Auton ostaminen

paikanpäältä

Olemme lähdössä neljän hengen porukalla road tripille yhdysvaltoihin ja ajattelimme ostaa auton sitä varten. Tarkoitus olisi sitten myydä se reissun jälkeen. Osaisiko kukaan neuvoa mistä kannattaisi ostaa auto, eli missä on halvimmat hinnat? Ja missä se kannattaisi myydä? Kun ilmeisesti eri puolella jenkkejä ostetaan kalliimmalla kun muualla.. Kiitoksia jos joku pystyy auttamaan!

17

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Budget

      Tämä aihe tulee säännöllisin välein esille näillä palstoilla, joten katsele vanhoja keskusteluja siihen liittyen. Käypä myös pallontallaajat.net' illä katsomassa mitä siellä sanovat U.S.A:n automatkailun alikategoriassa, joka käsittelee auton ostoa U.S.A:ssa.

      Vertaile myös netillä, esim. travelocity, vuokrahintoja.

      Paikan päällä asuvana suosittelisin ehdottomasti auton vuokraamista.

      • alkuperäinen kirjt.

        Täytyy harkita tuota vaihtoehtoa, varmaankin se olisi järkevämpää, mutta ei tiedä mihin päädytään :)


      • varmaan---

        oo perehtyny noihin vakuutushintoihin mitä ne vuokraajilta perii-ihan sairasta.


    • 24

      Siinapa sitten sahailette pitkin ja poikin USA:aa halpojen hintojen perassa. Jarkkailette vakuutuksia, jonotatte DMV:ssa rekisteroimassa loytoanne ja kun se lopahtaa jollakin vuorenhuipulla, omillanne olette. Good effing Luck!
      P.S. Mulla olis silta myytavana.

      • alkuperäinen kirjt.

        Seikkailumielellä ollaan lähdössä, ei haittaa vaikka jäätäis vuorenhuipulle, se vois olla mielenkiintosta!


      • 12
        alkuperäinen kirjt. kirjoitti:

        Seikkailumielellä ollaan lähdössä, ei haittaa vaikka jäätäis vuorenhuipulle, se vois olla mielenkiintosta!

        aiotte saada vakuutuksen ilman osavaltion ajokorttia ja vakituista osoitetta? Ajo ilman vakuutusta on laitonta. Minusta tuntuu etta teilla on joku tyydyttamaton halu paasta tutustumaan USA:n oikeuslaitokseen.


      • auton osto...
        12 kirjoitti:

        aiotte saada vakuutuksen ilman osavaltion ajokorttia ja vakituista osoitetta? Ajo ilman vakuutusta on laitonta. Minusta tuntuu etta teilla on joku tyydyttamaton halu paasta tutustumaan USA:n oikeuslaitokseen.

        Mitenkä ajattelitte etsiä ensin auton, hoitaa siihen vakuutukset ja rekisteröinnit? Tuohon hommaan tarvitte kuitenkin vuokra-auton. Olen vuokrannut autoja lähes parikymmentä kertaa USAssa ja kuinka helppoa, vaivatonta ja huoletonta se on. 5-10 min vuokraamon tiskillä tai jos on kanta-asiakaskortti, auto odottaa parkissa avaimet valmiina ja eikun menoksi. Mistään muusta ei tarvitse huolehtia kuin laittaa bensaa tankkiin. Jos auto jättää tielle (ei koskaan tapahtunut) tiedän että toinen auto tuodaan paikalle.

        Olisi mukava tietää mikä on kysyjän motiivi ostaa auto. Onko tarkoitus säästää rahaa matkakustannuksissa. Paljonko on tarkoitus sijoittaa rahaa ostettavaan autoon. Vanhempi auto kuluttaa enemmän polttoainetta, ehkä sitä joudutaan korjaamaan matkan aikana. Miten ajattelitte myydä auton ja saada siitä hyvän hinnan. Onko aikaa loppupäässä kierrellä ja esitellä autoa mahdollisille ostajille. Tietty jos aikaa oleskella USAssa on runsaasti esim visa waiverin myöntämä maksimiaika 3 kk, voi kai siitä ekan viikon alussa ja lopussa käyttää auton ostamiseen ja myymiseen. Tiedä sit onko tämä kuinka järkevää ja palkitsevaa.


      • 37
        auton osto... kirjoitti:

        Mitenkä ajattelitte etsiä ensin auton, hoitaa siihen vakuutukset ja rekisteröinnit? Tuohon hommaan tarvitte kuitenkin vuokra-auton. Olen vuokrannut autoja lähes parikymmentä kertaa USAssa ja kuinka helppoa, vaivatonta ja huoletonta se on. 5-10 min vuokraamon tiskillä tai jos on kanta-asiakaskortti, auto odottaa parkissa avaimet valmiina ja eikun menoksi. Mistään muusta ei tarvitse huolehtia kuin laittaa bensaa tankkiin. Jos auto jättää tielle (ei koskaan tapahtunut) tiedän että toinen auto tuodaan paikalle.

        Olisi mukava tietää mikä on kysyjän motiivi ostaa auto. Onko tarkoitus säästää rahaa matkakustannuksissa. Paljonko on tarkoitus sijoittaa rahaa ostettavaan autoon. Vanhempi auto kuluttaa enemmän polttoainetta, ehkä sitä joudutaan korjaamaan matkan aikana. Miten ajattelitte myydä auton ja saada siitä hyvän hinnan. Onko aikaa loppupäässä kierrellä ja esitellä autoa mahdollisille ostajille. Tietty jos aikaa oleskella USAssa on runsaasti esim visa waiverin myöntämä maksimiaika 3 kk, voi kai siitä ekan viikon alussa ja lopussa käyttää auton ostamiseen ja myymiseen. Tiedä sit onko tämä kuinka järkevää ja palkitsevaa.

        Auto on ensin ostettu kaytettyna (?), sitten silla on ajeltu ympari Amerikkaa. Onko huollettu saannollisesti?
        Eipa taida kiinnostaa. Parempia diileja saa autoliikkeista viela takuitten kanssa ihan naapurista vs. ostaa joltain turistilta joka haipyy maasta.


      • et mvissiin oo pereh
        auton osto... kirjoitti:

        Mitenkä ajattelitte etsiä ensin auton, hoitaa siihen vakuutukset ja rekisteröinnit? Tuohon hommaan tarvitte kuitenkin vuokra-auton. Olen vuokrannut autoja lähes parikymmentä kertaa USAssa ja kuinka helppoa, vaivatonta ja huoletonta se on. 5-10 min vuokraamon tiskillä tai jos on kanta-asiakaskortti, auto odottaa parkissa avaimet valmiina ja eikun menoksi. Mistään muusta ei tarvitse huolehtia kuin laittaa bensaa tankkiin. Jos auto jättää tielle (ei koskaan tapahtunut) tiedän että toinen auto tuodaan paikalle.

        Olisi mukava tietää mikä on kysyjän motiivi ostaa auto. Onko tarkoitus säästää rahaa matkakustannuksissa. Paljonko on tarkoitus sijoittaa rahaa ostettavaan autoon. Vanhempi auto kuluttaa enemmän polttoainetta, ehkä sitä joudutaan korjaamaan matkan aikana. Miten ajattelitte myydä auton ja saada siitä hyvän hinnan. Onko aikaa loppupäässä kierrellä ja esitellä autoa mahdollisille ostajille. Tietty jos aikaa oleskella USAssa on runsaasti esim visa waiverin myöntämä maksimiaika 3 kk, voi kai siitä ekan viikon alussa ja lopussa käyttää auton ostamiseen ja myymiseen. Tiedä sit onko tämä kuinka järkevää ja palkitsevaa.

        mikä juttu


    • Let`s go Lightning

      Onnistuuko auton osto ilman Yhdysvaltalaista ajokorttia? Eikö lainsäädäntö muuttunut joku vuosi sitten siihen suuntaan ettei tuo auton ostaminen enää onnistukaan ihan noin vaan?

      • .ulkosuomi

        Rekisteröintiin viimeistää tyssää, vaikka vakuutuksen jotenkin ihmeessä saisikin. Ensinnäkin pitäisi olla osoite ko. osavaltiossa, jossa haluaa rekisteröidä auton. Toiseksi, rekisteröintiä varten tarvitaan henkkarit. Esimerkiksi New Yorkissa tarvitaan 6 "pisteen" edestä henkilöllisyystodistuksia. New Yorkin ajokortti on 6 pistettä. Suomalainen ajokortti 0 pistettä. Suomalainen passi 0 pistettä. Viisumin kanssa 3 pistettä. Luottokortti olisi yhden pisteen arvoinen.

        Eikä New York ole tietenkään ainoa osavaltio joka tällaista vaatii.


      • vellu.1
        .ulkosuomi kirjoitti:

        Rekisteröintiin viimeistää tyssää, vaikka vakuutuksen jotenkin ihmeessä saisikin. Ensinnäkin pitäisi olla osoite ko. osavaltiossa, jossa haluaa rekisteröidä auton. Toiseksi, rekisteröintiä varten tarvitaan henkkarit. Esimerkiksi New Yorkissa tarvitaan 6 "pisteen" edestä henkilöllisyystodistuksia. New Yorkin ajokortti on 6 pistettä. Suomalainen ajokortti 0 pistettä. Suomalainen passi 0 pistettä. Viisumin kanssa 3 pistettä. Luottokortti olisi yhden pisteen arvoinen.

        Eikä New York ole tietenkään ainoa osavaltio joka tällaista vaatii.

        Jos vuokraa auton tuolta jenkkilästä niin täytyykö auto palauttaa takaisin vuokraus liikkeeseen vai voiko sen palauttaa johonkin vastaavan laiseen liikkeeseen, jos tarkoituksena olisi ajaa esim kaupungista toiseen ja lentää sieltä eteenpäin.


      • 8
        vellu.1 kirjoitti:

        Jos vuokraa auton tuolta jenkkilästä niin täytyykö auto palauttaa takaisin vuokraus liikkeeseen vai voiko sen palauttaa johonkin vastaavan laiseen liikkeeseen, jos tarkoituksena olisi ajaa esim kaupungista toiseen ja lentää sieltä eteenpäin.

        vaikea matka jos et osaa tuota selvittaa vuokrausliikkeen sivuilta.


      • vellu.1 kirjoitti:

        Jos vuokraa auton tuolta jenkkilästä niin täytyykö auto palauttaa takaisin vuokraus liikkeeseen vai voiko sen palauttaa johonkin vastaavan laiseen liikkeeseen, jos tarkoituksena olisi ajaa esim kaupungista toiseen ja lentää sieltä eteenpäin.

        Kyllä voi. Lisämaksua tulee, jos palautat auton kauas alkuperäisestä vuokrauspisteestä. Itse olen joutunut maksamaan rannikolta rannikolle ajosta ja auton jättämisestä toiselle rannalle suurimmillaan 500 dollarin ylimääräisen maksun. Maksun suuruus riippuu käsittääkseni etäisyydestä alkuperäiseen vuokrauskohteeseen ja jos olet saman osavaltion alueella, niin maksua ei ole ollenkaan. Eri vuokraajilla on varmaankin erilaisia käytäntöjä, eikä niitä aina ole suinkaan helppo löytää vuokraamon sivuilta, ainakaan minun mielestäni.


      • 1245xulortin

      • vaihto-oppilas
        1245xulortin kirjoitti:

        Kun ja et tieda, ala jumakekka viittaa johonkin lainsaadantoon! Ryostat yhteiskunnan aikaa!

        ks.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9239836

        rauhoittuisi hetkeksi, et ole viela joka asian asiantuntija Amerikassa vaikka silta voi tuntuakin. Jos et ota lainsaadantoa huomioon voit nopeasti paasta tutustumismatkalle USA:n oikeusjarjestelmaan.


      • yyyyyyyyy???

        henkseleitä vai vyötä>????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe