan omistajien ahneudesta!!!


      • eikkari88

        Muuten ihan hyvä, mutta ei siellä taida tällä hetkellä olla sellaisia jotka ovat olleet vuoden verran töissä. Että mieti mitä kirjoitat.


    • Miksi näin

      Täällä se meidän uusi esimies /ohjaaja kirjoittelee.
      Sulla ei taida olla tietoo kuinka paljon me sinua vihataan.
      rahasi saat kyllä liian helpolla.
      Kuukausi sitten tuntui jo niin hyvältä mutta menetettiin oikea ammattilainen. kaikkea hyvää sinulle S !!!!
      Enään ei ole kiva tulla töihin :(

    • hehhah

      hahah. mikä esimies/ohjaaja?! iha tavallinen duunari missä muutkin. se on sääli jos ei ole kiva tulla enään töihin jos ns. esimis sanoo itsensä irti joka ei osannut eds hoitaa hommiansa. siinä vaiheessa kannatttaa kyllä katsoa peiliin jos ei tule muitten kanssa toimeen.

      • juoju

        Katsoppas itse sinne peiliin !


    • oksennus147

      Just oikein sanot itsestäsi , duunari jolla ei mitään kokemusta.
      Hitsi että oikein puistattaa nähdä sun ylimielistä naamas.

    • osaava työtä tekevä

      On se kumma kun Ihmiset jaksaa valittaa ja valittaa. Päin naamaa asiat pitäisi sanoa eikä selän takana. Niin minulle on ainakin pienestä pitäen opetettu. Kaikilla löytyy huonoja kokemuksia työpaikoista on ollut sitten missä tahansa... Kokemusta pitää olla jotta pääsee edes ohjaajaksi se on tosi, jokainen on paikkansa ansainnut :) Miksette vaihda työpaikkaa jos siellä on noin hankalaa olla???!!!
      Kyllä työtä tekeväja osaava ihminen töitä saa..

    • heppahöperö1578

      Ei sulle K.K uskalla mitään sanoa kun muutenkin siirrät kaikki hommasi meille muille !
      Jospa sinä hakisit töihin johonkin muualle (tuskin pääset mihinkään)
      niin meillä muilla olisi huomattavasti mukavampaa.

    • kannattaa lähteä

      Älä vaan jatka samaan malliin.
      Sano vaikka itsesi irti ja kasva aikuiseksi, hanki koulutusta tai jospa ensin opettelisit vastaamaan puhelimeen.

    • Kokemusta ennen

      H&H:lla on oppisopimus koulutustakin, muutama ohjaaja sitä jo käykin. Kyllä täällä on ihmeellistä porukkaa..Kirjotetaan ensin mitä sattuu eikä edes tiedetä asioista yhtään mitään. Ja mielenkiintoista sinäänsä tässä on se että mistä voit tietää kellä mikäkin koulutus on :D Tämä siis nimimerkille:kannattaa lähteä
      Mitäpä jos itse lähdet kun noin tuntuu riepovan työsi!!! Sanouduppa itse irti niin veikkaan että muillakin siellä on kivempaa olla ;)

    • hääkellotko soi

      Tais totuus vähän kirpaista :)
      Jää vaikka ensin pitkälle sairaslomalle sillä sitä sinä nyt tarvitset !
      Minulla ei todellakaan ongelmia muiden työkavereiden kanssa.
      Tuon ehkä asioita esille mitä me keskenämme juttelemme.

      • tasan ei käy ammatti

        Ei hitto, toivotaan sitten edes että olet kohta paksuna tuossa iässä.
        Pääsehän sitä toki naimisiin pakottamalla .

        Näytä meille edes kerran sinun kuuluisaa ammattitaitoa.
        Ota vastuu tekemisistäsi äläkä vieritä syytä meille muille.
        Miksei isompi pomo katso kerran vierestä kun sinä ns. perehdytät siistijää johonkin kohteeseen ??


    • hankkikaa elämä

      ei helvetti minkälaisia piipittäjiä täällä on!!!! suomalaisethan on tunnetusti kateellista kansaa....mut tosiasiahan on et sitä saa mitä tilaa.sen verran mainitakseni kyseisen firman nykyisistä palveluohjaajista on että kun edellinen palveluohjaaja tosin kokematon sellainen tajusi irtisanoa itsensä vihdoin niin siihen loppui alituinen kaksinaamaisuus sekä yltiöpäisten reklamaatioiden antaminen ihan vaan "huvin vuoksi",koska todellista näyttöä ei ollut lyödä pöytään. asiat käydään läpi (reklamaatiot) kasvotusten työntekijöiden ja palveluohjaajien kanssa,tarvittaessa mukaan keskusteluun pyydetään myös kyseinen asiakas. näin oikeaoppisesti toimitaan eikä omavaltaisesti aleta pelleileen ja askarteleen älyttömyyksiä. .

    • ihahaaaaa

      Lähdetään nyt kuitenkin vain siitä että olet täysin ammattitaidoton.
      Itsestäsi kyllä kuvittelet kaikenlaista.
      Itse kyllä jo häpeisin näistä kirjoituksista. Sinut tietäen et tietenkään edes ymmärrä !!
      Kyllä varmaan onkin raskasta sinun työsi kun et sitä osaa......
      Kuinka voisit edes perehdyttää kun et edes osaa siivota ?
      Sinut valittiin siihen työhön vain siksi kun sinua voi kusettaa mennen tullen.
      Ihanaa että kuvittelet olevasi noin tärkeä !

      • Heh heh

        Onneks sua ei tarvi enään... :)


      • Sivusta seuraaja

        Onkohan iso kiho nähnyt nää.. Veikkaan et onkii tietoonsa ihmiset jotka täällä kirjoittelee ;) Ihmisen kun tuntee. Hankkikaa nyt elämä ihmiset :D


      • MAHTAVAA

        Täysin ammattitaidoton ei saa menestyvää firmaa hetkessä pystyyn.Tiedänpä vaan että ammattitaidoton ei ole hän ketä täällä haukut! Hienoo K SÄ TEIT UNELMISTAS TOTTA!!! Pian Jakellakin alkaa olla paras mahdollinen kilpailija ;)


    • Jepssanssaa

      Käsittämättömiä nämä "tiedän kuka olet" viestit. Kukaan ei voi todellakaan tietää kuka täällä kirjoittaa, voi vaan arvailla. Aina voi kirjoittaa niin että antaa ymmärtää olevansa joku toinen.

      • faktaa kaikki

        Onko sillä jotain merkitystä kuka tänne kirjoittelee.
        Täällä saa vapaasti kertoa mielipiteitänsä.
        Miksi luet näitä jos noin häiritsee ? Valitettavasti tänne kirjoitetut epäkohdat ovat täyttä totta.
        Totuus sattuu.....


    • \o/

      No johan roihuavat tällä hetkellä tuntet H&H:n ympärillä. Kysymys kuuluu:

      1. Ovatko työntekijät suivaantuneet siitä, että heitä kontrolloidaan enemmän kuin aikaisemmin ja omaehtoiset oikeudet on menetetty.
      2. Ovatko työntekijät suivaantuneet siitä, että asiat oikeasti ovat nykyään päin puuta.

      Siinäpä pulma.

    • onnellinen13

      Ihania uutisia , onko se K:K vihdoinkin tajuttu heittää pellolle !!!!!!

      • Paska firma

        Ei hyviä työnteköitä pihalle heitetä! Se löysi paremman työn mistä maksetaan huomattavasti enemmän ;) Ei tuolla narsistisen ukon firmassa kukaan kauaa viihdy. Työkaverit on mitä ihanempia ja tsemppaa toisiaan mutta työnantajan puolelta sellaista on turha odottaa.. Ukko on niin rahan ahne ettei muu tunnu kiinnostavan, Tosin ilmankos sieltä asiakkaat lähteekin. Ei taida firmalla enään mennä hyvin kun tarttee mainoslapusakin jaella :D
        Itse lähden kuukauden sisään enkä tule päätöstäni ikinä katumaan ja veikkaan ettei kukaan joka sieltä on irtisanonut itsensä kadu.
        Parasta mahdollista tulevaisuutta K.K:lle sekä H.T:lle!


    • ...

      Ko. firmasta on nyt pienen ajan sisällä lähtenyt/lähtee yksi jos toinenkin. Eikä se ole mikään ihme! Sanokaa minun sanoneen niin tuo pulju ei kauaa pystyssä pysy. Heillä taitaa olla nyt jo aika kovat kurat housuissa... :D

      • uteliasko1

        Kuka siis siellä nykyään on esimiehenä tai palveluohjaajina? Onko siellä työsuojeluvaltuutettua vielä tai luottamusmiestä?


    • ...

      Siellä ei ole työsuojeluvaltuutettua eikä luottamusmiestä... Ainakin 2 ohjaajaa löytyy. Kohta eräs kauemmin ollut ohjaaja jää myös pois. Esimiehenä on P.A.

      • mielenkiintoista1

        OK. mielenkiintoista, eli työsuojeluvaltuutettukin saanut potkut.


      • Jaksoi

        Ei P.A ole esimiehenä kyllä toiminut, kyllä se on ollut yksi palveluohjaajista. P.A hoitaa lähinnä myyntiä ja asiakastapaamisia. Katsoin niin sivuilla on vielä vanhan palveluesimiehenkin nimi :D Ihminen ei ole töissä ollutkaan moneen kuukauteen


      • ...
        Jaksoi kirjoitti:

        Ei P.A ole esimiehenä kyllä toiminut, kyllä se on ollut yksi palveluohjaajista. P.A hoitaa lähinnä myyntiä ja asiakastapaamisia. Katsoin niin sivuilla on vielä vanhan palveluesimiehenkin nimi :D Ihminen ei ole töissä ollutkaan moneen kuukauteen

        Kyllä P.A. tekee esimiehen hommia. Hän sai sen "tittelin" kun edellinen esimies lähti keväällä pois. Sitä ei ole mainittu firman sivuilla.


    • ...

      Käsittääkseni firmalla ei ole sellaista edes ollut yli 1,5 vuoteen...

      • kkuraaa

        Ei ole eikä tulekkaan. Vain harva työntekijöistä kuuluu liittoon,


      • ei tarvitse
        kkuraaa kirjoitti:

        Ei ole eikä tulekkaan. Vain harva työntekijöistä kuuluu liittoon,

        Paljon on myös työntekijöistä itsestään kiinni kuinka kauan sietää tuollaista käyttäytymistä omistajan taholta.
        Suomessa on tarkat säännöt myös tällä alalla.
        Niin kauan kun törkeä käyttäytyminen johtajalta hyväksytään, hän ei varmasti muuta tapojaan.


      • Väärässäkö?
        ei tarvitse kirjoitti:

        Paljon on myös työntekijöistä itsestään kiinni kuinka kauan sietää tuollaista käyttäytymistä omistajan taholta.
        Suomessa on tarkat säännöt myös tällä alalla.
        Niin kauan kun törkeä käyttäytyminen johtajalta hyväksytään, hän ei varmasti muuta tapojaan.

        aivan, siis niin kauan kun sinne menee työntekijöitä niin firma todellakin jatkaa tuota toimintaansa...ikävä kyllä. Olen kuullut että siellä olisi aiemmin ollut työsuojeluvaltuutettu...?


    • Voi Jakke parkaa

      Haa taas lähtee yksi työntekijä meneen :)

    • kaikki voi vielä....

      Ala mäkeä menee ja lujaa.
      Kannattaisiko nyt pikaisesti alkaa miettimään kuinka työntekijöitä kohdellaan ?
      Hyvää tulosta saa sillä että kunnioittaa omia alaisiaan eikä huuda ja
      kiroile .
      Kannattaisiko palata siihen aikaan kun meillä oli hetken oikea asiantuntija työnjohtajana ?

      • ...

        Niin, kyllä sen Jakke pojan kannattaisi ottaa pitkä katse sinne peiliin ja miettiä miksi kukaan ei siellä viihdy...


    • tyhmä, tyhmempi

      Näyttääpä myös sinua kiinnostavan :)
      Oletpa kovin tietäväinen nimistä , paljastit siis itsesi.
      Ei ole todellakaan kyse yhden ihmisen mielipiteestä.....
      Oikein hyviä lukuhetkiä !!!

      • voi, ei kateeks käy

        Firman sivuja kun on tässä pari vuotta seurannut niin kyllä vaihtuvaa porukkaa. Palveluohjaajat vaihtuu miltein kuukauden välein samoin on ollut PE:on kanssa.
        Vanha työkaveri oli ohjaajana hetken ja kehui kuinka sekava firma on, sai tarpeekseen lyhyessä ajassa jo. Ei ikinä suosittele kyseistä firmaa kellekään
        Nimimerkki--) tyhmä, tyhmempi: ei mielees sattunut sellainen että siellä saattaa olla jokunen vanha työntekijä joka asioista tänne tiedottelee ;)
        Ei siellä kovin lojaalisuutta nähdä työnantajaansa nähden. Mutta kukin taklaa tyylillään


    • entinen asiakas

      Voin sanoa jopa näin asiakkaan näkökulmasta että palveluohjaajat ja esimies vaihtuvat kyllä liian usein, tämä kertoo firmasta melkoisen paljon! Itse olemme sopimuksen irtisanoneet, koska mikään ei tunnu firmassa toimivan. Jos vain jostain saisin selville tekeekö yksi entinen esimies vielä siivousalalla töitä, ottaisin heti hänet meille, siinä oli ihminen joka sai hommat toimimaan ja osasi siivoustyön loistavasti. Tietääkö täällä kukaan mitä edelliset esimiehet tekee nykyään? Hänen nimeänsä en viitsi täällä mainita.
      Mutta aivan totta tuo että melkein kuukausittain ohjaaja vaihtuu, ei taida kukaan viihtyä siellä??

    • Näin on

      K ja H on ainakin vielä alalla. K suunnittelee siivousfirman pystyyn laittoa enempää ei kukaan taida tietää.

      • tuuuu takaisin

        Ehdottomasti paras ja ammattitaitoisin on ollut S.H !!!
        Todella hyvät asiakaspalvelu taidot !
        Kaikkea hyvää sinulle toivottaen :)


      • hmmmmmm

        Täällä on nyt vähän ristiriitaisia tietoja. Toiset väittää että K lähti paremman työn perässä ja nyt sinä sanot että hän pystyttää omaa firmaa,.. Kumpi siis pitää paikkansa, vai pitääkö kumpikaan?! Ja kuka on H?


      • sirpy
        tuuuu takaisin kirjoitti:

        Ehdottomasti paras ja ammattitaitoisin on ollut S.H !!!
        Todella hyvät asiakaspalvelu taidot !
        Kaikkea hyvää sinulle toivottaen :)

        Palvelu perseestä. Sohvan alta ei oltu siivottu, vaikka niin sovittiin. Paska Firma.


      • Pentthi
        tuuuu takaisin kirjoitti:

        Ehdottomasti paras ja ammattitaitoisin on ollut S.H !!!
        Todella hyvät asiakaspalvelu taidot !
        Kaikkea hyvää sinulle toivottaen :)

        Sukulainenko toivottelee?


    • Sirpy

      Missään ei ole minua nöyryytetty niin paljon, kuin H&H lla. Tunsin itseni täysin paskaksi narsistin pomon alaisena. Välttäkää firmaa!!!!

    • entinen asiakas

      Taas on porukka vaihtunu osittain :) Onko P.A lähteny kans vihdoin meneen? Ja löysin entisen esimiehen ketä kaipasin, käveli ihan kadulla vastaan :)

    • mato-

      Ylös.

    • Blääääh**

      Tuntuu kyllä väki vaihtuvan tiuhaan, olisiko jotai tosiaan vialla?

    • bluuuh

      olis

    • kai se on uskottava

      Mikään ei muutu :) Pahemmaksi vaan menee !

    • Jempsu88

      Miten niin pahemmaksi? Tahtoo tietää :)

    • Karri-koira

      Narsisti nöyryyttää työntekijöitä minkä kerkiää. Paskin työpaikka missä olen koskaan ollut. VAROKAA!

    • Karri-koira

      Minä tulen bussilla firman toimipaikkaan aamuvarhaisella. Toimitusjohtaja saapuu toimistolle kymmeneltä Range Roverillaan Falcon Crestiltään. Tässä firmassako "työntekijät ovat firman tärkein voimavara" ?

      • asiat asiana

        Mikähän tässä yhtälössä on ongelma? Pitäisikö fiman siis ostaa sinulle auto jotta voisit olla tasavertainen toimitusjohtajan kanssa??? Ei sillä etteikö firmassa olisi ongelmia, mutta ei toimitusjohtajan tarvi olla aamulla 5.30 toimistolla ja kulkea bussilla. Ei taida olla firman vika jos sinulla ei ole omaa autoa??


    • hei-2

      ylös.

    • EN suosittele

      Työkaverit oli mukavia, mutta firma kusee. Yritin tehdä työni niin hyvin kuin osasin, mutta kauaa ei jaksanut , kun palkoissa ja tunneissa viilas linssiin minkä ehti. Liittoon olin yhteydessä, mutta eivät osanneet auttaa, kun en ollut jäsen.

      • ent.työntekijä

        Liittoon on ollut monien vuosien mittaan moni työntekijä yhteydessä, mutta he eivät jostain syystä muka pysty tekemään asioille siellä mitään! Ihme että tuollainen firma voi olla pystyssä vuosi toisensa jälkeen!


      • hmmmm
        ent.työntekijä kirjoitti:

        Liittoon on ollut monien vuosien mittaan moni työntekijä yhteydessä, mutta he eivät jostain syystä muka pysty tekemään asioille siellä mitään! Ihme että tuollainen firma voi olla pystyssä vuosi toisensa jälkeen!

        Onhan J haastettu oikeuteenkin useamman kerran mutta on aina voittanut. Kuulemani mukaan J:lla on hyvä asianajaja...


      • jakke20
        hmmmm kirjoitti:

        Onhan J haastettu oikeuteenkin useamman kerran mutta on aina voittanut. Kuulemani mukaan J:lla on hyvä asianajaja...

        Laittoipa yhden palveluesimiehenkin valehtelemaan oikeudessa... Sllälailla sitä oikeidessa voitetaan ;)


    • liitto

      EN suosittele: Jos ei jostain syystä kuulu liittoon, työsuojelupiiri on sellainen paikka mihin voit olla yhteydessä

    • waoejroaiefd

      Taaaas on kokoonpano hieman muuttunut.........

    • Pitkä aika

      Mitä kukaan voittaa mitään sillä että täällä kirjottelee ja haukkuu firmaa ja sen omistajia? Itse olen ollut kyseisessä paikassa töissä ja en sano että kaikesta jäi hyvä maku, mutta en silti koe tarvetta haukkua firmaa täällä. Te olisitte varmaan halunnut jäädä sinne töihin kun noin katkeria olette :) Hommatkaa ihmiset elämä ja antakaa toisten pyörittää firmaa niin kuin itse haluaa. Jokainen huonokin asia kasvattaa, olkaa ylpeitä kun olette taas kokemusta rikkaampia.

      • Jotain hyvää

        Olen niin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
        Jokainen meistä kommentoijista voi jollain tapaa mennä myös itseensä ennenkuin lähtee arvostelemaan entistä/nykyistä työnantajaansa.


      • ...

        Itseasiassa omaa firmaa ei voi pyörittää ihan niinkuin itse haluaa. On paljon lakisääteisiä asioita joita jokaisen firman pitää noudattaa. Ja epäilen että eniten entisiä (ja miksei nykyisiäkin HH:laisia) juurikin tämä asia ärsyttää tuossa firmassa eniten. Omistaja oikeasti kuvittelee että hän voi tehdä ja sanoa mitä haluaa, kohdella työntekijöitä kuin roskaa. Kyllä, oli hänelläkin parempia päiviä mutta todella harvoin, ja sitten muuttui aivan totaalisesti kuin eri ihmiseksi saman päivän aikana,


    • niin makaa kun petaa

      Paljon riippuu siitä minkälainen johtaja yrityksessä on ?
      Täällä ei koskaan kiitosta saa mistään ! Motivaatiot kaikilla ihan
      nollassa ja työnjälki sen mukaista.
      Millaisia tuleekaan niistä yrittäjistä joita tämän yritysen johtaja kouluttaa ?

    • eikö?

      Luulisi että siellä on alkanut jo hommat vihdoin sujumaan kun on nykyään niin monta työnjohtoa talossa

    • kun tänään lähden...

      Joo niinhän sitä luulisi ! Porukka vaihtuu koko ajan !
      Ei minkäänlaista yhteishenkeä.
      Erittäin rumaa kielenkäyttöä .

    • vielä työtön

      Kenelläkään tietoa millainen meno nykyään on? Mikä palkkataso ja onko hyvin töitä? Kuullut että olisi meno parantunut ja mietin uskaltaako hakea töitä?

    • Mr Cheese

      H&H on paras työpaikka missä minä olen ollut. Ammattitaitoaan voi ja kannattaa kehittää myös itseopiskelemalla. Ei täälä kukaan menesty kädet taskussa.

      • Nomorehh

        Ahhahhahhaaaaaa! Ei hyvää päivää, ei tarvii kun kattoo mihin tahtiin toimihenkilöt vaihtuu niin tietää että paskasta työpaikasta on kysymys. Nýt on taas omistaja ollut asialla ja kirjoittanut tämän kommentin


    • tittelit jakoon

      Taidat olla ensimmäinen joka viihtyy !!
      Minulla ei todellakaan samat fiilikset :)

    • huhuhu.

      Taas on mol.fi sivustolla haut käynnissä, en suosittele.

    • hirveää

      En minäkään suosittele firmaa missään nimessä, ihan HIRVEÄÄ. Onneksi lopetin työskentelyn siellä. Sääliksi käy niitä, ketkä ovat edelleen siellä.

    • Villin Lännen menoa!

      Jatkuvasti sinne haetaan uusia työntekijöitä. Jatkuva rekrytointi on päällä lähes kaikissa yksityisissä siivousalan yrityksissä. Siivoojaksi rekrytoidaan lähes kielitaidottomia maahanmuuttajia, opiskelijoita ja ilman mitään alan koulutusta. Se kertoo jo paljon alasta. Työsuhteet jäävät lyhyiksi, koska ihmiset eivät kauaa viihdy tai jaksa siivousalalla.

      Kovin epämääräistä on joidenkin siivousyritysten toiminta ja pääkaupunkiseudulla on erittäin villiä menoa. Alalla on paljon epäselvyyksiä: Harmaata taloutta, työehtosopimusten ja Suomen lakien rikkomista, veronkiertoa, kirjanpito- ja verorikoksia ja jopa ihmiskauppaa. En siis tarkoita, että H&H:ssa näin olisi. Joitakin siivousalan yrityksiä on haastettu jopa oikeuteen mm. maksamattomista palkoista ja muista huijauksista.

    • kyrpänaamahomo

      Ihan on palkat kohillaan tullu. Mukavaa työporukkaa ja hyvä yhteishenki. Turha valittaa jos ei oo työpaikkaa. :D

    • Yksi josta hyötyä.

      Karskia palautetta, ei varmaan ainoa firma maan päällä, jolla vaikeuksia alussa. Mutta miksi epä-pätevät ex-työntekijät täällä kirjoittelee, joille annettu mahdollisuus näyttää osaamistaan ja on neuvottu kädestä pitäen mutta ei silti olla tehty annettuja tehtäviä, miettikääpä miksi teitä on kohdeltu kirjoittamallanne tavalla, jos minulla olisi oma firma ja ottamani työntekijä ravaa tupakalla, ei suorita annettuja työtehtäviä tai jotain muuta mikä ei kuulu työ-elämään, pistäisin minäkin kävelemään. Jotkut ovat kiitollisia että on työpaikka edes nykypäivänä, jos luulette että siivoaminen on helppoa ja halveksitte siivoojia, tervetuloa itse kokeilemaan. Mennessäni töihin kyseiseen firmaan aloin oma-alotteisesti opiskella, vaadittavien siivous tasojen menetelmiä ja kehuja on tullut aina kun työni olen tehnyt pyydetyllä tavalla. Taitaa nuo kirjoitteliat olla niitä helppo heikkejä, jotka luulevat että tullaan aamulla viettämään aikaa työpaikalle ja saadaan siitä palkkaa, onpa mukavaa varmaan TJ:stä lukea näitä textejä, saatika maksaa palkkaa, täällä paskaa jauhaville laiskoille vajakeille, mitäpä luulette onko tuollaisella firmalla vara menettää hyvät työntekijät??? Kyllä minua on ainakin muistettu kun työni olen pyydetyllä tavalla hoitanut, mutta tosijaan näitäkin on päässyt sekaan lipsahtamaan jotka ovat valehtelemalla päässeet töihin, kun luulevat että siivoustyö on yksinkertaista, luulevat pystyvänsä hoitamaan homman, mutta valittavat vaan kun eivät saa palkkaa mitään tekemättömästä työstä tai kehuja, minkähän takia ette ole missään töissä. Itse olen saanut kaiken tästä firmasta T: Korkeasti koulutettu,15-Vuoden kokemus. PS:Kiva olisi tietää mitkä muiden kirjoittelijoiden koulutus tasot ovat/mitenkä olette päässeet soluttautumaan ylipäätään noin vaativaan työhön, ei voi olla sattumaa että noin moni kirjoittaa negatiivisiä asijoita, ei ole muuta tekemistä yksinkertaisesti ja katkeria, itse olin työttömänä jonkin aikaa vaikka olenkin korkeasti koulutettu ja pääsin tähän firmaan töihin ja tajusin mitenkä vaikeaa työ on, mutta omalla ahkeruudellani olen suoriutunut annetuista työtehtävistä ja saanut kehuja, mutta myös niitä jotka-- anteeksi kollegat naplaavat puhelinta työ-ajalla, lähtevät pitämään taukoja etu-ajassa, käyvät salaa tupakalla vaikka työnjohto on kieltänyt, osa meidänkin porukasta jättää työt tekemättä ja minä joudun ne tekemään, ihan oikein että saavatkin potkut, en jaksa tehdä laiskojen puolesta kaikkea.

      • Kielipollari

        Korkeasti koulutettu vai?? Et taida olla ainakaan äidinkielen tunnilla ollut paikalla, kun ei tuo oikeinkirjoitus tunnu sujuvan. Ehkä olet nyt enemmän tasoasi vastaavassa hommassa.


      • Nomorehh

        Omistaja taas kirjoittelee palstalla, tyylistä ei voi erehtyä.


    • Tyhmä88

      Tietämätön. Voisiko joku kertoa minulle mitenkä tämä homma toimii? Olen luullut että työnjohto sopii urakoita ja tekee tarjouksia firmoihin, jotka tarvitsevat siivouspalveluja kun sopimus syntyy, niin palkataan työntekijät tekemään se työ, mutta niin kuin näissä tapauksissa työntilaaja on ollut tyytymätön työn jälkeen ja työn suorittajiin, eikä suostu maksamaan firmalle siivous työstä mitään ja kyseen alaistaa työntekijöiden ammattitaidon, mistä silloin tulee näitten työntekijän/siivoojien palkka? Haluaisin tietää kiitos(Oma firma startti vaiheessa). Yhtyen edelliseen kirjoittajaan, eivätkö tosiaan maksa pitkistä tauoista ja puhelimen käytöstä tosiaan palkkaa NO OMPA HÖLMÖÄ, mää haluan ainakin vapaa ajasta palkkaa, ferrarin, playboy kartanon vapaa-ajan asunnot thaimaasta......... Ei kai nyt sentään ootan että joku tekee mun puolesta kaiken. Aluksi luulin että tämä keskustelu palsta oli työpaikasta, eikä lastentarhasta.

      • sairaan nopee

        Ok. Kolmikerroksinen talo 30 minuuttia aikaa siivota kahteen pekkaan. Voi olla että työn laatu ei olekkaan toivottua.


    • kokemus1

      Koko ylöjärvi on käynyt kyseisen työpaikan läpi, ihan omista kokemuksista puhutaan. Palveluja ostavat yrittäjät lähtevät sen takia että siivousyrittäjän asenne ja naama ei miellytä. Työnjälki voi olla hyvää ja siivoojat kivoja. Mutta jos on kusipää niin on.

    • manaaaja186

      työnjohdon taidoista kertoo sekin jotain, että sopivat ison firman kanssa että siivousaika on 3h. menin parini kanssa sinne sitten ja olimme 1h 30min niinkuin kuuluikin ja oltiin tekemässä lähtöä kun siellä joku ihmetteli mihin olemme jo nyt menossa. oli aika noloa tehdä siinä selväksi että 3h siivousaika on 1h 30min kahdelta, jos olisimme olleet 3h niin heitähän olisi laskutettu kuudesta tunnista ja sekös vasta olisi heitä ihmetyttänyt. kyllä sopimusvaiheessa olisi ollut hyvä tietenkin heille ilmaista että se aika on yhteensä ja siivoojia on kaksi. kyseiseen paikkaan 1h 30min ei edes riittänyt, tunti olisi siihen lisää tarvittu ja jonkun aikaa asiasta jankkasin kunnes sinne lisättiin työaikaa jopa vartti. siinä vaiheessa tiesin että firma on pian entinen asiakas kun ei tarvittavia hommia ehtinyt tekemään...

    • manaaja186

      Herra H voisi kokeilla vaikka viikon tai parin verran Pomo piilossa-tekniikkaa ja tehdä itse siivoustöitä niin oikeasti näkisi käytännössä mitä se homma on, voisi olla avartava kokemus hälle mutta tuskin "alentuisi" sellaiseen ja sitä naamaa voisi olla vaikea maskeerata erilaiseksi. Heillähän siirtymä ajatkin olivat välillä hyvin surkuhupaisia, esimerkkinä Amurista Ideaparkkiin ajoaika 5min ja kun asiasta sanoin niin kuulemma ihan reittihaulla selvitetty. haluaisin todella nähdä kun sellainen matka suoritetaan 5min!

    • Niin väsynyt

      Jokaisen pomon pitäisi hypätä työntekijänsä saappaisiin ainakin viikoksi !
      Määräily on niin helppoa kun ei ole mitään käsitystä koko siivouksesta.
      Ei saa tehdä ylitöitä joten valituksia tulee ihan varmasti.
      Siivoojan syy tietenkin, ei sen joka kohteen on ajallisesti määrännyt.
      Haluan tehdä työni kunnolla mutta täällä siihen ei ole mitään mahdollisuutta .

    • Väsyin jo

      Tuntuu siltä että tuo aika ongelma ei poistu tuosta firmasta koskaan

    • niiskuneiti 21

      Satuin lukemaan tämän koko ketjun ja täytyy sanoa että huh,huh !!
      Onko nämä kirjoitukset oikeasti totta ?

    • tieto14

      KYLLÄ!

    • kiitti mulle riitti

      Rupesin katselee mitä tästä paikasta kirjoitellaan, olen ollut sieltä poissa kohta vuoden ja olinkin vain reilu kuukauden töissä. En ole ennen katsellut kirjoituksia koska tuntuu että oksettaa koko paikka. Minusta on täys p...ka firma, minulta jäi viikko saamatta, olin yksin kohteessa ja kun jäin pois väitti että olen ollut kirjoilla mutta en töissä. En tosiaankaan ole turhasta valittaja, olen ollut monessa firmassa töissä ja saanut aina kiitosta, kuten entinen esimies tehtävissä ollut ihminen itse kertoi( kun sanoin että kus....taan)että näin on, oli itse lähtenyt kyseisestä firmasta.
      Hain kokopäivä töitä ja lopetin aiemmassa paikassa siksi, palasin kuitenkin entiseen josta koottiin erilaisia töitä että riitti koko päiväksi.
      En todellakaan suosittele kenellekkään, siellä on jatkuva vaihtuvuus ja ulkolaisia paljon jotka eivät osaa hakea muuta eikä kenties saa jos on hoono suomi. Kuten ed. mainittu ihminen sanoi että vedetään linssiin, näin on vaikka .
      Ennen kuin palasin entiseen olin työtönnä reilu kaksiviikkoa, kävin työkkärissä ja selvitin tilanteen, olin niin täynnä sitä paikkaa koska siellä ei pidetty puheista kiinni mitä sovittiin. Karenssia en saanut vaikka läksin sanottuani että minulle riitti. Siellä kurssitetaan työttömiä jopa puoli vuotta, eli ilmaista työvoimaa heille, tiedän koska juttelin työkaverin kanssa jonka kanssa tein jonkin aikaa porukassa, hän oli yksi heistä. Että tällai mutta kukaanhan ei kiellä kokeleimesta , itselle riitti se vähä.

    • kirahvi.

      ylös, jos jotain kiinnostaa.

    • kaikkee ei sietää

      Jos vaikka nyt sais H&H taistella liiton kanssa, nyt on periksiantamaton ihminen hakemassa oikeuksiaan!

    • Tampere555

      Onko tämä firma vielä pystyssä ja miten meno on muuttunut?

    • Missämennäännyt

      Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan nykymenosta, onko asiat nykyään kunnossa? Kokemusta kellään viime ajoista?

      • Väsynyt31

        Juu pääsin sinne töihin ja innosta piukeana olin ja reipas kun olin ollut työttömänä vähän aikaa, yli kuukauden ehdin olemaan kunnes huomasin ettei paikka TODELLAKAAN ole mikään unelmatyö, edelleen laittaa ylitunteja, esimies on sellainen sosiaalitaidoton hölmö joka joka turhaan pieneen asiaan tarttuu. Ja en mielelläni puhuisi pahaa työpaikoista mutta jotain rajaa nyt siihen miten työntekijöitä kohdellaan. Oon ihan helkkarin vihanen ja väsynyt joka päivä, muissa siivouspaikoissa en ole joutunut tällaista kokemaan. Edelleen nuorta väkeä on töissä ja monet valittaa ettei jaksa sellaista työtä tehdä pienellä palkalla. Pliis älä mene tänne töihin, mikä muu tahansa paikka on kivempi.


      • Bemajaha91
        Väsynyt31 kirjoitti:

        Juu pääsin sinne töihin ja innosta piukeana olin ja reipas kun olin ollut työttömänä vähän aikaa, yli kuukauden ehdin olemaan kunnes huomasin ettei paikka TODELLAKAAN ole mikään unelmatyö, edelleen laittaa ylitunteja, esimies on sellainen sosiaalitaidoton hölmö joka joka turhaan pieneen asiaan tarttuu. Ja en mielelläni puhuisi pahaa työpaikoista mutta jotain rajaa nyt siihen miten työntekijöitä kohdellaan. Oon ihan helkkarin vihanen ja väsynyt joka päivä, muissa siivouspaikoissa en ole joutunut tällaista kokemaan. Edelleen nuorta väkeä on töissä ja monet valittaa ettei jaksa sellaista työtä tehdä pienellä palkalla. Pliis älä mene tänne töihin, mikä muu tahansa paikka on kivempi.

        Tiedän tyypin tuon kuvauksen perusteella. Ei oo enää sielä. Nyt sielä on hyvä esimies päivittäisellä puolella. Ite olin päivittäisellä 3v ja siirryin raksalle. Sen alueen H&H hoitaa parhaiten. Ja toki virheitä sattuu johtoportaasakin mut pääasia että palkka tulee ja jos siinäkin on virhe tullu niin se on korjattu samana päivänä. Alussa toki itselläkin tuli kauhee ahistus ja pelko siinä paineessa mutta sen on kohdattava. Muuten ei kasva timantin kovaksi työntekijäksi. Positiivista asennetta vaan kehiin! Jarkkokin on hyvä tyyppi kun oppisitte vaan ymmärtämään rankempaa huumoria ja riippuu miten olette tuoneet asianne julki. Viesteillä on suurin riski ymmärtää väärin. Mieluumin kasvokkain ja käytöstavat pitää myös omaksua. Johtajalla on kova paine ja vastuu firman pystyssä pitämisessä joka voi heijastua työntekijään jos työntekijä rupee vittuilu sävyyn esittää asiaansa. Kun esitätte asian rakentavasti eikä syytävääsi niin kyllä pomostakin löytyy se hyvä puoli mitä täällä ei näytetä. H&H tarjoaa työn ohella henkistä kasvua ja opetusta. Toki 30 min ruokatauosta ei makseta ei raksalla eikä päivittäisellä ja se taitaa mennä muutenkin niin. Kahvitauosta maksetaan jos on niin pitkiä työpäiviä että ne sisältyy. Päivittäisellä on nyt 10,33€ ja raksalla 11,23€ Mun mielestä hyvä palkka vielä kun takaan TES mukaan on oltava 40h per viikko eli 8h30min päiviä. Joten sillä pärjää hyvinkin. Jos mietitään H&H tasoa 0-100 siitä saakka kun tulin firmaan 3.1/2 v sitten. Alku30- ja nykyinen 80 tasoa. Alku oli sekaista eniten laitan sen esimiehen ja palveluohjaajan piikkiin vaikka kaikki syytti Jarkkoa. Itsekkin ensin sen uskoin mutta tutkin asiaa lähemmin ja huomasin ettei se pitäny paikkaansa. Kun esimies vaihtui niin kaikki lähti rullaamaan aina parempaan suuntaan. Esimiehet ja palveluohjaajat vaihtui mutta itse kun olin heittosäkkinä alussa niin tiesin kohteet missä pitää tehdä mitäkin. Kuhan vaan nopeesti ja tarkasti teki niin ei siinnä pitää ongelmaa ollu. Nykyään kaikki on jo huippua! Jotkut voivat tunnistaa minut tästä jotka on työskennelly kanssani eikä se minua haittaa. En naamioi kasvoja kun puhun totuudessa mitä itse olen nähnyt. Kukaan ei ole käskenyt minua tänne kirjoittaan vaan ajattelin itse omatoimisesti valoittaa ettei tää nyt niin negatiivista oo. Positiivista asennetta vaan kehiin niin työ on mukavaa kovimmissakin paineessa :)


      • Nomorehh

        Repesin ihan totaalisesti! Hirveetä propagandaa, totuus on se että työkkärissäkään ei enää anneta karenssia jos kertoo että tuolta on lähtemyt koska työkkärikin tietää millainen paikka tää on. Siinä on ihan turha puolustella jarkkoa (tosin jarkko taitaa itse olla kirjoittajana) kun omistaja on kaiken oahan alku ja juuri. P1-aiantuntijaakaan he eivät saa enää palkattua kun suomessa on niin pienet piirit puhtaudenhallinnan alalla että ammattilaiset tietää kiertää tuon kaukaa


      • Bemajaha91
        Nomorehh kirjoitti:

        Repesin ihan totaalisesti! Hirveetä propagandaa, totuus on se että työkkärissäkään ei enää anneta karenssia jos kertoo että tuolta on lähtemyt koska työkkärikin tietää millainen paikka tää on. Siinä on ihan turha puolustella jarkkoa (tosin jarkko taitaa itse olla kirjoittajana) kun omistaja on kaiken oahan alku ja juuri. P1-aiantuntijaakaan he eivät saa enää palkattua kun suomessa on niin pienet piirit puhtaudenhallinnan alalla että ammattilaiset tietää kiertää tuon kaukaa

        Kyllä minä ainakin tykkään työstäni. . Tuo nimimerkki on vain mun käytössä jos vähän googlailee. Jokaisessa ihmisessä on omat vikansa pitää vaan oppia ymmärtämään. Ihmiset pakenee herkästi jos joku asia rupee ahdistamaan mut ei silleen tässä maailmassa pärjää. Niin kauan kun töitä piisaa H&Hla niin ei oo mitään valittamista. Se on vaan asenteesta kiinni :) kait mie oon ylipositiivinen mut negatiivinen asenne telkee elämästä vain paskaa. Mieluumin etsin ihmisistä hyviä puolia:)


      • Bemajaha91

        Kerroin omat tuntemukset. Iloitsen kun on töitä. Se ei mielestäni oo brpagandaa?


      • Bemajaha91
        Bemajaha91 kirjoitti:

        Kerroin omat tuntemukset. Iloitsen kun on töitä. Se ei mielestäni oo brpagandaa?

        Toki firmaa pystyy viel kehittää esim raksasiivoojille tarvittaesa puukko sahaa ja mattopuukkoo mut se käy kun lainailee. Ja 2x viikospalkkaa niinku power Wordilla ja mulla samankaltaisilla varmoilla. Mut mitä oon kuulu pw käyttännöistä niin on H&H parempi. Saa vähän treeniäkin ohella kun siirtelee pumppukärryllä 1200kg kipsilevy nippuja pihalta sisälle ja pääsee välillä rakennus hommiinkin apuriksi. Ja ympäristöä pidetään samalla puhtaana. Siel mennään mestareiden ohjeistuksella :)


    • Jepsisi

      Sen ainakin huomasin että fiman nimi on muuttunut ja on nykyään H&H puhtaudenhallinta. Liekö ollut liikaa pa$kaa liikenteessä niin ajatteli tilanteen rauhoittuvan nimen vaihdolla. Sama on edelleen pomona, mihinkä hän sieltä lähtisi.

    • Nomorehh

      Kiertäkää tämä firma kaukaa. Omistaja on sekopää narsisti ja mikään ei tule muuttumaan niin kauan kuin hän on mitenkään kuvioissa mukana

    • kristalli000

      No nyt ainakin vaikuttaa lupaavalta tuon firman asiat! Onneksi sieltä lähti kokematon esimies pois ja tilalla on sellainen joka näyttää pitävän työntekijöidenkin puolia. Siellä jopa opastetaan työntekijöitä, toisin kun aiemmin. Ainakin nyt tuntuu kivalta olla töissä siellä. Edellinen esimies myrkytti ilman aika pahasti

    • SK17

      Palkat noussut, annetut työajat toimii, uusia työvälineitä, esimiehen saa kiinni puhelimella, asiat hoituu. En vaihdakkaan firmaa!

      • Game_7

        Aprillipila?


      • SK17
        Game_7 kirjoitti:

        Aprillipila?

        Ihan tosi. Meille on merkitty ja laskettu tauotkin työaikaan 😊


    • Todellaa

      Kipan palkat nousi kaikilla 1.4.2017
      Eikös tämä "uusi " työnjohto ole vanha joka oli vuosia sitten.
      Alkuhuumaa kyllä se into laskee ennen kesää.

      • ex-duunari

        Yritys on näemmä saanut helmikuussa luottohäiriömerkinnän. Eli taitaa luottotiedottomalla yrityksellä olla vaikea toimia.


    • Fiksuaeikö

      Olin kyseisessä puljussa töissä rehellisesti sanottu en päivääkään kunnes tuli lopputili, mutta viisaana en ollut mennyt irtisanomaan itseäni entiseltä työnantajalta :)

      • Fiksueioleainaviisas

        Oisko kannattanut tehdä heti alkuunsa asiat sovitusti niin näin ei olisi käynyt? Kannattaa katsoa peiliin eikä syyttää firmaa 😀


    • Ihmettelenjoo

      huh huh mitä tekstiä... ei taida hyvin mennä firmalla.
      onko edes asiakkaita kun missään ei näy työntekijöitä

      • Bemajaha91

        Raksalla pyörii ainakin hyvin asiat 😉


    • Siistijävm16

      Nykyään hyvä firma, ainakin mun mielestä.

    • Ihemettelijä

      Olin töissä yhdellä firmalla kesällä 2017, joka teki H&H siivouspalvelulle vai onko se H&H puhtaudenhallinta alihankintana loppusiivouksia keskisuomessa.
      Kun olimme työmaalla niin H&H:n edustaja ei antanut meidän käyttää oman firmamme henkilökortteja vaan olivat tehneet meille ns. hedän kortit.
      Kun sanoimme että emmehän voi käyttää niitä koska emme ole teidän palkkalistoilla niin H&H:n työnjohtaja suuttui ja sanoi että älkää kitiskö, ja että tulee lähtöpassit jos emme ota kortteja kaulaan. No menimme sitten kertomaan rakennusliikkeen työmaajohtajalle, niin hänellä oli silmät pudota päästä, koska luuli että olemme H&H:n omia työntekijöitä.

      Lopulta selvisi että H&H:lla oli omassa urakkasopimuksessa ehdoissa että alihankintaa ei saa käyttää.

      Tästä päätellen H&H myy ympäri suomea loppusiivousurakoita ja vakuuttelee rakennusliikkeille että heillä on omat työntekijät jokakohteessa, mutta itseasiassa heillä ei olekkaan työntekijöitä.

      • Nojohanonmarkkinat

        Oho onpa touhua.....


    • Iloinensiistijä

      Muistakaa! Älkää sotkeko keskenään päivittäispuolta ja raksapuolta. Päivittäispuolella ainakin sujuu 😊

      • Anonyymi

        Nyt ainakin sujuu kun Business Finland palkitsi tämän työntekijöitään arvostavan herrasmiehen 100000 euron koronarahalla. Nyt pääsee jakamaan itsell... siis siistijöille kunnon bonuksia 😅


    • Anonyymi

      Olen ollut itse iss:llä 7 vuotta. Täytyy olla tosi joustava, kun teen lähinnä tuurauksia. Työkaverit ja ohjaajat olleet mukavia. Kohteita ollut erilaisia: lähikaupat, marketit, marketin palvelutiskin tiskari/siivous, paperitehdas, toimistot, palvelutalo, liikuntahalli, asuinkerrostalot, jakeluajo, koneiden kuskaus korjaamolle, painehuuhtelukone, peruspesu, vahaus.... Siinä oli vasta osa. Peruspalkka on 10,8 e/h ja yötunnit 12.

      Pitää käyttää monenlaisia yhdistelmäkoneita, pesukoneita ja tiskikoneita. Oon ajanut varmaan 10 erilaisella yhdistelmäkoneella. Sitte avata tukokset, tai tietää missä vika, kun aina ei voi tilata korjaajaa.

    • Anonyymi

      Mikäs näillä on nykyisin meno, erityisesti raksapuolen hommissa Tampereella? Uskaltaako hakea?

      • Anonyymi

        Perustelisitko hieman??


      • Anonyymi

        Taas täällä haukutaan rakennussiivouspuolta vaikka on ihan eri kuin päivittäissiivous.


    • Anonyymi

      Hyvä ja reilu työpaikka. Täällä ajatellaan työntekijöitä ja heitä osataan arvostaa. Itse ainakin viihdyn paremmin kuin 2 muussa firmassa missä aikoinani olin. Palkkakin parempi kuin muilla.

      • Anonyymi

        😂 ny Jarkko ja Laura korkki kii!


      • Anonyymi

        Tää ei voi olla työntekijän kommentti!


    • Anonyymi

      Olen ollut jo useamman vuoden töissä ja olen tykännyt. Tuntuu että tekemistäni arvostetaan ja joustoa löytyy molemmin puolin. Palkkaan olen tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Tää ei voi olla työntekijän kommentti!

    • Anonyymi

      Hirvein paikka ikinä. Toimitusjohtaja on täysi hieviö, ahne ja pihi. Kusettaa lisissä, kilsoissa, päivärahoissa, palkoissa yleensäkkin ja palkka on monta euroa huonompi kuin vuokrafirmoissa.

      Huomaa kyllä hyvin että tj itse kirjoittelee itseään ja orja firmaansa ylistäviä kommentteja. Keltään työntekijältä ei mitään positiivista ole koskaan kuulunut. Ammatti siivoja kuitenkin pitää olla mutta ilmaiseksi pitäisi tehdä ja hupou jälkeä, vajaalla miehityksellä ja täysin mahdottomalla vauhdilla. Työntekijät on aivan loppuun rääkätty

    • Anonyymi

      Hahaa :D Millähän perustelet tämän, faktaa pöytään? Firmassa maksetaan siivousalaan nähden parempaa tes:n mukaista palkkaa kuin moni muu siivousfirma, siksi työntekijävaihtuvuus on todella pientä eli jätä paskanjauhanta, meillä on tyytyväisiä siistjijöitä ja ylpeitä siitä!
      Jokainen työntekijä saa heille kuuluvat korvaukset, ei ole tapana olla maksamatta.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe