ylioppilaslahja

täti

Lahjaideoita kaivataan ylioppilas tytölle.Budjetti n.60-70 euroa.

39

52963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaana

      Kerääkö jotain astiastoa, käyttääkö koruja? Astiat on aina hyvä vaihtoehto, samoin muu (tulevaan?)kotiin liittyvä juttu; pyyhkeet (Marimekko, Pentik), taulut jne. Koruja on vaikea ostaa, jos ei tasan tarkkaan tiedä toisen makua. Lahjakortti on aina hyvä vaihtoehto tai sitten pelkkä raha, silloin saa ostaa mieleistänsä. Itse sain paljon shekkejä, koska tiettyjä lahjatoivomuksia ei silloin ollut. Sain sitten ostaa mitä itse halusin. Korujakin sain, mutta eivät olleet mieluisia, joten laatikon pohjalle ovat päätyneet.

    • yo-2004

      Joo itsekin valmistun ylioppilaaksi nyt keväällä ja astiastot on jo kerättynä yms. joten itse toivon saavani lahjakortin esim. hierontaan, vaatekauppaan tai kosmetologille.. mikäs sen hienompaa kuin päästä rentoutumaan pitkän urakan jälkeen samalla valmistuen seuraavaan urakkaan :)

    • miranda

      Tytölle astioita (aina tarpeellisia omaa kotia ajatellen), kodinkoneita, räsymatto. Ei mene turhaan rahat kun ostaa jotain käytännöllistä.

      • Älä viitsi...

        Kuinka moni ylioppilas haluaa lahjaksi räsymaton? Huh huh...


      • Dooris
        Älä viitsi... kirjoitti:

        Kuinka moni ylioppilas haluaa lahjaksi räsymaton? Huh huh...

        Itse sain yo-lahjaksi kaksi räsymattoa. Poikaystävä piti lahjaa jotenkin kummallisena ja "halpana", ehkä hän luuli, että kyseessä on jonkinlainen likainen lumpuista tehty kierrätysroina.

        Räsymattoja, nimestään huolimatta, on kuitenkin olemassa eri laatuisia ja parhaimmat niistä ovat todellakin lahjaksi kelpaavia. Mitä tiiviimmin ja tukevammin matto on kudottu, sitä kestävämpi ja kauniinpi se on. Myynnissä on toki myös halpoja räsymattoja, jotka ovat löyhästi kudottuja ja todella ruman näköisiä.

        Räsymatot ovat usein paikallista käsityötä, joten hintakin nousee helposti satoihin euroihin.

        Itselläni räsymatot koristivat opiskelijakeittiöni lattiaa lähes 10 vuotta! Ne ovat vieläkin täysin käyttökelpoisia, kaipaisivat vaan pesua.

        Nimimerkkiä "Älä viitsi..." mukaillen, ehkä ylioppilas ei halua nimenomaan räsymattoa lahjaksi, mutta luulen, että jokaisella maton lahjaksi saavalla sille tulee olemaan käyttöä.


      • ensi vuonna ylioppilas
        Dooris kirjoitti:

        Itse sain yo-lahjaksi kaksi räsymattoa. Poikaystävä piti lahjaa jotenkin kummallisena ja "halpana", ehkä hän luuli, että kyseessä on jonkinlainen likainen lumpuista tehty kierrätysroina.

        Räsymattoja, nimestään huolimatta, on kuitenkin olemassa eri laatuisia ja parhaimmat niistä ovat todellakin lahjaksi kelpaavia. Mitä tiiviimmin ja tukevammin matto on kudottu, sitä kestävämpi ja kauniinpi se on. Myynnissä on toki myös halpoja räsymattoja, jotka ovat löyhästi kudottuja ja todella ruman näköisiä.

        Räsymatot ovat usein paikallista käsityötä, joten hintakin nousee helposti satoihin euroihin.

        Itselläni räsymatot koristivat opiskelijakeittiöni lattiaa lähes 10 vuotta! Ne ovat vieläkin täysin käyttökelpoisia, kaipaisivat vaan pesua.

        Nimimerkkiä "Älä viitsi..." mukaillen, ehkä ylioppilas ei halua nimenomaan räsymattoa lahjaksi, mutta luulen, että jokaisella maton lahjaksi saavalla sille tulee olemaan käyttöä.

        Muistakaa myös että esim. sisustustavarat, matot ja astiat on toisille sama asia kuin korut! Jotkut haluavat tietynlaisia/värisiä tavaroita kotiinsa joten ei niitäkään kannata ostella sillä verukkeella, ettei ylioppilas välttämättä tykkää koruista. Kannattaa miettiä minkä tyylinen ihminen on, jos hän tykkää koruista voi se olla varmempi valinta kuin jokin kodinkone. Toki kodinkoneet ja muut on toivottuja ja käytännöllisiä jos tietää minkälaisia ja mitä valmistunut haluaa/tarvitsee! Jos näitä asioita ei tiedä kannattaa miettiä jotain muuta, hemmottelu lahjakortit (kosmentologit ym), joku hieno kasvi (rahapuu ym), ehkä lahjakortti vaateliikkeeseen, (tuskin se kenellekkään on turha)tai kenkäkauppaan. Itse arvostaisin myös vaikka aurinkolaseja (ei tarvitse olla kalliit vaikka h&m:ltä!!)tai jotain muotikoruja (myös h&m:ltä,lindexiltä tai muualta!) lahjakortti sisustusliikkeeseen tai vaikka pullo hieman parempaa viiniä! Aina kannattaa myös miettiä mitä haluaisi itse ja sitten miettiä millainen ihminen on :) lahjojen osto on vaikeaa ei siitä mihinkään pääse... (ja sitten kun ajatusta ei vain löydy niin kyllä raha on nuorille tarpeellista)


      • 1990
        ensi vuonna ylioppilas kirjoitti:

        Muistakaa myös että esim. sisustustavarat, matot ja astiat on toisille sama asia kuin korut! Jotkut haluavat tietynlaisia/värisiä tavaroita kotiinsa joten ei niitäkään kannata ostella sillä verukkeella, ettei ylioppilas välttämättä tykkää koruista. Kannattaa miettiä minkä tyylinen ihminen on, jos hän tykkää koruista voi se olla varmempi valinta kuin jokin kodinkone. Toki kodinkoneet ja muut on toivottuja ja käytännöllisiä jos tietää minkälaisia ja mitä valmistunut haluaa/tarvitsee! Jos näitä asioita ei tiedä kannattaa miettiä jotain muuta, hemmottelu lahjakortit (kosmentologit ym), joku hieno kasvi (rahapuu ym), ehkä lahjakortti vaateliikkeeseen, (tuskin se kenellekkään on turha)tai kenkäkauppaan. Itse arvostaisin myös vaikka aurinkolaseja (ei tarvitse olla kalliit vaikka h&m:ltä!!)tai jotain muotikoruja (myös h&m:ltä,lindexiltä tai muualta!) lahjakortti sisustusliikkeeseen tai vaikka pullo hieman parempaa viiniä! Aina kannattaa myös miettiä mitä haluaisi itse ja sitten miettiä millainen ihminen on :) lahjojen osto on vaikeaa ei siitä mihinkään pääse... (ja sitten kun ajatusta ei vain löydy niin kyllä raha on nuorille tarpeellista)

        Annan vinkin: Kysykää mitä ylioppilas haluaa! Oikeasti, jos ylioppilas kerää tiettyä astiasarjaa sen saatte kysymällä selville. Itsekin tämän kevään ylioppilas ja tosiaan kuinka moni oikeasti haluaa koruja? Siis tietysti joku ja näin, mutta itse en tarvitse koruja tällä hetkellä. Omistan joitakin kaulakoruja enkä todellakaan käytä niitä muutakun juhlissa ja joskus tosi harvoin satunnaisesti ja niin vain kolmea niistä. Tietysti minäkin pidän koruista, mutta vain tietyistä, omistan kahdet ihanat korvakorut liudan muita joita en ole käyttänyt sitten ala-tai yläaste vuosien. Ja uskon että vanhempana haluan lisää koruja ainakin joitain tiettyjä, mutta en vain juuri nyt halua enkä tarvitse niitä. Tietysti jos ylioppilas toivoo koruja ostakaa niitä.


      • 1990
        1990 kirjoitti:

        Annan vinkin: Kysykää mitä ylioppilas haluaa! Oikeasti, jos ylioppilas kerää tiettyä astiasarjaa sen saatte kysymällä selville. Itsekin tämän kevään ylioppilas ja tosiaan kuinka moni oikeasti haluaa koruja? Siis tietysti joku ja näin, mutta itse en tarvitse koruja tällä hetkellä. Omistan joitakin kaulakoruja enkä todellakaan käytä niitä muutakun juhlissa ja joskus tosi harvoin satunnaisesti ja niin vain kolmea niistä. Tietysti minäkin pidän koruista, mutta vain tietyistä, omistan kahdet ihanat korvakorut liudan muita joita en ole käyttänyt sitten ala-tai yläaste vuosien. Ja uskon että vanhempana haluan lisää koruja ainakin joitain tiettyjä, mutta en vain juuri nyt halua enkä tarvitse niitä. Tietysti jos ylioppilas toivoo koruja ostakaa niitä.

        Itse haluan keräämääni kahviastiastoa; omistan tosin vain kaksi kahvikuppia, mutta jostain on aloitettava. Raha on myös tervetullutta. Laadukkaita paistinpannua ja kattiloita en panisi ollenkaan pahaksi päin vastoin, myös aterimet olisivat kiva lahja. Edelliseen viestiini vielä, että suosittelen lämpimästi lahjatoiveista kysymistä sillä silloin lahja on saajalle ainakin mieluinen ja toivottu. Itse tiedän yhden lahjani, enkä voi sanoa että se olisi toivottu tai mieluinen: hopeiset salaatinottimet. En tee niillä mitään eikä niitä voi paluttaa ahkerat lahjanostajat kaverruttivat ne jo. Vaikka nimen omaan heidän vihjaillessa saliitinottimista ennen ostamista sanoin nimenomaan ettei. En ilmeisestikään sanonut tarpeeksi painokkaksi koska sanoillani ei ollut väliä tosin en tyrmännyt sitä huutamalla tai vahvistanut sanomistani uudelleen kanhan vain sanoin etten oikein haluaisi, koska en halunnut loukata antajan tunteita. Äitikin ehdotti hopeista piirakkalapiota lahjanantajalle josta innosuin heti. Nyt olen pettynyt, siellä se satanen pölyttyy kaapissa ikuisuuden olisin ollut paljon iloisempi jos he olisivat lahjoittaneet rahasumman hyväntekeväisyyteen esim. ostaneet lehmän/vuohen afrikkaan tai lahjoittaneet syöpä/muille järjestöille. Nyt olen vain pettynyt. Hienosti ed. viestissäni otsikossa virhe..


      • Jeps..
        Älä viitsi... kirjoitti:

        Kuinka moni ylioppilas haluaa lahjaksi räsymaton? Huh huh...

        Sain räsymaton yo-lahjaks ja musta se oli paras lahja ikinä.. Näin monen vuoden jälkeenkin muistelen sitä päivää ku katon lattialle... matto oli mua ajatellen tehty, huippulahja!! Suosittelen, ainakin tytöille:)


      • mmamma
        ensi vuonna ylioppilas kirjoitti:

        Muistakaa myös että esim. sisustustavarat, matot ja astiat on toisille sama asia kuin korut! Jotkut haluavat tietynlaisia/värisiä tavaroita kotiinsa joten ei niitäkään kannata ostella sillä verukkeella, ettei ylioppilas välttämättä tykkää koruista. Kannattaa miettiä minkä tyylinen ihminen on, jos hän tykkää koruista voi se olla varmempi valinta kuin jokin kodinkone. Toki kodinkoneet ja muut on toivottuja ja käytännöllisiä jos tietää minkälaisia ja mitä valmistunut haluaa/tarvitsee! Jos näitä asioita ei tiedä kannattaa miettiä jotain muuta, hemmottelu lahjakortit (kosmentologit ym), joku hieno kasvi (rahapuu ym), ehkä lahjakortti vaateliikkeeseen, (tuskin se kenellekkään on turha)tai kenkäkauppaan. Itse arvostaisin myös vaikka aurinkolaseja (ei tarvitse olla kalliit vaikka h&m:ltä!!)tai jotain muotikoruja (myös h&m:ltä,lindexiltä tai muualta!) lahjakortti sisustusliikkeeseen tai vaikka pullo hieman parempaa viiniä! Aina kannattaa myös miettiä mitä haluaisi itse ja sitten miettiä millainen ihminen on :) lahjojen osto on vaikeaa ei siitä mihinkään pääse... (ja sitten kun ajatusta ei vain löydy niin kyllä raha on nuorille tarpeellista)

        Kasvi on hyvä lahja. Kannattaa kukkakaupassa kysyä myyjältä mikä on helppohoitonen ja kestävä kasvi, siltä varalta että ylioppilas ei ole vielä tutustunut kasvien hoitoon...


      • täti1122
        1990 kirjoitti:

        Itse haluan keräämääni kahviastiastoa; omistan tosin vain kaksi kahvikuppia, mutta jostain on aloitettava. Raha on myös tervetullutta. Laadukkaita paistinpannua ja kattiloita en panisi ollenkaan pahaksi päin vastoin, myös aterimet olisivat kiva lahja. Edelliseen viestiini vielä, että suosittelen lämpimästi lahjatoiveista kysymistä sillä silloin lahja on saajalle ainakin mieluinen ja toivottu. Itse tiedän yhden lahjani, enkä voi sanoa että se olisi toivottu tai mieluinen: hopeiset salaatinottimet. En tee niillä mitään eikä niitä voi paluttaa ahkerat lahjanostajat kaverruttivat ne jo. Vaikka nimen omaan heidän vihjaillessa saliitinottimista ennen ostamista sanoin nimenomaan ettei. En ilmeisestikään sanonut tarpeeksi painokkaksi koska sanoillani ei ollut väliä tosin en tyrmännyt sitä huutamalla tai vahvistanut sanomistani uudelleen kanhan vain sanoin etten oikein haluaisi, koska en halunnut loukata antajan tunteita. Äitikin ehdotti hopeista piirakkalapiota lahjanantajalle josta innosuin heti. Nyt olen pettynyt, siellä se satanen pölyttyy kaapissa ikuisuuden olisin ollut paljon iloisempi jos he olisivat lahjoittaneet rahasumman hyväntekeväisyyteen esim. ostaneet lehmän/vuohen afrikkaan tai lahjoittaneet syöpä/muille järjestöille. Nyt olen vain pettynyt. Hienosti ed. viestissäni otsikossa virhe..

        Ehkä salaattiottimet tuntuvat kivalta useiden vuosien päästä. Näin on käynyt ainakin minun rippi- ja yo-lahjoilleni. Monet vanhat ajattelevat tulevaisuutta pidemmälle kuin ylioppilas itse osaa ajatella.
        Ei lahjahevosen suuhun katsota olis kanssa hyvä muistaa. Ja aika tavaran kaupittelee sanotaan myös.
        Mielestäni on kiva nähdä mitä ihmiset halusivat minulle ostaa´, ei vain saada OMAT toiveet täytettyä ja omat astiasarjat kerättyä.


      • Lahja fani
        täti1122 kirjoitti:

        Ehkä salaattiottimet tuntuvat kivalta useiden vuosien päästä. Näin on käynyt ainakin minun rippi- ja yo-lahjoilleni. Monet vanhat ajattelevat tulevaisuutta pidemmälle kuin ylioppilas itse osaa ajatella.
        Ei lahjahevosen suuhun katsota olis kanssa hyvä muistaa. Ja aika tavaran kaupittelee sanotaan myös.
        Mielestäni on kiva nähdä mitä ihmiset halusivat minulle ostaa´, ei vain saada OMAT toiveet täytettyä ja omat astiasarjat kerättyä.

        On kiva lukea tällainen viesti näiden kaikkien muiden samanlaisten viestien joukosta. Yksi poikkeava ja täydellinen. Minun mielestä on juuri näin, että mitä muut ajattelevat minun haluavan. Varmaan täydellistä lahjaa ei olekkaan, tai sen 'tädellisyys' muuttuu ajan myötä.
        Näillä useimmilla ajatuksilla joita tässä on kirjoiteltu lahjojen sopimattomuudesta, tapetaan lahjan ostajan halu ostaa lahjoja. Tuntuu, että lahja kuin lahja ei ole mieluisa??? Moni vanhempi ei esim. halua antaa rahaa koska käyttötarkoitus on melko varmasti tiedossa esim. peliautomaatit tms. sinne ne sitten uppoaisi yo-lahjarahat ?! No tietysti taas asialla on toinenkin puoli, eli se että jokainen päättää itse mihin rahansa käyttää...mutta kuitenkin. Minä itse olen ollut aina tyytyväinen, kun olen lahjan saanut.


      • Modern girl

        räsymatto?!?!


    • Kummisetä2008

      Antakaahan vikkejä, mikä olisi fiksu, helppo ja nykyaikainen ylioppilaslahja? Saisi mielellään olla jokin nettipohjainen ratkaisu, joka oli helppo järjestää matkustamatta maalikyliin. En nyt tarkoita ehkä ihan pelkästään huonekaluja Happo-hotelliin, mutta jotain muuta yhtä trendikästä ja nuorekasta.

      Ensimmäisenä tuli mieleeni jokin nettikirjakauppa, jonne ehkä voisin ladata nuorelle ostovoimaa käytettäväksi. Onkohan tällaista palvelua olemassa? Voisi tietenkin olla jotain vielä hienompaa!

      • kiinnostuksen mukaan!

      • -huvittunut
        kiinnostuksen mukaan! kirjoitti:

        Ylioppilaalla on todnäk kesällä lomaa mennä esim. musiikkileirille tai kirjoittajaleirille jossa tapaa myös muita samanhenkisiä nuoria. Idyllinen, ystävällinen ja perinteikäs on esim. Oriveden opisto. http://www.orivedenopisto.fi/musiikkikoulutus/klemettiopisto/musiikkikurssit.htm

        Taidat ehdotuksesi perusteella kuulua niihin nuoriin, jotka kirjoittivat kuusi ällää.


      • pekm22
        -huvittunut kirjoitti:

        Taidat ehdotuksesi perusteella kuulua niihin nuoriin, jotka kirjoittivat kuusi ällää.

        Mutta itse valmistun keväällä eikä voisi vielä vähempää kiinnostaa omat astiat taikka muut matot. Mistä sitä tietää tarvitseeko niitä vai ei. Saahan niitä sitten ostettua jos tarvitsee.

        Mieluisin lahja olisi varmasti raha tai lahjakortti jos ei nyt sitten varmasti tiedä, että nuori haluaa juuri tietyn lahjan.


      • systa
        pekm22 kirjoitti:

        Mutta itse valmistun keväällä eikä voisi vielä vähempää kiinnostaa omat astiat taikka muut matot. Mistä sitä tietää tarvitseeko niitä vai ei. Saahan niitä sitten ostettua jos tarvitsee.

        Mieluisin lahja olisi varmasti raha tai lahjakortti jos ei nyt sitten varmasti tiedä, että nuori haluaa juuri tietyn lahjan.

        lahjakortti. valitse summa, lahjan saaja voi itse päättää mihin liikkeeseen/liikkeisiin haluua lahjakortin. http://www.presentcard.fi/


    • JTU

      Hyvä lahjaehdotus on Raamattu eli Biblia v. 1776. Sieltä löytyy hyviä käytännön ohjeita nuorelle(kin) ihmiselle.

    • Pena1882
    • Jannttzu

      Kaveriporukalla voi ostaa näyttävämmän (hauskan) kimppalahjan, tytölle vaikka Mona Lisa -maalauksen omilla kasvoilla http://www.arttailor.com/mona-lisa-5377cm-p-73.html

      Tai jos huumorintajua löytyy enemmänkin, aito maalaus jostain mokasta tai nolosta tilanteesta, lempiharrastukseen liittyvästä aiheesta tms. sopii kenelle tahansa.

    • vuovi

      Erittäin hyvä lahja on monetan.fi ylioppilasrahasarja vuodelta 2011. Painos on rajoitettu ja ostaa voit vain yhden. Hyvä muisto eikä vie laatikon pohjalla tilaa.

    • elmmiina

      ylioppilasrahasarja? apua.

      Lahjan antajana sinulla varmasti on jonkunlainen käsitys lahjan saajasta. Itse viime keväänä sain koko suvulta paljon keräämääni astiasarjan osia. Tykkäsin tosi paljon. Olin nimenomaan painottanut kaikille, ettei missään nimessä koruja, koska olen enemmän sporttinen tyyppi, eikä koruja tule oikeasti pidettyä. Ja joku vanha isän tuttu ostaa kuitenkin korun. MUTTA: silti tuli jossain vaiheessa olo, että hitto, kukaan ei ostanutkaan korua! Olisi ollut sittenkin kiva saada koru, joku muistuttaisi lakkiaispäivästä ja olisi minun ylioppilaskoruni.

      Pahimmat lahjat mitä voi saada, on juuri tuollaiset ylioppilasraha, joku kultainen ruusu, tai muut, mitkä jäävät laatikon pohjille pyörimään ja niiden kanssa miettii, mihin ihmeeseen tämän oikein laittaisin.

      SItten esimerkiksi Marimekon jutut on kivoja, jos lahjan saaja on sen tyylinen! Esim. itse tykkään tosi paljon mm. mariskooleista, ne ovat ajattomia ja kivoja - mutta jotkut ystäväni eivät voi sietää. Ja yleensäkin suomalainen design on kivaa minusta - niiden arvo vain kasvaa. Mutta esimerkiksi hopeiset kakunottimet tai muut, itselleni erityisesti jotkut kiemuraköykyräkuvioiset olisivat olleet kauhistus. Vaikka joo, moni sanoo, että niitä arvostaa niitä myöhemmin, niin ei kaikilla ole välttämättä joskus taloa, jonka tyyliin ne käyvät, tai niistä ei oikeasti vain ikinä opi pitämään. Oma makuni on hyvin skandinaavinen ja suomalainen, suorat linjat ja sillä sipuli.

      Myös suomalaisten nuorten suunnittelijoiden tuotteet olisivat olleet mieluinen lahja minulle. Esim käsin tehty koru, ei välttämättä siis edes arvometallinen, olisi ollut ihana. Nuorten suunnittelijoiden kaupoissa olevat korut ovat usein uniikkeja, ihanaa olisi ollut saada joku hauska ja kaunis koru, koska yleensä ne ovat sen verran hinnakkaita, että omalle kukkarolle liian kallista.

      lahjavinkit enemmän siis tytöille, poikien ajatusmaailmasta ei hajuakaan :D

    • joku tyyppi

      Vaikka jotkut ovat kirjoituksissaan morkanneet käyttötavaroita - astioita / pyyhkeitä / lakanoita jne. - niin ovat ne ihan käypää tavaraa yo-/valmistujaislahjaksi, harvalla nuorella kuitenkaan kovin montaa omaa sellaista on, ja se on aika hinnakasta joutua ostamaan kaikki itse...
      Joku ns. vieraampi ihminen voi mielestäni mennä juhliin myös ihan vain ruusun - tai muun kukkasen - kortin kanssa ;)
      Tietystikin raha on aina sellainen, että itse kukin sitä aina toivoo - sitä kun tuntuu menevän syystä jos toisesta..., mutta itse antaisin mielummin lahjakortin kuin pelkän setelin, jotta tietäisin sen rahan käyttötarkoituksen jollain tasolla - ellei sitten lahjan saaja ole sanonut haluavansa rahaa jotain tiettyä tarkoitusta - esim. autokoulua / mopoa / autoa / mikroa /.... - varten. Itse halusin joskus aikoinaan valmistujaislahjarahaa isompaa ostosta varten - tosin sain kyllä myös konkreettisia lahjoja - ja olin tyytyväinen (kaikkiin) ;)

    • tuleva ylioppilas

      Tämän viestiketjun lukeneena ja tämän kevään ylioppilaana pelottaa mitä itse saan lahjaksi. En ala täältä nyt alleviivaamaan niitä huonoimpia lahjaehdotuksia (mitä olen ikinä kuullut), mutta puhun varmasti monen nuoren puolesta, että antakaa nyt hyvät ihmiset ihan rehellisesti sitä kahisevaa! Varmasti käyttökelpoisin ja tarpeellisin lahja mitä juuri valmistunut tulee tarvitsemaan. Ymmärrän, että se on vähän tylsää ja voi tuntua turhalta jos rahat menevätkin viinaan ja baareihin mutta varmasti nuorelle yhtä tylsää ja turhaa on antaa koriste-esine tai viisiosainen kirjasarja Suomen historiasta tms. mitä ei tule ikinä tarvitsemaan. Itse arvostaisin jopa lahjoitusta hyväntekeväisyyteen nimissäni, kuin turhaa krääsää.

      Moni haaveilee omasta autosta, asunnosta tai pienestä pesämunasta tulevaisuutta varten, jolloin raha tulee varmasti tarpeeseen. Itse muutan ulkomaille töihin ja tarvitsen sinne rahaa mukaan, joten toivoin pelkästään sitä. Korut tai vaatteet ovat kivoja, mutta riski täyshudista on niin suuri, että kannatan mielummin lahjakorttia. Niin kuin joku toinen jo mainitsi, moni ylioppilas haluaa jotain tiettyä astiastoa, joka on mainio idea, koska niitä on helppo löytää lähes mistä tahansa. Ja muutkin erikoisemmat toiveet saat selville helposti kysymällä!

      Kutsukaa minua materialistiksi ja rahanhimoiseksi, mutta sellaisia me nykynuoret ollaan, eikö?;)

    • R1ssanen

      Tässä hyvä lahjavinkki yo:lle tai kenelle tahansa: http://designskins.fi/fi/lahjakortti/
      Löysin ton palvelun tänä keväänä yhdestä blogista keskustelusta ja oon jo tuunannut sillä kännykän ja läppärin uuteen uskoon :)

      • Silkkiniityt 2011

        Onko kokemusta mitä voisi viedä ylä-asteelta pääseneille tytöille jotian ehkä kaksi mielistä?


    • Ei kouluja käynyt

      Bönttöö

    • Tanja32

      www.elamyslahjat.fi löytyy satoja erikoisia lahjaideoita jokaiseen makuun.

    • Christinelle
    • Venla

      Aivan ehdoton lahjaidea on antaa lahjakortti. Ostin omalle kummitytölle 70 euron lahjakortin uuteen muotiverkkokauppaan acolyth.fi. Menen ensi viikolla hakemaan kortin niiden Helsingin myymälästä, mutta laittavat kyllä tarvittaessa postiinkin. Olin kahden vaiheilla, ostaisinko tytölle samassa kaupassa myytävän Kirsi Nisosen YO-laketin tavallaan niin kuin "kakkoslakiksi". Se valkoinen lakki ei yleensä ole enää vuoden parin päästä valkoinen ja voisi olla hyvä käyttää välillä lakettia niin säästäisi sitä varsinaista lakkia. Laketti maksaa sellaiset 40 euroa. - Sitten voi antaa tietysti matkalahjakortin. Omalle pojalle ja hänen tyttöystävälleen ostin Aurinkomatkojen lahjakortin ja nyt ne kävivät sillä kortilla juoksemassa Wienin maratonin (laittoivat itse lisää). :) Siitä jäi itsellekin kiva muisto. Eihän summan tarvitse olla suuri. 50 euroakin riittää.

    • Tablet PC

      Muutama hieno hyötylahja vielä jäljellä, Tablet PC. www.brima.fi

    • zxcv

      mielummin lahjakortti (mut ei ehkä ensimmäiseen kirjakauppaan :D) tai rahalahja ku jotain kippoja tai helyjä.

    • Yllätyskutsu

      Mitä antaa tuttavalle, jonka juhliin sai yllätyskutsun? Todellakin ollaan pelkkiä tuttuja, ei sukulaisia eikä ystäviä, en edes tiennyt hänen valmistuvan. Tytöstä on kyse, mitä lahjaksi? Jotain pientä ja mukavaa, pienellä budjetilla oteutettavaa

    • justiinsa2

      Voi herran jestas sentään. Tottakai voi ostaa astioita, muuta juttu on niin että astioiden ja lakanoiden ym. osto kuulluu sukulaisille. Varsinkin jos kyseessaä on kaverille ostettava lahja olisi mielestäni ainakin kummallista jos saisin salaattilingon tai räsymaton!

    • tervemena sinne

      tai,,,lahjakortti Suomen vanhmmalle,laadukkaalle musiikkileirille eli LIMINKAAN !

    • arrrggghhh

      Menen kyllä syömään ja juomaan juhliin pakkokutsuttuna ja pakko-osallistujana, mutta rahaa en anna senttiäkään en lahjan muodossa enkä muutenkaan, muut maksakoot. Ostan itselle jotain kivaa silläkin rahalla.

    • Toni08

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe