Kun ei ole luottokorttia

Hämmentynyt--

Suunnittelemme mieheni kanssa matkaa New Yorkiin ja kun olemme tutkineet eri matkanjärjestäjien sivuja niin niissä lukee monien hotellien kohdassa näin: "Sisäänkirjautumisen yhteydessä vaaditaan valokuvallinen henkilöllisyystodistus ja luottokorttitiedot, joita tarvitaan mahdollisten vahinkojen korvaamiseksi." Siis eikö muka ole mahdollista päästä hotelliin jos ei ole luottokorttia? Eikai ne nyt voi olettaa että kaikilla on luottokortit?:O Kertokaa kokemuksia jos olette olleet hotelleissa New Yorkissa ilman luottokorttia. Ja mihin hotelleihin pääsee ilman luottokortteja siellä? Pääseekö mihinkään?

45

5273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Luottokorttia pyydetään nähtäväksi aina sisäänkirjautuessa, vaikka huone olisikin etukäteen maksettu. Kortin tiedot otetaan ylös mahdollisia lisäveloituksia kuten puheluja, huonepalvelua yms. sekä mahdollista hävikkiä (esim. pyyhkeet, lakanat, taulut, kylpytakit) yms. varten sekä mahdollisten (tahallisten) hajoamisten varalle.

      Joka hotellissa ympäri maailman, niin Suomessa kuin ulkomailla on korttia kysytty niin kauan kuin muistan ja ainakin yhdellä huoneeseen majoittujalla oletetaan sellainen olevan.

    • voi voi

      edes ajatella matkaa jenkkeihin jos ei ole luottokorttia. Siellä ei yksinkertaisesti selviä ilman sitä ja eihän yleensä matkoilla voi selvitä jos ei ole luottokorttia. Käteinen raha on 70 lukua eikä kukaan täyspäinen enää sen kanssa matkustele ja samalla vóit unohtaa shekit ja matka vastaavat sillä nekin kuoli Keihäsmatkojen kanssa.
      Varmaan matka Tallinnaav voisi ehkä onnistua?

      • hauskaa reissua!!

        ensinnäkin monet käyttävät käteistä rahaa matkalla, sillä jos maksat kortilla on kopiontiriski suuri (paikasta riippuen) ja käteisellä on helppo maksaa tippejä ym.

        Eli ei sitä luottokorttia ilman nyt ihan kauheaa ole kuten täällä saadaan kuulostamaan.. kaikki eivät sitä voi saada eivätkä edes tuota debit korttia.. Jos luottotiedot on mennyt nimittäin.. tällöin ainoa vaihtoehto on visa-electron joka toimii kyllä maksuvälineenä ulkomailla muttei varmastikaan hotelliin luottokortin tavoin..

        Kannattaa tosiaan kysellä hotelleista tuosta pantista minkä voi usein maksaa käteisellä! kyllä te matkaan pääsette! :)


      • usko minua
        hauskaa reissua!! kirjoitti:

        ensinnäkin monet käyttävät käteistä rahaa matkalla, sillä jos maksat kortilla on kopiontiriski suuri (paikasta riippuen) ja käteisellä on helppo maksaa tippejä ym.

        Eli ei sitä luottokorttia ilman nyt ihan kauheaa ole kuten täällä saadaan kuulostamaan.. kaikki eivät sitä voi saada eivätkä edes tuota debit korttia.. Jos luottotiedot on mennyt nimittäin.. tällöin ainoa vaihtoehto on visa-electron joka toimii kyllä maksuvälineenä ulkomailla muttei varmastikaan hotelliin luottokortin tavoin..

        Kannattaa tosiaan kysellä hotelleista tuosta pantista minkä voi usein maksaa käteisellä! kyllä te matkaan pääsette! :)

        samat sanat sillä nyky kortteja ei voi kopioida sirun takia. Suuret käteismäärät on huonoin vaihtiehti ja ilman luottokorttia ei matkailusta tule yhtään mitään tai tulee ainakin kaliiksi. Teen 2-4 ulkomaan matka aeikä ikinä 40 vuoteen ole luottokorttia kopioitu enkä ole edes kuullut että joltain olisi näin tehty. Tuo lasten visa on erittäin epävarma mutta sekin on parempi kuin käteinen. Ei vaan toimi esim. lentokoneessa ja monessa muussakaan paikassa. Ei kortin puuttuminen ole tietenkään matkan este mutta vaikeuttaa se älyttömästi ja varsinkin jenkeissä.


      • hauskaa reissua!
        usko minua kirjoitti:

        samat sanat sillä nyky kortteja ei voi kopioida sirun takia. Suuret käteismäärät on huonoin vaihtiehti ja ilman luottokorttia ei matkailusta tule yhtään mitään tai tulee ainakin kaliiksi. Teen 2-4 ulkomaan matka aeikä ikinä 40 vuoteen ole luottokorttia kopioitu enkä ole edes kuullut että joltain olisi näin tehty. Tuo lasten visa on erittäin epävarma mutta sekin on parempi kuin käteinen. Ei vaan toimi esim. lentokoneessa ja monessa muussakaan paikassa. Ei kortin puuttuminen ole tietenkään matkan este mutta vaikeuttaa se älyttömästi ja varsinkin jenkeissä.

        itse olin juuri tänä vuonna nycissä ja ihan käteisellä pärjäsin :) eikä nuo sirut sitä takaa ettei korttia voi kopioida?? et taida tietää asiasta paljoakaan.. :D no joo mutta joka tapauksessa matkaan voi lähteä hyvin ilman luottokorttia.. Ja mitä tulee tuohon "lasten visaan" on sitä ihan aikuisillakin ihmisillä kun kaikki eivät pankkikorttia voi useista syistä saada :) ja ihan hyvin toimii nykypäivänä! jos ei nyt mentäisi taas ihan liioittelun puolelle..taitaapa siitäkin olla useita vuosia aikaa kun nuo "lasten kortit" eivät ole kelvanneet "missään"...

        Ota asioista selvää ennenkuin kirjoitat tänne fakta tietona.. Turhaa tulee hämmennystä.. kyllä näitä sirullisiakin kortteja kopioidaan! satun tietämään kun näiden korttien kanssa olen päivitäin tekemisissä..

        Eli edelleenkin hauskaa reissua alkuperäiselle kirjoittajalle! hyvin siellä pärjää ilman luottokorttia :)


    • D

      Nykyään taitaa melkein kaikista pankeista saada sellaisen sirullisen Visa debit tai Mastercard debit kortin, joka on siis lähes sama kuin pankkikortti, erona se että esim tuo Visa debit menee luottokunnan kautta. Sellaisen olen ainakin itse hankkinut ja se toimii hyvin esim lentoja vararttaessa netistä ja myös ulkomailla. Elikkä jos luottokorttia ei ole, eikä sellaista haluakaan ottaa niin tuo voisi olla vaihtoehto.

      • matkailija-x

        Visa tai Master debit-korttien pitäisi teoriassa käydä kaikkialla missä ko. kortin luottopuolikin käy. Näin vakuuteltiin pankista, kun kyselin kortin käytöstä. Käytännössä näin ei kuitenkaan näytä olevan.

        Oln kokeillut uudehkoa credit/debit-korttiani parissa Euroopan maassa, Hong Kongissa ja Australiassa lukemattomissa paikoissa. Debit-puoli toimi vain muutamissa paikoissa; ainoastaan niissä joissa oli uudet korttipäätteet, jotka tunnistivat myös kansainväliset debit-kortit. Yhdysvalloissa en ole vielä debit-ominaisuutta kokeillut, mutta samanlasia ongelmia voi olla sielläkin.

        Kannattaa siis ottaa hotelliin tai matkatoimistoon yhteyttä sähköpostilla ja tiedustella käykö etukäteen maksettu majoittuminen, jos ei ole luottokorttia. Yleensä tuntuvat olevan tiukkoina kortin kanssa, mutta jollain tällä palstalla oli kokemusta, että voisi onnistuakin.

        Muuten käteinen on kyllä käypää valuuttaa, se käy Yhdysvalloissa maksuvälineeksi niin erilaisissa kaupoissa, nähtävyyksissä kuin vaikka huippuravintoloissakin. NIissä luottokortti ei ole ainoa autuaaksi tekevä, vaikka joillain täällä kirjoittelevilla sellainen käsitys onkin.


      • jozzucca
        matkailija-x kirjoitti:

        Visa tai Master debit-korttien pitäisi teoriassa käydä kaikkialla missä ko. kortin luottopuolikin käy. Näin vakuuteltiin pankista, kun kyselin kortin käytöstä. Käytännössä näin ei kuitenkaan näytä olevan.

        Oln kokeillut uudehkoa credit/debit-korttiani parissa Euroopan maassa, Hong Kongissa ja Australiassa lukemattomissa paikoissa. Debit-puoli toimi vain muutamissa paikoissa; ainoastaan niissä joissa oli uudet korttipäätteet, jotka tunnistivat myös kansainväliset debit-kortit. Yhdysvalloissa en ole vielä debit-ominaisuutta kokeillut, mutta samanlasia ongelmia voi olla sielläkin.

        Kannattaa siis ottaa hotelliin tai matkatoimistoon yhteyttä sähköpostilla ja tiedustella käykö etukäteen maksettu majoittuminen, jos ei ole luottokorttia. Yleensä tuntuvat olevan tiukkoina kortin kanssa, mutta jollain tällä palstalla oli kokemusta, että voisi onnistuakin.

        Muuten käteinen on kyllä käypää valuuttaa, se käy Yhdysvalloissa maksuvälineeksi niin erilaisissa kaupoissa, nähtävyyksissä kuin vaikka huippuravintoloissakin. NIissä luottokortti ei ole ainoa autuaaksi tekevä, vaikka joillain täällä kirjoittelevilla sellainen käsitys onkin.

        Yritin viime jouluna käyttää korttini Debit ominaisuutta useaan otteeseen huonolla tuurilla. Luovutin ja aloin maksaa suoraan luotolla niin eivät myyjät katsoneet kassalla niin kieroon..=)
        Ilmeisesti paikalliset yritykset käyttävät sallaisia kortinlukijoita, jotka eivät osaa lukea Debit puoltatai nillä ei ole riittäviä ajantasaisia pankkiyhteyksiä eurooppaan?? Ja eihän siellä kukaan edes maksa debitillä vaan kaikki menee aina luoton kautta. Rapakon takana luotolla maksamisesta saa bonuspisteitä =D tosin mulle niitä ei herunut..


    • mister gaga

      On aika outoa ettei omista luottokorttia, jos on varaa matkustaa New Yorkiin.

      • Hämmentynyt--

        No siis mulla on luottotiedot menny, ja oon saanu kyl maksettua suurimman osan jo veloista takaisin. Mutta mulle siis ei vois ees myöntää luottokorttia. Ja sit mun mies on työttömänä, joten hän ei tämän takia saa luottokorttia. Ja sit vielä kaiken lisäks miehen isovanhemmat maksaa meille tämän New Yorkin matkan mun miehen 30-vuotis synttäreiden kunniaks. Että meillä itsellähän ei olis varaa tähän matkaan!!! Että voiko matka tämän takia sit jäädä tekemättä??


      • mister gaga
        Hämmentynyt-- kirjoitti:

        No siis mulla on luottotiedot menny, ja oon saanu kyl maksettua suurimman osan jo veloista takaisin. Mutta mulle siis ei vois ees myöntää luottokorttia. Ja sit mun mies on työttömänä, joten hän ei tämän takia saa luottokorttia. Ja sit vielä kaiken lisäks miehen isovanhemmat maksaa meille tämän New Yorkin matkan mun miehen 30-vuotis synttäreiden kunniaks. Että meillä itsellähän ei olis varaa tähän matkaan!!! Että voiko matka tämän takia sit jäädä tekemättä??

        Jaa, no siinä tapauksessa ymmärrän huolesi. Teidän tapauksessanne varaisin matkan suomalaisen matkanjärjestäjän kautta ja selvittäisin sitä kautta asian etukäteen. Luultavasti matkanjärjestäjällä on konstit asian hoitamiseksi, se on heidän ammattitaitoaan ja myös velvollisuutensa maksavaa asiakasta kohtaan.


    • marriedgirliee

      Kyllä me ainakin päästiin. Me oltiin mun aviomiehen kanssa molemmat lukion viimeisellä luokalla kun mentiin naimisiin ja lähdettiin häämatkalle Nykiin.(Tää siis tapahtui viimevuonna) Laitettiin vaan ennen varauksen tekoa sähköpostia pariin hotelliin ja kysyttiin että kun meillä ei ole luottokortteja, niin onko mahdollista varata huonettakaan. Molemmista vastattiin että kun maksaa pantin(joka oli n. 120 dollaria) niin ilman muuta pääsee. Ja sit saatiin lähtiessä pantti takaisin! Eli ilman muuta pääsee hotelleihin, ainakin joihinkin. Laittakaa sähköpostia itse näihin hotelleihin ja kyselkää.:) Hyvää matkaa jo nyt teille!!! Ja itse olen sitä mieltä ettei luottokortti saa olla mikään este matkan tekemiselle, jokaisen pitää päästä nauttimaan matkailusta. Nää on joitain porvareita jotka täällä napisee, ei niistä kannata välittää!:D

      • Check-in

        Jotkut hotellit hyväksyy sisäänkirjautuessa käteistalletuksen. Tämä kannattaa varmistaa laittamalla vaikka sähköpostia ko. hotellille.
        Käteistalletus tietty palautetaan kun kirjautuu ulos.
        Käteistalletus tai luottokortti vaaditaan, vaikka kaiken olis maksanut etukäteen, koska jos rikkoo jotain huoneessa ne voi velottaa siitä.
        Tuo käteistalletus kysymissäni hotelleissa oli tietty kohtuu iso, n.20 % huoneen hinnasta.
        Mutta hotellit on ainakin mun sähköposti kyselyihin vastanneet hyvin!


    • k

      Ihan nyt ensinnäkin..NYC:ssa useamman kerran matkanneena voin kertoa etten IKINÄ ole siellä luottokorttia käyttänyt, enkä sitä missään ole tarvinnut. En myöskään omista luottokorttia juuri siitä syystä että ei ole luottotietoja, mutta hyvin on vakituisen työn ansiosta varaa sinne matkustaa. Tämä nk. "lasten Visa" on ollut lompakossa mukana, mutta missään en ole sitä käyttänyt. Olen aina yöpynyt hostellissa koska mielestäni on turhaa maksaa useita satoja dollareita nukkumisesta, enhän sinne ole mennyt aikaa hotellihuoneessa viettämään, eli hostellin sänky on ollut aivan kelvollinen ja riittävä. Eikä yhdessäkään hostellissa ole kysytty luottokorttia. (Ja huom. ihan laillisia hostelleja ovat olleet, sen olen etukäteen selvittänyt.) Jotkut aiemmin vastanneet yrittävät näköjään vain pelotella ja lannistaa, mutta älä huoli; varmasti pääsette reissuun. Ja hauskaa matkaa!

      • Ilpo M.

        > Jotkut aiemmin vastanneet yrittävät näköjään
        > vain pelotella ja lannistaa

        Luin kaikki tämän ketjun viestit, enkä havainnut yhtäkään viestiä joissa olisi yritetty kysyjää pelotella tai lannistaa. Kaikki viestit olivat rakentavia ja positiivisia. Taidat siis olla hieman vainoharhainen.


      • k
        Ilpo M. kirjoitti:

        > Jotkut aiemmin vastanneet yrittävät näköjään
        > vain pelotella ja lannistaa

        Luin kaikki tämän ketjun viestit, enkä havainnut yhtäkään viestiä joissa olisi yritetty kysyjää pelotella tai lannistaa. Kaikki viestit olivat rakentavia ja positiivisia. Taidat siis olla hieman vainoharhainen.

        Jätit ilmeisesti juuri ne kohdat lukematta, joissa sanottiin ettei kannata ajatellakaan matkustavansa Jenkkeihin, jos ei omista luottokorttia, ja ilman sitä ei siellä selviä. Kyllä se minusta on aika lannistavaa.


      • tyhjäpää?
        Ilpo M. kirjoitti:

        > Jotkut aiemmin vastanneet yrittävät näköjään
        > vain pelotella ja lannistaa

        Luin kaikki tämän ketjun viestit, enkä havainnut yhtäkään viestiä joissa olisi yritetty kysyjää pelotella tai lannistaa. Kaikki viestit olivat rakentavia ja positiivisia. Taidat siis olla hieman vainoharhainen.

        edes ajatella matkaa jenkkeihin jos ei ole luottokorttia. Siellä ei yksinkertaisesti selviä ilman sitä ja eihän yleensä matkoilla voi selvitä jos ei ole luottokorttia. Käteinen raha on 70 lukua eikä kukaan täyspäinen enää sen kanssa matkustele ja samalla vóit unohtaa shekit ja matka vastaavat sillä nekin kuoli Keihäsmatkojen kanssa.
        Varmaan matka Tallinnaav voisi ehkä onnistua?

        Kylläpä tässä on positiivisessa ja rakentavassa hengessä lähetetty viesti.
        Oikein on käteinen raha -70 lukua. Kyllä minä ainakin olen omasta mielestäni ihan täysipäinen vaikka pääasiassa käteistä käytän ulkomaan matkoilla, toki kyllä Visakin löytyy varmuuden vuoksi.


      • Ilpo M.
        tyhjäpää? kirjoitti:

        edes ajatella matkaa jenkkeihin jos ei ole luottokorttia. Siellä ei yksinkertaisesti selviä ilman sitä ja eihän yleensä matkoilla voi selvitä jos ei ole luottokorttia. Käteinen raha on 70 lukua eikä kukaan täyspäinen enää sen kanssa matkustele ja samalla vóit unohtaa shekit ja matka vastaavat sillä nekin kuoli Keihäsmatkojen kanssa.
        Varmaan matka Tallinnaav voisi ehkä onnistua?

        Kylläpä tässä on positiivisessa ja rakentavassa hengessä lähetetty viesti.
        Oikein on käteinen raha -70 lukua. Kyllä minä ainakin olen omasta mielestäni ihan täysipäinen vaikka pääasiassa käteistä käytän ulkomaan matkoilla, toki kyllä Visakin löytyy varmuuden vuoksi.

        Kyllä elämässä on muitakin arvoja kuin visakortti. Ei yhden muovikortin puuttumisen perusteella kannata ketään diskriminoida tai väheksyä, oli syy mikä hyvänsä. Mutta myönnetään, että nykyaikana matkustelu ison käteistukun kanssa on vanhanaikaista ja melko epämukavaa.


      • zorrovm65
        Ilpo M. kirjoitti:

        Kyllä elämässä on muitakin arvoja kuin visakortti. Ei yhden muovikortin puuttumisen perusteella kannata ketään diskriminoida tai väheksyä, oli syy mikä hyvänsä. Mutta myönnetään, että nykyaikana matkustelu ison käteistukun kanssa on vanhanaikaista ja melko epämukavaa.

        Nyt olikin kysymys siitä että onko matka mahdollinen... että päärjääkö Nycissä ilman luottokorttia. Turhat vinkumiset pois ja suoria vastauksia ap:lle kiitos!!! Pari fiksua vastausta vaan täällä muiden joukosssa.:/ Kyllä siellä pärjää käteisen kanssa ihan hyvin, kokemusta on mullakin!!!


      • Masapekka
        zorrovm65 kirjoitti:

        Nyt olikin kysymys siitä että onko matka mahdollinen... että päärjääkö Nycissä ilman luottokorttia. Turhat vinkumiset pois ja suoria vastauksia ap:lle kiitos!!! Pari fiksua vastausta vaan täällä muiden joukosssa.:/ Kyllä siellä pärjää käteisen kanssa ihan hyvin, kokemusta on mullakin!!!

        No tuo sinun vastauksesi ei kuulu niihin fiksuimpiin, mutta eiköhän asia ole täällä jo tullut selväksi. Kyllä ihminen siis pärjää ilman luottokorttia New Yorkissa ja vaikka ilman rahaakin, jos on positiivinen asenne ja seikkailumieltä.


      • jonny käteinen
        Ilpo M. kirjoitti:

        Kyllä elämässä on muitakin arvoja kuin visakortti. Ei yhden muovikortin puuttumisen perusteella kannata ketään diskriminoida tai väheksyä, oli syy mikä hyvänsä. Mutta myönnetään, että nykyaikana matkustelu ison käteistukun kanssa on vanhanaikaista ja melko epämukavaa.

        Onhan noi tallelokerot olemassa melkeinpä joka hotellissa, joten ei niitä kaikkia rahoja tarvi koko ajan mukana kantaa.


      • hauskaa reissua!
        jonny käteinen kirjoitti:

        Onhan noi tallelokerot olemassa melkeinpä joka hotellissa, joten ei niitä kaikkia rahoja tarvi koko ajan mukana kantaa.

        juu tosiaankin kyllä käteisellä pärjää kun pitää sen kuuluisan maalaisjärjen mukana..eihän niitä kaikkia rahoja tosiaan tarvitse mukana kuljettaa..meilläkin oli koko budjetti jaettu pieniin osiin jostai aina vain osa oli mukana.. "päivän budjetti molemmille" eikä kertaakaan tullut ongelmia.. se on ihan vaan jos asiasta nyt halutaan tehdä ongelma.. en ymmärrä tänne kirjoittavia ihmisiä kun halutaan heti lannistaa.. jos ei ole oikee kokemusta tai tietoa asiasta TAI ASIALLISTA MIELIPIDETTÄ ei kannata vastata töykeyksiä ja laukoa lapsellisia juttuja..

        Toivottavasti alkuperäisen kirjoittajan matka menee hyvin ja rohkeasti sinne vaan! :)


    • zorrovm65

      Niin juuri, ei saa lannistaa toisia. Ajatelkaa nyt jos toiset ovat lähdössä ensimmäistä kertaa vielä Nykiin asti, niin helposti voi alkaa ajattelemaan että eipäs kannata lähteäkään kun nuo on sitä mieltä ettei siellä pärjää ilman luottokorttia. Tosiaan rahojen kanssa kannattaa aina olla varovainen, mutta ihan yhtälailla joku voi pölliä lompakonkin jossa on luottokortti/luottokortteja. Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia, mitä jotkut antaa ymmärtää!

    • jrkk

      et pääse koko ameriikkaan jos ei ole luottotiedot kunnossa.ja rikosrekisteriä ei saa olla.kokeiltu on.

      • uteliasuunokas

        Kuka täällä luottotiedoista puhunut on? Pienituloinen, työtön tai opiskelija ei saa luottokorttia vaikka luottotiedot olisi kunnossa.

        Asia kiinnostaa ainakin minua, eli onko kenelläkään uutta tietoa asiasta? Itse olen matkustanut ilman luottokorttia, eikä hotelli ole pyytänyt vakuuttakaan, kun huone maksettu etukäteen.

        Voiko siis esim Nykissä maksaa mahd vakuuden käteisenä jos ei ole luottokorttia? Joskushan hotellit pyytävät esim. 100 euron vakuuden. Mikä on käytäntö jenkeissä?

        Ja lasketaanko Visa Elektron jenkeissä luottokortiksi, jos siitä otetaan katevaraus?


      • ehdottomasti luottok
        uteliasuunokas kirjoitti:

        Kuka täällä luottotiedoista puhunut on? Pienituloinen, työtön tai opiskelija ei saa luottokorttia vaikka luottotiedot olisi kunnossa.

        Asia kiinnostaa ainakin minua, eli onko kenelläkään uutta tietoa asiasta? Itse olen matkustanut ilman luottokorttia, eikä hotelli ole pyytänyt vakuuttakaan, kun huone maksettu etukäteen.

        Voiko siis esim Nykissä maksaa mahd vakuuden käteisenä jos ei ole luottokorttia? Joskushan hotellit pyytävät esim. 100 euron vakuuden. Mikä on käytäntö jenkeissä?

        Ja lasketaanko Visa Elektron jenkeissä luottokortiksi, jos siitä otetaan katevaraus?

        tuo lasten visa ei ole luottokortti...toimii kyllä mutta vaatii aina nettiyhteyden ja että on rahaa tilillä...hotellia ei pidä koskaan maksaa etukäteen...


      • minkaliisa

        Höpö höpö.Tulimme juuri manhattanilta. Olimme yli viikon, kumpikaan ei omista luottokorttia. Käteistä oli kolme tonnia taaloina. Ostimme kaikki laukut täyteen merkkivaatteita, laukkuja ja kenkiä. Pitää vaan muistaa, että vaateet eivät saa ylittää 430e, koska sitten jos joutuu suomen tulliin, joutuu maksamaan verot ylimenevistä vaatteista. Matka sujui loistavasti. Kaikissa paikoissa kävi käteinen, jopa paremmin kuin kortti. En itse kyllä ihan joka paikassa uskaltaisikaan höylätä korttia. Ja yleensä tipinkin haluavat käteisenä. Rohkeesti reissuun.


      • Kunhan matkustellaan
        minkaliisa kirjoitti:

        Höpö höpö.Tulimme juuri manhattanilta. Olimme yli viikon, kumpikaan ei omista luottokorttia. Käteistä oli kolme tonnia taaloina. Ostimme kaikki laukut täyteen merkkivaatteita, laukkuja ja kenkiä. Pitää vaan muistaa, että vaateet eivät saa ylittää 430e, koska sitten jos joutuu suomen tulliin, joutuu maksamaan verot ylimenevistä vaatteista. Matka sujui loistavasti. Kaikissa paikoissa kävi käteinen, jopa paremmin kuin kortti. En itse kyllä ihan joka paikassa uskaltaisikaan höylätä korttia. Ja yleensä tipinkin haluavat käteisenä. Rohkeesti reissuun.

        Hei!
        Luottokortteja on, mutta ongelmissa niiden kanssa, käteinen on hyvä valuutta.
        Revimme joka koltusta laput pois varmuuden vuoksi, ei suomalainen tullimies tunnista merkkivaatteita.
        Menemään vaan, hieno paikka koko New York!


    • NYC_US

      Electron käy lähes kaikissa ravontoloissa ja baareissa, kaupoissa kuten Macy's ja Best Buy. Jopa taksissa.

    • Kohta taas Nykiin :)

      Kannattaa kysellä suoraan hotellista noista vakuusmaksuista, osalle käy myös käteinen (tosin esim. Ace hotellista kerrottiin että käteisellä maksettaessa takuumaksu on puolet enemmän kuin kortilla maksettaessa) tai debit-kortti vaikkei sitä erikseen missään ole mainittukaan.

      Olen itse viime aikoina kysellyt debit-korteilla maksamisesta (Visa Debit ja Visa Electron) monesta eri hotellista ja suurimmasta osasta on tullut vastaus että Visa Debit käy mutta pitää muistaa varata tuplasti rahaa sillä katevaraus vapautetaan vasta kun lasku on maksettu.

      Kuulemma kaupoissa ym kannattaa maksaessa koittaa ainakin electronilla valita "credit" jos ei debittinä toimi. Ja automaateista saa käteistä jos hätä tulee :)

    • riuttala76

      Joku kirjoitti että muka jopa Suomessa hotelleissa vaadittaisiin luottokorttia. Missähän sellainen hotelli on? Mä en kyllä kestäisi ajatusta et aina kaikki pitäisi maksaa kortilla. Käteinen raha on musta kaikin tavoin paljon hienompi juttu. Jos vaikka yhtäkkiä joku kaunis prostituoitu kadulla tarjoaa seuraa tai vaikka pimeetä viinapulloa, niin en kai mä nyt voi olettaa et sillä mukana laite luottokortin lukemiseen. Kaikenlaiset tipit ym. vois käteisen kadotessa unohtaa. Mulle kyllä se ois helvettiä.

      • parhaat naurut

        yrittä mennä sen horon kanssa hotelliin ja maksat käteisellä....etkö oikeasti ettei se Suomessa onnistu....leffoissa näitä juttujä on. Siitä vaan kokeilemaan....


      • Cashhole
        parhaat naurut kirjoitti:

        yrittä mennä sen horon kanssa hotelliin ja maksat käteisellä....etkö oikeasti ettei se Suomessa onnistu....leffoissa näitä juttujä on. Siitä vaan kokeilemaan....

        Jenkit on niin köyhiä kun ei niillä ole rahaa, että ostavat kaikki luottokortilla. Itse olen käynyt kymmeniä kertoja jenkeissä, enkä käytä siellä ikinä luottokorttia.käteinen rules.


      • luottoa1
        Cashhole kirjoitti:

        Jenkit on niin köyhiä kun ei niillä ole rahaa, että ostavat kaikki luottokortilla. Itse olen käynyt kymmeniä kertoja jenkeissä, enkä käytä siellä ikinä luottokorttia.käteinen rules.

        Opiskelija saa aika helposti luottokortin, kun on tarvittava määrä opintoviikkoja/pisteitä. Tähän vaikuttaa myös luottotiedot ja onko ollut kauan pankin asiakas.

        Moni autojen vuokrausfirma ei hyväksy jenkeissä muutakuin luottokorttia. Tai sitten on varaa maksaa 5-10kertaa korkeammat takuumaksut.


      • ottaako aivoon?
        Cashhole kirjoitti:

        Jenkit on niin köyhiä kun ei niillä ole rahaa, että ostavat kaikki luottokortilla. Itse olen käynyt kymmeniä kertoja jenkeissä, enkä käytä siellä ikinä luottokorttia.käteinen rules.

        Oli sekin vertaus että jos on luottokortti niin on köyhä. Kai se tulevaisuudessa on ainoa maksuväline paperirahan jälkeen. Pidä ihan mölysi mahassa vaan sillä kyllä se harmittaa kun ei saa vielä vuosiin luotokorttia.


      • kokeile joskus

        100% kun varaat Suomessa hotellin nin kysyy luottokortin numeroa. Vaikea on varausta tehdä netin kautta muuten.


      • kato ku
        kokeile joskus kirjoitti:

        100% kun varaat Suomessa hotellin nin kysyy luottokortin numeroa. Vaikea on varausta tehdä netin kautta muuten.

        Se on faktaa et ku puhelimes varaa hotellin ei luottokorttia kysytä. Näin olen aina tehnyt, enkä omista korttia vieläkään!!!


      • höpönpöppö
        kokeile joskus kirjoitti:

        100% kun varaat Suomessa hotellin nin kysyy luottokortin numeroa. Vaikea on varausta tehdä netin kautta muuten.

        Höpöhöpö. Luottokorttia en omista ja useita kertoja vuodessa yövyn sokos tai omppuhotelleissa. Varaan netin kautta ja valitsen kohdan, maksan saapuessa.


    • mopo-ukko

      Pärjääilman korttia,mutta vaatii joskus vähän vaivannäköä.Amerikkalaiset käyttävät itse pitkälti käteistä ja shekkejä.Itsellä on tuossa seinällä kehystettynä shekki,jonka sain hyvityksenä tuplaveloituksesta kortilta.Kyseessä ihan kansainvälinen hotelliketju.Eli ei kannata olla menemättä se takia,sähköpostia vaan hotelliin,asiat järjestyy,jos ei ensimmäisessä,niin toisessa sitten.

      • en kehtaisi

        pärjää mutta on se noloa kun ei saa edes hotellia tai vuokra-autoa ilman sitä.


    • Kultareuna

      15.05.2014
      Ehkä vanha viestiketju, mutta luin ennen NY-matkaa ja oli apua.
      Cash rules!
      Meillä oli pääsiäisenä ystävättäreni kanssa mukana yhteensä viisi luottokorttia ja jos joku jumittaa, niin jumittaa ja tilanteesta ei selviä kuin käteisellä.
      Vihjeitä korttiviidakkoon:
      - Korttisi takana on päivystysnro 24/7 apua varten.
      - Luottokorttia voi ladata etukäteen yli luottorajan, mutta täytyy myös käydä pankin sivuilla nostamassa kertakäyttömäärää ( ei siis luottorajan korotusta).
      - Kaikki maksut veloitettiin NY:ssa Visan credit-puolelta, debit-maksuun ei ollut mahdollisuutta.
      - Visa Electron toimii täysillä ns. luottokorttina, pankkiautomaatilla näpätään credit. Tämä oli meidän pelastuksemme, koska Electronille voit siirtää rahaa netissä puhelimella muilta tileiltä, kunhan on pankin tunnusluvut mukana!
      - Käteinen kävi jopa Waldorf Astoriaan, vakuusmaksu oli 100 dollaria/vrk/huone.
      - Käteisellä maksettiin kaikki yhteiset tekemisemme yhteisestä lompakosta ja käteisellä oli helppo antaa joka käänteessä tarvittavat tipit.
      - Luottokorttejamme käytimme omiin ostoksiimme ja vain kerran se katosi näkyvistäni luotettavan oloisessa ravintolassa -> seuraavalla vkolla tuli pankista ilmoitus, että korttisi on suljettu kiireellisesti tietoturvavarkauden takia, hae ystävällisesti uusi korttisi uusilla numeroilla.
      Summa summarum; sovimme ystävättäreni kanssa, että seuraavalla kerralla New Yorkissa etukäteen netissä maksettu hotelli ja kassillinen käteistä!

    • milla38

      Ei tarvita luottokorttia, sanotte hotelliin et teil on vaan käteistä. Niin homma hoituu. Kaikkialla käy raha ja tipit pitää usein antaa nimenomaan dollarin seteleinä! Ei huolta matkasta tulee upea vaikka ilman muovirahaa. Itse olen aina hotelleihin ympäri maailmaa jopa suomessa vaan sanonut etten anna luottokorttitietoja että on vain käteistä. Ei ole ongelmia ollut. Aina olen tilaamassani hotellissa yöpynyt.

    • USD

      Kerrotko tilanteen missä ei voi maksaa tippejä luottokortilla, vaan niinkuin sanoit pitää nimenomaan olla dollarin seteleitä.

      • greenback

        Hotellin piccolo, $2/laukku. Valet parking.


    • käteisystävä

      Palasin pari viikkoa sitten New Yorkista. Ilman käteistä olisi mennyt vaikeaksi. Esim. yksi taksi kysyi ennen kyytiin ottamista, että voidaanko maksaa käteisellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe