kirjoittaa Helsingin Sanomat tänään. Sairaus on yleistynyt nopeasti. Nyt jo yli satatuhatta suomalaista on keliaakikkoja. Suomalaiset ovat herkkiä tiettyjen viljojen gluteenille. Parissa kymmenessä vuodessa määrä on tuplaantunut.
Meillä VHH-laisilla ei tuota ongelmaa ole kun emme syö viljaa. Vilja on syypää moniin muihinkin sairauksiin ja aiheuttaa vatsa- ja suolistovaivoja.
Jätä sinäkin viljat pois.
Keliakia yleistyy Suomessa
27
210
Vastaukset
kun viljassa oleva gluteeni aiheuttaa suoleen pitkäaikaisen tulehduksen. Sen vuoksi ravintoaineet eivät imeydy normaalisti kirjoittaa Hesari.
- edesauttaa
D-vitamiinin puutos.
edesauttaa kirjoitti:
D-vitamiinin puutos.
jättää viljat pois niin säästyy monilta vaivoilta.
- tai sitten
diagnosointi on parantunut.
- ...
Mulla on kaveripiirissä kaksi keliakiaa "sairastavaa".
Toisella on oireita toisella ei.
Tällä jolla ei oireita , hänen "keliakia-sairautensa" havaittiin sattumalta laajan terveydentilan tutkimisen myötä. Elää täysin normaalia elämää. - valehtelusi?
kj.mattila kirjoitti:
en halua riskeerata terveyttäni syömällä viljaa. Turhaa vatsantäytettä.
Keliakia ei ole yleistynyt vaan diagnosointi parantunut?
- valitettavasti
valehtelusi? kirjoitti:
Keliakia ei ole yleistynyt vaan diagnosointi parantunut?
http://yle.fi/alueet/tampere/2010/01/keliakia_yleistyy_suomessa_1388910.html
"Keliakia on lisääntynyt selvästi Suomessa lyhyessä ajassa. Tampereen yliopistossa on tarkastettu perjantaina tutkija Sini Lohen väitöskirja, jonka mukaan keliakian kokonaisesiintyvyys lähes tuplaantui kahdessa vuosikymmenessä.
Yli 70 prosenttia keliakiaa sairastavista jää kuitenkin Suomessa vaille oikeaa diagnoosia. "
Isolla osalla on myös "gluteeni-intoleranssi", vähän kuin laktoosi-intoleranssi, vaiika ei keliakiaa sairastaisikaan. - ...
valitettavasti kirjoitti:
http://yle.fi/alueet/tampere/2010/01/keliakia_yleistyy_suomessa_1388910.html
"Keliakia on lisääntynyt selvästi Suomessa lyhyessä ajassa. Tampereen yliopistossa on tarkastettu perjantaina tutkija Sini Lohen väitöskirja, jonka mukaan keliakian kokonaisesiintyvyys lähes tuplaantui kahdessa vuosikymmenessä.
Yli 70 prosenttia keliakiaa sairastavista jää kuitenkin Suomessa vaille oikeaa diagnoosia. "
Isolla osalla on myös "gluteeni-intoleranssi", vähän kuin laktoosi-intoleranssi, vaiika ei keliakiaa sairastaisikaan."keliakian kokonaisesiintyvyys lähes tuplaantui kahdessa vuosikymmenessä."
Diagnosoinnin tehokkuus on lisääntynyt kuitenkin huomattavasti enemmän. Eli... ? - Hprls
Onhan se hyvä että vaivojen syy saadaan selville.
- Hirljk
valehtelusi? kirjoitti:
Keliakia ei ole yleistynyt vaan diagnosointi parantunut?
Onko sillä väliä, totuus on että viljatuotteet tappavat suolinukan toisilta. Toiset kestävät paremmin. Oireita on moneen lähtöön nivelkivuista ja iho-oireista vatsavaivoihin, vuotavaan suoleen ja veriripuliin.
- lheil
... kirjoitti:
"keliakian kokonaisesiintyvyys lähes tuplaantui kahdessa vuosikymmenessä."
Diagnosoinnin tehokkuus on lisääntynyt kuitenkin huomattavasti enemmän. Eli... ?Eli... hyvä juttu, viljojen vaarat tulevat esiin.
- vääristellyin
lheil kirjoitti:
Eli... hyvä juttu, viljojen vaarat tulevat esiin.
tiedoin?
Kunhan VHH saadaan "näyttämään" hyvältä vaihtoehdolta? - sietokynnyksillä
... kirjoitti:
"keliakian kokonaisesiintyvyys lähes tuplaantui kahdessa vuosikymmenessä."
Diagnosoinnin tehokkuus on lisääntynyt kuitenkin huomattavasti enemmän. Eli... ?Diagnosointi? Kun se kelakorvaus tulee vain koepaladiagnoosista, jokainen menee siihen testiin, jos vähänkin vatsavaivoja ilmenee.
Kukaan ei usko, että esimerkiksi muuntogeeniset ainekset voivat olla syynä keliakiaan, samoin kuin ei usko sitäkään, että kotimaisessa lihassa on antibioottijäämiä - onhan niitä ollut jo vuosikausia muussa kuin luomulihassa. Muita ei taida valvoa kukaan:-( - paulamummu
Hirljk kirjoitti:
Onko sillä väliä, totuus on että viljatuotteet tappavat suolinukan toisilta. Toiset kestävät paremmin. Oireita on moneen lähtöön nivelkivuista ja iho-oireista vatsavaivoihin, vuotavaan suoleen ja veriripuliin.
Onhan sillä väliä, kun suuret ikäluokat eivät voi enää luovuttaa iän tai lääkitysten takia verta, jota juuri nuo anemiaa sairastavat suolitautiset tarvitsevat. Maksat ja munuaiset kerätään terveiltä talteen mahdollisimman aikaisin, kun kirurgeja riittää leikkausjonojen purkamisessa. Kukaan ei epäile edes sitä, paljonko glyfosaattijäämät viljassa pilaavat elimiä, lääkejäämistä puhumattakaan. Luomulihalla vois ehkäpä parantua monikin vaiva, mutta ei sitä kaikille sairaille riittäisi eikä kukaan sellaista ehdota, koska kela ei ruokaa korvaa. Myrkyllisiä (glyfosaattia, kuka tietää paljonko? kerro jos tiedät!) pillimehulitkuja kyllä korvataan:-(
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/medikalisaatio.htm paulamummu kirjoitti:
Onhan sillä väliä, kun suuret ikäluokat eivät voi enää luovuttaa iän tai lääkitysten takia verta, jota juuri nuo anemiaa sairastavat suolitautiset tarvitsevat. Maksat ja munuaiset kerätään terveiltä talteen mahdollisimman aikaisin, kun kirurgeja riittää leikkausjonojen purkamisessa. Kukaan ei epäile edes sitä, paljonko glyfosaattijäämät viljassa pilaavat elimiä, lääkejäämistä puhumattakaan. Luomulihalla vois ehkäpä parantua monikin vaiva, mutta ei sitä kaikille sairaille riittäisi eikä kukaan sellaista ehdota, koska kela ei ruokaa korvaa. Myrkyllisiä (glyfosaattia, kuka tietää paljonko? kerro jos tiedät!) pillimehulitkuja kyllä korvataan:-(
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/medikalisaatio.htmKela korvaa keliakiaa sairastavalle 21 euroa kuukaudessa mutta todelliset kulut ovat Keliakialiiton mukaan lähes 50 euroa. kuussa.
- 15
sietokynnyksillä kirjoitti:
Diagnosointi? Kun se kelakorvaus tulee vain koepaladiagnoosista, jokainen menee siihen testiin, jos vähänkin vatsavaivoja ilmenee.
Kukaan ei usko, että esimerkiksi muuntogeeniset ainekset voivat olla syynä keliakiaan, samoin kuin ei usko sitäkään, että kotimaisessa lihassa on antibioottijäämiä - onhan niitä ollut jo vuosikausia muussa kuin luomulihassa. Muita ei taida valvoa kukaan:-(Venäläiset valvovat suomalaisten lihojen antibiootteja. Pitäisikin hakea suomalainen liha Venäjän kaupoista.
- kestotilaus maksaa
kj.mattila kirjoitti:
Kela korvaa keliakiaa sairastavalle 21 euroa kuukaudessa mutta todelliset kulut ovat Keliakialiiton mukaan lähes 50 euroa. kuussa.
82,70 euroa vuodessa.
kestotilaus maksaa kirjoitti:
82,70 euroa vuodessa.
että tilaat ja luet sitä Aku Ankkaa ja jätät VHH-palstan asiantuntijoille.
- Anu Ankassa
kj.mattila kirjoitti:
että tilaat ja luet sitä Aku Ankkaa ja jätät VHH-palstan asiantuntijoille.
valehdellaan vähemmän...
- kuolkoon
vääristellyin kirjoitti:
tiedoin?
Kunhan VHH saadaan "näyttämään" hyvältä vaihtoehdolta?rauhassa pois. Ikävä kyllä, minä joudun veronmaksajana maksumieheksi. Viljat on myrkkyä, kauraa lukuunottamatta. Ehkä jollain tattarillakin on terveysvaikutuksia kauran lisäksi.
- siinä on paljon
kj.mattila kirjoitti:
Aku Ankan tekstiä. Niin pihalla olet.
kuvia.
Voin kuvitella,uskotella itselleni ja tehdä omia päätelmiä, ihan niinkuin sinä teet VHH:lla.
- yks toinen kp
vai onko joku muu ? Onko täällä kenties ketään geenejä tietävää asiantuntijaa
Niin keliakia taitaa olla myös perinnöllinen tauti. Mitä tapahtui niille keliakia lapsile viljatuotantoyhteisössä/ tai kalaallergikoille kalyhteisöissä ? nii luonnollisen poistuma kautta kärvistellää 1-2 v asti tai ei enää kärvistelty, ja niin kn aiemmin oli synnytetty 30v mennessä se 5-10 lasta nyt saatetaan synnyttää ensimmäistä lasta 30-35v.
Ei se puoleen, ihan hyvä, että on valinnan mahdollisuus, mutta aiemmin ilmeisesti luonnonvalinta valitsi ne yli 30v synnyttäjät, jotka pystyivät synnyttämään 5-10 lapsen/ vai sen ensiäämisen lapsen
Mikä muuten mahtaa olla ihmissynnyttäjän/ ihmissntyjän/ nii sen optimi-ikäisen optimi-ikä ?- yks toinen kp
kj.mattila kirjoitti:
että syy on geeneissä, ei koskaan ruokavaliossa. Tyypillistä Thl:n politiikkaan.
geeneissä ?
miä osa geeneissä ja mikä osa valiossa ?
varmaan tulee hyvä keskustelu ?
se sairastuttaa salakavalasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701