Sain lahjaksi äidiltäni kuulemma tosi paljon maksaneen kellon, joka on samalla "kaunis" taulu. Taideteoksen on valmistanut yritys nimeltä kodin taide bex, viralliselta nimeltään Bexon Glaskunsthandel Gmbh, Lahjatavaroiden ja askartelutarvikkeiden vähittäiskauppa Y-tunnus: 1443347-2.
Taulu on mitoiltaan noin 50 cm korkea. Sen yläosassa on vanhan aikainen kellotaulu ja alapuolella neljä mustavalkoista, piirretyn näköistä kuvaa joistain rakennuksista, joita en tunnista. Ei tunnistanut äitikään mutta sanoi niiden olevan kunnan tärkeitä historiallisia rakennuksia ja taulun pitäisi olla kuulemma kunnan virallisesti arvokas ja ainutlaatuinen muistotaide-esine.
Enpä löytänyt tästä juuri mitään tietoa joten kysäisen täältä, tietääkö kukaan näistä eri kaupungeille/kunnille kaupatuista kalliista "arvoesineistä" ? Onko tuo täyttä huijausta/ vanhojen ihmisten rahastusta vai onko taululla oikeasti rahallista arvoa?
Kodin taide bex
15
5368
Vastaukset
- riista
Vaikuttaisi huijaukselta. Viime viikolla tuli meille kyseisen firman mainos. Kaupittelivat "TOIVAKKA" -kelloa. 119€ 19,90€ (postikulut). Viisi jotain rakennusta "kaiverrettuna ja kullalla koristeltuna". Siis tollanen lautanen jossa on kellotaulu keskellä. Jee.
Kamalasti ylistystä hieman tönköllä suomenkielellä. Vähän esimerkkiä: "Reunus ja kello on valmistettu 18 karaatin kullasta. Hyviä muistoja, Toivakka on kullan arvoinen." "Saatte nauttia ajanmukaisen mallisesta alkuperäisestä muotoilusta. Huomaatte erilaisia aiheita ja muistelkaa: Ehkä tämä on se kirkko, jossa Teidät on vihitty tai se salainen paikka, jossa te vaivihkaa tapasitte ensirakkautenne..." "Ajat muuttuvat, ja se voidaan havaita myös Toivakka." "Paikan Toivakka vanhojen muistojen uudelleen elävöittämiseksi ja jotta menneisyys ei joutuisi unholaan." "Vakuutamme, että luonnosta muutettaessa on käytetty 18 karaatin kultaa." Blaa blaa.
Tällä ei käsittääkseni ole mitään tekemistä kunnan kanssa. Joku firma vaan on keksinyt kivan rahareiän ja markkinoi näitä lähinnä iäkkäämmille. Tuskimpa kukaan nuorempi olisi kiinnostunut, saati sitten lähtisi tähän tönkköön ehdotukseen mukaan. Tämä touhu haiskahtaa minusta ja pahasti.
Mutta mikäs siinä, saahan sitä tilailla. Ei kukaan estä. Varmaan ihan kivan näköinen jos tykkää. Mutta uskaltaisimpa väittää, ettei ole käsityötä, eikä myöskään millään lailla arvokas.
Varmaan lähes joka paikkakunnalle on omansa tehty, ja sama "ainutlaatuinen tilaisuus" toistuu suunnilleen joka toinen vuosi.
Laittelempa vielä nuo mestan yhteystiedot, jos sattuisi olemaan tarvetta..
nettisivut:
http://web.mac.com/decorartcreations/FIN/Home.html
osoite:
Pakkalankuja 7
01510 Vantaa
puhelin:
09-47308190
sähköposti:
[email protected] - Nimimerkkkkkkki
Vanhojen ihmisten rahastusta. Jo siksikin että täällä postissa tulleiden mallikuvien mittasuhteet täysin pielessä ja omituisiin kulmiin asetettu. Lisäksi eräs divari tms möi turun versioita 12euroa kappale sampoista asioista (tosin turku versioista siis täällä toinen nyt kertomatta jäävä paikkakunta) ja niistäkin tunenn ainakin yhden rakennuksen senkin mitat pielessä. Sanoisin törkeää toimintaa.
- HIENOA LAATUA
Olen ostanut ko. yritykseltä ko. kellon oman kunnan historiallisten kohteiden kuvilla. On laadukkaasti tehty ja kiva muisto kotikunnasta.
Lisäksi olen ostanut heiltä kaksi pöytälamppua, joissa upeasti tehdyt kultauksella samoin historiallisten kohteiden kuvat ja runko erittäin vankkaa tekoa ja ovat kuin antiikkiesineitä. Maksoivat vain alle 150€ eli tavallisten kiinalaisten lelumaisten valaisimien hinta. Nyt tarjolla kirkollinen aihe pyöreällä lasilevyllä ja hinta vain 100€.
Harrastan itse kaikenlaista taidekäsityötä ja ihmettelen halpaa hintaa ja hyvää laatua. Tosin pelkistä kotiseudun muistoista kauniisti esitettyinä kannattaa maksaa. Satanenhan ei ole mitään esim. rättikaupassa. Ja se kuluu jo parissa päivässä bensoihin. - esteri5
Ei todellakaan ole huijausta! Olen tilannut samanlaisen kellon, jossa on paikkakuntani kirkko, museo,y.m. Kaunis ja hyvä kello. On juuri sellainen kuin on mainostettu. Aikaisemmin olen tilannut lapsenlasteni (tytön ja pojan) kuvan, mikä on aivan ihana. Juuri sellainen kuin sanottiin ja lähetettiin vielä näyte valmistuksen aikana, että onko tyytyväinen. Nyt olen taas tilannut Joulu-aiheisen petsauksen.Näissä on aitoustodistus ja 100% tyytyväisyystakuu.
- arttu 67
todella hämärää 17.01.2013 tuli " tunnen olevani tässä kotona" -etuseteli
äitini sai tämän tarjouksen tosin on siirtynyt tuonpuoleiseen jo
26.07.2007- Marianne Tapper
Makuasioista tunnetusti ei kannata kiistellä :) MUTTA - sain kyseisen firman mainoksen laatikkooni eilen - ja tänään lähti " savuava" meili heille...Olen 60 ja " tunnen olevani kotona " sekä omassa kodissani ja kunnassa ILMAN tällaista kelloa seinälläni...Minusta se on enemmän kuin ylisuuri matkamuisto - jos sellaisia keräilee....
Jos väittää että moinen kapistus on "UNIIKKI" - niin sappeni kiehuu yli.... Yritän parasta aikaa googlata " lasi-emali-tekniikka " jota toistavat mainoksessa väsymiseen asti...
Saa nähdä uskaltavatko vastata meiliin...
Inhottava mainostapa....
- esteri5
Kaikki mainostetut tuotteet eivät ole minuakaan tietenkään kiinnostaneet. Osa menee suoraan roskikseen. Mutta ne mitä olen tilannut, ovat olleet ihan sellaisia,
kuin on mainostettu ja olen niihin täysin tyytyväinen.... eikä ole tarvinnut palauttaa.
En pidä tätä mainostapaa niinkään inhottavana, kuin esim. lehti - tai muita kauppiaita jotka soittelevat alinomaan, vaikka kuinka kieltäisi. Nämä ei niinsanotusti "tyrkytä" eikä ole pakko edes lukea, jos ei kiinnosta. - entinen asiakas
"Kodin taide Bex
PALAUTUS
Olkaa hyvä ja palauttakaa tämä lipuke tuotteen mukana.
Mikä tahansa onkin palautuksen syy, soittakaa meille ensin saadaksenne palautusnumeronne."
tein juuri kuten ohjeessa näin (teksti ylenpänä).
vein tilaamani paketin postiin.
yrityksellä ei löytynyt palaltus sopimusta ja jouduin itse kustantamaan särkyvän lähetyksen (14,70 eur).
neljän viikon päästä lähetys palautui minulle takaisin.
yrityksen puhelin ei vastannut.
kaiken kukkuraksi minun piti kustantaa myös palautus toiseen suuntaan (14,70 eur).
väkisinkin miettii että Kodin taide Bex tietoisesti huijaa tilaukset tilaus-pakoksi. - Nettisivuilta....
...tehtäessä kaippaa....mitä vain, on syytä olla erityisen varovainen! Heti kun edes jokin haiskahtaa hieman epävarmalta detaljilta kaupan teon yhteydessä, yleensäkin siinä on se sudenkuoppa.
Älkää tehkö ainakaan taidekauppaa sellaisen taiteilijan kanssa jonka kanssa ei voi keskustella esimerkiksi puhelimessa. Myöskin E-mailkommunikointi pitää olla täysin saumatonta ja luottamusta herättävää.
Juurikin kyseisenlaisia "yrittäjiä" täällä netissä on pilvin pimein ja todellakin ne takovat nyt kun rauta on kuumaa- eli niin kauan kuin viranomaiset lähtevät heitä jäljittämään. Silloin yleensä tulee vastaan seinä niinkuin edellä olevissa esimerkeissä täälläkin ollaan nyt nähty. Yleensä noita ei pystytä edes jäljittämään.
Henkilökohtainen kontakti nettimyyjän kanssa ennen kauppaa on ehdottoman tärkeää!
Itsekin myyn omaa taidettani netissä ja koskaan ei ole ollut tuollaisia ongelmia asiakkaan kanssa. Yleensä meillä on reilu- ja kaikin puolin "rehti peli" ja minä myyjänä yleensä otan kauppatapahtuman riskin kontolleni. Eli toimitan tavaran asiakkaalleni ja asiakas sovitun ajan sisällä sen maksaa. Tietenkin se edellyttää tiettyjä toimenpiteitä riskien minimoimiseksi, mutta ne ovat kauppatapahtuman pienin murhe.
Luottamus yleensä syntyy henkilökohtaisten kontaktien avulla. Jos sellaiseen ei ole netissä mahdollisuus yksityisluonteisen kauppatapahtuman yhteydessä niin silloin liikutaan jo heikoilla jäillä enkä suosittele sellaista riskinottoa jos ei nyt ole ihan kroisis.
En ole ryhtynyt hankkimaan kotisivuilleni mitään "nettikauppakonseptia" missä esimerkiksi voi ostaa tavaraa "ostoskoriin"- ja muuta sellaista sälää. Niistä on vain turhaa kulua koska kaikki tuollaisten juttujen ylläpito maksaa vaikka kauppa ei edes kävisi. Kylläkin...yleensä kun nettimyyjällä on tuollaiset osto-ohjelmat niin heihin voi kyllä asiakas takuuvarmasti luottaa. Se vain maksaa.- rpk
Isäni kuoli pari vuotta sitten. Nyt löytyi autiona olevan kotitalon ulko-oven edestä märkä paketti, jossa oli kodin taide bexin (juuret Slovakiassa) lähettämä kello ja lasku
148,90. Tuskinpa isäni on sitä tilannut (ainakaan viimeiseen kahteen vuoteen) ja kuolinpesä on jaettu. Paketissa ei ole postin eikä minkään muun toimittajan tunnuksia, vain jokin viivakoodi. Halvahkolta vaikuttava "taideteoskin" on kärsinyt kosteusvaurioita.
Taidan heittää kapistuksen roskiin....
- Kellopeli
Googlaa haulla "Bexon Glaskunsthandel Gmbh", niin pääset ko. saksalaisen firman kotisivuille. Firma tekee tällaisia kelloja, jossa kuvituksena voi olla oman kotipaikkakunnan näkymiä tai omaan ammattiin liittyvää kuvitusta ja ilmeisesti mitä halaa. Lisäksi se tekee mm. lasisia muotokuvia ym. lasi- ja posliinitavaraa, tutustu itse. Kovin arvokas tuollainen kello ei liene vaikkakin erikoinen, sellaisen voi tilata itsekin suoraan netistä, sillä mikään huijarifirma se ei näytä olevan..
- Jokelasta kajahtaa
Meille tuli kotiin mainos "Tunnen olevani tässä kotona -kello: Jokela", jonka nopealla tilaamisella saan: "Nautit kaupa ennakkorekisteröinnin hinnasta...."
Teksti puuta heinää! Uskomatonta loruilua. Ikäni pitenee kun kikattelen tekstin idioottimaisuutta: "Jotta taataan tämän ainutkertaisen painoksen yksinomainen luonne..."
Vetoaa varmaan vanhoihin ihimisiin, jotka luottavat, että kun joku suoltaa paljon hienolta vaikuttavia ja vaikeita sanoja peräkkäin, on kyseessä jotain merkittävää.
Ne, jotka tässä ketjussa kehuvat kirjoittavat ihan oikeaa suomea, joten eivät liene liikkeen edustajia kuitenkaan.
Noin sekavan esitteen tekijää epäilen jo sekavuuden takia epäluotettavaksi kauppakumppaniksi. Entinen asiaka todistaakin, että hämärää puuhaa on!
Mutta monet naurut olen saanut mielipuolista esitetekstiä lukiessani. Kiitos Bexille siitä! - Vanha ihminen
Olen vanha ihminen ja sain esitteen tänään. Tönkömpää ja tyhmempää suomen kieltä harvoin tapaa! Jo se herättää epäilyn, että tuote on sontaa ja rahallisesti arvoton. Kymmenellä eurolla saa tavarataloista samantasoisia tuiristikelloja.
Ei se ikää siis katso, kuka loveen lankeaa. Kyse on ihmisen älystä ja tietotasosta, lukeneisuudesta.- Matleena1
Matleena1
Olen tilannut ko. firmalta monta paikkakunta-aiheista tavaraa ja nyt tilaan taas,
kaikki menevät tyttärelle, koska oman synnyinkuntani tuotteita ei ole ollut kaupan,
jos olisi ehkä ostaisinkin...!
Yritystietojärjestelmä ei tunne moista yritystä, joten kaupankäynnistä ei taida tippua ainakaan valtiolle alv:tä eikä sosiaalimaksuja !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544015On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742417Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101