crv ja vsa-modulaattori

vaihtoon

CRV vm 2006 jolla ajettu saasteliaasti 30tkm. vsa ja abs valot syttyivat palamaan vahan aikaa sitten ja merkkihuollossa kerrottiin ikavat uutiset eli vsa-modulaattori rikki ja pitaa vaihtaa - modulaattorin hinta paalle 2,000eur ja tyot paalle ---- maahantuoja oli luvannut maksaa puolet modulaattorista ilmeisesti liittyen pieniin ajokilometreihin ---

onko muilla kokemuksia vsa-modulaattorin rikkoutumisesta?

40

23455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeeGee

      Meillä syttyi VSA:n merkkivalo palamaan reilu viikko sitten jä käytin auton Hondan huollossa tarkastuksessa.
      Yksikkö hajalla ja hinnaksi annettiin 2300 euroa työt.
      Takuu korvaisi puolet kustannuksista, auto on vm 2006 diesel Accord, ajokilometrejä 92tkm.
      Sekä työn vastaanottaja että tarkastuksen tehnyt huoltomies kertoivat, että vika on sellainen, jota ei näillä kilometreillä tämän ikäisessä autossa pitäisi olla, takuu korvaisi kaiken mikäli emme olisi itse vaihtaneet viimeksi öljyjä. Muuten kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä, vain tämä viimeinen öljynvaihto on omaa käsialaa.
      Hivenen tuntuu teennäiseltä syyltä evätä koko takuu varsinkin kun olen muiden automerkkien kohdalla saanut toisenlaista kokemusta siitä, etteivät omat öljynvaihdot vaikuta näin. Tämä on meidän ensimmäinen Hondamme ja voi jäädä myös viimeiseksikin.

      • 3vuotta?

        Eurooppalaisissa vain 2 vuotta.


      • fdghdfghdfg

        auts.kallis öljyn vaihto :)


    • Harmia 2

      Accord diesel 07 89tkm vsa paskana. Maksattivat työt 309 euroa. Honda laatua.

    • -20 astetta

      Noita sattuu aina kovilla pakkasilla.

    • PetePeee

      Jonkin sortin tyyppivika, päätellen linkin havainnoista? Törmäsin aiheeseen jonkin aikaa sitten, kun syttyi myös 06 Accordissa VSA ja ABS vikavalot päälle. Onneksi oli kyse ilmeisesti vain akun vaihdon tarpeesta (jäänite kävi liian alhaalla), seuraavassa startissa valoja ei enää näkynyt...

      http://autoforum.classifieds1000.com/Honda-CRV/Honda_CRV_2006_VSA_and_ABS_lights_on

      • 5+17

        Näköjään Bocshin valmistama toi vsa-modulaattori. Onkohan kaikissa Hondissa toi Bocshin vai onko jossain japanilainen vastine?

        Tuo on selvä tyyppivika, jolloin kannattaa olla kovana ja vaatia Hondaa vastaamaan kaikista kustanuksista vaikka takuu on ohi. Ainakin englannissa Honda on korvannut vaikka takuu ohi, kun on ottaneet suoraan yhteyden Hondan maahantuojaan,

        Tämmöisissä tapauksissa pitää olla kovasti äänessä, sillä tallainen maine ei tee hyvää Hondan myynnille, jos asikas joutuu maksumieheksi selvissä tyyppivioissa.

        Tämä kuuluu selvästi virhevastuun piiriin, eikä takuun päättyminen vapauta maahaantuojaa korvausvelvollisuudesta.


    • 5+17

      VSA modulaattorin hajominen koskettaa pääasiassa diesel malleja joissa on bocshin vsa modulaattori. Bensa malleissa on japanilainen vsa motti.

    • Älä osta hondaa..

      Itsellä 2.4 -04 accord ja kilometrejä 170t. noh nyt syttyi sitte tuo kolmio ja vsa valo palamaan kun käytin testerissä ja vielä katsastus edessä... korvaisikohan maahantuoja vielä tuollaisen tapauksen kun vanha ja ajettu... vaikka onhan kyseessä periaatteessa elinikunen osa.

      • Älä osta hondaa..

        Onneksi löytyy testereitä omasta takaa iso pino että vielä on mahollista saada pois nollaamalla jahka tämä raivo laantuu ja pääsee koneen ääreen..


      • Honda on hyvä auto!
        Älä osta hondaa.. kirjoitti:

        Onneksi löytyy testereitä omasta takaa iso pino että vielä on mahollista saada pois nollaamalla jahka tämä raivo laantuu ja pääsee koneen ääreen..

        Joo elikkäs vähän tutkiskelin tilannetta ja totean että älkää viekö heti merkkiliikkeeseen autojanne. Itse latasin akun täyteen vaikka akkutesteri näytti että akku oli kunnossa ja jännitettä löytyi. sen jälkeen akun maajohtoa pyörittelin ja putsasin, samalla katsoin abs johdon pistokkeen ja laitoin vähän crc:tä liittimeen jonka jälkeen poistin ylimmääräisen vikakoodin luistonestosta abs johdon irrottamisen takia niin (valot sammuivat!) luulen että kaikki johtu vain (vähäisen akun jännitteen takia) vaikka testeri väitti sen olevan hyvä. Ja kaikki hondan omistajat tietävät että nuo akut mikkä niissä on niin ne on turhan pieniä ja per***e sinne et saa isompaa mahtumaan!
        Merkkiliikkeissähän ne epäilee aina kaikista pahinta ja tietenki ne vaihtaa sen kalleimman osan, mikä sattuu löytymään vaikka vika ei siittä johtuisi ja korjaavat sen oikean vian mutta laskuttavat myös siittä kalliista osasta ja väittävät että siinä on vika ollu.
        Koittakaa vaihtaa akku ensimmäisenä sillä sehän on halvin keino. Terveisin kokenut autoasentaja ja onnellisen hondan omistaja :)


      • CRV-ykkönen
        Honda on hyvä auto! kirjoitti:

        Joo elikkäs vähän tutkiskelin tilannetta ja totean että älkää viekö heti merkkiliikkeeseen autojanne. Itse latasin akun täyteen vaikka akkutesteri näytti että akku oli kunnossa ja jännitettä löytyi. sen jälkeen akun maajohtoa pyörittelin ja putsasin, samalla katsoin abs johdon pistokkeen ja laitoin vähän crc:tä liittimeen jonka jälkeen poistin ylimmääräisen vikakoodin luistonestosta abs johdon irrottamisen takia niin (valot sammuivat!) luulen että kaikki johtu vain (vähäisen akun jännitteen takia) vaikka testeri väitti sen olevan hyvä. Ja kaikki hondan omistajat tietävät että nuo akut mikkä niissä on niin ne on turhan pieniä ja per***e sinne et saa isompaa mahtumaan!
        Merkkiliikkeissähän ne epäilee aina kaikista pahinta ja tietenki ne vaihtaa sen kalleimman osan, mikä sattuu löytymään vaikka vika ei siittä johtuisi ja korjaavat sen oikean vian mutta laskuttavat myös siittä kalliista osasta ja väittävät että siinä on vika ollu.
        Koittakaa vaihtaa akku ensimmäisenä sillä sehän on halvin keino. Terveisin kokenut autoasentaja ja onnellisen hondan omistaja :)

        Väität ettei mahdu isompaa akkua CRV-malliin. Mahtuu muuten hyvin. Asensin sinne 60 Ah-akun ja jos on tarve mahtuu hyvin 70 Ah- akun. Kirjoitin siitä tällä palstalla, tavitsee vanerilevyn ja vähän työtä, sen tekee helposti itse jollei ole peukalo ihan keskellä kämmentä.


    • 1+11

      Millainen testeri sulla on? Mistä oot hankkinut ja hinta?

    • Kamikaze!

      Varmaan 3. yleisin tyyppivika CRV:ssä heti hiukkassuodattimen ja ilmastoinnin rikkoontumisen jälkeen.

      Noista tuleekin yhteensä sellaiset 10 000 euroa osineen ja töineen, joten kannattaa olla hyvät välit huoltopuoleen ja nöyrä asenne. Voivat tyyppivikarahastuksessaan silloin tinkiä silloin muutaman tonnin katteestaan.

      Takana on toive siitä, että näin saataisiin asiakas uskomaan siihen uskomattomaan valheeseen, että kyseessä olisi vain hänen autoonsa sattunut vika. Ja tässä taas on takana toive siitä, että saataisiin asiakas haksahtamaan uudelleen Hondaan ja rahastus voisi jatkua tulevaisuudessakin.

      Viisainta on jättää Hondat kokonaan liikkeeseen tai oikeastaan pysyä kokonaan erossa näistä "laadukkaista" japanilaisautoista. Takuuajan ulkopuolella moisten omistaminen on järjetöntä.

    • mikä koija

      Mikä on oma ritsasi. 7v. meni hondalla ilman yhtään vikaa. Uuden veronen, kun vaihdoin. Perustele rutinasi?

      Isoa kitaasi auot, kuin jotain tietäisit?

      • Kamikaze!

        Kysyjälle:

        minulla on käytössä neljä autoa, 2 kpl BMW (F10 ja E92) sekä 1 kpl Toyota (LC) sekä 1 kpl MB (ML - vaimon käytössä).

        F10 on työsuhdeauto, E92 taas oma harrasteauto. LC on metsästysautona sekä vetoautona. ML:llä en juurikaan aja.

        Hondia on ollut juurikin yksi CRV ennen ML:ää. Se oli takuukorjauksessa neljä tai viisi kertaa ja vaihtui ennen takuun umpeutumista.

        7 vuotta vanhoista autoista ei ole kokemusta. Ei edes opiskeluajoilta.


      • mutta kun on
        Kamikaze! kirjoitti:

        Kysyjälle:

        minulla on käytössä neljä autoa, 2 kpl BMW (F10 ja E92) sekä 1 kpl Toyota (LC) sekä 1 kpl MB (ML - vaimon käytössä).

        F10 on työsuhdeauto, E92 taas oma harrasteauto. LC on metsästysautona sekä vetoautona. ML:llä en juurikaan aja.

        Hondia on ollut juurikin yksi CRV ennen ML:ää. Se oli takuukorjauksessa neljä tai viisi kertaa ja vaihtui ennen takuun umpeutumista.

        7 vuotta vanhoista autoista ei ole kokemusta. Ei edes opiskeluajoilta.

        Honda oli vielä uuden veronen! Turha silloin sinun louskuttaa..


      • ja kita auki
        Kamikaze! kirjoitti:

        Kysyjälle:

        minulla on käytössä neljä autoa, 2 kpl BMW (F10 ja E92) sekä 1 kpl Toyota (LC) sekä 1 kpl MB (ML - vaimon käytössä).

        F10 on työsuhdeauto, E92 taas oma harrasteauto. LC on metsästysautona sekä vetoautona. ML:llä en juurikaan aja.

        Hondia on ollut juurikin yksi CRV ennen ML:ää. Se oli takuukorjauksessa neljä tai viisi kertaa ja vaihtui ennen takuun umpeutumista.

        7 vuotta vanhoista autoista ei ole kokemusta. Ei edes opiskeluajoilta.

        "Takuuajan ulkopuolella moisten omistaminen on järjetöntä. "

        Sinä mölyät kita auki, että vatsahapot loiskuu näppäimistölle, kun sinulla ollut ykis honda vähän aikaa?


    • huoltopäälikkö_hki

      Se on sääli että noihin diiseleihin on laitettu Boschin vsa-modulaattorit, eli eurooppalaista kuraa. Bensa-versioissa on japanilaiset modulaattorit, eikä ne hajoa.

    • albert_s

      Accord 2006 i-CTDi Vsa modulaatori rikki, tai ainakiin Honda huolto ilmoittaa. 2500EURO!!!!
      Kokeilen sen akun vaihtaamisen ensin..

      • Kuins kävi ??? Mulla on bensa crv 06 ja sama ongelma, VSA ja ABS palaa. Tein ohjekirjan mukaisen nollauksen mutta se ei poistanut tätä ongelmaa. No,sitten korjasin luvattoman surkean maadoitusliittimen liitoksen. Nyt pitäis saada jotenkin koitettua nollata vika.
        - Tietääkö joku minkä malliset värkit tarvitsen että saan koodin selville ja nollattua???
        ELM 327:lla en saanut luettua tätä koodia.


      • yksisuksi kirjoitti:

        Kuins kävi ??? Mulla on bensa crv 06 ja sama ongelma, VSA ja ABS palaa. Tein ohjekirjan mukaisen nollauksen mutta se ei poistanut tätä ongelmaa. No,sitten korjasin luvattoman surkean maadoitusliittimen liitoksen. Nyt pitäis saada jotenkin koitettua nollata vika.
        - Tietääkö joku minkä malliset värkit tarvitsen että saan koodin selville ja nollattua???
        ELM 327:lla en saanut luettua tätä koodia.

        Hommasin JP701:n ja sain koodiksi 66-1. Brake pressure sensor failure. Nollaus meni läpi mutta valot paloivat yhä. Kun pistin virrat pois ja päälle koodina oli edelleen sama 66-1.
        Menin paikalliseen Honda liikkeeseen korjauttamaan vaivaa ja kas kummaa osat takuuseen työn maksoin itse. Huollot piti olla suoritettuna asiallisesti. Erittäin hyvä palvelu ja takuu...6v ja111000km takana!


      • kohta ex-hondamies
        yksisuksi kirjoitti:

        Hommasin JP701:n ja sain koodiksi 66-1. Brake pressure sensor failure. Nollaus meni läpi mutta valot paloivat yhä. Kun pistin virrat pois ja päälle koodina oli edelleen sama 66-1.
        Menin paikalliseen Honda liikkeeseen korjauttamaan vaivaa ja kas kummaa osat takuuseen työn maksoin itse. Huollot piti olla suoritettuna asiallisesti. Erittäin hyvä palvelu ja takuu...6v ja111000km takana!

        Terve.Oliko missä päin oli näin hyvä palvelu?itsellä -07 accord ja nyt taistellu parin paikan kanssa ja meinaa olla tiukassa et sais edes vähän tulemaan vastaan, autolla ajettu 170tkm, ja perustelevat et liikaa ajettu, mut tuntuis et tyyppivika et ei pitäis kilometrit paljoa vaikuttaa..


      • kohta ex-hondamies kirjoitti:

        Terve.Oliko missä päin oli näin hyvä palvelu?itsellä -07 accord ja nyt taistellu parin paikan kanssa ja meinaa olla tiukassa et sais edes vähän tulemaan vastaan, autolla ajettu 170tkm, ja perustelevat et liikaa ajettu, mut tuntuis et tyyppivika et ei pitäis kilometrit paljoa vaikuttaa..

        Länsiauto-Hämeenlinna.

        Ehdottivatkin itse tiskillä että: Mitäs jos kokeiltaisiin maahantuojan takuuta? Johon vastasin että kyllä se mulle sopii... Osan hinta oli kyllä tipahtanut alle 1000€ talven aikana. Työt jarrunesteineen yms 170€.


    • tiuhti

      Pitääkö vika ilmoitus valot kuitata pois, että häviävät. Vaihdoimme abs anturin, se kun oli osittain poikki. Teki saman vsr ja abs merkkivalot paloivat. Nyt anturi vaihdettu, mut ei toimi abs eikä vsr, joten pitäskö saada kuitattua tuo vikakoodi pois . Kysessä honda crv diesel 2006

    • CRV 2006

      VSA ja ABS valot syttyivät bensa crv:ssä (kohta 6v ja 60t ajettu eli kaikki takuut ummessa). Vika oli keskusyksikön paineanturissa kuten pelkäsinkin. Koko yksikkö vaihtoon, mutta maahantuoja maksoikin koko korjauksen mukisematta. Ilmeisesti kuuluisi sarjaan takaisinkutsut, mutta ilmeisesti koska vika näkyy varoitusvaloissa niin hoitavat yksitellen.

    • virheonvirhe

      jos vika on vsa moduulissa
      älkää menkö ite maksamaan mitään ei töitäkään.
      maahantuojan kuuluu maksaa kaikki kulut.
      VSA MODUULI ON ASENNETTU TEHTAALLA VIALLISESTA OSISTA
      ELI JOS TAKUU UMMESSA TULEE VIRHEVASTUU JA SE ON MAAHANTUOJAN
      KORVATTAVA

    • honoh

      amerikassa on takuu nostettui 7 vuoteen tämän ongelman takia
      vsa on valmistusvika

      • vsaabs

        vsa abs modulaattorit pystyy korjaamaan
        165e maksaa korjattu yksikkö
        viallinen menee vaihtoon tai korjaukseen


      • Kallistatouhua
        vsaabs kirjoitti:

        vsa abs modulaattorit pystyy korjaamaan
        165e maksaa korjattu yksikkö
        viallinen menee vaihtoon tai korjaukseen

        Pystytkö vsaabs kertomaan, kuka korjaa noita vsa-yksiköitä? Olis tarvetta sellaiselle. Maksaa Vehossa niin tolkuttomasti.


      • entinen hondak
        Kallistatouhua kirjoitti:

        Pystytkö vsaabs kertomaan, kuka korjaa noita vsa-yksiköitä? Olis tarvetta sellaiselle. Maksaa Vehossa niin tolkuttomasti.

        englannissa korjaavat
        pitää lähettää vanha sinne
        nyt en muista sitä osoitetta
        mut kyllä löydät sen netistä.
        siellä myydäänkin koko yksikköjä.
        pitää vain olla sama numero siinä.
        mä vaihdoin autoa kun samaa vikaa
        näytti jatkuvasti,ja valot sytty silloin tällöin.
        laita hakusanaksi hondan vsa niin varmaan löydät
        vsaab


      • ecu testing
        Kallistatouhua kirjoitti:

        Pystytkö vsaabs kertomaan, kuka korjaa noita vsa-yksiköitä? Olis tarvetta sellaiselle. Maksaa Vehossa niin tolkuttomasti.

        hakusana
        ECU testing
        sieltä saa pumppuja korjattuja
        rikkinäinen lähetetään sinne
        ps.pitää olla korjattavissa,kaikki ei ole


    • ekahonda

      Mun Accordissa räpsähti vsa ja abs valot päälle, poistuivat virtojen sammutuksen jälkeen mutta seuraavana päivänä jäivät päälle ja abs/vsa ei toimi.
      Huolto tutki ja tuli tulokseen että vsa moduli rikki, tilaa uusi... hinta 2300€

      Eli onko jollain tietoa voiko mennä maahantuojan/valmistajan virhevastuuseen?
      En muuten löydä Hondalle email osoitettakaan mihin voisin asiasta olla yhteydessä...

    • vsaa

      Ei ole crv, mutta vsa ongelma -05 bensa accordissa. Ensiksi syttyi abs, kolmio ja vsa. Lukija antoi virheeksi takavasen abs antura. Se vaihdettiin, mutta kolmio syttyi heti käynnistyksen yhteydessä ja vsa tietyn nopeuden ylitettyä. Ongelman ratkaisuun auttoi vehon vikakoodien luku ja nollaus. Esim boschin yleisellä lukijalla ei valot lähtenyt.

      • Anonyymi

        Sama ongelma oli meill 05- accord mut taakse uus absin anturi ja nollaus testerillä ja kaikki ok!!
        Joku ryhmässä hiukan morkkas hondia ettei takuu ajan jälkeen kannata omistaa…😂54 hondaa on meidän perheessä ollu vuosien mittaanja korjauskulut noissa yhteensä !!!! ollu n.2500e että silleen 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma oli meill 05- accord mut taakse uus absin anturi ja nollaus testerillä ja kaikki ok!!
        Joku ryhmässä hiukan morkkas hondia ettei takuu ajan jälkeen kannata omistaa…😂54 hondaa on meidän perheessä ollu vuosien mittaanja korjauskulut noissa yhteensä !!!! ollu n.2500e että silleen 🤣🤣🤣

        "54 hondaa on meidän perheessä ollu vuosien mittaanja korjauskulut noissa yhteensä !!!! ollu n.2500e että silleen"

        Jos autot on takuunalaisia niin eihän korjauksiin rahaa mene, mutta pankkitilillä viuhuu arvonalennuksen muodossa.


    • h.onda

      Kannattaa kokeilla kytkeä VSA pois ratin vasemmalla puolella olevasta napista (siinä taitaa lukea VSA OFF?).
      Tämän jälkeen sammuta auto ja käynnistä hetken päästä uudestaan (VSA sammutettuna), tee kunnon jarrutesti, niin huomaat toimiiko ABS-jarrut. Yleensä toimii ja vikavaloja ei kojelautaan syty. Muutama kova jarrutus ja sen jälkeen toimi myös VSA päällä normaalisti, liekö jarrujen lämpeneminen poistanut kosteutta tms.?

      Kaverin vanhaa bensa accoa tuota pari kertaa teki, vika tuli kuulemma aina räntäkelillä eli tiesuola sekä sohka voivat olla vikaa aiheuttamassa, ei siis välttämättä vika ole siellä moduulissa. Maadoituksesta joku tuolla aiemmin puhui, suola ja loska voisivat hyvinkin olla aiheuttamassa "valheellista vikaa".

    • humujuntti98

      millä konstilla saa honda crv-98 vikakoodin kuitattua kun valo palaa vasta pentti.kuru@luukku com olis kiire on pitkä roihin

    • Voihanhonda

      Onkohan tuolla virhevastuulla joku aika/kilometri raja? 2008 vm bensa Civic 120tkm ajettu ja lätkähti kanssa molemmat VSA ja ABS valot tauluun ja kumpikaan ei toimi. Pitää nyt ensin käydä katsomassa minkä vikakoodin se antaa, mutta ajattelin jos sen saisi jossain muualla luettua kuin merkkiliikkeessä. Siellä kun tuo vikakoodin lukeminen ym tutkimukset on 3*kalliimmat kuin muualla.

    • Honda2007

      Minulla syttyi VSA/TSA valot, vaihdekepin vapautus ei toiminut (automaatti), jarruvalot hävisivät. Syynä laina peräkärry, joka poltti 15A jarruvalojen sulakkeen. Onneksi ei ollut tuo VSA-modulaattori, kerkesi jo kylmähiki nousta :)
      T. Honda CR-V 2007

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe