Totta vai tarua..? Haluan kuohuttavaa keskustelua nyt tälle palstalle tästä oikeen kuohuttavasta aiheesta..!
Itse uskon ainakin hiivasyndroomaan.
Mulla on todettu kielestä sammas eli HIIVASIENIHÄN se siellä suussa jyllää, se on yleinen pikku vauvoilla mutta ei kyllä teini-ikäisillä saatikka aikuisilla. Rakkoja oli myöskin suussa ja muistan kun eräs henkilö aikanaan tänne palstalle kirjotti nimenomaan näistä rakoista, silti lääkäri tyrmäsi täysin ympäri pyöreesti ajatuksenkin koko hiivasta, mutta apu kuitenkin löytyi siihen sopivasta ruokavaliosta ja hiivalääkkeistä! Hiustenlähtöä mulla on kanssa ollut jo jonkin aikaa eli viittaa ihan selvästi niihin puutostiloihin. Näkyyhän se kynsistäkin, vaikka ne on ihmeen hyvässä kunnossa muuten, mutta niissä on niitä valkeita laikkuja eli puutostila on. Sitten aikanaan päänahka kutisee ihan vimmatusti ja välillä kynsien väliin jää sellasta valkeeta möhnää eli taitaapi se hiiva pukata päänahastaki läpi! Sitten vielä on usein valkovuotoa ja se on välillä tosi kokkareista ja muutenkin häpyhuulien välissä jotain valkeeta mömmöä, että ei kai siellä naisella nyt mitään muuta valkeeta synny kun hiivaa eli tässä ihan ne mun näkyvät merkit.
Jollain vastaväitteitä..!?
Hiivasyndrooma vs. Ärtynyt suoli!
10
869
Vastaukset
- Ei sanaakaan asiasta
Itse olen suolistosairautta sairastava, olen sitä mieltä että olisin täysin hiljaa koko hiivasyndroomasta mennessä lääkäriin. Lääketiede ei sairautta tunne, ja jos alat väittelemään asiasta, menee käynti täysin pieleen. Eikö kannattaisi selvittää asiaa perinteisin menetelmien. Neuvo, kun menet lääkäriin, älä mainitse asiaa, jos haluat että sinut otetaan vakavasti.
- Hiivaa terveillä
Tässä ote hiivasyndroomaa koskien:
Hiivasyndrooma"
Lääkärikirja Duodecim
29.3.2010
Matti Hannuksela
Lääketiede ei tunne "hiivasyndroomaa" tautina tai oireena. Siitä huolimatta siitä on julkaistu maailmalla kymmeniä kansantajuisia kirjoja, Suomessakin muutama. Internetistä löytyy sadoittain asiaa käsitteleviä artikkeleita ja ohjeita syndrooman hoitamiseksi. Monissa artikkeleissa krooninen väsymysoireyhtymä esitetään "hiivasyndrooman" synonyymiksi.
Syndrooma kuvattiin 1970-luvun lopussa Yhdysvalloissa. Sieltä termistö ja hoito-ohjeet ovat levinneet muuhun maailmaan.
"Hiivasyndrooman" väitetään aiheuttavan suuren määrän kymmeniä enimmäkseen epämääräisiä ja huonosti määriteltyjä oireita. Sellaisia ovat esimerkiksi väsymys, huimaus, päänsärky, hermostuneisuus, paniikkihäiriö, unettomuus, ärtyisyys, erilaiset seksuaaliset ongelmat, vatsakivut ja -turvotukset, ilmavaivat, ummetus, ripuli, ruokayliherkkyydet, nivel- ja lihassäryt, näköhäiriöt, muistihäiriöt, ylivilkkaus, pieni lämmönnousu ja toistuvat kurkkukivut. Lääketieteellisissä tutkimuksissa ei näiden oireiden kuitenkaan ole todettu mitenkään liittyvän Candida albicans -hiivan liikakasvuun elimistössä.
Kyseinen hiiva kuuluu ihon ja limakalvojen normaalikasvustoon ja sitä löytyy täysin terveiltä ihmisiltä. - liliaaadavilhelmiina
No toinen lääkäri suhtaantui asiaan ihan positiivisin mielin, kurkkas suuhun ja sanoi, että hyvinkin vois olla mun kohdalla mahdollista. No toisen kanssa taas mentiin ihan kankkulan kaivoon niin sanotusti, tunti väiteltiin tuloksetta ja hirmu summan jouduin maksamaan! Siis tästäkö hyvästä ne sen palkkansa nostaa?
Naurettavinta on, että lääketiede on juuri näin.. ' Ehei emme ole ikinä tuollaisesta kuulleetkaan.. :O '
Totta helvetissä ovat kuulleet Rauli Mäkelästä ja hänen pitkille johtaneistaan tutkimuksista ja jotka on alunperin jo lähteneet jenkeissä niin hyvälle mallille, että siellä tämä hiivasyndrooma on ihan todettu sairaus! Ja tottakai jonkun raukka polosen piti koittaa tuoda tietoo tänne meidän jälkeen jääneeseen suomeenki, kun lääkärit eivät ole kovin innokkaita uusia ovia avaamaan niin sanotusti.. - liliaaadavilhelmiina
liliaaadavilhelmiina kirjoitti:
No toinen lääkäri suhtaantui asiaan ihan positiivisin mielin, kurkkas suuhun ja sanoi, että hyvinkin vois olla mun kohdalla mahdollista. No toisen kanssa taas mentiin ihan kankkulan kaivoon niin sanotusti, tunti väiteltiin tuloksetta ja hirmu summan jouduin maksamaan! Siis tästäkö hyvästä ne sen palkkansa nostaa?
Naurettavinta on, että lääketiede on juuri näin.. ' Ehei emme ole ikinä tuollaisesta kuulleetkaan.. :O '
Totta helvetissä ovat kuulleet Rauli Mäkelästä ja hänen pitkille johtaneistaan tutkimuksista ja jotka on alunperin jo lähteneet jenkeissä niin hyvälle mallille, että siellä tämä hiivasyndrooma on ihan todettu sairaus! Ja tottakai jonkun raukka polosen piti koittaa tuoda tietoo tänne meidän jälkeen jääneeseen suomeenki, kun lääkärit eivät ole kovin innokkaita uusia ovia avaamaan niin sanotusti..Hiivaa on terveillä, mutta suun sammas ja siihen luettuna just kaikki nuo lukuisat oireet ei oo enää tervettä!
Se hiiva ei siellä enää kovin terveellisesti asustele jos käytät lääkkeitäkin ihan kuukausittain, asut home kämpässä, syöt mässyä joka päivä ja olet muutenkin tälläsen epäterveellisen ruuan ystävä syöt vielä jotakin eineksiä josta säilöntä ja lisäaineet, unohtamatta meidän nykypäiväistä vahvaa stressiä.
Onko ärtynyt suoli sitten joku selitys näille vaivoillemme?
Jos sinä haluat jotakin linkkiä saada niin voin linkittää sellaisen jossa puhutaan, että kaikkien suolistooireiden takana on jollakin tapaa hiiva! - Ei sanaakaan asiasta
liliaaadavilhelmiina kirjoitti:
Totta helvetissä ovat kuulleet Rauli Mäkelästä ja hänen pitkille johtaneistaan tutkimuksista ja jotka on alunperin jo lähteneet jenkeissä niin hyvälle mallille, että siellä tämä hiivasyndrooma on ihan todettu sairaus! Ja tottakai jonkun raukka polosen piti koittaa tuoda tietoo tänne meidän jälkeen jääneeseen suomeenki, kun lääkärit eivät ole kovin innokkaita uusia ovia avaamaan niin sanotusti..Itselleni on tehty paksusuolen tähystys ja olen menossa gastroenterologin luo, koska vaivat ovat palanneet, tähystyksestä on jo vuosia. Vaikken itsekään täysin tyrmää hiivasyndroomaa, annan gastron kertoa mielipiteensä, ei voi tietää kuinka lääkäri suhtautuu syndroomaaan, että saan kaiken tarvitsemani avun, en ota syndroomaa puheeksi, itse olen havainnut tämän toimivaksi. Toivotaan, että muutkin heräävät keskustelemaan.
- liliaaadavilhelmiina
Ei sanaakaan asiasta kirjoitti:
Itselleni on tehty paksusuolen tähystys ja olen menossa gastroenterologin luo, koska vaivat ovat palanneet, tähystyksestä on jo vuosia. Vaikken itsekään täysin tyrmää hiivasyndroomaa, annan gastron kertoa mielipiteensä, ei voi tietää kuinka lääkäri suhtautuu syndroomaaan, että saan kaiken tarvitsemani avun, en ota syndroomaa puheeksi, itse olen havainnut tämän toimivaksi. Toivotaan, että muutkin heräävät keskustelemaan.
Joo totta, toivotaan, että saadaan mukaan lisää paljon kannan ottajia tähän asiaan.
Niin sun kannattaa tehdä silleen kun parhaaksi näet. En usko, että siitä mitään haittaakaan on, että sanoisit lekurille hiivasyndroomasta sillä kyllä ne pakosti laittaa muihinkin tutkimuksiin jos ilmenee ulosteessa verta yms.
Alotin tänään tuon rankan hiivadietin, olo on muuten hyvä paitsi, että päähän vähän koskee ja jalkoja pakottanu. Ajattelin pitää tätä kaksi viikkoa, saapihan nähdä miten onnistuu, minimi on ainakin se viikko eli sen teen. Tsempatkaa mua niin jaksankin ehkä sitä alkuvaihetta pitää parisen viikkoa! - vaihtamalla parempi
Kannattaa etsiä sellainen lääkäri, jolle funktionaalinen lääketiede on tuttu asia. Sellainen ymmärtää todennäköisemmin hiivaväitteitä ja tutkituttaa asian ulosteesta.
Hiivasyndrooman oireita on niin paljon ( http://www.hiivasyndrooma.com/oireet ), että normilekuri epäilee helposti kaikkea muuta tai hoitaa vain oireita puuttumatta syyhyn.
- kk-tie
Hiivasyndroomasta kärsivän tulisi ehdottomasti siirtyä karppiruokiin , jolloin hiilareita vain vähän.
Kaikki sokeria sisältävä pullamössö esim. ruokkii hiivakasvustoa.
Kun tähän yhdistetään ihotauti erikoislääkärin antama hiivantappo lääke, merkittävää paranemista voi syntyä.
- terveys oma valinta
Viljat (tutkitun tiedon mukaan täysjyvä on nopeasti imeytyvää hiilihydraattia kuten vaalea vehnäkin) sekä riisi (n. 70% hiilihydraattia), sokeri (100% hiilihydraattia) ja peruna (peruna sisältää runsaasti tärkkelystä, joka on käytännössä pelkkää pakattua glukoosia, siis sokeria, joka hajoaa nopeasti suolistossa nostaen huomattavasti veren sokeritasoa) nostavat verensokerin nopeasti, jolloin haima alkaa tuottaa runsaasti insuliinia. Liiallinen insuliini veressä laskee verensokerin liian alas ja liian nopeasti. Tällöin ihminen on taas nälkäinen ja haluaa syödä. Lisäksi liiallinen insuliini poistaa lähes kaiken sokerin verenkierrosta ja näin aivot jäävät ilman energiaa, jolloin ihminen väsyy. Insuliinitason pysyessä vakaana elimistö polttaa rasvaa ja aivot saavat energiaa. Perunan, riisin ja viljat voi korvata muilla kasvikunnan tuotteilla, joissa on vähemmän hiilihydraattia, jolloin insuliinitaso pysyy vakaana ja ihminen virkeänä. Viljat ovat myös huono kuitujen lähde. Energiatiheyden suhteen vihanneksissa, juureksissa, marjoissa, pavuissa, linsseissä, hedelmissä ja kasviksissa on kahdeksan kertaa enemmän kuituja kuin viljassa. Viljat ovat myös huono vitamiinien lähde. Jauhatuksen jälkeen B-vitamiinit häviät nopeasti jauhoista. Eräiden arvioiden mukaan jopa 24 tunnin jälkeen jäljellä on vain puolet vitamiineista ja viikon jälkeen ei juuri lainkaan.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048