Inhoan lapsia

kyllästynyt lapsiin

Inhoan lapsia ja olen sen vuoksi siis vela. Mielestäni lapsissa ei vain ole mitään suloista tai ihanaa vaan ne ovat ärsyttäviä. Olen 6-vuotiaasta lähtien tiennyt sen, että inhoan lapsia enkä niitä hanki.
Älkääkä vetäkö sitä korttia, että "olet itsekin ollut lapsi!1" Niin olen. Minulla on myös varpaat, mutta se ei tarkoita, että minun pitäisi pitää niitä jollain tapaa viehättävinä. Minulla on myös oksennustauti vähintään kerran vuodessa, sekään ei suinkaan tarkoita, että minun pitäisi tykätä siitä.
Älkää myöskään vetäkö sitä "kyllä mielesi vielä muuttuu"-korttia esille. Hyväksykää se, että jotkut ihmiset pitävät mielipiteistään kiinni hautaansa asti.
Minua ei myöskään pelota yksinäinen vanhuus.
Minulla ei ole myöksään ollut onnetonta lapsuutta, vaan voisinpa jopa sanoa, että harvinaisen onnellisen lapsuuden olen elänyt. Pelkkiä lämpimiä ja ihania muistoja. En ole potenut masennusta, vanhempani eivät ole eronneet, en ole kokenut minkäänlaisia traumoja lapsista tms. En vain pidä niistä. Minua ei hymyilytä kaupassa, jos joku vauva kyttää minua. Minua ei kiinnosta lasten seura, enkä jaksa eikä kiinnosta kehua lasten tekemiä piirrustuksia tai mitään. Sen sijaan omistan kolme koiraa, kolme kesyrottaa ja fretin. Olen ollut eläinrakas koko elämäni ajan ja jaksaisin lässyttää eläimille ja leikkiä niiden kanssa tuntikaupalla.

Miksi lapset ovat naisten kohdalla jokin ihmeellinen mittari, että ilman lasta et voi olla "oikea nainen"? Miksi ihmeessä vapaaehtoinen lapsettomuus on niin tabu-juttu? Elämme 2000-lukua, mutta silti on aivan järkyttävää, jos joku _nainen_ inhoaa lapsia ja vaikkei inhoaisikaan, ei silti tahdo niitä.

322

5877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heheh.

      Noooooo kyllä se biologinen kello alkaa sinullakin tikittämään jossakin vaiheessa.

      • splrpelrplrp

        Otin patterit pois biologisesta kellostani ja laitoin ne vibraattoriini. Saat pitää vekkarini, heh.


      • 18

        Tuo on kyllä niin tyypillinen ja typerin argumentti tähän asiaan.


      • :DDD
        splrpelrplrp kirjoitti:

        Otin patterit pois biologisesta kellostani ja laitoin ne vibraattoriini. Saat pitää vekkarini, heh.

        MÄ EN OO SE MIKSKÄ SÄ MUA HAUKUT! MULLE RIITTÄÄ! JA MÄ OON YLPEÄ, ETTÄ AION SÄILYTTÄÄ NEITSYYTENI! ELÄMÄN TARKOTUS EI OO MIKÄÄN PIPPELI PIMPPIIN JEE-JUTTU! SE VOI ADOPTOIDA LAPSENSA! ENKÄ MÄ OO *****! ****** SEKSAA! MIKS SÄ LUULET, ET SÄ VOIT NOIN VAAN HAUKKUU KAIKKIA MUN KALTASIA? ITE OOT PISSIS JNE. MIKS AINA KAIKKI SOTKEE RAKKAUDEN JA SEKSIN? EI OO SAMA ASIA, JA SEKSIIN PITÄÄ OLLA VÄH.16! SEN SANOO LAKI! ÄLÄ SÄTI MUA SENKIN V***N HUORALISSUPISSIS-MIKÄ LIE!


      • Se korjaaja
        :DDD kirjoitti:

        MÄ EN OO SE MIKSKÄ SÄ MUA HAUKUT! MULLE RIITTÄÄ! JA MÄ OON YLPEÄ, ETTÄ AION SÄILYTTÄÄ NEITSYYTENI! ELÄMÄN TARKOTUS EI OO MIKÄÄN PIPPELI PIMPPIIN JEE-JUTTU! SE VOI ADOPTOIDA LAPSENSA! ENKÄ MÄ OO *****! ****** SEKSAA! MIKS SÄ LUULET, ET SÄ VOIT NOIN VAAN HAUKKUU KAIKKIA MUN KALTASIA? ITE OOT PISSIS JNE. MIKS AINA KAIKKI SOTKEE RAKKAUDEN JA SEKSIN? EI OO SAMA ASIA, JA SEKSIIN PITÄÄ OLLA VÄH.16! SEN SANOO LAKI! ÄLÄ SÄTI MUA SENKIN V***N HUORALISSUPISSIS-MIKÄ LIE!

        Tarkemmin ottaen seksiin ei ole ikärajaa, mutta 16 ikävuosi on suojaikäraja.


      • Anonyymi

        Sunkin varmaan sitten muuttuu, kyllä sä yksinkertainen ihminen vielä lapsia rupeat inhoamaan


    • itsellesi,

      sä et kestäisi sitä että sä jäisit toiseksi. Siitä johtuu toi sun "eläinrakkautesikin" ne rakastaa sua pyyteettömästi eikä pistä vastaan vaikka olisit kuinka mulkku.

      • kyllästynyt lapsiin

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.


      • 1-2.3
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.

        Mäkin inhoan lapsia ja arvostan ja rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Ajattelen just noin että mielummin pelastaisin tulipalosta koiran kun vauvan. Ja voisin tappaa ihmisen joka kiduttais eläimiä, ilman että tuntisin mitään syyllisyyttä. Mutta vaikka inhoan suurinta osaa ihmisistä, rakastan miestäni kuitenkin enemmän kun koiraa. Ja vaikka inhoan pikkuvauvoja toivon että mulla alkais biologinen kello jossain vaiheessa pakottaa. Ja tavallaan toivon et haluisin kaikesta huolimatta oman lapsen, ja et sitä rakastais ihan eri tavalla, yksilönä sen itsensä takia. Mut en nää siinä mitään itsekästä jos ihmiset ei halua lapsia. Päin vastoin minusta on itsekästä hankkia monta lasta.


      • Pimee.
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.

        Sä et oo kyllä ihan terve. Jos rakastaa eläimiä niin se ei tarkoita sitä, että pitäisi tappaa pikkuvauvoja.
        Sulla viiraa päässä.


      • 35
        Pimee. kirjoitti:

        Sä et oo kyllä ihan terve. Jos rakastaa eläimiä niin se ei tarkoita sitä, että pitäisi tappaa pikkuvauvoja.
        Sulla viiraa päässä.

        En kyllä huomannut että edellinen kirjoittaja sanoi että pitäisi tappaa vauvoja. (Miksi sanotaan pikkuvauvoja, onko isovauvat erikseen? )Ja mitä tulee tulipaloon, niin kyllä mäkin eläimiä rakastan, mutta kyllä ensin pelastaisin vauvan ja sitten tekisin kaikkeni että se koirakin pelastuisi.


      • Pulmu-rouva
        1-2.3 kirjoitti:

        Mäkin inhoan lapsia ja arvostan ja rakastan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Ajattelen just noin että mielummin pelastaisin tulipalosta koiran kun vauvan. Ja voisin tappaa ihmisen joka kiduttais eläimiä, ilman että tuntisin mitään syyllisyyttä. Mutta vaikka inhoan suurinta osaa ihmisistä, rakastan miestäni kuitenkin enemmän kun koiraa. Ja vaikka inhoan pikkuvauvoja toivon että mulla alkais biologinen kello jossain vaiheessa pakottaa. Ja tavallaan toivon et haluisin kaikesta huolimatta oman lapsen, ja et sitä rakastais ihan eri tavalla, yksilönä sen itsensä takia. Mut en nää siinä mitään itsekästä jos ihmiset ei halua lapsia. Päin vastoin minusta on itsekästä hankkia monta lasta.

        Hyvä ja harvoin ääneen lausuttu pointti "on itsekästä hankkia monta lasta". Maailma on ylikansoitettu ja sillä on seurauksensa meille kaikille jossain muodossa. Vanhempia pitäisi muistuttaa myös, että pelkkä lasten värkkäily ei ole ihmeteko, tärkeintä on kasvattaa lapset vastuullisiksi ihmisiksi.


      • :(
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.

        avaus oli vielä siedettävä mut nyt lipsahti psykopatian puolelle.


      • oikealle o
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.

        Ihan oikein olet päättänyt, älä missään tapauksessa hanki lasta, muuta en edes viitsi sanoa


      • 12+3
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.

        !Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä. "

        Osoitat aikamoista ihmisvihaa. Oletko tietoinen siitä?


      • Anonyymi
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        vaan tahdon huomion keskipisteestä pois. "Eläinrakkauteni", kuten ilmaisit, ei johdu siitä että on mukavaa olla huomion keskipisteenä ja saada eläimet tekemään mitä tahtoo. Pelkkää paskanjauhantaa. Tai sitten olen vain valehteleva ja katkeroitunut paskiainen ja 1-vuotiaanakin rakastin eläimiä vain huomion takia. Nauraisin partaani jos sellaisen omistaisin.
        Jos multa kysyttäisiin pelastaisinko tulipalosta koiran vai vauvan, pelastaisin koiran. Miksi? Koska rakastan ja arvostan eläimiä enemmän kuin ihmisiä. Koiran henki olisi minulla tärkeämpi kuin sen vauvan. Olisin valmis vaikka tappamaan ihmisiä, jos se vain auttaisi eläimiä jollain tapaa. Hoitaisin mieluummin vaikka seitsemää eläinpuistoa yksin, kuin yhtäkään vauvaa edes viittä minuuttia.
        Että se siitä "eläinrakkaudesta". Veikkaan sinun itsesi olevan vähintään yhden lapsen kotiäiti, joka on katkeroitunut elämäänsä.

        Sulle on varmaan sitten ok että voisi haluta tappaa myös sinut, koska ei arvosta ihmisiä. Hyväksyt myös varmaan siten senkin


    • Hyi

      Minä en pidä lapsista enkä eläimistä.

      • 7845e

        Inhoan ihmisiä jotka inhoavat lapsia tai eläimiä..


      • normaali mies

        minä en pidä kurittomista kakaroista enkä raatelija/ihmissyöjäelukoista.


      • nuukana tunteet
        normaali mies kirjoitti:

        minä en pidä kurittomista kakaroista enkä raatelija/ihmissyöjäelukoista.

        Normaali miehelle
        Niistä kurittomista kakaroista kasvaa veronmaksajia, ajattelin vaan kun istut vanhainkodilla ja otat apua niiltä jotka tänään ovat niitä kurittomia kakaroita.Joten me joilla on niitä halutaan että vaan me heidän vanhempansa saaavat hoidon omien lasten verorahoilla, sillä mehän niitä ollaan hankittukin.


      • normaali mies
        nuukana tunteet kirjoitti:

        Normaali miehelle
        Niistä kurittomista kakaroista kasvaa veronmaksajia, ajattelin vaan kun istut vanhainkodilla ja otat apua niiltä jotka tänään ovat niitä kurittomia kakaroita.Joten me joilla on niitä halutaan että vaan me heidän vanhempansa saaavat hoidon omien lasten verorahoilla, sillä mehän niitä ollaan hankittukin.

        jollei se kuriton kakara kuole huumeisiin ennen ensimmäistä työpaikkaansa.


      • Vai vielä
        normaali mies kirjoitti:

        jollei se kuriton kakara kuole huumeisiin ennen ensimmäistä työpaikkaansa.

        Saattaapi olla vaikka apurahaeläkkikin. Se siitä verotulosta....


      • Hyi
        7845e kirjoitti:

        Inhoan ihmisiä jotka inhoavat lapsia tai eläimiä..

        Sikakauheeta! Joku ny ei vaan diggaa yhtää babyjä eikä sua, so what!


    • äiti, vaimo ja työnt

      Mielestäni todella itsekästä olla hankkimatta lapsia. Lapset ovat kuitenkin elämän perusasioita.

      • spspsprprprpr

        Lasten hankkiminen on ihan yhtä itsekästä. Niitä hankitaan, koska "minä haluan". Miksi se, että ei halua jotain, on itsekästä? Mistään eläkkeiden maksajista on turha tulla sepustamaan, ei mene läpi.


      • kyllästynyt lapsiin
        spspsprprprpr kirjoitti:

        Lasten hankkiminen on ihan yhtä itsekästä. Niitä hankitaan, koska "minä haluan". Miksi se, että ei halua jotain, on itsekästä? Mistään eläkkeiden maksajista on turha tulla sepustamaan, ei mene läpi.

        Vihdoinkin joku, joka ymmärtää. Millä tavalla muka on itsekästä jos ei hanki jotakin jota ei tahdo? Olisiko sitten parempi, että hankin vauvan ja jätän sen sitten sänkyynsä parkumaan, koska minä en jaksa eikä minua kiinnosta hoitaa sitä? Antaa adoptioon? Hieno homma! Mitä väliä vaikka lapsen hankkii ja antaa adoptioon, pääasia on että on kokenut raskauden ja synnytyksen ja voi vihdoin sanoa olevansa oikea nainen ja epäitsekäs ihminen! En millään kykene käsittämään tätä logiikkaa.


      • ,faa,

        Kuka on päättänyt, että lapset olisivat elämän perusasioista?
        Yhteiskunnan normit! Annatko normien päättää sinunkin puolestasi?
        Sorrutko akraasiaan vai pysytkö vahvaluonteisena sankarinaisena!


      • Näin on

        Sinä taas olet täysin idiootti. Lapsia ei hankita vaan niitä saadaan. Ja kaikki eivät saa lapsia, vaikka niitä haluaisivatkin.
        Lapsettomuus on jokaisen henkilökohtainen asia.

        Ihmiset ovat niin typeriä.


      • 18

        Yhtä itsekkäitä tässä kaikki ollaan. Ei niitä lapsiakaan mistään epäitsekkäistä syistä hankita, se on ihan yhtä itsekäs oma valinta kuin olla hankkimatta niitä. Tuota vain käytetään yhtenä painostuskeinona.


      • 15
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        Vihdoinkin joku, joka ymmärtää. Millä tavalla muka on itsekästä jos ei hanki jotakin jota ei tahdo? Olisiko sitten parempi, että hankin vauvan ja jätän sen sitten sänkyynsä parkumaan, koska minä en jaksa eikä minua kiinnosta hoitaa sitä? Antaa adoptioon? Hieno homma! Mitä väliä vaikka lapsen hankkii ja antaa adoptioon, pääasia on että on kokenut raskauden ja synnytyksen ja voi vihdoin sanoa olevansa oikea nainen ja epäitsekäs ihminen! En millään kykene käsittämään tätä logiikkaa.

        Maailma on pullollaan adoptoitavia lapsia, mutta lisää pitää vaan tehdä.


      • Aikuisrakas ihminen
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        Vihdoinkin joku, joka ymmärtää. Millä tavalla muka on itsekästä jos ei hanki jotakin jota ei tahdo? Olisiko sitten parempi, että hankin vauvan ja jätän sen sitten sänkyynsä parkumaan, koska minä en jaksa eikä minua kiinnosta hoitaa sitä? Antaa adoptioon? Hieno homma! Mitä väliä vaikka lapsen hankkii ja antaa adoptioon, pääasia on että on kokenut raskauden ja synnytyksen ja voi vihdoin sanoa olevansa oikea nainen ja epäitsekäs ihminen! En millään kykene käsittämään tätä logiikkaa.

        Yleisin vastaus tuohon mielipiteeseen on tietysti se, että kyllä sinä sitä sitten rakastat, kun olet sen tehnyt. Ja kun tuohon sitten sanoo, että mitäpäs sitten tehtäisiin, jollen rakastaisikaan, sanotaan vain tietäväisesti virnuillen, että kyllä sinä sitä sitten rakastat. Tosi hämärää logiikkaa, varsinkin, kun on olemassa miljoonittain vanhempia, jotka aivan selvästi eivät vähääkään välitä jälkeläisistään.

        Olet ilmaissut itseäsi tosi provosoivaan sävyyn ja saat siksi lokaa niskaasi vielä isolla kauhalla, mutta minä olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Sukuni on oikein lapsirakasta porukkaa, mutta minä olen pienestä pitäen tuntenut koko äitiysasian itselleni aivan vieraaksi. Biologinen kello kai jäi asentamatta minuun, kun ei ole tikitystä kuulunut vieläkään, yli neljäänkymmeneen vuoteen.

        Mielipiteesi lasten tavasta tuijottaa ihmisiä kaupassa on aika hauska. Minua on kummastuttanut sama asia: kun rattaissa oleva kuolanaama alkaa möllöttää vieraan ihmisen suuntaan, kohta siellä rattaiden kahvoissa oleva ihminen alkaa vilkuilla ylpeän näköisesti, että eikös niitä hymyjä ja kehuja ala irrota. On kai se lapsen vanhemmille iso asia, että napero on oppinut kohdistamaan katseensa, mutta en minä siitä osaa innostua, kuten en muistakaan aika automaattisista kehitysaskelista. En minä innostu siitäkään, että naapurin viisikymppinen Reiska osaa avata olutpullon hampaillaan ja pissiä niin, että koko kortteli kuulee. Lapset ovat vain aikuisia, jotka eivät vielä ole ihan valmiita, ei sen kummempaa.

        Palavasta talosta luullakseni pelastaisin kaikki ne, jotka voisin pelastaa, aivan rotuun, ikään ja lajiin katsomatta. Aika harva meistä kuitenkaan voi sanoa, mitä oikeasti tekisi katastrofitilanteessa, joten asiasta on turha ruveta ainakaan riitelemään. Keskustella tietysti voi. Aika iso osa ihmisistä muuten ei pelastaisi mitään muuta kuin oman nahkansa ja jäisi sitten pällistelemään turvavälin päästä ja hoputtelemaan muita, joten teoriasta tässä tosiaan on kyse.

        Sitten ihan omakohtaiset tuntemukset lapsista. Jos minulle työnnetään lapsi syliin, työnnän sen heti takaisin. Inhoan ähkiviä ja haisevia möykkyjä, jotka eivät hallitse liikkeitään ollenkaan. Pariviikkoisen lapsen rääkyminen (jota kuulee hämmästyttävän usein liiketiloissa) ei herätä minussa mitään muita vaistoja kuin sen, että haluan etsiä käsiini lapsen vanhemmat vaihtaa muutaman sanan flunssaviruksista ja vedosta. Inhoan lasten puhetta, josta ei saa millään selvää mutta jota käytetään muun muassa mainoksissa puffaamassa kaikkea mahdollista kastikkeista autoihin. Jos joskus sitten saakin puheesta selvää, huomaa kyllä, että eipä oikeastaan olisi tarvinnut.

        Eläinten pennut ja poikaset ovat kivoja. Paitsi apinanpoikaset, jotka inhottavat minua ihan yhtä paljon kuin ihmisenpoikasetkin; kumpikin sortti on ihan samanlaisia sätkiviä möllöttäjiä.

        En puhu ihmisille siitä, etten pidä lapsista, koska jostakin syystä useimmat lapsettomat ja kaikki lapsia hankkineet raivostuvat ja loukkaantuvat siitä. Kaikki muu voidaan vielä hyväksyä makuasiana, mutta tätä ei. En löydä tähän mitään syytä, koska ei takuulla ole keneltäkään pois, että minä en lapsia hanki ja jätän muiden lapset ihan suosiolla rauhaan. Silti se, että joku ei osoita kiinnostusta toisten jälkikasvua kohtaan, katsotaan erinomaiseksi syyksi esimerkiksi kutsua tätä luonnevikaiseksi ja itsekkääksi. Lapsia kyllä tehdään ihan sataprosenttisesti itsekkäistä syystä: "haluan, että joku rakastaa minua ehdoitta", "on sitten vanhana edes joku", "olisi tosi mielenkiintoista katsoa, millainen siitä tulee" ja "minä niin rakastan lasten kanssa olemista" - yksikään ihminen ei takuulla edes sosialismin kukkeimpina päivinä ole tehnyt lasta pelkästään veronmaksajaksi ja yhteiskunnan ylläpitäjäksi, vaikka tämä onkin niistä tekosyistä aina se ensimmäinen ja isoin.

        On mielenkiintoista katsoa, kuinka ketju etenee. Sonta varmasti lentää ennen pitkää (kuten lapsiperheissä tapoihin kuuluukin), mutta minä aion edelleenkin olla oma itseni, siis se mukava, avulias ja fiksu tyyppi, joka olen tähänkin saakka ollut. :)


      • kyllästynyt lapsiin
        Aikuisrakas ihminen kirjoitti:

        Yleisin vastaus tuohon mielipiteeseen on tietysti se, että kyllä sinä sitä sitten rakastat, kun olet sen tehnyt. Ja kun tuohon sitten sanoo, että mitäpäs sitten tehtäisiin, jollen rakastaisikaan, sanotaan vain tietäväisesti virnuillen, että kyllä sinä sitä sitten rakastat. Tosi hämärää logiikkaa, varsinkin, kun on olemassa miljoonittain vanhempia, jotka aivan selvästi eivät vähääkään välitä jälkeläisistään.

        Olet ilmaissut itseäsi tosi provosoivaan sävyyn ja saat siksi lokaa niskaasi vielä isolla kauhalla, mutta minä olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Sukuni on oikein lapsirakasta porukkaa, mutta minä olen pienestä pitäen tuntenut koko äitiysasian itselleni aivan vieraaksi. Biologinen kello kai jäi asentamatta minuun, kun ei ole tikitystä kuulunut vieläkään, yli neljäänkymmeneen vuoteen.

        Mielipiteesi lasten tavasta tuijottaa ihmisiä kaupassa on aika hauska. Minua on kummastuttanut sama asia: kun rattaissa oleva kuolanaama alkaa möllöttää vieraan ihmisen suuntaan, kohta siellä rattaiden kahvoissa oleva ihminen alkaa vilkuilla ylpeän näköisesti, että eikös niitä hymyjä ja kehuja ala irrota. On kai se lapsen vanhemmille iso asia, että napero on oppinut kohdistamaan katseensa, mutta en minä siitä osaa innostua, kuten en muistakaan aika automaattisista kehitysaskelista. En minä innostu siitäkään, että naapurin viisikymppinen Reiska osaa avata olutpullon hampaillaan ja pissiä niin, että koko kortteli kuulee. Lapset ovat vain aikuisia, jotka eivät vielä ole ihan valmiita, ei sen kummempaa.

        Palavasta talosta luullakseni pelastaisin kaikki ne, jotka voisin pelastaa, aivan rotuun, ikään ja lajiin katsomatta. Aika harva meistä kuitenkaan voi sanoa, mitä oikeasti tekisi katastrofitilanteessa, joten asiasta on turha ruveta ainakaan riitelemään. Keskustella tietysti voi. Aika iso osa ihmisistä muuten ei pelastaisi mitään muuta kuin oman nahkansa ja jäisi sitten pällistelemään turvavälin päästä ja hoputtelemaan muita, joten teoriasta tässä tosiaan on kyse.

        Sitten ihan omakohtaiset tuntemukset lapsista. Jos minulle työnnetään lapsi syliin, työnnän sen heti takaisin. Inhoan ähkiviä ja haisevia möykkyjä, jotka eivät hallitse liikkeitään ollenkaan. Pariviikkoisen lapsen rääkyminen (jota kuulee hämmästyttävän usein liiketiloissa) ei herätä minussa mitään muita vaistoja kuin sen, että haluan etsiä käsiini lapsen vanhemmat vaihtaa muutaman sanan flunssaviruksista ja vedosta. Inhoan lasten puhetta, josta ei saa millään selvää mutta jota käytetään muun muassa mainoksissa puffaamassa kaikkea mahdollista kastikkeista autoihin. Jos joskus sitten saakin puheesta selvää, huomaa kyllä, että eipä oikeastaan olisi tarvinnut.

        Eläinten pennut ja poikaset ovat kivoja. Paitsi apinanpoikaset, jotka inhottavat minua ihan yhtä paljon kuin ihmisenpoikasetkin; kumpikin sortti on ihan samanlaisia sätkiviä möllöttäjiä.

        En puhu ihmisille siitä, etten pidä lapsista, koska jostakin syystä useimmat lapsettomat ja kaikki lapsia hankkineet raivostuvat ja loukkaantuvat siitä. Kaikki muu voidaan vielä hyväksyä makuasiana, mutta tätä ei. En löydä tähän mitään syytä, koska ei takuulla ole keneltäkään pois, että minä en lapsia hanki ja jätän muiden lapset ihan suosiolla rauhaan. Silti se, että joku ei osoita kiinnostusta toisten jälkikasvua kohtaan, katsotaan erinomaiseksi syyksi esimerkiksi kutsua tätä luonnevikaiseksi ja itsekkääksi. Lapsia kyllä tehdään ihan sataprosenttisesti itsekkäistä syystä: "haluan, että joku rakastaa minua ehdoitta", "on sitten vanhana edes joku", "olisi tosi mielenkiintoista katsoa, millainen siitä tulee" ja "minä niin rakastan lasten kanssa olemista" - yksikään ihminen ei takuulla edes sosialismin kukkeimpina päivinä ole tehnyt lasta pelkästään veronmaksajaksi ja yhteiskunnan ylläpitäjäksi, vaikka tämä onkin niistä tekosyistä aina se ensimmäinen ja isoin.

        On mielenkiintoista katsoa, kuinka ketju etenee. Sonta varmasti lentää ennen pitkää (kuten lapsiperheissä tapoihin kuuluukin), mutta minä aion edelleenkin olla oma itseni, siis se mukava, avulias ja fiksu tyyppi, joka olen tähänkin saakka ollut. :)

        en voi sanoa muuta kuin että aamen.


      • olevat lisäänny,
        Aikuisrakas ihminen kirjoitti:

        Yleisin vastaus tuohon mielipiteeseen on tietysti se, että kyllä sinä sitä sitten rakastat, kun olet sen tehnyt. Ja kun tuohon sitten sanoo, että mitäpäs sitten tehtäisiin, jollen rakastaisikaan, sanotaan vain tietäväisesti virnuillen, että kyllä sinä sitä sitten rakastat. Tosi hämärää logiikkaa, varsinkin, kun on olemassa miljoonittain vanhempia, jotka aivan selvästi eivät vähääkään välitä jälkeläisistään.

        Olet ilmaissut itseäsi tosi provosoivaan sävyyn ja saat siksi lokaa niskaasi vielä isolla kauhalla, mutta minä olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Sukuni on oikein lapsirakasta porukkaa, mutta minä olen pienestä pitäen tuntenut koko äitiysasian itselleni aivan vieraaksi. Biologinen kello kai jäi asentamatta minuun, kun ei ole tikitystä kuulunut vieläkään, yli neljäänkymmeneen vuoteen.

        Mielipiteesi lasten tavasta tuijottaa ihmisiä kaupassa on aika hauska. Minua on kummastuttanut sama asia: kun rattaissa oleva kuolanaama alkaa möllöttää vieraan ihmisen suuntaan, kohta siellä rattaiden kahvoissa oleva ihminen alkaa vilkuilla ylpeän näköisesti, että eikös niitä hymyjä ja kehuja ala irrota. On kai se lapsen vanhemmille iso asia, että napero on oppinut kohdistamaan katseensa, mutta en minä siitä osaa innostua, kuten en muistakaan aika automaattisista kehitysaskelista. En minä innostu siitäkään, että naapurin viisikymppinen Reiska osaa avata olutpullon hampaillaan ja pissiä niin, että koko kortteli kuulee. Lapset ovat vain aikuisia, jotka eivät vielä ole ihan valmiita, ei sen kummempaa.

        Palavasta talosta luullakseni pelastaisin kaikki ne, jotka voisin pelastaa, aivan rotuun, ikään ja lajiin katsomatta. Aika harva meistä kuitenkaan voi sanoa, mitä oikeasti tekisi katastrofitilanteessa, joten asiasta on turha ruveta ainakaan riitelemään. Keskustella tietysti voi. Aika iso osa ihmisistä muuten ei pelastaisi mitään muuta kuin oman nahkansa ja jäisi sitten pällistelemään turvavälin päästä ja hoputtelemaan muita, joten teoriasta tässä tosiaan on kyse.

        Sitten ihan omakohtaiset tuntemukset lapsista. Jos minulle työnnetään lapsi syliin, työnnän sen heti takaisin. Inhoan ähkiviä ja haisevia möykkyjä, jotka eivät hallitse liikkeitään ollenkaan. Pariviikkoisen lapsen rääkyminen (jota kuulee hämmästyttävän usein liiketiloissa) ei herätä minussa mitään muita vaistoja kuin sen, että haluan etsiä käsiini lapsen vanhemmat vaihtaa muutaman sanan flunssaviruksista ja vedosta. Inhoan lasten puhetta, josta ei saa millään selvää mutta jota käytetään muun muassa mainoksissa puffaamassa kaikkea mahdollista kastikkeista autoihin. Jos joskus sitten saakin puheesta selvää, huomaa kyllä, että eipä oikeastaan olisi tarvinnut.

        Eläinten pennut ja poikaset ovat kivoja. Paitsi apinanpoikaset, jotka inhottavat minua ihan yhtä paljon kuin ihmisenpoikasetkin; kumpikin sortti on ihan samanlaisia sätkiviä möllöttäjiä.

        En puhu ihmisille siitä, etten pidä lapsista, koska jostakin syystä useimmat lapsettomat ja kaikki lapsia hankkineet raivostuvat ja loukkaantuvat siitä. Kaikki muu voidaan vielä hyväksyä makuasiana, mutta tätä ei. En löydä tähän mitään syytä, koska ei takuulla ole keneltäkään pois, että minä en lapsia hanki ja jätän muiden lapset ihan suosiolla rauhaan. Silti se, että joku ei osoita kiinnostusta toisten jälkikasvua kohtaan, katsotaan erinomaiseksi syyksi esimerkiksi kutsua tätä luonnevikaiseksi ja itsekkääksi. Lapsia kyllä tehdään ihan sataprosenttisesti itsekkäistä syystä: "haluan, että joku rakastaa minua ehdoitta", "on sitten vanhana edes joku", "olisi tosi mielenkiintoista katsoa, millainen siitä tulee" ja "minä niin rakastan lasten kanssa olemista" - yksikään ihminen ei takuulla edes sosialismin kukkeimpina päivinä ole tehnyt lasta pelkästään veronmaksajaksi ja yhteiskunnan ylläpitäjäksi, vaikka tämä onkin niistä tekosyistä aina se ensimmäinen ja isoin.

        On mielenkiintoista katsoa, kuinka ketju etenee. Sonta varmasti lentää ennen pitkää (kuten lapsiperheissä tapoihin kuuluukin), mutta minä aion edelleenkin olla oma itseni, siis se mukava, avulias ja fiksu tyyppi, joka olen tähänkin saakka ollut. :)

        edes keskenään.


      • Aikuisrakas ihminen
        olevat lisäänny, kirjoitti:

        edes keskenään.

        Kerropas, mikä sinua tuossa kirjoituksessa oikein harmittaa. Sekö, että sinulla on lapsia tai sinä haluat niitä, yhdistettynä siihen seikkaan, että minä en lapsista pidä? Onko tuikituntemattoman ihmisen ikioma mielipide sinulle niin tärkeä, että jos hänellä on erilainen maku kuin sinulla, sinun mielestäsi hän on "sekaisin"? Saako minun mielipiteeni sinut jotenkin häpeämään omaasi, vai mikä sinulla on kommenttisi motiivina? Alentaako lastesi arvoa sinun, kavereidesi ja naapuristosi mielestä se, että ne eivät silkalla olemassaolollaan aiheutakaan kaikissa ihmisissä ihastusta?

        Ihan omin sanoin sitten vain, mutta ehdottomasti perusteltuna. Vastaa ensin noihin kysymyksiin, niin keskustellaan sitten tarkemmin.


      • täysin samaa mieltä
        Aikuisrakas ihminen kirjoitti:

        Yleisin vastaus tuohon mielipiteeseen on tietysti se, että kyllä sinä sitä sitten rakastat, kun olet sen tehnyt. Ja kun tuohon sitten sanoo, että mitäpäs sitten tehtäisiin, jollen rakastaisikaan, sanotaan vain tietäväisesti virnuillen, että kyllä sinä sitä sitten rakastat. Tosi hämärää logiikkaa, varsinkin, kun on olemassa miljoonittain vanhempia, jotka aivan selvästi eivät vähääkään välitä jälkeläisistään.

        Olet ilmaissut itseäsi tosi provosoivaan sävyyn ja saat siksi lokaa niskaasi vielä isolla kauhalla, mutta minä olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Sukuni on oikein lapsirakasta porukkaa, mutta minä olen pienestä pitäen tuntenut koko äitiysasian itselleni aivan vieraaksi. Biologinen kello kai jäi asentamatta minuun, kun ei ole tikitystä kuulunut vieläkään, yli neljäänkymmeneen vuoteen.

        Mielipiteesi lasten tavasta tuijottaa ihmisiä kaupassa on aika hauska. Minua on kummastuttanut sama asia: kun rattaissa oleva kuolanaama alkaa möllöttää vieraan ihmisen suuntaan, kohta siellä rattaiden kahvoissa oleva ihminen alkaa vilkuilla ylpeän näköisesti, että eikös niitä hymyjä ja kehuja ala irrota. On kai se lapsen vanhemmille iso asia, että napero on oppinut kohdistamaan katseensa, mutta en minä siitä osaa innostua, kuten en muistakaan aika automaattisista kehitysaskelista. En minä innostu siitäkään, että naapurin viisikymppinen Reiska osaa avata olutpullon hampaillaan ja pissiä niin, että koko kortteli kuulee. Lapset ovat vain aikuisia, jotka eivät vielä ole ihan valmiita, ei sen kummempaa.

        Palavasta talosta luullakseni pelastaisin kaikki ne, jotka voisin pelastaa, aivan rotuun, ikään ja lajiin katsomatta. Aika harva meistä kuitenkaan voi sanoa, mitä oikeasti tekisi katastrofitilanteessa, joten asiasta on turha ruveta ainakaan riitelemään. Keskustella tietysti voi. Aika iso osa ihmisistä muuten ei pelastaisi mitään muuta kuin oman nahkansa ja jäisi sitten pällistelemään turvavälin päästä ja hoputtelemaan muita, joten teoriasta tässä tosiaan on kyse.

        Sitten ihan omakohtaiset tuntemukset lapsista. Jos minulle työnnetään lapsi syliin, työnnän sen heti takaisin. Inhoan ähkiviä ja haisevia möykkyjä, jotka eivät hallitse liikkeitään ollenkaan. Pariviikkoisen lapsen rääkyminen (jota kuulee hämmästyttävän usein liiketiloissa) ei herätä minussa mitään muita vaistoja kuin sen, että haluan etsiä käsiini lapsen vanhemmat vaihtaa muutaman sanan flunssaviruksista ja vedosta. Inhoan lasten puhetta, josta ei saa millään selvää mutta jota käytetään muun muassa mainoksissa puffaamassa kaikkea mahdollista kastikkeista autoihin. Jos joskus sitten saakin puheesta selvää, huomaa kyllä, että eipä oikeastaan olisi tarvinnut.

        Eläinten pennut ja poikaset ovat kivoja. Paitsi apinanpoikaset, jotka inhottavat minua ihan yhtä paljon kuin ihmisenpoikasetkin; kumpikin sortti on ihan samanlaisia sätkiviä möllöttäjiä.

        En puhu ihmisille siitä, etten pidä lapsista, koska jostakin syystä useimmat lapsettomat ja kaikki lapsia hankkineet raivostuvat ja loukkaantuvat siitä. Kaikki muu voidaan vielä hyväksyä makuasiana, mutta tätä ei. En löydä tähän mitään syytä, koska ei takuulla ole keneltäkään pois, että minä en lapsia hanki ja jätän muiden lapset ihan suosiolla rauhaan. Silti se, että joku ei osoita kiinnostusta toisten jälkikasvua kohtaan, katsotaan erinomaiseksi syyksi esimerkiksi kutsua tätä luonnevikaiseksi ja itsekkääksi. Lapsia kyllä tehdään ihan sataprosenttisesti itsekkäistä syystä: "haluan, että joku rakastaa minua ehdoitta", "on sitten vanhana edes joku", "olisi tosi mielenkiintoista katsoa, millainen siitä tulee" ja "minä niin rakastan lasten kanssa olemista" - yksikään ihminen ei takuulla edes sosialismin kukkeimpina päivinä ole tehnyt lasta pelkästään veronmaksajaksi ja yhteiskunnan ylläpitäjäksi, vaikka tämä onkin niistä tekosyistä aina se ensimmäinen ja isoin.

        On mielenkiintoista katsoa, kuinka ketju etenee. Sonta varmasti lentää ennen pitkää (kuten lapsiperheissä tapoihin kuuluukin), mutta minä aion edelleenkin olla oma itseni, siis se mukava, avulias ja fiksu tyyppi, joka olen tähänkin saakka ollut. :)

        Tämä oli kypsän ihmisen punnittua tekstiä. En muista kuulleeni yhdenkään äidin tai isän puhuneen aiheesta noin viisaasti.


      • Aikuisrakas ihminen
        Aikuisrakas ihminen kirjoitti:

        Kerropas, mikä sinua tuossa kirjoituksessa oikein harmittaa. Sekö, että sinulla on lapsia tai sinä haluat niitä, yhdistettynä siihen seikkaan, että minä en lapsista pidä? Onko tuikituntemattoman ihmisen ikioma mielipide sinulle niin tärkeä, että jos hänellä on erilainen maku kuin sinulla, sinun mielestäsi hän on "sekaisin"? Saako minun mielipiteeni sinut jotenkin häpeämään omaasi, vai mikä sinulla on kommenttisi motiivina? Alentaako lastesi arvoa sinun, kavereidesi ja naapuristosi mielestä se, että ne eivät silkalla olemassaolollaan aiheutakaan kaikissa ihmisissä ihastusta?

        Ihan omin sanoin sitten vain, mutta ehdottomasti perusteltuna. Vastaa ensin noihin kysymyksiin, niin keskustellaan sitten tarkemmin.

        Eipä tullut niitä perusteluja. Taitaa vielä miettiä.


      • ???
        täysin samaa mieltä kirjoitti:

        Tämä oli kypsän ihmisen punnittua tekstiä. En muista kuulleeni yhdenkään äidin tai isän puhuneen aiheesta noin viisaasti.

        on eri asia olla tekemättä lapsia kuin irrationaalisesti inhota kaikkia lapsia. Ei todellakaan tasapainoisen ihmisen ajatuksia. Perusteluina mm. ne ovat möllöttäviä ja avuttomia ... kissojen ja koirien pennut ovat möllöttäviä, avuttomia ja vieläpä sokeita syntyessään. Mut niitä hän ei inhoa?


      • ;)
        ,faa, kirjoitti:

        Kuka on päättänyt, että lapset olisivat elämän perusasioista?
        Yhteiskunnan normit! Annatko normien päättää sinunkin puolestasi?
        Sorrutko akraasiaan vai pysytkö vahvaluonteisena sankarinaisena!

        Luonto sen on päättänyt.


      • niin!
        18 kirjoitti:

        Yhtä itsekkäitä tässä kaikki ollaan. Ei niitä lapsiakaan mistään epäitsekkäistä syistä hankita, se on ihan yhtä itsekäs oma valinta kuin olla hankkimatta niitä. Tuota vain käytetään yhtenä painostuskeinona.

        eläimet eivät mieti näitä asioita lisääntyessään, vain ihmisen tietoisuus on tuonut näitä keinotekoisia pohdintoja asioiden oikeutuksesta. Jos pariskunta haluaa lapsen, on viettipohjainen halu lisääntyä täysin yhtä hyväksyttävä selitys kuin se että antaa järkeilynsä tuloksena lasten jäädä syntymättä.


      • vcxvfds
        niin! kirjoitti:

        eläimet eivät mieti näitä asioita lisääntyessään, vain ihmisen tietoisuus on tuonut näitä keinotekoisia pohdintoja asioiden oikeutuksesta. Jos pariskunta haluaa lapsen, on viettipohjainen halu lisääntyä täysin yhtä hyväksyttävä selitys kuin se että antaa järkeilynsä tuloksena lasten jäädä syntymättä.

        Miksi pohdinta ja eriin lopputulokseen päätyminen olisi jotenkin keinotekoisempaa kuin ensimmäinen halu?

        Ihmiset ovat asemassaan, koska kykenevät pohtimaan toisin kuin monet muut eläimet. Eli ei se kovin huono ominaisuus ole.


      • vcxvxcfds
        ;) kirjoitti:

        Luonto sen on päättänyt.

        Luonto ei päätä mitään. Asioita vain yksinkertaisesti tapahtuu ja tapahtumia voi parhaansa mukaan muokata.


      • vcxvxcfds
        ??? kirjoitti:

        on eri asia olla tekemättä lapsia kuin irrationaalisesti inhota kaikkia lapsia. Ei todellakaan tasapainoisen ihmisen ajatuksia. Perusteluina mm. ne ovat möllöttäviä ja avuttomia ... kissojen ja koirien pennut ovat möllöttäviä, avuttomia ja vieläpä sokeita syntyessään. Mut niitä hän ei inhoa?

        Lapsen inhoamiseen on todella monta syytä. Yksi syy on lapsen huono käytös ja toinen on lapsen tyhmyys.

        Kyllä jotkut ihmiset inhoavat koiria ja kissoja kaikissa tilanteissa.

        Itse en pidä lapsista, mutta saattaa niiden kanssa olla joskus mukava viettää hetki aikaa. Samoin on eläinten kanssa. En kuitenkaan halua viettää lasten enkä eläinten kanssa pidempään aikaa, koska silloin niitä täytyy alkaa kouluttamaan ja kestää niiden huonoja tapoja ym. En ole lainkaan kiinnostunut tutustumaan lapsen tai eläimen tähän puoleen.


      • !!!
        vcxvfds kirjoitti:

        Miksi pohdinta ja eriin lopputulokseen päätyminen olisi jotenkin keinotekoisempaa kuin ensimmäinen halu?

        Ihmiset ovat asemassaan, koska kykenevät pohtimaan toisin kuin monet muut eläimet. Eli ei se kovin huono ominaisuus ole.

        asiat voivat johtaa karmivaan suuntaan jos vaistot syrjäytetään pelkän "pohdinnan" tieltä, vrt. Breivikin ratkaisu.
        Toinen huono tapa on selittää omat irrationaaliset pelot järkeilyn lopputuloksina, eli mihinkään perustumaton lapsipelko selitetään vapaavalintaisena päätöksenä jättää lapset tekemättä.


      • :D
        vcxvxcfds kirjoitti:

        Luonto ei päätä mitään. Asioita vain yksinkertaisesti tapahtuu ja tapahtumia voi parhaansa mukaan muokata.

        jos luonto ei päätä niin ei sitten ihminenkään koska ihminen on osa luontoa ;)
        Evoluutio on näkyvin luonnon päätöksistä, epäonnistuneet kokeilut tulevat karsiutumaan pois.


      • :D
        vcxvxcfds kirjoitti:

        Lapsen inhoamiseen on todella monta syytä. Yksi syy on lapsen huono käytös ja toinen on lapsen tyhmyys.

        Kyllä jotkut ihmiset inhoavat koiria ja kissoja kaikissa tilanteissa.

        Itse en pidä lapsista, mutta saattaa niiden kanssa olla joskus mukava viettää hetki aikaa. Samoin on eläinten kanssa. En kuitenkaan halua viettää lasten enkä eläinten kanssa pidempään aikaa, koska silloin niitä täytyy alkaa kouluttamaan ja kestää niiden huonoja tapoja ym. En ole lainkaan kiinnostunut tutustumaan lapsen tai eläimen tähän puoleen.

        lisää järjettömiä syitä ... lapsen käytös lienee peräisin ympäristöstä jossa hän on kasvanut. Kuinka älykkäitä kissat ovat? Kymmenvuotiainakin ne epäonnistuvat kahden palan palapelissä ...
        Sinua kiinnostaa vain parhaat palat ja epämukavuuden alkaessa laitat kaiken takaisin hyllyyn odottamaan seuraavaa kertaa.
        Jätätkö sinä elinkumppanisikin aina kun vähän menee sukset ristiin?


      • lollo-mia
        15 kirjoitti:

        Maailma on pullollaan adoptoitavia lapsia, mutta lisää pitää vaan tehdä.

        Ne tekee lapsia jotka haluavat geeniensä jatkuvan, joten te lasten vihaajat, hyvä että teidän lapsilakko on ikuinen.


      • vcxvxfdsfs
        :D kirjoitti:

        lisää järjettömiä syitä ... lapsen käytös lienee peräisin ympäristöstä jossa hän on kasvanut. Kuinka älykkäitä kissat ovat? Kymmenvuotiainakin ne epäonnistuvat kahden palan palapelissä ...
        Sinua kiinnostaa vain parhaat palat ja epämukavuuden alkaessa laitat kaiken takaisin hyllyyn odottamaan seuraavaa kertaa.
        Jätätkö sinä elinkumppanisikin aina kun vähän menee sukset ristiin?

        Lapsi käyttäytyy lapsellisesti ympäristöstään riippumatta ja laukoo "totuuksia" ihmisten tunteista välittämättä. Ei nuo järjettömiä syistä ole jos ne kykenee ymmärtämään.

        Järkevän kumppanin kanssa pystyy keskustelemaan ongelmista, lapsen kanssa ei juurikaan voi.


      • vcxvxfds
        :D kirjoitti:

        jos luonto ei päätä niin ei sitten ihminenkään koska ihminen on osa luontoa ;)
        Evoluutio on näkyvin luonnon päätöksistä, epäonnistuneet kokeilut tulevat karsiutumaan pois.

        Ymmärrätköhän sinä sanan "luonto" merkityksen? Se ei ole mikään olento, joka tekee päätöksiä.


      • vcxvfds
        !!! kirjoitti:

        asiat voivat johtaa karmivaan suuntaan jos vaistot syrjäytetään pelkän "pohdinnan" tieltä, vrt. Breivikin ratkaisu.
        Toinen huono tapa on selittää omat irrationaaliset pelot järkeilyn lopputuloksina, eli mihinkään perustumaton lapsipelko selitetään vapaavalintaisena päätöksenä jättää lapset tekemättä.

        Eiköhän Breivikin pohdinnat olleet aika kaukana järkevästä ajattelusta ja ihmiset herättivät hänessä tunteita, jotka eivät olleet normaaleja. Tunteitaan hän seurasi eikä järkeä.

        Mitkä irrationaaliset pelot? Onko tässä ketjussa joku ilmoittanut pelkäävänsä lapsia?


      • slkeoifeskel
        vcxvfds kirjoitti:

        Eiköhän Breivikin pohdinnat olleet aika kaukana järkevästä ajattelusta ja ihmiset herättivät hänessä tunteita, jotka eivät olleet normaaleja. Tunteitaan hän seurasi eikä järkeä.

        Mitkä irrationaaliset pelot? Onko tässä ketjussa joku ilmoittanut pelkäävänsä lapsia?

        kyllä, avausviestissä kirjoitettiin että vauvat kyttäävät. Vauvat eivät kyttää.


      • :D
        vcxvxfds kirjoitti:

        Ymmärrätköhän sinä sanan "luonto" merkityksen? Se ei ole mikään olento, joka tekee päätöksiä.

        arvasin että ymmärrät päätöksenteon liian suppeasti.
        Kuinka monta kättä sinulla on? Entä kuinka monta päätä? Oletko itse määritellyt nämä lukumäärät? No et tietenkään, mut kuka sitten? --> Luonto
        Luonto on karsinut kaksipäiset ja kolmikätiset variaatiot aikoinaan pois joten se on päättänyt meidänkin puolestamme!


      • :)
        vcxvxfdsfs kirjoitti:

        Lapsi käyttäytyy lapsellisesti ympäristöstään riippumatta ja laukoo "totuuksia" ihmisten tunteista välittämättä. Ei nuo järjettömiä syistä ole jos ne kykenee ymmärtämään.

        Järkevän kumppanin kanssa pystyy keskustelemaan ongelmista, lapsen kanssa ei juurikaan voi.

        oli kyse huonosta käytöksestä, ei tavallisesta lapsen käytöksestä. Lapsihan käyttäytyy aivan eri tavoin riippuen kasvatuksesta. Rankaiset siis lasta siitä että hänellä on ollut huono tuuri vanhempien suhteen.
        Kenellekään järkevälle aikuiselle ei tule yllätyksenä se että lapset puhuvat mitä mieleen juolahtaa. Se on osa puhetaidon harjoittelua, kehittyessään lapsi oivaltaa mitä asioita kannattaa jättää sanomatta. Oloni on nyt hieman hölmö kun joudun tällaisia perusasioita aikuiselle opastamaan.

        Ja tuo jälkimmäinen lauseesi paljastaa että sinulla on todellakin suuria vaikeuksia ...
        yrität soveltaa lapsiin aikuisten attribuutteja ja inhoat niitä koska ne suureksi yllätykseksi eivät osaakaan toimia aikuismaisesti?


      • vcvxcfds
        :) kirjoitti:

        oli kyse huonosta käytöksestä, ei tavallisesta lapsen käytöksestä. Lapsihan käyttäytyy aivan eri tavoin riippuen kasvatuksesta. Rankaiset siis lasta siitä että hänellä on ollut huono tuuri vanhempien suhteen.
        Kenellekään järkevälle aikuiselle ei tule yllätyksenä se että lapset puhuvat mitä mieleen juolahtaa. Se on osa puhetaidon harjoittelua, kehittyessään lapsi oivaltaa mitä asioita kannattaa jättää sanomatta. Oloni on nyt hieman hölmö kun joudun tällaisia perusasioita aikuiselle opastamaan.

        Ja tuo jälkimmäinen lauseesi paljastaa että sinulla on todellakin suuria vaikeuksia ...
        yrität soveltaa lapsiin aikuisten attribuutteja ja inhoat niitä koska ne suureksi yllätykseksi eivät osaakaan toimia aikuismaisesti?

        En minä rankaiset ketään yhtään mistään vaan kerron, että miksi en pidä lapsista. Lapsen tavallinen käytös on minusta huonoa käytöstä, vaikka ymmärrän täysin, että ei lapsi pysty yhtä kypsään käytökseen kuin aikuinen.

        "Ja tuo jälkimmäinen lauseesi paljastaa että sinulla on todellakin suuria vaikeuksia ...
        yrität soveltaa lapsiin aikuisten attribuutteja ja inhoat niitä koska ne suureksi yllätykseksi eivät osaakaan toimia aikuismaisesti? "

        Jos tässä jollain on suuria vaikeuksia niin sinulla viestieni ymmärtämisen kanssa. Lapsen ei tarvitse osata eivätkä he voi osata käyttäytyä aikuismaisesti. Lopputulos on ainoa asia, jolla on tässä tapauksessa merkitystä.


      • vcxvxcfds
        :D kirjoitti:

        arvasin että ymmärrät päätöksenteon liian suppeasti.
        Kuinka monta kättä sinulla on? Entä kuinka monta päätä? Oletko itse määritellyt nämä lukumäärät? No et tietenkään, mut kuka sitten? --> Luonto
        Luonto on karsinut kaksipäiset ja kolmikätiset variaatiot aikoinaan pois joten se on päättänyt meidänkin puolestamme!

        Luonto ei edelleenkään ole mikään päätöksiä tekevä olento. Ihmisten käsien lukumäärä on sattuman ja evoluution yhteisvaikutus, ei kenenkään tai minkään päätös.


      • huutelenhuvikseni
        Aikuisrakas ihminen kirjoitti:

        Yleisin vastaus tuohon mielipiteeseen on tietysti se, että kyllä sinä sitä sitten rakastat, kun olet sen tehnyt. Ja kun tuohon sitten sanoo, että mitäpäs sitten tehtäisiin, jollen rakastaisikaan, sanotaan vain tietäväisesti virnuillen, että kyllä sinä sitä sitten rakastat. Tosi hämärää logiikkaa, varsinkin, kun on olemassa miljoonittain vanhempia, jotka aivan selvästi eivät vähääkään välitä jälkeläisistään.

        Olet ilmaissut itseäsi tosi provosoivaan sävyyn ja saat siksi lokaa niskaasi vielä isolla kauhalla, mutta minä olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä. Sukuni on oikein lapsirakasta porukkaa, mutta minä olen pienestä pitäen tuntenut koko äitiysasian itselleni aivan vieraaksi. Biologinen kello kai jäi asentamatta minuun, kun ei ole tikitystä kuulunut vieläkään, yli neljäänkymmeneen vuoteen.

        Mielipiteesi lasten tavasta tuijottaa ihmisiä kaupassa on aika hauska. Minua on kummastuttanut sama asia: kun rattaissa oleva kuolanaama alkaa möllöttää vieraan ihmisen suuntaan, kohta siellä rattaiden kahvoissa oleva ihminen alkaa vilkuilla ylpeän näköisesti, että eikös niitä hymyjä ja kehuja ala irrota. On kai se lapsen vanhemmille iso asia, että napero on oppinut kohdistamaan katseensa, mutta en minä siitä osaa innostua, kuten en muistakaan aika automaattisista kehitysaskelista. En minä innostu siitäkään, että naapurin viisikymppinen Reiska osaa avata olutpullon hampaillaan ja pissiä niin, että koko kortteli kuulee. Lapset ovat vain aikuisia, jotka eivät vielä ole ihan valmiita, ei sen kummempaa.

        Palavasta talosta luullakseni pelastaisin kaikki ne, jotka voisin pelastaa, aivan rotuun, ikään ja lajiin katsomatta. Aika harva meistä kuitenkaan voi sanoa, mitä oikeasti tekisi katastrofitilanteessa, joten asiasta on turha ruveta ainakaan riitelemään. Keskustella tietysti voi. Aika iso osa ihmisistä muuten ei pelastaisi mitään muuta kuin oman nahkansa ja jäisi sitten pällistelemään turvavälin päästä ja hoputtelemaan muita, joten teoriasta tässä tosiaan on kyse.

        Sitten ihan omakohtaiset tuntemukset lapsista. Jos minulle työnnetään lapsi syliin, työnnän sen heti takaisin. Inhoan ähkiviä ja haisevia möykkyjä, jotka eivät hallitse liikkeitään ollenkaan. Pariviikkoisen lapsen rääkyminen (jota kuulee hämmästyttävän usein liiketiloissa) ei herätä minussa mitään muita vaistoja kuin sen, että haluan etsiä käsiini lapsen vanhemmat vaihtaa muutaman sanan flunssaviruksista ja vedosta. Inhoan lasten puhetta, josta ei saa millään selvää mutta jota käytetään muun muassa mainoksissa puffaamassa kaikkea mahdollista kastikkeista autoihin. Jos joskus sitten saakin puheesta selvää, huomaa kyllä, että eipä oikeastaan olisi tarvinnut.

        Eläinten pennut ja poikaset ovat kivoja. Paitsi apinanpoikaset, jotka inhottavat minua ihan yhtä paljon kuin ihmisenpoikasetkin; kumpikin sortti on ihan samanlaisia sätkiviä möllöttäjiä.

        En puhu ihmisille siitä, etten pidä lapsista, koska jostakin syystä useimmat lapsettomat ja kaikki lapsia hankkineet raivostuvat ja loukkaantuvat siitä. Kaikki muu voidaan vielä hyväksyä makuasiana, mutta tätä ei. En löydä tähän mitään syytä, koska ei takuulla ole keneltäkään pois, että minä en lapsia hanki ja jätän muiden lapset ihan suosiolla rauhaan. Silti se, että joku ei osoita kiinnostusta toisten jälkikasvua kohtaan, katsotaan erinomaiseksi syyksi esimerkiksi kutsua tätä luonnevikaiseksi ja itsekkääksi. Lapsia kyllä tehdään ihan sataprosenttisesti itsekkäistä syystä: "haluan, että joku rakastaa minua ehdoitta", "on sitten vanhana edes joku", "olisi tosi mielenkiintoista katsoa, millainen siitä tulee" ja "minä niin rakastan lasten kanssa olemista" - yksikään ihminen ei takuulla edes sosialismin kukkeimpina päivinä ole tehnyt lasta pelkästään veronmaksajaksi ja yhteiskunnan ylläpitäjäksi, vaikka tämä onkin niistä tekosyistä aina se ensimmäinen ja isoin.

        On mielenkiintoista katsoa, kuinka ketju etenee. Sonta varmasti lentää ennen pitkää (kuten lapsiperheissä tapoihin kuuluukin), mutta minä aion edelleenkin olla oma itseni, siis se mukava, avulias ja fiksu tyyppi, joka olen tähänkin saakka ollut. :)

        Nauroin. Ja samaistuin.


      • huutelenhuvikseni
        slkeoifeskel kirjoitti:

        kyllä, avausviestissä kirjoitettiin että vauvat kyttäävät. Vauvat eivät kyttää.

        vauvat kyttäävät.


    • ameeba8

      tuo loppukirjoitus.

      Itselläni oli joskus suhteellisen myönteinen kuva lapsista vain, koska yleisesti naisten rooli on pitää lapsista.
      Myöhemmin olenkin sitten heräillyt ja avannut silmäni, sekä huomannut itsestäni etten pidä mistään mikä liittyy lapsiin. Päin vastoin koen jopa jollain tapaa inhoa lapsia kohtaan ja inhoa sukupuoleeni kohdistuvia odotuksia kohtaan.

      • ;)

        heräilyn ja silmien avaamisen voisi myös korvata sanalla "vinksahtaminen" asian kuitenkaan muuttumatta ;)


    • Pysy kaukana.

      Se on sun ongelmas. Ei vois vähempää kiinnostaa.

    • Muista

      Vai kyttää vauvat sua. Mee hoitoon. Mitä täällä ruikutat.
      Parempi onkin, ettet hanki ikinä lapsia.
      Muista ehkäisy.

      • kyllästynyt lapsiin

        muistan ehkäisyn. Ja sterilisaatioon menen heti kun täytän sen 30v. Ja lapset kyttäävät lähestulkoon aina kaupassa. Istua pönöttävät kärryissä ja kun menee ohi tuijottavat. Jotkut ihmiset vielä hymyilevät lapsille, että voi kuinka suloisia. Hyi.
        Ja ruikutan täällä sitä, että kaikkien naisten odotetaan hankkivan lapsia ja rakastavan niitä yli kaiken. On melkeinpä mahdotonta, että olemassa olisi nainen, joka ei pidäkään lapsista eikä niitä halua. Se on vain jokin hetkellinen mielenhäiriö tai sitten kyseinen nainen on mieleltään aivan sekaisin ja pitäisi lähettää hoitoon.

        Ja nyt voi tulla jotain "et tiedä mitä menetät" "lapset ovat elämän suola ja sokeri!"-juttua. Tiedän tasantarkkaan mitä "menetän". En yhtikäs mitään. Minun elämääni lapset eivät ole koskaan kuuluneet eivätkä koskaan tule kuulumaankaan. Minun elämäni suola ja sokeri ovat eläimet ja rauhasta nauttiminen.


      • Meliini .
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        muistan ehkäisyn. Ja sterilisaatioon menen heti kun täytän sen 30v. Ja lapset kyttäävät lähestulkoon aina kaupassa. Istua pönöttävät kärryissä ja kun menee ohi tuijottavat. Jotkut ihmiset vielä hymyilevät lapsille, että voi kuinka suloisia. Hyi.
        Ja ruikutan täällä sitä, että kaikkien naisten odotetaan hankkivan lapsia ja rakastavan niitä yli kaiken. On melkeinpä mahdotonta, että olemassa olisi nainen, joka ei pidäkään lapsista eikä niitä halua. Se on vain jokin hetkellinen mielenhäiriö tai sitten kyseinen nainen on mieleltään aivan sekaisin ja pitäisi lähettää hoitoon.

        Ja nyt voi tulla jotain "et tiedä mitä menetät" "lapset ovat elämän suola ja sokeri!"-juttua. Tiedän tasantarkkaan mitä "menetän". En yhtikäs mitään. Minun elämääni lapset eivät ole koskaan kuuluneet eivätkä koskaan tule kuulumaankaan. Minun elämäni suola ja sokeri ovat eläimet ja rauhasta nauttiminen.

        Olen aivan 100 % samaa mieltä kanssasi. Lapset ovat ärsyttäviä... Eniten inhoan sitä, kun naiset lässyttävät parkuville kakaroille vaunuissa että "Oi oi oi kuka on niiiiin söpö, ui ui ui..."

        Härregud...


      • 4 rf
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        muistan ehkäisyn. Ja sterilisaatioon menen heti kun täytän sen 30v. Ja lapset kyttäävät lähestulkoon aina kaupassa. Istua pönöttävät kärryissä ja kun menee ohi tuijottavat. Jotkut ihmiset vielä hymyilevät lapsille, että voi kuinka suloisia. Hyi.
        Ja ruikutan täällä sitä, että kaikkien naisten odotetaan hankkivan lapsia ja rakastavan niitä yli kaiken. On melkeinpä mahdotonta, että olemassa olisi nainen, joka ei pidäkään lapsista eikä niitä halua. Se on vain jokin hetkellinen mielenhäiriö tai sitten kyseinen nainen on mieleltään aivan sekaisin ja pitäisi lähettää hoitoon.

        Ja nyt voi tulla jotain "et tiedä mitä menetät" "lapset ovat elämän suola ja sokeri!"-juttua. Tiedän tasantarkkaan mitä "menetän". En yhtikäs mitään. Minun elämääni lapset eivät ole koskaan kuuluneet eivätkä koskaan tule kuulumaankaan. Minun elämäni suola ja sokeri ovat eläimet ja rauhasta nauttiminen.

        Muuten ihan sama mitä sönkötät, mutta et todellakaan TIEDÄ mitä menetät, koska sinulla ei lastaole ollut.


      • lapseton ikuisesti
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        muistan ehkäisyn. Ja sterilisaatioon menen heti kun täytän sen 30v. Ja lapset kyttäävät lähestulkoon aina kaupassa. Istua pönöttävät kärryissä ja kun menee ohi tuijottavat. Jotkut ihmiset vielä hymyilevät lapsille, että voi kuinka suloisia. Hyi.
        Ja ruikutan täällä sitä, että kaikkien naisten odotetaan hankkivan lapsia ja rakastavan niitä yli kaiken. On melkeinpä mahdotonta, että olemassa olisi nainen, joka ei pidäkään lapsista eikä niitä halua. Se on vain jokin hetkellinen mielenhäiriö tai sitten kyseinen nainen on mieleltään aivan sekaisin ja pitäisi lähettää hoitoon.

        Ja nyt voi tulla jotain "et tiedä mitä menetät" "lapset ovat elämän suola ja sokeri!"-juttua. Tiedän tasantarkkaan mitä "menetän". En yhtikäs mitään. Minun elämääni lapset eivät ole koskaan kuuluneet eivätkä koskaan tule kuulumaankaan. Minun elämäni suola ja sokeri ovat eläimet ja rauhasta nauttiminen.

        tässä on ajatukseni joku toinen kirjoittanut sanasta sanaan juuri niinkuin ajattelen itsekin tuosta asiasta!!! komppaan täysin!!! :)


      • MT-hoitaja
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        muistan ehkäisyn. Ja sterilisaatioon menen heti kun täytän sen 30v. Ja lapset kyttäävät lähestulkoon aina kaupassa. Istua pönöttävät kärryissä ja kun menee ohi tuijottavat. Jotkut ihmiset vielä hymyilevät lapsille, että voi kuinka suloisia. Hyi.
        Ja ruikutan täällä sitä, että kaikkien naisten odotetaan hankkivan lapsia ja rakastavan niitä yli kaiken. On melkeinpä mahdotonta, että olemassa olisi nainen, joka ei pidäkään lapsista eikä niitä halua. Se on vain jokin hetkellinen mielenhäiriö tai sitten kyseinen nainen on mieleltään aivan sekaisin ja pitäisi lähettää hoitoon.

        Ja nyt voi tulla jotain "et tiedä mitä menetät" "lapset ovat elämän suola ja sokeri!"-juttua. Tiedän tasantarkkaan mitä "menetän". En yhtikäs mitään. Minun elämääni lapset eivät ole koskaan kuuluneet eivätkä koskaan tule kuulumaankaan. Minun elämäni suola ja sokeri ovat eläimet ja rauhasta nauttiminen.

        koskaan suljetulla osastolla?


      • lapseton ikuisesti
        MT-hoitaja kirjoitti:

        koskaan suljetulla osastolla?

        miksi olisin???

        oon mäki hoitaja ammatiltani... entäs sitten??


      • MT-hoitaja
        lapseton ikuisesti kirjoitti:

        miksi olisin???

        oon mäki hoitaja ammatiltani... entäs sitten??

        äärimmäisen huono ja kalsea hoitaja potilaille. :((


      • :(
        MT-hoitaja kirjoitti:

        äärimmäisen huono ja kalsea hoitaja potilaille. :((

        jos potilas möllöttää ja on avuton niin turha odottaa apua tuolta hoitajalta :(
        se auttaa vain terveitä aikuisia potilaita


      • Kelly, B
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        muistan ehkäisyn. Ja sterilisaatioon menen heti kun täytän sen 30v. Ja lapset kyttäävät lähestulkoon aina kaupassa. Istua pönöttävät kärryissä ja kun menee ohi tuijottavat. Jotkut ihmiset vielä hymyilevät lapsille, että voi kuinka suloisia. Hyi.
        Ja ruikutan täällä sitä, että kaikkien naisten odotetaan hankkivan lapsia ja rakastavan niitä yli kaiken. On melkeinpä mahdotonta, että olemassa olisi nainen, joka ei pidäkään lapsista eikä niitä halua. Se on vain jokin hetkellinen mielenhäiriö tai sitten kyseinen nainen on mieleltään aivan sekaisin ja pitäisi lähettää hoitoon.

        Ja nyt voi tulla jotain "et tiedä mitä menetät" "lapset ovat elämän suola ja sokeri!"-juttua. Tiedän tasantarkkaan mitä "menetän". En yhtikäs mitään. Minun elämääni lapset eivät ole koskaan kuuluneet eivätkä koskaan tule kuulumaankaan. Minun elämäni suola ja sokeri ovat eläimet ja rauhasta nauttiminen.

        Oikein pahaa tekee lukea kun pieniä vauvoja haukutaan kyttääjiksi ja tyhmiksi, ihmistaimet kasvavat koko ajan ja viisastuvat ja oppivat uutta joka päivä. Ja ihan on oma asiasi jos et aio hankkia lapsia, mitä huutelet täällä lapsista kuin ne olisivat jotain esineitä. Mikään ei ole suloisempi kuin pieni vauva, joka on saanut minun ja rakkaani geenit ja on ihan oma yksilönsä. Ja sitten saa lukea että vauvat kyttää, iästäsi huolimatta olet murrosikäisen tasolla, ja toinen sanoi pieniä vauvoja kuolaajiksi, kun ne kehittyvät ja saavat hampaita niin se on ihan normaali juttu, mutta sinä jos saat vaikka aivoveren vuodon ja alat kuolaamaan niin saako sanoa että inhottava kuolaaja. Äsch ruveta kirjoittelemaan tuollaisille joilta puuttuu jotain, ja ovat luonnon vastaisia.


      • vcvxcfdsfsd
        Kelly, B kirjoitti:

        Oikein pahaa tekee lukea kun pieniä vauvoja haukutaan kyttääjiksi ja tyhmiksi, ihmistaimet kasvavat koko ajan ja viisastuvat ja oppivat uutta joka päivä. Ja ihan on oma asiasi jos et aio hankkia lapsia, mitä huutelet täällä lapsista kuin ne olisivat jotain esineitä. Mikään ei ole suloisempi kuin pieni vauva, joka on saanut minun ja rakkaani geenit ja on ihan oma yksilönsä. Ja sitten saa lukea että vauvat kyttää, iästäsi huolimatta olet murrosikäisen tasolla, ja toinen sanoi pieniä vauvoja kuolaajiksi, kun ne kehittyvät ja saavat hampaita niin se on ihan normaali juttu, mutta sinä jos saat vaikka aivoveren vuodon ja alat kuolaamaan niin saako sanoa että inhottava kuolaaja. Äsch ruveta kirjoittelemaan tuollaisille joilta puuttuu jotain, ja ovat luonnon vastaisia.

        Ei sillä ole mitään merkitystä, että miksi lapsi on ärsyttävä. Jos lapsi ärsyttää enemmän kuin viihdyttää, ei sen kanssa halua viettää aikaa.

        "Mikään ei ole suloisempi kuin pieni vauva, joka on saanut minun ja rakkaani geenit ja on ihan oma yksilönsä."

        Etkö vieläkään ymmärrä, että kaikki eivät ole tätä mieltä?


      • !!!
        vcvxcfdsfsd kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä, että miksi lapsi on ärsyttävä. Jos lapsi ärsyttää enemmän kuin viihdyttää, ei sen kanssa halua viettää aikaa.

        "Mikään ei ole suloisempi kuin pieni vauva, joka on saanut minun ja rakkaani geenit ja on ihan oma yksilönsä."

        Etkö vieläkään ymmärrä, että kaikki eivät ole tätä mieltä?

        no nyt alkaa solmu aueta - sun mielestä lasten pitäisi viihdyttää aikuisia?


      • vcxvfds
        !!! kirjoitti:

        no nyt alkaa solmu aueta - sun mielestä lasten pitäisi viihdyttää aikuisia?

        Ei, vaan kenenkään ei tarvitse olla epäviihtyisässä seurassa. Etkö vieläkään ymmärrä?

        Taidat olla vain surkea provo tai mielenvikainen.


      • huutelenhuvikseni
        Kelly, B kirjoitti:

        Oikein pahaa tekee lukea kun pieniä vauvoja haukutaan kyttääjiksi ja tyhmiksi, ihmistaimet kasvavat koko ajan ja viisastuvat ja oppivat uutta joka päivä. Ja ihan on oma asiasi jos et aio hankkia lapsia, mitä huutelet täällä lapsista kuin ne olisivat jotain esineitä. Mikään ei ole suloisempi kuin pieni vauva, joka on saanut minun ja rakkaani geenit ja on ihan oma yksilönsä. Ja sitten saa lukea että vauvat kyttää, iästäsi huolimatta olet murrosikäisen tasolla, ja toinen sanoi pieniä vauvoja kuolaajiksi, kun ne kehittyvät ja saavat hampaita niin se on ihan normaali juttu, mutta sinä jos saat vaikka aivoveren vuodon ja alat kuolaamaan niin saako sanoa että inhottava kuolaaja. Äsch ruveta kirjoittelemaan tuollaisille joilta puuttuu jotain, ja ovat luonnon vastaisia.

        oikeastaan vaikka sanoin komppaavani keskustelun aloittajaa, tämä vastaus on hyvä :) Hyvä keskustelu!


    • 24

      Mikä ihmeen vela? En minäkään halua lapsia, en halua myöskään kissoja, tai vaikka apinoita, mutta en minä niitä silti inhoa.

      "Miksi lapset ovat naisten kohdalla jokin ihmeellinen mittari, että ilman lasta et voi olla "oikea nainen"? Miksi ihmeessä vapaaehtoinen lapsettomuus on niin tabu-juttu?"

      En oikeasti ole kokenut tuollaista, olen päälle 40 ja asun Helsingissä. Minulla on monta lapsetonta ystävää. Ehkä tuo silti jonkinlainen tabu on, ei ainakaan minulle tule mieleen että lapsettomuudesta keskusteltaisiin ikinä positiivisena vaihtoehtona, vaan se nähdään ongelmana, mikä se tietysti joillekin onkin.

      • 5+17

        Helsingissä asuu sen verran ihmisiä, että siihen mahtuu jo muutama täysjärkinenkin.


      • vela itsekin...

        vela=vapaaehtoisesti lapseton


      • 20
        vela itsekin... kirjoitti:

        vela=vapaaehtoisesti lapseton

        Minäkin siis olen vela. Kerran terassilla erä nainen tuli samaan pöytään ja jutteli siinä niitä näitä ja kysyi sitten että onko minulla lapsia. Sanoin että eipä ole. Hän sitten kysymään, että mitä minä täällä (terassilla kaljaa juomassa) sitten teen.

        Veti kyllä sanattomaksi.


      • järki käteen
        vela itsekin... kirjoitti:

        vela=vapaaehtoisesti lapseton

        jos nainen inhoaa lapsia irrationaalisesti, ei hän tee valintaansa vapaaehtoisesti vaan on mielenterveyden häiriönsä vanki ja toimii sen ehdoilla.


      • vcxvfds
        järki käteen kirjoitti:

        jos nainen inhoaa lapsia irrationaalisesti, ei hän tee valintaansa vapaaehtoisesti vaan on mielenterveyden häiriönsä vanki ja toimii sen ehdoilla.

        Kuka inhoaa lapsia irrationaalisesti? Lapsen inhoamiseen on todella monta syytä.


      • vndseofslk
        vcxvfds kirjoitti:

        Kuka inhoaa lapsia irrationaalisesti? Lapsen inhoamiseen on todella monta syytä.

        sellainen joka inhoaa lasta siitä syystä ettei se osaa vielä mitään, ja itkee kun sillä on hätä.


    • 2 lapsen isä

      kieroutunut psyyke.

      • kyllästynyt lapsiin

        Miksi minulla on kieroutunut psyyke? Toiset pitää juustosta, toiset ei. Toiset pitää eläimistä, toiset ei. Toiset pitää lapsista, toiset ei. Ei siihen sen kummempaa kieroutuneisuutta tarvita.


      • 2 lapsen isä
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        Miksi minulla on kieroutunut psyyke? Toiset pitää juustosta, toiset ei. Toiset pitää eläimistä, toiset ei. Toiset pitää lapsista, toiset ei. Ei siihen sen kummempaa kieroutuneisuutta tarvita.

        häiriintynyt ihminen.


      • kyllästynyt lapsiin
        2 lapsen isä kirjoitti:

        häiriintynyt ihminen.

        Ammattini vuoksi olen psykologisissa testeissä kyllä käynyt ja terveeksi minut on todettu, että joudun valitettavasti romuttamaan pilvilinnasi. Seuraavaksi yrität varmaankin vetää esiin teorian, että olisin vajaaälyinen, mutta senkin kuvitelmasi joudun romuttamaan, sillä ÄO:ni on 135.

        Juuri tätä tarkoitan, että lapsi-inho ja vapaaehtoinen lapsettomuus ovat tabu-juttuja. Niistä ei saa puhua. Jos puhuu ja jos sellainen nainen on, on häiriintynyt, päästään vialla oleva ihminen. Millään muotoa en pysty ymmärtämään, miten se ettei pidä jostakin, tekee ihmisestä häiriintyneen. Pikemminkin mietin lähinnä sitä, miten ahdasmielinen ihminen sinä olet, kun ilman perusteita ja minua tuntematta alat haukkumaan minua häiriintyneeksi ja kieroutuneeksi ihmiseksi.

        Sen olen myös huomannut, että useimmiten näitä syytöksiä laukovat nimenomaan lapsia saaneet ihmiset. Vievätkö lapset ajattelukyvyn kokonaan ihmisiltä pois? En vain pysty käsittämään sitä, että miten ihminen on häiriintynyt ja itsekäs sen takia, ettei pidä lapsista? Herranen aika, lapset ovat tosiaankin yliarvostettuja tai sitten suurin osa ihmisistä on vain ahdasmielisiä ja ajattelemattomia. Minä aion silti seistä mielipiteeni takana, enkä ole koskaan enkä aio tulevaisuudessakaan hävetä sitä, että en pidä lapsista enkä niitä hanki.


      • 2 lapsen isä
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        Ammattini vuoksi olen psykologisissa testeissä kyllä käynyt ja terveeksi minut on todettu, että joudun valitettavasti romuttamaan pilvilinnasi. Seuraavaksi yrität varmaankin vetää esiin teorian, että olisin vajaaälyinen, mutta senkin kuvitelmasi joudun romuttamaan, sillä ÄO:ni on 135.

        Juuri tätä tarkoitan, että lapsi-inho ja vapaaehtoinen lapsettomuus ovat tabu-juttuja. Niistä ei saa puhua. Jos puhuu ja jos sellainen nainen on, on häiriintynyt, päästään vialla oleva ihminen. Millään muotoa en pysty ymmärtämään, miten se ettei pidä jostakin, tekee ihmisestä häiriintyneen. Pikemminkin mietin lähinnä sitä, miten ahdasmielinen ihminen sinä olet, kun ilman perusteita ja minua tuntematta alat haukkumaan minua häiriintyneeksi ja kieroutuneeksi ihmiseksi.

        Sen olen myös huomannut, että useimmiten näitä syytöksiä laukovat nimenomaan lapsia saaneet ihmiset. Vievätkö lapset ajattelukyvyn kokonaan ihmisiltä pois? En vain pysty käsittämään sitä, että miten ihminen on häiriintynyt ja itsekäs sen takia, ettei pidä lapsista? Herranen aika, lapset ovat tosiaankin yliarvostettuja tai sitten suurin osa ihmisistä on vain ahdasmielisiä ja ajattelemattomia. Minä aion silti seistä mielipiteeni takana, enkä ole koskaan enkä aio tulevaisuudessakaan hävetä sitä, että en pidä lapsista enkä niitä hanki.

        Avauksesi oli "inhoan lapsia".

        Keskustelun myötä ja kun sinun osoitettiin olevan henkisesti häiriintynyt ihminen olet muuttanut ilmaisuksi "en pidä lapsista".

        Lapsia inhoavan henkilön psyykkinen tila on epätasapainossa.


      • kyllästynyt lapsiin
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Avauksesi oli "inhoan lapsia".

        Keskustelun myötä ja kun sinun osoitettiin olevan henkisesti häiriintynyt ihminen olet muuttanut ilmaisuksi "en pidä lapsista".

        Lapsia inhoavan henkilön psyykkinen tila on epätasapainossa.

        psykologi kun noin varma olet mieleni epätasapainosta? Pahoittelen sitä, ettei sanavalintani ole ollut sinulle mieluinen. Suomen kielessä on paljon vastineita sanoille "en pidä". Pahoittelen siis laajaa sanavarastoani.

        Taidan olla sitten todella sekaisin, koska inhoan paljonkin asioita mm. juurikin lapsia :) Lapset eivät saa minua hyvälle mielelle, en koe mitään hoivaviettiä niitä kohtaan, lasten huutaminen tekee minut hulluksi, minua ei kiinnosta pätkän vertaa leikkiä niiden kanssa tai tehdä mitään ylipäätään niiden kanssa. Minua ei kiinnosta hymyille niille eikä minua kiinnosta toisten lasten kuvat tai vauvajutut. Mitä tämä sitten on? Piilevää äidinrakkautta? Nauran viesteillesi pitkään ja hartaasti.


      • 2 lapsen isä
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        psykologi kun noin varma olet mieleni epätasapainosta? Pahoittelen sitä, ettei sanavalintani ole ollut sinulle mieluinen. Suomen kielessä on paljon vastineita sanoille "en pidä". Pahoittelen siis laajaa sanavarastoani.

        Taidan olla sitten todella sekaisin, koska inhoan paljonkin asioita mm. juurikin lapsia :) Lapset eivät saa minua hyvälle mielelle, en koe mitään hoivaviettiä niitä kohtaan, lasten huutaminen tekee minut hulluksi, minua ei kiinnosta pätkän vertaa leikkiä niiden kanssa tai tehdä mitään ylipäätään niiden kanssa. Minua ei kiinnosta hymyille niille eikä minua kiinnosta toisten lasten kuvat tai vauvajutut. Mitä tämä sitten on? Piilevää äidinrakkautta? Nauran viesteillesi pitkään ja hartaasti.

        vahvistaa aiempaa käsitystäni sinusta.


      • kyllästynyt lapsiin
        2 lapsen isä kirjoitti:

        vahvistaa aiempaa käsitystäni sinusta.

        mennä vaan. En jaksa sen enempää tyhmän ihmisen kanssa tapella :) Kai ne lapset sitten tosiaan tyhmentää ihmistä.


      • 2 lapsen isä
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        mennä vaan. En jaksa sen enempää tyhmän ihmisen kanssa tapella :) Kai ne lapset sitten tosiaan tyhmentää ihmistä.

        osaa.


      • haaha
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        mennä vaan. En jaksa sen enempää tyhmän ihmisen kanssa tapella :) Kai ne lapset sitten tosiaan tyhmentää ihmistä.

        "Tyhmyyshormonia"


      • :D
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        Ammattini vuoksi olen psykologisissa testeissä kyllä käynyt ja terveeksi minut on todettu, että joudun valitettavasti romuttamaan pilvilinnasi. Seuraavaksi yrität varmaankin vetää esiin teorian, että olisin vajaaälyinen, mutta senkin kuvitelmasi joudun romuttamaan, sillä ÄO:ni on 135.

        Juuri tätä tarkoitan, että lapsi-inho ja vapaaehtoinen lapsettomuus ovat tabu-juttuja. Niistä ei saa puhua. Jos puhuu ja jos sellainen nainen on, on häiriintynyt, päästään vialla oleva ihminen. Millään muotoa en pysty ymmärtämään, miten se ettei pidä jostakin, tekee ihmisestä häiriintyneen. Pikemminkin mietin lähinnä sitä, miten ahdasmielinen ihminen sinä olet, kun ilman perusteita ja minua tuntematta alat haukkumaan minua häiriintyneeksi ja kieroutuneeksi ihmiseksi.

        Sen olen myös huomannut, että useimmiten näitä syytöksiä laukovat nimenomaan lapsia saaneet ihmiset. Vievätkö lapset ajattelukyvyn kokonaan ihmisiltä pois? En vain pysty käsittämään sitä, että miten ihminen on häiriintynyt ja itsekäs sen takia, ettei pidä lapsista? Herranen aika, lapset ovat tosiaankin yliarvostettuja tai sitten suurin osa ihmisistä on vain ahdasmielisiä ja ajattelemattomia. Minä aion silti seistä mielipiteeni takana, enkä ole koskaan enkä aio tulevaisuudessakaan hävetä sitä, että en pidä lapsista enkä niitä hanki.

        jos siellä testilomakkeessa kysytään että pidätkö lapsista, ja tiedät että työpaikkasi voi riippua siitä, vastaatko että inhoat niitä yli kaiken vai valehteletko?

        taidatkin olla trolli ....


      • Karl-Henrik
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Avauksesi oli "inhoan lapsia".

        Keskustelun myötä ja kun sinun osoitettiin olevan henkisesti häiriintynyt ihminen olet muuttanut ilmaisuksi "en pidä lapsista".

        Lapsia inhoavan henkilön psyykkinen tila on epätasapainossa.

        Ai että on ollu aihetta psykologiseen testiin, no se selvitti asian


      • Kakrut karsinaan
        2 lapsen isä kirjoitti:

        osaa.

        Sun kakaras on varmaan hiton ärsyttäviä jos ovat isänsä älykkyysosamääränkin perineet.... Sä oot ihan pimee. Mä kans inhoon kiljuvia kuolaavia kakaroita enkä tosi ole omia hommannut eikä kaduta pätkääkään. Eläimet on ihania.


      • tiedoksi vaan
        :D kirjoitti:

        jos siellä testilomakkeessa kysytään että pidätkö lapsista, ja tiedät että työpaikkasi voi riippua siitä, vastaatko että inhoat niitä yli kaiken vai valehteletko?

        taidatkin olla trolli ....

        Eipä niissä kysytä noin.


      • huutelenhuvikseni
        2 lapsen isä kirjoitti:

        vahvistaa aiempaa käsitystäni sinusta.

        Huomaatko että sinun kommenttisi saavat enemmän miinuksia kuin plussaa? Ehkä enemmistö tai kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä, ovatkin sitten häiriintyneitä. Miksi kutsut perusteltua argumentointia purkaukseksi?


    • Bouring.............

      Miksi toistat itseäsi uudelleen? Julkaisit täysin saman kirjoitusen n. kk sitten...

      Keksi välillä jotain muuta...

      • kyllästynyt lapsiin

        mutta en ole tästä aiheesta Suomi24.fi:ssä aiemmin avautunut. Sekoitat mut toiseen henkilöön.


      • Bouring.............

      • 2
        Bouring............. kirjoitti:

        Toistoa, toistoa...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9264561

        mISTÄ PÄÄTTELET, ETTÄ KIRJOITTAJA OLISI SAMA? Näkeehän sen tästäkin ketjusta että on näitä muitakin jotka ajattelevat aika samalla tavalla. Ja tuolla kirjoittajalla oli kissoja, ap:llä koiria ja fretti, joten..sori capsmoka, mutten jaksa korjata.


      • Stupido.......
        2 kirjoitti:

        mISTÄ PÄÄTTELET, ETTÄ KIRJOITTAJA OLISI SAMA? Näkeehän sen tästäkin ketjusta että on näitä muitakin jotka ajattelevat aika samalla tavalla. Ja tuolla kirjoittajalla oli kissoja, ap:llä koiria ja fretti, joten..sori capsmoka, mutten jaksa korjata.

        Ei noin idioottimaista kirjoitusta voi kirjoittaa muu kuin sama henkilö, kun lukee noita kahta, näkee samankaltaisuuden molemmissa viesteissä.


      • 17
        Stupido....... kirjoitti:

        Ei noin idioottimaista kirjoitusta voi kirjoittaa muu kuin sama henkilö, kun lukee noita kahta, näkee samankaltaisuuden molemmissa viesteissä.

        Jos nyt jotain voi päätellä, niin viestien jättöajoista, nimittelystä ja lyhyydestä, sinä olet sama kirjoittaja kuin tämä kahden lapsen isä, se "mensalainen".


      • Pahvi mikä pahvi
        17 kirjoitti:

        Jos nyt jotain voi päätellä, niin viestien jättöajoista, nimittelystä ja lyhyydestä, sinä olet sama kirjoittaja kuin tämä kahden lapsen isä, se "mensalainen".

        Ja sinä taidat olla kenties näiden viestien kirjoittaja...


      • kyllästynyt lapsiin
        Pahvi mikä pahvi kirjoitti:

        Ja sinä taidat olla kenties näiden viestien kirjoittaja...

        Tule kaapista ulos, yksi ja sama henkilö kun olet ;) Vähintäänkin teidän idioottien on pakko olla sukua toisillenne.


      • PahviMikäPahvi
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        Tule kaapista ulos, yksi ja sama henkilö kun olet ;) Vähintäänkin teidän idioottien on pakko olla sukua toisillenne.

        Aivan, sinä olet idiootti :)


      • voi että!
        PahviMikäPahvi kirjoitti:

        Aivan, sinä olet idiootti :)

        uskomatonta tavata toinen idiootti!


    • normaali mies

      Ei sinun ole pakko hankkia lapsia tai pitää lapsista. Keskimäärin ihmisiä in kiinnosta paskaakaan mitä mieltä olet lapsista joten ihan turhaan vaahtoat.

      • ---

        jonkin verran kuitenkin nostattaa kulmakarvoja jos nainen kirjoittaa että haluaisi teipata kiljuvien lasten suut.


      • Miekin inhoon
        --- kirjoitti:

        jonkin verran kuitenkin nostattaa kulmakarvoja jos nainen kirjoittaa että haluaisi teipata kiljuvien lasten suut.

        Miksi näin? Kamalinta mitä tiedän on kiljuvat kakarat.


    • 30v.sinkkunainen

      tämä on kautta maailman aihe josta vaietaan.
      Paljon on naisia jotka eivät nyt niin kovasti piittaa lapsista, onhan niissä työtä, vastuuta ja tietynlainen vapaus on sen jälkeen mennyttä.
      Muistaakseni julkisuuden henkilöistä mm: Brigitte Bardot on myöntänyt avoimesti ettei ole mikään mami, joitakin muitakin julkkiksia on "tullut kaapista ulos" mutta en nyt muista keitä.
      Varmasti olisi enemmänkin naisia jotka olisivat haluneet elää toisin mutta kulttuurin painostuksesta esim: intiassa ja muslimimaissa on vain pakko mennä naimisiin ja perustaa perhe.
      Kyllä minusta lapset on ihania mutta onhan se vapaus ja rauha sitten mennyttä ihan koko loppu elämäksi, taidan olla toisaalta liian järkeväkin enkä niin tunteiden ja hormoonien vietävissä mutta tosiaan tiedostan mm: taloudellisen vastuun kun on lapsi ja vaikuttaahan se ihan kaikkeen kun on tullut seurattua yksin huoltaja ystävätärtäni iloineen,murheineen.
      Sitten pitää tukea murrosiäin myrskyissä ja muutenkin elämää aloittaessaan myöhemminkin, että onhan se aikamoinen juttu se oma lapsi, saa sanoa hyvästit tälle mukavuuden haluiselle omalle elämälle :)

      • miax

        Minäkään en pidä lapsista. En tiedä miksi - niin on vain aina ollut. En jaksaisi lapsiperhe-elämää ja ajatuskin paksuna olosta ja synnyttämisestä kaikkine riskeineen, imetyksestä, yökausien valvomisesta puolitajuttomana, kaiken vapaa-ajan menettämisestä, omista harrastuksista luopumisesta jne jne kauhistuttavat. Jo koira sitoo - sille on aina etsittävä hoitopaikka jos on poissa pitempään kuin 1 illan, sairaana ja kuolemanväsyneenäkin on lähdettävä lenkille räntäsateeseen, ns. turkkirodut on harjattava päivittäin ja pestävä viikottain, koira usein alussa kuseskelee lattioille ja tuhoaa omaisuutta. Lapsi sitoo vielä miljoona kertaa enemmän, en vapaaehtoisesti halua järjestää itseäni siihen helvettiin. Ja entäs se lapsi on vaikka pirun paha adhd tai kehitysvammainen, ei, varmaan sekoaisin.


      • olen myös vela.
        miax kirjoitti:

        Minäkään en pidä lapsista. En tiedä miksi - niin on vain aina ollut. En jaksaisi lapsiperhe-elämää ja ajatuskin paksuna olosta ja synnyttämisestä kaikkine riskeineen, imetyksestä, yökausien valvomisesta puolitajuttomana, kaiken vapaa-ajan menettämisestä, omista harrastuksista luopumisesta jne jne kauhistuttavat. Jo koira sitoo - sille on aina etsittävä hoitopaikka jos on poissa pitempään kuin 1 illan, sairaana ja kuolemanväsyneenäkin on lähdettävä lenkille räntäsateeseen, ns. turkkirodut on harjattava päivittäin ja pestävä viikottain, koira usein alussa kuseskelee lattioille ja tuhoaa omaisuutta. Lapsi sitoo vielä miljoona kertaa enemmän, en vapaaehtoisesti halua järjestää itseäni siihen helvettiin. Ja entäs se lapsi on vaikka pirun paha adhd tai kehitysvammainen, ei, varmaan sekoaisin.

        ovat paljon helpompia kuin lapset. Ne eivät huuda ja marnua jotakin koko ajan, ne eivät kiukuttele että nyt pitäisi saada karkkia kaupasta heti ja järjestä itkuparkuhuutokohtauksia, ne ei vingu leluja, ei tarvitse huolehtia iltaisin, että tuleeko se koira nyt ehjänä kaupungilta kotiin, niille ei tarvitse antaa rahaa, niille ei tarvitse selittää mitään jne. Lisäksi koirat ovat lapsia suloisempia. Ja kuitenkin jos tahtoo lähteä vaikka kaupungille koiran voi vain jättää kotiin ja sanoa, että "odota".

        Myös arki ilman lapsia on paljon letkeämpää. Aamulla saa rauhassa heräillä, juoda aamukahvinsa ja käyttää koiran ulkona pienellä lenkillä ja antaa sille ruokansa, pukea päälleen ja katsoa vaikka hieman televisiota tms. Sitten vain töihin. Töiden jälkeen vain kotiin, koira lenkille ja päiväruoka sille, omaan tahtiin laittaa itselleen ruokansa, vetää vaikka nokkaunet jne. Mitä olen ystäväni lapsiarkea seurannut, niin melkoista menemistä se koko ajan on ja ystäväni sanojen mukaan, on hän itse aivan uupunut päivän päätteeksi, eikä yhtään omaa aikaa ole. Jyrkkä ei tulee siis minunkin suunnaltani lapsille, minäkään en niistä pidä :)


      • 2 lapsen isä
        miax kirjoitti:

        Minäkään en pidä lapsista. En tiedä miksi - niin on vain aina ollut. En jaksaisi lapsiperhe-elämää ja ajatuskin paksuna olosta ja synnyttämisestä kaikkine riskeineen, imetyksestä, yökausien valvomisesta puolitajuttomana, kaiken vapaa-ajan menettämisestä, omista harrastuksista luopumisesta jne jne kauhistuttavat. Jo koira sitoo - sille on aina etsittävä hoitopaikka jos on poissa pitempään kuin 1 illan, sairaana ja kuolemanväsyneenäkin on lähdettävä lenkille räntäsateeseen, ns. turkkirodut on harjattava päivittäin ja pestävä viikottain, koira usein alussa kuseskelee lattioille ja tuhoaa omaisuutta. Lapsi sitoo vielä miljoona kertaa enemmän, en vapaaehtoisesti halua järjestää itseäni siihen helvettiin. Ja entäs se lapsi on vaikka pirun paha adhd tai kehitysvammainen, ei, varmaan sekoaisin.

        Narsismi on sairaus.


      • sanoa..
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Narsismi on sairaus.

        että kylläpä annat älykkään kuvan nykypäivän isistä.


      • 2 lapsen isä
        sanoa.. kirjoitti:

        että kylläpä annat älykkään kuvan nykypäivän isistä.

        myös psykologinen silmä kehittyy.


      • olet typerä.
        2 lapsen isä kirjoitti:

        myös psykologinen silmä kehittyy.

        kehittyy psykologinen asteikko. Pisteesi asteikolla vähenevät koko ajan.
        Veikkaan viestiesi perusteella tämänhetkiseksi älykkyysosamääräksesi 40.


      • 2 lapsen isä
        olet typerä. kirjoitti:

        kehittyy psykologinen asteikko. Pisteesi asteikolla vähenevät koko ajan.
        Veikkaan viestiesi perusteella tämänhetkiseksi älykkyysosamääräksesi 40.

        145.

        Sori.


      • olet typerä.
        2 lapsen isä kirjoitti:

        145.

        Sori.

        eivät todista mitään.

        Sori.


      • 14
        2 lapsen isä kirjoitti:

        145.

        Sori.

        Hyi, olet lapsillesi huono esimerkki, häpeä vähän. Se on rumaa valehdella, korvat heiluuu niin että viuhuna käy tänne asti. Oikeesti, voisit jotain älyllistä yrittää sanoa, kun kerran tähän ketjuun osallistut ikäänkuin vastapuolen edustajana.


      • 2 lapsen isä
        olet typerä. kirjoitti:

        eivät todista mitään.

        Sori.

        Lahdessa. Tulos: ÄO = 145

        Sori.


      • 2 lapsen isä
        14 kirjoitti:

        Hyi, olet lapsillesi huono esimerkki, häpeä vähän. Se on rumaa valehdella, korvat heiluuu niin että viuhuna käy tänne asti. Oikeesti, voisit jotain älyllistä yrittää sanoa, kun kerran tähän ketjuun osallistut ikäänkuin vastapuolen edustajana.

        tähän ketjuun monta älyllistä kommenttia. Ole hyvä ja lue.


      • 38
        2 lapsen isä kirjoitti:

        tähän ketjuun monta älyllistä kommenttia. Ole hyvä ja lue.

        laittaa jonkun esimerkin. Sinulla on kieroutunut psyyke ja mikä se toinen oli että olet henkisesti häiriintynyt. Tuommosia ne nykyisät ovat, sitten ihmetellään kun kakarat ei osaa muuta kuin nimitellä ja kiusaavat toisiaan kouluissa. Mistähän ne sitä mallia ottavat?


      • 13
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Lahdessa. Tulos: ÄO = 145

        Sori.

        Tätä vastausta ei varmaan kukaan arvannu. Paitsi toi Lahti oli yllätys. Nyt sä paitsi morkkaat isiä, niin myös lahtelaisia ja viet vielä uskottavuuden mensalaisilta, tosin se nyt oli jo menny muutoinkin. Ihmettelen että kuinka hölmö ihmisen täytyy olla että suostuu maksamaan jostain mensan testistä, huomaa että nyt mä en sua nimittele, kun ethän se sellaista oikeasti ole edes tehny.


      • 2 lapsen isä
        14 kirjoitti:

        Hyi, olet lapsillesi huono esimerkki, häpeä vähän. Se on rumaa valehdella, korvat heiluuu niin että viuhuna käy tänne asti. Oikeesti, voisit jotain älyllistä yrittää sanoa, kun kerran tähän ketjuun osallistut ikäänkuin vastapuolen edustajana.

        jokin aika sitten 2 poikaani Mensan testiin.

        ÄO-tulokset:

        Vanhempi poika: 151
        Nuorempi poika: 145
        Minä: 145

        Silloin Mensan jäsenyyden raja oli 148. Vanhempi poika meni Mensan jäseneksi ja me nuoremman kanssa jäimme ulos pienimmällä mahdollisella marginaalilla (silloin tulokset 3:n välein). Tämä ei onneksi elämän tahtia haittaa.

        Kerran saa uusia. Saatamme mennä nuoremman kanssa uudelleen, jotta saadaan ero meidän kahden välille.


      • 30
        2 lapsen isä kirjoitti:

        jokin aika sitten 2 poikaani Mensan testiin.

        ÄO-tulokset:

        Vanhempi poika: 151
        Nuorempi poika: 145
        Minä: 145

        Silloin Mensan jäsenyyden raja oli 148. Vanhempi poika meni Mensan jäseneksi ja me nuoremman kanssa jäimme ulos pienimmällä mahdollisella marginaalilla (silloin tulokset 3:n välein). Tämä ei onneksi elämän tahtia haittaa.

        Kerran saa uusia. Saatamme mennä nuoremman kanssa uudelleen, jotta saadaan ero meidän kahden välille.

        Äiti on varmaan tyhmä kuin saapas?


      • 2 lapsen isä
        30 kirjoitti:

        Äiti on varmaan tyhmä kuin saapas?

        kansainvälisesti palkittu ekonomi.

        Sori.


      • 19
        2 lapsen isä kirjoitti:

        kansainvälisesti palkittu ekonomi.

        Sori.

        Tottakai on, kyllä me kaikki uskomme sinua, tottakai, tokitoki.


      • 2 lapsen isä
        19 kirjoitti:

        Tottakai on, kyllä me kaikki uskomme sinua, tottakai, tokitoki.

        on se, että minä tiedän totuuden. :))

        Sori.


      • 24
        2 lapsen isä kirjoitti:

        on se, että minä tiedän totuuden. :))

        Sori.

        Älä nyt jaksa olla lapsi.


      • 2 lapsen isä
        24 kirjoitti:

        Älä nyt jaksa olla lapsi.

        Älä tukehdu kateuteen. :))

        Sori.


      • hmmm....
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Älä tukehdu kateuteen. :))

        Sori.

        "on se, että minä tiedän totuuden. :)) "

        Laskeudu hyvä mies sieltä skitsofreniahuuruistas alas ja hae ammattiapua.


      • 2 lapsen isä
        hmmm.... kirjoitti:

        "on se, että minä tiedän totuuden. :)) "

        Laskeudu hyvä mies sieltä skitsofreniahuuruistas alas ja hae ammattiapua.

        ahdistuksesi, kun joillakin menee hyvin. Koita pärjätä.

        Sori.


      • höhö:)
        2 lapsen isä kirjoitti:

        jokin aika sitten 2 poikaani Mensan testiin.

        ÄO-tulokset:

        Vanhempi poika: 151
        Nuorempi poika: 145
        Minä: 145

        Silloin Mensan jäsenyyden raja oli 148. Vanhempi poika meni Mensan jäseneksi ja me nuoremman kanssa jäimme ulos pienimmällä mahdollisella marginaalilla (silloin tulokset 3:n välein). Tämä ei onneksi elämän tahtia haittaa.

        Kerran saa uusia. Saatamme mennä nuoremman kanssa uudelleen, jotta saadaan ero meidän kahden välille.

        tuloksien - varsinkin sinun - eteen taisi lipsahtaa ykkönen. Ei se mitään, näppäilyvirheitä sattuu kaikille :)


      • hmmmm......
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ahdistuksesi, kun joillakin menee hyvin. Koita pärjätä.

        Sori.

        minulla menee vallan mainiosti, turhia huolehdit :) sinusta en niinkään olisi varma...


      • 2 lapsen isä
        höhö:) kirjoitti:

        tuloksien - varsinkin sinun - eteen taisi lipsahtaa ykkönen. Ei se mitään, näppäilyvirheitä sattuu kaikille :)

        Ei lipsahtanut. :))

        Sori.


      • höhö:)
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Ei lipsahtanut. :))

        Sori.

        syytä hävetä sitä, että painoi vahingossa ykköstä :) ole mies ja myönnä virheesi!


      • 2 lapsen isä
        höhö:) kirjoitti:

        syytä hävetä sitä, että painoi vahingossa ykköstä :) ole mies ja myönnä virheesi!

        Kumpi meistä kahdesta tietää totuuden? :))

        Sori.


      • höhö:)
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Kumpi meistä kahdesta tietää totuuden? :))

        Sori.

        Tässä maailmassa ei ole totuutta :)

        Sori.


      • 2 lapsen isä
        höhö:) kirjoitti:

        Tässä maailmassa ei ole totuutta :)

        Sori.

        Kumpi meistä kahdesta tietää totuuden siitä, sainko minä Mensan testissä ÄO-tuloksen 145?

        Vastaa muodossa:

        1) "minä tiedän"
        tai
        2 "sinä tiedät"

        Kiitos jo etukäteen.


      • höhö:)
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Kumpi meistä kahdesta tietää totuuden siitä, sainko minä Mensan testissä ÄO-tuloksen 145?

        Vastaa muodossa:

        1) "minä tiedän"
        tai
        2 "sinä tiedät"

        Kiitos jo etukäteen.

        minä tiedän kaiken ;)


      • haaha
        2 lapsen isä kirjoitti:

        jokin aika sitten 2 poikaani Mensan testiin.

        ÄO-tulokset:

        Vanhempi poika: 151
        Nuorempi poika: 145
        Minä: 145

        Silloin Mensan jäsenyyden raja oli 148. Vanhempi poika meni Mensan jäseneksi ja me nuoremman kanssa jäimme ulos pienimmällä mahdollisella marginaalilla (silloin tulokset 3:n välein). Tämä ei onneksi elämän tahtia haittaa.

        Kerran saa uusia. Saatamme mennä nuoremman kanssa uudelleen, jotta saadaan ero meidän kahden välille.

        Miksi mensan testejä suorittanu/vai mikä lie jäsen vaivautuu väittelemään täällä keskustelupalstoilla? Säälittävää provoa.


      • 2 lapsen isä
        haaha kirjoitti:

        Miksi mensan testejä suorittanu/vai mikä lie jäsen vaivautuu väittelemään täällä keskustelupalstoilla? Säälittävää provoa.

        Sana Mensa kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

        PS. Eikö ne ottaneet sinua edes testiin?


      • 11
        2 lapsen isä kirjoitti:

        Älä tukehdu kateuteen. :))

        Sori.

        Minäkin olen käynyt testeissä, ÄO:ni on 164. Siis sinua ja poikiasi korkeampi. Olen sinua fiksumpi. Joten hiljaa tyhmä siinä ja heti, nöyrry.


      • huh huh
        olen myös vela. kirjoitti:

        ovat paljon helpompia kuin lapset. Ne eivät huuda ja marnua jotakin koko ajan, ne eivät kiukuttele että nyt pitäisi saada karkkia kaupasta heti ja järjestä itkuparkuhuutokohtauksia, ne ei vingu leluja, ei tarvitse huolehtia iltaisin, että tuleeko se koira nyt ehjänä kaupungilta kotiin, niille ei tarvitse antaa rahaa, niille ei tarvitse selittää mitään jne. Lisäksi koirat ovat lapsia suloisempia. Ja kuitenkin jos tahtoo lähteä vaikka kaupungille koiran voi vain jättää kotiin ja sanoa, että "odota".

        Myös arki ilman lapsia on paljon letkeämpää. Aamulla saa rauhassa heräillä, juoda aamukahvinsa ja käyttää koiran ulkona pienellä lenkillä ja antaa sille ruokansa, pukea päälleen ja katsoa vaikka hieman televisiota tms. Sitten vain töihin. Töiden jälkeen vain kotiin, koira lenkille ja päiväruoka sille, omaan tahtiin laittaa itselleen ruokansa, vetää vaikka nokkaunet jne. Mitä olen ystäväni lapsiarkea seurannut, niin melkoista menemistä se koko ajan on ja ystäväni sanojen mukaan, on hän itse aivan uupunut päivän päätteeksi, eikä yhtään omaa aikaa ole. Jyrkkä ei tulee siis minunkin suunnaltani lapsille, minäkään en niistä pidä :)

        pelkästään se että vertaat ihmislasta eläimeen ylläpitomielessä kielii siitä että jotain perustavanlaatuista on pielessä. Asia on kiusallista kaikkien taholta. Poikkeavat ihmiset eivät yleensä koe tekevänsä mitään väärin, mut normaalit näkevät heti vian.


      • parvus homo sapies
        2 lapsen isä kirjoitti:

        ahdistuksesi, kun joillakin menee hyvin. Koita pärjätä.

        Sori.

        Nyt olet mielestäni "soritellut" tarpeeksi. Kellä normaalilla ihmisellä on halu leuhkia asioilla jotka ovat yksityisiä. kuka välittää mitä tuloksia olet saanut mensasta ei ne ainakaan täällä huomautuksesi ole mitenkään älykkäitä. Ja kukaan ei kadehdi sinua, miksi sen tekisi, ei ole syytä, ja älykäs ihminen ei leuhki testeillään ja sitten vielä sanoo että joku olisi kateellinen hänelle. Mitä olet vailla oikeastaa.


    • tahkunmahkun

      Sä oot kuule just oikea nainen, itse on siedä lapsia enkä niitä ikinä tuu hankkimaan. Lapset on vaan tyhmiä, rumia, ilkeitä, ja ne vie kaikki rahat.

      • Kerro totuus

        hintti?


      • myöskin
        Kerro totuus kirjoitti:

        hintti?

        on myös 45v nais ihminen joka ei pidä lapsista.
        Ärsyttäviä,kiukuttelevia,äänekkäitä,tekevät mitä lystäävät..tosin kaikki nämä ominaisuudet ovat osittain vanhempien syytä


      • tahkunmahkun
        Kerro totuus kirjoitti:

        hintti?

        Oletko ihan vitun tyhmä?

        Ei tarvitse vastata, tiedän jo vastauksen.


      • nainen 42 v :-)
        myöskin kirjoitti:

        on myös 45v nais ihminen joka ei pidä lapsista.
        Ärsyttäviä,kiukuttelevia,äänekkäitä,tekevät mitä lystäävät..tosin kaikki nämä ominaisuudet ovat osittain vanhempien syytä

        näin.

        Nauttikaamme lapsettomat omasta elämästämme ja jättäkäämme perheet keskenään hälyn ja kiireen ja rahaongelmien keskelle.

        Jokaisella on oma elämä ja valta käyttää se itseä kiinnostaviin asioihin. Niinhän perheellisestkin tekevät, herranen aika.


      • Kerro totuus
        tahkunmahkun kirjoitti:

        Oletko ihan vitun tyhmä?

        Ei tarvitse vastata, tiedän jo vastauksen.

        olet hintti. Niin arvelinkin.


      • tahkunmahkun
        Kerro totuus kirjoitti:

        olet hintti. Niin arvelinkin.

        Olet vitun tyhmä. Niin arvelinkin.


      • ZETA.
        tahkunmahkun kirjoitti:

        Olet vitun tyhmä. Niin arvelinkin.

        Et ole ainoa homo Suomessa.


      • adsadsq
        ZETA. kirjoitti:

        Et ole ainoa homo Suomessa.

        Mikä vika homoissa?


      • :D
        nainen 42 v :-) kirjoitti:

        näin.

        Nauttikaamme lapsettomat omasta elämästämme ja jättäkäämme perheet keskenään hälyn ja kiireen ja rahaongelmien keskelle.

        Jokaisella on oma elämä ja valta käyttää se itseä kiinnostaviin asioihin. Niinhän perheellisestkin tekevät, herranen aika.

        älkää kuitenkaan seksiä harrastako vastakkaisen sukupuolen kanssa sillä sehän on vauvan teon yritystä. Miksi leikittelisit sellaisen tekemisellä mitä inhoat yli kaiken?


      • :D
        adsadsq kirjoitti:

        Mikä vika homoissa?

        ne kiihottuvat samasta sukupuolesta joka on luonnonvastaista.


      • ei kuulu sulle
        :D kirjoitti:

        ne kiihottuvat samasta sukupuolesta joka on luonnonvastaista.

        Jos se on luonnonvastaista niin miten sitä voi edes tapahtua? Eiköhän jokainen toimi, niinkuin omalle luonnolle on parasta..


      • näin on
        ei kuulu sulle kirjoitti:

        Jos se on luonnonvastaista niin miten sitä voi edes tapahtua? Eiköhän jokainen toimi, niinkuin omalle luonnolle on parasta..

        kyllä se kuuluu ja näkyy, televisiossa. Homoa pukataan joka päivä tuuttiin.
        Tottakai luonnossa tapahtuu luonnonvastaisia ilmiöitä mutta luonnonvalinta pyrkii karsimaan niitä pois. Viimeisimpien tutkimusten mukaan homouden aiheuttava geeni on olemassa ja siihen voi joskus saada lääkityksen.


      • Pannaan parasta
        :D kirjoitti:

        älkää kuitenkaan seksiä harrastako vastakkaisen sukupuolen kanssa sillä sehän on vauvan teon yritystä. Miksi leikittelisit sellaisen tekemisellä mitä inhoat yli kaiken?

        Herra jee, muslimikin aukoo päätään. Meille muille seksi on ihan muuta kun pentujen leipomista.


    • 21

      Olen aina tuntenut ja ajatellut samoin. Aikuisena ymmärsin, että asiaa ei kannata kailottaa, parempi vaan hymyillä maireasti. Monet lapset on ihan kivoja, mutta en halua viettää heidän kanssaan tuntikausia. Nyt alan olla jo liian vanha saamaan muksuja (tosin kävin sterisaatiossa aikoja sitten), joten ihmiset eivät enää juurikaan käyttä "kyllä mielesi muuttuu vielä" teesiä.

      Lasten tekeminen ei saisi olla itsestäänselvyys. Tunnen useita naisia, joista näkee, että he ovat surkeita äitejä, koska vauvat on hankittu tavan vuoksi, on haluttu jatkaa miehen sukua tai päähän on iskostettu jo pentuna, ettei nainen ole kunnon ihminen ilman miestä ja lapsia. Monelle itsekkäälle ihmiselle vanhemmuus on yhtä tuskaa, koska he eivät pysty asettamaan lapsen tarpeita omiensa edelle. Miltä heidän lapsistaan mahtaa tuntua? Minusta on ikävää huomata, että perheelliset ihmiset ovat meille lapsettomille kateellisia vapaudestamme. Velvollisuuteen pohjaavia perhevirityksiä olisi vähemmän, jos nuorille tytöille kerrottaisiin, että lastenteko ei ole kansalaisvelvollisuus.

    • tässä ole edes kirjoituksen aihetta, jos ei pidä lapsista eikä naisista joilla on lapsia niin ei tuppaudu sellaiseen seuraan, niin yksinkertaista se on. me yksinsauajat olemme suomen suurin peheryhmä että moni muukin on valinnut tämän linjan. sitten alkaa just ja just sietämään naista joka on parikertaa eronnut ja lapset yli 15v, silloin on tullut jo hieman sitä nöyryyttä ja elämänkatsomusta.

    • -kortin saa käyttökelvottomaksi sillä, että täyttää 30 ja vetää piuhat poikki.. ;D
      Mä voin hymyillä lapsille kaupassa ja ihastella pieniä sukkia lastenosastolla. Siltikään mä en halua omia, mut ei se mun naiseuttani oo mitenkään vähentäny. Jokaisella on oikeus päättää, haluaako äidiksi vai ei.

      • vauvaäiti

        Kyllä se maailman söpöin tyttövauva löytyy multa.Vauvat on ihanii. Mutta ymmärrän että kaikki ei halua lapsia.


    • frost-free

      tuollaisessa naisessa ei mene *illu hukkaan!!!!osaat ilmaista mielipiteesi ja myös "tadaa" päättää mihin sukuelintäsi tullaan tulevaisuudessa käyttämään...suorastaan edistyksellistä!

      • outs!

        kyllä lapsia vihaava nainen voi tulla raskaaksi vahingossakin - niinhän sinäkin sait alkusi.


    • lapsetta paras

      Minäkin tiesin jo hyvin nuorena, etten halua isona lapsia, enkä sekoa lepertelemään, kun jonkun lastenvaunuissa on vasta tulostettu vauva. Joskus ihmiset ihmettelevät, kun en mene kahvihuoneeseen ihastelemaan, kun joku on tuonut näytille uuden perheenlisäyksen.

      Elän pitkäaikaisessa parisuhteessa miehen kanssa, joka ei voi sietää lasten parkumista. Mieheni on varsinainen löytö, koska sen lisäksi, että ei halua lapsia, hän on muutenkin mukava ja kanssani samalla aaltopituudella, on nykyaikainen, älykäs ja hyvin toimeentuleva. Minun naiseuteni ei kärsi yhtään siitä, ettei ole lapsia, päin vastoin. Moni nainen menettää naiseutensa loiston aivan liian varhain miestä ja lapsia passatessaan ja töitä painaessa, jotta lasten huoneiden neliötkin saadaan maksettua.

      Sulle on ilmeisesti tyrkytetty ajatusta, että tulet vielä hankkimaan omia lapsia, kuten kaikki muutkin. Mulle sitä ei tyrkytetty, tai sitten ne "viisaudet" kaikuivat kuuroille korvilleni, eikä niistä jäänyt muistijälkiäkun. Kolmekymppiseen asti vaihdoin miestä ja asuinpaikkaa sen verta taajaan, että tyhmemmätkin sukulaiset tajusivat, etten kulje heidän jalanjäljissään. Joskus olleessani alta nelikymppinen äitini vihjaili lasten hankinnasta, muttei tohtinut silloinkaan mitään suoraan sanoa

      • kyllästynyt lapsiin

        niitä "kyllä mieles vielä muuttuu"-vihjailuja tulee, varsinkin henkilöiltä joilla on lapsia. Usein vertauskuvana käytetään itseään, että kun ei itsekään nuorena ajatellut lapsia, mutta nyt niitä on kolme. Joo-o, lapsi-inho ja olla ajattelematta lapsia sen kummemmin on kuitenkin kaksi aivan eri asiaa!
        Vanhempani onneksi ovat sujut asian kanssa. 14-vuotiaana sanoin heille, että minulta on lapsenlapsia turha sitten tulla kinuamaan, että minä en niitä hanki. Tietävät hyvin miten inhoan lapsia ja sanoivat vain, että se on viisas ratkasu. Äitikin sanoi jo sen, että elämässä pääsee paljon helpommalla kun ei hanki lapsia eikä miestä :) Ja on kyllä aivan totta.


      • lapsetta paras
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        niitä "kyllä mieles vielä muuttuu"-vihjailuja tulee, varsinkin henkilöiltä joilla on lapsia. Usein vertauskuvana käytetään itseään, että kun ei itsekään nuorena ajatellut lapsia, mutta nyt niitä on kolme. Joo-o, lapsi-inho ja olla ajattelematta lapsia sen kummemmin on kuitenkin kaksi aivan eri asiaa!
        Vanhempani onneksi ovat sujut asian kanssa. 14-vuotiaana sanoin heille, että minulta on lapsenlapsia turha sitten tulla kinuamaan, että minä en niitä hanki. Tietävät hyvin miten inhoan lapsia ja sanoivat vain, että se on viisas ratkasu. Äitikin sanoi jo sen, että elämässä pääsee paljon helpommalla kun ei hanki lapsia eikä miestä :) Ja on kyllä aivan totta.

        Se on parasta. Yöunista ei tarvitse tinkiä, ja viikonlopun voi olla tekemättä yhtään mitään, jos siltä tuntuu ja nukkua vaikka 12 tuntisia yöunia. Monet ikäiseni naiset, joilla on teini-ikäisiä lapsia sanovat, että pitää siivota ja laittaa ruokia ja välipaloja, kun lasten kaverit käy kylässä. Eihän sitä kehtaa...

        Mä olen myös huomannut, että monet mukavat naiset menevät ihan pilalle hankittuaan lapsia. Sen jälkeen ne puhuvat vaan siitä, kuinka lapset oppivat potalle, ja kuinka lapsi pissasi housuunsa. Sitten alkaa se lasten koulumenestyksestä ja harrastuksista jauhaminen ja lopulta lastenlapsista jauhaminen. Monilta naisilta katoaa äitiyden myötä kiinnostus ajankohtaisiin aiheisiin ja kaikkeen sellaiseen, mikä ei liity lapsiin ja perheeseen. Varmaan syy on se, ettei ole aikaa muuhun kuin perheeseen ja työhön. Kyllä sellaisesta aivotkin kärsii.

        Miehestä olen eri mieltä. Mies pitää vaan valita todella huolella. Mulla on hyvätuloinen mies, joka ei vaadi passausta tai perhemuodollisuuksia. Mulla tosin on ylimääräistä energiaa sen verran, että jos mies on väsynyt tai työstä uupunut, niin sen kun lepää ja on toimettomana, kunhan ei ota sitä tavaksi ja pidä itsestäänselvyytenä.


    • ....

      Moi, mistähän johtuu että niistä, jotka eivät halua lapsia, niin 99% on hyvin eläinrakkaita? Sen huomaa tästäkin ketjusta. Olen kehittänyt sellaisen teorian, että kun nythän on ihmisten liikakansoitusta, eläinlajeja kuolee sukupuuttoon ennennäkemätöntä vauhtia, niin luontoäiti on kehittänyt uudenlaisen naisen, joilla ei enää ole halua tehdä omia jälkeläisiä, vaan rakkaus kohdistuu eläinten suojeluun ja hoivaan..:) Sillä tämä nykyinen meiniki ei koidu vain eläinten tuhoksi, vaan lopulta myös ihmisen tuhoksi.

      • lapsetta paras

        vaan normaalia ihmismielen variaatiota. Monet eläirakkaat hankkivat lapsia. Eläinrakkaus voi jäädä lasten synnyttyä taka-alalle ja sitten lapsille hommataan lemmikkejä, joista tulee taas eläinrakkaita. Mulla lapsettomalla on kyllä lemmikkejä, mutta ei mulla mitään hoivausviettiä niiden suuntaan ole. Otan kissankin mielummin aikuisena kuin pentuna. Hoivausvietin puuttuessa tuo lasten hoivaaminenkaan ei kiinnosta. Onhan noita eläimiäkin, joilla ei ole intoa pentujensa hoitamiseen. Luonnossa sellaiseen altistavat geenit eivät tietenkään jatku, mutta ihmisen hoitamissa eläimissä sellaista kyllä tavataan.

        Se, että lapsettomuuden tavoittelu on nykyään yleisempää kuin ennen johtuu varmankin siitä, että lapsia ei tarvitse hankkia vanhuuden turvaksi tai työvoimaksi perheviljelmille, kuten ennen ja alkeellisemmissa kulttureissa. Niiltä ajoilta on perua on myös ajatus, että naisen on ihan pakko hankkia lapsia.

        Ei ihmiskunta lapsettomien vuoksi romahda, koska aina on olemassa ihmisiä, jotka haluavat lapsia ja aina sattuu vahinkojakin, kun seksiä harrastetaan. Liikaa kuormitettu maapallo voi paremmin, jos kaikki äitiyttä vieroksuvat jättävät lapsensa tekemättä ja antavat mallia kehitysmaihinkin.


      • 33
        lapsetta paras kirjoitti:

        vaan normaalia ihmismielen variaatiota. Monet eläirakkaat hankkivat lapsia. Eläinrakkaus voi jäädä lasten synnyttyä taka-alalle ja sitten lapsille hommataan lemmikkejä, joista tulee taas eläinrakkaita. Mulla lapsettomalla on kyllä lemmikkejä, mutta ei mulla mitään hoivausviettiä niiden suuntaan ole. Otan kissankin mielummin aikuisena kuin pentuna. Hoivausvietin puuttuessa tuo lasten hoivaaminenkaan ei kiinnosta. Onhan noita eläimiäkin, joilla ei ole intoa pentujensa hoitamiseen. Luonnossa sellaiseen altistavat geenit eivät tietenkään jatku, mutta ihmisen hoitamissa eläimissä sellaista kyllä tavataan.

        Se, että lapsettomuuden tavoittelu on nykyään yleisempää kuin ennen johtuu varmankin siitä, että lapsia ei tarvitse hankkia vanhuuden turvaksi tai työvoimaksi perheviljelmille, kuten ennen ja alkeellisemmissa kulttureissa. Niiltä ajoilta on perua on myös ajatus, että naisen on ihan pakko hankkia lapsia.

        Ei ihmiskunta lapsettomien vuoksi romahda, koska aina on olemassa ihmisiä, jotka haluavat lapsia ja aina sattuu vahinkojakin, kun seksiä harrastetaan. Liikaa kuormitettu maapallo voi paremmin, jos kaikki äitiyttä vieroksuvat jättävät lapsensa tekemättä ja antavat mallia kehitysmaihinkin.

        No, enhän mä nyt niin kauhean tosissani ollut ton teorian kanssa.

        Mutta kyllä minusta on kyse hoivavietistä, kun on kyse eläimiin kohdistuvasta rakkaudesta ja halusta no, hoivaa niitä. Voihan eläimiä hoitaa myös ilman hoivaviettiä, esimerkiksi turkistarhaajat. Kummallista kun koko hoivavietillä, sillä sanalla, on jotenkin negatiivinen sävy, johtuu kai siitä kun se liitetään naisiin, kilpailuvietti on muka paljon parempi, hohhoijakkaa. Naisethan on hoitoalalla, kun niillä on se hoivavietti. Mutta lääkärit on sitten erikeen, kun ne on olleet perinteisesti miehiä.


      • kyllästynyt lapsiin
        33 kirjoitti:

        No, enhän mä nyt niin kauhean tosissani ollut ton teorian kanssa.

        Mutta kyllä minusta on kyse hoivavietistä, kun on kyse eläimiin kohdistuvasta rakkaudesta ja halusta no, hoivaa niitä. Voihan eläimiä hoitaa myös ilman hoivaviettiä, esimerkiksi turkistarhaajat. Kummallista kun koko hoivavietillä, sillä sanalla, on jotenkin negatiivinen sävy, johtuu kai siitä kun se liitetään naisiin, kilpailuvietti on muka paljon parempi, hohhoijakkaa. Naisethan on hoitoalalla, kun niillä on se hoivavietti. Mutta lääkärit on sitten erikeen, kun ne on olleet perinteisesti miehiä.

        on nimenomaan eläimiä kohtaan hoitovietti rakkaudesta niitä kohtaan. Lapsia kohtaan tunnen vain ärtymystä ja puistatusta.


      • lapsetta paras
        33 kirjoitti:

        No, enhän mä nyt niin kauhean tosissani ollut ton teorian kanssa.

        Mutta kyllä minusta on kyse hoivavietistä, kun on kyse eläimiin kohdistuvasta rakkaudesta ja halusta no, hoivaa niitä. Voihan eläimiä hoitaa myös ilman hoivaviettiä, esimerkiksi turkistarhaajat. Kummallista kun koko hoivavietillä, sillä sanalla, on jotenkin negatiivinen sävy, johtuu kai siitä kun se liitetään naisiin, kilpailuvietti on muka paljon parempi, hohhoijakkaa. Naisethan on hoitoalalla, kun niillä on se hoivavietti. Mutta lääkärit on sitten erikeen, kun ne on olleet perinteisesti miehiä.

        Jos hommaa miehen tai kämppiksen, niin silloin ei ole hoivavietistä kyse, mutta jos hommaa neljalkaisen kaverin itselleen, niin silloin on ilman muuta kyse hoivavietistä? Noin yksioikoisesti ajattelee ihminen, jolle pienikokoinen silmillä varustettu otus herättää pelkän hoivaamisen halun.

        Lemmikkien rooli on kuitenkin paljon enemmän kuin olla pelkkä hoivaamisen kohde. Lemmikki voi olla jollekin ainoa tai paras kaveri, palvonnan kohde, mukana harrastuksissa, kilpailuvälineenä, hiirestäjänä, metsästysavustajana, kodin kaunistajana, oman identiteetin pönkittäjänä... Itse olen kutsunut erästä kissaani kaksoissisarekseni, koska sillä oli samankaltaisia käyttäytymismalleja, kuin minullakin. Mulla ei ole sisarta. Koirissa ja varsinkin kissoissa on se hyvä puoli, että ne ovat hoivaamista tarvitsevia avuttomia vain hyvin ajan.

        Niin, minä en ole hoitoalalla, enkä Personellin testien mukaan sovi edes asiakspalveluun. Hoivaamiseen tarvittavia ominaisuuksia tuskin löytyy edes keskiverto miehen tasolle. Naisilla kai on keskimäärin enemmän hoivaamisviettiä kuin miehillä. Eikä multa kyllä löydy kilpailuviettiä yhtään sen enempää kuin hoivaamisviettiäkään, eikä kilpaileminen ole koskaan edes kiinnostanut.


      • lapsetta paras
        lapsetta paras kirjoitti:

        Jos hommaa miehen tai kämppiksen, niin silloin ei ole hoivavietistä kyse, mutta jos hommaa neljalkaisen kaverin itselleen, niin silloin on ilman muuta kyse hoivavietistä? Noin yksioikoisesti ajattelee ihminen, jolle pienikokoinen silmillä varustettu otus herättää pelkän hoivaamisen halun.

        Lemmikkien rooli on kuitenkin paljon enemmän kuin olla pelkkä hoivaamisen kohde. Lemmikki voi olla jollekin ainoa tai paras kaveri, palvonnan kohde, mukana harrastuksissa, kilpailuvälineenä, hiirestäjänä, metsästysavustajana, kodin kaunistajana, oman identiteetin pönkittäjänä... Itse olen kutsunut erästä kissaani kaksoissisarekseni, koska sillä oli samankaltaisia käyttäytymismalleja, kuin minullakin. Mulla ei ole sisarta. Koirissa ja varsinkin kissoissa on se hyvä puoli, että ne ovat hoivaamista tarvitsevia avuttomia vain hyvin ajan.

        Niin, minä en ole hoitoalalla, enkä Personellin testien mukaan sovi edes asiakspalveluun. Hoivaamiseen tarvittavia ominaisuuksia tuskin löytyy edes keskiverto miehen tasolle. Naisilla kai on keskimäärin enemmän hoivaamisviettiä kuin miehillä. Eikä multa kyllä löydy kilpailuviettiä yhtään sen enempää kuin hoivaamisviettiäkään, eikä kilpaileminen ole koskaan edes kiinnostanut.

        Korjaan:Koirissa ja varsinkin kissoissa on se hyvä puoli, että ne ovat hoivaamista tarvitsevia avuttomia vain hyvin lyhyen ajan. "Lyhyen" sana oli tipahtanut johonkin.


      • 33
        lapsetta paras kirjoitti:

        Korjaan:Koirissa ja varsinkin kissoissa on se hyvä puoli, että ne ovat hoivaamista tarvitsevia avuttomia vain hyvin lyhyen ajan. "Lyhyen" sana oli tipahtanut johonkin.

        Minusta se on hoivaa, kun rakkaudella ruokkii, ulkoiluttaa, hoitaa turkkia ja mitä eläin nyt tarvitseekaan. Partneri ja kämppis on ihan eri juttuja, tai voihan niitäkin hoivata :D


      • lapsetta paras
        33 kirjoitti:

        Minusta se on hoivaa, kun rakkaudella ruokkii, ulkoiluttaa, hoitaa turkkia ja mitä eläin nyt tarvitseekaan. Partneri ja kämppis on ihan eri juttuja, tai voihan niitäkin hoivata :D

        Yleensä ihminen auttaa kaveria, ystävää, eläintä, lasta tai aikuista, jos ei ole ihan sosiaalisesti lahjaton tai kykenemätön ottamaan huomioon muitakin kuin itsensä. Myötätunto ja muista elävistä olennoista välittäminen ei välttämättä ole aina hoivaamista. No, missä se raja siinäkin asiassa menee.

        Lemmikkien ottamisessa ei ole oleellista se, että niitä saa hoivata tai hoitaa, vaikka niistä huolehtiminen on tietenkin lemmikin ottajalle itsestään selvä vastuu ja velvollisuus. Rokotukset pidän tietenkin ajan tasalla ja huolehdin niiden terveyden hoidosta. Niinhän kaikki ihmisetkin pyritään hoitamaan ilman sen kummempaa tunteilua. Minun kissani tulevat yöksi sisään, jos on kylmä tai seikkailevat koko yön ulkona, jos niin haluavat. Välillä ne syövät pelkästään ulkona ja välillä kotona. Madotan tietenkin kissat, koska ulkona syömisestä saa matoja. Ostan minä miehellekin ubikinonia, koska hän ei itse muista sellaista hankkia. En näe sitäkään hoivaamisena, vaan tarkoituksenmukaisena toimintana.

        Jutun ydinidea ei ole hoivaaminen, kun ihminen ottaa mesenaattiin nelijalkaisia ystäviään, joiden kaltaisesti haluaisi itsekin elää.


      • 33
        lapsetta paras kirjoitti:

        Yleensä ihminen auttaa kaveria, ystävää, eläintä, lasta tai aikuista, jos ei ole ihan sosiaalisesti lahjaton tai kykenemätön ottamaan huomioon muitakin kuin itsensä. Myötätunto ja muista elävistä olennoista välittäminen ei välttämättä ole aina hoivaamista. No, missä se raja siinäkin asiassa menee.

        Lemmikkien ottamisessa ei ole oleellista se, että niitä saa hoivata tai hoitaa, vaikka niistä huolehtiminen on tietenkin lemmikin ottajalle itsestään selvä vastuu ja velvollisuus. Rokotukset pidän tietenkin ajan tasalla ja huolehdin niiden terveyden hoidosta. Niinhän kaikki ihmisetkin pyritään hoitamaan ilman sen kummempaa tunteilua. Minun kissani tulevat yöksi sisään, jos on kylmä tai seikkailevat koko yön ulkona, jos niin haluavat. Välillä ne syövät pelkästään ulkona ja välillä kotona. Madotan tietenkin kissat, koska ulkona syömisestä saa matoja. Ostan minä miehellekin ubikinonia, koska hän ei itse muista sellaista hankkia. En näe sitäkään hoivaamisena, vaan tarkoituksenmukaisena toimintana.

        Jutun ydinidea ei ole hoivaaminen, kun ihminen ottaa mesenaattiin nelijalkaisia ystäviään, joiden kaltaisesti haluaisi itsekin elää.

        Eikö sinua pelota kun kissat ovat ulkona? Tiedän yhden tyypin, joka ammuskelee huvikseen maalla kissoja. Kaikenlisäksi se on laillista, perustelee sitä sillä että ne muuten lisääntyvät liikaa.


      • lapsetta paras
        33 kirjoitti:

        Eikö sinua pelota kun kissat ovat ulkona? Tiedän yhden tyypin, joka ammuskelee huvikseen maalla kissoja. Kaikenlisäksi se on laillista, perustelee sitä sillä että ne muuten lisääntyvät liikaa.

        "Kaikenlisäksi se on laillista, perustelee sitä sillä että ne muuten lisääntyvät liikaa. "

        Ei muuten ole. Vain villiintyneen ja luonnosta ravintonsa ottavan kissan saa ampua. Kesykissan tunnistaa, eikä mitä tahansa eteen osuvaa kissaa saa tappaa. Laki muuttui joskus 1990 luvun alkupuolella tai puolivälissä, mutta keskiverto maalaisjuntti nyt elää jotain1960-lukua.

        Asun pienessä taajamassa, ja lähistöllä asustelevat ihmiset eivät ole luku- ja kirjoitustaidottomia metsäläisiä, joiden piirissä kissaviha vielä nykyäänkin kukoistaa. Lähitienoon ainut metsästäjä on mun mieheni, joka ihan oikeasti hoivaa kissoja. Yks kissa nukkuu sen kainalossa, ja mies ostaa niille kaupan kalleinta kissanruokaa. Mun mies on myös parempi ampuja kuin useimmat muut metsästäjät, ja metsästäjäpiireissä on vallalla vanhanajan arvostus "ylempiään" kohtaan.

        Naapureillakin on kissoja, ja kissat saavat liikua heidän pihoissaan vapaasti. Melkein kaikki naapurit hyväksyvät kissan maaseudun yhtenä asukkina. Ainoastaan yksi helsinkiläinen kesämökkiläinen ei halua, että kissat pyydystävät heidän mörskänsä ympärillä lisääntyviä pikkujyrsijöitä. No, Helsinkiläisille rotat ovat niin arkea, etteivät he ymmärrä maalaisten siisteystavoitteita.


      • 24
        lapsetta paras kirjoitti:

        "Kaikenlisäksi se on laillista, perustelee sitä sillä että ne muuten lisääntyvät liikaa. "

        Ei muuten ole. Vain villiintyneen ja luonnosta ravintonsa ottavan kissan saa ampua. Kesykissan tunnistaa, eikä mitä tahansa eteen osuvaa kissaa saa tappaa. Laki muuttui joskus 1990 luvun alkupuolella tai puolivälissä, mutta keskiverto maalaisjuntti nyt elää jotain1960-lukua.

        Asun pienessä taajamassa, ja lähistöllä asustelevat ihmiset eivät ole luku- ja kirjoitustaidottomia metsäläisiä, joiden piirissä kissaviha vielä nykyäänkin kukoistaa. Lähitienoon ainut metsästäjä on mun mieheni, joka ihan oikeasti hoivaa kissoja. Yks kissa nukkuu sen kainalossa, ja mies ostaa niille kaupan kalleinta kissanruokaa. Mun mies on myös parempi ampuja kuin useimmat muut metsästäjät, ja metsästäjäpiireissä on vallalla vanhanajan arvostus "ylempiään" kohtaan.

        Naapureillakin on kissoja, ja kissat saavat liikua heidän pihoissaan vapaasti. Melkein kaikki naapurit hyväksyvät kissan maaseudun yhtenä asukkina. Ainoastaan yksi helsinkiläinen kesämökkiläinen ei halua, että kissat pyydystävät heidän mörskänsä ympärillä lisääntyviä pikkujyrsijöitä. No, Helsinkiläisille rotat ovat niin arkea, etteivät he ymmärrä maalaisten siisteystavoitteita.

        En tiennyt, vaikuttaa silti aika reikäseltä koko laki. Vai onko lain voimassaolon aikana tullut yhtään tapausta, jossa olisi tuomittu kotikissan ampumisesta? epäilen

        Ja mitä siinä vittuillaan helsinkiläisille, böndeperkele, rehupuntti hiljaa siinä niin ja heti.


      • 2 lapsen isä
        lapsetta paras kirjoitti:

        "Kaikenlisäksi se on laillista, perustelee sitä sillä että ne muuten lisääntyvät liikaa. "

        Ei muuten ole. Vain villiintyneen ja luonnosta ravintonsa ottavan kissan saa ampua. Kesykissan tunnistaa, eikä mitä tahansa eteen osuvaa kissaa saa tappaa. Laki muuttui joskus 1990 luvun alkupuolella tai puolivälissä, mutta keskiverto maalaisjuntti nyt elää jotain1960-lukua.

        Asun pienessä taajamassa, ja lähistöllä asustelevat ihmiset eivät ole luku- ja kirjoitustaidottomia metsäläisiä, joiden piirissä kissaviha vielä nykyäänkin kukoistaa. Lähitienoon ainut metsästäjä on mun mieheni, joka ihan oikeasti hoivaa kissoja. Yks kissa nukkuu sen kainalossa, ja mies ostaa niille kaupan kalleinta kissanruokaa. Mun mies on myös parempi ampuja kuin useimmat muut metsästäjät, ja metsästäjäpiireissä on vallalla vanhanajan arvostus "ylempiään" kohtaan.

        Naapureillakin on kissoja, ja kissat saavat liikua heidän pihoissaan vapaasti. Melkein kaikki naapurit hyväksyvät kissan maaseudun yhtenä asukkina. Ainoastaan yksi helsinkiläinen kesämökkiläinen ei halua, että kissat pyydystävät heidän mörskänsä ympärillä lisääntyviä pikkujyrsijöitä. No, Helsinkiläisille rotat ovat niin arkea, etteivät he ymmärrä maalaisten siisteystavoitteita.

        Kissojen elämään vaikuttavat 1) järjestyslaki 2) eläinsuojelulaki 3) metsästyslaki.


    • en minäkään

      lapsia hanki ihan järkiperustein mutta lapsista kyllä tykkään ja heidän etujaan yritän ajaa jatkossa, ettei tämä vapaakasvatus räjähdä ihan käsiin ja pian onkin viidakon lait voimassa. Mitään ei saa kieltää, ei edes varastamista. Ollaankin pian ghetto koko maa. Ihan kivaa kun saa aina tahtonsa läpi ja uuden kännykän millä näpytellä: vitun huora "kaverille"!!!! Pian saa kaupan myyjätkin pelätä henkihieverissä koska joku tulee puukkoa heilautellen ottamaan minkä haluaa, maksamatta tai joku musta ähläm tai surkuhupaisa suomalainen, joka on päättänyt päättää päivänsä aseella ja vie samalla ohikulkijoita mukanaan.

    • se on.......

      Olen vakuuttunut, että on sekä naisia että miehiä, jotka eivät biologisesti koe halua lapsen laittoon. Luonnossakin on paljon esimerkkejä lajeista, joista osa ei tee jälkeläisiä. Aihe on tabu, joten siitä ei (vielä) voi puhua.

      Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. 1960-luvulla vain sattui olemaan sukupolvi, jonka kohtaloksi tuli perustaa perustaa perhe, halusivat sitä tai ei. Ei varmasti tule koskaan olemaan enää sukupolvea, jossa kaikki muistuttavat toisiaan: tekevät asiat tismalleen samalla tavalla, eli menevät naimisiin, perustavat perheen, eivät eroa koskaan...

      Elämme 2000-lukua: Nyt voi aidosti valita. Ei tarvitse perustella lapsettomuutta edes sanomalla "inhoan lapsia", voi sanoa yksinkertaisesti: "en ole koskaan halunnut lapsia". Piste.

      • ?

        "Luonnossakin on paljon esimerkkejä lajeista, joista osa ei tee jälkeläisiä."

        Onko tosiaan, tämä oli uutta minulle, sano jotain esimerkkejä? Niin, urokset jäävät usein lisääntymättä, kun niitä ei huolita, mutta että naaraatkinko? Olen siis oikeasti kiinnostunut.


      • ?
        ? kirjoitti:

        "Luonnossakin on paljon esimerkkejä lajeista, joista osa ei tee jälkeläisiä."

        Onko tosiaan, tämä oli uutta minulle, sano jotain esimerkkejä? Niin, urokset jäävät usein lisääntymättä, kun niitä ei huolita, mutta että naaraatkinko? Olen siis oikeasti kiinnostunut.

        eihän eläimet ymmärrä parittelun ja lisääntymisen välistä yhteyttä. Ehkä löytyy joistain lajeista niitä yksilöitä, joiden pariutumisvietti on niin alhainen, että ne jäävät lisääntymättä. Mutta onhan se eri asia kuin tietoinen tahto käyttää ehkäisyä siksi ettei lisääntyisi.


      • 19+17
        ? kirjoitti:

        "Luonnossakin on paljon esimerkkejä lajeista, joista osa ei tee jälkeläisiä."

        Onko tosiaan, tämä oli uutta minulle, sano jotain esimerkkejä? Niin, urokset jäävät usein lisääntymättä, kun niitä ei huolita, mutta että naaraatkinko? Olen siis oikeasti kiinnostunut.

        Ainakin useimmissa susilaumoissa vain alfauros ja alfanaaras lisääntyvät keskenään. Lauma täytyy pitää sopivan kokoisena; liian iso lauma, ja ruoka ei riitä.


      • bilsaon..
        19+17 kirjoitti:

        Ainakin useimmissa susilaumoissa vain alfauros ja alfanaaras lisääntyvät keskenään. Lauma täytyy pitää sopivan kokoisena; liian iso lauma, ja ruoka ei riitä.

        Monilla hyönteisillä on selvä työnjako: osa lisääntyy, osa tekee vain "työtä". Esimerkkejä: muurahaiset, ampiaiset...

        Voisi siis hyvin ajatella, että luonto on jokaisen lajin (myös ihmisen) kohdalla järjestänyt jonkinlaisen sääntelymenetelmän, ettei laji lisäänny liikaa.

        Sukupuolen vaihtaminen, josta nyt puhutaan ihmisen kohdalla, on myös yleinen esim. tietyillä kalalajeilla.


    • --------------------

      Miksi siis inhoaisin lapsia, ei ole syytä siihen, mutta itse niitä en tahdo, enkä sellaista miestä jolla niitä on. Ja tästä tullut ongelma minulle kun lapsia omaavat miehet eivät jätä rauhaan eivätkä tajua, etten huoli miestä jolla on lapsia.

      • 2 lapsen isä

        henkisesti tasapainossa oleva ihminen ei kirjoita:

        "Inhoan lapsia"


      • että sä jaksat....
        2 lapsen isä kirjoitti:

        henkisesti tasapainossa oleva ihminen ei kirjoita:

        "Inhoan lapsia"

        niin korkean äo:n omaava kuten sinä - ainakin kuvittelet omaavasi - ei kirjoittaisi noin typeriä ja älyttömiä viestejä. Varsinkaan kun viestisi ovat vain lyhyitä ja mollaavia, ilman perusteita tai mitään.


      • Kerropa nyt
        2 lapsen isä kirjoitti:

        henkisesti tasapainossa oleva ihminen ei kirjoita:

        "Inhoan lapsia"

        Miksei muka? Mitä mieltä olet niistä, jotka inhoavat porkkanoita, pienikokoisia koiria, romaneja tai parrakkaita miehiä?


      • kyllästynyt lapsiin
        2 lapsen isä kirjoitti:

        henkisesti tasapainossa oleva ihminen ei kirjoita:

        "Inhoan lapsia"

        soitapa sitten äkkiä valkotakkisille tai poliisille, että tulevat korjaamaan tälläisen sekopään talteen. Sitä tiedä mitä teen seuraavaksi. En hymyile lapselle kaupassa? Soita soita äkkiä!


      • missä on älysi?
        2 lapsen isä kirjoitti:

        henkisesti tasapainossa oleva ihminen ei kirjoita:

        "Inhoan lapsia"

        sinun kohdallasi 2 lapsen isä päteä sanonta "siitä puhe mistä puute"


      • 2 lapsen isä
        Kerropa nyt kirjoitti:

        Miksei muka? Mitä mieltä olet niistä, jotka inhoavat porkkanoita, pienikokoisia koiria, romaneja tai parrakkaita miehiä?

        on erittäin vastenmielinen tunne.

        Henkilö voi inhota käärmettä, hämähäkkiä, nokkosta tms.

        Sen sijaan lapsia inhoavan henkilön psyyke on epätasapainossa.


      • lapseton-
        2 lapsen isä kirjoitti:

        on erittäin vastenmielinen tunne.

        Henkilö voi inhota käärmettä, hämähäkkiä, nokkosta tms.

        Sen sijaan lapsia inhoavan henkilön psyyke on epätasapainossa.

        Sinulla on todella yksisuuntainen ajattelutapa, juuri siksi koska sinulla on lapsia etkä voi ymmärtää jos jollekin on jäänyt jonkun/joidenkin lasten teoista vaikkapa inho jokaiseen lapseen.

        Itse hämmästelen nykylasten käytöstä ja vanhempia, jotka eivät kiellä lapsia satuttamasta/tappamasta eläimiä. Minä olen kohdannut lapsia jotka siis ovat satuttaneet pahasti luonnoneläimiä ja kyllä siinä nämä lapset ovat psyykkisesti epätasapainoisessa perheessä eläneet.

        Ymmärrän hyvin lasten ilkeät teot, heidän inhoamiseen. Minäkin inhoan metsästäjiä, tai oikeastaan vihaan niitä sekä jokaista joka satuttaa eläintä, oli se sitten lapsi tai aikuinen.


      • Joopa joo
        2 lapsen isä kirjoitti:

        on erittäin vastenmielinen tunne.

        Henkilö voi inhota käärmettä, hämähäkkiä, nokkosta tms.

        Sen sijaan lapsia inhoavan henkilön psyyke on epätasapainossa.

        Totta kai inho on vastenmielinen tunne. Ähisevä, haiseva sätkivä nyytti, joka vie aikuisen joka ikisen minuutin kaiken kattavalla avuttomuudellaan ja vaativuudellaan, on inhottava otus.

        Siitä huolimatta, että kaikenikäiset lapset ovat mielestäni inhottavia, ottaisin kyllä mukaani tienposkeen jätetyn lapsen ja katsoisin, että sille löytyy hoitopaikka. Ihan samalla tavalla hoitaisin sinut, yksisilmäisen ja suvaitsemattoman idiootin, sosiaaliviranomaisten hoivaan, jos sinut olisi hylätty avuttomana tienvarteen. Jopa kotonani voisin hylättyä lasta tai sinua, idioottia, pitää tarpeen mukaan, ja sitten hoitaa eteenpäin. Olemaan ei lapsi tai kaltaisesi idiootti kuitenkaan jäisi.

        Inhimillisiä ja humaaneja olemme lähes kaikki, lukuun ottamatta sinun kaltaisiasi älykääpiöitä, joiden mielestä lasten vahingossakin saaminen nostaa tarpeettoman luuserin sossujonosta Isien ja Äitien korvaamattomaan sossujonoon. Eikös vain?


      • Yön siipi
        Joopa joo kirjoitti:

        Totta kai inho on vastenmielinen tunne. Ähisevä, haiseva sätkivä nyytti, joka vie aikuisen joka ikisen minuutin kaiken kattavalla avuttomuudellaan ja vaativuudellaan, on inhottava otus.

        Siitä huolimatta, että kaikenikäiset lapset ovat mielestäni inhottavia, ottaisin kyllä mukaani tienposkeen jätetyn lapsen ja katsoisin, että sille löytyy hoitopaikka. Ihan samalla tavalla hoitaisin sinut, yksisilmäisen ja suvaitsemattoman idiootin, sosiaaliviranomaisten hoivaan, jos sinut olisi hylätty avuttomana tienvarteen. Jopa kotonani voisin hylättyä lasta tai sinua, idioottia, pitää tarpeen mukaan, ja sitten hoitaa eteenpäin. Olemaan ei lapsi tai kaltaisesi idiootti kuitenkaan jäisi.

        Inhimillisiä ja humaaneja olemme lähes kaikki, lukuun ottamatta sinun kaltaisiasi älykääpiöitä, joiden mielestä lasten vahingossakin saaminen nostaa tarpeettoman luuserin sossujonosta Isien ja Äitien korvaamattomaan sossujonoon. Eikös vain?

        sairas sekopää. Mene Niuvanniemeen.


      • 2 lapsen isä
        Joopa joo kirjoitti:

        Totta kai inho on vastenmielinen tunne. Ähisevä, haiseva sätkivä nyytti, joka vie aikuisen joka ikisen minuutin kaiken kattavalla avuttomuudellaan ja vaativuudellaan, on inhottava otus.

        Siitä huolimatta, että kaikenikäiset lapset ovat mielestäni inhottavia, ottaisin kyllä mukaani tienposkeen jätetyn lapsen ja katsoisin, että sille löytyy hoitopaikka. Ihan samalla tavalla hoitaisin sinut, yksisilmäisen ja suvaitsemattoman idiootin, sosiaaliviranomaisten hoivaan, jos sinut olisi hylätty avuttomana tienvarteen. Jopa kotonani voisin hylättyä lasta tai sinua, idioottia, pitää tarpeen mukaan, ja sitten hoitaa eteenpäin. Olemaan ei lapsi tai kaltaisesi idiootti kuitenkaan jäisi.

        Inhimillisiä ja humaaneja olemme lähes kaikki, lukuun ottamatta sinun kaltaisiasi älykääpiöitä, joiden mielestä lasten vahingossakin saaminen nostaa tarpeettoman luuserin sossujonosta Isien ja Äitien korvaamattomaan sossujonoon. Eikös vain?

        helppoa sinullakaan. Olen pahoillani puolestasi.

        Oletko kokeillut terapiaa?


      • -__-''
        2 lapsen isä kirjoitti:

        helppoa sinullakaan. Olen pahoillani puolestasi.

        Oletko kokeillut terapiaa?

        psyyke epätasapainossa, kun noin sekaisin olevat miehet tai vaikka naisetkin pykäävät lapsia maailmaan. Sinullakin niitä on kaksi. Hienoa, lisää idiootteja tähän muutenkin ylikansoitettuun maailmaan!


      • lollllllero
        2 lapsen isä kirjoitti:

        on erittäin vastenmielinen tunne.

        Henkilö voi inhota käärmettä, hämähäkkiä, nokkosta tms.

        Sen sijaan lapsia inhoavan henkilön psyyke on epätasapainossa.

        perustele, miten lapsia inhoava henkilö on automaattisesti sekopää. Huoh.


      • Eikö löydy?
        2 lapsen isä kirjoitti:

        helppoa sinullakaan. Olen pahoillani puolestasi.

        Oletko kokeillut terapiaa?

        Aha, nyt olet jo pahoillasi. Luepa edelliset kirjoituksesi ja yritä päättää, mitä mieltä oikeasti olet.

        Ja niitä perusteluja voisi sitten alkaa tulla myös, jos sinulla niitä on.


      • 2 lapsen isä
        lollllllero kirjoitti:

        perustele, miten lapsia inhoava henkilö on automaattisesti sekopää. Huoh.

        "inhoan lapsia", niin se kertoo tietystä psyyken epätasapainosta.

        Ilmaisu "sekopää" on hieman liian voimakas.


      • samaa lausetta
        2 lapsen isä kirjoitti:

        "inhoan lapsia", niin se kertoo tietystä psyyken epätasapainosta.

        Ilmaisu "sekopää" on hieman liian voimakas.

        koko ajan samaa lausetta, kuten sinä, herää kysymys paitsi psyykkisestä tasapainosta, myös älyllisistä lahjoista: Vaikutat jotenkin yksinkertaiselta ihmiseltä. Sellaiselta, jolla ei ole koskaan mitään sanottavaa.
        Keskusteluun et pysty. Olisiko niin, että olet lapsetkin laittanut vain sen takia, että kommunikointi aikuisten kanssa on vaikeaa?


      • 2 lapsen isä
        samaa lausetta kirjoitti:

        koko ajan samaa lausetta, kuten sinä, herää kysymys paitsi psyykkisestä tasapainosta, myös älyllisistä lahjoista: Vaikutat jotenkin yksinkertaiselta ihmiseltä. Sellaiselta, jolla ei ole koskaan mitään sanottavaa.
        Keskusteluun et pysty. Olisiko niin, että olet lapsetkin laittanut vain sen takia, että kommunikointi aikuisten kanssa on vaikeaa?

        sisäisiä aggressioita. Johtuuko mahdollisesti perheongelmista?

        Minä ymmärrän sinua.


      • *facepalm**
        2 lapsen isä kirjoitti:

        sisäisiä aggressioita. Johtuuko mahdollisesti perheongelmista?

        Minä ymmärrän sinua.

        ei perusteluja näy vaan pelkästään saman toistoa.


      • muutakin...
        *facepalm** kirjoitti:

        ei perusteluja näy vaan pelkästään saman toistoa.

        häneltä sentään selvä vihje siitä, että hänellä on perheongelmia ja sisäisiä aggressioita. Ja hän jakaa nämä ongelmat empaattisesti muiden kanssa lisäämällä: "Ymmärrän sinua". Hienoa edistystä kahden lapsen isältä!


      • !!!
        että sä jaksat.... kirjoitti:

        niin korkean äo:n omaava kuten sinä - ainakin kuvittelet omaavasi - ei kirjoittaisi noin typeriä ja älyttömiä viestejä. Varsinkaan kun viestisi ovat vain lyhyitä ja mollaavia, ilman perusteita tai mitään.

        älykkäät ihmiset eivät tarvi pitkiä perusteluita - perustelut ovat vain niitä varten joille ei mene muuten jakeluun.


      • ;)
        lapseton- kirjoitti:

        Sinulla on todella yksisuuntainen ajattelutapa, juuri siksi koska sinulla on lapsia etkä voi ymmärtää jos jollekin on jäänyt jonkun/joidenkin lasten teoista vaikkapa inho jokaiseen lapseen.

        Itse hämmästelen nykylasten käytöstä ja vanhempia, jotka eivät kiellä lapsia satuttamasta/tappamasta eläimiä. Minä olen kohdannut lapsia jotka siis ovat satuttaneet pahasti luonnoneläimiä ja kyllä siinä nämä lapset ovat psyykkisesti epätasapainoisessa perheessä eläneet.

        Ymmärrän hyvin lasten ilkeät teot, heidän inhoamiseen. Minäkin inhoan metsästäjiä, tai oikeastaan vihaan niitä sekä jokaista joka satuttaa eläintä, oli se sitten lapsi tai aikuinen.

        " jos jollekin on jäänyt jonkun/joidenkin lasten teoista vaikkapa inho jokaiseen lapseen."

        terapeutti voi eheyttää sut jälleen .. pelkosi on yhtä aiheeton kuin hämähäkkejä pelkäävä ei voi astua rikkoutuneen kivilaatan päälle koska särö muistuttaa hämähäkkiä. Ehkä korkeä ÄO estää terapeutille menon ;)


      • Sinä olet huora.
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        soitapa sitten äkkiä valkotakkisille tai poliisille, että tulevat korjaamaan tälläisen sekopään talteen. Sitä tiedä mitä teen seuraavaksi. En hymyile lapselle kaupassa? Soita soita äkkiä!

        Olisipa sinulle käynyt niin että, talonne olisi ollut tulipalossa ja vanhempanne olisivat pelastaneet kaikki elukat tuliplaossa , Ja sitten sinä olisit palanut pois, Koska sinähän vihaat lapsia eli sellaisia minkälainen olet itsekin ollut. Vanhempasi ovat varmasti ylpeitä.


    • Lapsirakas

      ihminen ei voi olla kaikinpuolin OK. Itse avaaja tiedät parhaiten ongelmasi.

      • Eikös vain?

        Ja sinun ongelmasi taitaa sitten olla ennakkoluuloisuus ja omahyväisyys, kun noin kärkkäästi tuomitset omistasi eriäviä mielipiteitä.


      • Lapsirakas
        Eikös vain? kirjoitti:

        Ja sinun ongelmasi taitaa sitten olla ennakkoluuloisuus ja omahyväisyys, kun noin kärkkäästi tuomitset omistasi eriäviä mielipiteitä.

        Ei.


      • On se.
        Lapsirakas kirjoitti:

        Ei.

        Kyllä se on, mutta ethän sinä sitä itse näe.


      • Jyvät laariin
        On se. kirjoitti:

        Kyllä se on, mutta ethän sinä sitä itse näe.

        ihminen, joka inhoaa lapsia. Oletko avaajan tavoin lesbo?


    • Jyvät laariin

      muuta asiaa?

    • Fiksu mies

      vittupäitä inhoaa jokainen fiksu mies.

      • kyllästynyt lapsiin

        on pakko seksuaalisesta suuntautumisestani jauhaa, niin olen hetero kiitos vain :)


      • Anna natsien olla
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        on pakko seksuaalisesta suuntautumisestani jauhaa, niin olen hetero kiitos vain :)

        Nyt alkavat olla jo eväät niin vähissä, että on vedetty seksuaalinen suuntautuminenkin esille, kun ei sitä ensimmäistäkään perustelua ole vieläkään löytynyt. Arvaan, että seuraavaksi lapsista tykkäämättömiä syytellään vähintäänkin saatananpalvojiksi.

        On aika surullista, että tähän ketjuun hankkiutuneiden jankkaajien annetaan lisääntyä ja yrittää kasvattaa lapsistaan yhtä vinksahtaneita fanaatikkoja kuin itse ovat - siis ihmisiä, jotka pelkäävät ja vihaavat kaikkea, mikä ei pyöri juuri oman navan ympärillä. Suurin osa lapsia haluavista ja hankkineista on ihan normaaleja ihmisiä, mutta valitettavasti joukkoon löytyy myös noita ressukoita, joiden ainoa keino tuntea itsensä edes joksikin on lisääntyä. Siitäkin huolimatta, että lisääntyminen on niin helppoa, että siihen pystyy sekä vahingossa että jopa tietämättään.


      • Varmistus
        Anna natsien olla kirjoitti:

        Nyt alkavat olla jo eväät niin vähissä, että on vedetty seksuaalinen suuntautuminenkin esille, kun ei sitä ensimmäistäkään perustelua ole vieläkään löytynyt. Arvaan, että seuraavaksi lapsista tykkäämättömiä syytellään vähintäänkin saatananpalvojiksi.

        On aika surullista, että tähän ketjuun hankkiutuneiden jankkaajien annetaan lisääntyä ja yrittää kasvattaa lapsistaan yhtä vinksahtaneita fanaatikkoja kuin itse ovat - siis ihmisiä, jotka pelkäävät ja vihaavat kaikkea, mikä ei pyöri juuri oman navan ympärillä. Suurin osa lapsia haluavista ja hankkineista on ihan normaaleja ihmisiä, mutta valitettavasti joukkoon löytyy myös noita ressukoita, joiden ainoa keino tuntea itsensä edes joksikin on lisääntyä. Siitäkin huolimatta, että lisääntyminen on niin helppoa, että siihen pystyy sekä vahingossa että jopa tietämättään.

        Imetkö avaajan pillua?


      • Tympii
        kyllästynyt lapsiin kirjoitti:

        on pakko seksuaalisesta suuntautumisestani jauhaa, niin olen hetero kiitos vain :)

        valehdella!


      • Hyvä tavaton.
        Varmistus kirjoitti:

        Imetkö avaajan pillua?

        Että älysi riitti vain tuollaisen kommentin kirjoittamiseen?


      • kyllästynyt lapsiin
        Tympii kirjoitti:

        valehdella!

        ole lesbo, enkä aio tästä aiheesta sen enempää kiistellä, kun et itse yhtään järkevämpään keskusteluun kykene :)


    • Entä sitten ?

      Inhoat jos inhoat ? Mitä sitten ? Pointtisi ? - Ei se ainakaan lasten syy ole, mitä sinä tunnet ja millä asenteilla elämäsi harmaaseen loppuunsa tallaat. Ongelma ei onneksi ole lapsissa, vain sinussa.

      • Huh huh!

        inhoaa lapsia. Se on pimeä.


      • Valaistunut jo
        Huh huh! kirjoitti:

        inhoaa lapsia. Se on pimeä.

        Kaikissa ihmisissä on pimeät puolensa, tunnustaa ne tai ei. Lesbous ei tee lasten vihaajaksi. Vain kehittymätön henkinen elämä ja muu keskenkasvuisuus aiheuttaa vihaa ja inhoa milloin mihinkin suuntaan ja kohderyhmään.


    • MiksiOlisi?

      No meitä on niin moneen junaan, toiset inhoavat naisia, toiset miehiä ja jotkut vielä lapsiakin. Jokaiselle suottakoon tämä inho, kuhan se jää vain siihen.

      Eikä tuo lapsettomuus ole mikään "tabu" juttu, mistä niin päättelet? Kuten totesit, eletään 2000-luvulla ja enää ei ole ihme eikä hämmästys, ellei ole lapsia, eikä automaattisesti se, ettei tuo ole saanut lapsia. Monet tietämäni henkilö ei tahdo lapsia vaan keskittyy omaan elämään joko yksin taikka puolisonsa kanssa, ei se ole mikään harvinaisuus nykypäivänä.

    • Suomalainen mies

      ihmiset ovat häpeäksi Suomelle.

      • Suomalainen mies2

        muka häpeäksi ovat? Mikä tarve sinua ajaa tuollaista kirjoittamaan? Oma elämä vähän viturallaan, vai muuten vaan ahdistaa sunnuntaisin ja on paha olla?


      • Siksi
        Suomalainen mies2 kirjoitti:

        muka häpeäksi ovat? Mikä tarve sinua ajaa tuollaista kirjoittamaan? Oma elämä vähän viturallaan, vai muuten vaan ahdistaa sunnuntaisin ja on paha olla?

        Voihan se olla sunnuntain pahaa oloakin mutta oikeasti syynä ovat "viturallaan" olevat asenteet, joista loistaa ymmärtämättömyys ja ahtaus; suomalaisen junttimiehen mielestä nainen ei ole olemassa mitään muuta kuin lastensa tekoa ja miehensä passaamista varten.


      • badam...
        Siksi kirjoitti:

        Voihan se olla sunnuntain pahaa oloakin mutta oikeasti syynä ovat "viturallaan" olevat asenteet, joista loistaa ymmärtämättömyys ja ahtaus; suomalaisen junttimiehen mielestä nainen ei ole olemassa mitään muuta kuin lastensa tekoa ja miehensä passaamista varten.

        miehet tässä maailmassa halua naisen synnyttäjäksi ja passaajaksi. Ja jos ei noihin rooleihin, niin sitten näyttelyesineeksi ja seksiin. Ei siis koske pelkästään suomalaista miestä...


      • Camel boots
        badam... kirjoitti:

        miehet tässä maailmassa halua naisen synnyttäjäksi ja passaajaksi. Ja jos ei noihin rooleihin, niin sitten näyttelyesineeksi ja seksiin. Ei siis koske pelkästään suomalaista miestä...

        Niiin-niiin, varmaan on niin. Mutku en tunne kuin suomalaisia junttieinareita, niin muista ei voi puhua, sanoa, kirjoittaa ... Ja em. asian, niin kuin kaikki muutkin, voisi tehdä ja toimittaa, jos tahtoisi, osaisi, ymmärtäisi ... sellaisella asenteella, että se ei ole niin kirkuvan alistavaa toimintaa, jossa naisimmeisellä on tavaran osa, 'onni' olla jonkun omaisuutta, säälistä saada elantonsa ja muut elämisen ehtonsa.


      • 9

        Valittu lapsettomuus on jokaisen oma asia, eikä sen pitäisi aiheuttaa sivullisillekaan mahdotonta kärsimystä. Onko jotenkin kunniakkaampaa tehdä lapsia, vaikka heitä ei oikeasti haluaisikaan? Moni hankkii jälkeläisiä, koska niin muka kuuluu tehdä ja synnyttäminen on jokanaisen kansalaisvelvollisuus.


      • :DD:D::D.d

        miehet ovat häpeäksi Suomelle.


    • rva pulmu

      Hirveän pitkä ketju, jossa moni tunnustaa vapaaehtoisen lapsettomuutensa. Jospa tämä edes pieneltä osaltaan tuo ihmisten ja yhteiskunnan tietoisuuteen, että kaikki naiset eivät todellakaan haaveile lapsista.

      • ---

        ainahan hulluja ämmiä on ollut, kyllä se on tiedossa.


    • rose18

      itseäsi jo silloin lapsena..

      • taszi

        Aivan älyvapaa juttu... Pitäisikö se oma lapsuus jotenkin muka hyvittää rakastamalla lapsia?


    • Astrum

      Oot ihana nainen! Oikeasti. Terveisin samoin ajatteleva mies.

      • vcvxcfdsfsd

        Tosin eläimelle lässyttäminen on vielä typerämpää kuin lapselle lässyttäminen. Eläin ei tajua siitä yhtään mitään. Mielestäni kaikki lässyttäminen on ärsyttävää.


    • oudoksuja

      mitäköhän ajattelet omasta äidistäsi? Olisiko hänen pitänyt aikanaan potkaista sinut pihalle oman onnesi varaan kun olit avuton möllöttäjä vain ... :?

      • 9+9

        Eihän aloittaja sano että paheksuu ihmisiä, jotka hankkivat lapsia.


    • KOlmen äiti

      Mielestäni jokaisella on oikeus olla lapseton tai vastaavasti olla aivan ihastuksissaan äitiydestä. SInun lapsettomuutesi tuskin on kenellekään ongelma, korkeintaan sinulle itsellesi.

      Kyllä yksi naiseuden perusasia ja olettamuskin on äitiys. Sille seikalla tuskin voit mitään.

      Olewt oikeassa siinä, että on järkyttävää jos joku nainen inhoaa lapsia; mistä tällainen inho kumpuaa?

      • voe voe voe

        Mikä ihmeen 'naiseuden perusasia'? Kaikkea te muijat kuulkaa keksitte, antaisitte vain muiden olla sitä mieltä mitä ovat. Tälle kyllä repeilen vielä kauan, naiseuden perusasia ja olettamus... Mikäs se miehuuden perusasia on, isyys?


      • mahot erikseen
        voe voe voe kirjoitti:

        Mikä ihmeen 'naiseuden perusasia'? Kaikkea te muijat kuulkaa keksitte, antaisitte vain muiden olla sitä mieltä mitä ovat. Tälle kyllä repeilen vielä kauan, naiseuden perusasia ja olettamus... Mikäs se miehuuden perusasia on, isyys?

        on se huomattavasti perustavampi asia kuin vaikka työssäkäynti, joka on täysin ihmisen keksintöä.
        Ja jollet ole huomannut, niin aika suuri osa naisen vartalosta on suunniteltu vain lisääntymistä varten.


    • oikeasti älykäs

      pudotit vauvan kun olit pieni, siitä seurasi huutoa ja rangaistuksia ja sait siitä trauman vauvoja kohtaan. Noin, oliko se nyt niin vaikeaa eikä tarvinnut sössöttää mistään vapaasta valinnasta eikä esitellä Mensan jäsenkorttia.

    • Kysymys vihaajille

      Mikä teitä kirjoittajia oikein pelottaa ihmisessä, joka ei pidä lapsista? Miksi teidän pitää puolustella omia lapsenhankkimishalujanne noin verissä päin? Onko se jotenkin teiltä pois, kun joku tuntematon ihminen ei halua lapsia?

      Kertoisitte kerrankin ihan kirkumatta, mikä asiassa niin harmittaa.

      • < < < < < iiii< < <

        Minua ei ainakaan harmita yhtään, hyvähän se vaan on kun tuollaisilla mielipiteillä varustettu ihminen ei niitä hommaa itselleen. Itse olin ainut lapsi ja kaipasin aina sisaruksia, kun tulin aikuiseksi niin hankin kolme lasta ja he kaikki ovat minulle hyvin rakkaita, totta kai osa minusta.
        Ja se näissä lapsen vihaajissa eniten minua ärsyttää että ensinnäkin ne soittelevat keskiyöllä ihmisille joilla on lapsia, toiseksi kun tulevat kylään niin istuvat koko päivän, katsos kun ei ole kiirettä kotiin, sitten kun nämä lapsivihaajat istuvat vanhainkodissa niin ovat luulossa että he ovat sellaisia joilla on aina etuoikeus joka asiaan, ja huutavat kovalla äänellä kun ovat vähän pipejä, samassa tilanteessa oleva monen lapsen äiti hillitsee itsensä eikä pidä itseään muita erikoisempana.
        Jopa kahvipöydässäkin valitsevat suurimman kakunpalan, ensin näpisteltyään joka palaa. Joten ihan rauhassa saatte olla lapsettomia, teikäläisiä olen nähnyt liiankin paljon. Joten eläkää elämäänne ihan rauhassa, niin teemme mekin joille lapset ovat kaikkikaikessa.


      • siis häh?
        < < < < < iiii< < < kirjoitti:

        Minua ei ainakaan harmita yhtään, hyvähän se vaan on kun tuollaisilla mielipiteillä varustettu ihminen ei niitä hommaa itselleen. Itse olin ainut lapsi ja kaipasin aina sisaruksia, kun tulin aikuiseksi niin hankin kolme lasta ja he kaikki ovat minulle hyvin rakkaita, totta kai osa minusta.
        Ja se näissä lapsen vihaajissa eniten minua ärsyttää että ensinnäkin ne soittelevat keskiyöllä ihmisille joilla on lapsia, toiseksi kun tulevat kylään niin istuvat koko päivän, katsos kun ei ole kiirettä kotiin, sitten kun nämä lapsivihaajat istuvat vanhainkodissa niin ovat luulossa että he ovat sellaisia joilla on aina etuoikeus joka asiaan, ja huutavat kovalla äänellä kun ovat vähän pipejä, samassa tilanteessa oleva monen lapsen äiti hillitsee itsensä eikä pidä itseään muita erikoisempana.
        Jopa kahvipöydässäkin valitsevat suurimman kakunpalan, ensin näpisteltyään joka palaa. Joten ihan rauhassa saatte olla lapsettomia, teikäläisiä olen nähnyt liiankin paljon. Joten eläkää elämäänne ihan rauhassa, niin teemme mekin joille lapset ovat kaikkikaikessa.

        Siis mitä h.elvettiä?

        "Ja se näissä lapsen vihaajissa eniten minua ärsyttää että ensinnäkin ne soittelevat keskiyöllä ihmisille joilla on lapsia, toiseksi kun tulevat kylään niin istuvat koko päivän, katsos kun ei ole kiirettä kotiin, sitten kun nämä lapsivihaajat istuvat vanhainkodissa niin ovat luulossa että he ovat sellaisia joilla on aina etuoikeus joka asiaan, ja huutavat kovalla äänellä kun ovat vähän pipejä"

        En minä ainakaan soittele kenellekään keskellä yötä vaikken halua lapsia, enkä mene toisten koteihin istumaan koko päiväksi? Mistä ihmeestä oikein revit noin outoja yleistyksiä, taidat itse olla vähän pipi? Mielestäni juuri näillä koti-äityleillä on aikaa istua koko päivä kotonaan kun kaitsevat sitä haisevaa ja huutavaa kakaralaumaansa ja yrittävät muiden hoteisiin niitä välillä saada kun tarvitaan paussia.


      • Kysymys vihaajille
        < < < < < iiii< < < kirjoitti:

        Minua ei ainakaan harmita yhtään, hyvähän se vaan on kun tuollaisilla mielipiteillä varustettu ihminen ei niitä hommaa itselleen. Itse olin ainut lapsi ja kaipasin aina sisaruksia, kun tulin aikuiseksi niin hankin kolme lasta ja he kaikki ovat minulle hyvin rakkaita, totta kai osa minusta.
        Ja se näissä lapsen vihaajissa eniten minua ärsyttää että ensinnäkin ne soittelevat keskiyöllä ihmisille joilla on lapsia, toiseksi kun tulevat kylään niin istuvat koko päivän, katsos kun ei ole kiirettä kotiin, sitten kun nämä lapsivihaajat istuvat vanhainkodissa niin ovat luulossa että he ovat sellaisia joilla on aina etuoikeus joka asiaan, ja huutavat kovalla äänellä kun ovat vähän pipejä, samassa tilanteessa oleva monen lapsen äiti hillitsee itsensä eikä pidä itseään muita erikoisempana.
        Jopa kahvipöydässäkin valitsevat suurimman kakunpalan, ensin näpisteltyään joka palaa. Joten ihan rauhassa saatte olla lapsettomia, teikäläisiä olen nähnyt liiankin paljon. Joten eläkää elämäänne ihan rauhassa, niin teemme mekin joille lapset ovat kaikkikaikessa.

        Ai että sinua ei harmita yhtään? Taitaa olla hampaankolossa muutakin kuin pelkkä toisten näpistelemä kakunpalanen...

        Luepas sepustuksesi uudelleen ulkopuolisen silmin. Ihan totta. Ja sitten rauhoituttuasi vastaat kysymykseeni uudelleen.


      • :D

        ei siinä mitään jos ei halua lapsia, mutku motiivina on selittämätön inho.
        Jos kerrotte että olette henkisesti tasapainottomia niin kukaan ei enää kysele miksei ole lapsia.


      • vccvxcxfds
        siis häh? kirjoitti:

        Siis mitä h.elvettiä?

        "Ja se näissä lapsen vihaajissa eniten minua ärsyttää että ensinnäkin ne soittelevat keskiyöllä ihmisille joilla on lapsia, toiseksi kun tulevat kylään niin istuvat koko päivän, katsos kun ei ole kiirettä kotiin, sitten kun nämä lapsivihaajat istuvat vanhainkodissa niin ovat luulossa että he ovat sellaisia joilla on aina etuoikeus joka asiaan, ja huutavat kovalla äänellä kun ovat vähän pipejä"

        En minä ainakaan soittele kenellekään keskellä yötä vaikken halua lapsia, enkä mene toisten koteihin istumaan koko päiväksi? Mistä ihmeestä oikein revit noin outoja yleistyksiä, taidat itse olla vähän pipi? Mielestäni juuri näillä koti-äityleillä on aikaa istua koko päivä kotonaan kun kaitsevat sitä haisevaa ja huutavaa kakaralaumaansa ja yrittävät muiden hoteisiin niitä välillä saada kun tarvitaan paussia.

        Tämä lasten vihaajien vihaaja on selvästi mielisairas tapaus tai provosoi tahallaan. Ei täysijärkinen ihminen noin ajattele. Tai ainakin toivon ettei ajattele.


      • Kysymys vihaajille
        :D kirjoitti:

        ei siinä mitään jos ei halua lapsia, mutku motiivina on selittämätön inho.
        Jos kerrotte että olette henkisesti tasapainottomia niin kukaan ei enää kysele miksei ole lapsia.

        Mutta mikä sinua siinä niin harmittaa? Sinähän voit itse inhota vaikka koiria, ampiaisia tai etanoiden syömistä ja tupakan hajua, eikä takuulla kukaan meuhkaa keskustelupalstoilla sitä, että sinä olet henkisesti tasapainoton. Onko se siis sinulta pois, jos joku ei pidä samoista asioista kuin sinä ja jopa inhoaa joitakin sinun rakastamiasi juttuja?

        Kuinka tasapainoinen ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen saakaan aikaan kommentin "myönnä, että olet henkisesti tasapainoton, niin minä annan sinun olla rauhassa"? Kuulostaa melkoisesti hiekkalaatikkomeiningiltä, katsos.


      • danger! danger!
        Kysymys vihaajille kirjoitti:

        Mutta mikä sinua siinä niin harmittaa? Sinähän voit itse inhota vaikka koiria, ampiaisia tai etanoiden syömistä ja tupakan hajua, eikä takuulla kukaan meuhkaa keskustelupalstoilla sitä, että sinä olet henkisesti tasapainoton. Onko se siis sinulta pois, jos joku ei pidä samoista asioista kuin sinä ja jopa inhoaa joitakin sinun rakastamiasi juttuja?

        Kuinka tasapainoinen ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen saakaan aikaan kommentin "myönnä, että olet henkisesti tasapainoton, niin minä annan sinun olla rauhassa"? Kuulostaa melkoisesti hiekkalaatikkomeiningiltä, katsos.

        lasten inhoaminen on vaaratekijä eikä kukaan vanhempi halua lasten vihaajaa perheensä lähellekään.
        Luulenpa että ne vauvansa kuoliaaksi ravistavat äidit ovat alunperin olleet lasten vihaajia mut joku tai jokin sai heidät tekemään sen lapsen... lyhyen paremman jakson aikana tulevat raskaaksi ja sitten vauvan synnyttyä pimahtavat taas.


      • Kysymys vihaajille
        danger! danger! kirjoitti:

        lasten inhoaminen on vaaratekijä eikä kukaan vanhempi halua lasten vihaajaa perheensä lähellekään.
        Luulenpa että ne vauvansa kuoliaaksi ravistavat äidit ovat alunperin olleet lasten vihaajia mut joku tai jokin sai heidät tekemään sen lapsen... lyhyen paremman jakson aikana tulevat raskaaksi ja sitten vauvan synnyttyä pimahtavat taas.

        Lienee pikemminkin niin, että ne, jotka eivät pidä lapsista, eivät hankkiudu niiden lähelle ollenkaan. Ne, jotka omien sanojensa mukaan taas rakastavat lapsia ja ihan kaikkia lapsia, ovet niitä tapauksia, joita pitää varoa.

        Hyvin harva lapsia inhoava ihminen tekee lapsia nykyisin, kun voi olla tekemättäkin. Aika monelle lapsista pitävälle ja niitä haluavalle äitiys ja isyys kuitenkin käy ylivoimaiseksi, ja sittenpä niitä lapsiparkoja ravistellaan ja jätetään heitteille.

        Sinä vain toivot, että lapsista pitämättömissä ihmisissä olisi jotakin vikaa, ja siksi demonisoit heitä. Älä kuitenkaan siirrä kauhuasi ja ennakkoluulojasi lapsillesi, ethän?


      • ;)
        vccvxcxfds kirjoitti:

        Tämä lasten vihaajien vihaaja on selvästi mielisairas tapaus tai provosoi tahallaan. Ei täysijärkinen ihminen noin ajattele. Tai ainakin toivon ettei ajattele.

        mut lasten vihaaminen on täysijärkisen touhua ;)


    • lapsirakas mies

      Nainen joka inhoaa lapsia on mielestäni epäonnistunut ja vajaa nainen. Ehkä hänen hormonitasapainonsa on poikkeuksellinen tai joku hormoni puuttuu kokonaan.

      • Bilsan kirja esiin!

        Kukapa sinun mielipiteistäsi välittäisi?


      • ei ikinä lapsia...

        Mielestäni noin ajattelevat ihmiset ovat epäonnistuneita ja vajaita yksilöitä. Se, ettei pidä lapsista tai halua niitä, ei tarkoita etteikö kyseinen ihminen kykene empatiaan ja rakkauteen. Jos siis lajittelet nämä "lapsivihaajat" epäonnistuneiksi ihmisiksi vain sen takia etteivät he pidä samoista asioista kuin sinä, niin voitaisiin kyllä kysyä että onkohan sinun henkinen tasapainosi ihan kohdallaan?


      • Sentään ihminen
        Bilsan kirja esiin! kirjoitti:

        Kukapa sinun mielipiteistäsi välittäisi?

        Minä ainakin hänen kommentistaan välitän en ainakaan lesbon.


    • miehen logiikka

      lasten inhoaminen on juuri empatian puutetta. Mitäpä pieni vauva muuten osaisi viestiä tarpeistaan kuin aikuisen empatian kautta?
      Avauksessa puhutaan suoraan inhoamisesta, sinä yrität vesittää tuon ja kirjoitat ei-pitämisestä joka on lievempi muoto. Inho on enemmän aktiivista poispyrkimistä inhon kohteesta ja sisältää häivähdyksen aggressiosta.
      Ja yksi yleinen virheargumentti "teidän" puoleltanne on verrata lapsista pitämistä vaikkapa eri ruokalajeista pitämiseen, mutta näillähän ei ole mitään tekemistä keskenään.
      Toinen virhe on ajatella että sitä joko pitää lapsista tai inhoaa niitä. No asian suhteen voi olla neutraalikin, joka on ihan hyväksyttävä ja normaali asenne ihmisiä kohtaan. Ihmisten, oli pieni tai suuri, inhoaminen on epäsosiaalisuutta ja koska ihminen on luokiteltu sosiaaliseksi olennoksi, sen on oltava poikkeavuutta.

      • Kysymys vihaajille

        Ei tuo aloittaja kovin aggressiiviselta vaikuta, vaan on tainnut vain turhautua oikein kunnolla ylettömään syyllistämiseen, jota lapsia haluamattomat joskus harjoittavat. Näkeehän nuo kommentit tälläkin palstalla; eivät ihan terveiden vanhempien kirjoittamia taida olla.

        Minä en pidä lapsista, joten pysyn niistä mieluiten hyvin kaukana. Jos sellainen tuotaisiin minun hoitooni, inhoaisin sitä aika pian. Huomaa kuitenkin, että inhostani huolimatta pitäisin kyllä huolen siitä, että lapsi pääsisi oikeaan osoitteeseensa kaikin puolin kunnossa ja tyytyväisenä, oli minkä ikäinen tahansa.

        Mikä ero on sillä, ettei pidä eläimistä (aika moni ei pidä), ja sillä, ettei pidä lapsista?

        Miksi muuten lapsesta pitäisi pitää vain sen vuoksi, että se on lapsi? Harva ihminen julistaa rakastavansa kaikkia aikuisia ja vihaavansa silmittömästi niitä, jotka eivät rakasta. Mahdatko sinä rakastaa ihan kaikkia aikuisia? Etkö? Etkö edes vähäsen tykkää kaikista aikuisista? Oletkohan epäsosiaalinen?


      • vastaus vihaajalle
        Kysymys vihaajille kirjoitti:

        Ei tuo aloittaja kovin aggressiiviselta vaikuta, vaan on tainnut vain turhautua oikein kunnolla ylettömään syyllistämiseen, jota lapsia haluamattomat joskus harjoittavat. Näkeehän nuo kommentit tälläkin palstalla; eivät ihan terveiden vanhempien kirjoittamia taida olla.

        Minä en pidä lapsista, joten pysyn niistä mieluiten hyvin kaukana. Jos sellainen tuotaisiin minun hoitooni, inhoaisin sitä aika pian. Huomaa kuitenkin, että inhostani huolimatta pitäisin kyllä huolen siitä, että lapsi pääsisi oikeaan osoitteeseensa kaikin puolin kunnossa ja tyytyväisenä, oli minkä ikäinen tahansa.

        Mikä ero on sillä, ettei pidä eläimistä (aika moni ei pidä), ja sillä, ettei pidä lapsista?

        Miksi muuten lapsesta pitäisi pitää vain sen vuoksi, että se on lapsi? Harva ihminen julistaa rakastavansa kaikkia aikuisia ja vihaavansa silmittömästi niitä, jotka eivät rakasta. Mahdatko sinä rakastaa ihan kaikkia aikuisia? Etkö? Etkö edes vähäsen tykkää kaikista aikuisista? Oletkohan epäsosiaalinen?

        "Mikä ero on sillä, ettei pidä eläimistä (aika moni ei pidä), ja sillä, ettei pidä lapsista? "

        ero on siinä että eläimet ovat eläimiä ja pysyvät eläiminä, lapset ovat ihmisiä ja niistä kasvaa aikuisia joiden kanssa tulet elämään ja jotka jonakin päivänä pyörittävät tätä yhteiskuntaa kun sinä et enää pysty. Inhoat siis omia tulevia elättäjiäsi.

        Et lukenut edellistä viestiäni tarkasti, siinä kirjoitin että neutraali asenne on täysin hyväksyttävä, ei siis tarvitse pitää tai rakastaa palavasti toisia mut inho on jo jotain mitä ehkä vaatisi toimenpiteitä jotta kyseinen henkilö voisi elää tasapainoisesti osana yhteiskuntaa.


      • kysyn myöskin
        vastaus vihaajalle kirjoitti:

        "Mikä ero on sillä, ettei pidä eläimistä (aika moni ei pidä), ja sillä, ettei pidä lapsista? "

        ero on siinä että eläimet ovat eläimiä ja pysyvät eläiminä, lapset ovat ihmisiä ja niistä kasvaa aikuisia joiden kanssa tulet elämään ja jotka jonakin päivänä pyörittävät tätä yhteiskuntaa kun sinä et enää pysty. Inhoat siis omia tulevia elättäjiäsi.

        Et lukenut edellistä viestiäni tarkasti, siinä kirjoitin että neutraali asenne on täysin hyväksyttävä, ei siis tarvitse pitää tai rakastaa palavasti toisia mut inho on jo jotain mitä ehkä vaatisi toimenpiteitä jotta kyseinen henkilö voisi elää tasapainoisesti osana yhteiskuntaa.

        Eipä näköjään löytynyt vastausta tuohon viimeiseen "kysymys vihaajille" kirjoittamaan kappaleeseen ollenkaan, ja olen siitä aivan samaa mieltä. Eli rakastatko sinä kaikkia aikuisia vain siksi, koska he ovat aikuisia? Kyllähän sinun täytyisi, muuten olet viallinen ja tasapainoton ihminen, hyi olkoon..


      • vastaus 2.vihaajalle
        kysyn myöskin kirjoitti:

        Eipä näköjään löytynyt vastausta tuohon viimeiseen "kysymys vihaajille" kirjoittamaan kappaleeseen ollenkaan, ja olen siitä aivan samaa mieltä. Eli rakastatko sinä kaikkia aikuisia vain siksi, koska he ovat aikuisia? Kyllähän sinun täytyisi, muuten olet viallinen ja tasapainoton ihminen, hyi olkoon..

        löytyi:

        "Et lukenut edellistä viestiäni tarkasti, siinä kirjoitin että neutraali asenne on täysin hyväksyttävä, ei siis tarvitse pitää tai rakastaa palavasti toisia mut inho on jo jotain mitä ehkä vaatisi toimenpiteitä jotta kyseinen henkilö voisi elää tasapainoisesti osana yhteiskuntaa."


      • kysyn myöskin
        vastaus 2.vihaajalle kirjoitti:

        löytyi:

        "Et lukenut edellistä viestiäni tarkasti, siinä kirjoitin että neutraali asenne on täysin hyväksyttävä, ei siis tarvitse pitää tai rakastaa palavasti toisia mut inho on jo jotain mitä ehkä vaatisi toimenpiteitä jotta kyseinen henkilö voisi elää tasapainoisesti osana yhteiskuntaa."

        Eli kukaan terve ihminen ei koskaan elämänsä aikana inhoa mitään tai ketään? Juu juu, ihan terveeltä kuulostaa tukahduttaa noinkin luonnollinen tunne. Paitsi sen jälkeen tulee varmasti halu kaivaa rynnäkkökivääri esiin ja lähteä ostarille..

        Siinä EI OLE MITÄÄN epätervettä inhota jotain, tässä tapauksessa sitten vaikka lapsia. Joku toinen inhoaa eläimiä, muita aikuisia ja milloin mitäkin. Terveempää on myöntää oma inhonsa eikä yrittää väkisin saada itseään pitämään jostain sellaisesta, mistä ei vain voi pitää. Minäkään en pidä lapsista ja voin sanoa inhoavani niitä, siksi pysyttelen kaukana niistä. Eikä minulla ole mitään sairaita pakkoajatuksia esim. lasten tappamisesta tai muusta hullusta, en vain halua koskaan lapsia, åysyn kaukana niistä ja that's it. Olen terve ihminen, käyn töissä, minulla on rakastava mies (joka ei myöskään halua lapsia) ja mukava koti ym. enkä koe itseäni mitenkään huonoksi tai tasapainottomaksi (eikä koe perheenikään) vain siksi etten halua olla lasten kanssa tekemisissä enkä halua niitä.

        Aikuiset ymmärtävät kyllä että kaikesta ja kaikista ei voi pitää ja kyllä, normaalit ihmiset tuntevat myös inhoa niitä asioita kohtaan mistä eivät todellakaan pidä..


      • JUURI NÄIN

        Kerrankin täysjärkinen ihminen, Kiitos kommentistasi :)


      • Kiitos

        Miehen logiikka on (Lähes) ainoa täysjärkinen ihminen täällä .


      • höh?
        kysyn myöskin kirjoitti:

        Eli kukaan terve ihminen ei koskaan elämänsä aikana inhoa mitään tai ketään? Juu juu, ihan terveeltä kuulostaa tukahduttaa noinkin luonnollinen tunne. Paitsi sen jälkeen tulee varmasti halu kaivaa rynnäkkökivääri esiin ja lähteä ostarille..

        Siinä EI OLE MITÄÄN epätervettä inhota jotain, tässä tapauksessa sitten vaikka lapsia. Joku toinen inhoaa eläimiä, muita aikuisia ja milloin mitäkin. Terveempää on myöntää oma inhonsa eikä yrittää väkisin saada itseään pitämään jostain sellaisesta, mistä ei vain voi pitää. Minäkään en pidä lapsista ja voin sanoa inhoavani niitä, siksi pysyttelen kaukana niistä. Eikä minulla ole mitään sairaita pakkoajatuksia esim. lasten tappamisesta tai muusta hullusta, en vain halua koskaan lapsia, åysyn kaukana niistä ja that's it. Olen terve ihminen, käyn töissä, minulla on rakastava mies (joka ei myöskään halua lapsia) ja mukava koti ym. enkä koe itseäni mitenkään huonoksi tai tasapainottomaksi (eikä koe perheenikään) vain siksi etten halua olla lasten kanssa tekemisissä enkä halua niitä.

        Aikuiset ymmärtävät kyllä että kaikesta ja kaikista ei voi pitää ja kyllä, normaalit ihmiset tuntevat myös inhoa niitä asioita kohtaan mistä eivät todellakaan pidä..

        ompas surkeaa ajattelua ...


    • utelias, vähän

      hylkääkö lapsia inhoava nainen ystävättärensa jos tämä tekee lapsen?
      Vai valitseeko hän ystävänsä sen perusteella mitä mieltä nämä ovat lapsista?

      • ;)

        tähän ei lapsivihaaja rohkene vastata ;)


      • rreyyer

        No ei tietenkään hylkää, taukki.


      • utelias ...
        rreyyer kirjoitti:

        No ei tietenkään hylkää, taukki.

        vaatiiko erityisjärjestelyjä ettei tarvisi nähdä sitä inhokkia?


      • vxcfdsf
        utelias ... kirjoitti:

        vaatiiko erityisjärjestelyjä ettei tarvisi nähdä sitä inhokkia?

        Kyllä aikuinen ihminen osaa olla asiallisesti, vaikka ei pidäkkään kaikista seurassa olevista. Ehkä hän tapaa ystäväänsä useammin silloin kun lapsi ei ole kaverinsa hoidettavana, vaan esimerkiksi miehellä. Muulloin hän voi olla piittamatta lapsesta ja luoda lapselle tylsän kuvan itsestään, jolloin lapsi ei juurikaan hänelle tule juttelemaan.


      • Hölmö kysymys

        Höh, olipas taas älynväläys! Ystävät saa hommata niin monta kersaa kun tahtoo kun ei tuo tyrkylle niitä kun ei jaksa itse hoitaa. Vaikka kylläpä se ystävyys yleensä kärsii ja katoaa kun ei ole enää samoja harrastuksia eikä lapsellisella aikaa muuhun kun nenän niistoon ja per...n pyyhkimiseen.


    • niih ja pikkurinsessan vartalo saattaa mennä pilalle jos lapsen tekaisee ,. huonompi homma olisi se ,. ei kaikkien tarvi lisääntyä, sanos ykski kiinalainen ,.

    • hotmamaaah

      Säälittävä nainen,tänne tulee purnaan kuinka "vihaa lapsia".
      Se nyt vaan on niin että naisen elämän koho kohta on kun saa lapsen,et tosin pysty käsittämään sitä koska eihän sinulla sellaista ole. Vielä säälittävämpää on että selität rakastavasi eläimiä niiiin paljon.Joku tunne vamma sulla on,onneksi et lapsia hankikkaan. Sana että inhoat lapsia kertoo jo kuinka vajaa olet,ei kukaan täys järkinen kirjoita tuommoista. Heitä vaan elämäs hukkaan onnea!!!

      • Ihminen326

        VASTAUS NIMIMERKILLE HOTMAMAAAH

        On hienoa, että ihminen on rehellinen ja näyttää aidot tunteensa. Kaikista ei voi todellakaan pitää. En minäkään pidä kaikista ihmisistä tai lapsista. Minusta on epänormaalia, että yrittää rakastaa kaikkia. Se on tekopyhyyttä ja teeskentelyä. Kyllä itsekin inhoat jotakin ihmistä. Yrität vain näytellä jotain yli-ihmistä.


    • ...........

      Minusta on ok haluta lapsia ja aivan yhtä ok olla haluamatta niitä. Kummastuttaa nämä äärimmäisyyksiin menevät mielipiteet. Kuten tuo edellinen "hotmamaaah".
      Itse odotan tällä hetkellä lasta mutta ei minusta ole mitenkään kummallista jos joku ei lapsia halua.
      Vaikka saankin lapsen en usko sen tekevän minusta yhtään sen parempaa ihmistä tai naista. Elämä voi varmasti olla aivan yhtä ihanaa vaikka ei saisi lapsia, se olisi vain erilaista.

    • Niia-Liia

      Lapsi muuttaa elämää ja ihmistä. Luonto on järjestänyt asian niin, ettei vanhemmanrakkautta voi tuntea ennen vanhemmuutta. Näin ollen ei saa koskaan tietää millaisita tunteista jää paitsi jos ei tule vanhemmaksi.

      Minusta on ihan ok olla haluamatta lapsia, mutta jonkun ihmisryhmän inhoaminen on kuitenkin mielestäni outoa ja vierasta. Jotenkin tulee mieleen, että onko kyse siitä et täytyy todistaa ja uhitella koko maailmalle inhoaan. Ilman mölyä voisi unohtaa inhoavansa...

      Ehkä on todella parempi, että pysyt kaukana lapsista. Kukaan ihminen ei ole kuitenkaan ansainnut inhoa vain ikänsä perusteella.

    • sairautta

      "Ihminen joka ei pidä lapsista on SAIRAS. Ei voi olla tervejärkinen jos ei lapsia halua." Näin väitti meidän ylä-asteen terveystiedon opettaja. Kyllä oli naurussa pitämistä kun opetta saarnaa tunteella kuinka ei ole tervettä olla pitämättä lapsista.

      Onko sairasta olla pitämättä maahanmuuttajista? Entä vihata maahanmuuttajia?
      Tämä voi johtua vaikka ennakkoluuloista tai huonoista kokemuksista kyseisen ihmisryhmän kanssa mutta ei se kenestäkään sairasta tee. Rasistillakin on omat mielipiteensä.

      Itsekkään en lapsista pidä. Enkä voi sietää näitä jotka tuputtavat lapsirakkauttaan väkisin. Ei se sinun ongelmasi ole jos minä en lapsista pidä. Pahimpia ovat sukulaiset jotka raahaavat lapsensa mukaan kylään tullessaan vaikka tietävät hyvin etten kaipaa lapsia läheisyyteeni. Nyky lapsia kun ei edes saa komentaa ja nämä omin lupineen menevät koiraa silittämään (koirani ei ole lapsiystävällinen) ja yritäppä siinä sitten pyytää vanhempia tekemään lapsille selväksi ettei koiraani saa lähestyä kädet ojossa tai se puree. "Kyllä meidän tyttö saa jos hän haluaa". Muistetaanpa sitten että jos lapsi ahdistaa koiran nurkkaan, juoksee kädet ojossa kiljuen kohti ja koira puree on kyseessä aina ja ehdoitta hullu tappajakoira jonka omistajakin on mielenvikainen.

      • psykiatri

        otit sen koiran vain jotta se pitäisi lapset loitolla, joten kyllä, olet mielenvikainen.


      • lapset on

        mainioita. Minä tykkään. Eniten ärsyttää aikuiset, vanhemmat, jotka eivät todellakaan ole kypsiä vanhemmiksi!!! Sen tähden heidän lapsista kasvaa yleensä k.sipäitä aikuisina. Totta puhuen en tahtoisi, että oma lapseni kasvaisi "sellaisten perheiden" keskuudessa, edes koulun kautta, sillä siellä ne ongelmat ilmenee. Nykyään kun ei opettajatkaan saa oppilaita ojentaa. Lapset kunnioittavat oikeanlaista auktoriteettia, rehellisyyttä ja kaipaavat älyllisiä haasteita.


      • sairautta
        psykiatri kirjoitti:

        otit sen koiran vain jotta se pitäisi lapset loitolla, joten kyllä, olet mielenvikainen.

        Selvännäkijöiltä ei sitten mikään pysy salassa. Taidat vaan olla vähän ruosteessa kun noin pahasti meni pieleen. Jos olisin ottanut koiran vain jotta se pitäisi lapset loitolla, miksi yrittäisin pitää lapset loitolla koirastani? Enkös silloin olisi opettanut koirani mielummin käymään lasten kimppuun kuin väistämään lapsia? ;)


    • lapset tulevaisuus

      Nämä tämänpäivän lapset tulevat maksamaan sinun eläkkeesi, ja HOITAMAAN sinua kun et enää itse jaksa

      • oioi999

        ...tai vaihtoehtoisesti he tulevat käymään pääomatulojani verottamassa (koska en edes usko eläkesysteemin olevan kunnossa enää eläkeiässäni). Sen lisäksi he voivat elää tehtailemalla rikoksia ja käyttävät vapaa-aikansa narkkaamiseen.


    • Ladybug

      Miten se on keneltäkään pois jos ihminen elää omanlaistaan elämää? Eikö ole tärkeintä, että ihminen itse on tyytyväinen elämäänsä ja kävelee omia polkujaan?

      Mielestäni olisi kurjaa jos painostuksen alaisena päätyisin elämään sellaista elämää jota en olisi halunnut. Painostuksella tarkoitan tässä yhteiskunnan, sukulaisten, kavereiden tuomaa painostusta elää tavalla, joka on yhteiskunnassa vallitsevien normien mukaista.

      En itse ole lapsista koskaan pitänyt, mutta eläimistä kylläkin. Minulla on 2 kissaa. On kurjaa ajatella, että joku leimataan mielenvikaiseksi ja empatiaan kykenemättömäksi psykopaatiksi vain siksi koska ei halua lapsia tai ei yleisesti vain pidä niistä.

      Kaikki jotka lapsia haluavat saavat puolestani niitä tehdä. Ei se ole minulta pois. Itse käytän elämäni muuhun ja siihen ei kenelläkään pitäisi olla mitään nokan koputtamista.

    • yökyök

      Hyvä juttu!!!! Olen niin samaa mieltä. Oksettavia häiriköitä ja bakyeerien levittäjiä yäk!!!!!!

    • Ei ruokaa peikoille

      Hei.
      Hivenen raskasta luettavaa tämä ketju joidenkin asiattomien vastausten takia. Itse en myöskään pidä lapsista enkä halua niitä enkä näe mitään ongelmaa asiassa, monet ystäväni tietävät asiasta ja hyväksyvät sen, oli heillä lapsia tai ei. (Tietenkään kyseessä ei voisi ollakaan ystävä tai edes kaveri jos ei asiaa pystyisi hyväksymään.) On olemassa siis paljon ihmisiä joilla on lapsia ja jotka osaavat hyväksyä etteivät kaikki välttämättä lapsia halua. Pieni pyyntö kaikille meille vela-ihmisille: Elkää vastatko viesteihin joissa ei ole mitään muuta asiaa kuin "olet sairas", "olet hullu", "mee hoitoon", "oon viisaampi kun muut, Mensan testit todistaa" tai muuta yhtä järkevää. Kyseessä on todennäköisesti trolli joka vain yrittää häiritä ja provosoida keskustelojoita. Kyllästyy ehkä kun aikansa ilmalle puhuu...

    • luuseri aloittaja

      Aloittaja on provo tai sitten itsekäs olio. Kukin eläköön tavallaan, mutta ne jotka ovat kasvattaneet ainakin yhden lapsen, niin osaa ottaa MUIDEN tarpeet huomioon.

      • vcxvcxvcx

        Tai sitten jos omistaa ajattelukyvyn ja tunteet niin osaa ottaa huomioon muut ilmankin omia lapsia...


    • lapsissaomakuva

      Siitä yksinkertaisesta syystä että normaali terve nainen rakastaa lapsia ja haluaa joskus öidiksi. Hoitovietti kurnii. Sinä et ole normaali tässä suhteessa, mutta kukapa meistä kaikilta osin olisi. Lisääntymisvietti on perustavin juttu ihmisessä. Sun hormoonit eivät vaan ainakaan nyt syki normaalin naisen malliin.

      Sinunlaisiasi naisia on ollut nyt ja aina. Et ole ainutlaatuinen etkä yksin.

      • vvcxvcvx

        Kyllä sinunkin hoivaviettisi loppuu ja lasten inhoaminen vielä joskus alkaa. Odota vain.


      • Mikä idea ?
        vvcxvcvx kirjoitti:

        Kyllä sinunkin hoivaviettisi loppuu ja lasten inhoaminen vielä joskus alkaa. Odota vain.

        Miksi h-n ihmeessä lapsia pitäisi inhota? Ja jos inhoaa, kaikki ei pelitä ns. aikuisen ihmisen korvain väliss'. Siis jos nyt ylipäätään voi ihmiseksi sanoa.


      • twaate
        Mikä idea ? kirjoitti:

        Miksi h-n ihmeessä lapsia pitäisi inhota? Ja jos inhoaa, kaikki ei pelitä ns. aikuisen ihmisen korvain väliss'. Siis jos nyt ylipäätään voi ihmiseksi sanoa.

        Etkö nyt tajunnut sitä että kirjoittaja jolle vastasit, laukoi vastakommentin (sarkastisen) tuolle iänikuiselle väitteelle: Kyllä sinäkin joskus haluat. Odota vain.

        Yhtä hyvin vanhempi voi kyllästyä vanhemmuuteen. That's it.


      • sarkasmia2
        twaate kirjoitti:

        Etkö nyt tajunnut sitä että kirjoittaja jolle vastasit, laukoi vastakommentin (sarkastisen) tuolle iänikuiselle väitteelle: Kyllä sinäkin joskus haluat. Odota vain.

        Yhtä hyvin vanhempi voi kyllästyä vanhemmuuteen. That's it.

        Sarkasmi on vaikea laji, koska siinä vastaanottajalla odotetaan oleva jonkinlaista älykkyyttäkin.

        "Mikä idea" todisti siis itsensä tyhmäksi.


      • Hah !
        sarkasmia2 kirjoitti:

        Sarkasmi on vaikea laji, koska siinä vastaanottajalla odotetaan oleva jonkinlaista älykkyyttäkin.

        "Mikä idea" todisti siis itsensä tyhmäksi.

        Mutta mitä se haittaa sen rinnalla, mitä sinä tässä todistat.


    • Lapset syyttömiä

      Kun ongelma on yksinomaan ja ainoastaan aloittajan, niin miksi sitä pitää levitellä?

    • Vaarallinen nainen

      Hyvä artikkeli Yxnainen. Olen syyllistynyt itsekin lapsien 'dissaamiseen' ja on tietyllä tavalla helpottavaa lukea, että ilmiö on laajempikin. En ole ainoa pahis. Olen mielestäni muuttunut suvaitsevammaksi lapsia kohtaan, mutta dissaan edelleen niitä äitejä, jotka työntävät lastenvaunujaan kanssakulkijoiden päälle ja jaloille todella röyhkeästi ja itsekkäästi. Heillä käytöstavat on usein paljon huonompi kuin lapsilla. Mielestäni lastenvaunut eivät tarkoita sitä, että niiden työntäjä on automaattisesti kaikkien muiden yläpuolella.

      Olen siis paha, paha ihminen. Enkä muuten halua lapsia.

    • Material girl

      En pidä lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. Rakastan rahaa, tavaraa ja mammonaa. Rakastan myös itseäni. kenestäkään muusta en välitä. En ole vielä yhtään ihanaa lasta, eläintä tai ihmistä tavannut.

    • Ompelepimppikii

      Ei ole pakko haluta lapsia,mutta sitten pitää myös miehet jättää rauhaan,ne niitä yleensä siittää.

      • Pili poikki myös?

        Mitäs tehdään sitten niille miehille, jotka eivät halua lapsia? Tai niille, jotka eivät pidä niistä?

        Muistathan sinä itse sitten sen, että kun hedelmöitys on tapahtunut, yhtään seksiä et sitten ruinaa. Ja kun lapsiluku on täynnä, seksi loppuu loppuiäksi, eikös vain?


    • drfghjk

      mie oon sellane, että jos lapsi kuolis jo vauvana/syntyis kuolleena, surisin sitä hirveästi, mutta aina kun lapsi varttuu vahemmaksi, en sure enää niin paljoa. Esim. jos lapsi kuolee 10 vuotiaana, en sure läheskään niin paljoa kuin jos hän olisi kuollut jo vauvana, koska ( 10 vanhana ) hänellä on ollut jo pieni elämä, tosin kuin vauvana se olisi vielä edessä!

    • Piiu...

      Jos ei halua lapsia, ei niitä silloin kannata hankkia. Suomi ja maailma on täynnä lastensuojelulapsia, joita ei ole haluttu tai ei ole pystytty olemaan vanhempi vaikkapa päihdeongelman takia.
      Itse en sen kummemmin vihaa ketään tai mitään, ihmettelen vaan tai korkeentaan hetken olen ärtynyt, jos jollekin eläimelle tai ihmiselle ollaan pahoja. Viha ei ongelmia ratkaise.
      Lapsia en hanki; en halua ja en mielestäni ole kykenevä äidiksi mt-ongelmien vuoksi. Ja tässä jatkuvien tarpeiden maailmassa, olisi vaikea vähävaraisen kasvattaa lapsia, kun ei pystyisi kaikkea samaa hankkimaan, mitä kavereilla on.
      Jokainen kulkekoon oman polkunsa ja kaikissa valinnoissa on hyvät ja huonot puolet. Täydellist absoluuttista onnea tuskin millään valinnalla saavuttaa; riittää jos elämä on suurinpiirtein kuosissaan.

    • Piisk

      Hyvä että tiedät, mitä haluat ja et halua. Mulla ei ole mitään tarvetta alkaa tuputtaa sulle uutta ajatusmaailmaa tai virittää sun biologista kelloa. Kunhan on onnellinen ja antaa muidenkin olla onnellisia.

    • näin se on

      Olet yksinkertaisesti pahasti rajoittunut ihminen ap:lapset ovat elämän suola.Sä et ole yhtään mitään

    • Ei kakaroita, kiitos

      Heikoilla hangilla mennään tosiaankin jos on niin tyhjä elämä, että siihen pitää kersoja tehdä, jotta siitä tulisi elämisen arvoista. Onneksi minä ja miesystäväni ollaan samoilla linjoilla; emme kumpikaan pidä lapsista.

    • grafi4

      Minä en vihaa lapsia, vaan vanhempia jotka eivät kasvata heitä. Lapsi on hankittu itsekkäästi vauvakuumeessa (huom. VAUVAkuumeessa) ja kun karu arki koittaa niin alkaa suoraan sanottuna vituttamaan ja kaipuu vapauteen iskee. Jos lapsia kuitenkin haluaa, niin kannataa ehkä tässä nykypäivän väestön ylikuormitustilanteessa adoptoida. Tosin eihän se ole niin coolia, kun se lapsi ei ole omaa verta ja lihaa. Coolia on vain se, että on tullut puskettua tähän maailmaan aivan OMA lapsi. Piste.

      Moni naispuolenen kaverini on joko saanut vasta lapsen tai odottaa. Naureskelen usein Facebookissa kun he hehkuttavat tulevaa ja niin ihanaa äitiyttä, jota ei voi pilata mikään. Eräs tyttönen kehtasi hehkuttaa, että: "Kohta mä pääsen kolmen vuoden lomalle!

    • Sits..........

      "Elämme 2000-lukua, mutta silti on aivan järkyttävää, jos joku _nainen_ inhoaa lapsia ja vaikkei inhoaisikaan, ei silti tahdo niitä. "

      Elimmepä mitä vuosituhatta tahansa, tuollainen lasten inhoaminen ei ole normaalia.

    • Narsisti2

      Minä en pidä lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. Kaikki ovat jollakin tapaa ärsyttäviä. En tule toimeen/en osaa olla lasten, eläinten ja ihmisten lanssa. Rakastan vain itseäni ja ihanaa miestäni. Sitten tietenkin rakastan rahaa, tavaraa ja mammonaa. En kertakaikkiaan tarvitse ihmis- ystävyyssuhteita. Ne eivät tuo iloja, vaan suruja. Ottavat enemmän kuin antavat. Tavaroista ja esineistä on paljon enemmän iloja. Viihdyn mammonan parissa.

    • Aito ihminen

      VASTAUS KYLLÄSTYNYT LAPSIIN HENKILÖLLE

      Ihailen rehellisyyttäsi ja arvostan sitä. Sellainen teeskentely on paljon kuvottavampaa. Inhoan yli kaiken naisia, jotka leikkivät kaikkea rakastavaa äiti Teresaa. Rehellisyys maan perii! Ole vain hieno, oma rehellinen itsesi. Elä rikas ja mukava elämä ilman lapsia.

    • Lapset on iyyyy

      Minäkään en pidä lapsista. En voi sanoa että inhoan niitä, mutta en myöskään pitäväni. Lapset eivät kiinnosta pätkääkään ja sillä siisti. Miten voisin jaksaa huolehtia ja murehtia toisen puolesta, kun omakin psyyke hajoilee ja itsestä huolehtiminen ei onnistu? Kuinka jaksaisin ahdistuneena pitää holta omasta jälkeläisestä? Tuskin jaksaisinkaan.

      En tajua miksi omaehtoinen lapsettomuus on mukamas itsekästä ja jotenkin sairasta. Miten niin? Ai koska en ole kiinnostunut paskavaipoista, jatkuvasta huolehtimisesta, revenneestä välilihasta ja yövalvomisesta?

      Ja aivan sama puhutaanko nyt sylivauvoista, taaperoista vai leikki-ikäisistä - kaikki alle kouluikäiset ovat puistattavia.

    • funfipejgpm

      Minä kyllä ymmärrän hemmetin hyvin tuon.. itse ajattelin samoin 35 vuotiaaksi asti, jammuutin mieleni kun aloin miettimään että kohtamse pysty sitten saamaan...
      Olen nyt 38 ja raskaana, mutta sanon suoraan, että jos olisin jokusen vuoden niorwmpi, niin en varmasti olis vielä tässä siunatussa tilassa...

      Toki innolla odotan omaa tulokasta, mutta edelleenkään minua ei vieraat lapset tai vauvat liikuta mihinkään suuntaan, enkä suostu edelleenkään ottamaan vieraita mukeloita syliin.

      Mutta ap. Sinulla on oikeus pitää päätöksesi, mutta pääset paljon helpommalla kun et julista asiaa ääneen, tiedän tämän kokemuksesta. Ja jos edelleen vanhempanakin olet sitä mieltä, niin hyvä kikka on saada ihmiset pois niskasta, kun sanoo ettei pysty saamsaan lasta, ja et halua siksi asiasta yhtään puhua... ;)

    • höpöhöpö.....

      Mutta katoppa vaan, kyllä se vietti siellä on. Hoitelet ja lässytät niille elukoille, kuin äiti lapselleen. Ja jos kerran olet niin varma asiasta, miksi kirjotat tänne? Kaipaatko ehkä kuitenkin vähän vertaistukea, vai mietitkö kuitenkin että jospa sittenkin..

    • huutelenhuvikseni

      Olen kanssasi samaa mieltä osasta tarinaasi. Lapset eivät ole mielestäni söpöjä ja suurin osa lapsista on täysin empatiakyvyttömiä ja se ärsyttää suunnattomasti. Välillä kuulen lapsien puhetta kun he haukkuvat ilkeyttään muita ja katson heitä tosi pahasti. Toisaalta, en itsekään tunne empatiaa näitä kännissä olevia kääpiöitä kohtaan joten tasoissa ollaan :) Minulla on kuitenkin jonkinnäköiset äidinvaistot, sillä autan heti jos joku kakara kaatuu tai on pulassa. Tunnen sen vastuukseni. Lisäksi yritän pitää ystävieni lapsia söpöinä, koska välitän ystävistäni. Hirveä meteli ja sotku lapsista kyllä lähtee, en jaksaisi siivota kokoajan tai kuunnella. Jos olisin hankkinut lapsia, joutuisin sen tekemään ja varmaan silloin olisin niin tottunut että pitäisin sitä ihan O.K:na. On ihan hirveää joskus olla kylässä lapsellisilla kavereilla. Oikein korvia riipii ja ärsyttää. Ääh, tuli karsea flash backi siitä kun olin oman läppärin kanssa kerran ystävän luona yökylässä eri paikkakunnalla ja sen lapsi kokoajan tuli yrittämään vetää virtajohtoa irti ja paineli nappuloita vaikka estin kädellä kiusaantuneena. Siis ihan saakelin rasittavaa. Niin ja minäkin olen eläinrakas. Eläimet ei ärsytä niin paljoa.

    • eräsmies2

      Sinulla on oikeus olla vela, mutta ihan sama oikeus muillakin on inhota vela naisia. Lapset ovat monelle valtavan tärkeitä ja olet näiden ihmisten kanssa eri aaltopituudella. Heitä saattaa inhottaa asenteesi ja mieltymyksesi ja tähän heille on sama oikeus kuin siihen, että sinä inhoat lapsia.

    • Miettii1

      Ap, inhoatko oikeasti lapsia vai sitä rumbaa niiden ympärillä? Itse en ennen omaa lastani pitänyt lapsista ollenkaan vaan tykkäsin eläimistä. Mutta jälkeenpäin olen tajunnut, etten inhonnut lapsia vaan sitä sellasta äklöa perhehömppää ja hössäämistä lasten ympärillä.

      Onneksi tein lapsen!!! Mutta perhehöpötyksiä inhoan edelleen....

    • tosi on

      Inhoa vaan lapsia. Se ei ole keltään pois. Sinun inhosi taasen kertoo siitä että olet katkera lapsiperheille, ehkäpä siitä syystä että lapset antaa elämälle tarkoituksen (lue sisältöä elämään). Lapsethan on välttämätön asia että ihmiselämä jatkuu.

      Täällä on monesti hoettu sitä mitenkä maailma on liikakansoitettu blaa blaa blaa mutta suomi ei sitä ole, päinvastoin tällä hetkellä syntyvyys on jotain 1.8 ja trendi on kokoajan laskemaan päin, toisin kuin vaikka afrikassa.

      Vaihtoehtona on ottaa muun euroopan malli jossa maahanmuuttajat syrjäyttää kantaväestön, joka on esim. Ranskassa, saksassa, hollannissa, englannissa, ruotsissa jne jo ihan kohtuu hyvässä vauhdissa jo menossa.

      Jykä käteinenkin sanoi jokunen vuosi sitten että Suomi tarvitsee 1,8 miljoonaa maahanmuuttajaa.

      • din din

        Olitko sinä onneton raukka ilman lapsia?

        Melkoinen taakka lapselle, olla vanhemman elämän tarkoitus. Äärimmäisen säälittävää.

        Lastenhan tulisi olla vain elämää täydentävä palanen. Ei missään nimessä sen keskiössä määrittelemässä koko olemassa oloa.


      • lapsivapaa

        Enkä mä sanoisi, että lapsettomat ovat katkeria lapsellisille.

        Vittuuntuneita voidaan olla siitä pohjattomasta itsekeskeisyydestä, mikä lapsiperheissä näyttää kukoistavan.


      • tosi on
        din din kirjoitti:

        Olitko sinä onneton raukka ilman lapsia?

        Melkoinen taakka lapselle, olla vanhemman elämän tarkoitus. Äärimmäisen säälittävää.

        Lastenhan tulisi olla vain elämää täydentävä palanen. Ei missään nimessä sen keskiössä määrittelemässä koko olemassa oloa.

        En ollut onneton. "Entisestä" elämästä ainut asia joka on muuttunut nykyisestä on se että ei pysty menemään ja tulemaan niinkuin haluaa. Mutta en vaihtaisi lastani tähän asiaan.


      • tosi on
        lapsivapaa kirjoitti:

        Enkä mä sanoisi, että lapsettomat ovat katkeria lapsellisille.

        Vittuuntuneita voidaan olla siitä pohjattomasta itsekeskeisyydestä, mikä lapsiperheissä näyttää kukoistavan.

        Millä tavoin tämä itsekkyys ilmenee?


    • Anonyymi

      Olisi kiinnostavaa tietää onko ap edelleen samaa mieltä, ja onko hänellä tänä päivänä lapsia

    • Anonyymi

      Tismalleen samaa mieltä👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe