Niin jos suolen toiminta on häiriintynyt, eikös sillon oo kysymyksessä ärtynyt suoli. No sitähän häiriintynyttä toimintaa pystytään korjaamaan lääkkeillä, miksi ihmiset ei näin tee? Esim. jos kilpirauhasenkin toiminta on häiriintynyt se pystytään korjaamaan lääkkeillä, että voi periaatteessa 'unohtaa' vaivansa vaikka sitä ei pystytä parantamaankaan. Siihen jos mukaan ottaa vielä terveellisen ja säännöllisen ruokavalion stressi eliminoidaan niin suolenhan pitäisi olla ok? Pystyy syömään mitä vain? Mutta miksi nämä lääkkeet aiheuttavat sitten ummetusta ja suun kuivumista, suun kuivumisen okei ymmärrän, mutta ummetushan on yksi ärtyneen suolen vaivoja ja eikö lääkkeen pitäisi nimenomaan poistaa ne! Tai vaikuttaako lääke sitten ainoastaan kipuun ja ripuliin? Auttasko myöskin hypnoosi ja E-EPA, pre-ja probiootit ja liukeneva psylliumkuitu lisänä?
Voiko suoli tosiaan ärtyä näin pienestä, että käyttää esim. kerran tai joka toinen kuukausi vaan alkoholia ja joskus herääminen meni kymmenen puolelle ja aamupala sitten iltapäivän puolelle? Mutta kun se aamupala saattoi nimenomaan olla joku hampurilainen tai karkkia. Kyllä sitten lounas ja iltapala oli aika säänölliset, mutta päivällinenkin jäi lomalla yleensä tuolta välistä kun tuli herättyä sen verran myöhään. Sitten mulla oli tiettyjä työjuttuja kesällä jolloin piti sitä rytmiä muuttaa ja sillon tuli herättyä aikasemmin, syötyä säännöllisesti ja muutama päivä sitä meni ihan hyvin kunnes pisti sitten stopin ja vaikka oon samaa tahtia jatkanu aiemmillakin lomilla niin eipä mulla mitään ongelmia ole ollut!
Oon kuullu kanssa tästä mielenkiintosesta hiivasta ja niinpä nyt kamppailen niiden välillä, koska ärtyneeseen suoleenhan vaikuttaa stressi, epäsäänöllisyys, kiirre. Vaikuttaako ikä? Epäsäänöllisyyttä mulla on ollut joo, mutta monet kanssa sanoo ettei sillä oo paljon väliä mihin aikaan syö vaan mitä syö. No kiireinen en oo itteni mielestä ollu sen kummemmin kun ennenkään. Stressiä mulla on taas ollu. Mutta kun se stressi ja huonosti syöminen lisää kanssa tuota hiivan riskiä niin kumpaa tässä pitäs nyt aatella?
Järkevänä kuitenkin pitäisin aloittaa tuosta hiivasta, mutta oon kuitenki aika sekasin etten tiedä oikeen enää mistään mitään. Nyt maha on tosi hiljaa ja ulostamassa ei oo tullu ihan lähipäivinä käytyä, mutta en oo lihonnukkaan oikeestaan laihtunu niin, että kylkiluut suorastaan paistaa kun oon popsinu pelkkää salaattia sillä sitä hiiva ruokavaliota mietin.
Reilua, en kyllä voi saada mitään ärtynyttä suolta koska koko sellasesta p*skasta ikinä ennen oo kuullukkaa! Itku tässä ihan silmään kohta tulee. :(
Help me!
8
231
Vastaukset
- .
käyhän niissä sinulle määrätyissä kokeissa. Ja se hiiva voidaan tutkia siellä sinun omassa terveyskeskuksessasikin, asia joka on sinulle lukemattomia kertoja mainittu.
Suosittelen samaa kuin sinulle aiemmin on suositeltu, kääntymistä psykologin tms. puoleen, ikävää kun nuoren elämä pyörii yhden ja saman asian ympärillä. Kannattaa hakea apua...- :]
Voitko lopettaa! Oikeesti sabotoit kaikkien muitten mahd. kommentoida mulle, koska tuon kommentin perusteella kaikki pitää mua ääliönä! Eli jos sua ei kiinnosta = jätä rauhaan. Tk:ssa hiivaa ei tutkita kun lääkärit ei usko hiivasyndroomaan etkö sinä perkele sitä tiedä!!!
Psykologi.. en ole hullu tietääkseni...? No ikäväähän se on kun kohta masennusosastolla tai pahimmassa tapauksessa taivaassa, et jos sitä/sitä ette halua niin koittakaahan auttaa ei varmaan kovin vaikeeta ois!!
Sinä perkeleen idiootti satut aina jotenkin mun kohalle..... - hoidettu..
:] kirjoitti:
Voitko lopettaa! Oikeesti sabotoit kaikkien muitten mahd. kommentoida mulle, koska tuon kommentin perusteella kaikki pitää mua ääliönä! Eli jos sua ei kiinnosta = jätä rauhaan. Tk:ssa hiivaa ei tutkita kun lääkärit ei usko hiivasyndroomaan etkö sinä perkele sitä tiedä!!!
Psykologi.. en ole hullu tietääkseni...? No ikäväähän se on kun kohta masennusosastolla tai pahimmassa tapauksessa taivaassa, et jos sitä/sitä ette halua niin koittakaahan auttaa ei varmaan kovin vaikeeta ois!!
Sinä perkeleen idiootti satut aina jotenkin mun kohalle.....voidaan hiiva poissulkea. Ainakin minulta löytyi hiiva ihan ulostenäytetukkimuksessa. Ja sain asianmukaisen hoidon
- :]
hoidettu.. kirjoitti:
voidaan hiiva poissulkea. Ainakin minulta löytyi hiiva ihan ulostenäytetukkimuksessa. Ja sain asianmukaisen hoidon
Oijoi! Nyt tarvihenki kipeästi sun apua. Voitko suunitella mulle ma, ti, ke, to, pe , la , su ruokalistan! Niillä yritän selvitä jouluun saakka. Saako sit joskus herkutella? Mitä valmisteita muuten käytit hiivan hoitoon? Tilasin candida fortea mutta mietin oisiko biodrain ja dida olleet sittenkin tehokkaampia.
Mitä oireita sulla oli siinä hiivassa btw? - 45544554
:] kirjoitti:
Sinä perkeleen idiootti satut aina jotenkin mun kohalle.....En minäkään mitään psykologeja yms. vastaavia suosittele (omasta laajasta kokemuksesta).
Jos lääkäri sulkee vatsaongelmat pois niin se on ihan sama mitä selität psykologeille tai vastaaville. Psykologit tajuavat vielä vähemmän kuin lääkärit ja lääkäritkään eivät tajua mitään.
- 343434
"No sitähän häiriintynyttä toimintaa pystytään korjaamaan lääkkeillä, miksi ihmiset ei näin tee?"
Koska taustalla ei ole tiedettävää vaivaa (lääketieteellistä syytä), ei voida myöskään tietää varmuudella mikä lääke tms. auttaa. Sen takia on hyvin vaikeaa tietää mikä lääke tai tuote voisi auttaa jokaisen ihmisen kohdalla.
Sivuvaikutuksia voi olla kaikissa jutuissa kuten ummetus tms. tai ruokavalion muutokset yms. voi aiheuttaa. Kannattaa kokeilla vaikka noita kuitulisiä ja vastaavia lisäksi.
Suoli voi ärtyä vuosien mittaan ja jossakin vaiheessa "hajota". Ei sitä koskaan voi varmuudella tietää. Joillakin tilanne voi mennä ohi mm. ruokavaliomuutoksilla kokonaan ja joillakin vaivasta tulee pysyvä. - 455445
Sanoisin silti ettei se auta oikein mitään että teet 100000 aloitusta tälle palstalle aivan samoista aiheista. Olisi parempi jos pyrkisit kirjoittelemaan yhteen keskusten avaukseen...
Eikä ongelmasi lähde hetkessä minnekkään vaikka kuinka toivoisit. Ei ole mitään ihme lääkettä mikä parantaisi sinut parissa tunnissa tai päivässä. Ainoa keino on kokeilla eri tuotteita yms. juttuja.- :]
Jos suussa on hiivaa niin eikös sitä sillon oo suolistossaki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014408Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743711146- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83873- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816