Mistä tekotulppaaneja?

Lyhdytön

Näin ohjeen eräästä lehdestä jäälyhtyjen tekoon, mihin laitettiin tekotulppaaneja sisälle koristeeksi. Haluaisin tehdä tulppaanilyhtyjä, mutta en löydä mistään tekotulppaaneja. Asun Helsingissä. Olen käynyt mm. tiimarin, anttilan, stockmanin, suomalaisen kirjakaupan ja muutamia kukkakauppoja etsimässä, mutta en löydä mistään. Onko kenelläkään tietoa mistä sellaisia saisi?

6

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku Vaan

      Niin miksi niiden pitää olla teko?
      Laita ihan aitoja säilyvät jäädytettynä sen minkä lyhtykin.

      • aloittaja.

        Tekokukat kestää pidempään, voi käyttää uudestaan esim. ensi vuonna.


      • Joku Vaan
        aloittaja. kirjoitti:

        Tekokukat kestää pidempään, voi käyttää uudestaan esim. ensi vuonna.

        Mut voithan sie ostaa ens vuonna uudet tulppaanit, kimppuhan maksaa jotain 1€, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kukkakaupoista saa hieman huonontuneen kimpun useinkin ilmaiseksi joka kelpaa mainiosti tämmöiseen käyttöön. Nykyhinnoilla muovitulppaanit halvimmillaan 5€ nippu, joten ei säästöllä sitä voi perustella. Sekä jos ostat muoviset niin kukat/lehdet eivät saa olla valoaläpäisemätöntä muovia.

        Mutta kannattaa kierrellä kirpputoreja, siellä 2€ hintaan on ollut usein tulppaani valot.


      • aloittaja.
        Joku Vaan kirjoitti:

        Mut voithan sie ostaa ens vuonna uudet tulppaanit, kimppuhan maksaa jotain 1€, jos jaksaa nähdä vaivaa niin kukkakaupoista saa hieman huonontuneen kimpun useinkin ilmaiseksi joka kelpaa mainiosti tämmöiseen käyttöön. Nykyhinnoilla muovitulppaanit halvimmillaan 5€ nippu, joten ei säästöllä sitä voi perustella. Sekä jos ostat muoviset niin kukat/lehdet eivät saa olla valoaläpäisemätöntä muovia.

        Mutta kannattaa kierrellä kirpputoreja, siellä 2€ hintaan on ollut usein tulppaani valot.

        En halua tulpaaneja valoilla, enkä myöskään aio valaista lyhtyjä. Tarkoitus on vain jäädyttää kukat palikan sisään. Eli jos nyt joku tietäisi mistä niitä saa niin kiva.


      • Joku Vaan
        aloittaja. kirjoitti:

        En halua tulpaaneja valoilla, enkä myöskään aio valaista lyhtyjä. Tarkoitus on vain jäädyttää kukat palikan sisään. Eli jos nyt joku tietäisi mistä niitä saa niin kiva.

        Hohhoijaa, niin siis noi tulppaani valot ovat ihan norm halppis tekotulppaanien näköisiä, joten leikkaat vain johdon poikki saksilla näin sulla on kimppu tekotulppaaneja joita haluat.

        Tässä vielä kuva http://2.bp.blogspot.com/_C8iZu-2HkJc/TP340GVVENI/AAAAAAAACIo/vab0Chcbfis/s1600/joulukuu 024.jpg mistä kyse.

        Ihan pienenä vinkkinä lehdessä olevia ohjeita pitää soveltaa eikä kopioida pilkuntarkasti, siis ei tehdä suurta ongelmaa jos tulppaanit ovatkin aitoja eikä muovia.

        Osta itsellesi tulppaanikimppu jouluksi, kun alkaa nahistumaan länttäät jäälyhtyyn.


      • käys vilasemassa
        Joku Vaan kirjoitti:

        Hohhoijaa, niin siis noi tulppaani valot ovat ihan norm halppis tekotulppaanien näköisiä, joten leikkaat vain johdon poikki saksilla näin sulla on kimppu tekotulppaaneja joita haluat.

        Tässä vielä kuva http://2.bp.blogspot.com/_C8iZu-2HkJc/TP340GVVENI/AAAAAAAACIo/vab0Chcbfis/s1600/joulukuu 024.jpg mistä kyse.

        Ihan pienenä vinkkinä lehdessä olevia ohjeita pitää soveltaa eikä kopioida pilkuntarkasti, siis ei tehdä suurta ongelmaa jos tulppaanit ovatkin aitoja eikä muovia.

        Osta itsellesi tulppaanikimppu jouluksi, kun alkaa nahistumaan länttäät jäälyhtyyn.

        http://www.lohikari.fi/index.php
        http://www.lohikari.fi/product_catalog.php?c=158
        http://www.lohikari.fi/product_catalog.php?c=93
        ja lyhtyilemään
        http://meppu.vuodatus.net/blog/2758471


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe