Näin ohjeen eräästä lehdestä jäälyhtyjen tekoon, mihin laitettiin tekotulppaaneja sisälle koristeeksi. Haluaisin tehdä tulppaanilyhtyjä, mutta en löydä mistään tekotulppaaneja. Asun Helsingissä. Olen käynyt mm. tiimarin, anttilan, stockmanin, suomalaisen kirjakaupan ja muutamia kukkakauppoja etsimässä, mutta en löydä mistään. Onko kenelläkään tietoa mistä sellaisia saisi?
Mistä tekotulppaaneja?
6
658
Vastaukset
- Joku Vaan
Niin miksi niiden pitää olla teko?
Laita ihan aitoja säilyvät jäädytettynä sen minkä lyhtykin.- aloittaja.
Tekokukat kestää pidempään, voi käyttää uudestaan esim. ensi vuonna.
- Joku Vaan
aloittaja. kirjoitti:
Tekokukat kestää pidempään, voi käyttää uudestaan esim. ensi vuonna.
Mut voithan sie ostaa ens vuonna uudet tulppaanit, kimppuhan maksaa jotain 1€, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kukkakaupoista saa hieman huonontuneen kimpun useinkin ilmaiseksi joka kelpaa mainiosti tämmöiseen käyttöön. Nykyhinnoilla muovitulppaanit halvimmillaan 5€ nippu, joten ei säästöllä sitä voi perustella. Sekä jos ostat muoviset niin kukat/lehdet eivät saa olla valoaläpäisemätöntä muovia.
Mutta kannattaa kierrellä kirpputoreja, siellä 2€ hintaan on ollut usein tulppaani valot. - aloittaja.
Joku Vaan kirjoitti:
Mut voithan sie ostaa ens vuonna uudet tulppaanit, kimppuhan maksaa jotain 1€, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kukkakaupoista saa hieman huonontuneen kimpun useinkin ilmaiseksi joka kelpaa mainiosti tämmöiseen käyttöön. Nykyhinnoilla muovitulppaanit halvimmillaan 5€ nippu, joten ei säästöllä sitä voi perustella. Sekä jos ostat muoviset niin kukat/lehdet eivät saa olla valoaläpäisemätöntä muovia.
Mutta kannattaa kierrellä kirpputoreja, siellä 2€ hintaan on ollut usein tulppaani valot.En halua tulpaaneja valoilla, enkä myöskään aio valaista lyhtyjä. Tarkoitus on vain jäädyttää kukat palikan sisään. Eli jos nyt joku tietäisi mistä niitä saa niin kiva.
- Joku Vaan
aloittaja. kirjoitti:
En halua tulpaaneja valoilla, enkä myöskään aio valaista lyhtyjä. Tarkoitus on vain jäädyttää kukat palikan sisään. Eli jos nyt joku tietäisi mistä niitä saa niin kiva.
Hohhoijaa, niin siis noi tulppaani valot ovat ihan norm halppis tekotulppaanien näköisiä, joten leikkaat vain johdon poikki saksilla näin sulla on kimppu tekotulppaaneja joita haluat.
Tässä vielä kuva http://2.bp.blogspot.com/_C8iZu-2HkJc/TP340GVVENI/AAAAAAAACIo/vab0Chcbfis/s1600/joulukuu 024.jpg mistä kyse.
Ihan pienenä vinkkinä lehdessä olevia ohjeita pitää soveltaa eikä kopioida pilkuntarkasti, siis ei tehdä suurta ongelmaa jos tulppaanit ovatkin aitoja eikä muovia.
Osta itsellesi tulppaanikimppu jouluksi, kun alkaa nahistumaan länttäät jäälyhtyyn. - käys vilasemassa
Joku Vaan kirjoitti:
Hohhoijaa, niin siis noi tulppaani valot ovat ihan norm halppis tekotulppaanien näköisiä, joten leikkaat vain johdon poikki saksilla näin sulla on kimppu tekotulppaaneja joita haluat.
Tässä vielä kuva http://2.bp.blogspot.com/_C8iZu-2HkJc/TP340GVVENI/AAAAAAAACIo/vab0Chcbfis/s1600/joulukuu 024.jpg mistä kyse.
Ihan pienenä vinkkinä lehdessä olevia ohjeita pitää soveltaa eikä kopioida pilkuntarkasti, siis ei tehdä suurta ongelmaa jos tulppaanit ovatkin aitoja eikä muovia.
Osta itsellesi tulppaanikimppu jouluksi, kun alkaa nahistumaan länttäät jäälyhtyyn.http://www.lohikari.fi/index.php
http://www.lohikari.fi/product_catalog.php?c=158
http://www.lohikari.fi/product_catalog.php?c=93
ja lyhtyilemään
http://meppu.vuodatus.net/blog/2758471
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483