Olen käynyt Tallinnassa lukemattomia kertoja, mutta koskaan en ole käynyt Tallinnan suurimmassa kaupunginosassa Lasnamäessä. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus virhe korjata. En tiedä Lasnamäestä muuta kuin mitä Wikipedia kertoo, joten voisiko joku kokeneempi vironautti kertoa vinkkejä Lasnamäen retkelle.
Lasnamäki on laaja alue, joten mihin kannattaisi ensimmäiseksi suunnistaa? Onko kaupunginosassa keskustaa? Torit kiehtovat, joten onko Lasnamäessä toria lauantaisin? Minussa on vähän baaribongarin vikaa, joten on onko Lasnamäessä tutustumisen arvoisia baareja. Sellaiset vanhat venäläistyyliset vähän ränsistyneetkin kuppilat kiehtovat.
Lasnamäki
21
4997
Vastaukset
- kerppe
Veikkaisin, että Lasnamäen tuntevien, säännöllisesti Tallinnassa vierailevien Suomalaisten joukko ei ole ihan pieni... Mutta täällä vastailu ei vaan kuulu kuvioon...
Mutta, kun ryhdyin vastamaan, niin otan noihin linkkeihin kantaa, mitä tiedän kokemuksesta.
- Zanzibaar, punana 14. Meno on ainakin kovenpaa, kuin "keskustan" Zanzibaarissa, vielä kun tsekkaa sen päivän ohjelman, milloin menee ja kannattako mennä yleensäkään, auki aamuun asti, pöytään ei kannata tuolla sammua.
- Gorodok. Semmonen "täytyy" kohde Lasnamäen baareissa, vaikka päiväoluet ensin, niin näkee paikan ensituntuman.
- Kaspi. Tummakulmien pramea uusi paikka. Hiljaista oli käydessäni. Netistä voi katsoa ohjelman. Hyvä ohjelma ja hyvä päivä niin voipi olla täynnäkin porukkaa.
Päiväseltään riittää ostoskeskuksia, jalkaisin pärjää, kun ensin ajelee "perille" ja niitä perinteisiä torikalsareitakin saa ostettua.- T.A.
Kiitoksia Kerppe, noissa kolmessa ravintolassa poikkean.
- ~~~
Niin että lähiöhän tuo Lasnamäe on, bedsitteri. Siellä asuu myös keskimääräistä enemmän venäläisiä, kuin muissa kaupunginosissa.
T. Virossa syntynyt.- paldiski mnt.
Mitä sitten ett siel asuu enemmän venäläisii? Siitä ei ollutkaan kysymys. Tsiisus.
- Anonyymi
Ei venäläisiä vaan venäjänkielisiä virolaisia. Asuuhan Helsingissäkin paljon ruotsinkielisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei venäläisiä vaan venäjänkielisiä virolaisia. Asuuhan Helsingissäkin paljon ruotsinkielisiä.
Kyllä ne ihan ryssiä ovat jotka läsnämäessä asuvat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne ihan ryssiä ovat jotka läsnämäessä asuvat
Tsuhna uhoo hoohoo.
- head.reisi
Käyn paljon Lasnamäessä tuttuja tapaamassa. Ovelaa, että kun kulkee kerrostalon parkkipaikan poikki niin ei ole mitään eroa suomalaiseen autokantaan. Tietysti Viron tulotaso on paljon alempi kuin Suomen mutta näin vain on.
- NäinOnNäkyleipä
Olisikohan Suomen autoverotuksella jotain osuutta tuohon? Auton ostaminen ja käyttö on Virossa paljon halvempaa kuin Suomessa, joten pienemmilläkin tuloilla on varaa ostaa auto.
- auto.tarpeeton
NäinOnNäkyleipä kirjoitti:
Olisikohan Suomen autoverotuksella jotain osuutta tuohon? Auton ostaminen ja käyttö on Virossa paljon halvempaa kuin Suomessa, joten pienemmilläkin tuloilla on varaa ostaa auto.
Tallinnassa ei autoa tarvitse, koska joukkoliikenne on paikallisille ilmaista.
- NäinOnNäkyleipä
auto.tarpeeton kirjoitti:
Tallinnassa ei autoa tarvitse, koska joukkoliikenne on paikallisille ilmaista.
Kovin paljon siellä silti näkyy autoja liikenteessä ja parkkipaikoilla...
- jos.osaa.katsoa
Rekisterikilvestä näkee mistä maasta auto on. Suomalaisia autoja on mutta häviävän pieni osa kaikista.
- keikkahommiatekevät
jos.osaa.katsoa kirjoitti:
Rekisterikilvestä näkee mistä maasta auto on. Suomalaisia autoja on mutta häviävän pieni osa kaikista.
Lasnamäessä asuu paljon Narvasta, Tartosta, Pärnusta ja Kuressaaresta käsin töissä käyviä keikkatyöläisiä, jotka asuvat arkena Tallinnassa ja käyvät viikonloppuisin kotona perheidensä luona.
- Lasnamäen.Ketku
keikkahommiatekevät kirjoitti:
Lasnamäessä asuu paljon Narvasta, Tartosta, Pärnusta ja Kuressaaresta käsin töissä käyviä keikkatyöläisiä, jotka asuvat arkena Tallinnassa ja käyvät viikonloppuisin kotona perheidensä luona.
Ei pidä paikaansa.
- Anonyymi
auto.tarpeeton kirjoitti:
Tallinnassa ei autoa tarvitse, koska joukkoliikenne on paikallisille ilmaista.
Oletko paikallinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko paikallinen?
Joukkoliikenne on ilmaista niille paikallisille, jotka ovat kirjoilla Tallinnassa.
- Anonyymi
Virossa ei ole autoveroa, uuden auton hinta on vähän yli puolet samanlaisen auton hinnasta Suomessa. Kallimmissa autoissa ero on vielä suurempi. Lasnamäen kerrostalojen parkkipaikoilla autot ovat samanlaisia kuin Suomessa.
Kävin nyt viikonloppuna Narvassa Venäjän rajalla. Kerrostalon parkkipaikalla oli 2 Lexusta, BMW ja Mersu melkein vieri vieressä Volvojen ja Hondien seassa. - Anonyymi
KÄVIN 12.7 TELLISKIVEN ALUEELLA PÄIVÄSAIKAAN ENKÄ NÄHNYT YHTÄÄN NARKKARIA
- Anonyymi
MITÄS OLIT NIIN AINEISSAS
🤣🤣🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504