koodit

dizzy1992

Viimeaikoina oon yrittänyt miettiä, et onko joidenki pankkikorteissa samat ”turvaluvut”. Kun yhel mun frendil on melkei sama ku mulla (en ny tietenkään sano mitkä ne on, mut tyyliin 1312 ja 1321, et tosiaan vaan yks numero on eri) ja mitä muutenki oon asiaa selvittäny, niin erot ei oo isoja.... Joko niissä on joku näppäilykaava tai sit numerot tarkottaa jotain. Kaikissa on joku noista. Kaikissa on aina sama. Eli niin perus arvattavissa, et kun sen kuulee, niin tajuu jujun heti ja usein olis tienny sen. Tai ainaki lopun.

Ja pahinta on että kun ajattelen numeroita liikaa, meen ihan sekasin, mutten kuitenkaan voi olla ajattelematta niitä. Ja kuitenkaa ei halua lopettaa, kun aivot ajattelee ja tajuu kokoajan niin paljon. Niinku varmaan tajuutte, oon aivan hulluna näihin koodeihin. En viel tiedä mikä musta tulee isona, mut varmaan joku koodaaja.... XDDD

Onko muita koodaajia hereillä? Kertokaa mitä tiedätte asiasta. Haluan tietää ihan kaiken.. :D

Ja: Minkälaisia koodeja teillä muillaki on? Anonyyminä voi tietty laittaa oikeenkin. Mun mutsin koodi on 8385. Voin sanoo, kun teistä ei kukaan kuitenkaa tunne sitä...... :DDD

Kiitti jo etukäteen!!!

5

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankkirosvo..

      Ne turvaluvut toimii parina. Pankki antaa avainluvun ja syötät avainlukua vastaavan turvaluvun. Pankin tietokone muodostaa luvut satunnaislukugeneraattorilla pareittain, avainluku/turvaluku ja nämä parittaiset numerosarjat tallennetaan pankin tietokantaan ja ovat kytketty sinun tilinumeroosi.

      Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, josko jonkun toisen tilinumerolle olis arvottu samat numerosarjat. Ja lisäksi mahdollisuus siihen, että jollain toisella olis täsmälleen sama avain/turvanumero, on paljon pienempi, kuin että saisit lotossa 7 oikein.

      Ja mitä sitten, jos jollain toisella tilinumerolla olis sama, hyvin epätodennäköinen numeroyhdistelmä. Vastaus on, että sillä ei ole mitään merkitystä. Toisen henkilön pitäis nimittäin tietää sinun tilinumerosi ja käyttämätön numeroyhdistelmä, jotta pääsisi sinun tilitietoihin. Nettipankissa on vielä tilinumeroosi sidottu salasana. Ja nettipankissa pystytään käyttäjä jäljittämään poliisin avulla ja pankki maksaisi vahingot.

      Eli elämässä on todellisiakin vaaroja, joten tuollaisesta asiasta ei kannata skitsoilla, eikä menettää yöuniaan.

      • Kortti vie...

        Puhuitkin pankkikortin turvaluvusta. Se on nelinumeroinen satunnaisluku. Ja kokeiluyrityksiä on vain 3 kertaa, Joten melkoinen Aino Kassinen pitäis olla, jotta arvaamalla sattuis oikea turvaluku. Ja kun et säilytä turvalukua pankkikortin kanssa, niin mitään vaaraa ei ole, jotta toinen henkilö pääsisi tilillesi, vaikka olis sinun pankkikortti.

        Matemaattisesti arvaamisen mahdollisuus olis pienin 9 alkava luku, jos arvauksia alkaisi tehdä pienimmästä nelinumeroisesta luvusta lähtien. 4 ja 6 alkava luku olis myös vaikea, jos arvauksia alkaisi tehdä alku- tai loppupäästä.

        Mutta tuo kolmen arvauksen mahdollisuus rajoittaa tehokkaasti oikeaan osumista.
        Ja sillä ei ole nyt mitään merkitystä, jos toisella tilillä olis sama turvaluku.

        Mulla esim. on nyt samasta pankista kaksi korttia, joissa muistamisen helpottamiseksi on sama turvaluku.

        Enemmän kantaisin huolta siitä, että pankkiautomaattiin ei ole ujutettu kortin kopiointilaitetta.


    • turvakoodi on

      nelinumeroinen luku niin käytössä on
      1000...9999 eli
      n. 9000 vaihtoehtoa.

      Kun miljoonilla suomalaisilla on pankkikortti niin tarkoittaa
      se että monilla sadoilla on sama tunnusluku.

      • Matematiikka tuttua

        Tuo numeroalue EI ole 1000 - 9999 vaan 0000 - 9999. Esim. itselläni on 0-alkuinen tunnusluku.


    • 5+3

      AP:han on suorainen IDIOOTTI! Tekstistä päätellen joku max 16v teinix-pissix-likka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe