AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Skyteam/Solifer ja muut kiinannelarit, yleistä

Skyteam/Solifer ja muut kiinannelarit, yleistä

216 Vastausta 4 941 Lukukertaa
Tänne siis yleistä keskustelua Skyteam/Soliferin ja muiden nelarikiinalaisten toiminnasta, huollosta, virittämisestä ym...

Mielellään asiallista keskustelua. Ei offtopikkia eikä huutelua.
Tarkoitit varmaan Motot.netiä? Tiedostan täysin, millä sivustolla olen, ja koska täältä löytyy topikit muun muassa Derbeille, Yammuille ym., niin ajattelinpa tehdä sitten tällaisen topikin tänne, ettei tarvitse aina käydä kysymässä jostain trobleshooting-topikista kysymässä "miten mun mopo viritetään".

Ja tuossa yläpuolella siis muille kirjoittajille esimerkki siitä, minkälaista tekstiä EI tähän topikkiin haluta.

Venttiilien välykset.

Mistä löydän oikeat venttiilien välykset skyteam 50cc moottoriin ? Oon koittanu ettiä vaikka kuinka ahkerasti netist mut ei mitää löydy.. Ja mistä löytäisin isomman suuttimen DENI kaasuttimeen ja sit mistä löydän hyvää ja halpaa tuning osaa skyteam supermotoon ? esim. tarroja ?

..

Wanda(motorilta?) löytää osia skytariin.
Oikeat venanvälykset on 0.05mm. Isompaa suutinta saa esim. Sparewheeliltä.

http://sparewheel.net/p/p_info/i/2851

Nuo suutimet sopii Deniin.

Tarroja ja muuta löytää vaikka tuolta Sparewheeliltä. Motonetistä saa halpoja ohjaustankoja Skyttariin. Myös maskia voisit vaihtaa jos vanha kyllästyttää.
0.05 on venttiilin välysy. ja skyttari monkelii menee melkeen kakki samat osat kuin hjonda mankiin .

Varaosia..

Mistä löydän halvalla solifer supermotoon etujarrulevyn ja sit uuden ohjaustangon halvalla ? laittakaa vaikka linkkiä ! (:
Etujarrulevyn halkaisija olisi hyvä tietää.

http://www.wandamotor.fi/index.php?cPath=142_129&osCsid=4c3e2915d5310dd0c7edff97c8223762

Tolta sivulta löytyy pari jarrulevyä, jotka on tarkoitettu kiinalaisiin enduroihin. En tiedä sopiiko Solikkaan. Paras olis ku ottaisit irti sen koko etujarrulevyn ja menisit johonkin varaosaliikkeeseen sen kanssa.

Tanko taitaa olla 22mm (halkaisija, en ole varma onko, paras olisi jos itse mittaisit sen), eli vaikka Motonetistä löytää uuden tangon siihen (13e).

joku...

Mikäköhän ihme mun mankin takajarruissa on kun ne vinkuvat ihmeellisesti jarruttaessa, ja kun jarrutan erittäin kovaa niin ne menevät jotenkin "lukkoon", raksahtavat ihmeellisen oudosti. Missä vika?

joooo..

Tottakai ne takajarrut menee lukkoon ku jarruttaa oikeen kovasti :DD voi olla jarrupalat kuluneet tai sit ne lahaa.. Voi olla et se "raksahdus" kuuluu ketjuistaki ku mun mopossaki väliin kuuluu sellanen raksahdus ku lyö jarrut pohjaan.. ja mul on levyjarru takana.. Kannattaa katsoa jarruvaijerin kireys ja jarrupalat..
Ne vaan vinkuu silloin tällöin. Kyllä se vinkuminen jossain vaiheessa loppuu. Lukkoon meneminen on ihan normaalia mankin rumpujarrulle, mut kannattaa varoa ettei se jarrun palautusjousi veny liikaa, koska se on vittumainen vaihtaa, ja sit siitä takajarrukilvestä voi joutua vaihtamaan sen levitystapin jos siitä menee kierteet (eli ei kannata tuhota sitä takajarrua).
Ok.. Tiedätkö miten ton skyteamin mankin tarakan vois ottaa hyvin pois, että takavalo ja vilkut menis sillein siististi penkin alle ja rekkarikilpi kans. Et mihin ja miten ne kannattaa laittaa paikoilleen yms.
Eipä siihen mitään taikakonstia löydy, eli tarakka pitää ottaa pois ja tehdä sitten vaikka pellistä vääntämällä takavalolle ja vilkuille oma teline sinne penkin alle. Itse tein näin ja hyvin toimii.

MO

Löytyko jostain solifer supermotoon tehokkaampaa takajarrusatulaa halvalla ? 1-mäntänen takajarru on vähä tehoton ku jarruttelee 2 päällä.. Edessä on 2-mäntänen ja on tosi tehokas. olis kiva jos taaksekki sais 2-mäntäsen.. :) ja miten kyseiseen mopoon lisätään etupumppuihin öljyä vai saako lisättyä ollenkaan ? jos saa niin mitä öljyä ?
Hommaat toisen etujarrusatulan ja patentoit sen siihen takajarrulevyyn. Vaatii aika paljon oma-aloitteisuutta ja näppäryyttä, mutta parempaa keinoa en keksi.

Kyllä niihin pumppuihin saa öljyä lisättyä, itse olen Skyteamiin käyttänyt Bel-Rayn front fork oilia.
Sen öljyn lisäyksenkin voit itse katsoa, eli todennäköisesti T-palassa on ruuvit mitkä irroitetaan ja siitä lisätään öljyä.

juuu..

Ok. kiitti neuvoista !

joo kyllä

joo kyllä tohon solifer supermotoon saa vaihdettua etupumppuihin öljyä se säiliö on siinä kaasu kahvan viressä se aika iso loota nii sen vaa avaat ristipää ruuvaril nii sit siinä on sellane muovinen läppä otat sen vaa pois ja laitat lisää öljyä ja se öljy on DOT-4 jos mä muistan väärin nii se oikee öljy lukee siinä lootan kannessa
Huomaathan että kyse oli etupumpuista eli etuhaarukan iskunvaimentimista, ei jarrusta.
Käyks tämmönen alkuperäseen skyteam mankiin?

http://kauppa.motorpower.fi/product_details.php?p=58

Mites toi käy muiden vakio-osien kans vai mitä muuta osii pitäis vaihtaa, jotta toi toimis "ongelmitta" ja kestäisi tommosta?

vastatkaa..

...VASTATKAA!

MO

Kyl luulisin et käy.. tuleehan siinä mukana kaasutin ym muut.. Mut voithan sä tonne Motor Powerille soittaa jos epäröit. Eiköhän ne sielä sen tietää.
Moottori menee suoraan kiinni, ja jos sähköjen kanssa ei tule ongelmia niin pitäis toimia. Putki kannattaa ehkä vaihtaa johonkin paremmin virtaavampaan.
jeps, millanen jännitteen säädin tohon pitäis hankkii ettei sähköjen kanssa tuu ongelmia?
Kai siinä tulee jännitteensäädin mukana jos sähkötkin tulee. Ajattelin vaan että jos asennuksessa menee jotain vituilleen niin voi olla ettei sytytys toimi. Jos jännitteensäädin ei kuulu settiin mukaan niin tilaat samaan syssyyn Motorpowerilta Skyteamiin sopivan 12v säätimen.

tällästä...

Moi ! Mistä löydän solifer supermotoon koropalan ja sopiiko tää tehopuola kyseiseen mopoon. http://www.virijavara.fi/shop/?76,suurtehopuola-31000-v Jos sopii niin paljoko tuo lisää nopeutta ? tulpanjohto näyttäis liika lyhyeltä mut pystyykö jotenki pidentään ? ottamalla esimerkiksi alkuperäisen tulpanjohdon. Aattelin myös hommata virinokan eli onko vaikea asentaa ja mikä olis hyvä eturatas vakion tilalle ja mistä löytyy.. laittakaa linkkiä !
Koropalan voit tehdä itse, ei ole vaikeaa, kunhan muistat käyttää tarpeeksi vahvaa metallia. Tota puolaa en kyllä nää hyödylliseks näin pienellä nelarilla, joten kannattaa unohtaa se. Ja myös virinokka, koska on helpompaa ostaa Motorpowerilta 72cc-kitti. Näihin ei taida Suomesta löytyäkään virinokkia ja pienen tilan vuoksi venttiilit voi otta mäntään kiinni virinokalla. Paras tehoalue myös nousee ylemmäs, eli ajettavuus on sama ku kakstahtisilla; vain korkeilla kierroksilla mennään.

Tarkista miten ketjujako menee ja hommaa siihen sopiva eturatas, piikin tai kaksi isompi kuin vakio.

Venttiilit kantaa..

Mikä vikana kun noin 50-60km välein joudun säätään imuventtiiliä kun tuntuu et puristukset häviää pikkuhiljaa ja mopo lähtee aina vaan huonommin käymään.. Olisko venttiili päässy palamaan tai kannessa jotain vikaa ?
Olisko kone väljä? Tai sit voit kokeilla vaihtaa uuden imuvenan.

Kysymys

Tietääkö kukaan mikä olis sopiva suuttimen koko kun vakiosuuttimella (60) booaa niin vitusti ja isommalla (75) röpöttää vieläki enemmän. Et olisko 70 koko hyvä? Mankissa tällä hetkellä tehari, kohta myös powerfilter, imukaulasta kurit pois (tartteeko porata vai onko siel kaulas vaan semmonen "rengas" minkä saa vaik vasaralla pois?), 15p eturatas ja kaasarin kurit poies (mites ne kaasarin kurit on siinä, saako pois helposti ja miten saa?). Kun nämä kaikki olen tehny, niin mitä vielä pitäis tehdä jotta mankin saa kulkemaan vieläki paremmin (isompaa konetta en oo lähiaikoina ainakaan ostamas)?
Ja millä ihmeen konstilla saan ne imukaulan kannassa olevat ruuvit irti? Näyttää olevan ihan oudot ruuvit, eikä niitä saa millään siitä irti. Joku semmonen ristipää-ruuvi missä on semmonen ihme pallo keskellä, vähän tähden muotonen mitä ei saa pois sitte millään työkalulla.

Käykö muutes jincheng mankin imukaula skyteamiin? Ei löytyny skyteamin imukauloi moposportist nii päätin ostaa tommosen. Näyttää olevan suhtkoht samanlainen, jinkun ehkä hitusen pienempi.

Nopeeta vastausta kts.

VASTATKAA

VASTATKAA
Motorpowerilta saa Skyteamin kuritonta imukaulaa, Jinchengin imukaulan sopivuudesta en tiedä, mutta ne Skyttarin oudot ruuvit on torx-ruuveja. Ostat Biltemasta torx-sarjan (maksaa ehkä 8e).

Skyteamin alkuperäisestä imukaulasta saa kurit pois vuosimallista riippuen joko naputtelemalla tai poraamalla.

Powerfilter tuhoaa koneen, osta vaahtomuovisuodatin.

75 vois olla hyvä suutin uuden suodattimen, imukaulan kurien poistamisen ja teharin laiton jälkeen, muuten se on liian iso.

Jos lisää tehoa haluat niin osta Dellorto PHBG 16mm. Tosin sitä varten kannattaa avartaa kantta.

Powerfilter

...Tuhoaa koneen? Kuinka se "tuhoaa" ja missä ajassa? Ei luulisi, että kaupat myy sellaisia osia jotka tuhoaa koneen. Riittääkö jos vaan putsaa sen tietyin väliajoin? Itelläni ihan hyvin toiminu.

Laitoin muutes nyt kurittoman imukaulan, otin kurit poies viilan avulla. Elikkä nyt siis kiinni tehari,powerfilter,kuriton imukaula ja 75 suutin, kulkee täysiä jtn 65km/h. Seuraava "viri" minkä teen on varmaan välitysten vaihto, mitkäs olis hyvät välit mis kiihtyy hyvin mut kulkee enemmä ku ton 65? Ja onko vakiokaasarissa mitään "kureja" tai muualla mopossa enään?

Ulkonäön puolelta olis tarkotus ottaa tarakka veks, laittaa rekkarikilpi lokariin ja kiinnittää takavalo + vilkut penkin alle. Vakiovilkut olis tarkotus vaihtaa hiukan pienempiin halogeeni-vilkkuihin ja tangoksi timeless pit bike.

Noi jouset ei muuten skyteamis kestä yhtään mitään, mitkäs olis hyvät mitkä kestää katukivetki? Tarkotus olis kans tehä korkeempi ja hienompi swingi, kokemuksia? Kantsiiks ostaa täysin uus vai mitä?

Vielä pari kysymystä..

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=02519 <- tuokos se tarkoittamas kaasutin oli? Hiukan kallis vain mutta enköhän semmosen hommaa kun rahaa on. Paljos kulkee tuon kanssa ja tartteeko vaihtaa suutinta ollenkaan?

Sitten vielä yksi kysymys. Tiedätkö mittään rajottimista? Olis ihan jees hankkia jonkinlainen rajoitin mankiin ettei poliisit yllätä :) Kokemuksia?

Kiitos ihan HIRVEÄSTI jos vielä vaivaudut vastaamaan näihin, susta ollu tosi paljon apua :) Ite kun satun olee senverta laiska etten jaksa muualta ettiä tietoa :D
Huhhuh, onpa kysymyksiä. Ekaks raadan täyttä työpäivää ja ilta menee sit täällä...

Powerfilter päästää oravatkin läpi, eli koneeseen pääsee hiekkaa ja pölyä, joka kuluttaa konetta, ja kohta masiina onkin sit väljä.

Rupeaa Skyttaristas kohta loppumaan vääntö jos ratastat liikaa. Itselläni on tällä hetkellä kuriton imukaula ja putki, edessä 14-piikkinen eturatas, kulkee vähän alle 65km/h. Dellorton kanssa (eli just ton, minkä linkitit, itse tilasin kanssa Mopo-sportilta) oli 15/38-välit, niillä meni ihan kelvosti tämmöisen 90kg äijän alla tasasella 70km/h ja alamäkeen 82km/h. Eli vakiokaasarille isoin (riippuen kuskin painosta) eturatas on 15- tai 16-piikkinen (takana vakio eli 40). Dellukan kanssa voi sit heittää raskaampia välejä.

Muualla mopossa sitten ei enää olekaan kureja.

Motorpowerilta löytää paljon swingejä mankiin, ja jotkut koroiskarit kaveriks sille.

Dellorton kanssa kannattaa tilata suuttimia isompi läjä. Omassani toimi jotenkin vakiosuuttimella, kun taas kaverin Hondassa saatiin säädöt kohdalleen perstuntumalla laittamalla pienin suutin mikä sillä hetkellä löytyi. Eihän se kaasari vauhtia tuo, mutta vääntöä, jolloin voi ratastaa pidemmälle.

Rajoitin oli (ja on edelleen) Skyteamissa kiinni. Poliisit ainakin huomas sen, mut se olikin säädetty ihan päin helvettiä. Ei ne sitä kyllä löytäny, mut enpähän välttyny sakoiltakaan. Kyllä se rajoitin toimii jos sen saa säädettyä, mutta itselläni ei riitä mielenkiinto siihen. Tosin tolla tehari/Dellorto-setupilla poliisit ja sakot tulee kuin itsestään. Jos ei muuta niin rakenteellisesta muutoksesta.

Toivottavasti tosta selityksestä oli apua.
Kts Mankibomber noista vastauksista. Millanen pytty muutes tossa skyteamissas on?
Vakiopytty, ajettu n. 9700km. Ei ainakaan vielä ole väljä, mutta männänrenkaat aion vaihtaa varmaankin syksyllä, kymppitonni alkuperäisillä on jo kova juttu.
Eipähän saanut kymppitonnia täyteen vakiopytyllä, mäntä oli sen verran huonossa kunnossa, mut nyt on sit 72cc, kyllä kulkee. Suosittelen!
torx

Solifer enduron nokkaketjun säätö

Mites tuo tehdään vai voiko sitä säätää?Miten useasti joudutte säätämään venat kun tuntuu että säädöt katoo aika nopeasti
Nokkaketjun kireyden säätö on automaattinen, ei tarvitse säätää. Venat säädän noin 2000-3000km välein. Tarkista seos.

Moro!

Tietääkö kukaa mist vois ostaa solifer sm 2008 malliin takarattaan? sais olla jotain 58-52 hampaista vastatkaa ja linkkejä voi pistää kaupoista.
ps.
Itte oon ettiny eikä vastaan oo tullu ;<
Kokeile Wandamotorilta. Eikös ketjujako ole 415? Siihen etsit vain sopivalla pulttijaolla olevan rattaan.
ketju jako on 428 ja siihen ei löydy rattaita...mutta on olemassa sopivia takarattaita 420 jaolla tuolla-----> http://sparewheel.net/p/p_info/i/356 ...mutta tämän laittamisen kanssa tarvii uudet ketjut ja eturattaan myös 420 jaolla

Käynnistys ongelma

Mikäköhän voisi olla syynä kun polkimella yrittää käynnistää niin ei lähde sitten millään.Työntämällä kyllä lähtee hyvin.Kyseessä siis pojan solifer enduro 2009.Startti on poistettu.

Rajoitin

Heh, löysin tämmösen rajottimen Moposportilta:

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=319-804

Toi nähtävästi käy mankeihin (Skyteamiin), mikäköhän olis paras piilo mihin ton vois sijottaa ettei poliisit löydä?

Piilota vaan omaa

nii ei poliisi löydä:D

ps. mitä meinaat tehdä sitte, kun se rajotin löytyy onnettomuustutkinnassa, jos sä oot semmosen menny asentamaan mopoos (katsastamattomaan, rekisteröimättömään ja vakuuttamattomaan MOOTTORIPYÖRÄÄN)?

No hahhahhaa

Joku angstinen teini taas vauhdissa? Tuskinpa mun tieni koskaan mihinkään onnettomuustutkintaan edes päätyy, senverran huolellisuutta löytyy :)
Mullakin oli just tuo rajoitin, ja vaikka se oli vain penkin alla piilossa jännitteensäätimen vieressä, niin ei ne paskalakit sitä löytäny.
mikäpä olisi neuvosi kun solikka ei lähde käyntii?? siis ihan pakasta revitty peli, bensaa se saa mut
kipinää ei tunnu tulevan tulpalle asti.Missä vois olla vika??

sama juttu...

Kannattaa katsoa tulpan hattuun.

Itsellä sielä oli muovia esteenä. En tiedä miksi, mutta oli vain.

Revin muovit pois ja käyntiin lähti.
Näissä on joissakin kuulemma huono tulpanhattu, joka kannattaa vaihtaa häiriösuojattuun, mutta omalla menopelilläni ei ole ikinä ollut kipinä hukassa, vaikka koneessa onkin ns. paska tulpanhattu.

Tarkista että se kipinä tulee tai jää tulematta. Jos jää tulematta niin vika on muualla sytytysjärjestelmässä.
oisko jollain kokemusta ton 70cc setin asentamisesta ku haluaisin hieman ohjeita tai vinkkejä jotka on tärkeita sen asentamisessa
Itselleni asensin sellaisen juuri viime viikolla. Ei se ole sen vaikeampaa kuin vakiolaitoksen poispurkaminen. Kunhan muistat missä järjestyksessä otit minkäkin osan pois. Ja katso ettei ajoitukset mene päin helvettiä.

Jos tulee kysyttävää niin kysy.
toiko minkälaista teho lisäystä?? paljo kulkee??
Vääntöä tuli aivan perkeleesti vakioon verrattuna, 14/40-väleillä meni 70km/h tasaisella ja ihan mihin tahansa ylämäkeen samaa vauhtia.

Nykyiset virit: 72cc, isompivenainen kansi, 20mm Walbro, kuriton vakioputki, 17/40-välit, tämänhetkiset huiput 85km/h (ajajana 90kg jätkä), testattu kevarin mittariin, jonka käyn joku päivä testaamassa GPS:ään. Noilla väleillä jaksaa kiihtyä vielä jonkun verran ylämäkeenkin. Ja Walbro on soikeakurkkuinen, eli varmaankin joku 18mm oikeasti.
Niin, ja mopo on Skyteam Monkey.
Taas tipahtanu tämäkin...

Kysymys

Nii sopiikohan toi päivityssarja solifer enduroon suoraan kiinni? ja putki ja imukauka?? Ainaki wikipedian mukaan..... :)
Sama konehan näissä nelari-Skyttareissa on ku Solikassakin. Kyllä se menee jos osaa asentaa.

Kannattaa sit hommata isompaa kaasaria ja mahdollisesti jonkinlaista avarampaa putkea, niin saat enemmän tehoa irti.

Viel kyssää.. :D

Nii mahtaiskoha tommone dellerto 18mm tai 20mm kaasari mennä solikkaa? Vai pitääks imukaulaki vaihtaa
älä hyvä ihminen osta noin isoa kaasaria korkeintaan 16mm vakio pytylle

.....

Siis tarkotin jos hankin motorpowerin päivityssarjan 50->72cc
Dellorto PHBG vois olla ihan hyvä vaihtoehto, ja siihen pitää hommata tietysti PHBG:n imukaula, joka taisi olla 21mm sisähalkaisijaltaan (72cc-kitin mukana tulevan kannen imuaukko on 22mm niin ei tarvitse avartaa).
PHBG:hän tulee kiinni ihan eri tavalla imukaulaan kuin nämä Mikuni-tyyliset kaasarit mitä näissä on vakiona.

Riippuu itsestäsi kumman otat, periaatteen tasolla mitä isompi kaasari, sitä korkeammalla paras kierrosalue on. Kumpikin käy aivan varmasti, mutta 18-millisellä tehot ovat keskialueella, kun taas 20-millisellä tehot ovat vähän ylempänä.

Jos ihan huipputehoja haluat niin ota 20mm.

Kiitos. :)

Niin sitä vielä että mahtaakohan Solifer Endruro merkkiseenn mopoon saada Dellerton imukauloja,vai sopiikohan mankin siihen?
Se mankin imukaula sopii, koska nämä kiinannelarikoneet on lähes poikkeuksetta Hondatype-koneita, eli mankin koneen kopiota.

:)

Okei. Kiitti vastauksista. Ja eikun virittään :D

yks viel -.-

eli tommosen pitäsi sopii?? http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=3320
nyt on ilmestynyt sellanen ongelma että 1/4 kierroksilla moottori ja mopo tärisee oudosti mutta kovilla kierroksilla menee normaalia pehmeämmin joten jos jollain on kokemusta tai tietää mistä johtuu olisin kiitollinen...kyseessä solifer supermoto
Kyllä, tuo imukaula menee.

Ja mulla on kanssa sama "ongelma" että alkukaasulla koko mopo tärisee, mutta ku ottaa enemmän kierroksia niin toimii ihan normaalisti.

Kannattaa silti tarkistaa moottorin kiinnitykset.

..............................................

paljos tommone mopo vie enemmän bensiiniä vakioo verrattuna jos hankkii vaikka 20mm dellerto?

VASTATKAAAA

VASTATKAAAA
Vakiopytylle ei kannata 20mm kaasaria hankkia missään nimessä, on aivan liian iso, eli turhaa bensankulutusta ja säätämistä. Vakiolle korkeintaan 16mm.

Eipä tuo 20mm syö ainakaan isomman pytyn kanssa hirveästi enempää bensaa, kun ei tarvitse koko aikaa ajaa kaasu pohjassa.

Siis missä sä tällä sitten

Radalla taikka jossain muulla suljetulla alueella? Tieliikenteessä tuskin...
Rata- ja piharälläystä varten on 110cc krossi, 72cc on ihan tieliikenteeseen.

Oot sitten varmaan katsastanut

Eihän tommosella muuten ajella tieliikenteessä? Oliko helppo saada kilpiin ?
Joo, on melkein moottoripyöräkilvissä.

Nyt voisit jatkaa vittuilureissuas muualle.
siis kuka nyt ei virittäis mopoaan kulkemaan sellasta 70-100 km/h. MItä välii vaikka muutamaan puuhun ajaa tai muutama mummo alle jää... Me ollaan BOMBEREITA!!!!! SATTAANAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! Kukkahattutädit voi mennä imeen siankelliä!!!!!!
Ei sitä tarvitse ajaa kuin sika vaikka mopo kulkeekin.

Ja Giannellia ei kannateta.

kysymys

nii sitä et jos pistää sen motorpowerin 72cc sarjan nii pitääks ol mitää erikois työkaluja ja mitään muita "taitoja"
Perustyökalut riittää (kiinto- ja hylsyavaimia, pihdit), jos imukaula on kiinni pistetorxeilla (Skyteam) niin tietysti sitten pistetorx-sarja.

Taitoja kannattaa olla sen verran että osaat varmasti purkaa ja kasata kannen ja sylinterin. Kannattaa myös varoa ettei ajoitukset mene päin helvettiä. Myös männäntapin sokkien (vittumainen laittaa!) kanssa kannattaa olla varovainen ettei ne napsahda poikki tai tipahda kampikammioon.
joo kannattaa laittaa siihenjotaki eteen ettei ne sokat putoo sinne. Sieltä niit on kiva onkiii ;D

Kyseliä

nii ostitteko sen päivityssarjan 72cc motorpowerilta ja maksoko sen 160E?
Kyllä. Siihen päivityssarjan kanteen pitää sitten ottaa vanhasta kannesta nokka-akselin läpi menevä akselipultti, vasemmanpuoleisen sivun pyöreä suojakansi, venttiilikoneiston suojalätkä (eli se päätylätkä) ja venttiilien säätöreikien korkit. Tai sitten ne voi tilata samalla tilauksella Motorpowerilta.

SOLIFER SM HUOLTO !

Kertoisko joku että mitkä kaikki mopon osat tulisi tarkastaa/vaihtaa kun huollan moponi ? venttiilit oon säätäny ja öljyt vaihtanu mutta mitä muuta vielä ? Olen aika pikkutarkka ja haluaisin tehä ihan TÄYDELLISEN hullon.. ja mikähän mahtaa olla vikana kun tulee moottorin huohottajan letkusta välillä pakokaasua ja öljyä ? Muuten mopo toimii moitteettomasti.
No siinähän se perushuolto on, että säädetään venat, vaihdetaan öljyt ja tulppa. Sitten jarrujen toiminnan tarkistus/säätö, ketjujen kiristys/rasvaaminen ja tämmöiset normaalit toimenpiteet.

Jos moottorin huohotinletkusta tulee öljyä ja höyryä, se meinaa että öljyä on liikaa. Solikan (Skyteamin) moottoriin menee 0,7l öljyä. Ylimääräisen se sylkee ulos sieltä huohotinletkusta.

Sylinterin asennus..

Vaihdoin solifer supermotooni kannentiivisteen ja nyt on ongelma ku en oo varma että misä asennossa sen nokka-akselin kuuluu olla ettei venat osu mäntään..siispä kertoisko joku nyt että miten tiedän sen "oikean" asennon ? Tarkat ohjeet kiitos !
Magneetosta näkyviin se ajoitusmerkki T (siitä kromisesta tarkistussilmästä saat sen näkyviin) ja nokkaketjun rattaan ajoitusmerkki (se pallo ja missä lukee JLLC) pitää olla kannen ajoitusmerkin kohdalla eli osoittaa sinne etupyörää kohden (siinä kannessa on semmoinen pieni "lovi" merkkinä, sen kohdalle). Sitten vain nokkaketju paikoilleen ja kone kasaan, niin pitäis toimia.

Mä joo

Eli mikä on mun kinroad windbell xt50qt-2 cdi boksin rajoitin johto ku haluttas pistää poikki :)
Eipä ole tietoa kun en ole joutunut pelaamaan niin paljoa skoottereiden kanssa.

ps. Täällä on myös moposkootteripuoli noille skobakysymyksille.

Paljo kulkis

Eli paljo kulkis näil vireil + kertokaa mitkä välit olis hyvät (et kiihtyis myös hyvin, kuski painaa 60kg)

20mm kaasari
72cc pytty
Powerfilsu
Kuriton putki (miten vakioputkest pois)

+ mitä muut virii et menis mahollisemman lujaa?

MINKÄ KOKONE SUUTIN NOIL?

Vaik täl hetkel virei on vain filtteri ja kuriton imukaula, kulkee silti ihmeen hyvin, 65km/h tai jopa yli.

Vastaus

Se menee sen 85 km/h ---->

Meneekö??

eli meneekö tää:http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=163-718 72cc pytyn kaa???
Eipä kannata SHA:n imukaulaa laittaa 72cc:n kanssa, koska tuohon imukaulaan menevät vain Dellorto SHA-kaasarit, joita ei saa sitten millään säätöihin ja joiden suurin koko on 16mm. Jos Dellorton ostat niin osta PHBG.

Tästä imukaula:

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=163-427

Ja tästä kaasari:

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=02571

Tuossa on siis 20mm Dellorto, mutta myös 18mm on hyvän kokoinen.
Vaihda powerfilter mielummin Uni Filteriin (tai Pipercross, kumminkin joku vaahtomuovisuodatin), on parempi eikä päästä niin paljoa roskia lävitseen.

Taitaa olla Solifer kyseessä? Oletan niin joten annan siihen sitten ohjeet.

Noilla vireillä menee varmaankin sen 80km/h (2 päällä noin 70km/h), jos vaihdat eteen 3-4 numeroa isomman rattaan.

Veikkaisin että putken kuristus on joko alkukäyrässä tai sitten putki on vain yksinkertaisesti rakennettu niin että se ahdistaa, eli siinä ei ole muuta kuria kuin koko putki.

Jos tosta vielä haluat tehoa lisää irti niin teharia peliin. Siinähän kinkkinen homma onkin, koska eipä taida Suomenmaalta löytyä Solikkaan bolt-on-teharia. Eli putken kanssa vaihtoehdot ovat että teet itse koko putken tai sitten ostat jonkun putken mikä menee pienellä modauksella kiinni.

Suutin on ihan mopokohtainen asia, mutta veikkaisin että 80-90-haarukasta löytyy oikea koko.

....

Kiitti vinkeist. Niin tiedätkös vielä mistä sais sen 3-4 numeroa isomman eturattaan?? En viitsisi suomen ulkopuolelta tilata.Ja tuleeko siihen joku stoppari?
Tulisiko tämä 3-4 numeroa isompi ratas Skyteamiin vai Soliferiin?

vastaus

Solifer enduro vm:2008
Ketjujako on 428 ja siihen ei kuulemma löydy rattaita, mutta jos vaihdat molemmat rattaat 420-jaolla oleviin (ja ketjut kanssa), niin pitäis kuulemma löytyä.

http://sparewheel.net/p/p_info/i/356

Tosta takaratas.

Honda Monkeyn eturattaat pitäis sopia.

Ja sitten tilaat kanssa ketjut 420-jaolla.

Kiitos...

Kiitti mutta kyseessä on Skyteam Monkey 09'

Muuten

Olin ton viestin (kysyin et paljo kulkee niillä ja niillä vireil..) alkuperänen lähettäjä, en siis oo toi nimimerkki "joku random"..
Jaa, muutetaanpa ohjeita sitten jos on manki kyseessä (sama menopeli kuin mulla, vielä samaa vuosimallia):

Mulla Skyteam Monkey kulkee 18mm kaasarilla (vaahtomuovisuodattimella), 72cc-kitillä, kurittomalla vakioputkella ja 17/40-väleillä 85km/h, tolla eturattaalla jaksaa vielä kiihtyä ylämäessä nelosella, vaikka painankin noin 90kg.

Skyttarimanan putkessa on alkukäyrässä kuri. Otat putken pois ja tunnustelet niin tunnet kurin siinä parin sentin etäisyydellä putken alkupäästä. Se on semmoinen pieni nyppylä siinä putken seinällä, poraat/viilaat sen pois, niin kaasut virtaa heti paremmin.

Loppupillissä on myös kuri, mutta sitä ei välttämättä kannata ottaa pois, ei varsinkaan jos haluaa pitää vakion näköisenä.

Eikä sen alkukäyrän katalysaattoripömpelin poistaminen auta mitään, joten sitäkään ei kannata poistaa.

Tehareita saa parhaiten Motorpowerilta ja Wandamotorilta.

Kiitti

Kiitos, elikkä reilu 30kg kevyemmällä kuskilla ja noilla vireillä kulkis varmaan lähemmäs 90km/h. Noilla vireillä siis mopo lähtis luultavasti parhaiten (en oo isompaa moottorii ostamassa, enkä teharia, kun se ei mitään vaikutakaan), vai?

Ootkos tehny mitään muuta mopolles, tyyliin avartanu kantta (onko vaikeeta?) tai esim. keventäny osia, yms.? Keuliiko hyvin? :DD
Kyllä se 72cc riittää tohon mopoon ihan hyvin, ja sen kanssa jos teharia laittaa niin se rupeaa jo jonkin verran vaikuttamaan, mutta vakioputkellakin pärjää ihan hyvin koska se on paljon avarampi kuin Hondan putki (niihin sitä teharia suositellaan eniten).

Jos Motorpowerilta tilaa sen 72cc-setin niin mukana saa isompivenaisen kannen, eli ei tarvitse tehdä muuta kuin laittaa isomman pytyn kanssa parempi kansi. Jos taas tilaa vain pytyn niin vakiokantta pitää avartaa ja lisätä alatiivisteitä, sen takia suosittelen ihan suosiolla sitä Motorpowerin settiä. Dellorto PHBG:n imukaulan sisähalkaisija on 21mm ja 72cc-kannen imukanava on 22mm, eli menee ihan bolt-onina. Itselläni oli 23mm imukaula, joten avarsin Dremelillä sen millin pois siitä kannen alkupäästä, ja hyvin on toiminut.

Ei ole osia tarvinnut keventää, vaan ihan isommalla pytyllä ja kaasarilla toimii hyvin. Ja noilla väleillä (17/40) ja taidottoman keulijan alla keulii helposti kakkosella kaasusta ja pienellä nykäisyllä, taitavamman ja kevyemmän keulijan alla keulii varmasti kolmosella, kevyemmillä väleillä saa varmaan nelosellakin hytin pystyyn.

???????

Nii meinaan tilata ton 72cc setin nii kauan kestää tulla ja paljon poostimaksu?
Kyllä se alle viikossa tulee. Postimaksut näkee Motorpowerin sivuilta tilatessa.

??

pystyiskö näihin vaihtaa tulpanhatun...kyseessä solifer supermoto
Pystyy eikä ole edes vaikeata. Kierrät vanhan tulpanhatun irti ja laitat uuden kiinni.

????

Mistä löytyis suutin solifer enduroon ja mikä olisi sopiva koko? Tiedän että Sparewheeliltä saa,mutta liike on oulussa ja itse täältä Raumalta olen. niin en viitsisi oulusta pelkkää suutinta tilata. Olen ottanut imukaulan kurit pois ja menee sen 60km/h. paljonkohan isompi suutin antaa tehonlisää?
Nelarissa isompi suutin ei anna itsessään tehonlisää, vaan polttoaineseos pitää saada tarpeeksi rikkaaksi ettei kone käy laihalla. Eli siis jätä ajamiset sikseen kunnes olet saanut isomman suuttimen, muuten voit joutua tilaamaan samalla reissulla uuden pytyn, männän ja venttiilit.

Suutin on 4mm kierteellä (Deni-kaasarissa), voit käydä paikallisista motoliikkeistä kysymässä löytyykö. Ota myös vanha suutin mukaan, että osaavat samanlaista etsiä. Kokoa 70 oleva suutin pitäisi käydä kurittoman imukaulan kanssa.

solkoo

Joo. kiitti neuvoista. mut harmiku sitä 72cc sarjaa ei enää myydä ja en tie mikä sylinteri siihe solifer mallii menee.
Noita 72cc-settejä voi myös löytää käytettyinä. Skyteamin osat käy.

?

solikka lähtee kylmänä huonosti käyntiin eli aina joutuu laittaa ryypyn päälle... ja tiedän että vika on kaasarissa(olen vaihtanut kaasariksi dellorton 16mm) joten miten pitäisi säätä kaasaria
Säädä ilmaruuvia. Toimiiko muuten hyvin?
juu muuten toimii melko hyvä... oisko jotain arviota paljon pitäis aukaista nii vois siitä sit lähtee ettimää
solikassa taas vaihteeksi vikaa...tänä aamuna olin lähtemässä kouluun ja polkasin käyntiin niin huomasin ettei ollut juuri ollenkaan puristuksia no joten ihmeen kaupalla sain sen käyntiin ...mutta takasin tullessa työntämällä käyntiin...mikä vikana ajettu vasta 3300km
Onko koneessa viriä? Itselläni kävi samanlailla kesällä, kone oli liian kulunu.
vaihettu kaasariks dellorto ...mitä tarkotat liian kuluneella?
Siis väljä kone, eli ajeltu joko liian laihoilla seoksilla tai muuten kussu (pientä imuvuotoa tms...).

Mites venttiilien säätö? Milloin tehty viimeksi?
säädetty noin 300 km sit...mut voishan ne tarkistaa
Lämpimällä koneella laita noin 1 1/2 kierrosta auki ja rupeat siitä sit säätämään.
mun siskon soliferi skootteri kiihtyy 0-30km/h 5 sekunnis tai jopa nopeemmin
Mun Skyteam Monkey kiihtyy 0-60km/h noin 5 sekunnissa.

:)

ja mun solifer supermoto vakion 0-50km h noin puoli tuntia.

Vastauksia vastauksia

Moro. Elikkäs olen ostammassa 125cc lifania solifer enduro merkkiseen mopoon.Jotkut sanoo että se ei menisi siihen suoraan kiinni ja runkoa tarvisi "muunnella"??? Onko tossa mitään perää? ja sit se kiinnitys sielt alhaalta on vissii vähä erilainen lifanin koneessa ku solkon alkuperäsessä? kiva,jos viitsisitte vastata
kysy motonetin käyttäjältä skymadnes...hänellä on juuri tuollainen lifan 125
no niin nyt on mopo ollut tehoton sen jälkeen kun poljin löi tyhjää eikä meinannut lähtee käyntii...pitäiskö venttiilit säätää vai mitä pitäis tehä...lukekaa aikasemmista niin ymmärrätte mistä kyse
Avaa kone ja tarkista sieltä tilanne.
Sama konehan Solikassa on kuin Skyteamissakin, ja Skyteamiin menee heittämällä Lifanin koneet kiinni rungon alkuperäisiin kiinnikkeisiin (ainakin mankiin).
näissä enduroissa ja smotoissa on se huono puoli että ketjulinja menee perseelleen http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/300138/cat/500/ppuser/33272 tuossa asiasta hieman
Ahaa, olenhan mä nähnyt tämän Kerstin kuvan aiemminkin. Solikassa taitaa myös olla se eturatas 428-jaolla. Meneekö siihen mankin eturattaat muuten?
juu muuten passaa mankin rattaat ketjujako vaa väärä ja tarvii myös sit mankin lukituslevyn
Ketjujaon tiesin, mietin vain sopiiko ne siihen akseliin.

No jaa, ainahan Solikkaan voi hommata 72cc:n.

ei voi

Paitsi motorpower ei myy niit enää
Tiedän, mutta saa niitä pyttyjä (72cc) muualtakin. Ja Jinchengin vakiokansi on kuulemma samanlainen kuin Hondan VM-kansi, eli samanlainen kuin siinä Motorpowerin 72cc-setissä mukana tuleva (23/20-venat), eli jostain hommaat vain Jinkun kannen ja 72cc-pytyn. Tosin pitää varmistaa toi Jinkun kannen paikkansapitävyys.

Onko kukaan soittanut Motorpowerille ja kysynyt onko niitä settejä enää myynnissä?
Tuo on 81,2cc, ei 72cc (joka on oikeasti 71,8cc). 84,5cc-pyttyjäkin olen nähnyt.

Kaipa tuo menisi VM-kannen (Jinkku) kanssa, ja alakerta varmaan kestäisikin, mutta jäykemmät kytkinjouset rupeavat olemaan tarpeelliset noin ison pytyn kanssa.

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=100-407

Tuossa on 72cc. Muuten sama pytty kuin tuo 81,2cc mutta poraus on hieman järeämmän kokoista. Suosittelen kumminkin ensiksi hommaamaan 72cc:n.
Ei kannata koska toi on samankokoinen kuin Soliferin vakiokansi. Menee se 72cc vakiokannellekin mutta alapään tiivisteitä tarvitsee useamman ettei venat ja mäntä kohtaa.

Kannattaa nyt odottaa hetkinen, voi olla että Motorpowerilta on vain loppu ne sylinterisarjat, eikä kontin tuleminen Kiinasta Suomeen ole kauhean nopeaa.

nbnbn

no sori pasi

Eturatas..

Moi! Mistä löydän solifer supermotoon 15-piikkisen eturattaan ? Paljoko tulee lisää nopeutta jos mopossani on powerfilter, turbokit änkkä ja kuriton imukaula ? Moponi kulkee nyt 65km/h.. kertokaa myös lisää viritysohjeita ilman että täytyis pyttyä ruveta vaihtamaan.. Ja laittakaa linkkiä mistä löytäis kyseisen eturattaan !
huippunopeus tippuu jos laitat 15 piikkisen eturattaan koska ei jaksa kiertää viimeisillä vaihteilla eli ei kannata vaihtaa eturatasta(itselläni on 12 isomman kaasarin kanssa),vakio 13 on hyvä...kaasarin vaihto tuo mukavasti kiihtyvyyttä
Isomman kaasarin jos vaihdat niin sitten kannattaa ruveta ratastamaankin, kurittomalla vakiolla 14-piikkinen voisi vielä mennä, ainut huono juttu on että 428-jaolla olevia rattaita (Solikan vakiot) on kuulemma perkeleen vaikea löytää, joten helpommaks menee kun tilaa Sparelta 420-jaolla olevan takarattaan, ketjut ja mankin eturattaan.

Isommalla kaasarilla tietysti saat tehoa lisää. Lue tuolta ylhäältä enemmän asiaa näistä, ettei tarttee aina esittää samoja kysymyksiä.
kyllä voit laittaa 14 piikkisen vakiolle jos tykkäät työntää ylämäkiin:D

skyteam pbr

käykös muuten motor powerissa myytävät tuplaputket pbr:ään vai joutuukos siinä tekee jonku isommanki projekti et saa ne kiinni?
Varmaksi en osaa sanoa, mutta eiköhän ne mene. Voi olla että jos ei mene niin ongelma on siinä että ottaa kiinni takajarrupolkimeen.
Juu, mutta tuossapa kirjoitin että kurittomalle vakiolle, eli vakiosylinteri ja kaasari, mutta kurit kannattaa kyllä ottaa pois ennen minkäänlaista ratastusta.
en kyllä silti suosittele laittamaan 14 piikkistä vaikka on kuriton ...siis solikkaan koska jo 13 piikkisellä kiihtyminen on todella hidasta ja eikä päästä loppu kierroksille ilman alamäkeä...mutta jokainen tekee tavallaan
No, Solikkaa en ole omistanut, mutta kyllä mankilla kurittomana yhden piikin isommalla eturattaalla oli jo niin kova kierroskone että mäntä kiehahti.

Häh???

En tajuu ku jotkut pistää 72cc tai 125cc. itselläni on solifer enduro ja olen ottanut imukaulan kurit pois ja suutin 70. menee tasasella 60 ja loivaa alamäkee 65-70km h se on mielestäni ihan riittävä vauhti...
Itsekin ajoin aluksi noin 6000km vakiolla, jonka jälkeen ajoin seuraavat 4000km joko kurittomalla imukaulalla tai Dellortolla. Kun vakiokone kärähti hommasin 72cc:n. Eniten vakiokoneessa vituttaa se koneen luonne; kaasu pohjassa kierrokset on tapissa. Isommalla koneella ei tarvitse ajaa kuin pintakaasulla, ja kulutuskin on samaa luokkaa vakion kanssa.

Itselläni se ei ole juuri vauhdista vaan tehosta ja väännöstä kiinni tuo isomman sylinterin laittaminen.

Jokainen laittaa niin paljon viriä kuin itse haluaa. Tosin 125cc mopon rungossa ja kilvissä rupeaa olemaan jo liikaa. Vakio-alakertaan menevät isommat sylinterit on vielä O.K.

fsag

käyx honda mankin eturatas solkooo
Käy, mutta samalla pitää vaihtaa takaratas ja ketjut 420-jaolla oleviin.

Voisitte lapsukaiset lukea viestiketjun läpi ennenkuin kysytte samaa asiaa sadatta kertaa.

asfsa

mä oon jo kaksyt vuota
Eipähän ainakaan uskoisi.

13

etkööö

Oukhei

Eli pistän 420 jaolla olevat ketjut ja takarattaan,niin onko eturattaalla väliä onko se mankin 92-99vm vai 99-vm??
Mankin eturattaita ei myydä vuosimallin mukaan, kaikki sopivat kaikkiin.

Tere!

Aattelin laittaa skyteam monkeyhin 72cc-setin, 20-dellorton, teharin ja jotkut hyvät välit. Kuitenkin jos laitan mopoon ensiksi vain 72cc, teharin ja 14p eteen niin mites manki tykkää siitä, tartteeko välttämättä olla se 20mm dellorto siinä heti mukana.. Nimittäin kun ei ole vielä rahaa uuden kaasarin ostoon.. Eli siis vakiokaasarilla mentäis jonkin aikaa (imukaulasta kurit poissa). Käyks suuttimen kooks noihi "väliaikasiin" vireihi 75 ettei röpöttäis paljoo?
Kyllä toimii vakiokaasari vaikka olisikin isompaa pyttyä kiinni. Tuo suuttimen koko on ihan yksilöllistä, voi olla että 75-suuttimella toimii, voi olla että ei.

14p eturatas on varmaankin turhan pieni, varsinkin Dellorton kanssa. Huiput jää seittemäänkymppiin ja silloin kone huutaa jo hoosiannaa. Suosittelen 17/40-välejä (itselläni samat), huiput +80km/h ja jaksaa vetää eteenpäin hyvin.

Hmm..

Jaksaisko toi vetää sit 17p eturattaalla (väliaikasesti) vakiokaasarin kans? Kuitenkin olen ostamassa tuon dellorton mutta en ihan lähiaikoina. Vai jättäisinkö tuon giannellin oston sitten myöhempään (käyttäisin ihan vakioputkea) ja ostaisi ennemmin sen vakiokaasarin?

Ihmeen hyvin toi manki kyl menee pelkällä kurittomalla imukaulallakin, menis varmaan jo nyt sen 65, ainakin mittari loppuu reippaasti kesken.

Toi 72cc:n laitto vähän epäilyttää, tiiä sitte riittäiskö taidot. Löytyneeks pääkaupunkiseudulta ketään manki-experttiä?
Itselläni on 72cc-setti, kuriton vakioputki ja 18mm kaasari, jaksaa vetää loppuun asti 17-piikkisellä eturattaalla ja kiihtyy vielä ylämäkeen ajettaessa.

Giannelli on oikeastaan aika turha ostos, lähtee saman verran tehoa kuin kurittomasta vakiosta (Skyteamin putki on paljon avarampi kuin Hondan). Osta ennemmin se isompi kaasari.

Itselläni meni kurittomalla imukaulalla ja 14p eturattaalla 70km/h, joten kyllä se jaksaa mennä silläkin.

Asentaminen ei kauhean vaikeata ole, kunhan ajoitukset pysyy tallessa ja jos laitat vakiokannen 72cc-sylkän kanssa niin useampi alatiiviste mukaan.
No huhhuh, pahikset ajaa viritetyillä kehonsiirtimillä!
No äläpä.

APua.

Eli ajoin solifer supermoto mallisella mopolla tänään ja kaasu hirtti kiinni ja jouduin sammutamaan mopon.sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin kuin työntämällä.Mopolla ajettu n.3000km ja ilmansuodatin vaihdettu. Olisikohan vika kaasarissa?? tulppa tutkittu,ja todettu toimivaksi.Mutta lähtee kuitenkin käymään ja käy tasaisesti. Ollut huollossa 2kk sitten ja venttiilit säädetty.
Siis kaasu hirtti kiinni niin, että kaasukapula jää kaasutusasentoon?

joo o melkein

Siis jää siihen asentoon aina silloin tällöin. sanotaan että jos vedän kaasun pohjaan 5 kertaa,vipu vapautuu 3 kertaa. eli näin käy vain silloin tällöin
Tarkista kaasarista ettei luisti jää jumiin ja rasvaa myös kaasuvaijeri.

moi

milt tää näyttäis solifer enduros? http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=420
Tuo on Skyteam PBR:ään sopiva änäri, ylihinnoiteltu sellainen. Halvemmalla saat vaikka TK:n änkän.

mut

kyl toi menee myös solikkaa..
Saathan Solikkaan sopimaan vaikka TK Lacadan, jos osaat.

Ja siinä on sitten videota, miltä se näyttäisi Solikassa.

Solifer Enduro 09

joo elikkä ittellä soliferin enduro ja virinä vain kuriton imukaula.. kulkee tasasella n.65 km/h ja olis kiva saada lisää vauhtia ja tehoja. olisko mitään vinkkejä soliferin viritykseen että kulkis joku 75km/h ?
Rupeaa isompi sylinteri olemaan varmaankin se ainoa vaihtoehto jolla saadaan tuommoisia vauhteja. Tai tietysti voi kokeilla isompaa kaasaria, avarampia kanavia, parempaa putkea ja välien vaihtoa, mutta tuskin kulkee seittemääkymppiä kovempaa. Yksi ratkaisu voisi olla myös vakiosylkän porautus isoimpaan ylikokoon (41 tai 42mm, en muista kumpi), kp-mäntää ei siinä koossa taida saada, ja muutenkin tehonlisäys on vain muutama prosentti. Tietysti Jinchengin super race-nokka Moposopilta kävisi, mutta vaatii vähän enemmän taitoa sen kanssa pelata.

Eli osta suoraan 72cc.

pytty

okei, ajattelin ostaa honda monkey 85cc pytyn niin eikö sen pitäisi sopia suoraan kiinni tuohon skyteam monkeyn koneeseen ? (mopona solifer enduro) mutta vanha putki ei varmana enää sovi 85cc pyttyyn ?
Sopii alakertaan, mutta ongelmaksi muodostuu kytkimen vahvistus ja kansi. Moposopilta saa parempia kytkinlevyjä ja jäykempiä jousia, asennus taas on oma hommansa. Vakiokytkin rupeaa luistamaan todennäköisesti aika pian noin isolla pytyllä.

Kansi pitäisi olla vähintään vm-kansi (23/20), vakiokannella tuskin on mahdollista laittaa ilman nokkaketjun pidentämistä, alatiivareita pitää lisätä sen verran monta. Ja vakiokannen nokka on sen verran löysä, että tehot jää piiloon. Tosin 110cc:n kannen voisi saada toimimaan, voi vaan vaatia kannen laskua.

Vakioputkellakin toimii, mutta syö tehoja, jos on ahdas rööri. Lyö ennemmin 72cc kiinni, menee vakiokannella ja parilla ekstratiivarilla ja antaa mukavasti potkua menoon vaikka jättäisit vakiokaasarin ja -putken. Ja siihen löytyy sentään ylikoon mäntiä.
Siinä pytyn mukana tulee kansi.. ja paljonko tuo kytkin projekti maksaisi ?
Jos itse tekee niin osien hinnan verran, jos vie liikkeeseen niin riippuu ihan kuinka kauan ne sitä venkslaa ja osaavatko Hondatype-koneita huoltaa. Voi olla että selviää alle satasella. Tosin voihan se toimia vakiokytkimelläkin, mutta äkkiä nuo tehot syö sen paskaksi, jolloin viimeistään on kytkinrempan paikka. 72cc:llä vakiokytkin toimii vielä.

Jos yhtään epäilet taitojasi niin vie suoraan korjaamolle.
okei hienoa koitan ensiksi värkätä itse kaverin kanssa (= mutta sopiiko vakioputki tuohon 85cc pytyn kanteen ?
Pitäisi sopia. Tosin ahdas putki syö tehoja mukavasti.
okei hyvä sitten, minkälainen kytkin tuohon pitäisi vaihtaa jotta kestää ?
Moposopilta löytää kytkinlevyjä ja jäykempiä kytkinjousia.
Kuinka monta nuita täytyy oikein ostaa ? vai riittääkö yksi tuollainen 8euron kytkinlevy ? ja sitten tuommonen yksi kytkimenjousi ?'

Anteeksi että kyselen mutta haluan tehdä homman kunnolla kun en itse ole aivan varma ;D
Vaikea sanoa, kun en ole koskaan joutunut kytkintä purkamaan. Jos en ihan väärin muista niin näissä kopiokoneissa on 2-levyinen kytkin.

Tässä kohti loppuu mulla tieto ja osaaminen, joten sun täytyy kysyä joltakulta viisaammalta. Voinhan mä sitä yrittää selvittää, mutta en lupaa mitään.
okei selvä tuolla sivulla luki että puoliautomaattiin 2 ja muuten 1 ? en ole silti aivan varma mutta pyydän jotain osaavampaa henkilöä avuksi (=
Juu, elikäs uutta tietoa: pitäisi kytkimen kestää ihan vakiokunnossakin tuota 84,5cc pönttöä. Kuulemma satakympillä ja pitkäiskuisella veivillä pitäis jouset vaihtaa, muttei levyjäkään välttämättä.
Eli pitäisi toimia vakio kytkimellä ? se olis hyvä niin säästyis nekin rahat :p
Näin mulle ainakin sanottiin, kun kyselin asiasta nelitahtiviritysguruilta. Saat sitten raportoida tännekin miten toimii, itseänikin kiinnostaisi tuo vähän väännökkäämpi pytty, rupeaa 72cc tuntumaan jo aika luuskalta...
juu pistän heti viestiä kun saan rahat ja osat kotiin ja kiinni :3 ja tietenkin keväällä pääsen vasta kokeilemaan kunnolla ajoa

skyteam

minulla on ollut skyteam manki noin puoli vuotta ja se on itävaltalainen merkki joka tulee samalta tehtaalta kuin ktm
Mullapa on ollut Skyteam Monkey jo kaksi vuotta, ja kyllä se on ihan kiinalainen merkki, joka tulee samalta tehtaalta kuin Jincheng, Solifer ja muut kiinanihmeet.
"minulla on ollut skyteam manki noin puoli vuotta ja se on itävaltalainen merkki joka tulee samalta tehtaalta kuin ktm"

Et ole tosissasi, ethän?

Toi oli typerintä mitä oon tähän mennessä lukenu >.<

Joo onpa tosiaan Skyteam Itävallasta, kyllä, ja Kawasaki on Englantilainen moottoripyörämerkki, eikös juu? Kuten nimestä voi päätellä, ei lähelläkää japania. Mutta se virhe tuossa on että.... PPPASKAA! Mitään oo.
Mulla on tollane juttu tossa mankissa että alkaa pätkimään täyskaasulla, mutta kun hieman
vähemmän kahvaa vääntää niin alkaa ottamaan kierroksia normaalisti.
Mikähän mahtais olla syynä tähän?
Saako ihan jotain vaihtamalla toimimaan?
Ja manki on siis Skyteam Monkey 50 2010.

.

Jos talvella tota on tapahtunut niin kai olet vaihtanut suuttimen talvea varten isompaan?

Juu..

..aattelin tossa kans just että suutinta kannattais vaihtaa..
ostin nimittäin juuri tuon mankin että sisäänajossa vielä...
Mikähän on solifer endurossa vikana kun ei meinaa kylmänä lähteä kunnolla käyntiin. Pitää kauan aikaa polkea että lähtee käyntiin, mutta lämpöisenä lähtee aika helposti. Aiemmin se lähti helosti käyntiin mutta nyt ei enää. (ei auta vaikka käyttää ryyppyä)
aluksi kannattaa kattoa venttiilit. Jos ei lähe vielä venttiilien säätöjen jälkeen käyntiin nii, itse ainakin vaihdoin koko sylinterin ja siinä samassa männän koska sylinterissä oli ollut ohivuotoa jonka seurauksena ei ollut puristuksia. Nyt lähtee helposti käyntiin ja kulkeekin 5 km/h kovempaa :DD
Ei saa kone tarpeeks bensaa vishiin.. yleensä virimopoissakin mitä isompi kaasari sen nopeemmin syttyy.. Riippuu tietenki että kuinka kylmä kone on. Jos jossain 20 asteen pakkasessa yrität ni saaki polkea enemmän ku polkupyörää.
Laitoin venttiilit oikeaan säätöön ja sitte lähti heti nappistartista käyntiin. Kolmonen mulla silloin nykii niin hommasin uuden moottorin.
Paljonkohan on SkyTeam sm/tr 50cc sisäänajo?
Netistä jostain sivuilta luin että 300 km pitää ajaa 30km/h ja sitte vielä ainakin 50 km ei täysillä.
oon ajanu päälle 150km. Kauanko vielä pitäis ajaa sisään ja kuinka kovaa.
(harmittaa vaan kun muut kaverit menee viri-mopoilla kylän poikki 60km/h ja ite joudun tulla 30-35 km/h perässä mutta kyllä se siitä kun on sisään ajettu) :D
jos virimopon haluatte omistaa nii hankkikaa mikä tahansa muu peli ku jokin kiinapaska.
Kirjotus virhe, piti kirjottaa näin : "jos virimopon haluatte omistaa nii hankkikaa kiinalainen mopo."
mistä sais koropaloja skyteam supermotoo:DD?
Paljoa Skyteam monkey saa kulkea kun vie katsastukseen?
Mulla semmonen ongelma ku aukasin solikan sylinterin ja nokka-akselin irrotin ja enhän minä muistanu kahtoa asentoo niin sitte sain ohjeet ja kokosin. ja kun sain käyntiin , yritin polkee ja oli puristukset hukassa, mutta työntämällä sain käyntiin ja kun kaasutin kuului sylinterin paikkeilta tiheää nakutusta joka kiihtyi kaasuttaessa:S . osaiskohan viisaammat neuvoo mua ?
Mulla on jäänyt ylimääräiseksi Solikan 2T supermoto kevarintakia. Kuka tarttee, uuden karhee ja toimiva......
Voisko joku neuvoa kuinka saan mun helkama supermotosta nokka ketjun irti, oon jo irrottanu kiristimenkin mutta ei lähe irti ketju mitenkään.. pitääkö se ratas irrottaa? mutta miten :D sillä se kierii tyhjää ja ei löysty se ratas ku yrittää irroittella.
Onko Dellorton PHBG hyvä kaasutin Solifer enduroon? Pitääkö suuttimia vaihdella kun on lyhyempi imukaula?

Niin, ja SM/Enduron vaihdepoljinhässäkkä pitäis uusia, ei löytyny Soliferin Osakaupasta (Skootterikauppa tai sinnelpäin)

Muuten, ne jotka haukkuvat Skyteamia voivat miettiä kahdesti, sillä skyteam on ylivertainen verrattuna Jinchengiin ja Kinroadiin.

Voisko muuten Skyteamin konetta käyttää E85:sella jos tiivisteet vaihtaja kestävämmiks? ;)
Otin tosta imukaulasta kurit pois tänään. Mittasin työntömitalla, ni imukaulan toinen pää ei ollu ku 8mm ja toinen pää oli 11mm. Holkit oli 20mm, mut pidemmältä kapenee siihen 16mm. Tolla ei ole vielä ajettu ku 260km, eli sisäänajo menossa vielä, mut oli pakko tässävaiheessa jo isontaa, et sais vähän kiihtyvyyttä ja vääntöä. Ku joutuu pienempää heittää jokasessa mäessä ja kiihtyvyydessä fillarillaki jättää ton. Edelleen kuitenki rauhallisesti sisäänajoa jatketaan. Huomenna käydä hakemassa vielä 70 suutin ton 60 tilalle. Näkee sit auttoko mitään. Melkonen mehupilli se imukaula et luulis jotain auttavan. Mahtaako viedä bensaa paljon enempi?
perkele siellä ollukkaan oikeenlaista suutinta. Jotuu odottaa maanantaihin. Miten mahtas toimii toi normi 60 suutin. kannattaako edes testata?
Per....Kyllähän se tolla 60 suuttimellaki ok liikku :) Kiihty pal paremmin ja 3 otti jo päälle 40km/h ja 2 veti nätisti keulaa asfaltilla. Tommonen mäki mitä ei noussu ku 1 ylös ni nyt nous 2. ainoo et sammus tonne risteykseen pari kertaa..Kannattaisko kuitenki se 70 suutin heittää maanantaina paikkaan?
No vissiin turha odottaa vastauskia tähän derbijonne aikaan..:)
vittu toimi ollenkaan tolla 70 suuttimella..Röpöttää vaan ja paha tuoksu
vittu mitä paskoja!!!
JOKU VAA VASTAA!! eli jos ostan tän 72cc sylinterisarjan (wandamotorilta?) skyteam pbrään eli sama kone ku esim skyteam monkey. Niin mitä osia ton 72cc lisäksi pitäis ostaa ja miten ton vaihtamimen onnistuu?
Tuolta kaverilta saa vastauksia,

onko ketää laittanu 125cc konetta solifer enduroo ja siitä vielä kilpiin? Ja siitä vielä et paljon se sit kulkis jos olis joku 26mm lortto? ku aattelin et vois laittaa solikan kulkemaa kevarin kilvis ;)
 /   /  /  / Skyteam/Solifer ja muut kiinannelarit, yleistä

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta