Maailmassa on nyt noin 7 miljardia ihmistä, mikä määrä ennusteiden mukaan  kasvaa 2050 mennessä noin 11 miljardiin.  Kristittyjä on vähän yli miljardi, josta luterilaisten määrä on hieman yli 100 miljoonaa.  Kristittityjen määrä ei nouse samassa suhteessa.
Luterilaisuudella, meidän kirkolla,  on tarkat kriteerit taivaaseen pääsystä.  Pääsy koskee ainoastaan omia kirkon, uskon, jäseniä.
Jeesus ilmoitti Jumalan sanoman koskevan  KAIKKIA  ihmisiä lähimmäisen rakkauden perusteella.  Siinä on  " kaikki laki ja profeetat ".  
Esim.  Amazonin viidakossa elävien ihmisten lähimmäisen rakkaus saa Jumalan pelastuksen heidän poislähtiessään tästä maailmasta.  He tuskin tietävät mitään näistä voimassa olevista uskonnoista.  Samoin kuin ihmiset ennen Jeesusta.
Normaali lähimmäisen rakkauden sisältämä elämä ilman mitään tekopyhyyttä on elämämme sisältö ja Jumalan hyväksymä.   Me elämme nyt konkreettista maanpäällistä elämää.   Kirkon oppi ei ole Jeesuksen sanoma Jumalan tahdosta.
Kirkolla on reformaation aika.
Luterilaisuus.
Kristinuskon kirja.
3
118
Vastaukset
- Le Monde Diplomatique-lehden tutkimusten mukaan kristittyjä on maailmassa 2,1 miljardia. Tämä oikaisuksi, että et anna väärää tietoa. 
- girl22grno et kai sää oikeesti luule että luterilaiset aattelee että vaan me päästään taivaaseen? :D - Kristinuskon kirja.Kiitos sinulle oikaisustasi. Minulla oli jostain jäänyt väärä muistitieto. 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605120
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut283739
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti713500
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012858
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral932743
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302690
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131911
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161696
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021508
- 1551380