Liian lihava ratsastamaan

läskimooses(ko?)

Moi! Mulla on ongelma. On alkanut tuntua että olen liian läski ja hepot ei oikeen jaksais kantaa mua. Oon 12 vuotta, 160 cm ja painan 43 kg. Oon laihduttanu pari kiloo. Miten voisin notkistua ja laihtua enemmän?! auttakaa! shettiksillä en voi mennä?

40

981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantaa ottava

et oo TODELLAKAAN liian lihava! Kuntoo ja notkeutta saa mm. kun/jos käy lenkillä , tai jos harrastaa jotain.

• jokujokujoo

kuule olet juuri sopivan painava. Et tarvitse laihduttaa enää yhtään! Sitä paitsi voit mennä vielä kookaimmillla shettiksillä. Ja heposet jaksavat kyllä kantaa sinut helposti! Nottkeutta saat voimistelemalla. Äläkä edes yritä enää laihduttaa! luupaathan?

• :ddd

Mitä VITTUA???!!!
      AI SINÄKÖ LIIAN LIHAVA?!! OOT JUURI SOPIVA ITE OON 165CM PIKÄ JA 40KG
      OON MELKEIN LIIAN LAIHA! JOILLAI HEVOSILLA MENEE 100KG ET OOT JUURI SOPIVA VOIS OLA PAINOO VAIKKA ENEMMÄN.ITSEKKI MEEN VIELÄ JOSKUS 125CM KORKEILLA PONEILLA MUTTA TYKKÄÄ ENEMMÄN ISOISTA 165CM HEVOSISTA.OOT JUURI SOPIVA Ä L Ä K Ä L A I H D U T A ! ! !

• onnellinen ponnun om

laihduta ihmeessä jos siusta siltä tuntuu, mutta maalais järjellä siun pitöis kyl ajatella.. oot vissii joku ihq daa tyylinen pissis joka miettii koko ajan ulkonäköä?
      Miä en kyllä siua suosittelis laihduttaa.. :P

• -

Hevoset kantavat raavaita aikuisia miehiäkin helposti selässään, ja jos useimmilla talleilla painoraja on 90-100 kg niinon sinulla tuohon vielä matkaa :)

• Huoh -.-

Joo oot iha vitu läski mite kehtaat? Laihuta ainaki 10kg.

• kyllästynyt huoh

Mä en kestä näitä "mä oon oikeesti laiha ja haluan tuoda sen esille, ni mä sit esitän et oisin muka liian läski et kaikki sanois et oon liian laiha".. HUOH! Hei ihQteiniX synnytä pari lasta niin katotaan sitä liikalihavuutta sitten. :D

• kyllästynyt myös

Oon samaa mieltä noiden huoh-tyyppejen kaa..EN jaksa ku koko ajan tyylii kaikki kysyy tollasii samallaisii kysymyksii!!!"Onko liian painava"!!Herätkää ihmiset menkää vaikka laudalle katto!!

• IHQponi

Joo laihduta vaa oot iha vitu läski. Ei tollasii plösöjä hepan selkää raaski laittaa, selkä jo katkeis.

• Järjen_ääni

Anteeks kuinka!!
      Sinä siellä ruudun takia, et todellakaan oo läski. Itte oon saman ikäinen ja pituinen, painan 50kg, ja mulle valitetaan et oon liian laiha! Äkkiä ruokaa pöytään!

Venyttele ja tee jotain jumppaliikkeitä, niin notkeutta tulee lisää, ja kuntokin kohenee!

• ssdgsgda

Oot laihempi ku mä ja oon n. saman pitunen, mitä ihmettä? :D et todellakaa oo liian painava :D

• aivot käyttöön, hei!

Ihmiset vaan kerää säälii tollasella. Tiiätkö edes, miltä tuntuu jonkun aidosti lihavan mielestä lukee näitä juttuja? Tuskimpa vaan kovin hauskalta ainakaan. Yks valittaa täällä, ettei HEVOSET jaksais kantaa, ihan varmana jaksaa. Mietipä niitä 100 kilosii tyyppejä, kyllä nekin ratsastaa. =/ Sun pitusen pitäis painaa jotaa 50-60 kiloo...

• HH

Et oo kyllä liian lihava ikäiseksesi päin vastoin . No noi on justiinsa noita kyssärei mihin ei voi tääl ruudun takaa vastata , et jos shettis on siro ja alle metrin niin et voisi mennä mutta jos se on yli metrin ja vankkarakenteinen niin voisit mennä ja tietenkin voit kysyä ratsastuksenopettajaltasi asiaa ... Ja mun mielestä noi alle 20 v laihdutus/ dietti jutut on ihan Hullua !!!!!!!
      Ei kannata laihduttaa ettei tule esim . anoreksiaa :(

• punkerotätsy

"aivot käyttöön, hei" -nimimerkillä kirjottanut on kyllä ihan oikeessa siinä, ET MIETTIKÄÄ, MILT OIKEESTI LIHAVAST IHMISEST TUNTUU LUKEE TÄLLASTA SHITTII! " "oon 42 kg ja tuntuu ettei hevoset jaksa kantaa" siis MRRRR!

No, tääl kirjottelee tämmöne 159 cm ja 80 kg punkero, joka vaan ratsastaa amerikanravurilla (maastoilen lähinnä). Ja ei oo hevone lyyhistyny viel, vaa menee ku pikajuna...ja joo, ihan aikuinen oon, vähän alle 30 v.

P.S. Ja tällainen "teinianxti" -kirjoitustyyli ei ole minun tapaista, mutta ajattelin, et jospa tehoaisi paremmin tällä palstalla.

Ja tämähän oli vain sitten minun mielipide... :D

• Apua tarvitseva!

Mä oon liian lihava;((((( OOOn 159cm ja painan 62kg. Mut jaksan khyl paljon ja oon silleen aika vahva mut en tarpeeks ja laihuttaa pitäis. Nyt ois neuvojen haku pääl kun oon yrittäny ite monta kertaa mutta turhaan! Auttakaa pliuis. Mul alkaa tammikuus ratsastus 1 viikol et ennen sitä pitäis... Pelkään et mua ei jaksa mitkään hevoset;( auttakaa pliis?

• XXL85

Et kyl todellakaan ole, olet täysin normaalipainoinen! itse tykkään hevosista, mut xxl kokosena ei musta ratsastamaan taitais olla. painorajoista en kyl edes tiedä, mitkä ne on?

• :(

HERRAJUMALA ET EES OO YLIPAINOINEN!!!!!JA KYL SUA HEVOSET JAKSAA KANTAA MÄ PAINAN SUA ENEMMÄN...JA RATSASTAN...HEVOSET JAKSAA SAMOIN JOTKUT ISOT PONIT--

• läski kun oon!

hei haloo!!! oon 52kg ja 153cm 10v ja ratsastan kerran viikos!! :D

• -.- LoL

Voi vittu ärsyttää tämmöset!!
      Ite oon 151cm pitkä ja painan 70kg, oon reilusti ylipainonen mut kyllä mua ponitkin jaksaa kantaa ihan todella hyvin..
      Mut laihduta ihmeessä jos haluat!! Ei ole kyllä minun ongelma jos oot joku ihme anorektikko..

• Haloo??

LIHAVUUS EI OLE SAMA ASIA KUIN KILOT!
      nuissa mittasuhteissa!
      LIHAS,LUUT, ELIMET PAINAA ENEMMÄN KUIN "LÄSKI"!
      herätkää pikkutytöt älkääkä vertailko itseänne aikuisiin malleihin..
      itse luulin olevani "läski" kakkosella koska katsoin kiloja!
      kun katson kuvia nyt herran jumala kun olin pelkkää luuta ja nahkaa 8 vuotiaana!

• akuuttiapina^

oot liikalihava menemään jopa shirellä.....harmi :< INHOON TOLLASTA HUOMION HAKUU!

• jfhjdj

VITUN TYHMÄ SÄ OOT ALIPAINONE!!

• Vink, Vink!

Moikka! Et oo yhtään lihava. Mutta jos tuntuu että et oo varma jaksaako joku poni sua, niin kantaa kysyä omistajalta! ;)

• 3+17

Voi jeesus näitä vastaajia. Sinun kannattaa käydä juurikin kävelemässä ja venyttämäsä pohkeita enemmän ja mitä tuohon ''lihavuuteen'' tulee niin onko ratsastus pelkkää shettiksillä ratsastamista? Joudut elämäsi aikana ratsastamaan moniakin ei niin toivoittuja poneja. Shettiksen painorajat muuten ovat siinä 50-60 kg luokkaa, joten en sinuna laihduttais yhtään eikä niiin nuoren tarvikkaan laihtua vielä ! Minne tää media meidät oikein vie kun 12v tytölläkin on muka ''läski''- ongelmia..

• :(

Jos sää oot noon laiha niin oonko mä sitte maailman fätein.:(Oon 164cm ja painan noin 67kg.Olen kymmenen-v.(Mä oon sitte näköjään maailman lihavin ihminen:(

• assi

ja voit painos puolesta mennä.Mutta ei oo kovin mukavaa niillä ratsastaa kun jalat on niin lähellä maata..

