yhdelle liian jäykästi kädenali tansseissa menevälle naiselle etten halu tanssii sen kanssa? Olen vähän alle 30 vuotias mies. Yks noin 50-55 vuotias nainen monta kertaa hakee mua kädenali tanssiin ja mulla käsi väsyy aina sen liian jäykästi tanssiessa. Monta kertaa jopa miesten haulla, kun meen istuu (Haluakseni huilata) tulee nainen hakee tanssiin, vaikken jaksais varsinkaan sen jäykän tyylin takia. Monta kertaa kun tulee jiveä, cha-chaata, humppaa tai rumbaa, joudun aina menee piiloon sitä naista, on sitten miesten tai naisten haku. Kerran kun mulla oli kova jalkakramppi ja menin syrjään istuu miesten haulla. Nainen kumminkin tuli istuu mun viereen ja pyysi tanssiin. Sanoin että nyt on pakko huilaa jalkakrampin takii ja meni noin 5minuuttii ennenkun nainen usko etten nyt lähe tanssiin. Haluisin jotenkin sanoo sille kohteliaasti suoraan että en jaksais viedä niin jäykkää naista. Miten voisin sanoo sille suoraan etten pahottais sen mieltä, kun se ei oo kännissä, ei oo silti mitenkää ahdistelia ja ei oo puhunut älyttömii? Ainoastaan valsseissa, hitaissa valsseissa ja hitaissa foxeissa saan olla rauhassa, kun nainen ei oo niitä tansseja kiinnostunut hakee mua.
Miten voisin sanoa
63
1843
Vastaukset
- =====
koska helposti loukkaa toista, vaikka kuinka hienovaraisesti yrittäisi vihjata. Vastavuoroisuus noissa hakemisissakin olisi usein toivottavaa. Jos et hae naista koskaan takaisin, niin siitä hänen jo pitäisi tajuta ettei ainakaan noin usein hae. Nainen käyttää röyhkeästi kiltteyttäsi hyväksi. Sinulla olisi varmaan ikäisiäsikin tyttöjä tanssitettavana, joten ei liene iso menetys jos kyseinen nainen sinulle suuttuu. Ikäero sinänsä ei haittaa, mutta jos tanssiminen ei ole molemmille mieluisaa, miksi turhaan jatkaa? Miesten haulla voisit ainakin kieltäytyä.
- Aloittaja.
sitä naista tanssii. Se hakee mua miestenkin haulla heti kun huomaa etten hae muita tanssii. Aina kun huomaa että meen istuu hakurivistä kun tulee kädenalitansseja ja yms, niin heti ryntää nainen hakee mua. Ainoo paikka on vessaan, mihin pääsen sitä karkuun. Tekis kyllä mieli antaa pakit, mut eiks siitä vasta ikäiseni tytöt heti kiinnitä huomiota että mitä se oikeen antaa selvinpäin olevalle pakit. Viime lauantaina ja sunnuntaina nainen oli samassa tanssipaikassa ja hyvällä tuurilla onnistuin molempina iltoina juosta piiloon. Mä muutenkin mieluiten haen miesten haulla ikäisiäni. Odotan myös naisten haulla mieluiten ikäisieni hakevan myös mua. Onneks nainen antaa tilaa hitaille tansseihin, mitä on vasta kiva tanssii ikäisieni kans. Kädenali tansseissa en aina katso minkä ikänen nainen on. Tän kyseisen naisen kans ei oo yhtään kiva mennä kädenali tansseja, kun joutuu viemisessä antaa voimalla merkin että mihin menee, kun nainen menee uskomattoman jäykästi ja kömpelösti. Onko ehdotuksii että annanko julkisella paikalla pakit, vai voiko ikäiseni naiset pistää pakit merkille?
- Suora puhe auttaa
Aloittaja. kirjoitti:
sitä naista tanssii. Se hakee mua miestenkin haulla heti kun huomaa etten hae muita tanssii. Aina kun huomaa että meen istuu hakurivistä kun tulee kädenalitansseja ja yms, niin heti ryntää nainen hakee mua. Ainoo paikka on vessaan, mihin pääsen sitä karkuun. Tekis kyllä mieli antaa pakit, mut eiks siitä vasta ikäiseni tytöt heti kiinnitä huomiota että mitä se oikeen antaa selvinpäin olevalle pakit. Viime lauantaina ja sunnuntaina nainen oli samassa tanssipaikassa ja hyvällä tuurilla onnistuin molempina iltoina juosta piiloon. Mä muutenkin mieluiten haen miesten haulla ikäisiäni. Odotan myös naisten haulla mieluiten ikäisieni hakevan myös mua. Onneks nainen antaa tilaa hitaille tansseihin, mitä on vasta kiva tanssii ikäisieni kans. Kädenali tansseissa en aina katso minkä ikänen nainen on. Tän kyseisen naisen kans ei oo yhtään kiva mennä kädenali tansseja, kun joutuu viemisessä antaa voimalla merkin että mihin menee, kun nainen menee uskomattoman jäykästi ja kömpelösti. Onko ehdotuksii että annanko julkisella paikalla pakit, vai voiko ikäiseni naiset pistää pakit merkille?
Minun ehdotukseni on, että et odottele tuon naisen seuraavaan hakuun asti, vaan menet seuraavalla tanssikerralla heti tilaisuuden tullen hänen juttusilleen ja sanot rehellisesti miten asiat on. Ei tarvitse antaa näkyvästi pakkeja. Jos kuitenkin käy niin, että hän ehtii hakea, niin lähde tanssimaan, mutta kerro tanssin aikana asiasi.
- =====
Aloittaja. kirjoitti:
"Tekis kyllä mieli antaa pakit, mut eiks siitä vasta ikäiseni tytöt heti kiinnitä huomiota että mitä se oikeen antaa selvinpäin olevalle pakit."
- ei siinä hakuhässäkässä, varsinkin jos on ruuhkaa, kerkiä monikaan jonkun antamia pakkeja huomaamaan. Kyllähän niitä naisia lavoilla riittää, joten ole huoleti. Mukavia tansseja sinulle!
- Vaste
Ei muuta kun tanssit vaan ja aanat ajan kulua. Pikkuhiljaa alkaa se tanssikin sujumaan.
Miten muuten mainitsemasi jäykkyys ilmenee. Hyvillä seuraajilla kun sitä pientä jäykkyyttä tuleekin olla. - nöösipolkka
Ei pitäisi olla liiankaan kohtelias oman viihtyisyyden kustannuksella! Antavathan ne naisetkin pakkeja meille miehille usein ilman mitään syytä, pelkän "pärstäkertoimen mukaan". Jos kieltäydyt tanssimasta kyseisen naisen kanssa ja lähdet kuitenkin jonkin toisen kanssa, luulisi tämän huomaavan, ettei ole halutuinta tanssiseuraa ja etsii toisia miehiä.
Taitaa olla jonkin verran kiinnostunut juuri sinusta, tällöin on tietty kurjaa torpedoida toisen haaveet. Mutta jos et jo ikäeronkin vuoksi paljoa tahtoisi hänen kanssaan tanssia, miksei asiasta voisi hienovaraisesti myös huomauttaa.
Omalla kohdallani jo se, etten tee vastahakuja, riittää usein kertomaan naiselle ettei hän ole suosikkitanssitettaviani. Aloittajan kohdalla tämä ei tepsi, jos hän ole tehnyt ensimmäistäkään hakua, eikä näin ole ruokkinut ko. naisen kuvitelmia...- jäykistelemätön
Kun näät että kysessä oleva nainen on tulossa luoksesi niin lähde kävelee alta pois. Niinhän miehet tekee.
Tai toinen on mahdollisuus opettaa oikeaa käsien käyttöä ja reilusti sanoa että sua on mahdoton viedä kun olet niin jäykkä.Olen nainen ja joudun todella usein tuon saman ongelman eteen miesten suhteen kun eivät osaa viedä ovat jäykkiä vääntävät käsiä hirveellä voimalla, olen aina sopiville tapauksille joiden kanssa on mukava jatkossakin tanssia, pienillä vinkeillä tai aivan suoraan sanoen että tota sun vientiä pitäs korjata keveämmäksi, yms. kaikki on ottaneet asian asiallisesti vastaan ja jatkossa ovat hakeneet ja aina toivoneet että korjaa jos on tarvetta, jos tuollaisia virheitä ei kukaan korjaa niin ei niitä itsekkään osaa. Sanon monesti miehille että minua ei tarvitse repiä eikä puristaa käsistä lattareissa vaan voi viedä melkein hipaisemalla - röllipolkka
jäykistelemätön kirjoitti:
Kun näät että kysessä oleva nainen on tulossa luoksesi niin lähde kävelee alta pois. Niinhän miehet tekee.
Tai toinen on mahdollisuus opettaa oikeaa käsien käyttöä ja reilusti sanoa että sua on mahdoton viedä kun olet niin jäykkä.Olen nainen ja joudun todella usein tuon saman ongelman eteen miesten suhteen kun eivät osaa viedä ovat jäykkiä vääntävät käsiä hirveellä voimalla, olen aina sopiville tapauksille joiden kanssa on mukava jatkossakin tanssia, pienillä vinkeillä tai aivan suoraan sanoen että tota sun vientiä pitäs korjata keveämmäksi, yms. kaikki on ottaneet asian asiallisesti vastaan ja jatkossa ovat hakeneet ja aina toivoneet että korjaa jos on tarvetta, jos tuollaisia virheitä ei kukaan korjaa niin ei niitä itsekkään osaa. Sanon monesti miehille että minua ei tarvitse repiä eikä puristaa käsistä lattareissa vaan voi viedä melkein hipaisemallaTämä nyt ei liity aloitukseen oikeastaan, edelliseen viestiin kylläkin...
Vaimoni on alkanut tuskailla vientiäni, mitä enemmän k-a-tansseja opettelemme! Vaikka miten yrittäisin jo ennata ilmoittaa seuraavan liikkeeni, tulee vaimolta usein kommentti "vie selkeämmin"! Olisi varmaan ihailtavaa, jos voisi viedä pelkillä hipaisuilla ja sormilla. Voisin väittää, että tähän saattaa päästä työkseen tanssivat, ts. tanssia opettavat parit. Siis paino sanalla Pari.
Kuinka moni sinkkuna tanssiva nainen voi vilpittömästi kehua jotain miestä loistavaksi viejäksi k-a-tansseissa? - Oppia ikä kaikki
röllipolkka kirjoitti:
Tämä nyt ei liity aloitukseen oikeastaan, edelliseen viestiin kylläkin...
Vaimoni on alkanut tuskailla vientiäni, mitä enemmän k-a-tansseja opettelemme! Vaikka miten yrittäisin jo ennata ilmoittaa seuraavan liikkeeni, tulee vaimolta usein kommentti "vie selkeämmin"! Olisi varmaan ihailtavaa, jos voisi viedä pelkillä hipaisuilla ja sormilla. Voisin väittää, että tähän saattaa päästä työkseen tanssivat, ts. tanssia opettavat parit. Siis paino sanalla Pari.
Kuinka moni sinkkuna tanssiva nainen voi vilpittömästi kehua jotain miestä loistavaksi viejäksi k-a-tansseissa?On tansseja ja jonkin verran opetusta takana ja sinkkunakin nykyään. Voin sanoa että todella vähän on miehiä oisko jotain kymmenisen joita on sattunut vastaan jotka todella osaavat viedä ei tarvitse kuin pieni säden sormien liike ja tietää juuri mitä mies haluaa minun tekevän, mutta ne on niitä miehiä jotka myös osaavat tanssia soitettavassa musiikissa, kuulevat kaikki muutokset ja sen myös tuntee siinä tanssissa että tyyli muuttuu. Pari suhteesssa tanssiville tulee matkan varrella ongelmaksi se että miehen vienti yleensä pysyy samana ja naisella on monesti enemmän resursseja käytössä varsinkin jos on tanssinut sinkkuna, ja tullut herkäksi kuuntelemaan vientiä ja sen eri vivahteita. Kaikista vaikeinta on ollut tanssia miehien kanssa jotka etupäässä tanssivat saman daamin kanssa, koska nainen on oppinut miehen koukerot ja pystyy ennakoimaan niitä ja tekee jo ennenkuin käsky kuuluu(Todettu kursseilla) Niin sitten kun tälläinen mies lähtee yllättäen viemään muita ja he odottavat vientiä niin on todella vaikeaa tanssia.
- Yhtymäkohtia
Oppia ikä kaikki kirjoitti:
On tansseja ja jonkin verran opetusta takana ja sinkkunakin nykyään. Voin sanoa että todella vähän on miehiä oisko jotain kymmenisen joita on sattunut vastaan jotka todella osaavat viedä ei tarvitse kuin pieni säden sormien liike ja tietää juuri mitä mies haluaa minun tekevän, mutta ne on niitä miehiä jotka myös osaavat tanssia soitettavassa musiikissa, kuulevat kaikki muutokset ja sen myös tuntee siinä tanssissa että tyyli muuttuu. Pari suhteesssa tanssiville tulee matkan varrella ongelmaksi se että miehen vienti yleensä pysyy samana ja naisella on monesti enemmän resursseja käytössä varsinkin jos on tanssinut sinkkuna, ja tullut herkäksi kuuntelemaan vientiä ja sen eri vivahteita. Kaikista vaikeinta on ollut tanssia miehien kanssa jotka etupäässä tanssivat saman daamin kanssa, koska nainen on oppinut miehen koukerot ja pystyy ennakoimaan niitä ja tekee jo ennenkuin käsky kuuluu(Todettu kursseilla) Niin sitten kun tälläinen mies lähtee yllättäen viemään muita ja he odottavat vientiä niin on todella vaikeaa tanssia.
On tanseja takana, vähän opetusta, ja "tanssi sinkkuna" myös. Totean myös että on tosi vähän naisia joille vienti edes kohduullisesti riittää ja varsinkaan edellä mainitsemasi tulkinta kuuntelu sekä sen edellyttämä viestintävienti. kuitenkin enenevästi ja kymmeniä kylläkin. Tämä vaikuttaa väistämättä hakemiseen sekä kappalekohtaiseen tarkentamiseen tanssiparin suhteen.
Tuo ennakointi ja "yksilövienti" tanssi laajalla naisjoukolla nähdäkseni on monilla aivan tavallista ja todettukin. Vaikak parisuhdetta eli vakisuhdetta tai tanssiaparia olisi ollut vuosikymmeniin. Mielessä on käynyt se seuraajan asemaan asettuminen ja sen vaikeus tanssin ulkopuolisista syistä?
Järjyttävintä on huomata daami ken on täysin yksin lattialla ja mies on haettu tai joutunut vain "välttämättömäksi pahkasi" tavaksi lattialle.
Edellä kerroit todella tyhjentävästi miten asia on oikein viejän kannalta. Aistin että olet ollut mukana aiheessa pidempään ja oivaltanut oleellisen. - Hööhöö
röllipolkka kirjoitti:
Tämä nyt ei liity aloitukseen oikeastaan, edelliseen viestiin kylläkin...
Kuinka moni sinkkuna tanssiva nainen voi vilpittömästi kehua jotain miestä loistavaksi viejäksi k-a-tansseissa?Minä tiedän muutamia herroja jotka osaavat sormenpäillä viennin jalon taidon eli tämä on mahdollista eikä tarvitse olla tanssipari, pari, kilpapari ym. vastaava .. ..
On myös monia herroja jotka osaavat viedä ilman voimankäyttöä vaikka minkälaisia k-a -kuvioita. Näillä taidoilla varustettuja miehiä on monia ...
Vähemmistöön jäävät (siis minun kohdalleni osuneista) ne herrat jotka kiskovat ja riuhtovat mutta näitäkin on, muistona viime viikonlopusta vieläkin käsien selkäpuolella useampi mustelma´.. ..
Yleensä kommentoin "aina" liian kovaa vientiä, tästä seuraa joko se että enään ei kyseinen herra hae (eikä juurikaan väliä jos näin) tai sitten opikseen ottanut kevyemmin vievä herra ;o) - mahollista
Hööhöö kirjoitti:
Minä tiedän muutamia herroja jotka osaavat sormenpäillä viennin jalon taidon eli tämä on mahdollista eikä tarvitse olla tanssipari, pari, kilpapari ym. vastaava .. ..
On myös monia herroja jotka osaavat viedä ilman voimankäyttöä vaikka minkälaisia k-a -kuvioita. Näillä taidoilla varustettuja miehiä on monia ...
Vähemmistöön jäävät (siis minun kohdalleni osuneista) ne herrat jotka kiskovat ja riuhtovat mutta näitäkin on, muistona viime viikonlopusta vieläkin käsien selkäpuolella useampi mustelma´.. ..
Yleensä kommentoin "aina" liian kovaa vientiä, tästä seuraa joko se että enään ei kyseinen herra hae (eikä juurikaan väliä jos näin) tai sitten opikseen ottanut kevyemmin vievä herra ;o)"Minä tiedän muutamia herroja jotka osaavat sormenpäillä viennin jalon taidon eli tämä on mahdollista eikä tarvitse olla tanssipari, pari, kilpapari ym. vastaava .. .. "
Kertokaa nyt ihmeessä miten tämä on mahdollista. - oppimaan vaan
mahollista kirjoitti:
"Minä tiedän muutamia herroja jotka osaavat sormenpäillä viennin jalon taidon eli tämä on mahdollista eikä tarvitse olla tanssipari, pari, kilpapari ym. vastaava .. .. "
Kertokaa nyt ihmeessä miten tämä on mahdollista.Todelallakin, mutta vaatii kyllä että miehellä on kilometrejä takana tanssilattialla, on oppinut hallitsemaan vartalon käytön ja musiikin tulkinnan. Paljon auttaa kursseilla käydessä tuo vi-se kun ottaa sen niin että tosiaan opettelee viemään naista ja myös seuraamaan siinä oppii sitä rauhallisuutta jota tarvitaan. Mutta ei kaikki opi siinäkään mitään, nähty on. kannattaa käyttää taitavia naisia apuna kysäistä voisko he auttaa tai lähtisikö jollekin kurssille ihan opettelu mielessä, Ei kaikki naiset tietysti pysty siihen vaikka ovatkin taitavia tanssimaan mutta on meitäkin jotka siihen pystymme ja autamme myös mielellämme.
- haluu oppia!
oppimaan vaan kirjoitti:
Todelallakin, mutta vaatii kyllä että miehellä on kilometrejä takana tanssilattialla, on oppinut hallitsemaan vartalon käytön ja musiikin tulkinnan. Paljon auttaa kursseilla käydessä tuo vi-se kun ottaa sen niin että tosiaan opettelee viemään naista ja myös seuraamaan siinä oppii sitä rauhallisuutta jota tarvitaan. Mutta ei kaikki opi siinäkään mitään, nähty on. kannattaa käyttää taitavia naisia apuna kysäistä voisko he auttaa tai lähtisikö jollekin kurssille ihan opettelu mielessä, Ei kaikki naiset tietysti pysty siihen vaikka ovatkin taitavia tanssimaan mutta on meitäkin jotka siihen pystymme ja autamme myös mielellämme.
Miten sormenpäillä naisen saa ottamaan askeleen?
- horsepowers
haluu oppia! kirjoitti:
No siten, että viennin tarkoitus on vain antaa merkki liikesuunnasta ja nopeudesta. Siis nimenomaan merkki eikä viennillä sinänsä liikuteta naista.
Hauska vertaus, mutta ihan sama asia on vaikka hevosen kanssa jolle ohjastaja kertoo minne mennään. Jos ei usko niin yrittää liikuttaa hevosta voimalla.... - kompastu jalkoihis
horsepowers kirjoitti:
No siten, että viennin tarkoitus on vain antaa merkki liikesuunnasta ja nopeudesta. Siis nimenomaan merkki eikä viennillä sinänsä liikuteta naista.
Hauska vertaus, mutta ihan sama asia on vaikka hevosen kanssa jolle ohjastaja kertoo minne mennään. Jos ei usko niin yrittää liikuttaa hevosta voimalla....hevosies pariin merkkeinesi ! Kylläpä yrität olla erinomainen seuraaja, ajatukset alkaa olla Humppiksen tyyliä!
- oppia!
horsepowers kirjoitti:
Hauska vertaus, mutta ihan sama asia on vaikka hevosen kanssa jolle ohjastaja kertoo minne mennään. Jos ei usko niin yrittää liikuttaa hevosta voimalla....Miten sillä viennillä kerrotaan kummalla jalalla askel otetaan?
- ...
oppia! kirjoitti:
Miten sillä viennillä kerrotaan kummalla jalalla askel otetaan?
"Miten sillä viennillä kerrotaan kummalla jalalla askel otetaan?"
- voisi tanssikurssille meno tehdä sinulle terää.. tämän palstan ohjeilla kun et taida oppia.. - kursseilla
... kirjoitti:
"Miten sillä viennillä kerrotaan kummalla jalalla askel otetaan?"
- voisi tanssikurssille meno tehdä sinulle terää.. tämän palstan ohjeilla kun et taida oppia..Onhan siellä tullut käytyä, mutta ei siellä ole kukaan opettanut miten sormenpäillä
saa daamille kerrottua että ottaa askeleen vasemmella tai oikealla - laittaisit? ;)
kursseilla kirjoitti:
Onhan siellä tullut käytyä, mutta ei siellä ole kukaan opettanut miten sormenpäillä
saa daamille kerrottua että ottaa askeleen vasemmella tai oikeallaHmmm... Siis että vasen vai oikea - siinäpä kysymys! Eipä ole hakijat kädenalitanssissa kesken kaiken alkaneet jalkaa vaihdattamaan, sen jalan valinnan ovat kyllä uskaltaneet jättää ihan vain minulle :) (Luottavat kai siihen, että kun kävellä osaan, osaan jalkojani käyttää - ilman konkkausta - myös tanssilattialla)
Mutta sen suunnan näyttämiseen riittää todellakin vain ne sormenpäät. Ja vartaloaankin saapi mielellään käyttää, eikä pahaa tekisi osata liikkua myös itse niillä perusaskelilla.
Viimeksi tällä viikolla minua on viety vain sormenpäitä käyttäen ja ah kuinka nautinnollista se oli. Vieläkin niiden tanssien muisto lämmittää ;)
Siis jatka kurssittelua, se kannattaa! - eipä uskoisi
laittaisit? ;) kirjoitti:
Hmmm... Siis että vasen vai oikea - siinäpä kysymys! Eipä ole hakijat kädenalitanssissa kesken kaiken alkaneet jalkaa vaihdattamaan, sen jalan valinnan ovat kyllä uskaltaneet jättää ihan vain minulle :) (Luottavat kai siihen, että kun kävellä osaan, osaan jalkojani käyttää - ilman konkkausta - myös tanssilattialla)
Mutta sen suunnan näyttämiseen riittää todellakin vain ne sormenpäät. Ja vartaloaankin saapi mielellään käyttää, eikä pahaa tekisi osata liikkua myös itse niillä perusaskelilla.
Viimeksi tällä viikolla minua on viety vain sormenpäitä käyttäen ja ah kuinka nautinnollista se oli. Vieläkin niiden tanssien muisto lämmittää ;)
Siis jatka kurssittelua, se kannattaa!jahas. . . . . . "ja ah kuinka nautinnollista oli, vieläkin muisto lämmittää" katsos vaan tyttöä, että sillälailla. . . .
- easy touch
eipä uskoisi kirjoitti:
jahas. . . . . . "ja ah kuinka nautinnollista oli, vieläkin muisto lämmittää" katsos vaan tyttöä, että sillälailla. . . .
Niinpä... kannattaa kokeilla. Nainen on vieläkin ihan tohkeissaan... siitä sormenpäilläVIENNISTÄ.
Siis: vähemmän on enemmän ;) - lkjgljh
haluu oppia! kirjoitti:
Ei saakaan, mutta vatsasta nippaamalla ja hennosti vartaloa kiertämällä saa naisen kuin naisen ottamaan askeleen niin että vientisykäystuntuma käteen on vain hipaisun verran. Käsivarret ovat silloin rentoina, mutta lapatuki päällä.
Se kohta josta vientisykäys tällöin pitäisi lähteä löytyy kun hihkaiset "ha!" kovaan ääneen. Missä kohtaa vatsassa on silloin tuntuma, niin samassa kohtaa pitäisi olla samanlainen tuntuma vientisykäyksen aikana.
Mutta kyllä ne naiset liikkuu repimälläkin, ei ole mikään pakko opetella tätä vientityyliä.
- ihan pieleen
Hyvä konsti hävittää ne hakijat, joita ei halua tanssittaa ! ;)
Rytmi hukassa, astu jalalle, uhohdat kuviot ja käsi irtoaa jne. - heinän teko
Kokeile: Ei kiitos!
- ohs
Ainahan se viestintä vaikeaa on, kun toiveet eivät kohtaa. Koska kyse on pitkäaikaisesta yksipuolisesta hakemisesta, kannattaa minusta viheltää peli poikki.
Arvelisin, että suora ja rehellinen viesti menee parhaiten perille, ja yleensä myös loukkaa vähiten. Kerro, ettet halua enää tanssia ja sano syy selkeästi, mutta ystävällisin sanankääntein.
Jos se ei tehoa (pieni mahdollisuus), anna pakit.- perustella
Kuinka moni nainen perustelee antaessaan pakit?
- eri tilanne
perustella kirjoitti:
Kuinka moni nainen perustelee antaessaan pakit?
"Kuinka moni nainen perustelee antaessaan pakit?"
- en tiedä tarviiko siinä tilanteessa perustella. Jos mies jotain alkaa jankkaamaan niin saatan sanoa, että ei oikein tuo tanssi sujunut jos esim. on jo aiemmin hakenut.
Eri tilanne on tämän ketjun aloittajalla. Jos hän ilmoittaa ko naiselle tanssin aikana, että ei enää hakuja kiitos, niin hän ehtii myös tuon toiveensä perustella. Nainen sen perustelun tod.näk. haluaa myös kuulla. Rivistä pakitettu ehkä haluaa nopeasti poistua takavasemmalle tai hakea seuraavaa, joten siinä ei paljoa selitellä syitä. - puutuu.
eri tilanne kirjoitti:
"Kuinka moni nainen perustelee antaessaan pakit?"
- en tiedä tarviiko siinä tilanteessa perustella. Jos mies jotain alkaa jankkaamaan niin saatan sanoa, että ei oikein tuo tanssi sujunut jos esim. on jo aiemmin hakenut.
Eri tilanne on tämän ketjun aloittajalla. Jos hän ilmoittaa ko naiselle tanssin aikana, että ei enää hakuja kiitos, niin hän ehtii myös tuon toiveensä perustella. Nainen sen perustelun tod.näk. haluaa myös kuulla. Rivistä pakitettu ehkä haluaa nopeasti poistua takavasemmalle tai hakea seuraavaa, joten siinä ei paljoa selitellä syitä."Eri tilanne on tämän ketjun aloittajalla. Jos hän ilmoittaa ko naiselle tanssin aikana, että ei enää hakuja kiitos, niin hän ehtii myös tuon toiveensä perustella. Nainen sen perustelun tod.näk. haluaa myös kuulla. Rivistä pakitettu ehkä haluaa nopeasti poistua takavasemmalle tai hakea seuraavaa, joten siinä ei paljoa selitellä syitä. "
Miksi siis ko mies lähtee ensin tanssimaan ja sitten tanssin lomassa mietii miten saisi kerrottua
daamille ettei enää seuraavalla kerralla haluaisi tanssi. Luulisi jatkuva pakittelu hakurivistä
menevän perille. - Kilttejäkin on
puutuu. kirjoitti:
"Eri tilanne on tämän ketjun aloittajalla. Jos hän ilmoittaa ko naiselle tanssin aikana, että ei enää hakuja kiitos, niin hän ehtii myös tuon toiveensä perustella. Nainen sen perustelun tod.näk. haluaa myös kuulla. Rivistä pakitettu ehkä haluaa nopeasti poistua takavasemmalle tai hakea seuraavaa, joten siinä ei paljoa selitellä syitä. "
Miksi siis ko mies lähtee ensin tanssimaan ja sitten tanssin lomassa mietii miten saisi kerrottua
daamille ettei enää seuraavalla kerralla haluaisi tanssi. Luulisi jatkuva pakittelu hakurivistä
menevän perille."Miksi siis ko mies lähtee ensin tanssimaan ja sitten tanssin lomassa mietii miten saisi kerrottua
menevän perille."
- ketjun aloittaja ei haluaisi loukata naista. Tanssin aikana esitetty pyyntö ei näy muille, eikä siten nolaa naista tai pakittajaa muiden silmissä. Ihan hyvä tapa varmaan heidän tapauksessaan. Kaikki eivät osaa tai edes halua olla tylyjä ja röyhkeitä pakittajia. - Kaikki vaihteet
Kilttejäkin on kirjoitti:
"Miksi siis ko mies lähtee ensin tanssimaan ja sitten tanssin lomassa mietii miten saisi kerrottua
menevän perille."
- ketjun aloittaja ei haluaisi loukata naista. Tanssin aikana esitetty pyyntö ei näy muille, eikä siten nolaa naista tai pakittajaa muiden silmissä. Ihan hyvä tapa varmaan heidän tapauksessaan. Kaikki eivät osaa tai edes halua olla tylyjä ja röyhkeitä pakittajia.Ei niin halua olla epäkohtelias. Jo pitkän aikaa on NAISET opettaneet käsitettä miten olemattomista syistä voi ja pitää pakittaa ja perustelematta tosiaan. Eikä tyylillä ja tavalla ole väliä. Kuinka ihmeessä miehet voivat jotain yli-ihmisiä ja keksiä täydellisen keinon kertoa haluttomuuden ja esteellisyyden olla tanssimatta koska naiset tunnetusti vetää herneen nenään tekipä kuinka vaan.
Ehdottomasti pakit sillä daamien on edelleen syytä oppia ottamaan myös kieltäytymistä vastaan. Loukkaantumatta. Niin on terveiset mieheillekkin.
- Toimii varmasti
Ole hetki pois rivistä, joten voit huoletta antaa "pakit". Syytä ei tarvitse rivin ulkopuolella setviä, mutta jos kysytään, niin: "haluat levätä", "ei huvita", "en ole rivissä" on riittäviä perusteita ja voit saman tien itse lähteä hakemaan jotain toista. Piilottelu ei ole pidemmän päälle hyvä ratkaisu sinulle, kyllä aikuisten ihmisten pitää hoksata jossain vaiheessa ja jollei hoksaa, voit sanoa, että ei huvita. Kun jättää rauhaan, voit taas palata riviinkin, eikä kukaan niitä pakkeja edes näe, kun ne ei sivussa ollessa ole pakit.
Ei sinun kannata selvittää tätä hänelle sen enempää. - Selkokieltä avuksi
Kun nainen pakittaa hän ei tosiaan yleensä perustele , ainakaan rehellisesti! Mitä tuollaista asiaa jauhaa sillä naiset jos ketkä nimen omaan ymmärtää kun kertoo ettei lähde ja pakittaa selvästi. Nuo kiemurtelu ja oikuttelu ja vihjailu sekä pakoilut ovat juuri sitä ongelmien ja totuuden välttelyä.
Nyky naiset itse haluaa että, toiminta on pomin selkeää ja itse he neuvoo ainakin toisiaan siihen. Kohteliaisuus on mennyt jo ongelmajätteeksi ajat sitten. - tätä!!!
Mitä tykkää irmeli anaaliseksistä, kokeiltu on: toimii !! ei ahdistele enää :)
- Kingisepp
Kun hän sinua hakee, niin tanssin aikana:
"tänään tanssinkin vain yhden parin saman naisen kanssa"
Jos hän hakee uudestaan:
"Kiitos, mutta sovimmehan vain yhdestä" Enkä lähtisi tanssimaan, enkä selittelisi sen enempää, Hymuilisin ja kauniisti kiittäen toistaisin vain "tänään olen itselleni näin luvannut"
Jos hän näkee sinun tanssivan muiden kanssa useammin, niin ehkä hän siitä oivaltaa. Ehkä ei.- ainiaanmies
Tuolla tavalla joutuu kuitenkin tanssimaan aina yhdet kipaleet per ilta.
- Selvät merkit ;)
- Mies hän on ihastunut ! Hae itse niille hitaille .....D
- Flaxputoo
Mies ? jos niin sanot, et mua ei kiinnosta tallailla sun kaa kun täällä on paljon parempia itsetuntoni ei salli sinunlaisesi kaa, nirpat näkevät niin minun Flaksi putoo..... Eiköhän tuo auta?
- valitettavasti
Sanot vain Kiitos Ei, vaiva loppuu siihen.Olemalla turhan kohtelias, et pääse asiasta eroon.Totuus on joskus karvasta, mutta ei auta.
- Alottaja
jo vihdoin usko sanomattakin etten halu tanssii sen röyhkeyden takii. Katsoin teidän kaikkien neuvoja ja suurin osa neuvoistanne oli asiallisia. Tää nainen ei oo melkein kuukauteen saanut mua kiinni. Kun nainen on tullut mua kohti, oon heti kävellyt muualle. Eilen Kolmilammilla nainen kuitenkin jotenkin yllätti mut naistenhaun tungoksessa ja oli yllättäen edessäni hakemassa mua tanssiin. Aluks vahingossa nyökkäsin, mut sit huomasin että täähän on se kyseinen nainen ja lähin samantien vetää kauemmaks ja en mennyt tanssimaan. Ootte jotkut aloitukseeni vastaessa oikeessa siinä että naisetkin antaa selittämättä ja välillä röyhkeen äkäsesti pakit vaikka mies olis selvinpäin ja asiallinen. Oon myös itsekin saanut röyhkeitä pakkeja, vaikka viimesestä varsinaisesta pakistani on jo aikaa kauan. Mä ihmettelin eilisessä tansseissa ettei nainen jo alunperin tajunnut vihjailuani kävellessäni poispäin, kun se yllättäen yllättää ihan edessäni. Mä luulin että naiselle olis jo mennyt perille, kun miesten haullakin on vähentänyt mun kyttäilyä ja oon vähänaika saanut miestenhaullakin istuu rauhassa halutakseni huilata. Kertoisitteko mielipiteenne että mitä mieltä ootte että teinkö oikein antaakseni vaihteeks röyhkeet pakit? Mä en vaan jaksa enää viedä sitä kivenkovaa jäykkää naista, kun siinä käsi väsyy jivessä, kun joudun koko aika antaa voimalla merkin mihin menee. Suoraansanoen ei kaduta röyhkeet pakkini yhtään.
- Lievästi ihmettelen
Mä en kyllä ymmärrä tota, ettei aikuinen mies pysty sanomaan asiaa suoraan ja rehdisti, vaan pitää naismaisesti pakoilla ja pakittaa. Varmasti jäi naiselle pakeista paskempi maku suuhun kuin mitä olis jäänyt suorasta puheesta. Noh, eiköhän se nyt uskonut. Saattoi kyllä sultakin mennä maine.
- Rukkasia riittää :))
Anna pakit vaan päin pärstää ! Saat hyvän mielen ja paremmat hakijat ;)
Maine NAISELLA kasvaa AINA RUKKASILLA ;) D. - Alottaja
Lievästi ihmettelen kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä tota, ettei aikuinen mies pysty sanomaan asiaa suoraan ja rehdisti, vaan pitää naismaisesti pakoilla ja pakittaa. Varmasti jäi naiselle pakeista paskempi maku suuhun kuin mitä olis jäänyt suorasta puheesta. Noh, eiköhän se nyt uskonut. Saattoi kyllä sultakin mennä maine.
vihjasin sille naiselle kohteliaasti kävellessäni poispäin, kun se on tullut hakee. Ämmän oma vika, jos ei jo alunperin tajunnut vihjasua.
- Sormenpäillä viejä
Jotenkin luulisin etttä tää aloitus on provo :D
- ihmisihmis ihmis
Provo tämä täytyy olla. sormenpäillä kun vie, niin ei ahdista ketään. Aloittajan tyyliset kyllä tunnetaan. Ovat muka tanssimassa, mutta jäävät kyttäämään jotakin, jostakin syystä. Oliskohan niin että kuitenkin tuo "nainen" kiinnostaa vähän enempi kuin muut (ämmä ei mahdu minun sanavarastooni, siksi en käytä sitä)
- Keskivertotanssija
Ihan oikein, pakit vaan varsinkin jos miestenhaulla ja rivin ulkopuolelta hakee, eikä tarvitse edes selitellä, kyllä se menee perille jossain vaiheessa. Onhan se nyt hullua että pakoilemaan joutuu. Olethan jo monta kertaa kys. naisen kanssa tanssinut, kiltteyttäsi. Jos ei nainen ymmärrä niin so what, on ollut röyhkeä varsinkin ikäeronne huomioiden. Itse olen nelivitonen nainen eikä tulisi mieleenkään kiusata 3-kymppisiä miehiä tuollain.
Itse tosin en jaksa enää joidenkin pappojen kanssa tanssia ja joudun joskus pakoilemaan, mut niin tekevät muutkin naiset. Nimenomaan pari tosijäykkää, superhitaasti köpöttelijää, joita ei onneksi ole tänä kesänä näkynyt, Joskus olen pakittanutkin, kiltteyskiintiö näiden kohdalla täynnä (kurssilla tanssin kiltisti tosijäykän kanssa, vaikka muut naiset skippasivat järestään kohdallaan). Mikä siinä on ettei mies tajua? Menisivät eläkeläistansseihin köpöttelemään. Vielä kun olisivat kivoja pappoja, mut kun tavoite on selvästi vain likistellä nuorempaa naista, on todella esineellistävää ja suututtavaa! - Karista pölyt
No jo on tyhjänpäiväinen asia vaikea?
Kun ei halua tanssia niin ei halua ja siihen riittää sen totaminen itselle ja muille.
Mielenpahoitustako moinen? Ei varmuudella ole sillä juuri se vatulointi asian kanssa on mielenharmia. - Keskustelun alottaja
Nyt on ämmän seuraaminen loppu. Muaahdistaa sen ämmän jatkuva tarkkailu. Miten senkin saa loppumaan. Eilenkin Kolmilammilla kun ajatuksissani katoin ämmään päin, huomasin että ämmä kyylää ja tarkkailee mua jatkuvasti. Moni muukin mies on sanonut ettei jaksa mennä sen ämmän kans mitään tanssilajii sen jäykän ja kömpelön tyylin takii.
- Keskustelun alottaja
Pieni lisäys. Huomasin että ämmä kyylää ja tarkkailee mua kaukaakin. Vaikka oon tanssisalin toisella puolella, huomaan että ämmä kyylää mua silti jatkuvasti.
- uhdistuva
Sinä taidat ahdistua mistä vaan. Jotkut vaan tarvitsevat ahdistumista ja kuka/mikä tahansa voi saada sinun vihat päällensä.
- Keskustelun alottaja
uhdistuva kirjoitti:
Sinä taidat ahdistua mistä vaan. Jotkut vaan tarvitsevat ahdistumista ja kuka/mikä tahansa voi saada sinun vihat päällensä.
Mun vihat saa päällensä vanhemmat sedät ja tädit, jotka tykkää liikaa 20vuotta nuoremmista. Varsinkin sillon saa vanhempi setä/täti vihani päällensä, jos käyttää liian kiltin nuoren kiltteyttä hyväkseen omimalla tansseissa koko illan. Nuoret 20-30 vuotiaat haluu tanssii koko illan mielummin oman ikästen kanssa. Jotkut nuoret tytöt jopa pelkää vanhempii setii niin paljon ettei uskalla sanoo haluavansa tanssii muitten kanssa ja varsinkin ikäsensä. Vanhempi setä se vaan kehtaa käyttää sillon nuoren tytön pelkoo hyväkseen. Samoin tää ahdistelia nainen käyttäis mua hyväkseen, jos en ois antanut pakkeja.
- rompotti
Keskustelun alottaja kirjoitti:
Mun vihat saa päällensä vanhemmat sedät ja tädit, jotka tykkää liikaa 20vuotta nuoremmista. Varsinkin sillon saa vanhempi setä/täti vihani päällensä, jos käyttää liian kiltin nuoren kiltteyttä hyväkseen omimalla tansseissa koko illan. Nuoret 20-30 vuotiaat haluu tanssii koko illan mielummin oman ikästen kanssa. Jotkut nuoret tytöt jopa pelkää vanhempii setii niin paljon ettei uskalla sanoo haluavansa tanssii muitten kanssa ja varsinkin ikäsensä. Vanhempi setä se vaan kehtaa käyttää sillon nuoren tytön pelkoo hyväkseen. Samoin tää ahdistelia nainen käyttäis mua hyväkseen, jos en ois antanut pakkeja.
Nuoret!
Ei 20-30v ole nuori vaan aikuinen jonka pitäisi pystyä pitämään puolensa. Onko se tätä kun on koko ikänsä kyyhöttänyt näppiksen edessä?
Provona aika hyvä. - Keskustelun alottaja
rompotti kirjoitti:
Nuoret!
Ei 20-30v ole nuori vaan aikuinen jonka pitäisi pystyä pitämään puolensa. Onko se tätä kun on koko ikänsä kyyhöttänyt näppiksen edessä?
Provona aika hyvä.Ainakin tiedän Pavilla parikymppisen vaaleen tytön Keravalta, joka ainakin on pelokas ja ujo luonteinen. Eräs yli 50v setä se vaan käyttää tytön pelokkuutta ja ujoutta hyväkseen ja ei päästä illan aikana tanssii muittenkin kanssa. Varsinkin, jos tanssipaikalla on 20-30 vuotiaita, joitten kanssa sen ikänen tyttö mielummin haluu tanssii.
- Tanssiruoska
Vaihda tanssipaikkaa, niin ongelma on ratkaistu.
- tanssija 51
"Ämmä kyylää", voihan tekis mieli kirota. Iso mies ja täällä itkee, jos joku nainen katsoo. Katsothan itekkin koska tiiät hänen sua tapittavan. Aikamoinen MIES!
Ja muka osaa tanssiakin!- Keskustelun alottaja
Jos tietäisit ite sen ämmän ja jos se suakin hakee jatkuvasti ja seuraa, vaikka on miesten haku. Ja jos kätes venähtää tanssiessa jiveä sen jäykän tyylin takii. Ahdistuisit itekkin, jos alkaa siltä ämmältä jatkuva kyyläily ja kokoaikanen tarkkailu. Haeppas sitä ämmää tanssii, niin se voi kiinnostuu susta. Halun sitten nähä, miten ite ahdistut. :)
- tanssia haluaisin
Ei voi muuta sanoa, että olet ihana mies, ajattelisivatpa naisetkin noin, valitettavasti ravintoloissa tylysti pakkeja jakelevat. Miehet ovat lavoilla selvinpäin yleensäkin tosi herrasmiehiä, eivätkä anna pakkeja!
Mitä itse toivoisin samassa tilanteessa...no yritän kyllä olla herkkä, jos mies ei hae, niin en hae naistenhaulla, kerran toki voin hakea....kyllähän se on yleensä aistittavissa se nautitaanko molemmat. Jotenkin kai sanoisin hänestä jotain positiivista, ja sen jälkeen sanoisin, että älä pahastu, mutta en mielelläni tanssi näitä ja näitä sinun kanssa, olet varmaan itsekkin huomannut. olen yrittänyt saada sen toimimaa, mutta ei onnistu, sory.- Keskustelun alottaja
Niinkun keskustelun alotuksessa kerroin että mulla kerran oli jalkakramppi, kun ämmä tuli miesten haulla hakee mua tanssiin. Sillehän ei heti menny perille, vaikka sanoin etten nyt lähe tanssii jalkakrampin takii. Se ämmä on uskomattoman sitkee. Niinkun kerroin siitäkin että kävelin pois, kun ämmä käveli mua kohti hakeakseen mua. Kerroin siitäkin että, kun ämmä ei kuukauteen yrittänyt hakee mua, oli kumminkin yllättäen edessäni naistenhaulla. Sillon vahingossa nyökkäsin ja päätinkin tehä röyhkeesti juoksemalla miesten vessaan, jossaainoastaan saan olla ämmältä rauhassa. Sillon muutenkin päätin että jos ei vihjasuni toimi hyvällä, niin pahalla sitten. Ämmällehän ei menny muutenkaan perille mikään, kun haki mua bugille noin kuukausi sitten ja annoin pakit. Kyllä asian pitäisi mennä jo yhestä röyhkeestä pakista vähänkin järkevälle perille.
- .........
Niinkun keskustelun alotuksessa kerroin että mulla kerran oli jalkakramppi, kun ämmä tuli miesten haulla hakee mua tanssiin. Sillehän ei heti menny perille, vaikka sanoin etten nyt lähe tanssii jalkakrampin takii. Se ämmä on uskomattoman sitkee. Niinkun kerroin siitäkin että kävelin pois, kun ämmä käveli mua kohti hakeakseen mua. Kerroin siitäkin että, kun ämmä ei kuukauteen yrittänyt hakee mua, oli kumminkin yllättäen edessäni naistenhaulla. Sillon vahingossa nyökkäsin ja päätinkin tehä röyhkeesti juoksemalla miesten vessaan, jossaainoastaan saan olla ämmältä rauhassa. Sillon muutenkin päätin että jos ei vihjasuni toimi hyvällä, niin pahalla sitten. Ämmällehän ei menny muutenkaan perille mikään, kun haki mua bugille noin kuukausi sitten ja annoin pakit. Kyllä asian pitäisi mennä jo yhestä röyhkeestä pakista vähänkin järkevälle perille.
ota kuitenkin selvää, onko nainen ollenkaan terve...eräskin nainen oli saanut mennä uuteen työpaikkaan, sen vuoksi kun edellisessä työpaikassa sen ja sitten muidenkin aika meni seurusteluun, ja töistä ei tullut mitään.
no,tulikohan parempi ilmapiiri työpaikkaa vaihtamalla siihen uuteen paikaan?
meinaan vaan että on meitä moneksi, ja harva viihtyy yksiskseen. Ole sille siis ystävä ja menette kahville yhdessä. siinä saat samalla tutustua uusiin ihmisiin..
. sitten voitkin jo keskittyä muihin ihan hyvällä omallatunnolla. kerro sitten miten kävi. - Keskustelun alottaja
......... kirjoitti:
ota kuitenkin selvää, onko nainen ollenkaan terve...eräskin nainen oli saanut mennä uuteen työpaikkaan, sen vuoksi kun edellisessä työpaikassa sen ja sitten muidenkin aika meni seurusteluun, ja töistä ei tullut mitään.
no,tulikohan parempi ilmapiiri työpaikkaa vaihtamalla siihen uuteen paikaan?
meinaan vaan että on meitä moneksi, ja harva viihtyy yksiskseen. Ole sille siis ystävä ja menette kahville yhdessä. siinä saat samalla tutustua uusiin ihmisiin..
. sitten voitkin jo keskittyä muihin ihan hyvällä omallatunnolla. kerro sitten miten kävi.En ystävysty semmosen kanssa, jonka takii oon ahdistunut.
- selvisi
En ystävysty semmosen kanssa, jonka takii oon ahdistunut.
No, sehän selvisi. Se onkin juuri se nainen, joka on ahdistunut ja sinä luulet että sinä olet ahdistunut. Harvoinkos sitä erehtyy.
- se sen pituudesta
KAKKAHÄTÄ
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911052
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
- 38434
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14431