Hetken notkahduksen jälkeen kyselijä-trollien määrä lisääntymään päin joten jälleen on taas syytä muistuttaa mistä on kysymys. Kysymys on siis trollikirjoituksista joita Mattila tänne kylvää ja joita tulee ja menee palstalla aina sen mukaan miten Mattila on palstalla. Ainoa todelliseen elämään liittyvä puoli näissä aloittaja-VHH:laistrolleissa on se, että heistä ei sitten muutaman kerran jälkeen kuulu mitään. Näin se menee todellisessakin VHH-elämässä: moni aloittaa VHH:n innolla mutta kohta innostus hiipuu ja he huomaavat mitä VHH oikeasti on ja siirtyvät muiden dieettien pariin.
1. havainto oli se että uusi VHH:laisia ilmestyy silloin kuin palstan vakio-VHH:lainen Mattila on palstalla. Toisin sanoen silloin kun Mattila on pois niin silloin ovat pois muutkin VHH:laiset.
2. Kaikki nämä uudet VHH:laiset myötäilevät Mattilan mielipiteita varsin tarkasti, itse asiassa kaikki erimielisyyden tapaiset nämä "uudet" muotoilevat kysymysten muotoon. Kaiken Mattilan sanoman he hyväksyvät kritiikittä, heillä on jopa samoja havaintojakin vaikka olisivat olleet vasta viikon VHH:lla.
3. Nämä "uudet" elikkä trollihahmot eivät ole vaihtaneet sanaakaan keskenään, he keskustelevat vain Mattilan tai Veijon kanssa eikä edes "välikysymyksiä" tule ketjuun muilta "uusilta". Toki on selvää, että itserakkaat narsistit Mattila ja Veijo tunkevat itsensä joka ketjuun, mutta silti pitäisi viritä VHH:laisten keskuudessa keskustelua myös ilman näitä kahta vanhaa ripulipieruakin. "Uusia" on nimittäin välillä palstalla lähes tusinan verran.
Jos haluaa alkuunkaan menestyksekkäästi pyörittää vaikka kymmenenkin hengen trollilaumaa niin nuo kohdat olisi syytä huomioida. Sen lisäksi olisi vielä huomattava muutama muukin seikka:
A. Puheet eivät saa mennä ristiin, elikkä pitää muistaa koko ajan mitä yksi trolli on sanonut ettei sekoita hänen sanomisiaan muiden trollien kirjoituksiin.
B. Eri trollien tyylit pitäisi olla niin toisistaan poikkeavia ainakin enimmäkseen että niitä ei voi arvella saman henkilön tekemiksi. Lisäksi kymmenen hengen ryhmässä esiintyy väkisinkin erimielisyyksiä vaikka väki olisi kuinka saman suuntaista aatteeltaan.
C. Jokaisella trollilla on nyt sama käsitys esim. elimistön toiminnasta kuin Mattilalla vaikka kaikki eivät millään ole voineet omaksua niitä samasta lähteestä, koska siinäkin suhteessa tietoa on vaikka kuinka paljon muualla. Etenkin Heikkilän "tietämys" löytyy pelkästään hänen kirjoistaan, ei virallisesta lääketieteestä, mutta yksikään "uusi" ei ole hakenut mitään tietoa muualta kuin Heikkilän kirjoista. Joita ei netissä edes julkaista.
D. Rekattuja nimimerkkejä trolleilla ei juuri ole ja jos on ne ovat huomattavan lyhytaikaisia. Näin siksi, että on melkoisen työlästä jatkuvasti rekkautua ulos ja sisään keskustelun edetessä.
Kymmenen trollin menestyksekkääseen pyörittämiseen tarvitaan siis välttämättä tiettyjä elementtajä:
1. Aikaa runsaasti
2. Suunnitelmallinen mieli
3. Johdonmukaisuus
4 .Kyky luoda erityylistä tekstiä
5. Tietämystä muista dieeteistä ja todellisista elintoiminnoista
6. Älykkyyttä vähintään minimimäärä
Mattilalla eikä Veijolla ei ole näistä käytettävissä kuin kohdan 1. Aikaa runsaasti, mutta sillä ei pysty korvaamaan muiden kohtien puutteita.
Pääasia kuitenkin on, että kaikki tuo trollaaminen pysyy tällä palstalla, kukaan ei sitä tule lukemaan eikä ole siitä kiinnostunut, mutta jos se näiden VHH-pierujen mielentervyttä kohottaa niin silloinhan se on aivan paikallaan. Täytyyhän heilläkin olla kavereita ja heidän on saatava hyväksyntää ja siihenhän nämä trollihahmot ovat aivan paikallaan. Muuten he jäävät hyväksynnästä paitsi.
Jälleen kerran "uusia" VHH:laisia
97
1399
Vastaukset
- Psykiatrian diploma
nurkkaan tai kyykytetään pieneksikuin mannaryyni, eikun kaurapuurohiutale, syntyy hänen mielikuvituksessaan nippu trolleja joihin hän tukeutuu koska ei itse pysty perustelemaan mitään. Trollit ikään kuin toimivat hänen pakotienään pois todellisuudesta.
- thå4tkj
Tämä on noston arvoinen
- kaupan Täti
" Psykiatrian diploma " on asian ytimessä.
- Veijo
Ota selvää miksi hoito ei pure sinun tapauksessasi.
- tivolitrolli
ja mitä parasta: TOTTA joka sana.
Sikamaisen kivaa oisi jos mattila vielä menisi harrasta musiikkia soittavan torvisoittokunnan eteen ja ryyppäisi mukista suklaakiiseliä sekä valuttaisi sen kiiselinsä heti nenästään takaisin mukiinsa !
Heti maksaisin mattilalle kympin ( 10 e ) - repeän))))))))))))))
tivolitrolli kirjoitti:
ja mitä parasta: TOTTA joka sana.
Sikamaisen kivaa oisi jos mattila vielä menisi harrasta musiikkia soittavan torvisoittokunnan eteen ja ryyppäisi mukista suklaakiiseliä sekä valuttaisi sen kiiselinsä heti nenästään takaisin mukiinsa !
Heti maksaisin mattilalle kympin ( 10 e )suklaakiiseeliä,,,mukiin ?
- veijo.
repeän)))))))))))))) kirjoitti:
suklaakiiseeliä,,,mukiin ?
repeää varmasti, ihan fyysisestikin. Lihominen voi olla niin nopeaa ettei nahat pysy mukana.
- naura-Janne
Yksi toinen VAROITTAVA ESIMERKKI on tämä ruotsin lahja suomi 24 ylläpidolle: veijo korva-Puustinen,
Kun ihminen elää nettimaailmassa on hänellä täysin mahdotonta käsittää että elävät ihmiset tulee AINA ulkopuolelta netin.
Mutta jos tästä hauskasta ei mitään tarvitse maksaa, ei edes huviveroa , niin jatkakaa ihmeessä " majakka ja perävaunu " viehätän itseäni yksinoikeudella,, - naura-Janne
,,,Ota sinä puustinen selvää......miksi tukka ja kalju ei pysy samassa päässä....?
- trolli swe
naura-Janne kirjoitti:
,,,Ota sinä puustinen selvää......miksi tukka ja kalju ei pysy samassa päässä....?
Naura-Janne sai minut HEKOTTAMAAN POLVILLAAN ))))))))))))))))))))))))))
- rva47
Moikka, olen viime viikolla aloittanut kirjoittaja. Mukava, kun joku lukee tarkasti palstoja ja tekee analyysiä, sitä olen joskus harrastanut itsekin muilla forumeilla. Minusta kirjoitat hyvin, joten vaivaudun vastaamaan.
"(...)heillä on jopa samoja havaintojakin vaikka olisivat olleet vasta viikon VHH:lla".
Minun lisäkseni tiedän kolme muuta (sukulaisia) jotka ovat alkaneet karppaajiksi (minä viimeisin), joiden lukumäärä kasvaa ilmeisen huimasti koko ajan. Luulen, että isoimmat muutokset (pirteys, nesteen poistuminen ja hyvä uni) on aika samantyyppisiä kaikilla, mitä olen karppien puheita tarkkaillut. Esim. kaikilla lähisukulaisillanikin oli/on samansuuntaisia havaintoja, ja vielä omat erityisvaivat, joihin tullut parannusta. Vielä on vaikea sanoa, mitä kaikkea muutoksia tämä tuo tullessaan, tässäkin on jo paljon. Kovasti odottelen.
Luulen, että suuri osa karppaajista viihtyy eniten omilla sivuillaan keskenään trolleilta ja häiriköiltä rauhassa. Keskustelua täällä ei käydä kovinkaan asiallisesti, mutta se vie uskottavavuutta lähinnä vhh:n joksikin viholliseksi luokittelevilta häirikkökirjoittelijoilta ja herättää spekulaatioita syistä, miksi vhh:sta ei saisi puhua. Eli häiriköt tekevät vain hyvää mainosta vhh-ruokavaliolle ja herättävät kiinnostuksen asiaa kohtaan. Jokainen suomalainen kun tietää jo ennestään, mitkä on olleet entiset, koetusti toimimattomat ravintosuositukset ja kuka on esim. Pekka Puska ja hänen teesinsä, joten niitä ei tarvitsisi enää toistaa.
En pidä itse Puskaa sentään minään antikristuksena, mutta hänen olisi aika tunnustaa, että tiede kehittyy, ja hän on jäänyt nyt junasta vanhentuneine oppeineen, sehän on tieteentekijöille normaalia kehitystä. Hän tekee itsensä ja aikaisemmat saavutuksensa naurettavaksi, jos kiistää todisteet narsistisesti. Parantuneet, laihtuneet potilaat ja parantuneet veri- ja glukoosiarvot ja terveys ovat tärkein asia kansanterveydessä, eikä mikään oikeassa olemisen pakko. Tieteessä ei sallita uskomuksiin tai henkilönpalvontaan perustuvaa absoluuttista erehtymättömyyttä, vaan tietoa tuotetaan ja se muuttuu sitä mukaa kun todistusaineistoa tulee lisää.
En tiedä tarkoitatko mm. minua "trollilla", luulisin näin. Pidän kuitenkin argumentoinnista ja tykkään lukea tällaisia vastineita, mutta luulen että vaikka kirjoittaja olisi kuka, asenne sinulla on niin negatiivinen jo valmiiksi, että käytät kuitenkin jotan defenssiä, kuten nyt kieltämistä. Seuraava on yleensä arvon kieltäminen, varsinkin jos mainitsen tieteenalani ja koulutukseni? "defenssit eli puolustuskeinot ovat tiedostamattomia psyykkisiä säätelyprosesseja, joiden avulla ihminen puolustautuu ristiriidoilta, ongelmilta ja uhkilta" (lähde PedaNet). En nyt vain ymmärrä, kuten en ole ymmärtänyt tällä forumilla ollessani, miksi vhh on uhka jollekulle? Ketä voi toisen ilo terveydestään liikuttaa niin paljon, että pitää kehitellä tämmöisiä trollitarinoita tai alkaa johonkin propagandasotaan? Tämä palstahan on tarkoitettu vhh:sta keskustelemiseen, joten luulen jokaisen mielipiteen vapauteen kirjoittaa tänne kokemuksiaan vhh:sta.
Käyn vain läpi nämä elementit omalla kohdallani (joita olet kategorioiunut näin siististi):
1. Aikaa runsaasti- Olen lomalla
2. Suunnitelmallinen mieli - Tästä en ole oikein yhtä mieltä, mutta kiitti.
3. Johdonmukaisuus - Olen tutkija
4 .Kyky luoda erityylistä tekstiä - Kyllä syntaksista selviää pian, onko kirjoittaja sama vaiko eri, kukaan feikki ei voi olla tekemättä virheitä joskus
5. Tietämystä muista dieeteistä ja todellisista elintoiminnoista - Olen ollut ikäni kaikenlaisilla dieeteillä epäonnistuen kaikissa
6. Älykkyyttä vähintään minimimäärä - Kiitos, pärjäilen, VTM pärjää minimimäärälläkin :))
Kuten sanoin, menen työterveyteen tarkistuttamaan huonot veriarvoni uudelleen parin kuukauden päästä. En kerro mitään etukäteen näistä ruokailumuutoksista vaan saan hekumoida terkkarille sitten jälkikäteen, miten hyviin veriarvoihin päästään. :)))- tiritomba,,,,,,,,,,,
hautaan päästään noilla vinkeillä-
- Juudas Viljamaa
Sinunlaisia hihii-tyyppejä täällä ilmestyi alkuvuonna kymmeniä päivässä ja lähes kaikki olivat "juuri aloittaneet VHH:n". Aloituksessa näet mistä nämä tyypit tunnistaa. Ei mene pitkään niin sinäkin häviät palstalta ja isäntäsi (kuka sitten lieneekin) keksii tilallesi jonkun uuden sivupersoonan. Etkä taatusti ole tutkija, se näkyy tekstistäsi jo kertalukemalla. Olet vain tavallinen Kari-trollien sekaan pujahtava vanha palstalla kävijä, heitä lienee Karin ja Veijon lisäksi olevan noin puoli tusinaa mutta he kattavat vain alle prosentin VHH-puoltavista sepustuksista.
Missään nimessä et ole millään tavalla uusi palstalainen vaan olet käynyt häiriköimässä täällä jo vuosia eri nimimerkeillä. Kuten sanoin, laisesi hihiit oppii tunnistamaan.
Eikö VHH-sktorilla ole ainuttakaan joka pystyy puhumaan totta? Miksi aina pitää valehdella, on asia sitten mikä tahansa. - Rva47
Juudas Viljamaa kirjoitti:
Sinunlaisia hihii-tyyppejä täällä ilmestyi alkuvuonna kymmeniä päivässä ja lähes kaikki olivat "juuri aloittaneet VHH:n". Aloituksessa näet mistä nämä tyypit tunnistaa. Ei mene pitkään niin sinäkin häviät palstalta ja isäntäsi (kuka sitten lieneekin) keksii tilallesi jonkun uuden sivupersoonan. Etkä taatusti ole tutkija, se näkyy tekstistäsi jo kertalukemalla. Olet vain tavallinen Kari-trollien sekaan pujahtava vanha palstalla kävijä, heitä lienee Karin ja Veijon lisäksi olevan noin puoli tusinaa mutta he kattavat vain alle prosentin VHH-puoltavista sepustuksista.
Missään nimessä et ole millään tavalla uusi palstalainen vaan olet käynyt häiriköimässä täällä jo vuosia eri nimimerkeillä. Kuten sanoin, laisesi hihiit oppii tunnistamaan.
Eikö VHH-sktorilla ole ainuttakaan joka pystyy puhumaan totta? Miksi aina pitää valehdella, on asia sitten mikä tahansa.Minulla on näemmä vielä ennustamisen lahjakin :))) Tuleekohan sekin tässä dieetissä kaupan päälle?
Olen utelias. Kerro ihmessä
1) Miksi esimerkiksi sinä vastustat vähähiilarista ruokavaliota?
2) Mitä mieltä olet siitä, että joku noudattaa vhh:ta ja saa sillä hyviä tuloksia ja kertoo niistä muillekin?
3) Jos joku on tyytyväinen kokonaisterveydentilansa parantumiseen, koetko menettäneesi itse jotain? - Juudas Viljamaa
Rva47 kirjoitti:
Minulla on näemmä vielä ennustamisen lahjakin :))) Tuleekohan sekin tässä dieetissä kaupan päälle?
2) Mitä mieltä olet siitä, että joku noudattaa vhh:ta ja saa sillä hyviä tuloksia ja kertoo niistä muillekin?
3) Jos joku on tyytyväinen kokonaisterveydentilansa parantumiseen, koetko menettäneesi itse jotain?"Ennustukseni" on oikeastaan arvaus ja se perustuu siihen että olen nähnyt palstalla satoja sinunlaisiasi jotka ovat sanoneet kuten sinä ja he ovat kaikki hävinneet. Palstalla on edelleen vakiona vähä-älyveljekset Mattila ja Veijo kaksistaan ja muutama satunnainen kulkija. Lue aloitus uudestaan niin siellä "ennustuksestani" kerrotaan hieman yksityiskohtaisemmin, aloitus täsmää niihin hyvin. En viitsisi toistaa joka kerta jo sanottuja asioita.
1) En vastusta mitän dieettiä mutta en myöskään hyväksy minkään dieetin tyrkyttämistä valhein tai pelottelulla kuten tämän palstan VHH:ta tarjotaan.
2) Hyvistä tuloksista saakin kertoa kunhan pysyy totuudessa ja hyväksyy sen että kaikki eivät niitä hyviä tuloksia saa samalla tavalla vaan voivat onnistua erinomaisesti myös muilla keinoin
3) En menetä mitään jos joku onnistuu jossain mutta en niinikään hyväksy sitä että muiden onnistuminen kiistetään ja päälle pelotellaan ties millä sairauksilla ja kuolemalla jos ei toimi juuri niinkuin kiistäjät. - Rva47
"Ennustukseni" on oikeastaan arvaus ja se perustuu siihen että olen nähnyt palstalla satoja sinunlaisiasi jotka ovat sanoneet kuten sinä ja he ovat kaikki hävinneet. Palstalla on edelleen vakiona vähä-älyveljekset Mattila ja Veijo kaksistaan ja muutama satunnainen kulkija. Lue aloitus uudestaan niin siellä "ennustuksestani" kerrotaan hieman yksityiskohtaisemmin, aloitus täsmää niihin hyvin. En viitsisi toistaa joka kerta jo sanottuja asioita.
1) En vastusta mitän dieettiä mutta en myöskään hyväksy minkään dieetin tyrkyttämistä valhein tai pelottelulla kuten tämän palstan VHH:ta tarjotaan.
2) Hyvistä tuloksista saakin kertoa kunhan pysyy totuudessa ja hyväksyy sen että kaikki eivät niitä hyviä tuloksia saa samalla tavalla vaan voivat onnistua erinomaisesti myös muilla keinoin
3) En menetä mitään jos joku onnistuu jossain mutta en niinikään hyväksy sitä että muiden onnistuminen kiistetään ja päälle pelotellaan ties millä sairauksilla ja kuolemalla jos ei toimi juuri niinkuin kiistäjät.No tarkoitin tuolla ennustuksella omaa ennustustani, en sinun. =) Kiitos vastauksesta!
1) "En vastusta mitän dieettiä mutta en myöskään hyväksy minkään dieetin tyrkyttämistä valhein tai pelottelulla kuten tämän palstan VHH:ta tarjotaan."
En ole itse huomannut täällä suoranaisia valheita VHH:sta muuta kuin niiden kirjoittajien toimesta, jotka haluavat jostain syystä ampua tämän teorian alas. Hurmoshenkisyyttä kyllä täällä näkee, mutta ymmärrän ainakin vanhempien ihmisten katkeruuden siitä, että vuosikymmeniä on yritetty elää kuten terveystieteilijät opettavat, kärsitty nälkää ja voitu silti huonosti ja lihottu. Itse suhtaudun asiaan maltilla, koska voin niin hyvin, että se todistaa enemmän minulle itselleni kuin kenenkään puheet. Olen tavannut ihmisiä livenä, varsinkin maaseudulla, jotka ovat todella todella vihaisia koska ovat sairastaneet tuolla Puskan mallilla. Diettiähän ei voi kenellekään pakko-omaksuttaa, sehän lähtee omasta huonosta olosta tarve muutokseen eikä siis kenenkään ulkopuolisen toimesta. Itselleni on virallisen terveydenhuollon piirissä pakkosyötetty "valheita" siitä, että pitää syödä perunoita ja hiilareita, vaikka olen voinut aina vain huonommin ja huonommin. Mutta ymmärrän asian, koska parempaakaan tietoa ei heillä ole ollut käytettävissä, eli ravitsemusterapeutit ja ruohonjuuriterkkarit ovat vain olleet sen tiedon varassa, mitä heidän on käsketty ylemmältä taholta sanoa - syy ei ole heidän.
2) "Hyvistä tuloksista saakin kertoa kunhan pysyy totuudessa ja hyväksyy sen että kaikki eivät niitä hyviä tuloksia saa samalla tavalla vaan voivat onnistua erinomaisesti myös muilla keinoin"
Totta totta! Jotkut voi yhtä hyvin toisilla keinoilla, varsinkin jos on perusterve ja/tai nuori. Itse kärsin haiman huonosta toiminnasta, ja siksi tämä on itselle ainut tähän asti todistettavasti toimiva konsepti. Tämä on kuitenkin VHH:lle omistettu forum, ja muille dieettiohjelmille on omia forumeita ja laihdutukselle vielä yleinenkin forum, joten katson itse, että ei täällä kenenkään mielipidettä tukahduteta. Jokainen saa sitä tietoa ja kokemusta mitä itse hakee. Mielestäni on hassua, että jotkut pitää toisen hyvää oloa ja dieetin helppoutta ja vapautta niin epäuskottavana, että sitä pidetään valheena! :)) Itsellä kun on todella huonon olon jälkeen tunne, kuin olisi herännyt tokkurasta. Jaksan ilman iltapäiväväsymystä ja päiväuniakin, jotka olivat ennen aivan välttämättömät.
3) "En menetä mitään jos joku onnistuu jossain mutta en niinikään hyväksy sitä että muiden onnistuminen kiistetään ja päälle pelotellaan ties millä sairauksilla ja kuolemalla jos ei toimi juuri niinkuin kiistäjät."
Ehkä toisten onnistuminen näkyy paremmin muilla forumeilla kuin tällä, joka on todella tarkoitettu karppaajien ja muiden vhh-ihmisten keskustelupaikaksi. Itse en koe tätä pelotteluna. Kuolemahan voi tulla ihan milloin vain, mutta elämänlaatu ja terveys ja hyvinvointi elinaikana on keskeinen asia. Kuolemalla ja sairauksillahan on peloteltu vuosikymmeniä rasvansyöjiä, näin koen itse.
Keskeinen asia, mitä tuot esille on pelko. Koet koko vhh:n siis pelotteluna? Samoin minä koin nuorempana päinvastaisen rasvakeskustelun. Voita pidettiin suorastaan syanidiin verrattavana tappavana myrkkynä, kun jotkut ihmiset tuppaavat tekemään näitä ylilyöntejä. Pelkäät ilmeisesti sairastuvasi itse, jos et noudata ruokavaliota, joka on sinulle vastenmielinen, ja käyt siksi torjumaan koko asiaa. Ei kannattaisi ehkä ottaa asiaa niin hirveän vakavasti, kuin jotkut muut. Meitä kun on moneen junaan. Jos itse voit hyvin omalla elämäntavallasi, mikä se onkaan, niin sehän on tosi hienoa ja toimiva sinun kohdallasi. Mielestäni asiat on koettava itse, jotta pysyy omien sanojensa takana. Eli jos joskus sairastut diabetekseen tai metaboliseen oireyhtymään, kannattaa ainakin kokeilla tätä ruokavaliota, jos toisenlainen ei toimi. Jokainen kun päättää ja on omasta hyvinvoinnistaan vastuussa kuitenkin itse. - Juudas Viljamaa
Rva47 kirjoitti:
No tarkoitin tuolla ennustuksella omaa ennustustani, en sinun. =) Kiitos vastauksesta!
1) "En vastusta mitän dieettiä mutta en myöskään hyväksy minkään dieetin tyrkyttämistä valhein tai pelottelulla kuten tämän palstan VHH:ta tarjotaan."
En ole itse huomannut täällä suoranaisia valheita VHH:sta muuta kuin niiden kirjoittajien toimesta, jotka haluavat jostain syystä ampua tämän teorian alas. Hurmoshenkisyyttä kyllä täällä näkee, mutta ymmärrän ainakin vanhempien ihmisten katkeruuden siitä, että vuosikymmeniä on yritetty elää kuten terveystieteilijät opettavat, kärsitty nälkää ja voitu silti huonosti ja lihottu. Itse suhtaudun asiaan maltilla, koska voin niin hyvin, että se todistaa enemmän minulle itselleni kuin kenenkään puheet. Olen tavannut ihmisiä livenä, varsinkin maaseudulla, jotka ovat todella todella vihaisia koska ovat sairastaneet tuolla Puskan mallilla. Diettiähän ei voi kenellekään pakko-omaksuttaa, sehän lähtee omasta huonosta olosta tarve muutokseen eikä siis kenenkään ulkopuolisen toimesta. Itselleni on virallisen terveydenhuollon piirissä pakkosyötetty "valheita" siitä, että pitää syödä perunoita ja hiilareita, vaikka olen voinut aina vain huonommin ja huonommin. Mutta ymmärrän asian, koska parempaakaan tietoa ei heillä ole ollut käytettävissä, eli ravitsemusterapeutit ja ruohonjuuriterkkarit ovat vain olleet sen tiedon varassa, mitä heidän on käsketty ylemmältä taholta sanoa - syy ei ole heidän.
2) "Hyvistä tuloksista saakin kertoa kunhan pysyy totuudessa ja hyväksyy sen että kaikki eivät niitä hyviä tuloksia saa samalla tavalla vaan voivat onnistua erinomaisesti myös muilla keinoin"
Totta totta! Jotkut voi yhtä hyvin toisilla keinoilla, varsinkin jos on perusterve ja/tai nuori. Itse kärsin haiman huonosta toiminnasta, ja siksi tämä on itselle ainut tähän asti todistettavasti toimiva konsepti. Tämä on kuitenkin VHH:lle omistettu forum, ja muille dieettiohjelmille on omia forumeita ja laihdutukselle vielä yleinenkin forum, joten katson itse, että ei täällä kenenkään mielipidettä tukahduteta. Jokainen saa sitä tietoa ja kokemusta mitä itse hakee. Mielestäni on hassua, että jotkut pitää toisen hyvää oloa ja dieetin helppoutta ja vapautta niin epäuskottavana, että sitä pidetään valheena! :)) Itsellä kun on todella huonon olon jälkeen tunne, kuin olisi herännyt tokkurasta. Jaksan ilman iltapäiväväsymystä ja päiväuniakin, jotka olivat ennen aivan välttämättömät.
3) "En menetä mitään jos joku onnistuu jossain mutta en niinikään hyväksy sitä että muiden onnistuminen kiistetään ja päälle pelotellaan ties millä sairauksilla ja kuolemalla jos ei toimi juuri niinkuin kiistäjät."
Ehkä toisten onnistuminen näkyy paremmin muilla forumeilla kuin tällä, joka on todella tarkoitettu karppaajien ja muiden vhh-ihmisten keskustelupaikaksi. Itse en koe tätä pelotteluna. Kuolemahan voi tulla ihan milloin vain, mutta elämänlaatu ja terveys ja hyvinvointi elinaikana on keskeinen asia. Kuolemalla ja sairauksillahan on peloteltu vuosikymmeniä rasvansyöjiä, näin koen itse.
Keskeinen asia, mitä tuot esille on pelko. Koet koko vhh:n siis pelotteluna? Samoin minä koin nuorempana päinvastaisen rasvakeskustelun. Voita pidettiin suorastaan syanidiin verrattavana tappavana myrkkynä, kun jotkut ihmiset tuppaavat tekemään näitä ylilyöntejä. Pelkäät ilmeisesti sairastuvasi itse, jos et noudata ruokavaliota, joka on sinulle vastenmielinen, ja käyt siksi torjumaan koko asiaa. Ei kannattaisi ehkä ottaa asiaa niin hirveän vakavasti, kuin jotkut muut. Meitä kun on moneen junaan. Jos itse voit hyvin omalla elämäntavallasi, mikä se onkaan, niin sehän on tosi hienoa ja toimiva sinun kohdallasi. Mielestäni asiat on koettava itse, jotta pysyy omien sanojensa takana. Eli jos joskus sairastut diabetekseen tai metaboliseen oireyhtymään, kannattaa ainakin kokeilla tätä ruokavaliota, jos toisenlainen ei toimi. Jokainen kun päättää ja on omasta hyvinvoinnistaan vastuussa kuitenkin itse.1) Jos et ole huomannut palstan VHH:laisten valehtelevan niin silloin et ole ikinä edes lukenut muuta kuin VHH-propagandaa koska sinulla ei ole vertailukohtaa. Toiseksi, Puskan malli ei erityisesti sairastuta vaan jokaisella siaraudella on monen monta tekijää. Vaan jos Puskaa ei noudata on turha syyttää mistään sairauksista Puskaa vain siksi että ei noudata hänen suosituksiaan.
Nuo väitteet Puskan mallilla ja nimenomaan sen takia tapahtuvasta varmasta sairastumisesta on juuri yksi niitä valheita joita palstan VHH:laiset täällä levittävät. Yhteiskuntarakenteen positiivinen kehittyminen kansalaisten osalta ja sen samansuuntaisuus koko EU:n kanssa kertoo että Puskan malli on täysin toimiva. Useimmassa paikassa maailmalla terveyteen, ikään ja hyvinvointiin liittyvät indikaattorit ovat huomattavasti alhaisemmat.
2) VHH-dieetti ei ole helppo jos on muuta elämää. Jos VHH tarvitsee oman peruskolunsa (moniosaisen) kuten palstalla tämä Veijo kertoo niin helppo se ei ole missään nimessä. Sepityksesi ei poista sitä tosiasiaa että jos joku kertoo onnistuneensa ilman VHH:ta niin palstan VHH:laiset ennustavat hänelle diabetesta, sepelvaltimotautia, syöpää ja ties mitä sairauksia. Ja pelkästään sillä perusteella että henkilö ei ole VHH:lla.
3) Voisit lukea sen mitä kirjoitan etkä keksi siitä omia versioitasi. Sanoin että en hyväksy pelottelua. Pelottelu on pelottelua riippumatta siitä onnistuuko se kohdallani. En vain hyväksy moista halpahintaista ja epäeettistä keinoa laihdutuskuurien(kaan) levittämiseen.
Lapsuudessasi rinnastit voin syanidiin verrattavaan myrkkyyn? No siinä huomaat mitä se pelottelu aiheuttaa, aina on joukossa laisiasi sinisilmäisiä jotka uskovat pelotteluun, ja siinä on juuri se yksi syy miksi minä en hyväksy pelottelua. - Rva47
1) Jos et ole huomannut palstan VHH:laisten valehtelevan niin silloin et ole ikinä edes lukenut muuta kuin VHH-propagandaa koska sinulla ei ole vertailukohtaa. Toiseksi, Puskan malli ei erityisesti sairastuta vaan jokaisella siaraudella on monen monta tekijää. Vaan jos Puskaa ei noudata on turha syyttää mistään sairauksista Puskaa vain siksi että ei noudata hänen suosituksiaan.
Nuo väitteet Puskan mallilla ja nimenomaan sen takia tapahtuvasta varmasta sairastumisesta on juuri yksi niitä valheita joita palstan VHH:laiset täällä levittävät. Yhteiskuntarakenteen positiivinen kehittyminen kansalaisten osalta ja sen samansuuntaisuus koko EU:n kanssa kertoo että Puskan malli on täysin toimiva. Useimmassa paikassa maailmalla terveyteen, ikään ja hyvinvointiin liittyvät indikaattorit ovat huomattavasti alhaisemmat.
2) VHH-dieetti ei ole helppo jos on muuta elämää. Jos VHH tarvitsee oman peruskolunsa (moniosaisen) kuten palstalla tämä Veijo kertoo niin helppo se ei ole missään nimessä. Sepityksesi ei poista sitä tosiasiaa että jos joku kertoo onnistuneensa ilman VHH:ta niin palstan VHH:laiset ennustavat hänelle diabetesta, sepelvaltimotautia, syöpää ja ties mitä sairauksia. Ja pelkästään sillä perusteella että henkilö ei ole VHH:lla.
3) Voisit lukea sen mitä kirjoitan etkä keksi siitä omia versioitasi. Sanoin että en hyväksy pelottelua. Pelottelu on pelottelua riippumatta siitä onnistuuko se kohdallani. En vain hyväksy moista halpahintaista ja epäeettistä keinoa laihdutuskuurien(kaan) levittämiseen.
Lapsuudessasi rinnastit voin syanidiin verrattavaan myrkkyyn? No siinä huomaat mitä se pelottelu aiheuttaa, aina on joukossa laisiasi sinisilmäisiä jotka uskovat pelotteluun, ja siinä on juuri se yksi syy miksi minä en hyväksy pelottelua."...joukossa laisiasi sinisilmäisiä jotka uskovat pelotteluun,"
Kuka sinulle on sanonut, että olen uskonut "pelotteluun" =)) Olen alkanut vhh-diettini ennen ensimmäisenkään jutun lukemista täällä. Mielestäni aliarvioit ihmisiä, kun kuvittelet että joku nyt alkaisi forumikirjoittelujen perusteella tanssimaan jonkun pillin mukaan! Forumkirjoittelu ei nyt sentään ole mikään terveyden oppikirja ja koulu, eli otat hieman liian vakavasti asiat täällä. VHH-periaatteilla syöminen on helppoa kuin mikä, ei mitään vaivaa - kaupassa ollessa vain valikoi ostoksista kaikki huonot hiilarit.
Ihminen, joka on kipeä, on valmis kokeilemaan kaikkia mahdollisia keinoja vaikuttaa terveydentilaansa. Itse aloin kokeilemaan tätä dieettiä, koska sukulaiseni ja tuttavani (ja yhä useampi on jo alkanut töissäkin vhh:lle) ovat laihtuneet kymmeniä kiloja pelkästään vhh:ta noudattamalla, kolesterolit ovat parantuneet ja olen lukenut monista terveysartikkeleista kymmeniä kertomuksia ihmisten omilla kuvilla ja omalla nimellä siitä, miten veriarvot ovat parantuneet ja diabetes verenpaine ja kolesteroliarvot hävinneet.
On totta, että sairaudet johtuvat muustakin kuin ravinnosta, mutta suurin osa elintasosairauksista johtuu siitä, mitä ihmiset panevat suuhunsa sekä liikkumattomuudesta.
Minuun ei valitettavasti vaikuta pelottelu, eikä kyllä myöskään vähättely, pilkka ja ylimielisyys. Kannattaa kokeilla tätä vhh:ta koska mielikin tasaantuu, pelko poistuu, viha laantuu ja ilo palaa elämään - sinullekin ! :))) - Juudas Viljamaa
Rva47 kirjoitti:
"...joukossa laisiasi sinisilmäisiä jotka uskovat pelotteluun,"
Kuka sinulle on sanonut, että olen uskonut "pelotteluun" =)) Olen alkanut vhh-diettini ennen ensimmäisenkään jutun lukemista täällä. Mielestäni aliarvioit ihmisiä, kun kuvittelet että joku nyt alkaisi forumikirjoittelujen perusteella tanssimaan jonkun pillin mukaan! Forumkirjoittelu ei nyt sentään ole mikään terveyden oppikirja ja koulu, eli otat hieman liian vakavasti asiat täällä. VHH-periaatteilla syöminen on helppoa kuin mikä, ei mitään vaivaa - kaupassa ollessa vain valikoi ostoksista kaikki huonot hiilarit.
Ihminen, joka on kipeä, on valmis kokeilemaan kaikkia mahdollisia keinoja vaikuttaa terveydentilaansa. Itse aloin kokeilemaan tätä dieettiä, koska sukulaiseni ja tuttavani (ja yhä useampi on jo alkanut töissäkin vhh:lle) ovat laihtuneet kymmeniä kiloja pelkästään vhh:ta noudattamalla, kolesterolit ovat parantuneet ja olen lukenut monista terveysartikkeleista kymmeniä kertomuksia ihmisten omilla kuvilla ja omalla nimellä siitä, miten veriarvot ovat parantuneet ja diabetes verenpaine ja kolesteroliarvot hävinneet.
On totta, että sairaudet johtuvat muustakin kuin ravinnosta, mutta suurin osa elintasosairauksista johtuu siitä, mitä ihmiset panevat suuhunsa sekä liikkumattomuudesta.
Minuun ei valitettavasti vaikuta pelottelu, eikä kyllä myöskään vähättely, pilkka ja ylimielisyys. Kannattaa kokeilla tätä vhh:ta koska mielikin tasaantuu, pelko poistuu, viha laantuu ja ilo palaa elämään - sinullekin ! :)))Itse kerroit että pidit voita syanidin veroisena myrkkynä. Jos se ei ole pelottelua niin ei mikään. Ja täällä nimenomaan mm. margariinin väittäminen tappavaksi myrkyksi on laistesi heikkolahjaisten pelotteluun tarkoitettu argumentti.
Senkiun vaan kokeilee eri keinoja mutta hyvin harva on VHH:oon päätynyt.
Just joo, että sinullakin on sitten useita VHH-tuttavia yms. Tämäkin on tavattoman usein esitetty argumentti täällä ja se onkin hassua miten he kokoontuvat aina yhteen mutta kukaan muu kuin VHH:lainen ei heitä tunnu tuntevan. Ja mikä merkillisintä, ainuttakaan VHH:lla epäonnistunutta ei koskaan ole ja jokainen jolle siitä on kerrottu työpaikoilla- kymmeniä ihmisiä - ja muualla on innostunut siitä ja onnistunut sen avulla. On se merkillistä kun faktat kertovat että joka ikisellä dieetillä vain noin puolet jatkaa dieettiään puolen vuoden kuluttua.
Minäkin tunnen monta ihmistä ja tiedän satoja eikä heistä tietääkseni ketään ole VHH:lla. Jokaisen ruokatapoja en taatusti tunne mutta jo kakkukahvitilaisuus tms. joita joskus on eri porukoisssa kertoo onko ihminen VHH:lla vai ei. Jos joukossa olisi yksikin VHH:lainen niin tältä palstalta kuulemani mukaan hän saisi mukaansa kymmeniä jos ei satojakin ihmisiä innostumaan siitä ja olisin varmasti kuullut siitä itsekin. Sellainen VHH-porukka jo erottuisi mutta kun ei näy ainuttakaan.
Joten jos viitsisit pitää tuollaiset valheet ominasi, niitä kuulee liikaa jo muutenkin.
Se jos pelottelu ei enää sinuun vaikuta ei muuta sitä tosiasiaa että joihinkin se vielä vaikuttaa. Eikä se mieli näytä VHH:lla tasaantuvan, lue vain vaikkapa VHH-Veijon viestejä: sen kireämpää (ja tyhmempää) tyyppiä saa hakea. - rva47 ja hra47
Itse kerroit että pidit voita syanidin veroisena myrkkynä. Jos se ei ole pelottelua niin ei mikään. Ja täällä nimenomaan mm. margariinin väittäminen tappavaksi myrkyksi on laistesi heikkolahjaisten pelotteluun tarkoitettu argumentti.
Senkiun vaan kokeilee eri keinoja mutta hyvin harva on VHH:oon päätynyt.
Just joo, että sinullakin on sitten useita VHH-tuttavia yms. Tämäkin on tavattoman usein esitetty argumentti täällä ja se onkin hassua miten he kokoontuvat aina yhteen mutta kukaan muu kuin VHH:lainen ei heitä tunnu tuntevan. Ja mikä merkillisintä, ainuttakaan VHH:lla epäonnistunutta ei koskaan ole ja jokainen jolle siitä on kerrottu työpaikoilla- kymmeniä ihmisiä - ja muualla on innostunut siitä ja onnistunut sen avulla. On se merkillistä kun faktat kertovat että joka ikisellä dieetillä vain noin puolet jatkaa dieettiään puolen vuoden kuluttua.
Minäkin tunnen monta ihmistä ja tiedän satoja eikä heistä tietääkseni ketään ole VHH:lla. Jokaisen ruokatapoja en taatusti tunne mutta jo kakkukahvitilaisuus tms. joita joskus on eri porukoisssa kertoo onko ihminen VHH:lla vai ei. Jos joukossa olisi yksikin VHH:lainen niin tältä palstalta kuulemani mukaan hän saisi mukaansa kymmeniä jos ei satojakin ihmisiä innostumaan siitä ja olisin varmasti kuullut siitä itsekin. Sellainen VHH-porukka jo erottuisi mutta kun ei näy ainuttakaan.
Joten jos viitsisit pitää tuollaiset valheet ominasi, niitä kuulee liikaa jo muutenkin.
Se jos pelottelu ei enää sinuun vaikuta ei muuta sitä tosiasiaa että joihinkin se vielä vaikuttaa. Eikä se mieli näytä VHH:lla tasaantuvan, lue vain vaikkapa VHH-Veijon viestejä: sen kireämpää (ja tyhmempää) tyyppiä saa hakea.VHH:n hienous on nimenomaan siinä, että mainitsemiltasi kakkukahveilta ei tosiaan tarvitse jäädä osattomaksi. Yhden kakkupalan voi mainiosti syödä kohteliaisuudesta (ja hiljaisuudessa jättää vaikka kakkupohjan syömättä ja napsia pelkästään päällysteet). Voihan asian kompensoida päivän ja viikon mittaan kiristämällä hiilarit minimiin. =)) Koska tämä dieetti ei vie hermoja ja elimistöä tiukille, ei repsahduksiakaan tarvi pelätä. Siksi tämä sopii ihan loppuelämän ruokavalioksi, koska terveys palaa.
Miksi ihmeessä epäilet ihmisten omia kokemuksia valehteluksi? Pitäähän valehtelemiseen olla joku motiivi! Oletko mahdollisesti perunanviljelijä tai oletko töissä Raisiossa tms, koska käyt jotain kampanjaa vhh:ta noudattavia vastaan? Kenenkään ruokavalion ei luulisi liikuttavan ketään vierasta. Luulisi, että jos olet tyytyväinen elämääsi muita dieettejä noudattaen, keskustelisit muilla forumeilla niistä asioista jotka ovat sinulle tärkeitä ja mikä saa sinut voimaan hyvin. Sen sijaan räyhäät täällä ja saat ilmeisesti jotain ihme tyydytystä muiden haukkumisesta, vaikkei siitä ole mitään hyötyä, vain kaivat itsellesi kuoppaa. Oletko niin äkäinen ja stressaantunut omasta dieetistäsi vai siitä että pelkäät Raision osakkeiden arvon romahtavan?
Minä kuule jatkan tätä ihanaa ruokavaliota, tee sinä IHAN NIINKUIN ITSE HALUAT! Ja anna muidenkin tehdä! Sovitaankos näin? :)))
ps. karppipitsa oli ihan helkatin hyvää (ja päälle lasi punkkua). Om nom... - Juudas Viljamaa
rva47 ja hra47 kirjoitti:
VHH:n hienous on nimenomaan siinä, että mainitsemiltasi kakkukahveilta ei tosiaan tarvitse jäädä osattomaksi. Yhden kakkupalan voi mainiosti syödä kohteliaisuudesta (ja hiljaisuudessa jättää vaikka kakkupohjan syömättä ja napsia pelkästään päällysteet). Voihan asian kompensoida päivän ja viikon mittaan kiristämällä hiilarit minimiin. =)) Koska tämä dieetti ei vie hermoja ja elimistöä tiukille, ei repsahduksiakaan tarvi pelätä. Siksi tämä sopii ihan loppuelämän ruokavalioksi, koska terveys palaa.
Miksi ihmeessä epäilet ihmisten omia kokemuksia valehteluksi? Pitäähän valehtelemiseen olla joku motiivi! Oletko mahdollisesti perunanviljelijä tai oletko töissä Raisiossa tms, koska käyt jotain kampanjaa vhh:ta noudattavia vastaan? Kenenkään ruokavalion ei luulisi liikuttavan ketään vierasta. Luulisi, että jos olet tyytyväinen elämääsi muita dieettejä noudattaen, keskustelisit muilla forumeilla niistä asioista jotka ovat sinulle tärkeitä ja mikä saa sinut voimaan hyvin. Sen sijaan räyhäät täällä ja saat ilmeisesti jotain ihme tyydytystä muiden haukkumisesta, vaikkei siitä ole mitään hyötyä, vain kaivat itsellesi kuoppaa. Oletko niin äkäinen ja stressaantunut omasta dieetistäsi vai siitä että pelkäät Raision osakkeiden arvon romahtavan?
Minä kuule jatkan tätä ihanaa ruokavaliota, tee sinä IHAN NIINKUIN ITSE HALUAT! Ja anna muidenkin tehdä! Sovitaankos näin? :)))
ps. karppipitsa oli ihan helkatin hyvää (ja päälle lasi punkkua). Om nom...Miksikö rpäilen kokemuksiasi?
Siksi että olen lukenut nuo samat asiat jo monen monta kertaa tälläkin palstalla (vaikka tämän palstan kirjoittajakunta on hyvin vähäinen) ja ne toistuvat aina samalla mahdottomalla tavalla: yksi henkilö on VHH:lla ja hän saa ison joukon muita innostumaan siitä. Ja kaikki alkavat laihtumaan ja kukaan ei keskeytä dieettiä. Eikä kukaan koskaan edes harkitse muita dieettejä tai ole jo valmiiksi sellaisella huolimatta siitä että muita deittaajia on monin kerroin enemmän kuin VHH:laisia Tällainen tilanne on siis yksinkertaisesti mahdottomuus jonka oikea tutkijakin myöntäisi. Mutta sitähän sinä et ole, olet luultavasti matalapalkka-alalla puurtava alhaisen koulutuksen omaava valehteleva muija jonka ainoa lihava ystävätär saatta olla ainoa VHH:lainen jonka kanssa VHH:ta harrastat.
Jos VHH leviäisi työpaikoilla siten kuin kerrot ( niiden muiden kertomukset) niin sehän leviäisi kulovalkean tavoin ja silloin tuntisin itsekin useita VHH:laisia. Mutta en tunne ainuttakaan.
Fanatismistani en tiedä mutta jos olen fanaattinen valhetelun vastustaja niin olkoon se meriittini. Ja senkun vaan jatkat vaikka en tiedäkään mitä, VHH:ta vai valehtelua. Todennäköisesti molempia. - tulihan se sieltä
Rva47 kirjoitti:
Minulla on näemmä vielä ennustamisen lahjakin :))) Tuleekohan sekin tässä dieetissä kaupan päälle?
3) Jos joku on tyytyväinen kokonaisterveydentilansa parantumiseen, koetko menettäneesi itse jotain?Mistä päätellen vähähiilariseen kriittisesti suhtautuvat "vastustavat" vähähiilarista?
Mistä se tuo sana "vastustaa" oikein kumpuaa? Ellei ole samaa miestä, ei se tarkoita, että vastustaa vaan silloihna suhtautuu kriittisesti. Juuri tuo on se pointti, josta tunnistaa sen sivupersoonan. - sellaista se on
Rva47 kirjoitti:
No tarkoitin tuolla ennustuksella omaa ennustustani, en sinun. =) Kiitos vastauksesta!
Keskeinen asia, mitä tuot esille on pelko. Koet koko vhh:n siis pelotteluna? Samoin minä koin nuorempana päinvastaisen rasvakeskustelun. Voita pidettiin suorastaan syanidiin verrattavana tappavana myrkkynä, kun jotkut ihmiset tuppaavat tekemään näitä ylilyöntejä. Pelkäät ilmeisesti sairastuvasi itse, jos et noudata ruokavaliota, joka on sinulle vastenmielinen, ja käyt siksi torjumaan koko asiaa. Ei kannattaisi ehkä ottaa asiaa niin hirveän vakavasti, kuin jotkut muut. Meitä kun on moneen junaan. Jos itse voit hyvin omalla elämäntavallasi, mikä se onkaan, niin sehän on tosi hienoa ja toimiva sinun kohdallasi. Mielestäni asiat on koettava itse, jotta pysyy omien sanojensa takana. Eli jos joskus sairastut diabetekseen tai metaboliseen oireyhtymään, kannattaa ainakin kokeilla tätä ruokavaliota, jos toisenlainen ei toimi. Jokainen kun päättää ja on omasta hyvinvoinnistaan vastuussa kuitenkin itse."Hurmoshenkisyyttä kyllä täällä näkee, mutta ymmärrän ainakin vanhempien ihmisten katkeruuden siitä, että vuosikymmeniä on yritetty elää kuten terveystieteilijät opettavat, kärsitty nälkää ja voitu silti huonosti ja lihottu. " (Rva47)
Ehkä on nälkää kärsitty, mutta oppien mukaan ei ole eletty kuin ehkä ajatuksissa. Viralliset suositukset lihottaa, jos niitä ei noudata vaan syö liian paljon.
Ihan samoin muuten tekee vhh, jos syö liikaa, lihoo.
Mutta kuten niin sattuvasti sanoit: "on yritetty". Varmaan suurin ongelma heikkotahtoiselle ihmiselle on virallisessa mallissa se, että siinä on niin runsaasti vaihtoehtoja, ettei osaa valita ja siksi syö liikaa. (Vrt. erään mallihenkilön pullan ja hillon syönti ja sitten kertoi, että se oli se virallinen suositus, kun lihotti.) - Erkki Vitaminus
sellaista se on kirjoitti:
"Hurmoshenkisyyttä kyllä täällä näkee, mutta ymmärrän ainakin vanhempien ihmisten katkeruuden siitä, että vuosikymmeniä on yritetty elää kuten terveystieteilijät opettavat, kärsitty nälkää ja voitu silti huonosti ja lihottu. " (Rva47)
Ehkä on nälkää kärsitty, mutta oppien mukaan ei ole eletty kuin ehkä ajatuksissa. Viralliset suositukset lihottaa, jos niitä ei noudata vaan syö liian paljon.
Ihan samoin muuten tekee vhh, jos syö liikaa, lihoo.
Mutta kuten niin sattuvasti sanoit: "on yritetty". Varmaan suurin ongelma heikkotahtoiselle ihmiselle on virallisessa mallissa se, että siinä on niin runsaasti vaihtoehtoja, ettei osaa valita ja siksi syö liikaa. (Vrt. erään mallihenkilön pullan ja hillon syönti ja sitten kertoi, että se oli se virallinen suositus, kun lihotti.)On valitettavasti niin että suositustenkin noudattaminen vaatii vähimmäismäärän älyä. Se että valikoima on runsas ei todellakaan tarkoita sitä että se kaikki pitää myös syödä. Näille liian vähäisen älyn omaaville enimmän osan elintarvikkeista karsiva VHH lienee paras, hyötynähän on se että se jäljelle jäävä valikoima on niin äklöttävä että sitä ei voi syödä liikaa. Lähes samat mömmöt joka päivä. Ja vitamiinithan voi ottaa nykyään pilleripurkista niin ei sillä vlikoimalla sen suhteen niin väliäolekaan.
- ristisiitoja oli...
rva47 ja hra47 kirjoitti:
VHH:n hienous on nimenomaan siinä, että mainitsemiltasi kakkukahveilta ei tosiaan tarvitse jäädä osattomaksi. Yhden kakkupalan voi mainiosti syödä kohteliaisuudesta (ja hiljaisuudessa jättää vaikka kakkupohjan syömättä ja napsia pelkästään päällysteet). Voihan asian kompensoida päivän ja viikon mittaan kiristämällä hiilarit minimiin. =)) Koska tämä dieetti ei vie hermoja ja elimistöä tiukille, ei repsahduksiakaan tarvi pelätä. Siksi tämä sopii ihan loppuelämän ruokavalioksi, koska terveys palaa.
ps. karppipitsa oli ihan helkatin hyvää (ja päälle lasi punkkua). Om nom...Vai on VHH hienoa että kakkukahvista ei tarvi kieltäytyä kunhan vaan jättää sen kakun syömättä kuten sanoit. Etkä tietenkään huomaa naurettavaa ristiriitaa siinä asiassa.
Ja mitenkäs yleensä VHH:lainen voisi sitä kakkua yleensäkään syödä kun täällä on eräs VHH:lainen moneen kertan todistanut että pikku suupala hiilihydraatteja aiheuttaa aivan tolkuttoman ja hallitsemattoman ahmimishimon.
On se kumma että niita kakkukahveja sitten yleensä järjestetään enää kun luulisi nyt juttsi perusteella että kerrasta saat kaikki kakkukahvittelijat innostumaan VHH:sta niin että kakkua ei enää syödä vaan kaikki ottavat vaan jotain VHH-evästä vastaaviin tilaisuuksiin. Miksi nyt sitten niin hiljaisuudessa pitää jättää kakku syömättä jos kerran aina kaikki innostuvat VHH:sta niin että muuta vaihtoehtoa ei sen jälkeen edes tunnusteta?
- veijo.
laittaa niitä trollejaan tänne... kun muutakaan tekemistä ei ole
- hiertää ohimosta--
tivolihupia, kun saa kohdehenkilön ohimosuonistot turpoamaan kuin suuttuneen kissan hännät.
palkistsevaa etten sanoisi !
Minusta on ihan s ama kuka mitäkin syö, itsekkin olen ajoittain vaikka millä dieetillä ja välillä taas en.
Mutta en minä trollausta ikinä lopeta,en edes kesälomalla ?
_syysterveisin_ : Trolli-Ukko ,akka,poika ja tytär. ja sen kissa,kani,marsu ja rotta ja pojan mopo.
- Karri C
Terveyttä johdonmukaisuutta ja hyviä havaintoja.
Mutta niillä tavoin on turha lähteä VHH:laisia päin. Heille ei fysiikan eikä minkään todellisen maailman lait ole todellisia vaan ainoastaan heidän mielikuvituksensa asettavat rajat - ja nehän ovat kiistatta epätodellisuuteen perustuvia.
Etenkin Veijon kiukuttelu lämmittää mieltä. Juttuh osui häneen niin nasakasti kuin osua voi, ja Veijo kyykkää syvempään kuin koskaan ennen. - veijo.
Mattilaqn trolleihin niin Mattila tekee sen itse vaihtuvan nimimerkin turvin.
- Loww
Kari-neiti yrittää taas sitkeästi elätellä muutamaa uutta trollia ei nekään ole åpitkäikäisiä. Ainoa positiivinen puoli niissä on se että Kari-neiti on vihdoin löytämässä sukupuolensa trolliensa avulla, ne trollit nimittäin nykyään esiintyvät naissukupuolen hahmossa.
- veijo.
Nyt Kari on huolissaan siitä että hänen disinformaatioonsa on kiinnitetty huomiota.
- trolliUkko
veijo. kirjoitti:
Nyt Kari on huolissaan siitä että hänen disinformaatioonsa on kiinnitetty huomiota.
NEIDIKSI,,,,,,,,,,,,ripottelisin tuhkaa palttinapöksyihin ja kiipeäsin vuorille häpeämään !
Mutta mitä tekee NARSISTI mattila:?
Molottaa suu auki kuin Siperialaisen Suokurpan poikanen !? - veijo ite
trolliUkko kirjoitti:
NEIDIKSI,,,,,,,,,,,,ripottelisin tuhkaa palttinapöksyihin ja kiipeäsin vuorille häpeämään !
Mutta mitä tekee NARSISTI mattila:?
Molottaa suu auki kuin Siperialaisen Suokurpan poikanen !?käsitellä' miehenä... Kari-neiti ottaa nenäliinan ja turksuttaa siihen kyyneliä kun vituttaa niin paljon
- lääkitystä
veijo ite kirjoitti:
käsitellä' miehenä... Kari-neiti ottaa nenäliinan ja turksuttaa siihen kyyneliä kun vituttaa niin paljon
on alhainen naishormoni
- mun kirjoitus
mielikuvitushahmot kauaa VHH:laisen sairaissa aivoissa (tai joku rasvakokkare se lieneekin).
- Kiija Keinu
Vantaalainen valehtelija ei halua kommentoida mitään... vaikka mitäpä häneltä on odotettavissakaan, palkkää valhettahan epeli loruttelisi kumminkin.
- Anneli Vesi-Pöhö
veijo ? Saab sosiaalitilojen ja paskapaljujen tiskaaja horo-ukkelia ei ole näkynyt perjentain jälkeen?
Onko ukkeli dialyysi-hoidossa?
- Veijo.
asiaa oli.
- Veijo
nimikkoketju
- veijo.
Veijo kirjoitti:
nimikkoketju
viesti, johdonmukaista ja kiistämätöntä tekstiä alusta loppuun
- veijo.
...kun arvioi Mattilan uskotavuutta.
Nytkin hän käy yksinkesksutelua trollihahmonsa rva47 kanssa. - -sack-
Mattila pistää niitä iänikuisia trollejaan tänne. Plei on jo menetettu jo, kun on jo valheesta jäänyt kiinni niin ei se haittaa vaikka sitä säkkiä kasvattaisi kuinka.
- veijo.
sen trolliakkansa kanssa niin laitetaan tämäkin näkyviin.
- naura-Janne
menevänsä SILAKKA-markkinoille tapaamaan kalastaja- rakastajaansa smetana kännissä !
Mitähän siitäkin seuraa ))))))))))))))))))))))))))
- kj.mattiIa
Jollainhan sitä on aikansa tapettava, kun ei yrityksessäkään ole asiakkaita käytnyt viiteen ja puoleen vuoteen. Trollailu täyttää päivän mukavasti.
- lisää tulee
On alkanut jälleen paljastua että muutamat rekatutkin nimimerkit ovat Mattilan kaksoispersoonia.
- katsopas tuota
Kari-neiti ei enää omalla nimellään esiinny vaan nyt hän naamioituu kokonaan muiksi VHH:laisiksi. Kenellehän nekin viestit ovat tarkoitettuja jos kerran palstan lukijoiden määrä ei nouse?
- Veijo.
kummasti ja kaikki ne ovat samanlaisia kuin Vantaan iso lapsi.
- soihdut sammui
kun mattila sai lopputilin !
----------SAA ILOITA--------------- ILOITKAA.......... tipe-tipe-tap
- Yrjö Jurri
ovat poissa kaikki HH:laisetkin idioottiräkänokka-Veijoa lukuunottamatta.
- tunnetaan kyllä
ja juuri silloin tuli uusi samanlainen länkyttäjä tilalle mutta ilman rekattua nimimerkkiä. Kuinka voikin olla näin?
- vakawanha-Väiski
palstan paskan länkyttäjäksi.
Saman paskan jauhajaksi----Turhaksi tuputtajaksi !
- trolliakka
touhuavat mutta vanha paistaa läpi
- Yrjö Jurri
Lukekaa ihmeessä.
- hehehehehehheheh
kun Kari-neiti on jälleen innostunut trollailemaan. Se sama juttu vuosi sitten, heti vuodenvaihteen jälkeen.
- syömärssöm
Niin, miksi.
- veijo ite
VHH:lainen ei koskaan opi....
- veijo ite
ja niin totta
- suntti suntio
mutta s e johtuu vain siitä että käpy makaa jo finaalissa ja on voimakkaiden lääkkeiden alaisuudessa paskat ja kuset vaipoissaan,, terminaalissa josta raiteet vie monttuun.
- yhteys ++
Nyt ei ole ilmestynyt VHH:laisia kun Vantaan iso diabeetikkolapsi on bannattu palstalta.
- juba juu-u
Aina tulee uusi mielikuvitushahmoja
- veijo ite
Näyttää niitä ilmestyvän
- trollatkaa vaan
Juu, minäkään en ole oikeasti olemassa. Syön täällä vain rasvaa ja laihduin näkymättömiin. Kiitos VHH!
Odottelen tässä milloin se sydänkohtaus oikein sitten iskee, sillä välin onkin hauska trollata kanssanne! - veijo ite
Niitä syntyy Vantaalla
- lk - ll
Vain mielikuvitus asettaa rajat VHH-trollille
- veijo ite
Niitä uusi putkahtelee taas kuin sieniä sateella
- terv. Kari-neidille
Taas ilmestyi yksi palstalle
- J768..
Niitä ei kylvetä eikä kynnetä vaan hullu keksii niitä
- ei mikään muutu
Aina sama juttu.
- e--ehei
Ei sa karppaus lisää suosiotaan.
- taas yksi sellainen
Ja taas on Vantaan iso lapsi vailla muuta tekemistä
- veijo ite
lisää trollihahmoja
- kj.mattiIa
Taas tein yhden. heh heh...
- trolli-koira
ja mie,,,,vien teitä ( mattila/puustine ) kun mätää kukkoo............
- kj.mattiIa
Laitoin nyt tuon _iitu_:n kun ei ole pitkään aikaan käytetty sitä.
- Loww
Kaikki huomataan, uskokaa jo.
- ei mikään ole muuttu
Tämä pitää edelleenkin paikkansa
- kj.mattiIa
Pitää taas trollata kun kokoomusauktoriteetit eivät anna esiintyä omalla nimellä.
- vhh on helpoin tapa
Varmaan tälläkin palstalla on trolleja puolin, että toisin.
Itse en ole, uskokaa tai älkää, loppujenlopuksi samantekevää minulle.
Vhh näyttäisi lisäävän suosiotaan, koskapa leipomot ovat hätää kärsimässä perinteisen leivän myynnin laskiessa.
"Karppauksesta eli vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta on tullut niin iso muoti-ilmiö, että se heiluttaa jo elintarviketeollisuuttakin. Leipomoteollisuus on hätää kärsimässä, kun leivän myynti on vähentynyt vauhdilla. Se on johtanut lomautuksiin leipomoissa." Taloussanomat 14.10.2011
http://www.taloussanomat.fi/terveydenhuolto/2011/10/14/nyt-syttyi-ruokasota--kuka-vedattaa-keta/201114757/12
"Vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavia suomalaisia on yhä enemmän ja se näkyy nyt jo myös työmarkkinoilla.
******leipurit toi kesällä markkinoille *********-sekaleivän, jossa on tavanomaiseen leipään verrattuna vähemmän hiilihydraatteja. Leivän suosio on yllättänyt ******leipurit." Aamulehti 13.09.2011
http://www.aamulehti.fi/Ruoka/1194696464753/artikkeli/karppaajien leivan suosio yllatti taysin ainutlaatuinen tapaus .html
Voi jäädä muoti-ilmiöksi ja saa jäädäkin. Oletan usean leivänsyönnin vähentäjän vetävän samaanaikaa sipsejä poskeen, juovan sokerista kolaa päälle ja valittavan, kun paino ei alene. - vhh on helpoin tapa
Kirjoittelin laihdutuspalstalle jo 25.5.2011 20:02 nikillä "oma dieettini tässä"
Eli nyt on 21.10- ja oma versioni vhh:sta on toiminut.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9854683#comment-49591173
Ps nuorena tiputin 10 ylimääräistä kiloa ihan päivittäisen risoton, parin leipäsiivun ja hedelmän avulla. Sekin toimii. Pitää pitää määristä ja kaloreista kiinni. Loppujen lopuksi kun syö vähemmän, kuin kuluttaa, niin paino tippuu. - arvaa kuka ?
mattila ajettiin iltalehdestä ulos !
- nyt taas kerran
Jälleen uusi tämä äölkjhg ja _______________- on poistunut. Propaganda on aina van sitä samaa Vantaa ison älykääpiölapsen jargonia.
- ___________________.
nyt taas kerran
turha on toivosi en ole edes menossa mihinkään. mutta kun keskustelet itsesi kanssa miksi siihen typeryyteen pitäisi osallistua.
keksi taas uusia nikkejä tai käytä vanhoja, kuitenkin typeryys loistaa viesteistäsi.- kj.mattiIa
Terve trollihahmoni
- veijo ite
Se sama sairas trollailija taas...
- Veijo itse swe
Minäpä se itkin jo H-S:n päätoimittajalle ja s ain vastaukseksi yhden (1) Kinuski-tikkukaramellin ja uuden aku-ankka lehden.
Nyt tuli joulu meillekkin:
T: Veijo - ___________________-
vantaan iso vähä-älyinen lapsi on taas palannut palstalle
- ___________________-
Nostetaan tämä koska Kari on palannut trollihahmossaan.
- naura-Janne
puustisen mopopoika ja vantaan tenavatähti on kesto-trolleja vaikka molemat bannataisiin atomeiksi !
haudan takaakin nämä veijari-tunarit naurataa kansaa ))))))))- Haudankaivajenne
Suomessa on aika monta tuhatta VHH-ruokavalion noudattajaa, jokaisella vähän omanlaisensa kuitenkin. Miten ihmeessä voitte olettaa, että vain yksi heistä osaa käyttää tietokonetta ja nettiä? Ei kukaan kuitenkaan yleensä jaksa jäädä tälle palstalle kauaksi aikaa, eihän täällä voi kirjoittaa mtiään järjellistä, kun yksi kirjoittelee provojaan tuhannesti enenmmän kuin toiset ehtii vastata. Niinhän sitä sanotaan,e ttä yksi hullu kysyy...
No, voin kertoa etten ole Mattila.
- akkasi koneella
olet veijo puutikku
- Veijo Itse SWE
Jouduin pakenemaan velkojiani Ruotsiin ( velat yht 307 e jotka muodostuvat kioskiostoista jerry cottonia ja suklaalevyjä ja salmiakkia..
- Loww
Mattila on nettikusessa horjuva sairas vanhus.
- VP?
Mattilan uusi tyttöystävä N:ti Anneli Vesi-Pöhö
- Loww
Puustinen ja Mattila jatkaa jo yhdeksättä vuotta palstan ruostuttamista vanhoilla teeseillään, mutta kun eläkeukoilla ei muutakaan ole !
- Artoj.
Kaun on nimimerkkivarkaatkin jaksanut hillua palstalla.
Kysyn vain miksi?
- Irtoj
niimpä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184261Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032370Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421911- 771505
- 1591483
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91324- 10801
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106757
- 27721