Kysymyksiä Touranista

Ile

Olen etsimässä Tourania ja kaipailisin nevoja seuraaviin:

1. Minkälaisia kulutuslukemia on 1.6 tai 2.0 FSI koneella?

2. Onko em. koneilla olevat autot kylmiä talvella ja lämpiävätkö nopeasti/hitaasti?

3. Ilmeisesti 03-04 vuosimalleissa oli paljonkin vikoja. Miten on 05-07? Tästä syystä etsin uudempia malleja kuin -04.

13

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.6/2006

1. Ainakin tavallinen hinnat alkaen -malli 1.6l menee tarvittaessa tehtaan ilmoittamiin lukemiin. Kovalla kuormalla (esim. 700 kiloa lihaa ja läskiä) palaa tietysti selkesti enemmän ja pihistellen pitkää matkaa pääsee alle ilmoitetun. Katso hajonta vaikka www.tankkaus.comista.

2. Lämpeäminen on aika suorassa suhteessa kulutukseen. Minä en ole käyttänyt -06 vuoden ostokseni jälkeen kertaakaan esilämmitystä talvella, kun ei ole tolppaa eikä webastoakaan. Nopeammin MPI lämpenee kuin FSI, ja sekin selvästi nopeammin kuin TDI. Ja ennen kuin joku ehtii sanoa että tuopa se on kovaa rääkkiä koneelle, niin todettakoon että edellinen LL-huoltoväli oli 28 tkm, nyt on tuloillaan saman mittainen huoltojakso.

3. Niissä mitään vikoja ole, jos vähän suhteuttaa ajomääriin. Touran on yllättävää kyllä Suomen eniten ajettu auto alle viiden vuoden ikäluokissa ja tietysti sen myötä vikaraporttejakin kertyy palstoille. Mulla meni 4,5 vuotta ennen kuin piti maksaa ensimmäisestä korjauksesta ja siinäkin tehdas tuli puoleen väliin vastaan.

• ------

-07 Touran Conseptline 1.6 ajettu 44 tkm.

1. Ajo kesällä ja talvella lyhyttä raskasta pätkä-ajoa, kulutus vähän yli 7 ltr, ei siis paha, maantiellä korimalli (korkea) kulutus ei varmaankaan ole optimaalinen henkilöautoihin verrattuna.

2. Tämä yksilö lämpenee käsittämättömän nopeasti suht kovillakin pakkasillakin, vaikka ei ole mitään esilämmitystä käytössä.

3. Siis -07 mallista on meillä kyse, ollut meillä yli 3 vuotta ja ajettu tuo edellä mainittu, vielä ei vikoja ole tullut, edes yhtään polttimoa ei ole mihinkään tarvinnut vaihtaa, ja tilaa on kuin pienessä kylässä, 1 penkki takaa pois, niin kuljetamme poikamme 65 kuutioista KTM crossipyörää pystyasennossa radoille, joten uskomattoman tilavakin se on.

• T Ouran

1. Suunnilleen 7 litraa sataselle menee 1.6 moottorilla.

2. Ei ole kylmä ja ei ole tarvinnut kauan odottaa lämpöä, vaikka onkin tullut joskus lähdettyä ilman esilämmitystä liikkeelle, kun on jäänyt illalla piuha laittamatta seinään.

3. Paljon vikoja? Kaksi kertaa longlife huollossa ja se siitä. Huoltotoimenpiteinä olen tehnyt tankkausta, renkaanvaihtoa ja pyyhkimensulat olen kerran vaihtanut.

• awedfhasl

Kiitos kokemuksista. Lisääkin saa laittaa.

Mukava kuulla , että bensakone lämpenee suht nopeesti eikä tarvii palella, niinkuin TDI:ssä kuulemma on, siis ilman Webastoa.

Onko teidän 1.6 koneet 85 kW:sia? Riittääkö mielestänne siinä puhtia tarpeeksi?

Itse epäillyt että liian tehoton kone, mutta täytyy käydä koeajamassa ja todeta itse koneen riittävyys.

Tässä vaan arponut FSI:n ja TDI koneen välillä, että kumpi kannattavampi. Varmaan suht vähäisillä kilometreillä (alle 20 tkm), mitä meille tulee, niin bensa edukkaampi niin hankintahinnaltaan kuin käyttökuluiltaan.

Kommentteja!

• Känni Josh
        awedfhasl kirjoitti:

Mukava kuulla , että bensakone lämpenee suht nopeesti eikä tarvii palella, niinkuin TDI:ssä kuulemma on, siis ilman Webastoa.

Itse epäillyt että liian tehoton kone, mutta täytyy käydä koeajamassa ja todeta itse koneen riittävyys.

Tässä vaan arponut FSI:n ja TDI koneen välillä, että kumpi kannattavampi. Varmaan suht vähäisillä kilometreillä (alle 20 tkm), mitä meille tulee, niin bensa edukkaampi niin hankintahinnaltaan kuin käyttökuluiltaan.

Kommentteja!

Tuttavat vaihto bensan diisseliin, on se kuitenki sellane malmikasa et newtonmetreillä on käyttöä. Vääntö tekee ajosta helpompaa käsivaihteisella. 05 mallinen on tää dieselmalli, ja takaluukun ja hanskalokeron lukko on hajonna tässä vuosina. Varustelutaso mallia moskvits muistaakseni.

• .....
        awedfhasl kirjoitti:

Kommentteja!

Touran on 77 kw, ei toki mikään tykki, mutta pääseehän tuolla, oletko miettinyt 1.4 TSI:tä? Olikohan -07 malleissa, en ole varma mutta -08 ainakin on, taitaa kyllä jo vanhemmastakin löytyä, noissa TSI:n pienissäkin koneissa kyllä puhtia riittää ja pääset oikein ajaen pienemmällä kulutuksella kuin vapaasti hengittävillä, mitä tuo 1.6 on.

• askdfask
        ..... kirjoitti:

Touran on 77 kw, ei toki mikään tykki, mutta pääseehän tuolla, oletko miettinyt 1.4 TSI:tä? Olikohan -07 malleissa, en ole varma mutta -08 ainakin on, taitaa kyllä jo vanhemmastakin löytyä, noissa TSI:n pienissäkin koneissa kyllä puhtia riittää ja pääset oikein ajaen pienemmällä kulutuksella kuin vapaasti hengittävillä, mitä tuo 1.6 on.

Olen miettinyt TSI:tä. Varmasti hyvä kone, mutta tuolla koneella olevat Touranit on kalliita omalle budjetille. Itsellä max 15 keur hintakatto.

Kunhan käy ajamassa 2.0 koneen niin eiköhän se selviä, että kummanko ottaa. TDI:ssä on kyllä mukavasti vääntöä jo alhaalla, mutta bensa on lämpenemisen kannalta parempi varsinkin lyhyeen pikkuajoon. Makuasioita...

• duran duran

conseptline 1.6 peruskoneel 77kw,takaluukku rustuu(maali kuplii)takuuseen menee kohta laittoon.ja edestä tukivarsien puslat vaihtoon(hylsy katsastuksesta 106tkm ajettuna hetki siiten)195/65/15"renkail siedettävä melutaso ja kohtuu varusteet(vakkari,automaatti-ilmastointi)kulutus alle 8l satkul,motari ja kaupunkiajoa(motarille liian lyhyet välitykset,tai ehkä tää pidemmil ei edes jaksas)130km/h lasis niin kierroksia vähä yli 4000 ja ilmastoinnin kans soppaa menee yli 9.tilat ja ajoltaan selvästi esim rellu senicciä parempi(ja mulla sentää oli rellun megane 2 tätä ennen)ei öljy maistu,ihme vag.

• Pettynyt Tunarikuski

Itselläni on tunari ollut nyt 1.9TDi/DSG, 4 vuotta, 130tkm ajettuna, mutta ... pientä vikaa ollut koko ajan, vaihteistoa, hehkua, jarrua, lukkoa .... Tuntuu, etteivät peruskalliit Long-life-huollotkaan enää riitä, vaikka VW:llä sanotaan, että pystytään ennakoimaan perusasiat, jottei auto jätä tielle.

Viimeisin keikka kesällä perheen kanssa Tanskaan, jolloin ruotsin moottoritiellä hajosi flekti ja kaasuläppä-paketti -> 1300€. Pelkästään 550km:n ja 110km/h ajolla. Kaiken huipuksi VW:n kaveri kertoi, että tyyppivika, mutta ei korjata VW:n piikkiin vaan menee omasta kukkarosta.

En ole työpaikalla puhunut tai mainostanut enää Tunarin puolesta enkä kyllä ole suositellut kavereille - päin vastoin. olen kertonut avoimesti mikä on mättänyt ja miten eivätkä ole miettineet autotyypiä enää vaihtoehtona.

• ...

Jännä sitten että noita TDI Touraneita on niin paljon myynnissä ja todella paljon ajettuna. Ilmeisesti takseja, taksiyrittäjät eivät yleensä aja autoilla jotka ei toimi varmasti, niin miksi sitten Touran on kuitenkin taksina suosittu, jos se on vikaherkkä?

Tuossa yksi esimerkki

http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3424214

• ossssss

ainakin yhteistä ettei suositella vw;ta tutuille...

• varmasti
        ... kirjoitti:

Jännä sitten että noita TDI Touraneita on niin paljon myynnissä ja todella paljon ajettuna. Ilmeisesti takseja, taksiyrittäjät eivät yleensä aja autoilla jotka ei toimi varmasti, niin miksi sitten Touran on kuitenkin taksina suosittu, jos se on vikaherkkä?

Tuossa yksi esimerkki

http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/3424214

Taksiyrittäjä tekee virheen kerran, kun ottaa liisari Touranin. Toista kertaa ei tule, ainakaan suuremmissa taksiyrityksissä. Pk-seudulla Yellow Line näyttää vaihtaneen Touranit Avensiksiin.

• ..
        ossssss kirjoitti:

ainakin yhteistä ettei suositella vw;ta tutuille...

vettä myllyyn. Meidän 1.6fsi teki tempun kun ottijameni jako sekaisin aj.158tkm. Motin avannut asentaja sano että ketju venynyt(enoo ite nähnyt enkä mitannut). Ollut pajalla jo 3vk. Kaikki vent.menee uusiksi sekä ketju ja pyörät ja kiristäjä. Mahtasko maahantuoja tulla yhtään kuluissa vastaan??? Muuten ei oo ollut isompaa valittamista.. ainiin vm:03

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1229
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1169
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1113
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe