Sonera Koti TV huijaus

Soneran Uhri

Tilasin laajakaistaliittymän koti TV paketin. Se oli "tarjouksessa" 40e/kk. 2v. sopimus.
Koti tvstä ei kuitenkaan näy yhtään kanavaa. Soneralta ilmoitettiin, että minun pitää ostaa "vanha boksi" jos haluan saada kanavia näkymään. Tai tilata maksullinen kanavapaketti jolla sitten voisin saada kanavia näkymään.
Nyt koti tvstä ei siis näy yhtään mitään. Laskussa se on hinnoiteltu 8.45e/kk. Tilatessani palvelun missään ei lukenut, että palvelu ei sisällä mitään palvelua jos en osta lisää palveluita.
Katson että minut on huijattu ostamaan kyseinen palvelu. Olen reklamoinut Soneralle. He ilmoittivat,että palvelusta ei pääse eroon 2 vuoteen ja että olen saanut tuotteen tarjouksesta halvalla. Tämän takia minun on kuulemma maksettava 2 vuotta palvelusta joka ei sisällä mitään.
Edes ulkomailla minua ei ole mäin härskisti huijattu. Nyt huijarina on yllättäen valtionyritys.
Olen valittanut kuluttajaasiamiehelle, saa nähdä miten asia etenee.
Onko kohtalontovereita?

72

16394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimi nopeasti

      ...ostitko tuon ihan omasta aloitteestasi, vai soittiko sinulle joku puhelinmyyjähuijari? Jos oli puhelinmyyjä, niin sopimuksen voi kyllä purkaa, en muista mikä oli aikaraja. Ja joissakin muissakin Soneran palveluissa tai ainakin mobiililaajakaistassa on joku tyytyväisyystakuu, joten koko homman saa pois jos toteat heti ettei toimi. Monihan tekee emämunauksia mm. puhelinmyyjähuijareiden takia, ovat esim. korvanneet toimivan ADSL-yhteyden toimimattomalla mokkulayhteydellä jne. ja juuri siksi on tuo peruutusmahdollisuus.

      • Soneran Uhri

        Ostin omasta aloitteesta Soneran kotisivuilta. Sonera ei suostu purkamaan sopimusta. Perusteena on se, että olen ostanut paketin tarjoushintaan. Hinta on kuulemma halpa vaikka palvelu ei toimisikaan.


      • Soneran Uhri kirjoitti:

        Ostin omasta aloitteesta Soneran kotisivuilta. Sonera ei suostu purkamaan sopimusta. Perusteena on se, että olen ostanut paketin tarjoushintaan. Hinta on kuulemma halpa vaikka palvelu ei toimisikaan.

        Tuo on etämyyntiä, joten siinä on kahden viikon palautusoikeus. Juuri tällaisten takai se on. Kaupassa ostettaessa asiasta käytäisiin keskustelu, jossa asiat selviäisivät.


      • mie vaan
        Soneran Uhri kirjoitti:

        Ostin omasta aloitteesta Soneran kotisivuilta. Sonera ei suostu purkamaan sopimusta. Perusteena on se, että olen ostanut paketin tarjoushintaan. Hinta on kuulemma halpa vaikka palvelu ei toimisikaan.

        Nettimyynnissä on aina 2 viikon palautusoikeus, oli tarjoustuote tai ei, eli ei kun palauttamaan.


      • Nejäkymppiä kuussa aivan
        Soneran Uhri kirjoitti:

        Ostin omasta aloitteesta Soneran kotisivuilta. Sonera ei suostu purkamaan sopimusta. Perusteena on se, että olen ostanut paketin tarjoushintaan. Hinta on kuulemma halpa vaikka palvelu ei toimisikaan.

        Joo tää on koko sonera koti-tv törkeetä huijausta. Kivikautinen Motorolan boxi, jota saa kolmesti illassa bootata kun tv pimenee, jos joku on samaan aikaan netissä. Hd:t ei toimi ollenkaan vaikka niin luvattiin ja netin nopeuskin on aale puolet luvatusta. Asiakaspalveluun ei pääse mitenkään, vuorokausien jonotus, sitten lupaavat, että tekninen tuki ottaa yhteyttä, mutta mitään ei tapahdu ...


    • antipentti

      lyöt kamat takaisin pakettiin ja kävelet postiin sen kanssa. siellä sanot että olisi asiakaspalautus teliasoneralle. etsivät sieltä palautusnumeron jolla paketti menee takaisin ilman postikuluja.
      14 vrk kuluessa kun palautat niin mitään perusteluja sinulta ei edes vaadita.

      itse olen ollut tuohon soneran koti tv:seen aika tyytyväinen. laajakaistan hinta putosi vitosella kuussa. vuodeen loppuun näkyy ilmaiseksi maikkarin paketti ja jotain turhia kanavia spotify ilman mainoksia.
      taidan vuoden vaihteeseen kyllä irtisanoa tuon maikkarin paketin ja ne turhat kanavat kun pääasiassa käytän maxivisionia. se on ainakin vielä huomattavasti parempi vaihtoehto.
      olkoon sitten vuoden vaihteesta sopimuskauden loppuun soneran matolaatikko vaikka varastonhyllyllä jos eivät edes peruskanavia saa ip:n kautta jakeluun.

      • Soneran Uhri

        Täytyy myöntää, että en ehtinyt/jaksanut perua ajoissa liittymää kun oli muutto ym. hässäkkää. Ihmetyttää kyllä että tälläistä "palvelua" voi laillisesti myydä ihmisille. Kaiken kukkuraksi Koti TVn hinta laskussa on 8.45e/kk vaikka sopimuksessa oli 5e/kk.


      • kytkykauppaa
        Soneran Uhri kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että en ehtinyt/jaksanut perua ajoissa liittymää kun oli muutto ym. hässäkkää. Ihmetyttää kyllä että tälläistä "palvelua" voi laillisesti myydä ihmisille. Kaiken kukkuraksi Koti TVn hinta laskussa on 8.45e/kk vaikka sopimuksessa oli 5e/kk.

        ...onnistuu peruuttaminen painavin syin. Eli esimerkiksi vakavan sairauden takia romahtanut talous pitäisi kelvata peruutuksen syyksi (tiedän ainakin yhden tapauksen joka pääsi eroon kytkysopimuksesta vähän vastaavan syyn vuoksi).


      • Tyhmempi
        kytkykauppaa kirjoitti:

        ...onnistuu peruuttaminen painavin syin. Eli esimerkiksi vakavan sairauden takia romahtanut talous pitäisi kelvata peruutuksen syyksi (tiedän ainakin yhden tapauksen joka pääsi eroon kytkysopimuksesta vähän vastaavan syyn vuoksi).

        Jokaisessa Soneran laskussa on ollut 5-8e ylimääräistä. Kannattaa tarkistaa laskut huolella. Tämän virheen sentään myönsivät.


      • soneranisti
        Tyhmempi kirjoitti:

        Jokaisessa Soneran laskussa on ollut 5-8e ylimääräistä. Kannattaa tarkistaa laskut huolella. Tämän virheen sentään myönsivät.

        jossain vaiheessa tilattu kytky puhelin jota ei koskaan tullutkaan :) laskussa yllättäin sitä oli peritty jo vuoden verran.. joutuivat hyvittelemään :)


      • Mobiilikaistaanko?
        soneranisti kirjoitti:

        jossain vaiheessa tilattu kytky puhelin jota ei koskaan tullutkaan :) laskussa yllättäin sitä oli peritty jo vuoden verran.. joutuivat hyvittelemään :)

        Itse huomasin, että vaikka olin irtisanonut nuo "ilmaiset 2010 loppuun" kanavat niin laskulle ne uivat tammikuussa täydellä hinnalla. Eli ei auttanut irtisanominen 2010 marraskuussa.
        Lisäksi lasku tuli kaapeli tv:sttä vaikka tuo koti tv on laajakaistan päällä ja mitään kaapeli tv:tä ei ole ikinä asennetukaan.

        Onko tämä näin vaikeaa vain Soneran kanssa vai ihan kaikkien operaattoreiden kanssa?

        Mitään mistä asiakaspalvelun kanssa sopii, ei pidetä kiinni ja vaslkun voi tenmpaista vaikka ei ole tilattu tai kytketty?


      • Hastalavisva sonera
        Mobiilikaistaanko? kirjoitti:

        Itse huomasin, että vaikka olin irtisanonut nuo "ilmaiset 2010 loppuun" kanavat niin laskulle ne uivat tammikuussa täydellä hinnalla. Eli ei auttanut irtisanominen 2010 marraskuussa.
        Lisäksi lasku tuli kaapeli tv:sttä vaikka tuo koti tv on laajakaistan päällä ja mitään kaapeli tv:tä ei ole ikinä asennetukaan.

        Onko tämä näin vaikeaa vain Soneran kanssa vai ihan kaikkien operaattoreiden kanssa?

        Mitään mistä asiakaspalvelun kanssa sopii, ei pidetä kiinni ja vaslkun voi tenmpaista vaikka ei ole tilattu tai kytketty?

        En ymmärrä miten voi useilla asiakkailla olla samoja ongelmia. Itse haistatin pitkät ko. firmalle jo reilu vuosi sitten kun alkoi kyrpiä jatkuvasti ylimääräisten senttien kanssa tappelu laskutuksen kanssa. "Mistä näitä senttejä oikein tulää" kuten mainoksen pikkupoika lausuu onkin Soneran mainos, eikä Saunalahden. Varmaan on pikkupomojen määräys kusettaa niin paljon kuin kerkiävät.


      • Monty
        kytkykauppaa kirjoitti:

        ...onnistuu peruuttaminen painavin syin. Eli esimerkiksi vakavan sairauden takia romahtanut talous pitäisi kelvata peruutuksen syyksi (tiedän ainakin yhden tapauksen joka pääsi eroon kytkysopimuksesta vähän vastaavan syyn vuoksi).

        Sonera käyttää vci arvoa 35 koti-tv lähetyksissään ja netissä vci arvoa 33. Sain tehtyä vanhalla adsl reitittimellä molemmat yhteydet. 35 arvolla olevan yhteyden ohjasin digipoksille menevään liittimeen ja kuva alko näkymään. Totesin kyllä lopuksi, että soneran digipoksi vaatii kuitenkin reititintä, joka on myyty koti-tv paketin mukana. Sähkökatkon tai manuaalisen uudelleen käynnistyksen jälkeen digipoksi alkaa etsiä koti-tv:n mukana myytyä reititintä, eikä suostu toimimaan, vaikka yhteys on kunnossa toisella reitittimellä ja siinäkohtaa on pakko laittaa se soneran toimittama uudempi reititin väliin.


    • Ex soneralainen

      Itselleni tarjottiin puhelinmyyjän välityksellä Sonera koti TV pakettia heinäkussa 2010 täysin ilmaiseksi. Kanavien luvattiin näkyvän ilmaiseksi vuoden 2010 loppuun saakka jonka jälkeen voisin itse päättää jatkanko kanavien tilaamista maksullisina. Tarkistin puhelinmyyjältä että mitään lisäkustannuksia ei tulisi jos päättäisin olla tilaamatta kanavia 2011 alkaen.

      Kanavat näkyivät ilmaiseksi kuten oli luvattu, ja joulukuun 2010 tienoilla soneralta otettiin yhteyttä puhelimitse josko haluaisin jatkaa kanavien tilaamista maksullisina. Kerroin että en ole kiinnostunut ainakaan tässä vaiheessa, ja taas kerran tarkistin myyjältä etteihän siitä seuraisi mitään lisämaksuja. Kuinkas ollakaan, maaliskuussa 2011 tuli postista 200 E lasku kolmen kanavapaketin määräaikaisen sopimuksen loppuveloituksesta!

      Uskomatonta! Tunnen tulleeni huijatuksi. Saas nähdä mitä he asiasta sanovat kun teen reklamaation.

    • 87k

      Minäkni ostin tässä alkuvuodesta automaattivaihteisen Ford Focuksen, auto maksoi 28 tonnia kaikenkaikkiaan.

      Mutta et ikinä usko, autoon pitää ostaa LISÄKSI vielä jotain ihmeen bensaa että se kulkee, siis 28000€ auto, ja sen lisäksi pitää vielä ostaa bensaa, ja tästä asiasta ei mainittu mitenkään myynnin yhteydessä eriksee.

      On vähän huijattu olo, koska samalla lailla kuulema 1000€ käytetty Ford Escort olisi vaatinut bensaa...

      • kizor

        HAHA :D:D NYT REPES PERSE xDDD
        Hyvät naurut, kiitos 87k :D


    • Ex soneralainen

      Sonera myönsi tehneen virheen laskutuksessa joten asia selvä nyt. Siis ei tarvitse maksaa edelleenkään mitään kunnes erikseen kanavapaketin ottaa.

      Ja sinulle 87k, olisi varmaan kannattanut tarkistaa autoasi ostaessa että millä se kulkee, taitaa ketutttaa nyt kun kaikki rahat lainarahat on tuhlattu autoon ja vielä pitäisi bensaa saada ... :) Mutta ainahan voit tehdä reklamaation koska myyjä ei maininnut mitään asiasta, Tedä vaikka saisit kaupan purettua.

      • Parman Kankku

        Niinpä, auton voi ostaa vaikkei ole autokoulua käynyt, jossa viimeistään tuo asia selviää. Mitäpä se autokouluton autolla tekee, kun saa ajaa vaan yksityisteillä, ja tuskin noin tyhmällä on yksityistietäkään niin...


      • 87k
        Parman Kankku kirjoitti:

        Niinpä, auton voi ostaa vaikkei ole autokoulua käynyt, jossa viimeistään tuo asia selviää. Mitäpä se autokouluton autolla tekee, kun saa ajaa vaan yksityisteillä, ja tuskin noin tyhmällä on yksityistietäkään niin...

        Tottakaihan se on yleisesti tiedossa että auto kuluttaa bensaa.

        Mutta kun se 28 tonnin auto vie BENSAA vaikka maksoi helveististi, koska samalla lailla se 500€ ois vienyt bensaa.

        Jotain on pielessä...


    • Huijattu

      Nyt Sonera on taas näköjään omatoimisesti nostanut toimimattoman Koti-tv palvelun hinnan kaksinkertaiseksi vaikka asiakaspalvelun kanssa virheellistä laskutusta on korjailtu useaan otteeseen. Suosittelen lukemaan laskut huolella. Jostain sinne aina ilmestyy ylimääräistä laskua

      • Erittäin Kiukkuinen

        Minä tilasin KOTI-TVn ja maaliskuun loppuun asti kanavat olivat ilmaisia. Soittivat, että olenko tyytyväinen ja jatkanko. Sanoin että olen tyytyväinen, mutta en ota kanavia, mutta koti-tv saa jäädä, koska läppärin nettiyhteys toimii sillä hyvin.
        Noh... huhtikuussa toimittivat Soneralta uudenThompson-merkkisen reitittimen, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä... se piti vaihtaa 18.4. Niin tein ja sen jälkeen ei ole netti eikä tv toiminut kunnolla. Ne saattaa toimia iltayhdeksään saakka kohtuullisen hyvin, mutta sitten alkaa pätkiminen ja viimeistään niin läppäri kuin tv:kin lopettaa toimintansa klo11. Tulee ainakin mentyä aikaisin nukkumaan.
        Soneralle ei pääse millään konstilla ottamaan yhteyttä. Mikään reitti ei toimi, ei pääse puhelimella, ei sähköpostilla... Kerran pääsin läpi ja luvattiin että seuraavana perjantaina soittaa ihminen klo 15 kun olen itse koneen ääressä. Sitä perjantaita ei tullut...
        Kertokaapa ystävät mitä teen....


      • TAMPIOT
        Erittäin Kiukkuinen kirjoitti:

        Minä tilasin KOTI-TVn ja maaliskuun loppuun asti kanavat olivat ilmaisia. Soittivat, että olenko tyytyväinen ja jatkanko. Sanoin että olen tyytyväinen, mutta en ota kanavia, mutta koti-tv saa jäädä, koska läppärin nettiyhteys toimii sillä hyvin.
        Noh... huhtikuussa toimittivat Soneralta uudenThompson-merkkisen reitittimen, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä... se piti vaihtaa 18.4. Niin tein ja sen jälkeen ei ole netti eikä tv toiminut kunnolla. Ne saattaa toimia iltayhdeksään saakka kohtuullisen hyvin, mutta sitten alkaa pätkiminen ja viimeistään niin läppäri kuin tv:kin lopettaa toimintansa klo11. Tulee ainakin mentyä aikaisin nukkumaan.
        Soneralle ei pääse millään konstilla ottamaan yhteyttä. Mikään reitti ei toimi, ei pääse puhelimella, ei sähköpostilla... Kerran pääsin läpi ja luvattiin että seuraavana perjantaina soittaa ihminen klo 15 kun olen itse koneen ääressä. Sitä perjantaita ei tullut...
        Kertokaapa ystävät mitä teen....

        KOTI-TV ei ole missään kytkösissä sun läppäriin tulevaan nettiyhteyteen, vaikka niin näennäisesti saattaisi äkkinäisestä vaikuttaa!


      • kuerpa suuscha
        Erittäin Kiukkuinen kirjoitti:

        Minä tilasin KOTI-TVn ja maaliskuun loppuun asti kanavat olivat ilmaisia. Soittivat, että olenko tyytyväinen ja jatkanko. Sanoin että olen tyytyväinen, mutta en ota kanavia, mutta koti-tv saa jäädä, koska läppärin nettiyhteys toimii sillä hyvin.
        Noh... huhtikuussa toimittivat Soneralta uudenThompson-merkkisen reitittimen, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä... se piti vaihtaa 18.4. Niin tein ja sen jälkeen ei ole netti eikä tv toiminut kunnolla. Ne saattaa toimia iltayhdeksään saakka kohtuullisen hyvin, mutta sitten alkaa pätkiminen ja viimeistään niin läppäri kuin tv:kin lopettaa toimintansa klo11. Tulee ainakin mentyä aikaisin nukkumaan.
        Soneralle ei pääse millään konstilla ottamaan yhteyttä. Mikään reitti ei toimi, ei pääse puhelimella, ei sähköpostilla... Kerran pääsin läpi ja luvattiin että seuraavana perjantaina soittaa ihminen klo 15 kun olen itse koneen ääressä. Sitä perjantaita ei tullut...
        Kertokaapa ystävät mitä teen....

        Vaihda operaattoria. Soneran asiakaspalvelu on perseestä eikä asiakas ole tärkeä kuin päivänä jolloin lasku on maksettava.


      • vanha nainen
        TAMPIOT kirjoitti:

        KOTI-TV ei ole missään kytkösissä sun läppäriin tulevaan nettiyhteyteen, vaikka niin näennäisesti saattaisi äkkinäisestä vaikuttaa!

        on se ainakin siinä mielessä, että se pitää olla :) sitä ei saa muuten..heh
        minulla taitaa olla parempi tuo thompsonin reititin..aika näyttää..heh


    • larspetteri

      Minulla on ollut Koti-tv usean kuukauden ajan. Kun en saanut systeemiä toimimaan lähettivät sitten avuliaasti asentajan paikalle, mutta myöhemmin tuli noin 100 euron lasku tuosta muutaman minuutin palvelusta kun asentaja pani johdot oikeille paikoileen. Ei ole toiminut kovin hyvin. Varsinkin alkuun oli ihan kuin monet alkuajan digibokseilla eli piti irrottaa virtajohto ja ladata ohjelmisto uudelleen jopa päivittäin. Siihen tuhrautuu aina muutama minuutti. Nyt Sonera on lähettänyt usean kerran ohjelmapäivityksiä ja systeemi pelaa hieman paremmin, mutta pieniä ongelmia on silti aika usein, viimeksi tänään ei ohjelmatallennussysteemi toiminut aamulla, mutta kyllä myöhemmin. Systeemiin liittyvä laajakaista kärsii aina välillä yhteyden puuttumisesta jonkun aikaa. Eli selvästi on menossa vasta systeemin koeajo. Toimiessaan on ihan hyvä, varsinkin tuo 3000 tunnin tallennus.

    • hyinet

      Luulen, että teen Soneran koti-teeveestä valituksen kuluttajansuojaviranomaisille. Vanhempani hankkivat liittymän talvella ja yhteys onpelittänyt vain harvoin. Olen ollut heidän luonaan käymässä muutaman kerran ja olen onnistunut saamaan kanavat tulemaan parina päivänä päivällä, mutta illalla toimii vain ohjelmaopas ja se lappu jossa kehoitetaan yrittämään yhteyttä myöhemmin. Esim tänään, juhannus-aattona koti-tv ei ole antanut ohjalman ohjewlmaa. Minusta koko systeemi on tullut myyntiin keskosena, se ei toimi ja on siis silkkaa huijausta, laillinen ryöstö. Tämä pitää nyt mitata oikeuslaitoksen kauttaa, että voiko tällaista tehdä ilman rangaistusta. Diili on sentään kaksivuotinen ja kuukausimaksuista kertyy melkoinen summa.

      Miten ihmeessä me suomalaiset olemme sietäneet Soneraa ja Inetiä näin kauan. Roistoille pitäisi antaa liiketoimintakielto.

      • Monty

        Kehottasin katsomaan adsl reittimen adsl linjan status ikkunaa, jos yhteys on liian hidas tai pätkii on kyse pahasta yhteysongelmasta ja yhtes on silloin lähes käyttökelvoton ja operaattori, eli sonera on myynyt yhteyden joka ei voi toimia.

        Itsellä ei ole ongelmaa koska valokuitu on kellarissa ja kuparista puhelinkaapelia on lyhyt pätkä välissä. Nopeus on täydet 24 megaa. Muistan hyvin ajan ennen valokuitua, koska silloin 8 megan yhteys pysy nipinnapin päällä ja välillä yhteys saattoi olla tunnin tai kaksi poikki. Yhteys piti vielä pakottaa adsl reitittimen konfiksesta väkisin 8 megaan, että sai suurimman nopeuden päälle.


    • sonera sucks

      ostin koti TV paketin mokkulan oston yhteydessä..ensinnäkään , se ei toiminut PUOLEEN VUOTEEN, ei ollenkaan..aina tuli ilmoitus ''järjestelmässä on tilapäinen toimintahäiriö''.. soneran neuvonnasta ei ollut mitään hyötyä, antoivat odottaa jopa 2h linjalla !! mumisivat siellä vain jotain ettei muka osattu kytkeä sitä oikein..KYLLÄ, kaikki oli aivan oikein kytketty, koska meillä kävi vielä soneran mies katsomassa..mutta eivät puoleenvuoteen suostuneet antamaan uutta koti tv'tä..olo oli aivan kuin huijatulla, sillä kuukausimaksu vain raksutti ja rahaa yrittivät viedä, vaikkei koko poxista näkynyt YHTÄÄN mitäään.että pisti ärsyttämään, mut sitte vihdoin saatiin NAINEN linjalle, joka lupasi lähettää uuden koti TV'n eikä vanhaakaan tarvinnut palauttaa..nyt on toiminut moitteettomasti, mutta hintaa 100€ netin kanssa yhteensä! liekö jotain virheitä taas...joten irtisanottiin sopimus.

    • Näitäkin on

      Lieneekö tämä sitten poikkeus, mut tilaamani nettiliittymä ja koti tv toimivat. Netti aukesi n puolen tunnin kuluttua tilauksesta (valokuitu) ja tv boxi ja modeemi tuli postin kautta nopeesti.
      Taidan olla harvinainen Soneran asiakas, kun olen tyytyväinen. Tosin uusi asiakas ja yhtään laskua ei vielä ole tullut. ps 100M netti ja kotitv 19,9€, saapa nähdä.

      • vanha nainen

        haluan vain kertoa, että tällä hetkellä, kun joutuisin uuden hd töllön vuoksi ostamaan myös tallentavan cabel ready digiboxin tai kortinlukijan, tuntui tuo 39,90 tosi hyvältä.. ja alenihan netti kympillä/kk!! tähän asti olenpärjännyt hyvin soneran kanssa:)


    • vanha nainen

      moi! millä piuhalla liitit digiboksin ja tv:n yhteen? hdmi:llä vaiko scartilla??
      minä yhdistin hdmi kaapelilla ja en löydä ilmaista hdmi- kanavaa, johon saisin ne pallukat/neliöt, eli latauksen kohilleen. pahus eivät sanoneet, että tarvitsen maksullisiaa hd kanavia.

      • vanha nainen

        ps. toimiiko se 24 megasella..?


      • Monty
        vanha nainen kirjoitti:

        ps. toimiiko se 24 megasella..?

        Toimii, jos 24 megan yhteys toimii ja sen pytyy katsomaan adsl reitittimestä kirjautumalla siihen sisään etsimällä sieltä valikoista adsl singnaalin nopeus. Reitittimeen pääsee sisään kirjoittamalla nettiselaimen osoitekenttään 192.168.0.1 tai 198.168.1.1 en muista kumpi. Käyttäjätunnus on Administrator ja salasanaa ei yleensä edes ole.

        Suurin ongelma on yleensä se todellinen adsl signaalin nopeus ja päällä pysyvyys. Mitä enemmän huonoa tai pitkää puhelinkuparijohtoa, niin sitä hitaampi ja epävakaampi yhteys.


    • Marko T

      3000 tunnin tallennustila on huijausta... tallenteet poistuvat 90 vuorokauden kuluttua jolloin tuota 3000 tunnin tallennusta ei pysty käyttämään, koska vaatisi 125 vuorokautta katsella kaikki tallennukset... käytännössä täysin turhaa väittää että tallennustilaa on 3000 tuntia. Voihan sinne toki tallentaa sen 3000 tuntia ohjelmaa, sitä vaan ei ehdi koskaan katsomaan. Parempi olisi jos ei olisi tuota 90 vuorokauden rajoitusta. Samoin kuin ohjelmointi ja tallennusvalikko on todella surkeita ja hitaita käyttää.

    • On se jännä

      Mielenkiintosta.. Kuitenki Soneran sivuilta suoraan kopioin tälläsen:

      "Ilmaiskanavat
      Huikealla määrällä ilmaiskanavia pääsee jo pitkälle. Maksuttomilla peruskanavia on yhteensä 14 ja maksuttomia lisäkanavia puolestaan kuusi. Niiden lisäksi tarjoamme MTV3 Katsomon, Madventures-seikkailua sekä MadCook-kokkausjaksot, jotka ovat katsottavissa ohjelmakirjastossa sinulle parhaaseen aikaan. Elämä ei ole tylsää siis sateisimpanakaan päivänä."

      Lisäksi tuossa oli vielä mahdollisuus katsoa, mitkä kanavat on ilmaisia.. Eli tän mukaan vaikka mitään kanavia ei ostakkaan, pitäis ainaki nää 20 kanavaa näkyä..?

    • joneroy

      Itsellä ollut nyt Sonera tv vajaat 4kk ja täytyy sanoa että hyvin toimii. Mitään ongelmia ollut..kerran tosin boxi "jumittui" mutta soitto Soneralle ja ohjeet jolla saa jatkossakin toimimaan jos kyseisiä ongelmia esiintyy. Samahan tuo monilla muillakin boxeilla kuten Topfield. Ilmaisjakson jälkeen jatkunut kanavapaketti maksullisena toistaiseksi voimassa olevana kuten sopimuksessakin luki. Moni niitä viitsi lukea ja sitten ihmetellään. Kahden vuoden sitoutuminen ihan normi käytäntö kun saa suht edullisesti monta hyvää etua ja jopa maksuttomia kuten avaus ja boxi tai meidän tapauksessa nopeuden nosto laajakaistassa. Jos epäilee näkyykö kanavat omalla alueella siihen ihan oiva konsti. Soneran sivuilla kirjoittaa vaan postinumeron ja osoitteen ja heti kertoo näkyykö. Monet tilailee vaikka mitä yhtään kyselemättä ja sitten netissä valitellaan kun huijattu jne! Toki Soneralla kuten muillakin firmoilla virheitä sattuu..kenellä ei!? Mutta monilta ikuilta säästyttäisiin ihan vaan tutustumalla tuotteeseen ja mitä tilaa!

      • Edustajako ?

        "joneroy"

        Ttaidat olla Soneran edustaja, niin samallaista tekstiä kuin sivullakin.

        Soneralla tulee kyllä virheita moninverroin liika, jos ei ole 100 megan piuhan pääsä ja suostu käynnistelemään ja viettämään aikaa boksin ym kanssa ei kannat 24 kk sitoutua.

        mutta jos on liikaa vapaa-aikaa siitähän saa hyvän harrastuksen.


    • NSDAP----

      SONEran systeemeis on kultatason asiakkaita ja sitten näitä ruikuttajia.
      heidän pidä muuta saadakkaa ku ruikuttaa.

      • land cruiser 2011

        "NSDAP---"

        kaikki eivät halua maksaa ongelmallisista laiteista, vaikka olisi varaa kuinka paljon.

        ei se hullu kun pyytää se hullu kun maksaa


    • Härskifirma

      Sonera on yllättävän härski firma valtionyritykseksi. Jatkuvasti juttuja kuluttajansuojavirastossa. Harhaanjohtavaa markkinointia yms.

    • Sonerankusettama

      Sonera markkinoi sport pakettiansa näyttävästi ja lupasi runsaasti NHL otteluita.
      Montako on näkynyt?Ei yhtään!
      Tavallista Soneraa!
      Älkää ihmiset vaan menkö Soneran asiakkaaksi.
      Vai onko muka Soneran asiakas onnenpekka?

      • soneran vika ??

      • sonerankusettama
        soneran vika ?? kirjoitti:

        Ei ole NHL matseja näyttänyt Suomessa kukaan muukaan tällä kaudella.

        Viasat aloittaa lähetykset ensi yönä, äkkiä tilaamaan;)

        http://www.hs.fi/urheilu/NHL palaa suomalaistelevisioihin/a1305547607394

        On soneran vika.
        Sonera nimenomaan markkinoitsi syksyllä,että NHL näkyy!
        Olisi pitänyt heidän ensiksi varmistaa,että näkyykö.
        Harhaan johtavaa markkinointia!!!


      • prillo

        Sinä olet ymmärtänyt jotain väärin.

        Soneran Sporttipakettiin ei edes kuulu Viasat, joten ei ole Sonera voinut mainostaa NHL matseja Sporttipaketti mainoksissa.

        Viasat on tilattavissa Soneran ( ja muidenkin operaattoreiden) kautta.


      • fshafvlnvldasegewg
        prillo kirjoitti:

        Sinä olet ymmärtänyt jotain väärin.

        Soneran Sporttipakettiin ei edes kuulu Viasat, joten ei ole Sonera voinut mainostaa NHL matseja Sporttipaketti mainoksissa.

        Viasat on tilattavissa Soneran ( ja muidenkin operaattoreiden) kautta.

        Mä olen tyytyväinen koti tv:n toimintaan. Vuosi sitten otin ku ilmaseks sai boxin ja kanavapaketin neljäks kuukaudeks. tai ton boxinhan saan pitää 2 vuotta ilmatteeks vaikken kanavapaketteja ottaiskaan . Boxi kuitenkin on Soneran omaisuutta ja pitää kahden vuoden kuluttua joko palauttaa tai alkaa maksamaan laitevuokraa. Miksipä en pitäis hyvää tallentavaa boxia=) Ja videovuokraamo toimii, lätkää voi ostaa katsottavaksi pelin kerrallaan, näkyy myös sellasia kanavia jotka ei toisessa telkussa näy, koska meillä antennitalous. Nyt kyllä olen harkinnut tilata surf kanavapaketin. Ja urho total on hyvä.


    • kaksi huonoa

      Sonera ja Elisa ovat kummatkin huonoja mutta jos jompikumpi täytyy valita niin ilman muuta Elisa, kuka hullu ostaa ruotsalaista tuotetta kuten Sonera? puhelinliittymät hintoineen ovat suorastaan naurettavan ylihintaisia.

    • vincitore

      Ostin puhelinmyyjältä sonera koti-TV:n lokakuun lopussa 2011,ja vieläkään se ei toimi.Paketissa tuli kaksi modeemia,Thompson ja zyxel.Zyxelillä toimii netti,mutta ei koti-tv,ja thompsonilla ei toimi kumpikaan,eli netti pätkii kokoajan.Nyt alkaa mennä hermo soneraan.Ilmoittavat vaan että vikaa korjataan/vika on korjattu,mutta mikään ei kuitenkaan toimi.
      Tämä on 2 vuoden sopimus,eli saanko sen purettua?

    • mies..

      Ei wörki minullakaan. 22.12.2011 piti olla jo päällä. Viime torstaina tuli sitten tuo Thompson ja digiboksi.

      En tuolla Thompsonilla saa nettiyhteyttä yksinkertaisesti päälle? Kaikki valot on ok manuaalin mukaan, eli se broadband valo on päällä. Näyttäis kuin netti on päällä, mutta kun ei kuso kule. Digiboksi heittää jotain virhettä, että system softwaren asennus epäonnistui, tutki kaapelit.

      Sitten asensin sen digiboksi vanhaan kunnon Telewellin modeemiin, lähti heti asentumaan ihan ok, syötin salasanat ja tunnukset. Sitten se heitti taas jonkin virheen ja pyysi käynnistämään digiboksin uudelleen.

      Mutta nytpä ei enää huoli käyttäjätunnusta eikä salasanaa! Varmaan resetoi nuokin.

      Phuoh! Miten voi olla näin vaikeeta, en jaksa taistella. Onneksi tuo koti-tv tuli mukaan "ilmaiseksi" laajakaistan mukaan. Pitää ostaa oikea tallentava digiboksi.

    • kamoon.. kumoon

      Tänään tuli sonera tv maksu.259e! ok ,canal plus max ym 2kk ,mutta ohjelmakirjastosta katsottuja elokuvia vajaa 1kk 100e!.kaukosäätimestä vaan filmi pyörimään ,eikä kysy mitään pin koodeja eikä haluatko vuokrata elokuvan??Luulin että nämä sisältyy canal pakettiin joka maksaa 29.90kk?Mutta ei ilmeisesti.
      Outoa kun alaikäiset kakarat pystyy kaukosäätimestä noin vain saamaan maksullisia elokuvia näkymään????.
      Joulukuun ohjelmakirjastomaksuja odottaa 150e.....

      • Siis valitsit listasta leffan ja se alkoi pyöriä heti ja kuvittelit, että tämä on normaalia TV:n katselua? TV:stä ohjelmat yleensä tulevat tiettyinä aikoina.


      • kamoon.. kumoon
        okaro kirjoitti:

        Siis valitsit listasta leffan ja se alkoi pyöriä heti ja kuvittelit, että tämä on normaalia TV:n katselua? TV:stä ohjelmat yleensä tulevat tiettyinä aikoina.

        Kyllän valitsin elokuvan ja aloin katsoa sitä koska se oli sama kuin canalin paketissa.
        Videovuokraamo osiossa laite kysyy "vuokraa elokuva" ja sen jälkeen pitää painaa pin ja ok.
        Ohjelmakirjaston lastenelokuvia pystyy katsomaan jo 1v vanha jos osaa vaihtaa kanavia telkkarista.Se ei ilmoita missään vaiheessa hintaa/vuokraatko?


    • Ei tosin hinnastossa ole mitään mainintaa tuollaisesta katselumaksusta. Siis mielestäni laskutus on täysin aiheeton:

      http://www.sonera.fi/asiakastuki ja edut/tv ja viihde/hinnastot/koti tv

      Sen sijaan siellä painotetaan nimenomaan nollahintaa. Lisäksi sanalla "kirjasto" on käyttäjän mielessä selvä maksuttomuuden mielikuva tosiin kuin sanalla "vuokraamo".

      Minä reklamoisin asian ja riitauttaisin sen. Ota kaikki asiaan liittyvät www-sivut talteen, ne muuttuvat kyllä heti, jos alat riidellä. On myyjän velvollisuus tehdä selväksi, mikä on maksullista ja mikä ei.

    • Hohhoijaa

      Uskomatonta millaisia nössöjä ihmiset ovat. Täällä itketään netissä laskutusvirheitä ja "huijauksia" eikä ole tilaamistaan tuotteista mitään käsitystä. Itselläni on ainakin tapana lukea sopimukset, joihin sitoudun. Otettiin joulukuussa koti tv ja kaupan päälle tuli 2kk Urhoa ja Viasat TV1000 elokuvakanavia ilmaiseksi. Asennus oli muutaman päivän myöhässä ja kun tuli, ei saatu boxia heti toimimaan. Mieheni soitti tekniseen asiakaspalveluun ja neuvoilla lähti pienen säätämisen jälkeen päälle ja kanavia on niin, että piisaa. Tuntuu siltä, että ihmiset täällä ei osaa edes bootata digiboksiaan.

      Soitettiin vielä asiakaspalveluun ja hyvittivät heti mukisematta asennuksen myöhästymisestä ja koti tv:n ongelmista monta kymppiä. Ihmettelen asennetta, että mitään virheitä ei saisi ikinä tulla ja jos tulee joku laskutusvirhe, niin siitä ei osata soittaa palveluntarjoajalle. Itsekin paljon laskutuksessa työskenneellenä voin kertoa, että ei siellä ole ketään palkattuna tekemään mitään huijauslaskuja, että katotaan maksaako tämänkin.. Ne laskutusjärjestelmät on vain niin vanhanaikaisia ja huonoja, että niihin tulee herkästi virheitä. Tämähän on ongelma aivan kaikissa töissä maailmanlaajuisesti, ja ei ole varaa ostaa parempia ohjelmistoja, mistä sitten kaikki kärsii. Ei se ole kuitenkaan työntekijöiden vika. Kuluttajallakin on velvollisuus kertoa virheestä, että se voidaan korjata. Asiallisellisesti asioista kertomalla meille hyvitettiin kaikki ja vähän ylimääräistäkin, eikä tarvinnut mitään lähteä reklamoimaan.

      En ymmärrä myöskään tuota itkua siitä miten ei voi muka sitoutua kahdeksi vuodeksi. Sehän on hyvä että hinta ei voi muuttua sinä aikana, 39,90€/kk on aivan pikkuraha kun miettii miten paljon jo silläkin saa kanavia ja niitä voi tallentaakin. Otettiin lisäksi Canal Total ja siinäkin on ohjelmakirjasto joka on todella kätevä palvelu. IPTV on tulevaisuuden juttu.

    • harvinainen asiakas

      Täysin samaa mieltä hohhoijaan kanssa, meillä ollut vuoden tuo koti-tv paketti ja toiminut aivan hyvin. kerran digiboksi lakkasi toimimasta, mutta kun jaksoi soittaa soneralle ja selittää asian..lähettivät sitten uuden maksutta. taidan olla niitä harvoja tyytyväisiä asiakkaita :)

    • Särinäkö

      Itse tilasin vuosi sitten Soneran Koti-TV:n. Oli silloin mielestäni todella hyvä tarjous, näky nhl, sm-liigaa, rallit, formulaa, valio-liigaa, etc ja 10/10 netti, joka toimi kuitenkin ilmeisesti maksiminopeudella, kun eri testereillä testasin, eli nopeus oli moninkertainen tuohon luvattuun verrattuna. Kaikki paska maksoi, tai piti maksaa n.56€/kk..

      Noh..

      Eka ongelma oli se, että eihän sillä normi boxil voinu tallentaa maksukanavia, piti tilata 129€ maksava 320gb boxi, jolla myöskään ei pystynyt tallentaan ku yhtä maksullista kanavaa kerralla.

      Sit seuraava ongelma oli se, että ensimmäinen lasku tippu postista, oli laskun summa n.350€.. meinas pikkasen leuka loksahtaa.

      Soitin asiakaspalveluun, asia korjattiin ja sain boxiinkin alennusta, eikä tarvinnut ensimmäistä kuukautta maksaa, kun virhe oli noin suuri.

      No seuraava lasku tuli, oli lasku reilu 60€, eli taas soittoa, kun oli muutama euro liikaa, mitä oltiin sovittu.. Ja taas piti olla kaikki korjattu..

      No seuraava lasku tuli, niin taas oli reilu 60€ ja soitin asiakaspalveluun jälleen... Noh taas lupasivat korjata ja pahoittelivat...

      Tämän jälkeen taas tuli lasku reilu 60€, luovutin..... en jaksanu enää taistella, maksoin pari kertaa tuon muutaman euron liikaa, kunnes syksy koitti ja nhl:kään ei enää näkyny, kun oikeudet meni jonnekki helvetin viasatille..

      Tämä oli viimeinen pisara, onneks tuli muutto eteen ja pääsi koko paskasta eroon... Ei enää koti-tv:tä ikinä!!

    • sdf gdfg

      Jos on ongelmia Soneran Koti-TV -palvelun kanssa, kuluttaja-asiamiehen pitäisi voida auttaa. Onko kellään kokemuksia tästä?

      • pietu2

        Tilasin koko paketin, mutta tulin katumapäälle. kun näitä kirjoituksia luin, ja peruin koko paketin.Soneran päässä sanottiin, että myymälässä tilattua sopimusta ei yleensä peruta. Kyseli jostain muulata neuvoa , ja kertoi, että peruvat. Telian mies oli jo tuomassa pakettia, mutta sain senkin palautettua ennen vastaanottamista. Perutuksen syyksi kerroin liian innokkan myyjän, joka lupasi , että sen voi peruttaa ennen toimitusta. Oli siis viimeiset hetket. pyysin vielä perutuksesta vahvistuksen, ja se tulikin . Jäi hyvät muistot asiakspalveluksesta.
        Otin Urhon ja MTV paketin maksukortilla, ja sain Travelin ja Eurosportin kaapelikortin kk hinnalla.


    • taavetti2012

      Loistava paketti ollut n 2v käytössä. Asiakkaana on hyvä hieman perehtyä palveluihin ja mitä ne sisältävät ettei kuvittele että saisi kaiken ilmaiseksi.Mikään ei saisi maksaa tietenkään.
      Nuo reklaamatiot on usein aivan turhia, koska lukemalla tilausvahvistuksen ja kuuntelemalla mitä myyjä kertoo, saa vastauksen kysymyksiin, joka ehkä vaikuttaisi tilauspäätökseen. Asiakas saa olla tyhmä, mutta sitten ei sovi valittaa mikäli näin on.
      Lisäksi kanavapakettitarjoukset ovat parempia kuin monilla kilpailijoilla. Eipä ole tarvetta vaihtaa ja jopa uskallan suositella.

      • Wanhamies

        Joo, täällä on toinen joka uskaltaa suositella Koti-TV tä. Ollut sen 2 vuotta ja alkukankeuksien jälkeen toiminut hyvin, eikä ole tarvinnut mitään tallentavia bokseja kun voi nettiin tallentaa ym.
        Ihan suositeltava juttu!
        Nyt palautan boksin, koska Sonera osti aiemmin meidän kylän kaapeli tv:n ja tarjonta monipuolistui, joten siirsin sopparit sille puolelle.


      • Shitera

        Kerta kaikkisen paska palvelu, saisivat nyt laittaa edes HD kanavien tallennuksen kuntoon. Myös automaattinen ajansiirto saisi toimia kaikilla kanavilla. Perussettiä ja toteutettavissa vaikka ilman Koti TV:tä ihan itse, jos Soneran ingenjöörit paskat eivät kertakaikkiaan vaan osaa edes tekniikan perusteita.

        http://sonera-koti-tv.pen.io


    • JOS ET HALUA TV:TÄ

      ensin oli digiboxissa vikaa ->uusi tilalle, sitten thompsonin reitittimessä -> uusi tilalle, sitten tuli lasku kanavapaketeista vaikka lopetettu ->laskun korjaus, sitten jatkuvia yhteysvirheitä niin että ei pysty tallentamaan tai käyttämään valikkoa ollenkaan-> soneran mukaan laitteet pitää joko kytkeä joka päivä uudelleen tai pitää niitä jatkuvasti yötä päivää ikuisesti päällä jotta toimivat, se on kuulemma niiden laitteiden tällainen ominaisuus että kaikki asetukset menee jos satut virtanappiin tai edes unikytkimeen kajoamaan.. eivät suostu purkamaan sopimusta. eli jos ET halua katsoa tv:tä ->osta soneran koti-tv!

      • Soneran-Asiakas

        Sonera ja määräaikaset sopimukset on sen luokan kusetusta ettei mitään rajaa.

        Määräaikaisen sopimuksen vaatiminen on nimenomaisesti nykyaikaisen käytäntöjen vastaista. Silloin joudut ostamaan sian säkissä, eli saat paskan palvelun, josta et sitten pääse eroon.

        Olisi todella kiva nähdä osaako Soneran huorat edes tehdä SLA:ta, haluaisin nähdä sen Koti TV:n osalta.


    • Sonera Koti TV

      Soneran KotiTV on valitettavasti edelleen täysin paska palvelu, eikä ole todellakaan hintansa arvoinen. Ovat myös tuotekehityksen puolella hylänneet projektin ja mm. EGP ja tallennuspalvelut ovat täysin ala-arvoisia.

      Kovasti toivon ettei kukaan menisi syömään Soneran syöttämää paskaa. Palvelut huonoja ja hinnat selvästi yläkantissa.

      Iptv, sonera, palvelut, koti tv, huijaus, kusetus, surkea, ei toimi, kokemuksia, rikki, huono, kelvoton, internet yhteys, adsl, vdsl2, vdsl, ethernet, tietokone, huono, hidas, surkea, ankea, skeida, shaisse

      • Tyytymätön asiakas.

        Jep, kyseinen palvelu on kyllä täysi susi.

        Menin itse sortumaan siihen toimivan 100/10 megasen VDSL yhteyteen, onneksi minulla on edelleen vanha VDSL modeemi koska uudessa en pysty disabloimaan NAT:ia, ei edes DMZ toimi ja kaiken kukkuraksi nopeudesta tippui 20% pois.

        KotiTV taas ei toimi ellei käytä uutta Thomsonin VDSL modeemia.

        Käyttöliittymä KotiTV:ssä on ihan hirvittävä. Enkä keksi miten minun pitäisi peruuttaa "kaupanpäällisenä" tulleita kanavapaketteja, ei ainakaan oma-sonerasta onnistu.

        Maksan kylllä laskut normaalisti, ja käytön vaikeus ei osaamisesta pitäisi johtua - olen tämän alan ammattilainen.

        Eli kerta kaikkiaan erittäin huono tuote. Valitettavasti.

        Tuskin siellä Soneralla kukaan näitä lukee, mutta toivottavasti joku löytää tämän ketjun jos googlaa ENNEN ostotapahtumaa, koska määräiaikaista sopimusta on sitten vaikea purkaa.


    • Sonera-Haisee
    • Harkinnassa

      Minulla on ollut jonkin aikaa 24M soneran laajakaiasta ja nyt tarjosivat 5€:n lisähinnalla Koti TV:tä, tallentava digiboksi tulee 29€:n toimitusmaksulla. kaupan päälle 50€:n lahjakortti sonerakauppaan ja 10 elokuvujaa ja pariksi kuukaudeksi maksukanavia ilmaiseksi.

      Mielestäni ihan ok, vaikka ilmeisesti 24M liittymällä ei HD kanavia katsota?

      Mutta se suurin kysymysmerkki on että miten mahtaa toimia ylipäätään, kun todellinen nopeus ei tähän asti ainkaan ole suurimman osan aikaa kuin 8-12M?

      Tuleeko Koti TV:n mukana aina mondemi? Toimiiko netti samalla modemilla vai pitääkö sille olla erillinen modemi?

    • Motorola.

      Boksin haltijat

      Onko teillä HistoryChannel kanavalla hassusti ruotsi tekstit suomen sijaan,vaikka asetuksista olisikin valittuna suomi.

      Toinen kysymys koskee jos sattuisi "ostamaan" KotiTV palvelun jossa nettiyhteys 100m rampauttaako mukana toimitettavat vermeet yhteyden n.sinne 15megaan kaapeliverkossa vai onko se vain adsl verkon rajoitus?

      Mistä johtuu myös että YleHD pysyy pimeänä mutta MTV3HD näkyy normaalisti.

    • Paljonko? no paljon.

      Tarkastakaa hyvät ihmiset koti-tv/kanavapaketti-laskunne joka kuukausi.. :(

      ...uskomatonta... hävettää..

    • fkemrtklrj34gji

      Huomatkaa, että koko paketti on kusetusta. Homma on toiminut jo aatamin ajoista siten, että parin euron kortti ja siihen mikä vain paketti, esim. itselläni oli jo silloin kun isoisä lampun osti 10e kielipaketti ja 2e kortti, ja kaikki toimi hyvin. Nykyään pitää lisäksi maksaa joku ehkä 20e 24 megan tai suuremmasta nopeudesta ja hankkia joku viihdepaketti (20e) tai eivät suostu, ja koko homma maksaa entisen 12e sijasta jonkun yli 50e. Ei mulla ole varaa enkä halunnut tulla kusetetuksi. Itselläni on varmaankin suurempi tarve kyseiselle kielipaketille kuin kenelläkään muulla, mutta ei ole varaa. Totaalisen rikollista toimintaa, tosin vika on asiakkaassa jos ostaa, mutta ei esim. kiristyskään ole laillista.

    • kusetettu4

      Koko kotitv viihdepaketti on kusetusta - maksetaan noin 20e/kk ylimääräistä siitä, että voimme halutessamme maksaa lisää vuokraleffoista (vähän sama kun lahjottas shellille 20e/kk bensarahaa siks että on mahdollisuus käydä makuunissa, vaikkei kävisikään) toki samaan 20e/kk lisähintaan sisältyy mahdollisuus maksaa lisää erilaisista maksukanavista.. ja tallennusmahdollisuus on.. näistä mahdollisuuksista sitten pulitetaan ja eroon ei pääse ja leffavaihtoehdot vuokraamossa on mitä on.. 3ejostain kymmeneen kertaan telkkarista tulleesta indiana jonesista tyyliin..

      • 9+16

        Unohdit mainita, että samaan 20 hintaan tulee 100mb netti. Ei mielestäni paha kaikkineen. Todelliset nopeudethan nyt on aina mitä on, mutta siitä huolimatta.


    • elokuvaton

      Koko Sonera p...a. Ei mitään järkeä koko tv-paketilla.
      Soneran asiakaspalvelu: Olet sopinut 09/2012, että kuukausimaksu nousee kympillä kuukaudessa. MIssä ihmeessä on ilmoitettu moisesta hinnankorotuksesta, kun mitään sopimusta ei misään näy. 24m liittymä ala-arvoinen mittarin nopeuskaan yllä usen yli 6mt vaikka pitäis kuulemma olla aina n. 15mt paikkeilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe