Vaasan Rudolf Steinerkoulu

vaasalainen äiti

Olen ajatellut että meidän lapsille olisi hyvä vaihtoehto Vaasan Steinerkoulu mutta nyt kun olen liikaakin lukenut netistä kaikenmoisia juttuja okkultismista ym hörhöilystä niin mietityttää... Suurin osa kuitenkin näistä jutuista tulee edelleen näiltä ihmisiltä joiden kaverin tai kaverin kaverin lapset on käyny steineriä mutta sen kuvan olen nyt saanut että ilmeisesti kaikki koulut vähän poikkeavat toisistaan?

Haluaisinkin omakohtaisia mielipiteitä kyseistä Vaasan koulua käyneiltä ihmisiltä tai heidän vanhemmiltaan. Koen että yleisesti Vaasassa suhtaudutaan Steinerkouluun myönteisesti ja moni on sitä kehunut :) Olenkin aika järkyttynyt kun netissä tuntuu levan ihan hirveästi porukkaa sitä vastaan, Vaasassa kuitenkin tuo koulu on jo ollut jonkin aikaa enkä ole erityisemmin kohdannut mitään hirveetä vastustusta.

Eli todellakin toivon vastauksia nimenomaan Vaasan koulua ajatellen :)

17

4609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+2

      tiedän yhden naisen joka siellä ollut opettajana, ja se nainen ollut pienestä asti outo ja kummallinen (vanha luokkakaveri)... ja kummemmaksi muuttui kun vuosia tuli lisää...MUTTA, kaikki taplaa tyylillään!
      Itse en IKIMAAILMASSA pistäis muksujani steinerkouluun. Vanhin tyttöni menee nyt kolmannelle luokalle, tavallinen koulu, ja todella tyytyväinen sekä likka että minä, oikea kouluvalinta siis ollut!

      • vaasalainen äiti

        Kiitos vastausestasi, arvostan mielipidettäsi, mutta jokaisesta koulusta löytyy vähintäänkin se yksi todella outo opettaja :) Edelleenkin peräänkuulutan vastauksia koulun käyneiltä ja/tai oppilaiden vanhemmilta.

        Sana "outo" ei sinänsä kerro mitään koska se kuvaa lähinnä jonkun kokemusta jostain asiasta ja me kaikki koemme asiat niin eri tavalla koska katsomme asioita eri vinkkelistä... :)


      • oppilaan isä
        vaasalainen äiti kirjoitti:

        Kiitos vastausestasi, arvostan mielipidettäsi, mutta jokaisesta koulusta löytyy vähintäänkin se yksi todella outo opettaja :) Edelleenkin peräänkuulutan vastauksia koulun käyneiltä ja/tai oppilaiden vanhemmilta.

        Sana "outo" ei sinänsä kerro mitään koska se kuvaa lähinnä jonkun kokemusta jostain asiasta ja me kaikki koemme asiat niin eri tavalla koska katsomme asioita eri vinkkelistä... :)

        Ei mitään sen kummempaa valitettavaa, mutta tosi villejä lapsia on useita luokalla. Yksi on ollut ilkeä lapselleni, toki monelle muullekin. Uskon, että tällaisia ns. häirikkölapsia on ihan joka koulussa. Opettaja on ihana ihminen. Uskaltaisin suositella tätä koulua, toinenkin lapsi menee samaan kouluun vuoden päästä.


      • oppilaan äiti
        oppilaan isä kirjoitti:

        Ei mitään sen kummempaa valitettavaa, mutta tosi villejä lapsia on useita luokalla. Yksi on ollut ilkeä lapselleni, toki monelle muullekin. Uskon, että tällaisia ns. häirikkölapsia on ihan joka koulussa. Opettaja on ihana ihminen. Uskaltaisin suositella tätä koulua, toinenkin lapsi menee samaan kouluun vuoden päästä.

        Koulussa ei puututa millään lailla kiusaamis tapauksiin.Kaikki painetaan villaisella.


      • Mikko_85
        oppilaan äiti kirjoitti:

        Koulussa ei puututa millään lailla kiusaamis tapauksiin.Kaikki painetaan villaisella.

        höpö höpö. Kyllä meitä ainakin rangaistiin kun jotain pahaa tehtiin.


      • Anonyymi
        oppilaan äiti kirjoitti:

        Koulussa ei puututa millään lailla kiusaamis tapauksiin.Kaikki painetaan villaisella.

        Tämä nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Olen itse käynyt Vaasan Rudolf Steiner koulun ja siellä kyllä otettiin koulukiusaamiseen kiinni heti eikä hetken päästä!


    • auuuuuuuuuhhh

      Juuri näin. LAsta ei saa ojentaa eikä torua, vaikka hakkaisi kivellä toista. (tämäkin on nähty). Lapsen pitää oppia selvittämään ongelmansa ilman aikuista, sanoo steinerhörhöt. seinästä revittyjä hulluja kaikki kersat siellä.

    • ÄLÄ TUOMITSE!!

      Itse olen käynyt kyseisen koulun ja ei ole mitään pahaa sanottavaa. Kävin kolmoselle asti ns. tavallista koulua ja minua kiusattiin jatkuvasti. Oppilaita on näissä "normaaleiden" koulujen luokissa ihan liikaa, opettaja ei yksinkertaisesti pysty pitäämään isoa lapsi laumaa aisoissa. Steinerissä luokat ovat pienempiä ja luokanopettaja on sama 1luokasta 8luokkaan. Opettaja käy myös lasten kotona, joten oppii tuntemaan jokaisen lapsen hyvin.
      Totta on että steiner koulu on erilainen, mutta mielestäni se on hyvällä tavalla erilainen. Ainakin silloin kun minä kävin steineriä tarjolla oli runsaasti harrastusmahdollisuuksia mm. musiikkia, liikuntaa jne. Kirjojahan ei steiner koulussa ole vaan kirjat tehdään itse, kuitenkin noudatetaan normaalia opetussuunnitelmaa. Kuvataide on erilaista ja monipuolisempaa kuin ns. normaaleissa kouluissa. Steinerissä opetetaan ihan normaalia uskontoa ja on mahdollista valita lapselle myös ortodoksinen uskonto tai elämäkatsomusoppi. Mitään hihhuli uskontoa ei steinerkoulussa todellakaan opeteta!!! Steinerin yksi erikoisuus on eurytmia eli ns. rytminen liikunta, mikä tarkoutus sillä on en osaa sanoa, mutta siinä se meni missä muutkin aineet.
      Suosittelen lämpimästi steinerkoulua KAIKILLE !! Meitä oli luokalla 13 oppilasta ja yhteishenki oli todella hyvä!! Leikimme usein koko luokka yhdessä, niin tytöt kuin pojat. Luokaltamme kukaan ei 9 luokalla polttanut ollenkaan eikä ryypännyt merkkittävän paljoa, tämä oli terveydenhoitajalle todellinen ihme. Minun aikanani steinerissä katsottiin kieroon niiitä jotka kävivät salatupakalla.
      Olen elävä esimerkki siitä että steinerkoulun käyneestäkin tulee ihan normaali töissä käyvä ihminen. Kävin steinerin jälkeen "normaalin" lukion ja ammattikorkeakoulun. Molemmissa pärjäsin hyvin, steinerkoulu tausta huolimatta.

    • häiriintyneitä

      Vaasassa steiner on ihan outo mesta ainakin. Siinä talossa on ihan häiriköitä oppilaita, häiriköi kadulla aina ja polttaa tupakkaa ja kiusaa ohi kulkevia ja niin edellee.

      • kadunkulkija

        Voisin tähän kommenttiin sanoa, että Vaasan steinerkolun tiloissa oli myös hietalahden koulun oppilaita, tosin nyt eivät enää samoissa tiloissa ole. Voisin kyllä väittää että heistä tuli enemmän häiriökäyttäytymistä, paljon häiritsivät ihmisiä jotka koulun portin takaa kävelivät, heittelivät ihmisiä tölkeillä jne.


      • dmkmjndhbhnpj
        kadunkulkija kirjoitti:

        Voisin tähän kommenttiin sanoa, että Vaasan steinerkolun tiloissa oli myös hietalahden koulun oppilaita, tosin nyt eivät enää samoissa tiloissa ole. Voisin kyllä väittää että heistä tuli enemmän häiriökäyttäytymistä, paljon häiritsivät ihmisiä jotka koulun portin takaa kävelivät, heittelivät ihmisiä tölkeillä jne.

        höpönlöpön, ne mustiaiset tarkkistyypit siinä vastakin rienaavat. siinä päädyssä alhaalla olevissa tiloissa. edelleen ja vieläkin.


      • asdfasd12

        Jaa-a. Ei varmaankaan muiden ylä asteiden oppilaat harrasta samaa? Ovat kaikki muut varmaankin enkeleitä ja kaikki pahat steinerissä.


    • 3+8

      En tiedä Vaasan koulusta miään mutta tiedän jotain nettikeskustelun suhteesta itse kouluihin:

      en suosittele selvittämään asiaa täällä. mene kylään kouluun, vaikka useammankin kerran, haastattele sitä tulevaa opettajaa, juttele kasvotusten muiden vanhempien kanssa, tarkkaile lapsia välitunnilla.

    • käy katsomassa

      JOO. Yksikin välitunti vaasan steinerilla tarkkailtuna saa sut vakuuttumaan, ettei ikinä ikinä omaa lasta sinne.

      • Mikko_85

        Ihme puheita. Itse kävin vaasan steinerkoulun alaluokilta valkolakkiin asti. Miten ihmeessä ihmisillä on edelleen suuria ennakkoluuloja koulua kohtaan. Suurin osa vain puhuu mitään erikoisempaa tietämystä vaille, tai sitten on joku kaukainen kaveri kertonut. Muistan silloin kun itse alotin -90 luvun alkupuolella, niin erään kaverin äiti kysyi että onko sielä jotain noitajuttuja. Sama tuntuu jatkuvan edelleen.
        Ihan tavallinen koulu se on ja tavallisia lapsia sekä nuoria sielä käy koulua. Luokat on pienemmät, mikä mahdollistaa rauhallisemman sekä yksilöllisemmän opettamisen. Monet opettajat seuraavat lapsien kehitystä koko kouluajan ja oppivat tuntemaan ja tietämään miten juuri tietylle oppilaalle saadaan asiat opetettua. Aineet on samat kuin muuallakin ja opetus, ainakin minun aikana oli tasokasta.


      • Mikko_85

        No milläs tavalla se eroaa ns. tavallisen koulun välitunneista?


    • easterbunny

      Hyva ohje tuo: mene tutustumaan kouluun itse monta kertaa. Netissa loytaa yleensa mista vain aiheesta pelkkaa paskanjauhantaa, kun ihmiset jotka ei tieda asiasta mitaan kayttaytyy kuin tietaisi.
      Ma asun itse yhdysvalloissa ja mun lapset kay steiner/waldorf koulua taala. En voi ikava kylla kertoa mitaan vaasan kolusta. Tunnen yhden tosi normaain vaasalaisen lapsen (siskontyttarei kaverin) joka kay sita. Etsin itse tietoa kyseiseta koulusta koska haluaisin joskus tulla vuodeksi suomeen lasten kanssa.
      Kun ma ensin aloin harkita waldorf koulua lapsilleni, tein sen "virheen" etta luin netista kaiken negatiivisen. Tottakai myos ekalla visiitilla arvelutti, etta okei okein sopoa ja kaunista naa runot ja kaikki, mutta oppiiko siina mitaan, ja mahtuuko kaikkeen tahan silkisyyteen pojat ja heidan maailmansa. Mutta kun sita jutteli opettajille, jotka vaikutti huippu tyypeilta, muille vanhemmille jotka vaikuttivat enemman kuin tyytyvaisilta ja olivat viela normaaleja koulutettuja ihmisia, ateisteja, uskovaisia, ja tietty muutama hippi paalle. Ja kun lapsia seurasi, niin ne on aivan ihania ainakin taala meilla, pojat ja tytot leikkivat sekaryhmissa, vaikuttavat varmaan joskus villeilta ja lapsellisilta, mutta toisaalta osaavat kayttaytya taas tosi hyvin luokan sisalla.
      Mun vanhempi poika kay nyt kolmatta vuotta tata waldorf koulua eika meilla ole mitaan syyta lopettaa, lapsi on innoissaan koulusta ja oppimisesta (kun han kavi kaupungin esikoulua, se into jo vahalta tapettiin) Mun poikani koki kiusausta tavalliessa koulussa, ja oli sen jaljilta vahan pelokas ekana vuonna waldorf koulussa. sen huomasi tietty heti yksi oppilas joka tuli kesken vuoden ekalle luokale, halusi kai ponkittaa omaa asemaansa kiusaten toista. opettaja puuttui siihen heti, mutta ihan eri tavalla kuin oletin. se kaski meidan aitien kylailla toistemme luona, ja ekalla kerralla naista kahdesta tuli jo parhaat kaverit. Eli se siita etta waldorf koulussa annettais kiusata jonku karman takia.
      Me ollaan koko perhe mielestamme super onnekkaita etta ollaan waldorf koulussa. se vaikuttaa jokapaivaiseen elamaan tosi positiivisesti. Pienempi aloitti juuri waldorf esikoulun joka on aivan upea paikka, ihana opettaja. Ensi vuonna saan sitten tietaa kuka tulee olemaan hanen opettaja 1-8 luokien aikana, ja se jannittaa, etta toivottavasti ma luotan hanen opetustaitoihin yhta hyvin kuin esioiseni opettajan. koska totta on etta waldorf koulujen opettajien ei ole pakko kayda yliopistoa, (taala, en tieda suomesta) vain heidan oman koulutussysteeminsa... Tosin meidan koululla on ollut tapana valita opettajat tahan mennessa hyvin koulutetusta seurueesta.
      Sitakaan en viela tieda, laittaisinko lapseni steiner lukioon, vai tavalliseen. Mielessa piinaa yha ne kauhukuvat, etta sielakin opetetaan jotain pseudo-tiedetta, oikean sijasta. Mutta oppia ika kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe