Metsässä paskantaminen?

Noobie....

Tämä voi kuulostaa hieman huvittavalta (mutta ei ole sitä ainakaan minulle), mutta kun olette pitkällä eräretkellä ja toiletti ei ole käytettävissä niin miten hoidatte sen paskantamisen luonnossa, kun sekin jossain vaiheessa on väistämätöntä? Otatteko housut kokonaan pois ja pidätte jostain puun rungosta kiinni vai teettekö jonkinlaisen riun tms. vastaavan?

Mulla on nimittäin ollut aina jonkinmoinen paskkompleksi. En voi toisten nähden paskantaa tai kusta ja inhoon jos esim. pyyhkiessä paskaa tulee sormiin tai perseeseen jää nokarekin ulostettas, joten useimiten hoidan pyyhkimisten sijaan koko homman bidesuihkulla ja suihkua ei ole niin paperia kuluu kohtuuttoman paljon ja lopputuloksena on veren ja paskan tahrima peräreikä. Näin ollenen milloinkaan ole lähtenyt niin pitkille reissuille, etteikö vesivessa olisi sopivan matkan päässä. Raijoittaa aika ikävästi elämää kun en myöskään voi käyde esim. julkisissa saunoissa pienen kullini tähden ellen sitten ole 3 promillen humalassa ja lähes tiedostamattomaqssa tilassa.

Siks mä mietinkin, että kun jos käytte metsässä paskalla niin miten ylipäätään onnistutte siinä. Ainakin jos itse yrittäisin paskantaa metsässä niin ensimmäiseksi kusi lentäisi valtoimenaan pitkin housuja ja sitten vasta tulis paska, joten ensimmäiseksi minun pitäisi riisua pääli ja alushousut kokonaan pois ja sen jälkeen viritellä itseni jonkun puun runkoon siten että en vahingossakaan horjahda persiilleni paskakasaan, koska henkilökohtaisesti voisin uida vaikka rikihapossa maratoonin ennen kuin kokisin sen järkytyksen. Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt, että minkälainen asento se kyykkypaskantaminen on? Mennäänkö siinä ihan konkreettisesti kyykkyyn ja toivotaan parasta, että ei kaaduta ainakaan taaksepäin van mielummin polvilleen vai otetaanko siinä tukea jostain vai nojataakon puuhun tms.

Niin tämä on vähän arka aihe josta en kyllä edes miljoonasta eurosta puhuis missään muualla kuin internetissä, joten olen kyllä ihan tosissani vaikka tää voikin kuulostaa trollilta, mutta tällain kun koskaan ei ole metsäelämää sen kummemin kokenut niin mistäpä sen vois tietää miten tämäkin asia hoituu!

77

14226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mestarin....

      Kyllä se on ihmiselle luonnollisin tapa käydä metsässä kyykkypaskalla, niin on toimittu tuhansia vuosia ennen
      riuùn tai vesivessan keksimistä.

      Housujen laskeminen polviin riittää, tarpeeksi syväkyykky, jos jaloissa ei ole kuntoa, voi toisella kädellä ottaa tukea maastya tai puusta.

      Oleellisin asia on kuitenkin jätösten peittäminen kivillä, sammalella tms. ettei paperit lähde lenteleään tuulessa ympäriinsä...

    • JauMet

      Tästä on tehty oikein opaskirjakin: Kathleen Meyer - How to Shit in the Woods. Niin että jos amerikka sujuu, niin siinttä vaan opiskelemaan alaa. En tosin allekirjoita opuksen oppeja kovinkaan pitkälle, mutta se on sikäläinen käsitys asiasta.

      Minulle luontokokemus on aina ollut mieluisampi ja hygieenisempi kuin mikään huussi, eli kammoan retkilläkin kämppien, laavujen ym saastaisia toiletteja. Vettähän luonnosta löytyy, ainakin lumettomana aikana. Muulloin voi käyttää lunta samaan tarkoitukseen.

      Haastavampaa on, jos polvet ei taivu syvään kyykkyyn. Silloin otetaan konstit käyttöön. Myös talvisilla retkillä hommat hoituu tarkintakin hygieniaa noudattaen.

    • Erämies.02

      kierrätyksestä kipaset käytetyn pöntön, teet siihen valjaat, että saat selkääsi, kuin repun ikään. Vesikanisteri kulkee kyllä helposti mukana myös, ja voithan ostaa myös lavuaarin, sen kun sitoo puuhun kiinni, ja vaikka peilin siihen yläpuolelle, sekä allaskaappi hammasharjalle, niin johan tuntuu retkeily kotoisalta. Penikseen kannattaa hake seksikaupasta jatkopalan, sitä kun heiluttelee sillai, että näkyy vain sivuprofiili, voi joku erehtyä luulemaan sitä aidoksi kaluksi. Pumpattava Barbarahan sulla jo olikin, kokovartalonukke tietty, eikä mikään torso...niihin kun ei tahdo mielikuvitus riittää millään... panoseuraa siellä kuitenkin kaipaa ennenpitkää, kun on pasianssia tarpeeks pelannut.

      • atlatl

        ...on kesämökkinä ruoteille nostettava kota.
        Olen rakentanut sinne riukuvessan,jossa on puomiin laitettu jätesäkki estämään istuessa sitä että kuset ei tule kintuille,nainen kun olen.
        Vessan kattona on pieni pyramidi-teltta.
        Muualla,retkeillessä käyn kyykkypaskalla. Pyyhin paperilla ja peitän kaiken sammaliin.

        Voithan pitää mukana pientä pyyhettä ja vettä pullossa.Ja pestä aina välillä se pikkupyyhe vaikka purossa.
        Kait sitä kyykyssä oloa voi harjoitellakkin?? Minulle se on vaikea asento kun toinen polvi on kipeä.


      • atlatl

        ...kysyit,eräseräsmies....
        Mikset akkaas hoitele,vai ookko karkottanu sen huonolla käytöksellä??
        Mie kyllä itte valitten miehen sitte kun sen aika tulee,sulle ei taida tulla kutsua...

        Sitäpaitti tää mun kota on se paikka jossa saan olla yksin.
        Äijät löytää muualta ja hoidellaan muualla...


      • Eräskiierämies002
        atlatl kirjoitti:

        ...kysyit,eräseräsmies....
        Mikset akkaas hoitele,vai ookko karkottanu sen huonolla käytöksellä??
        Mie kyllä itte valitten miehen sitte kun sen aika tulee,sulle ei taida tulla kutsua...

        Sitäpaitti tää mun kota on se paikka jossa saan olla yksin.
        Äijät löytää muualta ja hoidellaan muualla...

        ei ennee perse kestä?? No, auttannahan mie vuan oisin, vauan ei väkiste, akka miul ei yksin riitä, kun oon nii virriili.
        Mutta pittää lähtiä mehtään, jos löytäs jonku, joka tarttee apuva, suureen puutteeseensa. Hyvvää tulevaa "jussia" vuan siullehii!!


      • klööö
        Eräskiierämies002 kirjoitti:

        ei ennee perse kestä?? No, auttannahan mie vuan oisin, vauan ei väkiste, akka miul ei yksin riitä, kun oon nii virriili.
        Mutta pittää lähtiä mehtään, jos löytäs jonku, joka tarttee apuva, suureen puutteeseensa. Hyvvää tulevaa "jussia" vuan siullehii!!

        Mitenköhän onnistuisi paskominen jos roikottaisi itseään puun oksaan ripustetusta köydestä niin että köysi olisi kiinnitetty vyötäröllä olevaan leveähköön vyöhön.


      • ehdotus
        klööö kirjoitti:

        Mitenköhän onnistuisi paskominen jos roikottaisi itseään puun oksaan ripustetusta köydestä niin että köysi olisi kiinnitetty vyötäröllä olevaan leveähköön vyöhön.

        Hyvin onnistuu kun vielä laittaa sen köyden suoraan kaulaan.


      • Anonyymi

        :D voi saatana


      • Anonyymi

        Nojaa selälläsi haapaan tai kallioon sen verran jyrkässä kulmassa, ettet pasko kantapäillesi.
        On hyvä laulaa samalla Sibeliuksen nocturno, koska toimitus ja paikka ovat pyhiä.


    • Ulkosiisti

      Jos sinulla on henskelit niin varo ettet paskanna niiden päälle. On nimittäin kaverille sellaista tapahtunut yhteisellä retkellä. Ja muutenkaan älä roiski miten sattuu vaan opettele sisäsiistiksi

      • siinä&siinä

        Henkselit voi laittaa etukautta kaulaan jos niitä haluaa säilyttää väriviottumattomina..
        Ja jos kyykkyasento ei onnistu voihan tuon luonnon vaatiman velvollisuuden hoitaa maastossa polvillaankin!


      • Anonyymi

        Pilkkihaalarin huppu on kanssa varomisen arvoinen.


    • metäsä

      Pienen puun juurelle meet, potkit vähän sammalia ja muita syrjään ja sitten housut nilkkoihin. Saappaat jalassa on helppoa, ei vahingossa housut mene niin alhaalle että kusi lentäisi päälle. Perse lähelle maata ja hoidat homman. Jälkeenpäin paperit ja muuta läjän päälle ja sitten sammalet ym peittämään jätöksiä. Jos mahdollista niin voi kaivaa kuopankin ennen asiointia, ja varsinkin jos paikalla liikkuu ihmisiä enemmän niin tämä on pakollista. Kosteuspyyheet ovat käteviä pyyhkimisen viimeistelemiseen, ei jää pientäkään likaa haaroväliin. Meinaan pitkillä kävelymatkoilla tahtoo joskus hiertyä haaroissa iho, ja sitten ei enää mieli tee kävellä mihinkään pariin päivään.
      Jalat saattavat vähän väsyä kyykkyasennossa, mutta parempaa tapaa noin yhtäkkiä ei tule mieleen maastossa.

      • Toilet pyyhekö

        Yleensä kantoja ja kaatuneita puita siitä vaan riuku kannonpäälle,mutta muista ottaa joku hyväkirja vessa lukemiseksi(ei räkkä aikaan hyvä idea).


      • Josef Mengele
        Toilet pyyhekö kirjoitti:

        Yleensä kantoja ja kaatuneita puita siitä vaan riuku kannonpäälle,mutta muista ottaa joku hyväkirja vessa lukemiseksi(ei räkkä aikaan hyvä idea).

        Paskantaa housuihinsa jos ei ole parempaakaan paikkaa.Vieläkin taitaa taistelulentäjät tehdä niin.


    • Muunimimerkki, Höh

      Juu ja jos käyttää haalaria nin ei kannata paskoa hihaan.

      Mun paras paskomispaikka lapissa oli kallionhalkeama noin 20cm leveä ja monta metriä syvä, ei tarvinnut pohtia lentääkö paperit. Naköalakin oli aivan mahtava eika haissut puuceelle.

      Niin sitten jos käy tavallisella kyykkypaskala niin kannataa laittaa rengas esinahkaan, pakollinen varustus on kuminauha jopa kiinitetän renkaaseen ja kierretään korvan ympäri suorituksen aikana, näin välttyy hiertymiltä kun vehkeet raapii kivistä maastoa.

      • tsingahoagoa

        1. Kintuille kusemiseen auttaa kun käännät kädellä piliä alas/persereikään päin ja pidät toisella kädellä puusta kiinni perse pitkällä ja housut ihan nilkoissa. Ilmeisesti jotkut osaa paskantaa kusematta samaan aikaan, mutta kovin yleinen "ongelma" tämä on.

        2. Intiimisavetti eli kosteuspyyhe paperin perään vie kikkareet pois eikä tartte verille raapia.


      • anttu S

        Vai siekö se ketale olitki ? Olin kerran mettästys reissulla nukkumassa kallionkolossa ja heräsin siihen ko joku paskansi niskaan. Sen verran kerkesin vilikasta ylöspäin että näin näköalan olevan jotain muuta ko mahtavaa. jos olisin kiinni saanu niin munista olisin petäjään ripustanu.


    • ERÄMIIES12233445556

      SÄ Oot vissiin joku etelän ääliö??? Jos et tollasta hallitse ni mee vittu kotias vinkuu... Se tehhää nopeesti housut kinttuihin pökäle ulos sammaleella enimmät ja housut takas jalkaan. Ei siinä mitään kikkailla tai fiilistellä.. Mut jos ei oo liikkunut metässä ni eihä sitä voi avuttomat osata.

    • bjorkman.jari

      anna mennä vaan,kaupunki olo suhteissa eti rauhallinen paikka ja laita muovipussi alle ja kanna roskikseen,pärjäile.

      • huppupaskat

        Armeijassa yksi kaveri paskansi kyykyllä omaan huppuunsa.


      • sodankylästä...
        huppupaskat kirjoitti:

        Armeijassa yksi kaveri paskansi kyykyllä omaan huppuunsa.

        Meillä intissä yks tekamölli kiidätettiin sairaalaan 1,5 viikon leirin jälkeen ku alkoi oksentamaan paskaansa. Ei ollu koko leirillä käynyt paskalla koska ei ollut huussia ja oli mennyt suoli tukkoon. Sai poika kuulla siitä.


      • fghg
        huppupaskat kirjoitti:

        Armeijassa yksi kaveri paskansi kyykyllä omaan huppuunsa.

        Finnairin hallituksessa yksi kaveri paskansi puheenjohtajan taskuun.


    • huppupaskat

      siis vahingossa.

    • etrytuyi

      Ainahan aloittaja voi kantaa mukanaan pientä vesipulloa jonka suihkulla viimeistelee kuten tarpeelliseksi näkee. Toinen vaihtoehto on ne intiimi-kosteuspyyhkeet. 'pieni lapio tietty mukaan, sillä kaivetaan monttu jonne torttu suunnataan. Lopuksi sillä peitellään keko mullalla tms.
      Mitä tulee omaan rauhaan niin tarp ympärille pystyyn: http://www.aliexpress.com/store/product/Waterproof-mat-200-200cm/412507_635383568.html

      näin on aloittajan ongelmat ratkaistu. :)

      • Raono

        Ohuvesta kankkaasta tiettä semmosen niiku rypyytetyn puolhammeen, sen turvissa on hyä raohassa paskanttee eikä käy itikatkaa nii perssiissee. talavimyrsyllä suojoopi perrää tuulelta vuan ei estä luontevvaa tuuletusta. Vakkaa ämpär iliman pohjee on kans hyä olla mukana, nostee vuan sen ämpärin poejjes paskon piältä, siinä on hyä kasa kärpästen munnii.


    • soita vaan piliPoi

      Työ ossaatte paskanttee. Mie se vaan palalaikkaa soittelen.

    • ilkka.

      eipä ne mettän eläimetkään pahemmin jätöksiään siivoile..

    • Moi kesä-Ossi ! Jos oikeesti olet noin avuton , pyöri sielä himassa sen skidin ( ei lapsi ) kanssa . Jos tämä oli vedätys , hyvä ! Jos ei , saunan takana on tilaa !

    • ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET PEITELKÖ PASKAANNE PELKÄLLÄ SAMMALELLA!!! KIVIKASA PÄÄLLE TAI VANKKA MAAPUU/KANTO. ARVATKAA, ONKO MEILLÄ KOIRAIHMISILLÄ HAUSKAA, KUN TELTTAAN/AUTOON TUNKEE PASKASSA KIERISKELLYT TAI SITÄ SYÖNYT KOIRA.!?! KYLMÄLLÄ VEDELLÄ JA SAIPPUALLA EI SAA PALJOA AIKAAN.

    • kaikenlaisia kans

      En peittele luontopaskaani sammalella. En kyllä millään muullakaan.

      Jos joku mieleltään sairas perverssi koira käy kierimäs paskassani saati syö sitä, niin eiköhän se ole piikin paikka. Mielisairaalassa ne ovat paskalla leikkijät lopun elämäänsä.

      • p...juttu

        Kyllä se paskassa kieriminen kuuluu koiran luontaiseen käytökseen, peittää sillä oman hajunsa, kun jahtaa syötävää. Siis perintönä jostain susihukkas ajoilta. Kyllä jätökset tosiaan kannattaa peittää kunnolla.
        Sitten alkuperäiseen kysymykseen (jos ei ollut vitsi), vaikea antaa ohjeita, koska asento paljolta riippuu omasta notkeudesta. Kannattaa joka tapauksessa varoa, ettei pasko housujensa helmoihin, kun on laskenut ne alas. Riukuja ja muita apuvälineitä voi tietysti käyttää, jos tuntee siihen tarvetta. Harjoitus tekee tässäkin asiassa mestarin!


    • susi

      Jos koiran paskassa pyöriminen on perua susiajoilta, niin miksei sudet pyöri paskassaan? Koitappa seuraavaksi väittää, että sudet pyörivät paskassaan, ja tee itsestäsi pelle.

      • Kuvaaja»

        Kyllähän koirat ja sudet pyörii myös märkänevissä raadoissa peittääkseen hajuaan. Toki siellä siellä kehä kolmosen sisäpuolella tiedetään susista kaikki...


      • ...

        Eihän koiratkaan pyöri paskassaan, vaan ihmisten paskoissa ja muussa yhtä tappavan pahalta haisevassa. Susi taas pelkää ihmistä, joten se ei ihmisen paskoihin mene pyörimään, mutta muussa yhtä pahalta haisevissa jutuissa se pyörii.


      • hukkahaukku

        Kylläpä vaan nyt pelle on itse joka muita pelleksi nokittaa.
        Asia on todella niin että monet koirarodut päästessään metsään,hävittävät ihmisasumuksen hajua itsestään piehtaroimalla paskassa ja vaikkapa mädäntyvissä sienissä.Tosi on. Ne kyllä löytää sen peitetynkin sontaläjän.
        Ei se liity mitenkään suteen,vaan koira yrittää mukamas "metssittyä." Olla osa metsän asukkaita,ilman ihmisten hajua.
        Parhaimmiten tuo ilmiö tulee esille kun vie pitkälle jalostetun koiran metsään.Koiran joka ei juuri muuten tule toimeen ulkona,mutta on järjettömän hyvä riistavainu. Noita pieniä luppakorvia olen nähnyt kun piehtaroivat ja hakevat "metsän hajua" turkkiinsa.


    • älä' pese

      Tuo paskassa pyöriminen johtuu ihmisistä.Koirat yrittää epätoivoissaan päästä voimakkaasti parfyymille haisevasta turkistaan eroon jota sinne ihmine tunkenut.Koiran nenä niin hyvä,että jos ihminen haistaa koira tuoksuu hyvältä niin silloin samalta tuntuisi ihmiseltä jonka ympärillä suihkutettaisiin 10 litraa hajuvettä joka paikassa.

      • kikapooit

        Ymmärrän koiria täysin.
        Miten voikaan koiran omistaja olla niin älytön,että käyttää ylipäätään mitään hajusteita eläessään eläimen kanssa,jolla on 200 kertaa tarkempi hajuaisti kuin ihmisellä.?

        Kuvittele omalle kohdalle...

        Itseäni kuvottaa joskus tosi kovaa noi busseihin tulevat "hajuvesimatamit"
        joilla on tosi karmeet dödöt...


    • susi

      Kun tarkistin netistä karttaohjelmasta, niin vantaalle, jonka luen kehä kolmoseksi, oli yli 700 kilomeriä. Jos tahdot saada todella hyviä luontokuvia, niin laita yhteystietoja. Nyt lähden haaskalle Kainuun korpeen. Voin laittaa kuvan karhusta tai sudesta.

    • Kysy vaan ammattilai

      Paras tapa on siepata jöötti kerralla paperiin. Ei tarvitse pelätä että housut tai
      kintut tuhraantuu.

    • Paskalaki

      En sitten tiedä saisiko nykyisen jätevesiasetuksen aikana enää luontoon tarpeitansa tehdä. Itse varmuuden vuoksi kuljetan marjametsällä mukanani ylimääräistä kannellista ämpäriä, johon herutan omat ruumiinshampanjat ja -kaviaarit tarpeiden tullen. Se kulkee kätevästi siinä muiden ämpärien mukana.

    • Sigfrid Engling

      Hyi olkoon, että voi olla kuvottavia kirjoituksia.

      Täällä tulisi keskutella eräretkeilystä eikä suolen toiminnasta. Jo antiikin Roomassa oli viemärijärjestelmä, ettei tarpeita tehdä ympäristöön.

      Kehotan jokaista kirjoittajaa palaamaan aiheeseen sen sijaan, että jatkaisivat moukkamaisia kirjoituksiaan.

    • karvainenkakara

      Mulla kyllä kyykky p---- onnistuu hyvin, mutta perskarvoitus on niin sankka että en on toimituksen jälkeen suihkun kaipuussa. Millä tuon ongelman voisi ratkaista, tietysti karvat vex, mutta onko muita kikka kolmosia? Kosteuspyyhe ei tee muuta kuin levittää katastrofia...

    • ÄLKÄÄJÄTTÄKÖLUONTOON

      PASKANTAKAA JA KUSKAA VIINANBULLOON KUN OLETTE SEN RYYPÄNNEET HYVÄLLÄKIN HALULLA TYHJÄKSI JA SULKEKAA KORKKI SENJÄLKEEN ILMA TIIVIISTI.

    • riila-oslak

      Antiikin Rooman viemärijärjestelmä ei ole saavuttanut vielä suomen korpia. Lataan kaikki tavarat maastoon, ja jos ollaan tarkkoja, niin teen tarpeet mieluummin korpeen kuin posliiniin.

      Jos jollain on tätä tapaani vastaan jotain, niin ottakoon kolmen päivän kaapelini vastaan miten tahtoo. Samalla tulee osoitetuksi, ettei lapissa nähdä nälkää, vaan eletään verrattain hyvin.

    • vai lähteekö

      eihän kukaa puolukkapäivinä lähde viikoks erämäähän

    • Pörls

      Kakkaat sellaseen biohajoavaan koirankakkapussiin ku saa ilmaiseksi tolpasta ainakin meiän kaupungis. Sit viet ne kakkat kotiin ja pistät ne kakkat kompostiin ja voit käyttää sitä lannotteena esim tomaattien kasvatukseen!

    • banaananaana

      Kyykkypaskantamisen pyhä sääntö- ensin kustaan tavallisesti, sitten paskotaan. Ei sitten kusta ole vaattehissa. Ja jos paikat kestää niin ihan kyykkyyn vaan, ja on hyvä sellanen sopiva kaatunut tai vaakasuorassa kasvava pikku koivu, ja siihen vaa istumaan. Jos ei ole varautunut hätään niin vaahteranlehdellä ja sisulla mennään!

    • vbsfbfb

      Laktoosi-paska karkoittaa villieläimetkin sadan metrin säteeltä, saati sitten ihmiset.

    • bolshoi sonta

      Jos vakavissasi kirjoittelet,niin paras keino on opetella olemaan sinut itsensä kanssa. Kone tarvitsee polttoainetta ja kuonat tulee ulos.
      Tee tarpeet rauhassa luonnonhelmassa,vaikkapa puusta tukea ottaen. Pidä aina riittävästi pyyhepaperia mukana ja siivoa itsesi suorituksesi jälkeen. Märkäservietit ovat myös hyviä.
      Älä tee tarpeitasi vesistöön ja älä missään nimessä virtaavaan vesistöön. Ihan vaan metsään ja jos osuu kuoppa olemaan tarjolla niin siinähän se paikka on. Kuoppaan ei kukaan vasiten astu. Kuopasta ei myöskään lähde paperit lentelemään. Toimituksen jälkeen sitten käsien pesulle.
      Persuksenkin voi pestä mutta ei sellaisessa paikassa josta otetaan juomavettä.

      • meitsi menee skuttaa

        "Älä tee tarpeitasi vesistöön ja älä missään nimessä virtaavaan vesistöön"

        Ai mixei, eix se virtaava vesi just vie sen bashan pois???!!


    • aswqqq2

      Minä poika paskansin kannolle ollessani savotalla.Kuusen kannolle, kuusi on vaalea puu ja läjä näytti hienolta.

      Työnjohtaja tuli käymään ja oli nähnyt jätöksen. Ilme naamalla oli errikoinen. Itseäni huvitti hah hah..

      • Anonyymi

        Työnjohtajan ilme olis vielä erikoisempi, jos et olis käyny kantopaskalla!


    • präiskis

      minä paskannan aina kivelle tai kannolle. jos siihen joku myöhemmin istuu niin paska lähtee toisen matkassa pois luonnon kauneutta pilaamasta.

    • Kiitos tästä. Hauskin viestiketju pitkään aikaan.

    • poiuytre
    • kkkummamesta

      Ei helvetti! Oikeasti!......

      Menkää turkinhihaan syntymään uudelleen.

      Jopa minä saan peet tehtyä mettässä vaikka olen nivelrikkoinen niin ettei kyykyhomma perinteisimmillään onnaa.

      Mutta kun on pakko niin on pakko.

      Pidempiaikaisessa leirissä on riukuvessa,jossa myrkyt neutraloidaan nuotion hiilillä.

      Ei ole vaikeaa,enkä pidättele kakkojani metsässä ollessa.
      Ostarissa onkin vaikeampaa jos vessa ei ole ilmainen.
      Ei sitä aina kuljeta kolikot taskussa. ja siitä vasta propleemi syntyy jos ei ole sopivaa kolikkoa vessan oveen.
      Espoontorilla kun kukaan ei vaihda sopivaan vaikka kuinka selittäisit...

    • Anonyymi

      Ei metsässä paskantamisessa mitään erikoista ole. Joku valmiiksi klinassa oleva riuku ja siihen vaan jos ei muuten kyykyssä pysy. Tärkeintä varoo ettei pasko tai kuse housuille. Itsekin käyn nuuksiossa aina paskalla parhaalla marjamättäällä kun siellä päin liikuskelen. Aloittajalle vaan rohkeuta ja ei kun yrittämään.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Kuset ja paskat kannattaa heittää noin 5 metrin päähän reitistä. Jengi olettaa ettei koirat... ihmisistä puhumattakaan.... tee tarpeitaan metriä kauemmas urasta ja mennä möllöttävät sen muutaman metrin sivummalle. Paperit piioon ja hyvä tulee.


    • Anonyymi

      Olen miettinyt ihan samaa josku 🤔

    • Anonyymi

      Tää ei ehkä oo sellanen "metsä" juttu mutta olen tyttö ja kun olin 9vuotias ja oltiin koulun kanssa uimahallissa se kävi: oltiin jo altaassa mutta mulle tuli kakka hätä ja en voinut mennä pois altaasta koska ei saanut tulla takaisin vaan piti käydä ennen kun menee mutta mulla ei ollut sillon hätä... olin juuri tullut altaaseen niin sitten saatiin mennä porealtaaseen tai vesiliukumäkeen muut meni heti ensin liukumäkeen joten mää menin porealtaaseen ja sitten mun piti vain tehä se kakka uimapukuun ja just kun se oli tullut niin sitten mun kaveri tuli ja kysyi halunko tulla laskemaan vesiliukumäkeä? Sanoin että joo... kait... sitten mentiin siihen se oli sellanen aika pitkä vähän kiemurteleva suora vesiliukumäki jossa kaksi pystyi meneen vierekkäin... sitten istuttiin siihen vierekkäin ja mun kakka murskaantui siihen ja sitä levisi joten lähin äkkiä matkaan ja mun kaveri sanoi että jos toi ruskea on kakkaa oot pahassa pulassa! Sitten ope tuli paikalle ja sanoi että tarkistaa jokaisen pyllyn onko siellä kakkaa että kuka sen teki. Mää ja mun kaveri äkkiä hinkattiin mun pylly puhtaaks ja ope ei epäilly mitään... eli vinkki oli että mee vaan veteen tai maahan kakkimaan ja sitten vedellä pese pylly. Vielä yksi juttu... Kun olin 6-7v niin mulla oli 9v isosisko ja sitten kerran uimahallin saunassa olin pyytänyt isosiskoa pitämään musta kiinni ja olin pissannut lauteille.😅🤣

    • Anonyymi

      Paskon housuun ja reissun jälkeen pesu.

      • Anonyymi

        Teen samoin. Kahden viikon reissulla joskus paskaa polttaa perseen rakkuloille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen samoin. Kahden viikon reissulla joskus paskaa polttaa perseen rakkuloille.

        Saappaat kruunaa tiiviin paketin. Ettei tuu leviteltyä paskajuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen samoin. Kahden viikon reissulla joskus paskaa polttaa perseen rakkuloille.

        kaverisi kyrpä tekee saman vaikutuksen perseesees!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen samoin. Kahden viikon reissulla joskus paskaa polttaa perseen rakkuloille.

        kaverisi kyrpä tekee saman vaikutuksen perseesees!


    • Anonyymi

      Ehkä siperia opettaisi sinua. Sen kummasempaa ole kuin kotivessassakaan. sää tietysti vaikuttaa, saako rahkasammaleeseen pyyhittyä vai ei. Rahkasammal on maailman kätevin kosteuspyyhe, ja sitäpaitsi antibioottinen. sitä on käytetty jopa haavasiteissä siitä syystä sotien aikana.
      Eikun housut kinttuun sopivassa kohdassa, perusasentoa hieman leveämpään asentoon jalat, ja kyykkyyn.
      Sieltä se kakka keveästi luiskahtaa.
      Minusta maastossa on jopa luonnollisempaa käydä tarpeen tullen pissalla/kakalla. Kukaan ei kuule sitä, kun pissi lorisee, tai kakka loiskahtaa.
      Normaaliasia. Eihän kukaan umpinainen ole.

      • Anonyymi

        Umpinaisia ovat ainoastaan nuoret vastarakastuneet. Juuri tulin Tuntsalta. 4 yötä tunturissa riekkojen perässä ja suolivaivaisena noin 10 ulostamista. Kivi tai puutavaraa kökön päälle ja se on siinä.


    • Anonyymi

      Mettässä taivuttaa kuusennäre kantapään alle ja vääntää torttu siinen näreen päälle.
      Kun homma on valmis läysää kantapään, jollon källi lentää takamaastoon ja persaus pyyhkiytyy näppärästi.

    • Anonyymi

      Hädän hetkellä etsitään noin 1.5 metriä pitkä kuusennäre joka taivutettaan latvasta kantapään alle. Uloste väännetään näreeen päälle ja lysätään näre jalan alta, jollon pylly pyyhkiytyy näppärästi ja jätökset häviää takamaastoon.

    • Anonyymi

      Asia on selkeempi kuin sinä.

      Ensin kuset normaalisti pikkukullillasi.

      Sen jälkeen lasket housut polvitaipeen alapuolelle ja nojaudut taaksepäin puunrunkoon ,joka on parhaimmillaan hieman vinossa pasko
      Mississuuntaasi nähden, vertikaalisesti!

      Tämän jälkeen otat housusi taskusta paskapaperia, jolla olet varautunut tietysti.

      Tietysti sammal tai jokin ruoho kelpaa peräsi puhdistukseen, jos muistisi on huono.

      Älä missään tapauksessa pese käiäsi. Näin säilyvät vastustuskykysi koronaflunssaa vastaan!!

      • Anonyymi

        myös saappaaseen on kätevä paskoa, näin rapulapaska ei leviä ympäriinsä.

        haisaapas on suuaukoltaan leviämpi ja näinollen siihen on helpompi kohdistaa sonta.


      • Anonyymi

        myös saappaaseen on kätevä paskoa, näin rapulapaska ei leviä ympäriinsä.

        haisaapas on suuaukoltaan leviämpi ja näinollen siihen on helpompi kohdistaa sonta.


      • Anonyymi

        myös saappaaseen on kätevä paskoa, näin rapulapaska ei leviä ympäriinsä.

        haisaapas on suuaukoltaan leviämpi ja näinollen siihen on helpompi kohdistaa sonta.


    • Anonyymi

      Mielestäni metsässä paskantaminen ei ole sen vaikeampaa kuin missään muuallakan. Päin vastoin, metsäpaska tuntuu luonnolliselta ja voimaannuttavalta. Ihminen on omimmillaan luonnossa ja paskominen kuuluu osaksi kokonaisuutta!

      • Anonyymi

        Noinhan sen luulisi olevan. Olin kerran Sallassa Pölkkykämpällä. Tuolloin kämppä palveli vielä autiotupa -periaatteella. Olin ruoanlaitossa pihapiirissä ja kohta tärähtää pihaan (kämppä siis metsäautotien varressa) renkaat sutien Hiace 120 kilon kuljettajineen... Huussiin oli tulinen kiire. Mistä kaukaa lie jättiläinen tuskissaan ajanut, että pääsi huussiin tarpeilleen. Ei sellaista yleistä huussia, jonne menisin mieluummin kuin nk. kuusen persukseen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe