rapussa tuoksui joulu!! Se alkaa sitten pakkanen kiristyyn ja nyt mennään jo sellaisiin lukemiin ettei ulkona viihdy erkkikään... Kevättä odotellessa...
Kylläpä
63
1741
Vastaukset
Täälä on vielä suht hyvä pakkas sää, tän vielä kestää -14 näyttää mittari nyt...Toivottavasti ei tänään vielä kiristy enempää, kun pitäisi illalla käydä tuolla maaseudulla Hollolassa.
- Myy-Pikkuinen
täällä ei myöskään ihan vielä ole liikaa pakkasta, mut huomenna ja muutama pv menee sitten reilusti päälle -20 asteen.
Tänään on vuoden pimein päivä, talvipäivänseisaus.Huomenna on jo piirun verran pidempään valoisaa!! Jess!!
Voi äly miten kylmä! Mä tein koiran kanssa päivän kolmannen lenkin äsken kun sain joulutortut paistettua. Lenkit lyhenee mutta määrä lisääntyy näillä asteilla, tuon turjakkeen ei oo tippaakaan kylmä eikä kiire mihinkään mutta minä en viihdy tuntikausia.
Meillä on nyt just mittarissa -20,5.- Myy-Pikkuinen
Oikeesti tosi tosi ihanaa kun aletaan menee kevättä kohti!! Siellä on sitten paljo kylmempää kuin täällä tällähetkellä.
Kyllä tiiperoinenkin on nyt ettei sitten mitään isoalenkkiä, hätänsä tekee nopeampaa kuin aikaisemmin. No en kiusaa näin kylmällä ja mennään sen ehdoilla, siis kunhan vaan on ensin ne pissi kakkelit tehty. =))))
Nuo pakkaset huomenna ja ylihuomenna ainakin tietää sitä että pikaista uloikoilua tulee ainakin neljä kertaa, tuskin se rakkoonsa ihan tyhjäks pienellä lenkillä tyhjentää.
Mut sinun turjakkeella onkin hieno ja paksu turkki, varmaan se vaan nauttii kun on vähän viileämpää. Minä voisin ottaa turjakkeen pariks pv, niin ota sinä tuo tiiperoinen?? ;)))))))))))))) Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Oikeesti tosi tosi ihanaa kun aletaan menee kevättä kohti!! Siellä on sitten paljo kylmempää kuin täällä tällähetkellä.
Kyllä tiiperoinenkin on nyt ettei sitten mitään isoalenkkiä, hätänsä tekee nopeampaa kuin aikaisemmin. No en kiusaa näin kylmällä ja mennään sen ehdoilla, siis kunhan vaan on ensin ne pissi kakkelit tehty. =))))
Nuo pakkaset huomenna ja ylihuomenna ainakin tietää sitä että pikaista uloikoilua tulee ainakin neljä kertaa, tuskin se rakkoonsa ihan tyhjäks pienellä lenkillä tyhjentää.
Mut sinun turjakkeella onkin hieno ja paksu turkki, varmaan se vaan nauttii kun on vähän viileämpää. Minä voisin ottaa turjakkeen pariks pv, niin ota sinä tuo tiiperoinen?? ;))))))))))))))Tehtiin pakollinen sukellus markettihelvettiin, jestas kun oli porukkaa liikkeellä. Ajateltiin että kassajonossa meneekin loppupäivä mutta ei, selvittiin tosi nopeasti. Nyt on koko talo siivottuna, kuusi on just laitettu jalkaan ja pitäis penkoa koristelaatikkoa että mitä tänä vuonna laitetaan. Tarvii enää huomenaamulla viedä äitimuoria hakemaan viimeiset ruokapuolen jutut ja sen jälkeen voidaan siirtyä rentoilemaan.
Tiiperoisen lenkitys olis just mulle sopiva juttu, ripeä ja pikainen.Tää turilas on sukellellut taas hankeen monta päivää, se penkoo jotain myyriä niin että lumi pöllyää.- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Tehtiin pakollinen sukellus markettihelvettiin, jestas kun oli porukkaa liikkeellä. Ajateltiin että kassajonossa meneekin loppupäivä mutta ei, selvittiin tosi nopeasti. Nyt on koko talo siivottuna, kuusi on just laitettu jalkaan ja pitäis penkoa koristelaatikkoa että mitä tänä vuonna laitetaan. Tarvii enää huomenaamulla viedä äitimuoria hakemaan viimeiset ruokapuolen jutut ja sen jälkeen voidaan siirtyä rentoilemaan.
Tiiperoisen lenkitys olis just mulle sopiva juttu, ripeä ja pikainen.Tää turilas on sukellellut taas hankeen monta päivää, se penkoo jotain myyriä niin että lumi pöllyää.menen markettihelvettiin huomenna virtuaalin kanssa ja ostan kaikki loput mitä puuttuu ja itselleni jonkin kivan joululahjan ja kavereille joulukukat ja tiiperoiselle jotain herkkua sekä lelun lahjaksi. Niin ja siivoan vielä loput mitä tänään ei huvittanut tehdä! =)))
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
menen markettihelvettiin huomenna virtuaalin kanssa ja ostan kaikki loput mitä puuttuu ja itselleni jonkin kivan joululahjan ja kavereille joulukukat ja tiiperoiselle jotain herkkua sekä lelun lahjaksi. Niin ja siivoan vielä loput mitä tänään ei huvittanut tehdä! =)))
Just huomasin että jotain puuttuu, oon unohtanut ostaa tavallista teetä. Aamuksi on yksi pussi.
Turilaalle on taas palloja paketissa. Ei meillä oo ikinä ennen ollut koiraa jolle olis pallot niin tärkeitä kuin tuolle. Kun ne on kerätty koriin se huomaa heti jos joku puuttuu ja alottaa vimmatun etsimisen ja jos se saa uuden pallon se on tosi iloinen.- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Just huomasin että jotain puuttuu, oon unohtanut ostaa tavallista teetä. Aamuksi on yksi pussi.
Turilaalle on taas palloja paketissa. Ei meillä oo ikinä ennen ollut koiraa jolle olis pallot niin tärkeitä kuin tuolle. Kun ne on kerätty koriin se huomaa heti jos joku puuttuu ja alottaa vimmatun etsimisen ja jos se saa uuden pallon se on tosi iloinen.on ne hauskoja kun niin tykkäävät joistain leluista. Minä otan tiiperoiselle mukaan aina sen vinkulelun, siis silloin kun lähetään kylään tai pidemmäksi aikaa kotoota pois. Jos en repusta sulje vetskarii niin kyllähän se kaivaa sen lelunsa sieltä pois. =))
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
on ne hauskoja kun niin tykkäävät joistain leluista. Minä otan tiiperoiselle mukaan aina sen vinkulelun, siis silloin kun lähetään kylään tai pidemmäksi aikaa kotoota pois. Jos en repusta sulje vetskarii niin kyllähän se kaivaa sen lelunsa sieltä pois. =))
Sen sais oppimaan miten reppu avataan jos olis semmonen kiristysnyörireppu, vetskari on ehkä liian vaikea. Tuo on tänä syksynäkin syönyt muutaman metsästäjän eväät kun on jättäneet reppunsa liian huolimattomasti eikä oo ainoa harmaa joka reppuja avaa eväiden toivossa. Ne on niin ahneita että opettelevat kaikki konstit saadakseen haluamansa. Toi Houdini saa jollain hiton konstilla koirakalterit irti isännän autossa, se härveli on ihan oikein kiinnitetty ja kun sitä ravistelee niin on ja pysyy paikoillaan mutta jos tuo jää autoon yksin pariksi minuutiksi niin tasan taatusti se ihan pian istuu etupenkillä ja kalteri on irrallaan.
- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Sen sais oppimaan miten reppu avataan jos olis semmonen kiristysnyörireppu, vetskari on ehkä liian vaikea. Tuo on tänä syksynäkin syönyt muutaman metsästäjän eväät kun on jättäneet reppunsa liian huolimattomasti eikä oo ainoa harmaa joka reppuja avaa eväiden toivossa. Ne on niin ahneita että opettelevat kaikki konstit saadakseen haluamansa. Toi Houdini saa jollain hiton konstilla koirakalterit irti isännän autossa, se härveli on ihan oikein kiinnitetty ja kun sitä ravistelee niin on ja pysyy paikoillaan mutta jos tuo jää autoon yksin pariksi minuutiksi niin tasan taatusti se ihan pian istuu etupenkillä ja kalteri on irrallaan.
Mahtoi metsästäjiä harmittaa kun eväät meni parempiin suihin!! =)))))))
- Pukeli 1
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Mahtoi metsästäjiä harmittaa kun eväät meni parempiin suihin!! =)))))))
nuoleskella vastoin omaa luontoasi.
Et sinä metsästäjistä oikeasti pidä, etkä myöskään niistä jotka sitovat koiransa kahleisiin. - mutta kun mutta kun
Pukeli 1 kirjoitti:
Et sinä metsästäjistä oikeasti pidä, etkä myöskään niistä jotka sitovat koiransa kahleisiin.Tai niistä joiden mielestä pihalle tulevan vanhan villakoiran saa ampua.
- Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
Et sinä metsästäjistä oikeasti pidä, etkä myöskään niistä jotka sitovat koiransa kahleisiin.älä sekaannu asiaan josta et mitään tiedä!! =)))))))))))))))))))))))))))))))
Eikö sinua "harmita" jos koiruus on niin fiksu ja syökin eväät repuista, katokun sillä ei ole mitään merkitystä että kenen eväät se on popsinut, metsästäjän tai minuisterin, tai vaikka sinun tai minun!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) - ????????
Haukullinen kirjoitti:
'Koirien kuljetukseen soveltuvat parhaiten ns. farmari- ja puolifarmariautot, joissa tavaratila voidaan pitää määräysten mukaan avoimena. Koiran pitää olla siinä tilassa kytkettynä niin, ettei se pääse sieltä karkaamaan matkustajatilaan'
- lisää koirasta
???????? kirjoitti:
'Koirien kuljetukseen soveltuvat parhaiten ns. farmari- ja puolifarmariautot, joissa tavaratila voidaan pitää määräysten mukaan avoimena. Koiran pitää olla siinä tilassa kytkettynä niin, ettei se pääse sieltä karkaamaan matkustajatilaan'
'Noin 40 % koirakuljetuksista tehdään pakettiautolla ja Korjuksen mukaan yleisin tapa kuljettaa koiraa on vapaana auton tavaratilassa. Vaikka tavaratilan ja matkustamon välillä olisikin metalliverkko, pitää koira silti kytkeä tavaratilassa turvavaljaisiin, sekä matkustajien, että koiran itsensä turvallisuuden vuoksi.
- Koiran paikka ei ole kuljettajan vieressä etupenkillä tai jopa kuljettajan sylissä matkan aikana, vaan turvallisesti valjaissa tai häkissä auton takaosassa, sanoo Anne Korjus.' - Pukeli 1
???????? kirjoitti:
on sopinut parhaiten istuminen vieressäni etupenkillä. Minun koiriani oli kielletty keikkuminen autossa.
Hiacen penkillä niitä istui kaksikin vieressäni ja kauniisti olivat molemmat tytöt. - mutta kun mutta kun
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
älä sekaannu asiaan josta et mitään tiedä!! =)))))))))))))))))))))))))))))))
Eikö sinua "harmita" jos koiruus on niin fiksu ja syökin eväät repuista, katokun sillä ei ole mitään merkitystä että kenen eväät se on popsinut, metsästäjän tai minuisterin, tai vaikka sinun tai minun!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))Jos jonkun koira tulee mun omilla mailla syömään mun eväät mun omasta repusta niin saisinko sillon ampuu sen koiran vai miten se laki menikään
siis en koskaan ampus koiraa enkä mitään muutakan eläintä mut mietin mitä laki sanoo sellasesta? - Myy-Pikkuinen
???????? kirjoitti:
on autossa joko takapenkillä ja jos se ei siellä tykkää olla niin se siirtyy eteen.
- Myy-Pikkuinen
mutta kun mutta kun kirjoitti:
Jos jonkun koira tulee mun omilla mailla syömään mun eväät mun omasta repusta niin saisinko sillon ampuu sen koiran vai miten se laki menikään
siis en koskaan ampus koiraa enkä mitään muutakan eläintä mut mietin mitä laki sanoo sellasesta?saisitko ampua sen?? Sinun täytyy etsiä googlella se tieto!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- Pukeli 1
lisää koirasta kirjoitti:
'Noin 40 % koirakuljetuksista tehdään pakettiautolla ja Korjuksen mukaan yleisin tapa kuljettaa koiraa on vapaana auton tavaratilassa. Vaikka tavaratilan ja matkustamon välillä olisikin metalliverkko, pitää koira silti kytkeä tavaratilassa turvavaljaisiin, sekä matkustajien, että koiran itsensä turvallisuuden vuoksi.
- Koiran paikka ei ole kuljettajan vieressä etupenkillä tai jopa kuljettajan sylissä matkan aikana, vaan turvallisesti valjaissa tai häkissä auton takaosassa, sanoo Anne Korjus.'niin ? Vaan kuka on tämä henkilö Anne Korjus joka saman arvoistaa kaikki koirat ja koirien omistajat.
Naurattaa oikein.....Anne Korjus :))))))))))))))))) - mutta kun mutta kun
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
saisitko ampua sen?? Sinun täytyy etsiä googlella se tieto!! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Katsos kun tämä metsästäjä kertoi palstalla että jos haja-asutusalueella tapaa omilla mailla irtonaisen koiran niin sen saa sillon ampua.
Googlesta en löydä sellasta tietoo, mut ehkä sä autat mua löytään???ja tohon eväittensyöntiin kans.
Mun koiralla ei ole kyl lupa mennä ottamaan kenenkään toisen eväitä missään, se on opetettu että ei saa koskea ennen kuin annetaan lupa. - 7+6
Katsos kun tämä metsästäjä kertoi palstalla että jos haja-asutusalueella tapaa omilla mailla irtonaisen koiran niin sen saa sillon ampua.
Googlesta en löydä sellasta tietoo, mut ehkä sä autat mua löytään???ja tohon eväittensyöntiin kans.
Mun koiralla ei ole kyl lupa mennä ottamaan kenenkään toisen eväitä missään, se on opetettu että ei saa koskea ennen kuin annetaan lupa.Koirallesi on näämmä opetettu jotain, mutta sinulle ei sitten mitään, ei edes käytöksen alkeita, luulisi et tuollaisissa laitoksissa jotain opetetaan, tai sitten oppilas on umpiluu.
- Myy-Pikkuinen
Mun koiralla ei ole kyl lupa mennä ottamaan kenenkään toisen eväitä missään, se on opetettu että ei saa koskea ennen kuin annetaan lupa.mitäs tuo asia minulle kuuluu??
- 6+26
Jos jonkun koira tulee mun omilla mailla syömään mun eväät mun omasta repusta niin saisinko sillon ampuu sen koiran vai miten se laki menikään
siis en koskaan ampus koiraa enkä mitään muutakan eläintä mut mietin mitä laki sanoo sellasesta?mää oon lukent täält joskus et joku syötti koiransa ilvekselle, järkkyjä koiran omistajii ko eivät pidä huolta koiristaa. Mitä mieltä siit olet ?
Mun koiralla ei ole kyl lupa mennä ottamaan kenenkään toisen eväitä missään, se on opetettu että ei saa koskea ennen kuin annetaan lupa.Älä taas valehtele, haistelitko liikaa niitä vessanpesuaineitasi kun puhut taas paskaa tapasi mukaan.
Se ei ole mielipide vaan ihan löytyy lakipykälistä että jos koira tavataan toistuvasti tekemässä pahojaan sen voi jopa lopettaa,mitä sinä lakipykälistä mulle kitiset.Eikä sua yhtään rassannut se että se omistaja oli törkeän välinpitämätön koirastaan kun päästi sen yksinään juoksentelemaan?lisää koirasta kirjoitti:
- Koiran paikka ei ole kuljettajan vieressä etupenkillä tai jopa kuljettajan sylissä matkan aikana, vaan turvallisesti valjaissa tai häkissä auton takaosassa, sanoo Anne Korjus.'En ikinä kiinnittäisi koiraa autoon matkan ajaksi, kolaritilanteessa koiria on jopa palanut elävältä kun eivät oo päässeet autosta ulos ja jos koira on kiinnitetty autoon sillä ei ole mitään mahdollisuuksia.
- linkkiä kehiin
Haukullinen kirjoitti:
Älä taas valehtele, haistelitko liikaa niitä vessanpesuaineitasi kun puhut taas paskaa tapasi mukaan.
Se ei ole mielipide vaan ihan löytyy lakipykälistä että jos koira tavataan toistuvasti tekemässä pahojaan sen voi jopa lopettaa,mitä sinä lakipykälistä mulle kitiset.Eikä sua yhtään rassannut se että se omistaja oli törkeän välinpitämätön koirastaan kun päästi sen yksinään juoksentelemaan?Annas laittaen se lakipykälä, en ihan vaan sun kertomana sattuneesta syystä usko!
- 6+1
Haukullinen kirjoitti:
En ikinä kiinnittäisi koiraa autoon matkan ajaksi, kolaritilanteessa koiria on jopa palanut elävältä kun eivät oo päässeet autosta ulos ja jos koira on kiinnitetty autoon sillä ei ole mitään mahdollisuuksia.
Kolaritilanteessa on huomattavan paljon suurempi riski että irtioleva koira lentää matkustamoon kuollen tai loukkaantuen itse ja vielä pahempaa aiheuttaen hengenvaaran matkustaville aikuisille ja lapsille.
Kuin että se palaa auton sen vuoksi että se on asianmukaisesti kytketty.....
Samaa fiksua selityustä muistan turvavöittä ajaneiden käyttäneen ennenvanhaan, turvavyöt olivat hengenvaaralisia eikä niitä pitänyt käyttää.
Käytätkö sinä turvavyötä, entä oletko käyttänyt lapsillasi turvavyötä autossa? Vai oletko jättänyt käyttämättä koska olet ajatellut että kolaritilanteessa pieni lapsi ei pääse autosta ulos jos hän on kiinni? - 9+6
Haukullinen kirjoitti:
Älä taas valehtele, haistelitko liikaa niitä vessanpesuaineitasi kun puhut taas paskaa tapasi mukaan.
Se ei ole mielipide vaan ihan löytyy lakipykälistä että jos koira tavataan toistuvasti tekemässä pahojaan sen voi jopa lopettaa,mitä sinä lakipykälistä mulle kitiset.Eikä sua yhtään rassannut se että se omistaja oli törkeän välinpitämätön koirastaan kun päästi sen yksinään juoksentelemaan?Sinä väitit että haja-asutusalueella saa ampua tontilleen tulevan koiran, mistään pahanteosta et siinä viestissä maininnut.
Laissa on tarkkaan säädetty kuka koiran saa ampua ja milloinkaan sitä ei saa ampua vain koska se on toistuvasti pahanteossa,siinä kyseisessä tapauksessa muuten ei missään ollut väitettä että se olisi ollut pahanteossa.
Mutta siis lainmukaan pitää ensin yrittää ottaa koira kiinni, ja uskoakseni vanhan villakoiran saa aika helposti kiinni, ja vanha villakoira tuskin oli raatelemassa riistaeläintä tai muutakaan.. - Myy-Pikkuinen
6+1 kirjoitti:
Kolaritilanteessa on huomattavan paljon suurempi riski että irtioleva koira lentää matkustamoon kuollen tai loukkaantuen itse ja vielä pahempaa aiheuttaen hengenvaaran matkustaville aikuisille ja lapsille.
Kuin että se palaa auton sen vuoksi että se on asianmukaisesti kytketty.....
Samaa fiksua selityustä muistan turvavöittä ajaneiden käyttäneen ennenvanhaan, turvavyöt olivat hengenvaaralisia eikä niitä pitänyt käyttää.
Käytätkö sinä turvavyötä, entä oletko käyttänyt lapsillasi turvavyötä autossa? Vai oletko jättänyt käyttämättä koska olet ajatellut että kolaritilanteessa pieni lapsi ei pääse autosta ulos jos hän on kiinni?ei ainakaan ole koskaan koira kiinni autossa. Kuinkahan monella ne yleensä ovat, kysympä vaan. Kyllä se koira voi loukkaantua vaikka olisi kuin kiinnitetty turvavöihin ja miten se farkun takana on edes mahdollista. Niin ja jos on koiraverkko niin kyllä sekin jo vähän auttaa ettei se koira ensimmäisenä lennä eteen.
- ei koiraa irti
???????? kirjoitti:
tuota ei ole vielä määrätty mutta laki on siltäosin todella hidas. Lemmikillä ei ole yhtään parempaa syytä olla autossa irtaallaan kuin ihmisilläkään!
Koira siis joko tukevista valjaista kiinni turvavöihin tai sitten häkkiin joka on kiinnitetty kunnolla. Vakuutusyhtiötkin suosittelee. - Myy-Pikkuinen
9+6 kirjoitti:
Sinä väitit että haja-asutusalueella saa ampua tontilleen tulevan koiran, mistään pahanteosta et siinä viestissä maininnut.
Laissa on tarkkaan säädetty kuka koiran saa ampua ja milloinkaan sitä ei saa ampua vain koska se on toistuvasti pahanteossa,siinä kyseisessä tapauksessa muuten ei missään ollut väitettä että se olisi ollut pahanteossa.
Mutta siis lainmukaan pitää ensin yrittää ottaa koira kiinni, ja uskoakseni vanhan villakoiran saa aika helposti kiinni, ja vanha villakoira tuskin oli raatelemassa riistaeläintä tai muutakaan..opettele lukeen, kyllä sen ketjun kirjoitukset muistissa on.
- 5+6
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ei ainakaan ole koskaan koira kiinni autossa. Kuinkahan monella ne yleensä ovat, kysympä vaan. Kyllä se koira voi loukkaantua vaikka olisi kuin kiinnitetty turvavöihin ja miten se farkun takana on edes mahdollista. Niin ja jos on koiraverkko niin kyllä sekin jo vähän auttaa ettei se koira ensimmäisenä lennä eteen.
Farkun taakse saa asennettuu koiralle oman turvavyön johon se on tosi kätsy laittaa valjaista kiinni.
- 2+10
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
opettele lukeen, kyllä sen ketjun kirjoitukset muistissa on.
Kyl väitti, ja sen ketjun kirjoitukset on tallessa, myös sun. =))
- Myy-Pikkuinen
9+6 kirjoitti:
Sinä väitit että haja-asutusalueella saa ampua tontilleen tulevan koiran, mistään pahanteosta et siinä viestissä maininnut.
Mutta siis lainmukaan pitää ensin yrittää ottaa koira kiinni, ja uskoakseni vanhan villakoiran saa aika helposti kiinni, ja vanha villakoira tuskin oli raatelemassa riistaeläintä tai muutakaan..KIINNIPITOAIKA eikä niitä silloin irti pidetä, oli vanha tai nuori!! Se on kato se LAKI =))) joka määrää niin!
- Myy-Pikkuinen
5+6 kirjoitti:
Farkun taakse saa asennettuu koiralle oman turvavyön johon se on tosi kätsy laittaa valjaista kiinni.
minä ainakaan sellaista alkais säätää, jos sitä turvavyön paikkaa siellä ei ole niin sit saa olla ihan irti takana.
- Myy-Pikkuinen
2+10 kirjoitti:
Kyl väitti, ja sen ketjun kirjoitukset on tallessa, myös sun. =))
väitän edelleen ettei väittänyt!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 13+8
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
KIINNIPITOAIKA eikä niitä silloin irti pidetä, oli vanha tai nuori!! Se on kato se LAKI =))) joka määrää niin!
Olikin kyse koiran ampumisesta, ei siitä onko koiralla lupa olla irti.
Et sä saa ampua ihmistäkään joka tekee jotain laitonta. - Myy-Pikkuinen
13+8 kirjoitti:
Olikin kyse koiran ampumisesta, ei siitä onko koiralla lupa olla irti.
Et sä saa ampua ihmistäkään joka tekee jotain laitonta.koira ei olisi ollut jatkuvasti irti toisten pihoja sotkemassa ym niin eihän sitä kukaan olisi kaltoin kohdellut! Ihan selvästi taas omistajan huolimattomuutta, niin ja koirilla on se kiinnipitoaika ja sitähän pitää kaikkien noudattaa.
- 4+16
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
väitän edelleen ettei väittänyt!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Väitti että uutisen tapauksessa ei ampuja tehnyt mitään laitonta jos paikka oli haja-asutusalueella ampujan maalla.
- Myy-Pikkuinen
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
koira ei olisi ollut jatkuvasti irti toisten pihoja sotkemassa ym niin eihän sitä kukaan olisi kaltoin kohdellut! Ihan selvästi taas omistajan huolimattomuutta, niin ja koirilla on se kiinnipitoaika ja sitähän pitää kaikkien noudattaa.
ketään eikä mitään, paitsi hirvenmetsästys on ainaoa jonka minä hyväksyn ja senkin ihan nippanappa! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- Myy-Pikkuinen
4+16 kirjoitti:
Väitti että uutisen tapauksessa ei ampuja tehnyt mitään laitonta jos paikka oli haja-asutusalueella ampujan maalla.
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
- kymppi kymppi
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ketään eikä mitään, paitsi hirvenmetsästys on ainaoa jonka minä hyväksyn ja senkin ihan nippanappa! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
jauha paskaa!
- Myy-Pikkuinen
kymppi kymppi kirjoitti:
jauha paskaa!
jaskaa!! =)))))))))))))))))))))))))))))))
- laki-Iita
ei koiraa irti kirjoitti:
tuota ei ole vielä määrätty mutta laki on siltäosin todella hidas. Lemmikillä ei ole yhtään parempaa syytä olla autossa irtaallaan kuin ihmisilläkään!
Koira siis joko tukevista valjaista kiinni turvavöihin tai sitten häkkiin joka on kiinnitetty kunnolla. Vakuutusyhtiötkin suosittelee.On kyllä määritetty.. Koirat rinnastetaan matkatavaroihin, jotka pitää olla asianmukaisesti kiinnitetynä, eikä esim "hattuhyllyllä". Eihän nyt kukaan laukkujaankaan turvavöihin kytke, mutta näin laki neuvoo.. Omat koira kuljetus boksissa, jotka turvavyössä.
- issu56
tuoksuu joulu, kinkku on nippanappa vaille valmis uunista otettavaksi ;).
Asteita alkaa täällä nyt olemaan jo yli kaiken sietorajan, sillä mittari näyttää -28...ei hyvä todellakaan.Hyi! Teillä on vielä kylmempi kuin täällä, meillä on vain -24.
Me paistetaan kinkku huomenna, tänään tarvitsin uunia torttuja ja paria kakkua varten ja ens yön uunissa köllöttelee hirvipaisti taikinakuoressa.- Myy-Pikkuinen
Teillähän on joulu sitten hyvällä mallilla kun kinkkukin on melkein valmis!! Paljon on sielläkin pakkasta tänään. =)
- 13+20
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Teillähän on joulu sitten hyvällä mallilla kun kinkkukin on melkein valmis!! Paljon on sielläkin pakkasta tänään. =)
kylläpä nyt sulla kieli laulaa :((((((((((((
- Myy-Pikkuinen
13+20 kirjoitti:
kylläpä nyt sulla kieli laulaa :((((((((((((
pure sinä kielees!! =))))))))))))))))))))
- vaalimaan vanhus.
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
pure sinä kielees!! =))))))))))))))))))))
sinähän se sitä teet. Joten älä pure kieltäsi poikki.
- Myy-Pikkuinen
vaalimaan vanhus. kirjoitti:
sinähän se sitä teet. Joten älä pure kieltäsi poikki.
miten sitä sitten kielettömänä edes kykenee lipoon, koittakaa nyt päättä että kielellä vai ilman! =)))
- 16
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
miten sitä sitten kielettömänä edes kykenee lipoon, koittakaa nyt päättä että kielellä vai ilman! =)))
Haista sin v...u
- jäikkötaasilman
16 kirjoitti:
Haista sin v...u
Haista sin v...u
- Onko hänkin vajakki?
Muistanko oikein? Eikö Uma julistanut palstalla alku viikolla että oli taas kopsannut jonkun kirjoituksia täältä?
- MIetihän vähän
Älä nyt kiihdy!Itse sanoit että täältä kopsaavat ovat vajukkeja, Uma itse rekattuna kertoi alku viikolla että taas kopsasi täältä kirjotuksia. Haukullinen ei liity tähänkään asiaan millään tavalla vai luuletko että tässä maassa vain yksi Turkulainen pesi vessan jouluksi? Ellet sinä pessyt niin ethän luule että muutkaan eivät niin tehneet. By the way, oletko sinäkin nyt vajukki kun taas kopsasit Haukullisen viestiä?
Surkuhupaisaa että et pysty kirjoittamaan mitään mihin et liittäisi Haukullista jollain tapaa, oletko rakastunut häneen? - Kuinka on?
Pieni välihuomautus tähän:
Sinä olet sitä mieltä että ellei ihminen kirjoita päivittän pulinapalstalle hän on bannissa. Ovatko kaikki nämä sinun mielestäsi bannissa:
Uma, kirjoittanut viimeksi 22/12
Ursa,kirjoittanut viimeksi 19/12
Sakuli-ex,kirjoittanut viimeksi 19/12
Hinski,kirjoittanut viimeksi 28/12 - hanki elämä vajakki
MIetihän vähän kirjoitti:
Älä nyt kiihdy!Itse sanoit että täältä kopsaavat ovat vajukkeja, Uma itse rekattuna kertoi alku viikolla että taas kopsasi täältä kirjotuksia. Haukullinen ei liity tähänkään asiaan millään tavalla vai luuletko että tässä maassa vain yksi Turkulainen pesi vessan jouluksi? Ellet sinä pessyt niin ethän luule että muutkaan eivät niin tehneet. By the way, oletko sinäkin nyt vajukki kun taas kopsasit Haukullisen viestiä?
Surkuhupaisaa että et pysty kirjoittamaan mitään mihin et liittäisi Haukullista jollain tapaa, oletko rakastunut häneen?no en varmasti ole mutta sä näät uman joka vetun aloituksessa ja kirjotuksessa oikein säälitää kai sulla oli taas paska joulu kun pitää täällä aamusta jo heti alottaa toi uman vainoominen!
- näääääääääh
Kuinka on? kirjoitti:
Pieni välihuomautus tähän:
Sinä olet sitä mieltä että ellei ihminen kirjoita päivittän pulinapalstalle hän on bannissa. Ovatko kaikki nämä sinun mielestäsi bannissa:
Uma, kirjoittanut viimeksi 22/12
Ursa,kirjoittanut viimeksi 19/12
Sakuli-ex,kirjoittanut viimeksi 19/12
Hinski,kirjoittanut viimeksi 28/12se oli tieto ei luulo että toi rääväturpa pohjalaisakka oli bannissa koska se on vuosia jo harrastanut puska vettuilua ja välilä yppi pistää sen jäähylle kun oikeen innostuu.
Noilla mainitsemillasi on varmasti ihan oikeeta elämää ja oikeeta tekemistä kun tällä palstalla heiluminen. - Voi voi!
hanki elämä vajakki kirjoitti:
no en varmasti ole mutta sä näät uman joka vetun aloituksessa ja kirjotuksessa oikein säälitää kai sulla oli taas paska joulu kun pitää täällä aamusta jo heti alottaa toi uman vainoominen!
Rakastat siis Haukullisen lisäksi myös Umaa? Saatko edes häneltä vastakaikua tunteisiisi?
- Oletko varma?
näääääääääh kirjoitti:
se oli tieto ei luulo että toi rääväturpa pohjalaisakka oli bannissa koska se on vuosia jo harrastanut puska vettuilua ja välilä yppi pistää sen jäähylle kun oikeen innostuu.
Noilla mainitsemillasi on varmasti ihan oikeeta elämää ja oikeeta tekemistä kun tällä palstalla heiluminen.Mihin tietosi perustuu? Uman kertomiin "faktoihinko"? Oletko aivan varma että Uma ei ole bannissa? Oudosti hän vain hiljeni tällä palstalla sen jälkeen kun vaahtosi miten on taas kopioinut täältä viestejä ja vienyt lakinaiselleen.Blogia hän on kyllä päivttänyt mutta ei ole päässyt pulinoihin kirjoittamaan.Ehkä kiitos siitä kuuluu ylläpidolle?
- 34
Hyvä kun edes rapus
- buahahahhaa
Ai sä asut rapussa!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63882Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744