Kesällä vietän aikaani Turun Sanomien piirissä ja luin Eva Latvakankaan kolumnista, miten juuri hyvässä lehdessä julkaistussa tutkimuksessa oli kaksi ryhmää, joista toinen laihdutti vähähh ja toinen vähärasvaisella dieetillä. Vuoden kuluttua tulokset olivat kaikin puolin yhtä hyviä ja nimenomaan hyviä. Lab. arvojen muutos oli samanlainen ja painon pudotus. Mutta VHH:lla olleet olivat tyytymättömiä. Toiset olivat iloisia, kun kaikki oli mennyt hyvin, mutta vhh:lla olleet olivat tyytymättömiä ja vihaisia.
Spekuloitiin, että serotoniinin aineenvaihdunta aivoissa aiheuttaisi tämän. Pelkkä glukoneogeneesin kautta tuleva hh ei näytä riittävän.
No, tutkimus ei voi pitää paikkaansa. Täällähän riemu, ilo ja kiitollisuus vuorottelevat ja kilpailevat tilasta! Olin kesälomalla: hakekaa lehti itse. Joku viime kesän TS, jossa siis Eva Latvakankaan kolumni, joka on vain kerran viikossa.
Hyvää syksyn alkua!
Vihainen VHH
50
369
Vastaukset
- näin mun mielestä
mitä mieltä sinä olet korkeasta kolesterolista, kokonais-ja LDL:stä? Olin juuri lääkärin puheilla kolesterolin ollessa melkein 8 ja LDL yli viiden.
Lääkäri vannoi sanoin et kolesteroli on haitallista ja Heikkilän puheita ei kannata kuunnella, koska eronnut lääkäriliitosta ja siksi katkera.
Vhh toimii vaan osaalla, toisella osalla negatiivisesti ja lihoo. Eikös näin ole?- päiväni palestettu
LÄÄKÄRILIITOSTA--- luojan kiitos !
päiväni palestettu kirjoitti:
Heikkilä ei ole Suomen Lääkäriliiton jäsen. En tiedä, miten se tarina meni, mutta jäsen ei ole.
- sopii odottaa
päiväni palestettu kirjoitti:
itse eronnut,eikä oo mikää erikoinen uutinen
Jos kolesteroli nousee VHH:lla, sillä ei kannata olla. Jollain VHH toimii toisia paremmin. Näin kesällä jossain tutkimuksen, jossa todettiin, että osan ihmisistä kannattaa välttää kiivaasti sokeria, osan rasvaa ja joidenkin kumpaakin. On geneettinen ilmiö jollain lailla. Syö siten, että kolesterolisi on paras mahdollinen. Korkeasta kolesterolista on kyllä haittaa. Kyllä minun tätä mieltä täytyy olla, jos edes johonkin tutkimukseen luotan. Trendi on aivan selvä. Hae kiva dieetti, jolla voit hyvin.
Yleensä kannattaa valita lääkäri, joka kuuluu Lääkäriliittoon. On tae edes jonkintasoisista päreistä, kun jotain yli 90% lääkäreistä pystyy liittoon kuulumaan.- Veijo
boxi kirjoitti:
Jos kolesteroli nousee VHH:lla, sillä ei kannata olla. Jollain VHH toimii toisia paremmin. Näin kesällä jossain tutkimuksen, jossa todettiin, että osan ihmisistä kannattaa välttää kiivaasti sokeria, osan rasvaa ja joidenkin kumpaakin. On geneettinen ilmiö jollain lailla. Syö siten, että kolesterolisi on paras mahdollinen. Korkeasta kolesterolista on kyllä haittaa. Kyllä minun tätä mieltä täytyy olla, jos edes johonkin tutkimukseen luotan. Trendi on aivan selvä. Hae kiva dieetti, jolla voit hyvin.
Yleensä kannattaa valita lääkäri, joka kuuluu Lääkäriliittoon. On tae edes jonkintasoisista päreistä, kun jotain yli 90% lääkäreistä pystyy liittoon kuulumaan."Yleensä kannattaa valita lääkäri, joka kuuluu Lääkäriliittoon. On tae edes jonkintasoisista päreistä, kun jotain yli 90% lääkäreistä pystyy liittoon kuulumaan. "
Ystävällinen kysymys: Milloin sinä hukkasit päreesi? - Veijo
Veijo kirjoitti:
"Yleensä kannattaa valita lääkäri, joka kuuluu Lääkäriliittoon. On tae edes jonkintasoisista päreistä, kun jotain yli 90% lääkäreistä pystyy liittoon kuulumaan. "
Ystävällinen kysymys: Milloin sinä hukkasit päreesi?Jos nyt jätät ne kansantaruihin perustuvat vihaisuuskirjoitukset (ei mitään perusteita) rauhaan ja keskityt esim. seuraavaan:
http://www.kostdoktorn.se/kolesterol - Lavcilla liberi
Veijo kirjoitti:
Jos nyt jätät ne kansantaruihin perustuvat vihaisuuskirjoitukset (ei mitään perusteita) rauhaan ja keskityt esim. seuraavaan:
http://www.kostdoktorn.se/kolesterolusko boxia.
Korkea kolesteroli aina on pahasta, myös totta että vhh ja viha kulkevat käsi kädessä. - Veijo
Lavcilla liberi kirjoitti:
usko boxia.
Korkea kolesteroli aina on pahasta, myös totta että vhh ja viha kulkevat käsi kädessä.
- YrjöJurri
Tästä voidaan kinata taas maailman tappiin. Kun täällä "asintuntija" julista, että VHH ei sovi kun harvoille eikä aina heillekään. Kuinka on mahdollista että kaikki VHH ruokavalion valinneet käyttäytyvät täysin samalla tavalla - ovat vihaisia?
Kuinka on mahdollista, että kaikki ovat VHH:lla vihaisia??? Sanopa se. Ei ole ainakaan minulle valjennut. Tuollakin Veijo jo virkistyi nimittelemään mistä ihmeen päreistäni. Kyllä se vikkelää on. Tutkimus ei kiinnosta eikä edes sen rauhallinen vastaanargumentointi: nimittely tulee kuin kammesta vääntäen. En enää jaksa hermostua enkä innostua tästä ilmiöstä täällä palstalla. On vähän se nuotio palanut jo, mutta kummallinen ilmiö se on.
Joku aivojen aineenvaihduntaan liittyvä asia on kyseessä, koska en oleta, että ihmiset VHH:lla aluksi kaikki olivat tyytymättömiä. Tuossakaan tutkimuksessa ei mitään eroa huomattu aluksi. Ero tuli vasta vuoden tutkimuksen jälkeen.
Oletan, että serotoniinista voi olla kyse. Jos on jatkuva oikean hh:n vaje aivoissa, tulee jollain lailla kiukkuiseksi. Glukoneogeneesin mukanaan tuoma korvike hh ei taida oikein riittää.
Kun tapaan yhden leppoisan, kohteliaan ja elämästään kiitollisen ihmisen,joita on ympärilläni vaikka millä mitalla sinänsä, mutta joka on VHH:lla, ajattelen asiaa uudelleen. Huippufittness-dieetit nykyään suosivat aamupuuroa ja muutamaa hh-pläjäystä pitkin päivää hedelmien tai kokojyväviljan muodossa. Jotain 100-150g hh päivässä lienee joku sopiva tiukka määrä.
Olen ihan kerta kaikkiaan lopettanut tiukasta VHH:sta kiinnostumisen. Vastenmielinen ilmiö. Ei kenelläkään ole varaa muuttua VHH-tympeäksi, jolla on skyhigh kolesteroli. Okinawan dieetti on parempi, esim.- agressiivisia?
boxi kirjoitti:
Kuinka on mahdollista, että kaikki ovat VHH:lla vihaisia??? Sanopa se. Ei ole ainakaan minulle valjennut. Tuollakin Veijo jo virkistyi nimittelemään mistä ihmeen päreistäni. Kyllä se vikkelää on. Tutkimus ei kiinnosta eikä edes sen rauhallinen vastaanargumentointi: nimittely tulee kuin kammesta vääntäen. En enää jaksa hermostua enkä innostua tästä ilmiöstä täällä palstalla. On vähän se nuotio palanut jo, mutta kummallinen ilmiö se on.
Joku aivojen aineenvaihduntaan liittyvä asia on kyseessä, koska en oleta, että ihmiset VHH:lla aluksi kaikki olivat tyytymättömiä. Tuossakaan tutkimuksessa ei mitään eroa huomattu aluksi. Ero tuli vasta vuoden tutkimuksen jälkeen.
Oletan, että serotoniinista voi olla kyse. Jos on jatkuva oikean hh:n vaje aivoissa, tulee jollain lailla kiukkuiseksi. Glukoneogeneesin mukanaan tuoma korvike hh ei taida oikein riittää.
Kun tapaan yhden leppoisan, kohteliaan ja elämästään kiitollisen ihmisen,joita on ympärilläni vaikka millä mitalla sinänsä, mutta joka on VHH:lla, ajattelen asiaa uudelleen. Huippufittness-dieetit nykyään suosivat aamupuuroa ja muutamaa hh-pläjäystä pitkin päivää hedelmien tai kokojyväviljan muodossa. Jotain 100-150g hh päivässä lienee joku sopiva tiukka määrä.
Olen ihan kerta kaikkiaan lopettanut tiukasta VHH:sta kiinnostumisen. Vastenmielinen ilmiö. Ei kenelläkään ole varaa muuttua VHH-tympeäksi, jolla on skyhigh kolesteroli. Okinawan dieetti on parempi, esim.No eivätpä ole, mutta iso osa on. Paras esimerkki tämän päivän Karjalaisesta. Mies tehtaili 31 rikosta vain viikon päästä sen jälkeen kun pääsi linnasta. Esim. viisi pahoinpitelyä, yli 10 vahingontekoa, useampi laiton uhkaus (leipäveitsi kurkulla yms.). Ei pidä aina yleistää.
Lueppa tuosta ravitsemustutkimuksesta täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9248699#comment-45309643 - inkkari X
boxi kirjoitti:
Olen ihan kerta kaikkiaan lopettanut tiukasta VHH:sta kiinnostumisen. Vastenmielinen ilmiö. Ei kenelläkään ole varaa muuttua VHH-tympeäksi, jolla on skyhigh kolesteroli. Okinawan dieetti on parempi, esim.,,,tulla taas valistamaan meitä tämän kauhean pakkopullansyöntikilpailun väliin kun herrat mattila / veijo heittää niin karmeaa kermaa..ja hanurin tuoksuista sgeidaa,,,että kissat kiipeää puihin ja koiratki vetää kybällä hätäpaskaa pitkin persialaisia ...
Sinä olet totuus ja tie !
hyvää syksyn jatkoa t: elämäntapainkkari inkkari X kirjoitti:
,,,tulla taas valistamaan meitä tämän kauhean pakkopullansyöntikilpailun väliin kun herrat mattila / veijo heittää niin karmeaa kermaa..ja hanurin tuoksuista sgeidaa,,,että kissat kiipeää puihin ja koiratki vetää kybällä hätäpaskaa pitkin persialaisia ...
Sinä olet totuus ja tie !
hyvää syksyn jatkoa t: elämäntapainkkariystävällisesti olen kyllä kanssasi eri mieltä: en ole totuus ja tie! Se löytyy ihan muualta se puoli. Kiitos viestistäsi ja hyvää syksyn alkua sinne intiaaniteltalle!
- Veijo
boxi kirjoitti:
Olen ihan kerta kaikkiaan lopettanut tiukasta VHH:sta kiinnostumisen. Vastenmielinen ilmiö. Ei kenelläkään ole varaa muuttua VHH-tympeäksi, jolla on skyhigh kolesteroli. Okinawan dieetti on parempi, esim."Huippufittness-dieetit nykyään suosivat aamupuuroa ja muutamaa hh-pläjäystä pitkin päivää hedelmien tai kokojyväviljan muodossa. Jotain 100-150g hh päivässä lienee joku sopiva tiukka määrä. "
Hyvä että rehellisesti paljastat mistä "tietosi" ammenat.
- tuffelipalttoo
Koirilla on tehty tutkimusta ruokavalion vaikutuksesta luonteeseen. Tuloksena oli, että liikaa proteiinia ravinnostaan saaneet koirat olivat muita agressiivisimpia. En tiedä kuinka paljon VHH-ruokavaliolla saa proteiineja päivässä, mutta saman koiratutkimuksen voi yleistää painonnostajiin ja fitnessammattilaisiin. He ovat poikkeuksellisen agressiivista porukkaa, ja syövät enemmän proteiinia kuin tavalliset tallaajat.
Nimenomaan se "beat" on vihainen, se tyyli. Esim Christer Sundqvistin kanssa olen varmaan eri mieltä suuresta osasta hänen ajatuksiaan, ainakin editoisin ne eri lailla. Mutta koskaan minulle ei ole tullut tunnetta, että mies on aggressiivinen ja vihainen ja tyytymätön. Päin vastoin! Kyse ei ole siitä, mitä mieltä on, vaan siitä, millainen on elämänrytmiikka. Ja se on monella VHH:laisella kummallisen vihainen.
- dfghjklötyuiopvbnm,t
boxi kirjoitti:
Nimenomaan se "beat" on vihainen, se tyyli. Esim Christer Sundqvistin kanssa olen varmaan eri mieltä suuresta osasta hänen ajatuksiaan, ainakin editoisin ne eri lailla. Mutta koskaan minulle ei ole tullut tunnetta, että mies on aggressiivinen ja vihainen ja tyytymätön. Päin vastoin! Kyse ei ole siitä, mitä mieltä on, vaan siitä, millainen on elämänrytmiikka. Ja se on monella VHH:laisella kummallisen vihainen.
oletko nyrjäyttänyt aivosolusi. tietenkin kuljet ilman hattua talvella, sillä tyhjien tilojen lämpimänä pitäminen tuhlausta.
dfghjklötyuiopvbnm,t kirjoitti:
oletko nyrjäyttänyt aivosolusi. tietenkin kuljet ilman hattua talvella, sillä tyhjien tilojen lämpimänä pitäminen tuhlausta.
Tässä tätä VHH-riemua ja elämäniloa ja kiitollisuutta! Tätä tarkoitan. En vain tajua, mutta VHH:lainen varmaan sisäistää minua paremmin tämänkin.
- Frida-Sofia
boxi kirjoitti:
Tässä tätä VHH-riemua ja elämäniloa ja kiitollisuutta! Tätä tarkoitan. En vain tajua, mutta VHH:lainen varmaan sisäistää minua paremmin tämänkin.
kanssasi niin samaa mieltä tuosta mieliala asiasta. Ehkä vaikutukset eivät näy parin viikon tai edes kuukauden syklillä, mutta vuosi (vuosia), niin johan alkaa tulokset olla näpissä. Vaikka kuinka keskustelisi normaalisti, mutta erehtyy kritisoimaan tai kyseenalaistamaan jotain, niin jo heti kuulee kunniansa. Ei täällä voi keskustella normaalisti, siksi itsekin joskus kun tänne kirjoittaa, niin antaa mennä samalla mitalla.
Frida-Sofia kirjoitti:
kanssasi niin samaa mieltä tuosta mieliala asiasta. Ehkä vaikutukset eivät näy parin viikon tai edes kuukauden syklillä, mutta vuosi (vuosia), niin johan alkaa tulokset olla näpissä. Vaikka kuinka keskustelisi normaalisti, mutta erehtyy kritisoimaan tai kyseenalaistamaan jotain, niin jo heti kuulee kunniansa. Ei täällä voi keskustella normaalisti, siksi itsekin joskus kun tänne kirjoittaa, niin antaa mennä samalla mitalla.
Jos täällä viihtyy liian kauan, tulee itsekin ihan pölvästiksi. Täytyy ottaa etäisyyttä, jos haluaa täällä vierailla. Nykyisin ei voisi vähempää kiinnostaa näiden herrojen vinoilut. On lähinnä ajanviete kuten joku digitaalipeli.
Normaali keskustelu on ihan mahdotonta: siis aivan mahdotonta. En ole koskaan kokenut vastaavaa. Ei sitten millään irtoa. Nimittely tulee automaattisesti kuin salmonellaripuli.
Ihan sairasta psyykkisesti, suoraan sanoen.
- en taidakkaan alkaa
tuon jonkun Veijon kamalaa mesoamista täällä, haukkuu ylläpitoa ja muita palstalle kirjoittavia, itse ei kuitenkaan kirjoita mitään vaan ainoastaan linkittää ja kopioi toisten tekstejä. Siis jos VHH tuon aiheuttaa niin en sit kyl ala.
- Veijo
"itse ei kuitenkaan kirjoita mitään vaan ainoastaan linkittää ja kopioi toisten tekstejä."
Sitä sanotaan TIEDON välittämiseksi sieltä missä sitä löytyy.
Minulla ei ole varaa leikkiä terveydelläni ja luottaa esim. THL:n tai Diabetesliiton satukirjoihin joille ei löydy pienintäkään tieteellistä perustelua, puhumattakaan tällä palstalla löytyvien "asiantuntujoiden" ikiomiin mielipiteisiin. Ei edes vaikka joku väittää olevansa lääkäri kun läpi paistaa täysi tietämättömyys siitä missä mennään ravintotutkimuksen suhteen ja kaiken hyvän päälle vielä levitetään täysin älyttömiä myyttejä VHH:n vaikutuksista jopa mielialaan. - halleluuuujaaaaaa
Veijo kirjoitti:
"itse ei kuitenkaan kirjoita mitään vaan ainoastaan linkittää ja kopioi toisten tekstejä."
Minulla ei ole varaa leikkiä terveydelläni ja luottaa esim. THL:n tai Diabetesliiton satukirjoihin joille ei löydy pienintäkään tieteellistä perustelua, puhumattakaan tällä palstalla löytyvien "asiantuntujoiden" ikiomiin mielipiteisiin. Ei edes vaikka joku väittää olevansa lääkäri kun läpi paistaa täysi tietämättömyys siitä missä mennään ravintotutkimuksen suhteen ja kaiken hyvän päälle vielä levitetään täysin älyttömiä myyttejä VHH:n vaikutuksista jopa mielialaan.joka spämmää psalmeja eetteriin
- Veijo
halleluuuujaaaaaa kirjoitti:
joka spämmää psalmeja eetteriin
Ottako päähän kun et pysty sanomaan mitään vastaan.
Tiedän että asiallinen teksti on erikoisen vaikeaa jopa sinun apuna olevalle hoitajalle lukea. Veijo kirjoitti:
Minulla ei ole varaa leikkiä terveydelläni ja luottaa esim. THL:n tai Diabetesliiton satukirjoihin joille ei löydy pienintäkään tieteellistä perustelua, puhumattakaan tällä palstalla löytyvien "asiantuntujoiden" ikiomiin mielipiteisiin. Ei edes vaikka joku väittää olevansa lääkäri kun läpi paistaa täysi tietämättömyys siitä missä mennään ravintotutkimuksen suhteen ja kaiken hyvän päälle vielä levitetään täysin älyttömiä myyttejä VHH:n vaikutuksista jopa mielialaan.Se oli tutkimus. Sitä voisi ihan vapaasti kommentoida. Ihan niin kuin tutkimuksia yleensäkin kommentoidaan. Vaikka sanotaan asiallinen mielipide ensin ja sitten se toinen asiallinen lause. Siitä se irtoaa, se normaali kommentti.
Valitettavasti mikään ei tule VHH:ideologian nousua. Vähähh dieeteissäkin on yleensä vaihdettu osa rasvasta hyviksi hh. Rasvan mättäminen on kyllä aika yesterday. Vielä vanhanaikaisempaa on lihan liiallinen mättäminen.- Veijo
boxi kirjoitti:
Se oli tutkimus. Sitä voisi ihan vapaasti kommentoida. Ihan niin kuin tutkimuksia yleensäkin kommentoidaan. Vaikka sanotaan asiallinen mielipide ensin ja sitten se toinen asiallinen lause. Siitä se irtoaa, se normaali kommentti.
Valitettavasti mikään ei tule VHH:ideologian nousua. Vähähh dieeteissäkin on yleensä vaihdettu osa rasvasta hyviksi hh. Rasvan mättäminen on kyllä aika yesterday. Vielä vanhanaikaisempaa on lihan liiallinen mättäminen.Koetappas nyt kerrankin etsiä perusteita väitteillesi. Edes yhdelle.
Aloita tästä: "Rasvan mättäminen on kyllä aika yesterday." Ei riitä että vanha akka koettaa kuulostaa teiniltä. Jotain sisältöäkin saisi löpinässä olla. - yks toinen kp
Veijo kirjoitti:
Minulla ei ole varaa leikkiä terveydelläni ja luottaa esim. THL:n tai Diabetesliiton satukirjoihin joille ei löydy pienintäkään tieteellistä perustelua, puhumattakaan tällä palstalla löytyvien "asiantuntujoiden" ikiomiin mielipiteisiin. Ei edes vaikka joku väittää olevansa lääkäri kun läpi paistaa täysi tietämättömyys siitä missä mennään ravintotutkimuksen suhteen ja kaiken hyvän päälle vielä levitetään täysin älyttömiä myyttejä VHH:n vaikutuksista jopa mielialaan.onkos nyt niitä rasvatutkimuksia, joihin ei sisälly 20 kilon painonpudotusta ja syödään rasvaa yli 70 %;a.
Ja eikä käytetä esimerkkinä nyt niitä induktiovaiheen atkinsejä, johin liitty painon putoamista, ja lopulta rasvan käytön tippumista lähelle 40 %:a. - inhoon massapostii
Veijo kirjoitti:
Ottako päähän kun et pysty sanomaan mitään vastaan.
Tiedän että asiallinen teksti on erikoisen vaikeaa jopa sinun apuna olevalle hoitajalle lukea.kun kerran luen tekstin, siksi en ymmärrä miksi sun pitää niitä samoja laittaa sataan kertaan, samat naamathan täällä näyttää pyörivän vuodesta vuoteen. Ei tänne ketään uutta järki-ihmistä tuu VHH:sta kirjotteleen, niille riittää pelkä etusivun vilkaisu joka kertoo tämän palstan olevan hullujenhuone
- tanja.rasva
inhoon massapostii kirjoitti:
kun kerran luen tekstin, siksi en ymmärrä miksi sun pitää niitä samoja laittaa sataan kertaan, samat naamathan täällä näyttää pyörivän vuodesta vuoteen. Ei tänne ketään uutta järki-ihmistä tuu VHH:sta kirjotteleen, niille riittää pelkä etusivun vilkaisu joka kertoo tämän palstan olevan hullujenhuone
minä ainakin saan paljon ohjeita dieettiini täältä...
- Veijo
yks toinen kp kirjoitti:
onkos nyt niitä rasvatutkimuksia, joihin ei sisälly 20 kilon painonpudotusta ja syödään rasvaa yli 70 %;a.
Ja eikä käytetä esimerkkinä nyt niitä induktiovaiheen atkinsejä, johin liitty painon putoamista, ja lopulta rasvan käytön tippumista lähelle 40 %:a.Tykkää mitä tykkäät mutta etsi verkosta. Olen kyllästynyt täysin sinun 3-vuotiaan logikkaasi.
- yks toinen kp
Veijo kirjoitti:
Tykkää mitä tykkäät mutta etsi verkosta. Olen kyllästynyt täysin sinun 3-vuotiaan logikkaasi.
minun pitää etsiä niitä verkosta. sinähän täällä yrität koko ajan todistaa, että rasvansyönti on terveellistä, ilmeisesti vielä yieteellisesti todistettuna. Toditasit nyt. Ja huom vielä ilman painonpudotusta.
Niin ja älä nyt vaan tuo todisteeksi sitä luentoa, jossa joku vhh lääkäri kertoo minuutin sisällä luennon alkamisesta että rasva ei ole vaarallista. Sehän taisi olla aiemmin se sinun tieteellinen todisteesi.
Ymmärrän hyvin, että tääm saattaa olla sinun mielestäsi 3-vuotiaan logiikkaa. Mutta ehkä se kertoo sinusta jotakin. - inhoon massaposteja
tanja.rasva kirjoitti:
minä ainakin saan paljon ohjeita dieettiini täältä...
semmoselta kelle pitää sama asia kertoo vähintään 10 kertaa jotta menee jakeluun
- tanja.rasva
inhoon massaposteja kirjoitti:
semmoselta kelle pitää sama asia kertoo vähintään 10 kertaa jotta menee jakeluun
Riippuu asiasta. Useimmat asiat menee ihan hyvin jakeluun.
- ?miks'
Jos 98 VHH:laista sadasta ovat kiukkuisia niin miksi pitää yleistää vihan tuneen olevan kaikkien VHH:laisten ominaisuus.
- Veijo
Ja kun 100% sivun häiriköistä on idiootteja .......
- ?miks'
Veijo kirjoitti:
Ja kun 100% sivun häiriköistä on idiootteja .......
VHH:laista. Jokainen heistä edustaa täällä sentään kolmannesta VHH:laisista lukuisine trolleineen.
Tämä onkin niitä harvoja paikkoja joissa VHH:laisten edustus on yli 0,01%.
Jospa vanha täti auttaa nyt VHH:laisia ja heittäytyy vähäksi aikaa kriittiseksi itse kertomaani tutkimusta kohtaan.
Kun muuten ei sitä näy VHH:laisilta irtoavan, niin autan itse.
1) Onko ihan varma, että tyytymätön ryhmä ei ollut jo alunperin kriittistä sorttia ja vain jatkoi omalla tyylillään?
2) onko tutkija puolueeton arvioidessaan tyytymättömyyttä?
3)Onko tyytymättömyyteen joku konkreettinen syy: esim. sillä alueella ruokatarjonta kaupoissa poikkeuksellisen kallista tai hankalaan VHH:dieetille
4) Onko tyytymättömyyden syynä perheen tyytymättömyys dieetille? Onko ympäristö vihamielinen dieettiä kohtaan ja tästä syystä porukka on tyytymätöntä?
5) Ovatko nämä kaksi ryhmää elämäntilanteeltaan samanlaiset?
Ja sitä rataa! Nyt en kyllä auta enempää! Eikö teistä mitään järkevää/ positiivista tai yleensä mitään irtoa? Pelkkää ilkeää nimittelyä.
Henk. koht uskon kyllä tutkimukseen tämän palstan vuoksi ihan täysillä!- pää trolli
,,VAAN lapioimaan sitä kuraa takaisin jota veijo ja mattila täällä heittää ihmisten päälle!
2000-luvun Suomessa ei torpparikulttuuri enää toimi ja siksi tympeän yrmeä sivistymätön "veijo" saa sitä mitä tilaa !
Minä ja suurin osa muistakin keskitymme ainostaan veijon härnäämiseen koska se on niin helppoa ja hauskuuttaa meitä,,sama sapluuna toimii mattilankin kohdalla.
Eli olemme keksineet ikiliikkuja-trollin ja tämä toimii maailman tappiin asti tai ainakin niinkauan kunnes kuolonkankeus alkaa vaikuttamaan "veijomattilan" kuihtuneissa lihaksissa !
Sitä odotelesamme-- TROLLAILEMISIIN ! - tutkimuksesta
"Siis MITÄH? 4 % kaloreista hiilaria? 1500 kcal:sta teksi 60 kcal, eli 15 g hh päivässä vuoden ajan? Tuohan on induktiota tiukempi!!!!"
"Karpit olivat lähtökohtaisesti normaaleja ja palasivat normaaleiksi, eivät siis ahdistuneet. Kokoteksti mainitsee myös, että toisessa tutkimuksessa, jossa karpattiin ilman kalorirajoitusta ja verrattiin vähärasvaiseen, eroa mielialassa ei näkynyt. Myöskin erityisesti mainittiin, että kognitiivisissa toiminnoissa ei havaittu eroja.
Paljon melua tyhjästä."
"Tämä tutkimus toimii myös erinomaisena esimerkkinä intervention huonosta sopivuudesta ravitsemuksen tutkimukseen. Alkuperäinen tutkittavien joukko oli 118 henkeä, mikä on hyvin vähän. Näistäkin 20 % käytti psyykenlääkitystä! Näistä 118:sta 11 vetäytyi pois jo ennen tutkimuksen alkua ja lisäksi 38 tutkimuksen kuluessa. Eipä ihme, kukapa tykkäisi syödä ylhäältä annetun määräyksen mukaan. Vuosi on semmoiseen pitkä aika, paitsi että ravinnon vaikutuksiin siltikin liian lyhyt. Sen lisäksi 3 jättäytyi pois mielialatestistä ja yksi osoittautui valehtelijaksi. Lopullinen mittaustulos siis saatiin vain 68 tutkittavasta, joista noin puolet karppasi ja puolet noudatti virallisterveellistä." tutkimuksesta kirjoitti:
"Siis MITÄH? 4 % kaloreista hiilaria? 1500 kcal:sta teksi 60 kcal, eli 15 g hh päivässä vuoden ajan? Tuohan on induktiota tiukempi!!!!"
"Karpit olivat lähtökohtaisesti normaaleja ja palasivat normaaleiksi, eivät siis ahdistuneet. Kokoteksti mainitsee myös, että toisessa tutkimuksessa, jossa karpattiin ilman kalorirajoitusta ja verrattiin vähärasvaiseen, eroa mielialassa ei näkynyt. Myöskin erityisesti mainittiin, että kognitiivisissa toiminnoissa ei havaittu eroja.
Paljon melua tyhjästä."
"Tämä tutkimus toimii myös erinomaisena esimerkkinä intervention huonosta sopivuudesta ravitsemuksen tutkimukseen. Alkuperäinen tutkittavien joukko oli 118 henkeä, mikä on hyvin vähän. Näistäkin 20 % käytti psyykenlääkitystä! Näistä 118:sta 11 vetäytyi pois jo ennen tutkimuksen alkua ja lisäksi 38 tutkimuksen kuluessa. Eipä ihme, kukapa tykkäisi syödä ylhäältä annetun määräyksen mukaan. Vuosi on semmoiseen pitkä aika, paitsi että ravinnon vaikutuksiin siltikin liian lyhyt. Sen lisäksi 3 jättäytyi pois mielialatestistä ja yksi osoittautui valehtelijaksi. Lopullinen mittaustulos siis saatiin vain 68 tutkittavasta, joista noin puolet karppasi ja puolet noudatti virallisterveellistä."Jos kerran se VHH on niin superia ja glukoneogeneesi toimii vallan erinomaisesti, miksi pitää ihmetellä sitä hiilihydraattien vähää määrää eli se TÄH-reaktio? Mitä sitten, jos se on induktiota tiukempi: ollaanko silloin vaarallisella alueella? Missä se glukoneogeneesi silloin on?
Eli onko olemassa hh- raja, jonka jälkeen tilanne todellakin on "täh" eli kuinka joku voi tuollaista liian vähän hh sisältävää dieettiä käyttää?
Eli riittääkö glukoneogeneesi vai tarvitaanko sitä suusta menevää hh? Ja mikä raja on se "täh"?
Eikö se ole vaan sitä erinomaisempaa, mitä vähemmän sitä hh -myrkkyä on? Miten se menee?
Olkaa nyt jotain loogista mieltä.
Ihan tärkeä juttu.- Veijo
boxi kirjoitti:
Jos kerran se VHH on niin superia ja glukoneogeneesi toimii vallan erinomaisesti, miksi pitää ihmetellä sitä hiilihydraattien vähää määrää eli se TÄH-reaktio? Mitä sitten, jos se on induktiota tiukempi: ollaanko silloin vaarallisella alueella? Missä se glukoneogeneesi silloin on?
Eli onko olemassa hh- raja, jonka jälkeen tilanne todellakin on "täh" eli kuinka joku voi tuollaista liian vähän hh sisältävää dieettiä käyttää?
Eli riittääkö glukoneogeneesi vai tarvitaanko sitä suusta menevää hh? Ja mikä raja on se "täh"?
Eikö se ole vaan sitä erinomaisempaa, mitä vähemmän sitä hh -myrkkyä on? Miten se menee?
Ihan tärkeä juttu.Ei tarvitse ihmetellä kun ottaa asioista selvää.
Hiilihydraatit voi jättää pois kokonaan jos tarve vaatii (diabeetikko)
TÄH? - assisdentti Pentti
Veijo kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä kun ottaa asioista selvää.
TÄH?saa olla vaikka rotanmyrkkyä - mitä sitten- HÄ ?
Mutta on kyettävä kirjoittamaan viestit suurta yleisömäärää silmälläpiäen ja saatava massa ymmärtämään massojen hyvinvoinnin keskeiset teemat.
veijo voisi pitä omaa päiväkirjaa ( jonka saisi pienellä lukolla suljettua ) niin e i provoilisi eikä provosoitusi täällä :. - jatkuvaa
boxi kirjoitti:
Jos kerran se VHH on niin superia ja glukoneogeneesi toimii vallan erinomaisesti, miksi pitää ihmetellä sitä hiilihydraattien vähää määrää eli se TÄH-reaktio? Mitä sitten, jos se on induktiota tiukempi: ollaanko silloin vaarallisella alueella? Missä se glukoneogeneesi silloin on?
Ihan tärkeä juttu.induktiota eli ketogeenistä dieettiä. Ehkä korkeintaan epilepsiaa sairastaville. Esim. Atkins aloitetaan induktiolla (yleensä 2 viikkoa) ja lopulta siirrytään ylläpitoon, missä hiilihydraatit nostetaan kullekkin sopivalle tasolle. Mitään hiilihydraattirajaa ei ole olemassa, vaan se on yksilökohtainen. Itse suosin 70-100g HH/päivä, enkä kyttää niitä. Moni mies tuppaa painumaan jatkuvaan ketoosiin alle 50g/hiilareilla, mutta tutkimuksen 4E% on järjetön pitkäaikaisesti käytettäväksi. Siinä jo papatkin hyytyvät.
- keskustelua !
boxi kirjoitti:
Ihan tärkeä juttu.asiasta, toisin kuin tällä palstalla.
http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/aivot-ja-ketogeeninen-dieetti-t42421.html Veijo kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä kun ottaa asioista selvää.
TÄH?Mitäh-reaktio tuli VHH:n puolustajalta, joka kritisoi tutkimuksessa käytettyä VHH-dieettiä liian tiukaksi ja siksi epäonnistuneeksi ja kiukkuisuutta aiheuttavaksi. En minä mitään ihmetellyt, muuta kuin VHH:ta puolustavan puolustuspuhetta. Juuri niin: mikä MITÄH?
Vastaa hänelle. Hän sitä dieetin tiukkuutta ihmetteli. Ei minua kiinnosta.
Eli "Tässä hyvää puolustuspuhetta.." Vastaa hänelle. Ei minua asiassa kiinnosta mikään.- tuollainen
boxi kirjoitti:
Mitäh-reaktio tuli VHH:n puolustajalta, joka kritisoi tutkimuksessa käytettyä VHH-dieettiä liian tiukaksi ja siksi epäonnistuneeksi ja kiukkuisuutta aiheuttavaksi. En minä mitään ihmetellyt, muuta kuin VHH:ta puolustavan puolustuspuhetta. Juuri niin: mikä MITÄH?
Vastaa hänelle. Hän sitä dieetin tiukkuutta ihmetteli. Ei minua kiinnosta.
Eli "Tässä hyvää puolustuspuhetta.." Vastaa hänelle. Ei minua asiassa kiinnosta mikään.68 ihmisen otos mielialatesteillä on riittävä vakuuttamaan sinut? Ilmankos lääkärit määräävät statiineja niin kiivaasti, koska alle 100 ihmisen otokset riittävät... Hyvä esimerkki medikalisaatiosta:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/08/tutkijat_kolesterolilaake_vahentaisi_pikaruoan_haittoja_1902903.html
"Lontoossa sijaitsevan Imperial Collegen tutkijat sanovat, että statiinillääke voisi kumota keskikokoisen juustohampurilaisen ja pienen pirtelön aiheuttaman kohonneen sydäntautiriskin. "
Itse en esim. tätä tukimusta noteeraa:
"Siis mitä: Voi ehkä terveellisempää kuin oliiviöljy!"
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1948755
"Svenssonin tekemään tutkimukseen osallistui 19 naista ja 28 miestä, joiden kaikkien veren rasva-arvot mitattiin kolmen eri testiaterian yhteydessä..."
Huima otos noissa eli vrt. tuohon ketjun aloitukseen ja muista:
"Karpit olivat lähtökohtaisesti normaaleja ja palasivat normaaleiksi, eivät siis ahdistuneet. Kokoteksti mainitsee myös, että toisessa tutkimuksessa, jossa karpattiin ilman kalorirajoitusta ja verrattiin vähärasvaiseen, eroa mielialassa ei näkynyt. Myöskin erityisesti mainittiin, että kognitiivisissa toiminnoissa ei havaittu eroja. "
Ei siis muutosta lähtötilanteeseen. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? jatkuvaa kirjoitti:
induktiota eli ketogeenistä dieettiä. Ehkä korkeintaan epilepsiaa sairastaville. Esim. Atkins aloitetaan induktiolla (yleensä 2 viikkoa) ja lopulta siirrytään ylläpitoon, missä hiilihydraatit nostetaan kullekkin sopivalle tasolle. Mitään hiilihydraattirajaa ei ole olemassa, vaan se on yksilökohtainen. Itse suosin 70-100g HH/päivä, enkä kyttää niitä. Moni mies tuppaa painumaan jatkuvaan ketoosiin alle 50g/hiilareilla, mutta tutkimuksen 4E% on järjetön pitkäaikaisesti käytettäväksi. Siinä jo papatkin hyytyvät.
Ja Veijoo! Täällä olisi sinulle toinen VHH:lainen, jonka mielestä kukaan ei suosittele jatkuvaa ketogeenistä dieettiä. Kerro, Veijo, että näin se on! Minä katselen vierestä, koska asia ei minulle kuulu.
Minulle vakuuttavin todiste VHH:n haitallisesta vaikutuksesta mielialaan on TÄMÄ PALSTA! Ihan kamala viemäri, jossa on kyllä viihdearvoa.tuollainen kirjoitti:
68 ihmisen otos mielialatesteillä on riittävä vakuuttamaan sinut? Ilmankos lääkärit määräävät statiineja niin kiivaasti, koska alle 100 ihmisen otokset riittävät... Hyvä esimerkki medikalisaatiosta:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/08/tutkijat_kolesterolilaake_vahentaisi_pikaruoan_haittoja_1902903.html
"Lontoossa sijaitsevan Imperial Collegen tutkijat sanovat, että statiinillääke voisi kumota keskikokoisen juustohampurilaisen ja pienen pirtelön aiheuttaman kohonneen sydäntautiriskin. "
Itse en esim. tätä tukimusta noteeraa:
"Siis mitä: Voi ehkä terveellisempää kuin oliiviöljy!"
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1948755
"Svenssonin tekemään tutkimukseen osallistui 19 naista ja 28 miestä, joiden kaikkien veren rasva-arvot mitattiin kolmen eri testiaterian yhteydessä..."
Huima otos noissa eli vrt. tuohon ketjun aloitukseen ja muista:
"Karpit olivat lähtökohtaisesti normaaleja ja palasivat normaaleiksi, eivät siis ahdistuneet. Kokoteksti mainitsee myös, että toisessa tutkimuksessa, jossa karpattiin ilman kalorirajoitusta ja verrattiin vähärasvaiseen, eroa mielialassa ei näkynyt. Myöskin erityisesti mainittiin, että kognitiivisissa toiminnoissa ei havaittu eroja. "
Ei siis muutosta lähtötilanteeseen. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?Tutkimuksia tulee ja menee. Ensi kuussa tulee uusia. Itsellä on kolme käynnissä. Ihan sama, mitä niissä on. Vähitellen se totuus sieltä sitten kehkeytyy. VHH se ei ole. Se on epäekologinenkin.
Ehkä diabeetikon lääkkeenä se menee joillakin.
Tämä palsta on ollut karsea viemäri kaikki ne kaksi vuotta, jotka olen tätä toisella silmällä seurannut. En ole yhtään iloista karppaajaa elämäni aikana nähnyt. Hyväkarpit ovat iloisia yleensä (MRX_08 oli tosi kiva) , samoin laihduttajat noin yleensä. Kun nyt yhden elämästään kiitollisen, vaatimattoman, itsensä rennosti ottavan ja muille kohteliaan karpin jossain tapaisi, alkaisin muuttaa mieltäni. Tällaisia tyyppejä on arkeni pullollaan, täällä ei ainoatakaan. Leuhkoja, ilkeileviä, vaativia persoonallisuuksia kaikki. Miksi ihmeessä? Ei mitään järkeä.
Onneksi on viihdearvo sentään.- mrx-08 !
boxi kirjoitti:
Tutkimuksia tulee ja menee. Ensi kuussa tulee uusia. Itsellä on kolme käynnissä. Ihan sama, mitä niissä on. Vähitellen se totuus sieltä sitten kehkeytyy. VHH se ei ole. Se on epäekologinenkin.
Ehkä diabeetikon lääkkeenä se menee joillakin.
Tämä palsta on ollut karsea viemäri kaikki ne kaksi vuotta, jotka olen tätä toisella silmällä seurannut. En ole yhtään iloista karppaajaa elämäni aikana nähnyt. Hyväkarpit ovat iloisia yleensä (MRX_08 oli tosi kiva) , samoin laihduttajat noin yleensä. Kun nyt yhden elämästään kiitollisen, vaatimattoman, itsensä rennosti ottavan ja muille kohteliaan karpin jossain tapaisi, alkaisin muuttaa mieltäni. Tällaisia tyyppejä on arkeni pullollaan, täällä ei ainoatakaan. Leuhkoja, ilkeileviä, vaativia persoonallisuuksia kaikki. Miksi ihmeessä? Ei mitään järkeä.
Onneksi on viihdearvo sentään.veti liikaa rypsäriä ja sai sydärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462