lainaus: Troijalainen leviää Macintosheissa

rev-not-a-man

Troijalainen leviää myös Macintosheissa
Macintoshien omistajat ovat jo vuosia paukutelleet henkseleitä kehuessaan tietokoneidensa tietoturvaa. Suuri osa tästä paukuttelusta perustuu sille faktalle, etteivät virustehtailijat jaksa koodata viruksia järjestelmälle, jonka osuus maailman tietokonemarkkinoista on noin viisi prosenttia. Nyt maailmalla liikkuu kuitenkin troijainen, joka tarttuu sekä Windows- että Macintosh-tietokoneisiin.

Kahden järjestelmän metkut tunteva trojan.osx.boonana.a käyttää perinteistä menetelmää päästäkseen sisään järjestelmään: se houkuttelee käyttäjän klikkaamaan linkkiä, jossa lukee "Is this you in this video?" Linkki leviää sekä sähköpostiviestien että Facebookin kautta.

Windows-koneita virus käyttää lähinnä leviämistarkoituksiin, mutta Macintosh-järjestelmissä se kykenee tekemään vakavampaakin vahinkoa. Virus kaappaa Macintoshissa itselleen täydet oikeudet ja levittää itseään eteenpäin lähettämällä sähköpostia käyttäjän kontakteille.

http://sektori.com/uutinen/troijalainen-leviää-macintosheissa/9511/

Mites nyt suu pannaan?

"Ei mäkeissä koskaan mitään viruksia ole...."
-valetta kaikki.

4

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ett ei asenneta tommosta. Pitää olla melkoinen urpo jos lankeaa tuollaisen asentamaan, ja silloin voi olla vain iloinen että on valinnut Macin, sillä Windows-maailmassa urpon kone olisi saastunut örkeistä ummelle jo kauan sitten.

• .Macman.

Koneet ei saastu ilman käyttäjän pöljäilyjä.Oli sitten Windows,Mac tai Linux.

• .Macman. kirjoitti:

Koneet ei saastu ilman käyttäjän pöljäilyjä.Oli sitten Windows,Mac tai Linux.

Microsoft on aina toitottanut, että syy satojen miljoonien Windowsien saastumiseen on jo 90-luvulta saakka ollut yksin käyttäjissä, jotka ei huolehdi tietoturvastaan kunnolla...

• "Windows-koneita virus käyttää lähinnä leviämistarkoituksiin, mutta Macintosh-järjestelmissä se kykenee tekemään vakavampaakin vahinkoa. Virus kaappaa Macintoshissa itselleen täydet oikeudet ja levittää itseään eteenpäin lähettämällä sähköpostia käyttäjän kontakteille"

Sissus mitä puppua. Kyllä wintoosassakin virukset, troijalaiset yms. ottavat selville käyttäjän kontaktit, salasanat ja pankkitiedot jne. ja käyttävät niitä luojiensa hyödyksi. Mitä ihmeen palturia yrität väittää?

http://www.hightechforum.fi/_Virus yllätti Nordean konttorit_1 335410
      http://www.tietokone.fi/uutiset/2008/cert_fi_kuvailee_huippuvaarallisia_pankkitroijalaisia
      http://www.tietokone.fi/uutiset/vaarallinen_windows_haittaohjelma_hyokkaa_nordean_asiakkaita_vastaan

Katsohan uutisten päivämääriä niin ymmärrät ehkä että kyseessä on jatkuva uhka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3027
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2627
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1493
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      816
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe