Bene First "hajalle"

torsional rigidity

Mielenkiintoinen linkki alla, uudehko First 50, sisustus säpäleiksi...

http://www.teamstyrbord.com/

Taitaa tälläkin olla "valtameriluokitus"...

10

1152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Swinhead

      Hyvä linkki ja herättää kysymyksiä, tällaisten veneiden rasityskyvystä. Esim Atlantinylityksessä 2viikon jatkuva rungon lujuuden koittelemus, niin mitenköhän kävis?

      Toki on saattanut olla sunnuntai kappale, kun ei vastaavista ole aiemmiin paljon juttuja kuulunut.

      Ihmetyttää myös Swanin laatu, kun tuo 60jalknen joutui äskettäin ongelmiin, kölin ruvettua elämään omaa elämäänsä.

      Mitä riskejä ovat valmistajat valmiita ottamaan, nopeuden ja valmistustehokkuuden parantamiseksi???

      • Perhepurjehtija.

      • scandia tacaisin
        Perhepurjehtija. kirjoitti:

        Sama juttu myös X-yachtilla, keulalaipio irtosi aallokossa.
        http://sailyachtxia.wordpress.com/matkapaivakirja/ (ks 16.9)
        Nykyveneet saa kovassa kelissä huonolla käsittelyllä rikki.

        Uudet veneet leviää käsiin kun vähänkään on kovempaa keliä. Silti täällä mollataan "home-skandien" omistajia ja ylistetään kaikenmaailman pavarioita kun ovat niin halpoja ja kuitenkin niin hyvälaatuisia. Albinit on sentään käsin laminoitu ilman minkäänlaista kiirettä, ja 30 vuotiaat veneet ovat hyvin hoidettuina edelleen rungoltaan, kuin uusia. Uusilla sarjatuotantoveneillä ei tarvitsekaan edes muuta kuin mennä kerran vähän kovempaan keliin, niin alkaa laipiot ja rustit jäämään käteen... huh mitä urpåja


    • 15+6

      Kyseiset muka First, X, Swan olivat oikeasti salaa Bavarioita.

      Annetaan nyt se kunnia kerrankin sinne mihin se kuuluu ja jätetään laatubrändit rauhaan. Trollailua on jo liiankin kanssa...

    • 21
      • perästä

        kipparin kuuluu jodlata koko matka


      • 86
        perästä kirjoitti:

        kipparin kuuluu jodlata koko matka

        Mihin sattui taas?


      • 86/68
        86 kirjoitti:

        Mihin sattui taas?

        vatsaan taas

        aiai ei


      • ei bene
        86/68 kirjoitti:

        vatsaan taas

        aiai ei

        Ei olisi kivaa purjehtia noin huonosti tehdyllä veneellä
        kun saa koko ajan miettiä mikä paikka rikkoutuu
        seuraavaksi. Kyllä kovemmellakin kelillä pitää pystyä
        luottamaan veneeseen.


    • isommillekin

      Kuulemani mukaan vähän samanlaisia ongelmia on vielä korjausten jälkeen yhdellä Bene 57 :llä. Menossa takaisin tehtaalle. Kunnon veneessä laipiot on laminoitu kiinni eikä liimattu.

      Noiden veneiden kanssa ei muuten enää oikein voi kirjoittaa "takaisin veistämölle", sen verran teollista tuotanto on, että luontaisempaa puhua tehtaasta. Ja hiukan eri merkitys myös kuin entinen Eesti Spordilaevatehas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe