Tästäkö videosta nyt puhutaan Heikki????
http://www.youtube.com/watch?v=mP3tKZzoLXI
Pelottava video!!!!
65
10142
Vastaukset
- KeuRuu
Haloo!!!!!
Maakasperä on Vilppulaa, ei Keuruuta.
On hyvin mahdollista että Vilppulassa olis voinu tapahtua jotain tollasta ku videossa.
Vilppula on maailman takapajusin mesta.- paikallinen
pelkkää fuulaa.
Ei Vilppulan historian muistiinmerkinnöistä löydy mitään tietoa tuollaisista "verilöylyistä".
- Ei enää sinne....
Historian kirjoista ei löydy joo, mutta asiasta olen kyllä itsekin kuullut puhuttavan ennenkin.
Metsässä on vuosien varrella tapahtunut paljon omituisia asioita.
Navigaattorit sekoaa ja kännyköistä häipyy kentät ja virta.
Karhut tunkee ihmisten pihoihin ja keskellä kesää saattaa metsässä ilma laskea yhtäkkiä pakkasen puolelle vaikka muualla olis hellettä. Jotain kammottavaa siellä on.- Raike
Mä oon samaisessa paikassa kokenut myös outoja "sattumia".
Nyt ku luin että muillekin näitä juttuja on tapahtunu olis mielenkiintoista jos joku vois nähä vaivaa ja selvitellä mistä on kyse. Tuskin nyt sentään kait mistään kirouksesta??? Kait näille aina joku luonnollinen selitys löytyy. Jos muillakin samanlaisia kokemuksia ni olisi kiva kuulla. Onko muutki havainnu näitä karhuja jokka kulkee kauempana perässä ku sielä liikkuu. Miks siellä mettässä kasvaa niitä vanhoja omenapuita. - Metsänmiekkonen
Raike kirjoitti:
Mä oon samaisessa paikassa kokenut myös outoja "sattumia".
Nyt ku luin että muillekin näitä juttuja on tapahtunu olis mielenkiintoista jos joku vois nähä vaivaa ja selvitellä mistä on kyse. Tuskin nyt sentään kait mistään kirouksesta??? Kait näille aina joku luonnollinen selitys löytyy. Jos muillakin samanlaisia kokemuksia ni olisi kiva kuulla. Onko muutki havainnu näitä karhuja jokka kulkee kauempana perässä ku sielä liikkuu. Miks siellä mettässä kasvaa niitä vanhoja omenapuita.Kertokaahan asiantuntijat että missäpäin Maakasperää näitä juttuja tapahtuu. Sehän on suht laaja metsäalue. Menen sinne heti retkelle kun kerrotte tarkemman sijainnin.
- Maakasmököttäjä
Metsänmiekkonen kirjoitti:
Kertokaahan asiantuntijat että missäpäin Maakasperää näitä juttuja tapahtuu. Sehän on suht laaja metsäalue. Menen sinne heti retkelle kun kerrotte tarkemman sijainnin.
Tämä totta on.Maakasperällä oli aikoinaan sellainen mies kuin Lybec en muista nyt etunimeä löytyy hautapaadesta Vilppulan hautausmaalta.Siellä otettiin jo ammoisina aikoina ns kuhnekylpyjä.Tarina kertoo,että tämä Lybec olisi ollut noiduttu kylän poppamies.No tälläisia myyttejä ja tarinoita on joskus mukava lueskella mökillä yö pimeinä hetkinä ja vähän kummitella siihen päälle.Saman tapainen taru kuin Herpmanin poikien uroteot.
- Makasmököttäjä
Maakasmököttäjä kirjoitti:
Tämä totta on.Maakasperällä oli aikoinaan sellainen mies kuin Lybec en muista nyt etunimeä löytyy hautapaadesta Vilppulan hautausmaalta.Siellä otettiin jo ammoisina aikoina ns kuhnekylpyjä.Tarina kertoo,että tämä Lybec olisi ollut noiduttu kylän poppamies.No tälläisia myyttejä ja tarinoita on joskus mukava lueskella mökillä yö pimeinä hetkinä ja vähän kummitella siihen päälle.Saman tapainen taru kuin Herpmanin poikien uroteot.
Eri paikkoja niin kuitenkin kysy lienee tästä.
http://kuplahduksia.blogspot.com/2007/05/elmnmki.html
- Cinderi
Asuikos Lybeck itse Maakasperällä?
Olisi mielenkiintoista tietää että missä siellä.
Eikös Lybeckin perustama "mielisairaala" kuitenkin ollut Elämänmäellä?
Mikä se omenapuujuttu mahtaa olla josta tuossa aiemmin joku mainitsi. - Repo Laine
Maakasperällä metsässä on outo kivimuodostelma.
Lieneekö se jonkinlainen muistomerkki! - Siitinluukurkku
Se on vapaamuurareiden vanha uhrauspaikka.Ei siellä mitään haamuja ole karhuja varmaankin ja antaa olla siellä täysin vaarattomia.Jos joku väittää siellä olevan karhutiheys noinkin suuri miksei niistä ole valokuvia?
- Vihreänkullankaivaja
Kirjoitappa Googleen "Vilppulan karhu" niin Sinullekin selviää kuinka tiheä karhukanta kyseisellä alueella on.
Maakasperähän on Vilppulan ja Keuruun rajalla.
Kyseisellä alueella alkoi viime syksynä melkoinen ralli kun tiedon levittyä monet ajelivat Maakasperää ristiin rastiin nähdäkseen edes vilaukselta karhuja. Aika moni näkikin.
Alueella on myös kalliolouhos jonka työntekijät valittelevat että karhut käyttivät louhosta kulkureittinään eivätkä pelkää edes isoja katerpillareita.
Karhut suhtautuvat ihmisiin täysin varauksetta, mikä ei ole normaalia.
Saas nähdä mitä nyt tänä keväänä tapahtuu kun karhut ovat heränneet talviuniltaan.
Itse katsoin youtubesta tuon "Maakasperä" nimisen videon ja täytyy sanoa että karhujen käytös on juuri samanlaista.
Oliskohan videon kertomus muutenkin jonkinlaista unohdettua historiaa?Omituisia asioita olen kuullut minäkin Maakasperällä tapahtuneen... - Wanringstar
Joo o! nyt täytyy kyllä sanoa,että kyllä siellä ainakin yksi on.Nimittäin ajelin siellä päin tänään ihan aikani kuluksi oli ainakin yks hereillä nimittäin minä näin ja myös kyydissä ollet lapseni näkivät saman.Ja mitä tähän Lybeciin tulee hän on tämän tv-kasvo Baba Lybecin papan velipoika.Tämä Vilppulan oma "Mengele"oli aikansa kuuluisimpia luonnonlääkkeisiin perehtyneitä guruja ellei jopa uranuurtaja oli tosin lukenut myös länsimaista lääketiedettä eikä pitänyt sitäkään harhaoppina.
- ............
Vai Maakasperällä kummittelee,höpön höpön...
- Muutakin nähnyt
Se Lybeck oli kyllä Elämänmäellä Vilppulassa ja paikka on käyty katsomassa monta kertaa. Karhuja ei siellä ole vielä ollut, mutta asutuksen lähellä on monia havaintoja. Niin ja kyllä se Vilppula on ihan hyvä paikka vaikka muuta sanotaan.
- Jarmo 12345
Vikppula on ihan ok.
Elämänmäki myös on kaunis ja rauhallinen luonnon nähtävyys.
Mutta sieltä 5 - 10 km pohjoiseen onkin tilanne toinen.
Maakasperällä on jotain omituista joka sekoittaa mm. karhujen luonnolliset vaistot. Lieneekö sitten aiemmin mainitun videon selitys se oikea kaikkeen siihen mihin minunkin tuttavani ovat Maakasperällä törmänneet.- Suurpeto ja riistayh
Kurkijärven ja Ukonselän välissä olevalla alueella eli Maakasperällä on metsässä karhunpaskaa niin paljon että varomaton päälle astuu. Ei oo kyllä paskan seassa vielä ollut ihmisen jäänteitä vaan syksysin marjoja ja näin keväällä kasvien jäänteitä. Karhuvihan lietsominen on täysin perusteetonta Maakasperällä karhut eivät ole aiheuttaneet ihmisille minkäänlaista vahinkoa lukuunottamatta muutamaa rehupaalia. Ihmisen pitää vain oppia elämään luonnon keskellä ja nauttimaan siitä että meillä voi hyvällä tuurilla olla mahdollisuus nähdä näinkin ylväs eläin.
Mitä tulee maakasperän urbaanijuttuihin en ota muuta kantaa kuin että kyllähän siellä liikkuessani olen aika outoja juttuja nähnyt. Mutta niitä ei kannata alkaa tonkia vaan annetaan metsän, paikallisasukkaiden ja ennenkaikkea suurpetojen olla rauhassa ja omissa oloissaan. Metsä säilyttäköön salaisuutensa ja ulkopuoliset järkensä.
- asukas.
Ja taas on perkele alkanu ralli maakasperällä ku ihmiset katselee netistä kaikenmaailman videoita. Koirat haukkuu yötä myöten ku metsissä on kaiken maailman urkkijaa ja nuuskijaa. Eivät taida tietää että on paljon karhuja ei kannattas öisin hiippailla. Vielä siinä joutuu joku ruuaksi.
- Lypekinmetsän varjo
Yhden juuri ampuivat,
Ei jääny enään kuin loput.
Loput 49.
Jos noita urkkijoita ja nuuskijoita alkaa katoamaan niin karhut ei niitä ole syönyt.
Metsässä on jotakin muuta.
Jotakin joka vie mennessään uteliaat. - rtuuhb ggf
Lypekinmetsän varjo kirjoitti:
Yhden juuri ampuivat,
Ei jääny enään kuin loput.
Loput 49.
Jos noita urkkijoita ja nuuskijoita alkaa katoamaan niin karhut ei niitä ole syönyt.
Metsässä on jotakin muuta.
Jotakin joka vie mennessään uteliaat.nii,i
- Kolttosiavehtertar
Oli eilen enossa otso,ei mikään oopperakummituksen rosvo.Oli metsämiehet raivoissaan sille,koska oli ampuneet sitä kiveksille, siitä otso nyt tykännyt ei,koska jätkät siltä kivekset vei,nyt on saikulla jokainen jannu oli metsässä pontikkapannu vaikkei karhua pantua saaneet,ehkä siitinluuta ihailla saavat.
- riistakamera
Metsään sijoitetusta riistakamerasta näkyy tumma ratsastaja tummalla hevosella. Kameran laukaisuaika 02.07. Paikalta ei kuitenkaan löytynyt hevosen jälkiä. Karhun jälkiä ja hirven jälkiä kylläkin.
- hohoiiij
ja höpö höpö. Tumma ratsastaja housussas on, vai ootko vain levoton.
- gtykghnfgn
Osaa tummat hävittää jälkensä:)
- Juokse sinä tumma
Jani Toivola siellä oli homostelemassa orihevosen kanssa.
- Hahhahhaa
Olitko Sinäkin siellä mukana kun noin hyvin tiedät:D
- mmoiii322343
te jotka sielläpäin asutte, kertokaa lisää näistä jutuista mitä olette kokeneet, tai jotkut tuttunne on kokenu. kiinnostais kuulla :)
- kauhun riivaamat
Lisää tuosta metsästä kertoo nää youtubevideot:
http://www.youtube.com/watch?v=6j13A66B0gA
http://www.youtube.com/watch?v=mP3tKZzoLXI - koira MAAAZAAAAAA
saatanan urpot, tää juttu ei oo totta!!!!!!"!! täällä on asuttu kohta 20v ja mitää tällästä ei oo koskaan tapahtunu ja ne karhut on niin kovia sikiämään että siks niitä on niin paljon... en jaksa selittää enempää karhujen anatomiasta enkä mistään muustakaan mutta tämä kaikki on ihan täyttä PASKAA!!!!! mut voit sä varas pitää kun sä tänne tuut ettei vaan käy huonosti... THE END
- täyttä hömppää
Voi vitsit että ootte pölhöjä ei täällä näy ketään eikä mitään,oon täällä läppärin ja ohtalampun kaa.....
- Rohkelikko
Olitpas rohkea, kuinka uskalsit. Minä en olisi rohjennut mennä sinne.
- Karhu is bisnes
Karhut ja Maakasperä kuuluvat ehdottomasti samaan kuvaan.Miksei matkailu elinkeino käytä hyväkseen nyt tätä mahtavaa tilaisuutta?
- hyppytopi
Vanhojen legendojen mukaan Maakasperän metsässä uinuu itse pahuuden sanansaattaja.
Et vain ole vielä sattunut törmäämään.
Sulla on vaan käynyt hyvä tuuri.
Itse en tuossa metsässä yötä viettäisi. - akseli ja ellu
Vanhojen legendojen mukaan maakasperän metsässä on akselin pää jota veivaamalla voidaan kääntää maapallon kaltevuuskulmaa.
- Pihlainen"s
Käykääpäs huviksenne katsomassa kerhujen jälkiä maakasperällä.Ihmeellisen paljon siellä kieltämättä on ollut talvipesiä.
- T.Mills
Kaverini olivat käyneet yöllä, illalla siellä Maakasperällä eli ''Elämänmäellä.'' he olivat oikeen käyneet siellä auton kanssa, olivat muka menneet sinne metsään ja näkeneet siellä muka, jotain ihme rapinaa että joku kävelisi jossain ja se lähestyisi, ja että joku viheltäisi tosi kovaa.. ja se vihellys muka läheni ja kovani kokoajan lähemmäs tullessaan, mutta kun kuulin tämän niin olin, että en usko että tollaisia edes on, vaikka ne kertoivat uudestaan menevän sinne, niinkuin he menivätkin ja kertoivat, että olivat nähneet jotain harmaita,valkoisia ja mustia hahmoja? siellä jossain metsässä, ihan iltapäivällä olivat sinne menneet, mutta minä en usko ellen itse näe sitä... Mutta tuo on ehkä, totta että siellä voi lämpötila mennä kylmäksi yhtäkkiä, ja se voi olla aika kummallista tosiaan..
- OneDirection
Mee himaas paula
- maakasperä1
Juu, kaverini kertoivat saman lailla että olisivat nähneet samanlaisia haamuja ja kuulleet metiköstä kiljumista ja karjumista. Kuulemma joku valkoinen aave oli tullut tiellä aina lähemmäs.
- Just scared
Ei siellä mitään vihellystä kuulu.
Se on miekan suhahdus jota seuraa hevosen hirnahdus.
Ratsua tai ratsastajaa ei näy mutta niiden hengityksen voi kuulla jos on tarpeeksi lähellä.
Silloin menee myös ilma kylmäksi.
Kannattaa siinä vaiheessa poistua paikalta ja toivoa ettei ratsukko seuraa perässä makuukammariin asti. - aasiaselvä
Vilppulan hautausmaalla tapahtuu myös kummia! ajelin yksi ilta hautausmaalla ja näin miehen leijuvan ilmassa puolen metrin korkeudella! kaverit pitää hulluna kun ei usko!
- Leevi Taatio
Minä uskon.
- bitch please
hohhoijaa. kaverit kuumottelivat että on tosi karmiva paikka , no lähettii sitten käymää illakselta siellä kiertelemäs kävellen, eikä siellä mitään erikoista ollut. muutama red neckki saatiin mahdollisesti kimpaantumaan, kun tuppauduttiin niiden pihaan. todellinen pettymys
- Vaasaverieivapise
Kartasta kannattaa kahtoo sellaanen paikka joka aikoinaan on sijaannut korkealla silloosen merenpinnan yläpuolella.
Nykyynen Maakasperähän oli sillon merenpohjaa.
Tuon kannaksen korkeemmat kohdat ovat tiheesti metsäpeitteesiä joten ehkä siellä kannattaasi käydä katsoomassa ennemmin kuin missään asutuksen tuntumasa.
Oliis kyllä helevetin hyvä jos tuon videon tekijä voisi vähän valoottaa tarkempaa aluetta.
Tässä on ittekin ooteltu sitä lisäinfoo kieli pitkäällä.
Vanhat ukot kun niiltä kyselee sanoovat jotta älä poika pirua kuhtu, anna mehtän säälyttää salaasuutensa jotta et tuu hulluks.
että kai sielä jossai jotai sitte sellaasta on mikä oottaa löytäjäänsä????
Pysyykää poissa paikallisten ihimiisten pihoista ovat kyrypiintyneitä ku sielä ravaa nii karhuja ku ihmiisiä nurkis.
Sielä syveemmällä korvesa se o mitä te ehtitte. - vaasaveri
Vaasaverieivapise kirjoitti:
Kartasta kannattaa kahtoo sellaanen paikka joka aikoinaan on sijaannut korkealla silloosen merenpinnan yläpuolella.
Nykyynen Maakasperähän oli sillon merenpohjaa.
Tuon kannaksen korkeemmat kohdat ovat tiheesti metsäpeitteesiä joten ehkä siellä kannattaasi käydä katsoomassa ennemmin kuin missään asutuksen tuntumasa.
Oliis kyllä helevetin hyvä jos tuon videon tekijä voisi vähän valoottaa tarkempaa aluetta.
Tässä on ittekin ooteltu sitä lisäinfoo kieli pitkäällä.
Vanhat ukot kun niiltä kyselee sanoovat jotta älä poika pirua kuhtu, anna mehtän säälyttää salaasuutensa jotta et tuu hulluks.
että kai sielä jossai jotai sitte sellaasta on mikä oottaa löytäjäänsä????
Pysyykää poissa paikallisten ihimiisten pihoista ovat kyrypiintyneitä ku sielä ravaa nii karhuja ku ihmiisiä nurkis.
Sielä syveemmällä korvesa se o mitä te ehtitte.Minä sinne ihteki vielä meen tänäsuvena jotta voitta tulla mukaa nii mennää yheesä. Jos vaa kiinnostaa.
Sielä se jossaa o missä ei naviikaattorit näytä mä tiän että jossaa siellä haikkavuaren pahalammin tai koniivuore aluveella. tiedän ettee navikaattorit näytä ku tei siä mehtätöitä toissasuvena. Karhuit o paljo saatano ei uskaaltnu evästä syädä ko autosa ettei tuu repusta viämää puualta. Siel ei voi mehtäkoneel tehä ko on niin saatano jyrkät mäet sielä. - vaasavveri eivapiise
vaasaveri kirjoitti:
Minä sinne ihteki vielä meen tänäsuvena jotta voitta tulla mukaa nii mennää yheesä. Jos vaa kiinnostaa.
Sielä se jossaa o missä ei naviikaattorit näytä mä tiän että jossaa siellä haikkavuaren pahalammin tai koniivuore aluveella. tiedän ettee navikaattorit näytä ku tei siä mehtätöitä toissasuvena. Karhuit o paljo saatano ei uskaaltnu evästä syädä ko autosa ettei tuu repusta viämää puualta. Siel ei voi mehtäkoneel tehä ko on niin saatano jyrkät mäet sielä.Ja niihän tuosa vidoosaki sanotaa että pohjoosesta haikaravvuore takaa se tuli että oliisko se sitte tuo nykyyne haikkavuori. tua alue o varmaa aikas iso ku sielä oli piruulla mukana se laks ja se salus ja eiköös tuosa läheellä o laksinperä nimiinen mäki ja sitte tuo saluussärkkä että niistäkö pirulaisista neki on sitte nimeensä saanu niinku tua maakasperäki?
- Lähellä asuja
vaasavveri eivapiise kirjoitti:
Ja niihän tuosa vidoosaki sanotaa että pohjoosesta haikaravvuore takaa se tuli että oliisko se sitte tuo nykyyne haikkavuori. tua alue o varmaa aikas iso ku sielä oli piruulla mukana se laks ja se salus ja eiköös tuosa läheellä o laksinperä nimiinen mäki ja sitte tuo saluussärkkä että niistäkö pirulaisista neki on sitte nimeensä saanu niinku tua maakasperäki?
Kattokaas tää uutispätkä, meette varmasti sanattomaks. Tossa on siis mun luokkakaveri ja sen muu perhe
http://yle.fi/uutiset/karhukello_korvaa_koulutaksin_mantta-vilppulassa/2972344
Mitä tohon maakasperä-juttuun tulee niin se mettä on kyllä aika karua. Kävin läheisen ratsastuskoulun kesälerillä ja maastoillessamme kävimme nikolain mökillä. Se oli aika karun näköne, kuulemma semmonen nikolai on ollut olemassa. Ohjaaja kertoikin eräänä iltana kummitustarinoita, liittyen juuri maakasperään, nikolaihin, "liftariin" ja muutenkin Palomäentien tapahtumiin. Muistaakseni eräs tapahtuma ( liftari? ) tapahtui joskus 1950-luvulla, en oo varma. Onko kukaan muuten kuullu noita tarinoita? Esim. keksijän, varmaan tuo Lybeck, pullotarinaa? - gqhdmfk
Lähellä asuja kirjoitti:
Kattokaas tää uutispätkä, meette varmasti sanattomaks. Tossa on siis mun luokkakaveri ja sen muu perhe
http://yle.fi/uutiset/karhukello_korvaa_koulutaksin_mantta-vilppulassa/2972344
Mitä tohon maakasperä-juttuun tulee niin se mettä on kyllä aika karua. Kävin läheisen ratsastuskoulun kesälerillä ja maastoillessamme kävimme nikolain mökillä. Se oli aika karun näköne, kuulemma semmonen nikolai on ollut olemassa. Ohjaaja kertoikin eräänä iltana kummitustarinoita, liittyen juuri maakasperään, nikolaihin, "liftariin" ja muutenkin Palomäentien tapahtumiin. Muistaakseni eräs tapahtuma ( liftari? ) tapahtui joskus 1950-luvulla, en oo varma. Onko kukaan muuten kuullu noita tarinoita? Esim. keksijän, varmaan tuo Lybeck, pullotarinaa?Kummitteleeko Maakasperällä sellainen liftarimies?
- kalle
käväsin siellä ja löysin arkun täynnä kultaa ei mulla muuta
- HEHHEHHEH.......
Heh heh.millon toi hösötys tosta jutusta loppuu,sehän paisuu ku pullataikina,toinen keksii toistaan "pelottavampia" juttuja,Alatte pian uskoo iteki toho heh heh!!!
- musta ritari
Vanhaa paikallisasukasta lainaten:
"Metsä säilyttäköön salaisuutensa ja ulkopuoliset järkensä". - Keke_91
mä haluun tietää kaiken
- unensiepppari
Liika tieto vie järjen.
Voi olla totta tässäkin tapauksessa!
- No nii
Vilppulasta on Iltalehden tietojen mukaan juuri löydetty kalliopiirustuksia jotka kuvaavat tuota Maakasperän ympäristöä.
Asiantuntijat epäilevät piirosten olevan tuhansien vuosien takaa.
Eiköhän tämä jo pistä epäilijöille jauhot suuhun.
Maakasperän legenda ei taidakaan olla pelkkää legendaa.
http://www.kmvlehti.fi/Uutiset/1194773626044/artikkeli/kalliopiirros maailman vanhin kartta arvioitu ika 9000 vuotta.html - Karhututkija
On aikas harvinaista että karhuemo synnyttää enemmän kuin yhden pennun.
Kolme pentua on jo äärimmäisen harvinaista.
Tänä vuonna Maakasperän pohjoisosissa on riistakameraan saatu neljä eri karhuemoa joilla on jokaisella "NELJÄ" pentua!!!
Jotakin outoa tuossa Maakasperässä on.
Oma käsitykseni on että Maagan kirous on nostatettu esiin ja karhut vaistoavat sen ja kasvattavat määräänsä juuri tuolla alueella.
Jos ette idiootit ole huomanneet Vilppulan karhunkaatoluvan alaisesta uroksesta kertovia lehtileikkeitä niin ette varmaan voi ymmärtää että Maakasperän karhuilla on poikkeuksellisen korkea ÄO. Ovathan ne perua ihmisen järjestelmällisestä kasvatuksesta tuhansien vuosien takaa. - vanha raksamies
Joku kerto aikoinaan että Maakasperä metsässä ei vanhoissa rakennuksissa tehty ikkunoita kyseistä metsää päin vaan talot oli aina umpiseinäisiä siihen suuntaan.
Vanhan uskomuksen mukaan kai metsästä katseli iltaisin synkkä hahmo jonka silmiin ei saanut jäädä tuijottamaan. Voihan tuolle ikkunattomuudelle olla joku muukin selitys mutta mikä. Ikävä vaan ettei asiaa enää pysty kovin hyvin tarkistaan kun taitaa kaikki sen aikaset rakennukset olla jo lahonneita mutta jos joku muu olis kuullu tästä ni vois kertoo tässä ketjussa. - höhöö
Karhut sairaslomalla, vihelteleviä miekkamiehiä ja muita menninkäisiä. =D
Tätä ketjua on pakko ruveta seuraamaan! - samoavainen
Taitaa olla samoilta seuduilta tämäkin juttu
http://dominusfabula.blogspot.fi/p/seinan-vieressa-kasvavan-vaahteran-oksa.html - kadonnut mies
Luin tästä katoomistapauksesta vasta äsken.
Ihmeen vähän siitä on tiedotettu.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=16919
Eikös toi Kolho ole Ukonselän rannalla ja just järven toisella puolella on Maakasperä.
Ettei olis karhu syöny kun niitä on sillä suunnalla niin paljon tai sit se maakasperän kummitus. - paikallisen tytär
Oli pakko kirjoittaa tänne Keuruun palstallekin kun tästä puhutaan jo täälläkin.
Tuolla metsässä lappaa väkeä ja osa kurkkii autoista ja räpsii valokuvia.
Mikä ihme ihmisiä ja erityisesti nuoria vaivaa ja viehättää kun ehdoin tahdoin pitää mennä kyseiseen metsään ja vielä yöllä. Siellä on paljon karhuja ja muutakin mutta se muu ei totisesti kuulu keillekään muille kuin maanomistajille. Päivällä voitte mennä kun karhut on hereillä mutta yöllä kun metsässä liikutaan ja hiippaillaan niin alueen karhut lähtevät liikkeelle ja tulevat ihmisten pihoihin ja sitten paikallisille tulee vaaratilanteita aikaisin aamulla.
Yhtenä yönä oli joukko nuoria tyttöjä ja poikia tullut itkien ja pelästyneenä hakkaamaan yhden vanhuksen ulko-ovea kun olivat metsässä pelästyneet näkemiänsä asioita. Ajatelkaa miltä siitä vanhuksesta mahtoi tuntua tuollainen herätys keskellä yötä. Minä en ymmärrä miksi ihmisiä kiehtoo etsiä paholaista kun kerran vapahtajaahan meidän tulisi ennemmin etsiä. Ja sitten kun se paha kohdataan niin juostaan itkien turvaan vanhusten pihoihin. Miksi siis sinne mennään jos sitä pelätään. Miksi nykyajan ihmiset on niin kiinnostuneita kaikesta mikä liittyy yliluonnollisiin asioihin. Ei ihme että maailmasta tulee kokoajan pahempi paikka kun ihmisetkin juoksevat pahan perässä ehdoin tahdoin. TV:stä tulee kaiken maailman vampyyri- ja kummitussarjaa toinen toisensa perään ja sitten niitä tullaan etsimään vielä metsistä. Paikkoihin, joissa on joskus tapahtunut kauheita, liittyy yleensä kummittelua ja kun te sen sieltä sitten tapaatte niin kysynpä vain että mitä sitten teette? Kannattaisiko pohtia asiaa myös tältä kantilta ennen kuin niitä etsii? Pelottavien ja yliluonnollisten asioiden näkeminen tai kokeminen voi jättää pysyvät traumat jotka piinaavat koko elämän.
Toivon koko sydämestäni että ne nuoret ovat päässeet tasapainoon mutta samalla ihmettelen että miksi pitää leikkiä niin kamalilla asioilla. - Kiinno5tunut
veikkaatko "paikallisen tytär" että tuo sinun äsköinen kirjottelu vähentäisi millään muotoa metsässä käyntiä? tuohan vaan antaa kipinää mennä katsomaan mitä siellä on. Totta on että kaikke ei kannata ainaa tietää ja joku on hyvä jättää semmoseks kuin se on, mutta ihmisen mieli kaikkeen semmoseen mitä se ei pysty käsitteleen on vaan jotain mikä kiehtoo. Sinun kirjotukses lisäsi vaan kipinää mennä paikanpäälle ja todeta itsekkin onko siellä jotain outoa!
- yx toinenkin
no ootko käyny. kannattaako sinne mennä. kerro onx siellä mitään kiinnostavaa.
mäkin oon aatellu mennä kattoon jos siellä on oikeesti karhuja ja muutaki.
- nuuskijaa ja norrkoo
No onhan se nyt jumalauta kauan ollu tiedossa ettei muutaman hehtaarin läntti ole ihan tavallinen mustikkametsä .eihän se ny helvetti mikän salaisuus ole ollu niin kaua ku täälä on asunu ja onhanny jumalauta ihmisilä silmät päässä ja mun mielestä koko haikantie pitäs muuttaa yksityistieksi perustamalla tieosuuskunta . Sen jälken vois sakkojen uhalla estään turhan rallinbja norkoilun . Jos noitten nuuskijain ja karhujen kesken rupee tuleen vainajia nii sittehän koko paikka käännetään ylösalasin siitähän riemurepee nii että painukaa helkkariin nuuskijat ja norkoojat
- bussilasteittain
Nyt me sinne tullaankin ja isolla porukalla.
- että oikein pussilla
bussilasteittain kirjoitti:
Nyt me sinne tullaankin ja isolla porukalla.
joo tulkaa vaa, nähää välillä muitaki ihmisiä täällä, vaikka onha se turha reissu, ei täällä mitää erikoista oo, on rauhallista mukavaa maalaismaisemaa ja kivoja ihmisiä.
- Karhuja
Elämänmäellä on karhuja ja runsaasti lähiympäristössä myös.
- HUI KAUHEETA
PELOTTAA!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20611913
- 585569
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k212922Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html482900- 452518
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352098Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471969Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131931- 381925
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71807