Harrastan luontokuvausta ja olen reissuillani nähnyt toisten kuvaajien käyttävän benro gimbal gh-2 tai jotain vastaavaa päätä ja olen ihastunut miten helpolta sekä kätevältä sen käyttö näyttää. Arvosteluja olen lukenut ja sitä on kehuttu. Nyt kysyisinkin, että mikä jalusta siihen olisi hyvä hankkia kaveriksi? Lintuja kuvatessa mulla on tällainen setti käytössä: Nikon D700 sigma 2x tc Sigma 300mm/2.8.
Mikä jalusta benro gimbal head gh-2:n kaveriksi?
4
1341
Vastaukset
- canonEOS
On pari ehdotusta:
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=2096
Itekin on tuollaista vastaavaa Wimberley-merkkistä harkinnu. Aika hintavia, olis mukava kuulla käyttökokemuksia esim. videokuvauksessa järkkärillä. Onko jotain etua verrattuna nestevaimennettuun videopäähän? Ja muutenkin kokemuksia valokuvaamisesta k.o kiikulla.- Harrastelija12984
Kiitoksia linkistä. Tuo Manfrotto 055-sarja on saanut paljon kehuja eri foorumeilla eli ei varmaan ihan väärää valintaa tee jos sellaisen hankkii. Törmäsin nimittäin semmoseen jalustaa verkkokaupassa kuin manfrotto 055XV, joka on suunniteltu luontokuvaajille (on väriltää vihreä ja kiiltävät osat minimoitu). Nyt en vain osaa päättää hankkisiko 055XV:n vai 055PROB:n, koska tuo 055XV maastoutuu paremmin, mutta 055PROB:n alin käyttökorkeus on huomattavasti pienempi. En tiedä kumpi on käytännöllisempi/parempi ominaisuus. Ainahan sen jalustan voi itsekin maalata...
Noita käyttökokemuksia olisi kyllä mukava kuulla.
- ratkaisu:
Gitzo GT3531LSV jalusta.
RRS BH-55 kuulapää
Wimberley sidekick.- Harrastelija12984
Varmasti on todella hyvä setti tuo, mutta turhan kallis minulle.
Onko kenelläkään kokemuksia Benron tripodeista? Iskin silmäni sellaiseen kuin benro c-257.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa3519453Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat885912Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur3655505SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden973886Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä33302Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien662863Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal732827Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,52613Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr72558- 1142528