APUA!!!

emmiina616

Poistin vanhan kotisivuni ja kaikki tekstit ja kuvat sieltä, mutta yahoo! ja msn hakukoneet ovat ottaneet sivustostani cached pages eli tallentaneet sivut sellaisena kuin ne ovat välimuistin mukaan olleet, kun olen sivulla viimeksi vieraillut! Miten saisin nämä sivut poistettua ja pian? Luin jostain robot.txt ohjelmasta, mutta koska englantini on heikko en ymmärtänyt miten asia toimii? Näillä hakukoneiden näyttämillä tallennetuilla sivuilla on yhä kuvia perheestäni jotka haluaisin internetistä poistaa.

Kiitos jo etukäteen.

4

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottamalla yhteyttä hakukoneiden valmistajiin. Ei välttämättä tuota tulosta. robots.txt on tekstitiedosto jossa kerrotaan hakukoneita indeksoimasta sivustoja. Nyt siitä ei ole apua kun ne on jo indeksoitu. Oletusarvoisesti kaikki mitä nettiin laitetaan, pysyy siellä.

• markku-peipponen

Tässä ohje kysyjälle itse Googlen tarjoilemina.
        http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=fi&answer=164734

kaarnatulle:
        "Nyt siitä ei ole apua kun ne on jo indeksoitu"
        Höpönlöpönlöppö, ota asioista selvää ennenkuin latelet tällä mitään.

Sä olet muutenkin aina niin ehdoton kaikessa. Ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen kuin sen itse näet ja annat ymmärtää. Kysyjälle voi vastata asiallisesti jos tietää ja osaa kertoa asiasta tai sitten olla vastaamatta kokonaan.

• emmiina616
        markku-peipponen kirjoitti:

Tässä ohje kysyjälle itse Googlen tarjoilemina.
        http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=fi&answer=164734

kaarnatulle:
        "Nyt siitä ei ole apua kun ne on jo indeksoitu"
        Höpönlöpönlöppö, ota asioista selvää ennenkuin latelet tällä mitään.

Sä olet muutenkin aina niin ehdoton kaikessa. Ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen kuin sen itse näet ja annat ymmärtää. Kysyjälle voi vastata asiallisesti jos tietää ja osaa kertoa asiasta tai sitten olla vastaamatta kokonaan.

Kiitos tuosta linkistä, mutta en oikein ymmärrä mitä minun nyt tulisi siis käytännössä tehdä? kotisivujeni etusivu löytyy siis yahoo!:n ja msn:n hakutuloksista kohdasta "välimuistissa oleva sivu" ja "cached page"

Olen ihan surkea tietokoneiden kanssa ja nuo googlen ohjeet tuntuivat ihan heprealta :/

"Jos olet sivuston omistaja, voit vahvistaa sivuston hallintaoikeuden Verkkovastaavan työkaluissa ja poistaa kokonaisen hakemiston Google-hakutuloksista käyttämällä vahvistettujen URL-osoitteiden poistotyökalua." mistä siis esim. löydän nuo verkkovastaavan työkalut??

Olen jo epätoivoinen :(

• markku-peipponen
        emmiina616 kirjoitti:

Kiitos tuosta linkistä, mutta en oikein ymmärrä mitä minun nyt tulisi siis käytännössä tehdä? kotisivujeni etusivu löytyy siis yahoo!:n ja msn:n hakutuloksista kohdasta "välimuistissa oleva sivu" ja "cached page"

Olen ihan surkea tietokoneiden kanssa ja nuo googlen ohjeet tuntuivat ihan heprealta :/

"Jos olet sivuston omistaja, voit vahvistaa sivuston hallintaoikeuden Verkkovastaavan työkaluissa ja poistaa kokonaisen hakemiston Google-hakutuloksista käyttämällä vahvistettujen URL-osoitteiden poistotyökalua." mistä siis esim. löydän nuo verkkovastaavan työkalut??

Olen jo epätoivoinen :(

Täältä
        https://www.google.com/webmasters/tools

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2028
    Aihe