äitiysvaatteet

vaatehuoli81

ongelmani voi kuulostaa mitättömältä, mutta edessä olisi ylioppilasjuhlat kesäkuun alussa ja ongelmana on, että mistä löydän kauniin mekon, äitiysmallia. Raskausviikot ovat tuolloin juhlissa n. 22. Netistä tutkin jo vaikka mitä sivuja, mutta mikään väri ei miellyttänyt. Lähes kaikki olivat jotain mustia tai valkoisia. Nyt äkkiä jotain hyviä nettikaupanosoitteita, missä myydään kauniita äitiysmekkoja.

Esikoista odottelen, eikä ole ollut tarvetta ostaa mitään äitiysvaatetta ennen. Olette varmasti lähes kaikki minua fiksumpia tässä asiassa :)

24

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H&M

      Minulla oli sama ongelma.. H&M:ltä löysin aika tavallisen mekon (niitä oli eri värisiä) ja siihen yhdistin hieman juhlavamman hartiahuivin, joten käy hyvin juhliin.. Aluksi stressasin asiasta, mutta lopulta päätin, että joku yksinkertainen saa riittää!

      En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta toivottavasti edes jotain suuntaa antavaa neuvoa oli :)

      • ...,,..,,...

        kyllähän niitä löytyy.. joku kiva pitkä tunikakin käy oiken hyvin. oletko itse juhlakalu vai oletko menossa vain vieraaksi? jos olet menossa vain vieraaksi niin ei mekon tarvitse olla niin juhallinen. älä osta tiukkaa! Nelly.com:ssa on kivoja... atso myös bubbleroom.fi ellos.fi halens.fi linuslotta.com


    • xlnt &b'n'b

      itse olen ostanut kaikki "äitiysvaatteet" isojen tyttöjen osastoilta. Sieltä voi siis löytyä pienemmissäkin kokoluokissa väljempää mitoitusta. Itsellä tuossa vaiheessa tosin ei ollut niin mahdotonta mahaa, ja edelleenkin (5 vkoo jäljellä) noi isojen vaatteet on joskus liian isoja, vaikka oon lähtöjäni jo aika reilu.

    • te0

      että hommaat jonkin tunikan tms. Mahasi ei varmaan vielä mikään mahdoton potkupallo ole, joten tunikan alle kätkeytyy kauniisti. Monissa kaupoissa on nättejä tavallisiakin löysempiä paitoja, jotka sopii odottavallekin. Käy katsomassa H&M:n ja Elloksen sivuilla, niillä ainakin on äitiysvaatevalikoimaa. Sitten on google, sieltä löytyy vaikka mimmosta putiikkia.

    • .....

      Yleensä tuossa vaiheessa riittää löysä vatsan peittävä tunika tai tavallinen mekko missä kiva ylhäällä oleva leikkaus. Mä en ainakaan paljastelisi vielä noin "pientä" mahaa. Esikoisen aikaan vatsa muutenkin näkyy melko myöhään. Vasta viikolta 30 aloin käyttää ns. äitiysvaatteita. Mutta riippuu tietty ihmisestä. Ongelma on yleensä vasta loppuraskaudessa mitä päälleen pistää ja alku keskiraskaudessa voi vielä normaaleilla löysillä vaatteilla pärjätä. .

      • en tajua...

        Siis pientä kaunista raskausmahaa ei saa näyttää? Mikä vika siinä on, jos ei halua pukeutua löysiin vaatteisiin (telttoihin) vaikka raskausmaha olisikin vielä pieni. Luulisi, että monella menisi melkein toisin päin, että löysiä vaatteita käyttää sitten ihan loppuviikoilla.


      • jhdjcdasplx
        en tajua... kirjoitti:

        Siis pientä kaunista raskausmahaa ei saa näyttää? Mikä vika siinä on, jos ei halua pukeutua löysiin vaatteisiin (telttoihin) vaikka raskausmaha olisikin vielä pieni. Luulisi, että monella menisi melkein toisin päin, että löysiä vaatteita käyttää sitten ihan loppuviikoilla.

        vatsa ei ole vielä kauhean iso mutta näkyy kyllä. Annan sen myös näkyä, pidän siitä :) kiitos noista osoitteista, niistä on varmasti hyötyä. Olisin halunnut espritin ihanan turkoosiruskean mekon mikä oli viimeisessä vauvalehdessä mutta eikö se ollut loppu ! tietysti. Rennosti aion pukeutua, että luultavasti tunikakin riittää jos löydän kivan.


      • ööppä
        jhdjcdasplx kirjoitti:

        vatsa ei ole vielä kauhean iso mutta näkyy kyllä. Annan sen myös näkyä, pidän siitä :) kiitos noista osoitteista, niistä on varmasti hyötyä. Olisin halunnut espritin ihanan turkoosiruskean mekon mikä oli viimeisessä vauvalehdessä mutta eikö se ollut loppu ! tietysti. Rennosti aion pukeutua, että luultavasti tunikakin riittää jos löydän kivan.

        Yksi vaihtoehtohan on etsiä mekko jossa on empire-leikkaus. Niitä luulisi löytyvän monestakin kaupasta ja onhan se vähän juhlavampikin kuin ihan tavallinen tunika :)


      • nettikauppa
        jhdjcdasplx kirjoitti:

        vatsa ei ole vielä kauhean iso mutta näkyy kyllä. Annan sen myös näkyä, pidän siitä :) kiitos noista osoitteista, niistä on varmasti hyötyä. Olisin halunnut espritin ihanan turkoosiruskean mekon mikä oli viimeisessä vauvalehdessä mutta eikö se ollut loppu ! tietysti. Rennosti aion pukeutua, että luultavasti tunikakin riittää jos löydän kivan.

        oletko katsonut sieltä; siellä on äitiysvaatteita paremmin kuin liikkeissä.
        H&M:lla on joka kesä ollut kivoja kesävaatteita, juhlaankin,mutta etenkin arkeen. Pellavacapreja yms.


      • han..
        en tajua... kirjoitti:

        Siis pientä kaunista raskausmahaa ei saa näyttää? Mikä vika siinä on, jos ei halua pukeutua löysiin vaatteisiin (telttoihin) vaikka raskausmaha olisikin vielä pieni. Luulisi, että monella menisi melkein toisin päin, että löysiä vaatteita käyttää sitten ihan loppuviikoilla.

        Useimmille ei loppuraskaudesta löydy enää välijä vaatteita, kun vatsa on valtaisa.
        Raskausaika on kuitekin loppujen lopuksi aika lyhyt ja äitiysvaatteiden käyttöikä (hintaansa nähden) myös.
        Itse tei niin, että hankin väljemmän mallisen tunika-mallisen mekkohomman. Pidin sitä alkuraskaudesta (kun oman vaattet eivät vielä mahtuneet) niin, että sidoin rintojen alle leveän silkkinauhan "vyöksi"; vatsa näkyi, mutta vaate ei ollut teltta. Ja loppuraskaudesta mitään kiristyksiä ei sitten enää tarvittukaan.


    • verdavalora

      Itse oon katsellut "sillä silmällä" kaikkia mahdollisia naisten vaatteita, koska useat niistä mahtuu raskaana ollessakin päälle, erityisesti tunikat ja niitä on monenlaisia. H&M on yksi vaihtoehto ja sitten nuo em. nettikaupat tietenkin, ellos.fi ym.

    • 9+2

      en missään nimessä lähtisi etsimään äitiysmekkoa, vaan ihan tavallista. Nykyään löysät vaatteet ovat muutenkin muotia ja leikkauksia löytyy sellaisia, jotka sopivat raskaana oleville. Varsinkin, kun raskausmahasi ei ole vielä kovin iso. Mekkoa voi sitten käyttää vaikka raskauden jälkeenkin.

      • ....

        Heh, voi joitain äitiysvaatteitakin käyttää myös raskauden jälkeenkin.. Itse ainakin olen ostanut vain sellaisia mekkoja & vaatteita mitä voi käyttää myös muulloin.. Esimerkkinä yksi mekko jonka ostin, on äitiysmekko, mutta minulla on täsmälleen samanlainen ei-äitiyspaita.. Mekossa vaan pidempi helma ja edestä hivenen pidempi..


      • 13+19
        .... kirjoitti:

        Heh, voi joitain äitiysvaatteitakin käyttää myös raskauden jälkeenkin.. Itse ainakin olen ostanut vain sellaisia mekkoja & vaatteita mitä voi käyttää myös muulloin.. Esimerkkinä yksi mekko jonka ostin, on äitiysmekko, mutta minulla on täsmälleen samanlainen ei-äitiyspaita.. Mekossa vaan pidempi helma ja edestä hivenen pidempi..

        äitiysvaatteitakin voi käyttää raskauden jälkeen, mutta yleisesti ottaen tavalliset mekot ja vaatteet ovat kauniimpia ja myös halvempia usein. Lisäksi valinnanvaraa on enemmän, jos shoppailee muualtakin kuin äitiysosastoilta.


    • hennaliina

      oikiasti ei tartte noilla viikoilla mitää äitiysmekkoja. etenkää mekkoja. toista odotan puolivälissä ja ihan tavalliset farkutki vielä mahtuu. eikä tee edes tiukkaa.

      • 12+14

        menee farkut jalkaan viikolla 20, ei se tarkoita, että kaikilla muillakin mahtuisi. Joillain on jo aika iso maha viikolla 20, toisilla taas ei vielä näy oikein mitään päällepäin.


      • miiuu

        "Ku mulla ei niin ei sullakaan voi..". Just oikee asenne.

        Kyllä mä vaan jouduin ottamaan äitiyshousut käyttöön jo viikolla 9, kun tavalliset housut puristi tosi inhottavasti. Ja viikolla 22 maha oli todellakin jo näkyvissä ja käytin äitiyspaitojakin.


    • ......

      Parissa edellisessä raskaudessa en ole ostanut muita äitiysvaatteita kuin housuja. Kaupat ovat pullollaan kivoja mekkoja ja tunikoita, jotka käyvät hyvin raskaana oleville, vaikka olisi viimeisillään.
      Nettipuljuista Halens, H&M ja Ellosa myyvät kohtuuhintaan kauniita mekkoja ja tunikoita. Ei siihen äitiysvaatteita tarvita. Siinä mielessä kesän muoti ja muoti tällä hetkellä yleensäkin sopivat passelisti :)

    • juhlija

      Itselläoli samanlainen tilanne: omat valmistumisjuhlat ja isoisän 70 v juhlat, joihin tarvitsin vaatteet. Olin tosin silloin jo yli 30 rv ja mahaakin löytyi. Valikoima oli aika pieni sekä netissä, että kaupoissa juuri mustavalkoisia tms. ja kun löysi kivan mekon, ei ollut kokoa. Tästä syystä päätin sitten "panostaa" , enkä katsonut pelkästään hintalappua (siis kun käyttöä ei kuitenkaan paljoa ole raskausvaatteille, ei niihin viitsi niin älyttömästi rahaa laittaa)

      Pari viikkoa ennen juhlia tilasin netistä ruotsalaisesta mamastoresta hameen ja toki jännitin, että kerkeääkö perille. Ehti kyllä ja jäi ihan positiivinen mieli ulkomaisesta verkkokaupasta. Löysin sivut laittamalla googleen haun äitiysvaatteista.. Eli kannattaa käyttää aikaa netissä surffailuun ja voi löytyä vaikka mitä.

    • toinen raskaus

      Oma juhlamekkoni löytyi Fredrikinkatu 45 olevasta *Fiilingistä. Viimein odottajiakin on ajateltu!!!! Liikkeessä oli vaikka mitä meille mammoille, jotka haluaa odotusaikana muutakin kuin XXL:n trikoita päälle. Kohottaa kummasti mielialaa, kun löytää masunpäälle sopivaa kaunista vaatetta:-)
      Ja tytölle löysin ihanan "prinsessamekon". Harmi, että nettikauppaa ei ainakaan vielä ole.

      • bumpy

        Mä oon tykännyt tosi paljon Boobin äitiys ja imetymekoista, ja muutenkin niiden vaatteista. Toinen, minkä löysin nyt hiljan, on Séraphine. Sellainen kuin Äitiyskauppa Pepino ainakin myy ko. merkkiä.

        On totta, että tavalliset XL tunikatkin käy...mutta ite oon tykännyt, että noissa varta vasten odottajia varten tehdyissa vaatteissä on paremmat ja istuvammat mallit ja ne on paljon mukavampia päällä. kankaat on kevyitä ja ihania, eikä mikään purista. Hyvät äitiysvaatteet myös menevät käytettyinä hienosti kaupaksi (;

        Suosittelen kokeilemaan Boobia ja Seraphinea.


      • Milli 81
        bumpy kirjoitti:

        Mä oon tykännyt tosi paljon Boobin äitiys ja imetymekoista, ja muutenkin niiden vaatteista. Toinen, minkä löysin nyt hiljan, on Séraphine. Sellainen kuin Äitiyskauppa Pepino ainakin myy ko. merkkiä.

        On totta, että tavalliset XL tunikatkin käy...mutta ite oon tykännyt, että noissa varta vasten odottajia varten tehdyissa vaatteissä on paremmat ja istuvammat mallit ja ne on paljon mukavampia päällä. kankaat on kevyitä ja ihania, eikä mikään purista. Hyvät äitiysvaatteet myös menevät käytettyinä hienosti kaupaksi (;

        Suosittelen kokeilemaan Boobia ja Seraphinea.

        Minä pidän ihan kaikkein eniten Happy Mum -merkistä ja Ruby Fayn printtihuppareista. Tilasin tällaisen "Viva La Baby!" -hupparin http://www.mamamia.fi/manufacturer/8-ruby-fay.aspx ja Happy Mumin kahdet housut sekä "Spicy Red" -neuleen tästä ihanasta verkkokaupasta http://www.mamamia.fi/manufacturer/7-happy-mum.aspx

        Ihanaa kun vaatteiden sovittelua ja hankkimista (Shoppailua!!) ei tarvitse unohtaa raskausaikanakaan =))


    • äiti kahdelle
    • www.9kk.fi

      Hei,
      Täällä on kauniita ja edullisia äitiysvaatteita ja imetysvaatteita:
      www.9kk.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe