AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / DOMUS-keittiöt, kokemuksia?

DOMUS-keittiöt, kokemuksia?

63 Vastausta 6 443 Lukukertaa
Kenelläkään tuoreita kokemuksia Domuskeittiöstä, miten sujunut toimitukset, asennukset ja kaikki muu. Laatu?

on

Kaupat tehty, mutta tilattu ei vielä ole. Palvelu erinomaista (myös senkin jälkeen kun kaupat on varmistuneet!), toimitukset puskaradion mukaan ok, mutta asennusohjeet heikot, jos itse meinaa asentaa. Laatu käsittääkseni hyvä.
Missä kaupungissa olette asioineet?

Me meinattiin ottaa asennus kaikille kalusteille firman kautta, kuulosti jäykälle hommalle. Ilmeisesti siis ostavat asennuksen muualta (ei omia asentajia)...

Hyvin meni

Tilasimme keittiö- ja kodinhoitohuonekalusteet Domus-keittiöiltä viime syksynä. Kaikki meni hyvin. Asennuksen hoiti oma urakoitsijamme.

Pahemman kerran...

...pieleen on mennyt meidän Domus-toimituksemme. Ostimme uuteen omakotitaloomme kaikki kiintokalusteet asennettuna Domukselta (hintaa paketille kertyi n.30t€) Ongelmat alkoivat jo kalustekuljetuksesta. Tehtaalta ilmoitettiin eräs tiistai-aamu, että toimitus saapuu rakennukselle torstaina kello 14-16, eikä toimitusta voi enää siirtää. No, kuljetus saapui viikkoa liian aikaisin ja keskeytti muut sisätyöt (mm. laattioiden asennuksen), koska kaikki paikat olivat täynnä kaappeja ja muita kalusteita. Toimituksesta puuttui huomattava määrä tavaraa ja myös väärin mitoitettuja komponentteja oli luvattoman paljon, näitä osia on sitten saapunut rakennukselle tipoittain. Kuljetusvaurioituneiden tavaroiden tilalle toimitettuihin uusiin kappaleisiin on mennyt aikaa n. 3 viikkoa. Tehtaalta lähteneitä, (matkalla hukkuneita) toimituksia on saanut itse metsästää kuljetusyhtiöiltä, koska myyjän mukaan kuljetusyhtiöt eivät anna tietoja kuin tavaran vastaanottajalle... =). Edellämainittujen (ja myös monien mainitsemattomien) syiden vuoksi jouduimme mm. siirtämään muuttokatselmusta, sekä pärjäilemään kodittomina parisen viikkoa. Kaikesta tästä tehdas on lupautunut hyvittämään kokonaista 400€:a korvauksena, joka ei riitä kattamaan edes meille aiheutuneita välittömiä kustannuksia. Loppukaneettina voisi mainita, että asennus on kestänyt nyt viisi viikkoa ja vielä ei ole valmista...
Teillä on aikalailla samansuuntainen kokonaispaketti kuin meillä, hinta juurikin tuo 30 000. Aika pitkä asennus todella, viikossa pitäisi kaikki kyllä asentaa vaikka tavaraa onkin aikalailla, maks 2 vko.

Onkohan tämä vääränlaiset tavarat jne liittyvät ongelmat juuri näiden "isompien" toimittajien ja tehtaiden ogelma....Samaa kuullut Iskusta, keittiömaailmasta yms yms. Sitten näistä pikkuputiikeista "ns puusepänverstas"- tyylisistä tätä ei tietenkään koskaan kuule...

Vaikea valita mistä ottaisi! Mikä kaupunkin teillä -v- kyseessä?
Juuri samaa mieltä olen, eli pahimmassakin tapauksessa normaali okt:n kalusteasennukset, hoidettuine reklamaatioineen saisi kestää tuon viikon verran.

Itsellä on kokemuksia muutamasta kalustetoimituksesta ja kaikki ovat menneet tähän verrattuna suorastaan loistavasti. Viimeisin (kolmisen vuotta sitten) toimitus asennuksineen ostettiin loma-asunnolle paikalliselta "mies ja peräkärry"-yrittäjältä ja voin vannoa käsi sydämellä, että tästä lähtien tulevat kalusteet ostetaan ja asennutetaan vastaavilla yrityksillä. Tämä kyseinen kokonaisuus ei ollut sellainen perinteinen mökkikeittiö, vaan verrattavissa normaaliin omakotitoimitukseen. Asennus kesti liukukoolausten rakentamisineen tasan 2 päivää, eikä tuotteissa ja asennusjäljessä ole todellakaan huomauttamista. Kaiken lisäksi kaikki erityistoiveet onnistuivat, eikä mikään tuottanut vaikeuksia, toisin kuin näillä isoilla toimittajilla "tuppaa" tapahtumaan. Suosittelisin, että kannattaisi ainakin harkita näitä pikkuyrittäjiä...

En usko että kaikki Domuksen toimitukset/asennukset voivat epäonnistua vastaavasti kuin meillä, mutta arvostelen tässä tehtaan tapaa hoitaa asiat kuntoon, sekä heidän tapaansa vähätellä asiakkaalle aiheutuneita ongelmia, sekä myöskin tapaa vastata tekemistään virheistä.

Ai niin...

Jyväskylässä ollaan.

domus keittiö

hei domuskeittiöiden omistajat... onko laatu ollut hyvää. Entä ovimateriaali..onko kenelläkään kokemusta valkoisesta kalvo-ovesta tai maalatusta kiiltävästa mdf-ovesta. remontti edessä kesällä....
Ollaan pääkaupunki seudulta!
Olemme olleet pettyneitä heidän alihankintana tehtyihin oviin. Selvitys asiasta edelleen käynnissä. En ostaisi heidän keittiötään jos nyt saisin valita.
Tuttavani hankki K-raudasta Domuksen keittiön ja suht hyvin meni toimitukset ym. Onhan se aika iso toimija ja sieltä ei niin saa omia tarpeitaan vastaavia yksityiskohtia kaappeihin, kuten esim. joltain pienemmältä pajalta.
Puuttui sieltä muutama listan pätkä ja vetimiä.
Ei kannata edes miettiä domusta! Sika kallis ja vääriä osia luvassa (riippuu varmaan myyjästäkin) ainakin oman kokemuksen mukaan!
Kallis oli, mutta muuten meni kohtalaisesti. Kuukaudessa saatiin kaikki tavarat.
K-Raudan myyjää ei kaupanteko tuntunut kiinnostavan yhtään. Ei sitten, saa näitä keittiöitä onneksi muualtakin. Se Domuksesta.
Domuksen kalusteet on minun käsityksen mukaan laadukkaita!
ainakin meidän perheen käyttöä kestäneet hyvin
Löysin etsimisen jälkeen Domus keittiöiltä haluamamme ovimallin pyysin suumitelmaa ja pidimme palaverin sovimme uuden palaveri ajan jossa suummittelu valmis kuinkas sattuikaan suunnittelija perui ajan uusi aika sovitiin jonka suunnitelija perui katson kyllä loppuun asti mutta tuskin tilaan kerta ei tässä vaiheessa asiakas kiinnosta niin kuinka sitten myöhemmin onneksi on olemassa kvänum.
Hei "kartanoon keittiö": Pilkut ja pisteet puuttuvat, joten tuosta ei saa selvää erkkikään!!!!!!!!!
Pyysin tarjouksen omakotitalon kalusteista. Domuksella rahti ja kuletusvakuutus 1880euroa! Aivan järetön muihin toimittajiin esim.Topi ja keittiömaailmaan verrattuna. Ja raksa on Oulun seudulla.

Muuten kalusteiden osalta on toimittajat olleet samalla tasolla.

Nyt ratkaisee palvelu ja miten on panostettu kalustekuvien esittämiseen/visuaaliseen toteutukseen. Keittiömaailma menee siinä ykköseksi ja toisena tulee Allon kaluste ja kolmas Puustelli. Topikeittiöillä oli mies myyjä ja 3d kuvissa seinien väri oli neon vihreä. Joten visuaalinen esittelu on aika tärkeä. Mielikuvia on hankala myydä!
Ja aina on joku juuri sillä hetkellä tarjouksessa, että kaupat saadan tehtyä!
Domukselta kaikki tavara tuli ajallaan, mutta suunnittelussa ja asennuksessa melko paljon mokia, joiden korjaaminen kestää ja kestää. Jos tämän kaiken olisin tiennyt, en olisi Domukselta ostanut yhtikäs mitään. Domuksen laatukin on vähän niin ja näin. Domuksen asentajat oli ihan "hulluja". Eikö tästä maasta mukamas osaavampia asentajia löydy? En todellakaan voi Domusta suositella.
myyjällä kaikkein tärkein tekijä keittiökaupassa.

Vuodessa ei opi suunnittelijan hommia
Laatu mun mielestä erinomaista.Vahvat reunat mitkä myyjä esitteli jo heti ensinmäiseksi...Suomalainen perheyritys oli yksi kriteeri myös. Hyvä palvelu!
Olemme ostaneet jo kaksi keittiötä Domukselta. Siis tyytyväisiä !
Oikeastaan kaikki suunnittelusta asennukseen meni meillä päin prinkkalaan. Laatu tuntuu olevan myös melko ala-arvoista.
Tuoreita kokemuksia on Domuksesta. Myyjä oli palvelualtis siihen asti, kunnes kauppasopimus oli allekirjoitettu. Reklamaatiovaiheessa homma ei ole enää edennyt. Suunnittelu oli pielessä, oli tilattu vääriä tavaroita ja oikeita ei tunnu saavan tilalle millään. Onneksi meillä oli asentaja omasta takaa, joka hoiti hommansa kiitettävästi.

Myyjä oli tilannut kulmakaappiin hyllyt, vaikka piti olla 3/4-karuselli. Aterimille ja työvälineille hän oli suunnitellut keittiöön vain yhden 40 cm laatikon. Eihän se riitä mihinkään. Kaikki muut olivat korkeita laatikoita. Kun sitten penäsin sisälaatikoiden ja karusellin perään. niin ne pitäisi ostaa erikseen ja vielä maksaa järkyttävät rahtikulut uudelleen. Domuksella on muuten markkinoiden kalleimmat rahtikulut. Yksi vääränlainen kaappi oli myös tilattu.Vetimet ovat väärämalliset.. Uunipelleille ei ole säilytyspaikkaa, vaikka kuviin oli piirretty niille laatikko. Lasku oli myös yllättäen yli 500 euroa alkuperäistä suurempi. Myyjä vain pahoittelee virheitään, muttei suostu korvaamaan niitä mitenkään.

Reklamointiasiat piti hoitua 3-4 päivässä. Nyt on odotettu uusia osia virheellisten tilalle jo 2 viikkoa. Saa nähdä, kuinka kauan vielä menee, ennenkuin saadaan keittiö valmiiksi. Ongelmana tässä tapauksessa on myyjä, joka on sössinyt pahasti, eikä korjaa virheitään, vaan vetkuttelee.

Onneksi en ole maksanut laskua vielä. Enkä aio maksaakaan ennen kuin jokaikinen nippeli on toimitettu meille. Sen olen oppinut aikaisemmista remonteista.
Meilläkin on ollut vaikeuksia Domuksen kanssa. Mm. väärän mittaisia hyllyjä / kaapinovia. Kaiken huippuna oli se, kun liikkeestä lopetti kaksi meitä palvellutta myyjää, niin uudet sanoivat ettei ongelmamme kuulu enää heille.Olemme joutuneet tilaamaan itse! tavaraa Domukselta ja vääränvärisiä ovia on tullut jo pari kertaa...

Jouduimme tilaamaan uuden oven myyjän tekemän virheen takia ja laskun maksoimme tietenkin itse.

Vuosi on jo kulunut ja ovia on yhä kiinittämättä.....En ole jaksanut edes katsoa olisiko nyt oikean väriset ovet paketissa...

Onneksi! emme tilanneet kuin keittiökaapit firmalta.

Pitää keskittyä myös laskuun - huomasin ohimennen, että se oli suurempi kuin alkuperäinen suunnitelma.
Sitä ei rakennuksen aikaisessa kiireessä ennättänyt keskittyä asiaan.

Paremmat / suuremmat asennuskuvatkin Domus voisi teettää. Nyt kului turhaan " verta,hikeä & kyyneleitä", kun yritimme irrottaa laatikoston etulevyä "ohjeiden" mukaan. Onneksi saimme vihdoin ja viimein asentajan irrottamaan sen ja teoria / käytäntö levyn irroittamiseksi selvisi "livenä".

Olen "mainostanut" Domusta ja vanha totuus: Hyvä kello kauas kuuluu & huono vielä kauemmas toteutuu firman osalta.

Näin Domus palvelee Jyväskylässä...
On kokemusta...Hyvä laatu kun vertaa muiden runkoihin. Sama nauhoitus kaapistoissa kun keittiöntasossa. Ei siis melamiiniä.
Ja hinta oli halvempi kuin ns.halpisliikkeissä, ja se oli yllätys...Laatua edullisesti!
Haluan jakaa kokemukseni tuoreeltaan ja ikävä kyllä on vain huonoja kokemuksia Domuksesta ja hyvin samansuuntaisia kuin nimim. "hermot palaa kohta". Suunnitteluvaihde meni vielä hyvin, naismyyjän/suunnitelijan kanssa hyvin alkanut asiakassuhde sai käänteen heti tarjouksen allekirjoittamisen jälkeen, kun kaikki alkoi mennä pieleen oikein rytinällä.
Kalustetoimituksissa on ollut koko ajan puutteita, tavara on ollut väärää/vääränkokoista tai se on puuttunut kokonaan. Domukselta käytiin itse mittaamassa pintavalmiit tilat, joihin heidän kalusteitaan tuli ja järjestään mitat oli otettu pieleen. Kaikkia pöytätasoja on jouduttu korjaamaan, osa korjautettu tehtaalla, osaa on lyhennetty itse. Kaappeja on pienennetty oman timpurin toimesta (heidän pyynnöstään), mistä on tullut meille lisäkuluja (korvauksia lienee turha odotella). Yhdet liukuovet olivat vaihtuneet aiemmista tarjouksista poiketen tähän viimeiseen ihan lennosta ja koska en huomannut katsoa mallikoodin vaihtumista lopullisessa sopimuksessa, saimme kotiimme vääränlaiset ovet. Myyjä oli sitä mieltä, että koska olemme hyväksyneet viimeisen tarjouksen, niin heillä ei ole mitään vastuuta asiassa. Ei ollut kuulemma heidän virhe, mutta miksi ihmeessä olisin vaatimassa uusia liukuovia, jos olisin alunperinkin tilannut nämä väärät?! Minun virheeni oli se, etten huomannut muutosta, mutta mielestäni myyjälläkin täytyy olla tässä jokin vastuu. Uudet toki saataisiin väärien ovien tilalle, mutta normaalihintaan! Sanoivatpa vielä, että "kyllähän kyseinen ovimalli löytyy myymälästä", siis mitä helv...?! Kai heillä nyt kuuluukin olla kaikki mallit siellä, eri asia on, mitä mallia siellä on katsottu! Etenkin, kun meille tuli vain kahdenlaisia ovia, makuuhuoneisiin piti vielä tulla kaikkiin samanlaiset. Näitä meille myyjän tilaamia ovia emme ole edes nähneet, vaikka varmaan siellä myymälässä sekin mallipala on ollut. Näissä asioissa pitäisi pystyä luottamaan myyjään ja on ollut karvas pettymys huomata, miten tässä on sen seurauksena käynyt. Myyjän huolimattomuus ja epämmattimaisuus paistaa nyt läpi. Toista oli suunnitteluvaiheessa, silloin oltiin mukavia ja joustettiin tapaamisajoissa yms. Tarjottiin jopa kahvia! Nyt Domuksella ei osata edes pahoitella tapahtunutta, puhumattakaan että myöntäisivät omia virheitään.
Kaiken kruunasi viimeisin huomio, missä totesin KAIKKI keittiön ovet väärän värisiksi. Kyllä siinä itku pääsi, kun näin iso moka tuli vielä kaupanpäällisiksi. Tässäkään kohtaa asiaa ei pahoiteltu, sen sijaan yrittivät vielä, että jos pitäisin nämä väärät keittiön ovet, niin he voisivat siinä tapauksessa hoitaa oikeat liukuovet väärien tilalle veloituksetta. Että kehtaavatkin! No arvatakin saattaa ettei tullut kauppoja.
Asennustyöt ovat viivästyneet ja muuttokin uhkaa viivästyä heidän takiaan, viimeisenä heidän lupaamansa keittöasennuksen viimeistely, mitä ei olla voitu tehdä näiden puutteiden takia, on nyt sekin jo vesittynyt. Koska heidän asentajansa ovat lomalla ja ovet ehtivät saapua ennen sitä, ei asennusta meille tarjotakaan. Näin ollen sekin lupaus petettiin.
Tällainen toiminta on ala-arvoista ja toivon, että sana kiirii kauas. Jos olisin itse näitä kokemuksia kuullut ennen keittiötoimittajan valintaa, olisi päätös ollut aivan toinen. Älkää valitko Domusta, heillä ei ole mitään sellaista, mitä ei löytyisi jostain muualta, heitä paremman palvelun ja toimituksen kera.
Olisi hyvä tietää minkä paikkakunnan Domuksista on kyse.
Meidän huonot kokemukset on Vantaan Domuksesta. Keittiö ei ole vieläkään valmis, vaikka remontin piti valmistua toukokuussa. Myyjä ei ole vastannut pariin kuukauteen viesteihini.

Itse kalusteisiin olen ollut tyytyväinen, mutta Domuksen (myyjän) tekemien virheiden korjaaminen ei näytä toimivan.
Tuota ounastelinkin, samat kokemukset samalta paikkakunnalta
Meilä myös erittäin huonoja kokemuksia samassa Domuksessa. Olipa helpottavaa lukea, että emme ole ainoita, jotka itkukurkussa yrittävät setviä asioita Vantaan Domuksen kanssa. Meillekään ei vastata puhelimeen ja viesteisin. Luulenpa että asialla on sama myyjä - niin tutulta kuulostaa.
sitä saadaan nopeasta asennus kun tehdään verstaalla pitemmälle.

rungot kasaan
oviin saranat
laatikko mekanismit runkoihin kiinni
allas upotukset
yms yms

pikkufirmoissa ne tehdään verstaalla koska samaan aikaan tehdään vaan yhtä keittiötä.
isompien firmojen asentajat tekee nuo asiat asennuspaikalla koska säästää kuljetuksessa ja varastoinnissa.

vaikuttaa se pakostikin asennus aikaan.
mielestäni ja muidenkin mielestä Domus keittiö on todella hyvä ja laadukas jopa laadukkaampi kuin Puustelli, itselläni on 2 domus keittiö jo olen ollut todella , todella tyytyväinen.
Näin reilun 8 kk käyttökokemuksen perusteella voin kyllä kehua itse keittiötä. Laatu on ollut hyvää. Kaappeihin ja pöytätasoihin ei ole tullut kolhuja. Sen sijaan muutamassa vetimessä näkyy naarmuja. Laminattitaso näyttää edelleen hyvältä ja on helppo pitää puhtaana. Keittiö kokonaisuudessaan näyttää hyvältä. Siinä puolessa ei siis ole valittamista.

Vain nämä myyjän ammattitaidottomat sekoilut harmittavat ja ovat sotkeneet koko homman.
Meillä huonot kokemukset koskivat Lahden myymälää. Keittiö saatiin kasaan, useiden jälkitoimitusten jälkeen. Kalusteiden laatu sentään ihan ok. Väärät liukuovet ovat vieläkin paikoillaan ja siihen ne jäävätkin. Palautelomake on vieläkin täyttämättä, ehkä sitten joskus jos silloinkaan. Mutta sana menee eteenpäin jokaiselle, jonka kanssa tulee vähänkin puheeksi rakentaminen, keittiöremontti tms.
Älkää ikinä tehkö kaupat Domuksen kanssa! Haluan varoittaa teitä kaikkia jotka olette joskus ostamassa uutta keittiötä! Ostettiin Domuksen keittö uuteen taloon. Kauppa tuli tehty Vantaan Domus-centerin kanssa. Keittiö piti valmistua jo kesällä. No valmistui ainakin jouluksi, mutta oli siis yli 3 kk myöhässä johtuen pelkästään Domuksen tunaroinnista, ei pelkästään Vantaan Domus-centerin syy vaan tehdäs oli yhtä syyllinen tässä tilanteessa. Meidän keittömme maksoi kanssa yli 20 tuhatta euroa joten aika iso investointi oli kyseessä, ja koko lasku oli Domuksen mielestä pitänyt tyytyväisenä maksaa vaikka kaikki on mennyt heidän kanssa pieleen. Viime kerralla ostettin Ikea kautta, oltiin tyytyväisiä ja rahaa ei kulunut kuin 1/3.
mitä vantaan keittiökauppaa tuo koski? Meillä ainakin loistava kokemus vantaan domuksesta! kaikki meni hyvin asennusta myöden,palvelukin oli hyvää. se taisi olla aika uusi myymälä siellä vähän syrjempänä..
Meillä meni todella hyvin toimitus ja suunnittelu. Voin suositella kyllä.
Yläkaapin syvyys teki vaikutuksen. Joku jo kertoikin rungon reunasta tällä palstalla ja se on kyllä vahva. Hinta oli kilpailukykyinen todellakin.
Meillä on kyseessä Vantaan Tammiston myymälä.

Eipä ole saatu keittiötä vieläkään valmiiksi, kun myyjä ei viitsi vastata yhteydenottoihini. Kelittiön piti olla valmis 8 kk sitten. Enpä voi suositella tuota myymälää kenellekään. Saattaa olla, että meille sattui paikan huonoin myyjä, en tiedä.
Myös meillä ongelmat liittyvät Tammiston pisteeseen. Epäselvää minulle on kuka ylipäänsä vastaa virheistä, olen saanut käsityksen, että toimipisteen myyjä pesee kätensä kun kauppasopimus on tehty, eli reklamointi tapahtuu tehtaan kanssa (?) Onko tämä näin vai meidän tapauksessamme vai aina, sitä en tiedä, todella epäselvä tilanne kaikkiaan. Onneksi asiaamme on käsitelty tehtaan päässä asianmukaisesti.
Myös meillä huonoja kokemuksia Vantaan Tammiston Domuksesta.

Toimituksessa oli paljon virheitä ja myyjältä piti nyhtää tietoja ja aikatauluja. Myyjä vähättelee virheitä ja jatkuvasti jättää hoitamatta asioita sovittuna aikana. Keittiö valmistuu vähintäänkin kuusi viikkoa sovittua myöhemmin.

Prosessi on vielä kesken, mutta aika paljon pitäisi tapahtua, että kokemus muuttuisi negatiivisesta positiiviseksi.
Meillä taas myyjä/suunnittelia on vaihtunut hankkeen aikana jo kolmesti.
Hyvälle myyjälle kannattais maksaa kunnon palkkaa.
Onko teitä huonosti palvellut naismyyjä vieläkin liikkeessä töissä? Olen Lahden myymälän kanssa tekemässä kauppoja parhaillaan...
Meillä taas tosi hyviä kokemuksia Hämeenlinnan Domuksesta!

Palvelu oli aivan LOISTAVAA (verrattuna edellisen asuntomme Topi-keittiöiden palveluun), myyjä käytti aikaa meidän kanssa, esitti omia huomioita ja ideoita yms. ja kaikkiin suunnitelmien muutoksiin (mitä tuli myöhemmin) suhtauduttiin positiivisen mutkattomasti. Kun kalusteet (koko omakotitalon kalustus) tulivat työmaalle, mitään ei puuttunut matkasta. Asennus kesti alle viikon. Ei ole ollut huomautettavaa, laatu on hyvää (verrattuna aikaisempaan topiin edelleen) ja kalusteet todella kauniita.

Tuntuu, että monet näistä huonoista kokemuksista onkin lähes täysin myyjän mokia, tai tehtaalla tehtyjä vääriä tilauksenkäsittelyitä. Näitä tehdasmokia ei meidän kohdalle sattunut ja myyjä oli siis todella ammattitaitoinen.
Meillä myös loistava kokemus Kotkan Domuksella. Myyjä suositteli paikallista tapetti/laattaliikettä ja tuli mukaan valikoimaan tuotteita. Kerrassaan loistava palvelu! Kokemus näkyi sekä kiinnostus alaan. Suosittelen
DOMUS-Keittiöt toimitti minulle huonolaatuisen kylpyhuoneen tason.
Siinä oli pinnan ja sivulistan kohdalla kupruja, jotka näkyvät vaakatasossa häiritsevästi.
Taso oli ehditty asentaa ja käsienpesuallas oli jo paikoillaan, kun tuo virhe huomattiin.
Domus tarjosi joko uuden tason, mutta ei sen asennusta, joten tason vaihto ei minun osalta ollut mahdollista, koska putkimies ja remonttimieskulut olisivat jääneet minun
maksettaviksi. Domuksen rahallinen hyvitys oli EUR 40. Ihan oikein luette NELJÄKYMMENTÄ EUROA! Ei todellakaan kannata luottaa Domuksen laatuun ja/tai palveluun. Jäi huono fiilis Domuksesta.
Ei tullut mieleen tarkastaa tasoa ennen asennusta? Ihan oma moka.
Ei voi suositella, ei.

Työnlaatu kaapeissa ei ole hääppöinen, takaseinän (-pahvin) ja rungon väli irvistelee joka ikisessä. Kysyttäessä "kolmen millin pahvi kolmen millin kolossa". Ha! Sivut, pohja, yläosa kasattu melkein kohdilleen. Vaan ei aivan. Ehkä tämä on normaalia laatua Domukselle, mutta kaappien sisukset näyttävät rumalta ja huonolta.

Tuotteita saapui tipoittain mikä viivästytti asennusta, tuotteita saapui väärin leikattuna mikä viivästytti asennusta, mistään ei infottu.

Asentajalla oli ainakin yksi toinen työmaa päällä mikä viivästytti asennusta.

Yhteydenpidon Domus oli ulkoistanut asentajalle (myyjä ei ota kantaa, ”asentaja hoitaa”) joka mielellään piti monologeja teknisistä valmistustekniikoista sivuuttaen itse asian. Kun keskustelun palautti raiteilleen, ärsyyntyi ja pakeni ”mulla on vaan nää piirustukset” taakse. Täydellinen järjestely vastuun pakoiluun.

Pieni remontti venyi luvatusta viikosta kolmeen viikkoon, mikä on kohtalaisen pitkä aika ilman keittiötä ja olohuone varastona. Enemmän olisi pitänyt painaa päälle ja reklamoida uudestaan ja uudestaan, mutta kun vastauksia ei tule ja koti on työmaa jota ei haluaisi pitkittää loputtomiin. Joten sitä tyytyy pas*aan ja avautuu netissä.

Pysykää erossa ja ostakaa jostain muualta.
Tilasimme keittiön Domukselta kesällä 2011 ja keittiö saapui samana syksynä. Toimitukseen kuului 1500 euroa maksanut porsliininen keittiöallas. Keväällä 2012 huomasimme, että altaassa on särö, josta valitimme Domukselle. Meni syksyyn 2012 ennen kuin saimme uuden altaan. Uudessa altaasta puuttui reikä hanalle. Allas noudettiin porausta varten helmikuussa 2013 eikä sen koommin ole kuulunut.
Asia on viety kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Eli, pysykää kaukana Domuksesta jos vain voitte!!!
Miiiiiiiistäs semmonen särö on tullut. Olisiko pitännä pistää suorraan kotivakkuutuksen piikhiin.
Voihan sen laittaa kotivakuutukseenkin, mutta tuotteen ollessa viallinen, ensisijainen korvaaja on tuotteen myyjä!
Onko käyttökokemuksia Domuksen Vetro-ovista?
Mietitään keittiötä joko Domukselta tai Keittiömaailmasta.
Valkoiset ovet näyttää aika samanlaatuisilta, mutta Keittiömaailman koneet näyttäis edullisimmilta ja valikoima monipuolisemmalta.

Keittiömaailman suunnittelija nimittäin vaikuttaa tosi ammattilaiselta.
Domuksen suunnittelija on jotenkin epämääräinen eikä osaa ihan vastata kysymyksiin. Aika suppea valikoimakin on.

Tässä olen lukenut aika paljon Domuksen toimitusongelmista, aikataulut ei pidä, väärää tavaraa tulee ja väärillä mitoilla ja vastuuta pakoillaan eikä vastatat puheluihin. Ei kuulosta hyvältä.
Ollaan kallistumassa Keittiömaailman puolelle.Homma tuntuisi toimivan niin paljon paremmin.
Hyvä ihminen älä ikinä tilaa mitään Domukselta!
Meillä keittö ja komeroasiat meni heidän kanssaan ihan pelleilyksi.
Piirustuksiin ei otettu muutoksia huiomioon ja osa ratkaisuista ei toiminut, joten meille jäi käteen tavaraa jota ei voinut käyttää mutta maksettu oli.
Tuli väärillä mitoilla tavaraa ja tavraa puuttui jne.kaikkea joutui odottamaan eikä edustaja välittänyt lopuksi ottaa vastuuta ja hoitaa homma loppuun.Näin käsi Askiton Domuksessa meille.Älä hyvä ihminen ota domusta.valitse joku toinen.
Ostimme Oulun K-raudan Domukselta keittiön 2008 ja voimme sanoa, että meille jäi surkea kokemus pitkätki kaikesta.
Asiakaspalvelu oli alussa tosi nihkeää, eikä meinattu saada kunnon asiakaspalvelua. Koimme vaimoni kanssa, että meitä ei pidetty potentiaalisina asiakkaiana, koska olimme "nuoria" (27 ja 23). Lopulta kun saimme palvelua, niin kaikki näytti hyvältä kunnes toimitus alkoi. Aluksi heti tuli vääränmittainen pöytä, sitten viallinen tiskipöytä ja väärän väriset puuovet. Domus ei meinannut suostua vaihtamaan ovia, vaan ilmoittivat että voimme antaa ovista hyvityksen. Emme suostuneet tähän vaan he toimittivat uudet johon meni taas aikaa noin 2-3vk. Kun uudet ovet saapuivat vihdoin, niin yksi ovista puuttui. Kaiken lisäksi uusi tiskipöytä oli jälleen viallinen, joten kolmas lähti tilaukseen. No asentaja oli loistava kaveri ja pätevä. Lopulta saimme kivan keittiön, kunnes keittiön taso rupesi turpoaamaan yllättäen noin vuoden päästä. Jälleen reklamaatio oli hankalaa. Lopulta tappelun jälkeen sain rekkulan läpi ja Domus kantoi vastuun.

Nyt keittiöstä kokemus laadullisesti on ihan ok, mutta en ota enää Domukselta keittiötä. En vain enää uskalla kaiken tämän mokailun ja kohelluksen jälkeen.
Ei otettu Domusta sitte.

Ei uskallettu ottaa Domusta kun kuultiin tutun tutuilta lisää PK-seudulta huonoista kokemuksista nyt kevätkesältä.Oli tullut ovia ja tasoa yms muuta ihan vika mitoilla ja toimituksista puuttui osia, oli ylimääräisiä osia jne...
Myyjä ei ottanut vastuuta virheistään vaan ihmetteli niitä eikä selityksiä virheille löytynyt.
Tehtaalla kuulemma sentään yrittivät parhaansa korjatakseen tilannetta.

Keittiö on nyt siis tilattu Keittiömaailmasta.
Kuusi viikkoa odotellaan keittiötä. Hyvää kannattanee odottaa:)
No ei se täälläkään hääppönen palvelu ollut. Domus Tammisto kyseessä. Keittiö on ihana ja laadukas mutta tavaran toimituksessa puutteita. Tulivat kyllä ajallaan, mutta
saranoita, vetimiä ja porauksia puuttui ovista.
Lisäksi palvelu jälkitoimituksen kanssa tökki, eja myymälässä sekä puhelimessa henkilökunta erittäin välinpitämätöntä. Ei kovin vahva suoritus tänäpäivänä kun kilpailua on enemmän kun riittämiin. jos jollain niin asiakaspalvelulla pitäisi åärjätä aina! Mutta ei Domuksella. :(
Täälläkin huonoja kokemuksia Domuksesta. Kyseessä Domus Espoo Suomenoja.
Keittiö tilattiin maaliskuussa 2013 asennuksineen. Asennus ajaksi sovittiin vko 23.
Keittiö valmistui pitkän taistelun jälkeen lokakuun puolessa välissä (vko 41).
Domuksen mielestä asennus oli ok, kun
- liesituuletin puhalsi eikä imenyt
- astianpesukoneen näyttö oli jäänyt sokkelin taakse eikä näkynyt. Kuulemma kuuluu kun astiakone sammuu. (Integroituastianpesukone näyttää siis lattiaan näytön).
jne.
Näiden kanssa sai taistella, että ne korjattiin.
Kannattaa olla varoivainen, kun Domus ehdoittaa rahoituspalvelua, joka ainakin minulle oli "veloitukseton". Eräpäivää siirrettiin 6 kk, kun case siirrettiin rahoitukseen.
Tämä tarkoitti sitä, että Domus sai rahat kesäkuun alussa ja sen jälkeen koko kiinnostus casea kohtaan lopahti. Remontin valmistumista luvattiin juhannuksen jälkeen aina "ensi viikon loppuun mennessä" heinäkuun loppupuolelle, jolloin kerrottiin lomien alkavan ja keittiölleni ei tapahdu mitään kahteen viikkoon. Kuitenkin heti sen jälkeen oli kuulemma varattu asentaja. Elokuun puolessa välistä jouduin olemaan kokoajan paikalla että jotain tapahtuisi. Kun aloin kysymään viivästyskorvauksi, jotka on Domuksen sopimuksessa. Sieltä johtaja kertoi, että tehdään remonttivalmiiksi ja katsotaan ne sitten. Sitten kun lokakuun lopussa kumpikin oli sitä mieltä että remontti oli valmis. Ko. johtajaa oli vaikea saada kiinni.
Joku toinen henkilö ehdoitti ratkaisua, jonka mukaan keittiö oli 2 vko myöhässä!!!
Eli Domuksella on sopimuksessa selkeästi että jokaiselta alkavalta viikolta tulee 1% hyvitys max 10%. Nyt ovat eivät noudata sitä vaikka ko. johtaja on itse kertonut aiemmin 3 kk myöhästymisen jälkeen, että tehdään remontti valmiiksi ja katsotaan hyvitykset sen jälkeen. Olen ollut kuluttajavalituslautakuntaankin yhteydessä. Sieltä päätöksen saaminen kestää kuulemma 14 kk. Sekin on kuulemma suositus.
En tiedä mitä pitäsi seuraavaksi tehdä. Onko ehdoituksia?
Minä kierrän ainakin kaukaa Domuksen enkä suosittelisi sitä kenellekään. Aiemmat kylpyhuone ja WC ja saunaremontit sekä säilytystila(=kaappiremontit) ovat onnistuneet mainiosti. En mainosta muita firmoja, mutta tätä Domusta kannattaa varoa eikä missään nimessä kannata "hyödyntää" tuota eräpäivä siirtoa maksutoimituksessa.
On kokemuksia. Valmistuva talo johon valitettavasti valittiin Domuksen kiintokalusteet. reklamaatiokierrettä on kestänyt liki 2 kuukautta. On vähän kaikkea. Väärää tavaraa, viallista tavaraa, maalausvirheitä kalustelevyissä, yleinen laatu heikohko, suoranaisia kokoamisvirheitä. Osaa, esimerkiksi niitä hiiskatin tilaratkaisuja (liukuovikaapit) joutuu itse parantelemaan koska ovat niin hempuleita. Nyt jos tällä tietämyksellä päättäisin hankinnasta, valitsisin melkeinpä minkä muun tahansa kuin Domuksen. Onneton halpisvalmistaja.
Älkää missään nimessä tilatko Domukselta mitään!!! Tilasimme heiltä valmistuvaan omakotitaloomme kaikki kalusteet sekä ikkunat. Ikkuna-asentajat olivat täysin ammattitaidottomia jonka takia ikkunat olivat vinossa. Kalustetoimituksissa vääriä ja vääränkokoisia kalusteita. Myyjää oli erittäin vaikea tavoittaa ja tuntui olevan aina lomalla. Projekti joka muutenkin raskas tuli vielä raskaammaksi Domuksen takia. Jännityksellä tuli avattua paketteja mitä niistä paljastuu... Kannattaa kiertää kyseinen firma kaukaa.
Tappiota on ainakin tullut viiden viimevuoden aikana yli 6 miljoonaa.
Mitenkä käy takuiden?
Meille tuli Domuksen kalusteet ja liukuovet (sekä naapuriin) ja kaikki meni loistavasti.
Jos jokin puuttui toimituksesta, niin saapui jo seuraavalla viikolla. Laatuun olemme erittäin tyytyväisiä. On se jännä miten on niin eri mielipiteitä laadusta. Yllätyimme myös hintaan, sillä luulimme Domuksen olevan kallis, mutta ei ollut todellakaan. Ostimme Kotkan myymälästä.
On kokemusta, sekä suosittelen. Laatu on mielestäni erittäin hyvä. Vaikea on verrata, mutta laatikot ainakin ja rungon nauha herättivät kiinostusta päätöstä tehdessä. Olen yhä tyytyväinen. Toimituksesta n. 3kk.
Minä itse ja äitini ostimme keittiön Domukselta ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Hinnasta voi aina olla kahta mieltä, mutta mielelläni ostan jos myyjä osaa palvella hyvin. Turun liikkeestä ostimme. Suosittelen. Eiköhän jokaisella tarjoajalla ole vikoja ja puutteita. Domuksella meni kaikki alusta asti hyvin. Aion ostaa sieltä jatkossakin.
 /   /  /  / DOMUS-keittiöt, kokemuksia?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta