Kuvataiteen opettajaksi/lehtoriksi olen miettinyt ryhtyä opiskelemaan.
Keskiarvoni on nyt alle kasin. Olen nyt ysillä ja joulutodistus on saamatta - en tiedä nouseeko numero vai laskeeko. Mutta mietin onko tuo keskiarvo liian alhainen vaatimus ammatille?
Mihin aineisiin minun pitäisi panostaa lukiossa?
Kuka saa palkkaa eniten? Kun on juuri noita lehtoreita ja pelkkiä kuvisopettajia, niin kenellä mahtaa olla keskimäärin paras palkka? Tiedän että se kyllä määräytyy oppituntien määrän mukaan.
Entä onko Suomessa liikaa näitä opettajia? Onko tarvetta? Kuinka helppoa on päästä valituksi jonnekkin?
~~~
Monta kysymystä:D että toivottavasti osaatte vastailla jotain. Kiitti! Ja kaikki ei edes kuulunut tähän 'opiskelu' alueelle :)))
kuvataiteen opettajaksi
6
2367
Vastaukset
- 16+3
Heippa! Kyllä tuo keskiarvosi on aika alhainen, joten suosittelisin sinun koettavan tsempata vähän koulussa.
Jos kuvataide kiinnostaa, kuvataiteenopettaja voisi olla mukava ammatti. Lukiossa kannattaa panostaa sosiaalisiin aineisiin, niistä on paljon hyötyä myöhemmin. Kuvataiteenopettajan palkka määräytyy OVTS:n mukaan.
Opettajista on aina pulaa, joten luulen, että töitä tulet varmasti saamaan - ehkä ensiksi sijaisena.
Kysy koulusi opolta lisätietoa.
Toivottavasti näistä oli apua sinulle :)
Hyvää Joulun odotusta!- miurusm
Hesan taikkiin vaan
- ööölöllllöl
Eipä sillä lukion keskiarvolla juurikaan ole merkitystä. Itselläni oli aikoinaan lukion päättötodistuksen keskiarvo 7,8 luokkaa ja kirjoitinkin vain C:n paperit, mutta niin vaan sitä yliopistossa porskutellaan.
Ja mitä TaiK:iin tulee, sinne voi olla hankala päästä, mutta jos todella haluat kuvisopeksi, myös Rovaniemellä Lapin yliopistolla voi opiskella kuvisopeksi - ainakin vielä aiemmin pystyi, en ole tarkistanut viime aikaisia tietoja. - fffgfghghffff
ööölöllllöl kirjoitti:
Eipä sillä lukion keskiarvolla juurikaan ole merkitystä. Itselläni oli aikoinaan lukion päättötodistuksen keskiarvo 7,8 luokkaa ja kirjoitinkin vain C:n paperit, mutta niin vaan sitä yliopistossa porskutellaan.
Ja mitä TaiK:iin tulee, sinne voi olla hankala päästä, mutta jos todella haluat kuvisopeksi, myös Rovaniemellä Lapin yliopistolla voi opiskella kuvisopeksi - ainakin vielä aiemmin pystyi, en ole tarkistanut viime aikaisia tietoja.että peruskoulun päättörokarin keskiarvo ei vaikuta mitenkään, vaan lukion, että pääsenkö sitten taikkiin/lapin yliopistoon.
- kuvihuvis
Opettajista on nykyään ylitarjontaa. En tiedä kuviksesta, mutta muuten aineenopettajia on jo pilvin pimein työttöminä.
- Kuvisope
kuvihuvis kirjoitti:
Opettajista on nykyään ylitarjontaa. En tiedä kuviksesta, mutta muuten aineenopettajia on jo pilvin pimein työttöminä.
Kuvataideopettajien paikkoja on hyvin vähän tarjolla. Kaikille valmistuneille ei välttämättä löydy kovin helpolla vakituista työpaikkaa, ainakaan sellaista, jossa tunnit riittäisivät edes kohtuudella. Aine on marginaalinen, koska pakollisia tunteja on yläasteella vain 2 vuosiviikotuntia, ja loput tulee valinnaisista. Eli tuntimääräsi ja palkkasi tulee rriippumaan erittäin paljon siitä, valitsevatko oppilaat kurssejasi! mitäå pienempi koulu, sitä suuremmalla todennäköisyydellä pitää opettaa myös jotain muuta ainetta.
Itse ainetta on todella mukava opettaa, ja suurin osa oppilaista tulee positiivisella asenteella tunneille. Parhaita ja luovimpia aineita, mitä peruskoulusta löytyy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462