• köppököö

moni talli ottaa käyttöönsä seuraavanlaista:

Suomen Ratsastajainliiton suosituksesta, sekä tuntihevostemme terveyden ja hyvinvoinnin takaamiseksi otamme käyttöömme hevoskohtaiset painorajat 1.3.2012 alkaen.

Pyydämme teitä huomioimaan, että painorajat ovat suuntaa antavia eikä tarkoita sitä, että mahdollisen painorajan ylittyessä ratsastus täytyy lopettaa, vaan kaikki asiakkaamme voivat jatkaa tunneillamme kuten tähänkin asti. Ratkaisevaa ei ole pelkästään kilomäärä, vaan tärkeimpiä vaikuttavia tekijöitä ovat mm. ratsastustaito (kehonhallinta) sekä ratsastustunnin rasittavuus/tehokkuus. Opettajat huomioivat nämä asiat hevosjaoissa sekä tunneilla tehtävänannoissa (tarvittaessa esim. työskentely kevyessä ravissa, estekorkeus max. 60cm jne).

• assi

Joo..Ja mitkä ne painorajat on??...

• jaavaiettäsillee

Herrajumala sää oot iha vatun laiha! ärsyttää tollaset jotka väittää itteään superlihaviksi vaikka määki oon esim määki painan sua paljo enemmä ja oon 165cm,,

JA VOIT MENNÄ ISOKOKOISILLA SHETTIKSILLÄ.

• horselovernea

et kyllä todellakaan. tallilla jossa mä käyn, niin siellä on saman pituisia kuin sä ja painaa yli 70kg, joten itse et ole ollenkaan painava. itekki oon sua vaan n. 5cm pidempi ja painan reilusti enemmän kuin sä.

• horsegilr-98

Jos et voi mennä shetuilla nii enemmi luulen et niille oot liian pitkä ku painava. Tallilla jossa olen käyny on ollu pituusraja 155cm ja painoraja 40-50kg ponista riippue. Et kuule ole yhtään lihava -.-

• proude

et oo todellakaan lihava ...

• inkaiina00

Mielestäni et ole TODELLAKAAN lihava. Olen ikäisesi ja ehkä vähän jopa lyhyempi ja painoni hyvin samoissa kuin sinulle, jopa ehkä pari kiloo enemmän. Itse alan esi syksynä/talvena ehkä liikuttamaan isoa ( n. 107 cm ) shettistä jokusen kerran viikossa. Kunhan muistat vain pitää liikunna, venyttelyn, levon ja ruoan sopivassa suhteessa. Liikuntaa tulee helposti esim, hyötyliikunnalla : siivoamalla, lenkittämällä koiraa, liikkumalla koulumatkat jalan tai pyörällä. Älä ainankaan ala laihduttamaan lisää. =)

• Mustakin välillä tuntuu että rikon Islanninhevoseni selän, mutta sitten kun miettii että Issikat voi kantaa yli 100 kiloisia miehiä.. Että juu :p

• haloo!?!?

Et todellakaa oo mikään läski. Hevoset jaksaa kantaa 100kg. ja yleensä talleilla on se raja siin 80-100kg välil. Tai no riippuu iha. Ite tiiän yhen tyypin joka painaa n. 90kg ja menee hyvin hevosilla ja myös isoilla poneilla n. 145-150cm ja jaksaa kantaa hyvin!
      Älä todelakaa oo huolissas painostas/jaksaako hevoset. oot sopiva! :)

• ???

Taitaa olla aika heikko poni ku ei tuollasta jaksa kanneskella

• roseee2

älä viiti tulla valittamaan hevonen kantaa vaikka 100 kiloa... ei kannata valittaa ihan koko aikaa painosta vaikka on täysin normaalin painoinen joillekin voi tulla harhakäsityksiä omasta painosta... oon itte varmaan 60 kiloa eikä yksikään poni oo vielä alta romahtanu...:))

• hehehheehee :D

pituutes takii et voi mennä shettiksillä :D ei sun laihduttaa tarvii alkaa :DDDD

• eiihjjj

Et ole todellakaan painava todella kevyt ikäiseksesi! Itse olen 13 vuotias ja 170cm pitkä ja painan 50kg

• höpöhöpö!

Heii, et oo mikään läski. Oot just sopiva! Meidän tallilla on yks opettaja joka, hyppäs shetlaninponin selkään, ja hyppäs ristikon. Ja opettaja on kaiken lisäks mies!
      Opettajat kyllä tietää jaksaako poni viedä sua, ja varmasti kyllä jaksaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe