laestadiolaisten arvot!

ei voi kuin ihmetell

Ei voi kuin ihmetellä mitä ihmisille tapahtuu nykypäivänä...ennen lähes jokaisen puolue kyseisessä liikkeessä oli kokoomus jonka arvoja ovat koti,uskonto ja isänmaa..kokemusteni perusteella ainakin yrittäjät ovat kyseisistä arvoista livenneet!koti voi vieläkin kaikilta löytyä mutta muut ovat täyttä jaskaa..kaljaa ei kehdata kitata muuta kuin lähtemällä laivalle tai lappiin ettei vaan kukaan näe...eikö se Jumala sinne näe?HUH HUH!!!töihin ei kelpaa muut kuin virolaiset tai puolalaiset että saataisiin itselle muutama euro lisää,se siitä isänmaallisuudesta...ahneus on synneistä kamalin!!!!niin että kysyn vaan kuuluuko tämänkaltainen kaksinaamaisuus asiaan???

17

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

Kaikki esittämäsi asiat ovat juuri sellaisia kuinka ne tänään tulee vastaan, ei mietitä ollenkaan että
      Kaikista asioista olemme itse vastuussa , eikä se jota on voitu huita . Setässä on vielä paha asia että
      esimerkiksi tuo ahneus , on epäjumalan palvelus ja sen synnin rangaistukseen käytetään 1 käskyn
      selitystä , se on vakava paikka.

Isän maallisuus on myyty , Uskonto on monille kiistakapula ja järki oppi . Mitä uskoa järkioppi tarvii.
      jos se on valmis , niin Usko ei ole koskaan valmis , paitsi ei me uskoa tehdä . ME USKOTAAN.

• pieni ja kurja

Ihmisen tie on täynnä heikkouksia, himoja ja haluja. Ei lestadiolainen ole poikkeus mitenkään.
      Arvot joita luettelit ja muutkin ajatukset , voivat olla hyvin tottakin.
      Jokainen näet joutuu itse itselleen tarkistamaan arvoja ahneudesta yms.
      Ei siinä toisten syyttelyt auta.

Taitaa se olla niin, että kun Jeesus tulee, niin ei hän enää montaa löydä joukostamme kristityistä.

• teuta

Että mahtaneeko Hän uskoa löytää.
        Ei puhuttu mitään kristillisyydestä .
        Vaikka sen heti miellämmekin samaan asiaan.

• pieni ja kurja
        teuta kirjoitti:

Että mahtaneeko Hän uskoa löytää.
        Ei puhuttu mitään kristillisyydestä .
        Vaikka sen heti miellämmekin samaan asiaan.

Olet oikeassa. En muistanut sanamuotoa oikein.

Jumala, kaiken luoja , suurin joka antoi poikansa kautta ihmiselle pelastuksen, ei löytäisi uskoa enää tullessaan.
        Tällöin monet ovat turhaan marssineet joukoissa tummissa.

Kun mietimme muiden virheitä niin olisi kai hyvä muistaa aina omat asiansa ( eikä niin muiden).
        Vain omat asiat ovat niitä, joista joutuu vastuuseen.
        Vain itse voi olla esikuva muille.

Emme voi vaatia muilta mitään.

Kumpa mahdollisimman monet saisivat pitää uskonsa loppuun asti.
        Yritän rukoilla taas nukkumaan mennessä voimia kaikille.

Rakkaus on merkki suuremmasta totuudesta, uskosta.
        Kuinka paljon löydämme sitä itsestämme? Itse olen ainakin hyvin heikko, mutta yritän, etten koskaan unohda sitä. Se on Jumalallinen ulottuvuus jossa on elämän voima.

• Aviol
        pieni ja kurja kirjoitti:

Olet oikeassa. En muistanut sanamuotoa oikein.

Jumala, kaiken luoja , suurin joka antoi poikansa kautta ihmiselle pelastuksen, ei löytäisi uskoa enää tullessaan.
        Tällöin monet ovat turhaan marssineet joukoissa tummissa.

Kun mietimme muiden virheitä niin olisi kai hyvä muistaa aina omat asiansa ( eikä niin muiden).
        Vain omat asiat ovat niitä, joista joutuu vastuuseen.
        Vain itse voi olla esikuva muille.

Emme voi vaatia muilta mitään.

Kumpa mahdollisimman monet saisivat pitää uskonsa loppuun asti.
        Yritän rukoilla taas nukkumaan mennessä voimia kaikille.

Rakkaus on merkki suuremmasta totuudesta, uskosta.
        Kuinka paljon löydämme sitä itsestämme? Itse olen ainakin hyvin heikko, mutta yritän, etten koskaan unohda sitä. Se on Jumalallinen ulottuvuus jossa on elämän voima.

Pieniähän me olemme maailmankaikkeudessa, mutta älä koskaan unohda että Jumala loi meidät (sinut) omaksi kuvakseen, emme siis ole kurjia vaikka olemmekin pieniä.

Sitäpaitsi ..., olet saanut Jumalalta paljon hyvä lahjoja, kirjoituksesi paljastavat sen. :-)

• rivikristitty
        Aviol kirjoitti:

Pieniähän me olemme maailmankaikkeudessa, mutta älä koskaan unohda että Jumala loi meidät (sinut) omaksi kuvakseen, emme siis ole kurjia vaikka olemmekin pieniä.

Sitäpaitsi ..., olet saanut Jumalalta paljon hyvä lahjoja, kirjoituksesi paljastavat sen. :-)

on suurin ja päinvastoin.
        Ihmisyys, vaikuttaa tunteen kurja/vähäpätöinen. Vaikka olemme kuninkaallista pappeutta ja pyhää kansaa.
        Jumalalle kiitos kaikesta Hänen armostaan, meitä viheliäisiä kohtaan.

• olen vaatimaton,

minä, omavanhurskaus, raha, (säästäväisyys lue Ahneus). mitkä muuta?

• rivikristitty

On totta että mukana kulkijoita on monenlaisella sieluntilalla olevia, se ei ole srk.n vika. Rukoillaan suurta Armahtajaamme, että Hän ajallaan antaisi/vahvistaisi uskon.
      Minulle tulee ajatus kamalimmasta synneistä ihmisen itsekkyys, josta seuraa rakastamattomuus, ahneus ym.

• teuta

Ole pelkästään itsekkys nisestä , mutta pahentaa kyllä . Ahneus on aina epäjumala synti
        Siksi se on niin vaarallinen ja siksi siitä on Rangaistus, ensimmäisen käskyn selityksessä .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Ole pelkästään itsekkys nisestä , mutta pahentaa kyllä . Ahneus on aina epäjumala synti
        Siksi se on niin vaarallinen ja siksi siitä on Rangaistus, ensimmäisen käskyn selityksessä .

Ahneus on muutakin se on epäjumalan pavelusta , ja sitä kun sattuu kohdalle,
        sen rangaistus haetaan 1 käskyn selityksestä , se on niin vaarallinen . Epä usko
        taitaa olla kaikkein vaarallisin synti sillä juuri se johtaa kaikkiin muihin synteihin.

• vbnm,

ne arvot on tulluit julki, Jeesuksen / juutalaisten vihaajia ja pilkkaajia!
      tämän laittomuuteen yhtyi useita Jeesuksen pilkkaajia...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9249385

###
      Ei ole Jeesus vahvistanut

teuta 8.8.2010 12:12

Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.
      Sinä et ymmärrä oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti .
      ###

• jotakin rotia

Nimimerkki teuta edustaa hyvin usein ihan omia yksilöllisiä arvojaan, ja niihin hänellä on täysi oikeus.
        Lestadiolaiset arvot, joista avauksessa mainittiin on sitten ihan eri juttu. Lestadiolaisuudesta on ihan turha sellaisten henkilöiden puhua jotka eivät ole itse lestadiolaisia. Jos jotakin haluatte oppia lestadiolaisuudesta niin kysykää, ja kuunnelkaa kun teille vastataan.

Omia mielikuvitus- hömpötyksiäsi sinäkin edustat, sellaisten mielipiteiden oikea tie on toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos. Maailma on täynnä kaikenlaista tyhjänpäiväistä hölötystä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe