Joulu mässäilyineen meni. Toi mukanaan ehkä pari kiloa. Pitempi aika on tuonut n 40 ylikiloa. Nyt on semmonen tilanne, että mun on PAKKO laittaa itteni kuriin. Porkkanoita löytyy kaapista ja palkitsemiskeinoja painonpudotuksesta. Eli joka viikko pitäis lähtee ees vähän. sillo on juhlan paikka. Mutta ellei lähde, tartten keppiä eli rankaisun. Nyt, ystävät, ja myös kaikki läskejä inhoavat ja tänne kiusaamismielessäkin kirjoittavat, saatte auttaa minua. ;) Saatte keksiä hyviä rangaistuksia minulle, jos ei vaaka heilahda alaspäin. Otan punnituspäiväksi vaikka keskiviikkoaamun ja silloin katson tarvisenko taputusta vai rangaistuksen. EHDOTUKSIA??? Otan käyttöön kaikki totettamiskelpoiset ; inhimilliset, mutta pikkuisen kirpaisevat rangaistusehdotukset. Kerron tässä sitten, mitkä otan käyttöön, ja kerron myös tarvittiinko niitä vai ei, ja koska olen niitä toteuttanut.
No niin ; mielikuvitus liikkeelle, please!
Keppiä ja porkkanaa, EHDOTUKSIA???
28
1287
Vastaukset
- Ihan helppoa
Ensin kirjaudut kiloglubi.fi palveluun ja merkitset sinne painoisi ja tavoitepainosi. Tämän jälkeen merkitset sinne syömisisesi ja liikkumisesi. Kas kummaa, jos noudatat ruokavaliota, niiin sinä laihdut. Näin minullle ainakin on käynyt. 26kg tavoitteesta puolet on saavutettu.
Laihtuminen on ihan yksinkertaista, vedät vain kitaasi vähemmän kaloreita mitä kulutat. - selvä !
Rankaisun tulee olla kategoriassa "liikunta". Siitä on sitten sentään vähän hyötyäkin projektissasi.
Siis: jokaista sataa grammaa kohti tunnin juoksulenkki ?- mmm...
Jos painoa on 40kg liikaa niin tuskinpa jaksaa juosta tuntia, saatika montaa. Sitäpaitsi juoksu voi runsaalla painolla aiheuttaa nivelvaivoja.
Itse ehdottaisin ennemmin uintia (vaikka avannossa jos uimahalli onkin mukava paikka, sitäpaitsi kylmä lisää energiankulutusta...) - yutiuouol
vaan reipas kävely on varsinkin ylipainoiselle kaikista terveellisintä ja tehokkainta. Rasva palaa parhaiten matalalla sykkeellä 110-140 /min. Lisäksi täytyy muistaa, että suorituksen pitää olla pitkäkestoinen (ekat 20-minuuttina ei elimistössä tapahdu mitään, vaan rasva alkaa vasta tämän jälkeen palamaan).
Rangaistus: Jos keskiviikkona punnitus ja viikonloput vapaapäiviä, ke 1,5 h kävelylenkki, pe 1,5 h kävelylenkki ja sunnuntaina 2,5 h kävelylenkki. Korvalaput korville ja hyvää musiikkia soimaan, niin jossain vaiheessa huomaa, että lenkkeily onkin mukavaa ja siitä tulee tapa, jolla kilot katoavat ja homma kevenee kokoajan, kun painoa lähtee. - tuota !
mmm... kirjoitti:
Jos painoa on 40kg liikaa niin tuskinpa jaksaa juosta tuntia, saatika montaa. Sitäpaitsi juoksu voi runsaalla painolla aiheuttaa nivelvaivoja.
Itse ehdottaisin ennemmin uintia (vaikka avannossa jos uimahalli onkin mukava paikka, sitäpaitsi kylmä lisää energiankulutusta...)Juoksee sen minkä pääsee. Jos treeni ei onnistu, niin olkoon siitä rangaistuksena treenin uusiminen. Kyllä se kuukauden kohdalla alkaa jo onnistua. Ei ne nivelet miksikään mene, jos aloittaa rauhallisella tahdilla (ja ostaa hyvä kengät).
Toki se uiminenkin on oikein hyvä vaihtoehto. Tosin siis siinä täytyy pitää matkatavoite ettei mene tyhjänpanttina kellumiseksi. - jaa !
yutiuouol kirjoitti:
vaan reipas kävely on varsinkin ylipainoiselle kaikista terveellisintä ja tehokkainta. Rasva palaa parhaiten matalalla sykkeellä 110-140 /min. Lisäksi täytyy muistaa, että suorituksen pitää olla pitkäkestoinen (ekat 20-minuuttina ei elimistössä tapahdu mitään, vaan rasva alkaa vasta tämän jälkeen palamaan).
Rangaistus: Jos keskiviikkona punnitus ja viikonloput vapaapäiviä, ke 1,5 h kävelylenkki, pe 1,5 h kävelylenkki ja sunnuntaina 2,5 h kävelylenkki. Korvalaput korville ja hyvää musiikkia soimaan, niin jossain vaiheessa huomaa, että lenkkeily onkin mukavaa ja siitä tulee tapa, jolla kilot katoavat ja homma kevenee kokoajan, kun painoa lähtee.>
Tehokkainta on mahdollisimman kovalla intensiteetillä tehty suorite siinä määräajassa, joka liikuntaan on mahdollisuus käyttää.
Kävely ei mielestäni ole mikään rankaisukeino. Se ei kipristä yhtään. Se on normaalia liikkumista. Kunnon hikilenkki sen sijaan tuntuu loppuvaiheessa jo tuskalta, mutta tuottaa sitten suihkun jälkeen mahtavan olon - ja tiedon, että projekti menee eteenpäin vauhdilla.
>
Energia kuluu kuitenkin koko ajan. Ei ole mitään syytä miettiä, missä polton pääpaino on esim. liikuntasuoritteen aikana, koska vain kulutetut ja saadut kalorit ratkaisevat: jos päivän aikana on miinuskaloreita, rasvaa poistuu (ja toisin päin).
>
Eikös nuo pitäisi mennä ilman mitään rankaisuakin ? Ja mikä hemmetin rankaisu miellyttävä kävelylenkki oikein on ? Tä ? - Sinulle faktaa
jaa ! kirjoitti:
>
Tehokkainta on mahdollisimman kovalla intensiteetillä tehty suorite siinä määräajassa, joka liikuntaan on mahdollisuus käyttää.
Kävely ei mielestäni ole mikään rankaisukeino. Se ei kipristä yhtään. Se on normaalia liikkumista. Kunnon hikilenkki sen sijaan tuntuu loppuvaiheessa jo tuskalta, mutta tuottaa sitten suihkun jälkeen mahtavan olon - ja tiedon, että projekti menee eteenpäin vauhdilla.
>
Energia kuluu kuitenkin koko ajan. Ei ole mitään syytä miettiä, missä polton pääpaino on esim. liikuntasuoritteen aikana, koska vain kulutetut ja saadut kalorit ratkaisevat: jos päivän aikana on miinuskaloreita, rasvaa poistuu (ja toisin päin).
>
Eikös nuo pitäisi mennä ilman mitään rankaisuakin ? Ja mikä hemmetin rankaisu miellyttävä kävelylenkki oikein on ? Tä ?Jos on 40 kiloa ylipainoa, niin voi olettaa, ettei ole minkäänlaisen liikunnanystävä. Lähtötilanteessa se on ihan sama millaisella intensiteetilla sen 1,5 h suoritteen tekee, pää-asia on että tekee.
Sitten kun peruskunto alkaa kasvamaan ja homma tuntua mielekkäältä, voi alkaa kiristämään tahtia.
Rasvanpolton pääpaino on matalassa sykkeessä 110-140. Melkein jokainen reilusti ylipainoinen saavuttaa sen kävelemällä. Jos mennään kovalla sykkeellä, niin kunto kyllä kasvaa, mutta sitä ei ylipainoinen liikunnaton jaksa varttia pidempään ja näin ollen laihdutuksen kannalta hyödytöntä. - kuntoon
Sinulle faktaa kirjoitti:
Jos on 40 kiloa ylipainoa, niin voi olettaa, ettei ole minkäänlaisen liikunnanystävä. Lähtötilanteessa se on ihan sama millaisella intensiteetilla sen 1,5 h suoritteen tekee, pää-asia on että tekee.
Sitten kun peruskunto alkaa kasvamaan ja homma tuntua mielekkäältä, voi alkaa kiristämään tahtia.
Rasvanpolton pääpaino on matalassa sykkeessä 110-140. Melkein jokainen reilusti ylipainoinen saavuttaa sen kävelemällä. Jos mennään kovalla sykkeellä, niin kunto kyllä kasvaa, mutta sitä ei ylipainoinen liikunnaton jaksa varttia pidempään ja näin ollen laihdutuksen kannalta hyödytöntä.Heh, kiitos kannustuksestanne. Onpas täällä syntynyt aika lailla keskustelua. Erityiskiitos ensimmäiselle kommentoijalle. Aloitus on aina haastavinta, niin ketjuun vastaamisessa kuin vaikka kuntoilussakin ;) Tarvitaan niitä, jotka uskaltavat aloittaa ja niitä jotka uskaltavat seurata.
Olen käynyt joskus tutustumassa kiloklubiin. En ole kirjautunut, mutta olen tutustunut paikkaan. Laskenut myös hurjan painoindeksini ,) Sieltä voisi tosiaan saada hyviä ravintovinkkejä. Itse uskon ruokavalion voimaan liikuntaakin enemmän, mutta molemmat varmaan täydentävät toisiaan. Mun olis tarkoitus vähentää myös tätä netissä notkumista, joten siksi laitoin netin asemasta punnitusmuistutuksen kännykkääni. Huomenillalla ensimmäinen "viallinen" punnitus. Merkkaan painon kännykkääni ja seuraan tapahtuuko viikossa edistystä. Tulen kertomaan myös tähän ketjuun, miten kävi eka kerralla ja jatkossa, joten jos kiinnostaa vielä toimia treenaajani, niin voitte tulla tänne haukkumaan tai kannustamaan ;)
Kiitos toiselle kirjoittajalle, nimimerkki Selvälle. Minulla ei ole digitaalivaakaa, joten ihan gramman tarkkuudella ei voi pelata. Eikäpä grammat tämmöisessä massassa missään muutenkaan tunnu. :) Tuo isoäidin perintövaaka näyttää korkeintaan puolen kilon tarkkuudella. Ja se riittää. Jos paino on yhtään tippunut, vältän rangaistuksen ;). Nimimerkki Tuota, kiitos Sinullekin, on siinä kyllä oikeassa, että ei tällä rapakunnolla tuntia juosta. Toisaalta Selvä on siinä kyllä oikeassa, että juoksu on enemmän rangaistus kuin kävely, (inhoan juoksua) ja kävelyä pitää harrastaa kyllä muutenkin, ja jopa tykkään kävelystä. Mutta jos sovitaan niin, että rangaistuksena alan treenaamaan itseäni juoksukuntoon, eli sen rangaistusajan tosiaan yritän juosta, vaihtaen välillä kävelyyn ja taas uusiksi. Tavoite vois olla, että kesällä (siis joskus jonkun vuoden kesänä) jaksan tosiaan juostakin sen tunnin. Toisaalta näin talviliukkailla juoksun vois vaihtaa hiihdoksikin, sopiiko?
Mielestäni yutiuouolin ehdotus :ke 1,5 h kävelylenkki, pe 1,5 h kävelylenkki ja sunnuntaina 2,5 h kävelylenkki, on kyllä myös hyvä . Ja voisi olla oikeastaan näin aluksi olla minulle parempikin. Taidanpa tehdä kompromissin : Eka rangaistus : ke 1,5 h kävelylenkki, pe 1,5 h kävelylenkki ja sunnuntaina 2,5 h kävelylenkki, tokana juoksutreeni, näitä vaihdellen. Sekä uintia, milloin siihen on mahdollisuus.
Mutta kukapa tietää, vaikka näitten pelossa laihdun jo ihan ajatuksen voimalla ;)
Keskustelua saa jatkaa ja heittää uusia ajatuksia kehiin. Kiitos avustanne. - Painoindeksi 24
kuntoon kirjoitti:
Heh, kiitos kannustuksestanne. Onpas täällä syntynyt aika lailla keskustelua. Erityiskiitos ensimmäiselle kommentoijalle. Aloitus on aina haastavinta, niin ketjuun vastaamisessa kuin vaikka kuntoilussakin ;) Tarvitaan niitä, jotka uskaltavat aloittaa ja niitä jotka uskaltavat seurata.
Olen käynyt joskus tutustumassa kiloklubiin. En ole kirjautunut, mutta olen tutustunut paikkaan. Laskenut myös hurjan painoindeksini ,) Sieltä voisi tosiaan saada hyviä ravintovinkkejä. Itse uskon ruokavalion voimaan liikuntaakin enemmän, mutta molemmat varmaan täydentävät toisiaan. Mun olis tarkoitus vähentää myös tätä netissä notkumista, joten siksi laitoin netin asemasta punnitusmuistutuksen kännykkääni. Huomenillalla ensimmäinen "viallinen" punnitus. Merkkaan painon kännykkääni ja seuraan tapahtuuko viikossa edistystä. Tulen kertomaan myös tähän ketjuun, miten kävi eka kerralla ja jatkossa, joten jos kiinnostaa vielä toimia treenaajani, niin voitte tulla tänne haukkumaan tai kannustamaan ;)
Kiitos toiselle kirjoittajalle, nimimerkki Selvälle. Minulla ei ole digitaalivaakaa, joten ihan gramman tarkkuudella ei voi pelata. Eikäpä grammat tämmöisessä massassa missään muutenkaan tunnu. :) Tuo isoäidin perintövaaka näyttää korkeintaan puolen kilon tarkkuudella. Ja se riittää. Jos paino on yhtään tippunut, vältän rangaistuksen ;). Nimimerkki Tuota, kiitos Sinullekin, on siinä kyllä oikeassa, että ei tällä rapakunnolla tuntia juosta. Toisaalta Selvä on siinä kyllä oikeassa, että juoksu on enemmän rangaistus kuin kävely, (inhoan juoksua) ja kävelyä pitää harrastaa kyllä muutenkin, ja jopa tykkään kävelystä. Mutta jos sovitaan niin, että rangaistuksena alan treenaamaan itseäni juoksukuntoon, eli sen rangaistusajan tosiaan yritän juosta, vaihtaen välillä kävelyyn ja taas uusiksi. Tavoite vois olla, että kesällä (siis joskus jonkun vuoden kesänä) jaksan tosiaan juostakin sen tunnin. Toisaalta näin talviliukkailla juoksun vois vaihtaa hiihdoksikin, sopiiko?
Mielestäni yutiuouolin ehdotus :ke 1,5 h kävelylenkki, pe 1,5 h kävelylenkki ja sunnuntaina 2,5 h kävelylenkki, on kyllä myös hyvä . Ja voisi olla oikeastaan näin aluksi olla minulle parempikin. Taidanpa tehdä kompromissin : Eka rangaistus : ke 1,5 h kävelylenkki, pe 1,5 h kävelylenkki ja sunnuntaina 2,5 h kävelylenkki, tokana juoksutreeni, näitä vaihdellen. Sekä uintia, milloin siihen on mahdollisuus.
Mutta kukapa tietää, vaikka näitten pelossa laihdun jo ihan ajatuksen voimalla ;)
Keskustelua saa jatkaa ja heittää uusia ajatuksia kehiin. Kiitos avustanne.Samaa mieltä, kävelynhän tulee olla kivaa, jotta siitä tulee tapa - osa painonhallintaa.
Kävelyä on myös shoppailu, kirpparikierokset, museokäynnit... Ota bussi muutaman kilometrin päähän, ja kävele kotiin. Tai ajele vieraaseen kaupunginosaan, ja ihaile taloja ja pihoja, jouluvaloja.
Rangaistuksia:
- valokuvien järjesteleminen
- uunin puhdistaminen
- jääkaapin ja mikroaaltouunin pyyhkiminen sisältä ja päältä
- vaatekaapin siivoaminen, käyttämättömät kirpputorille
- perusteellinen vessan siivous, vessan/kylpyhuoneen kaappien siivous
- pyykkäys ja silittäminen, kaipaavatko myös verhot ja matot pesua?
- pattereiden pyyhkiminen
Nämä ovat voimaannuttavia, kuluttavat energiaa ja saavat elämääsi järjestykseen. Saat puhtia!
Myös radion tai omien levyjen tahtiin tanssahtelu on mukavaa ja syke nousee sopivasti. Leiki vatsatanssijaa, balleriinaa, härkätaistelijaa...
Tee jalkakylpyjä, värjää tukka, harjaa ja hoida perheen kengät, kaiva ompelukone ja hae kirjastosta ompelutyöohjeita, (vaikka kummilapselle jotain?) liity kuoroon, opiskele ranskaa. Kaikki on muuta kuin mussuttamista ja mässyttämistä!
Tsemppiä! - Painoindeksi 24
Painoindeksi 24 kirjoitti:
Samaa mieltä, kävelynhän tulee olla kivaa, jotta siitä tulee tapa - osa painonhallintaa.
Kävelyä on myös shoppailu, kirpparikierokset, museokäynnit... Ota bussi muutaman kilometrin päähän, ja kävele kotiin. Tai ajele vieraaseen kaupunginosaan, ja ihaile taloja ja pihoja, jouluvaloja.
Rangaistuksia:
- valokuvien järjesteleminen
- uunin puhdistaminen
- jääkaapin ja mikroaaltouunin pyyhkiminen sisältä ja päältä
- vaatekaapin siivoaminen, käyttämättömät kirpputorille
- perusteellinen vessan siivous, vessan/kylpyhuoneen kaappien siivous
- pyykkäys ja silittäminen, kaipaavatko myös verhot ja matot pesua?
- pattereiden pyyhkiminen
Nämä ovat voimaannuttavia, kuluttavat energiaa ja saavat elämääsi järjestykseen. Saat puhtia!
Myös radion tai omien levyjen tahtiin tanssahtelu on mukavaa ja syke nousee sopivasti. Leiki vatsatanssijaa, balleriinaa, härkätaistelijaa...
Tee jalkakylpyjä, värjää tukka, harjaa ja hoida perheen kengät, kaiva ompelukone ja hae kirjastosta ompelutyöohjeita, (vaikka kummilapselle jotain?) liity kuoroon, opiskele ranskaa. Kaikki on muuta kuin mussuttamista ja mässyttämistä!
Tsemppiä!"Tai ajele vieraaseen kaupunginosaan, ja ihaile taloja ja pihoja, jouluvaloja."
Siis kävellen ;) - kuntoon
Painoindeksi 24 kirjoitti:
"Tai ajele vieraaseen kaupunginosaan, ja ihaile taloja ja pihoja, jouluvaloja."
Siis kävellen ;)Kiitti vinkeistä ; Nuo on kaikki tosi karseita rangaistuksia ;) - ja toisaalta pakollisia! Shoppailusta en tykkää, sen voisin melkein siirtää tuonne rangaistuspuolelle myös. Nyt alkaa ollakin jo melkoinen määrä painonpudotuspakkouhkia. Toisaalta, onhan 40 kg sellainen määrä, että saan ehdina varmaan nuo ikävät hommat kaikki ajan kanssa tekemäänkin.
Nyt alkaa unettaa. Yhden rangaistuksen lisään vielä itse. Kello 21.30 nukkumaan. Tykkään meinaan yövalvomisesta ja kuuleman mukaan sekin lihottaa.. :)
Kiitos ja hyvää yötä! - noin !
kuntoon kirjoitti:
Heh, kiitos kannustuksestanne. Onpas täällä syntynyt aika lailla keskustelua. Erityiskiitos ensimmäiselle kommentoijalle. Aloitus on aina haastavinta, niin ketjuun vastaamisessa kuin vaikka kuntoilussakin ;) Tarvitaan niitä, jotka uskaltavat aloittaa ja niitä jotka uskaltavat seurata.
Keskustelua saa jatkaa ja heittää uusia ajatuksia kehiin. Kiitos avustanne.>
Juuri näin. Jos et pysty juoksemaan koko aikaa, niin kävelet välillä ja sitten taas kun hengitys on tasaantunut, juokset. Juoksuvauhti olkoon juuri se, minkä vaan pystyt. Niin sitä kehittyy. [Kävellä saat tuomiopäivään saakka, mutta se ei auta juoksukuntoon.]
>
Juoksu on vaan siitä hyvä, että siinä ei voi lusmuilla. Hiihdossa tempo hiipuu helposti sellaiseksi köpöttelyksi, joka ei tee tuskaa - eikä siis hyödytä (ainakaan rangaistuksena).
>
Siis eikö vaan että nuo ovat normaaliliikuntaa, mutta sitten kun haluat rankaista itseäsi heikosta laihdutustuloksesta, niin tarvitaan jokin kova liikuntasuorite eikä vain kävely. Tosin kyllä niitä kovia liikuntoja kannattaa harrastaa säännöllisesti muutenkin, mutta ehkä kävely on alkuun ihan ok korvike kovalle liikunnalle.
>
Mielestäni aamulla olisi järkevin punnita. Tulokseen ei sitten vaikuta päivän aikana juodut juomat ja syömiset jne.
>
Eipä sellainen 0,1 kg:n tarkkuudella toimiva vaaka maksa kuin parikymppiä. Siitä näkisi ainakin suunnan, että oletko kehittymässä vai et. Laihdutus on nimittäin hidasta hommaa: aluksi tietysti paino putoaa, mutta kuukauden päästä koet kuitenkin tilanteita, joissa paino pysyy samana - ja pysyy ja pysyy vaikka eläisit säntillisesti. Tällöin voisi olla hyödyllistä tarkempi tulos (noh, kovin yksilöriipuvaistahan tuo "hyöty" on). - Kuntoon
noin ! kirjoitti:
>
Juuri näin. Jos et pysty juoksemaan koko aikaa, niin kävelet välillä ja sitten taas kun hengitys on tasaantunut, juokset. Juoksuvauhti olkoon juuri se, minkä vaan pystyt. Niin sitä kehittyy. [Kävellä saat tuomiopäivään saakka, mutta se ei auta juoksukuntoon.]
>
Juoksu on vaan siitä hyvä, että siinä ei voi lusmuilla. Hiihdossa tempo hiipuu helposti sellaiseksi köpöttelyksi, joka ei tee tuskaa - eikä siis hyödytä (ainakaan rangaistuksena).
>
Siis eikö vaan että nuo ovat normaaliliikuntaa, mutta sitten kun haluat rankaista itseäsi heikosta laihdutustuloksesta, niin tarvitaan jokin kova liikuntasuorite eikä vain kävely. Tosin kyllä niitä kovia liikuntoja kannattaa harrastaa säännöllisesti muutenkin, mutta ehkä kävely on alkuun ihan ok korvike kovalle liikunnalle.
>
Mielestäni aamulla olisi järkevin punnita. Tulokseen ei sitten vaikuta päivän aikana juodut juomat ja syömiset jne.
>
Eipä sellainen 0,1 kg:n tarkkuudella toimiva vaaka maksa kuin parikymppiä. Siitä näkisi ainakin suunnan, että oletko kehittymässä vai et. Laihdutus on nimittäin hidasta hommaa: aluksi tietysti paino putoaa, mutta kuukauden päästä koet kuitenkin tilanteita, joissa paino pysyy samana - ja pysyy ja pysyy vaikka eläisit säntillisesti. Tällöin voisi olla hyödyllistä tarkempi tulos (noh, kovin yksilöriipuvaistahan tuo "hyöty" on).Siis rangaistus pitää olla rangaistus, eikä huvia. Sovitaan niin.
Kävin tässä testaamassa kuntoani, että tiedän, mihin olen lupautumassa. 2 tuntia kävelyä, sekä kokeilin myös pystynkö yleensä edes juoksuaskelta ottamaan. Tuntui aika mahdottomalta ajatukselta toppatamineissa ja lumimuhkuraisella ja liukkaalla tiellä. Tuli sitten yksi tasainen ja syrjäinen kävelytieosuus. Vaihdoin hölkkäaskeliin, ja totesin, että tosiaan hitaastikin voi hölkätä. Ihan erilailla se kyllä puuskuttamaan pisti kuin kävely, enkä pitkää matkaa kerralla jaksanut. Huomasin kuitenkin vielä pystyväni juoksemaan, ainakin vähän, elikkä mahdollisesti voisin vielä saada pikkuhiljaa kuntoni takaisin. Eli ok, otan sen tunnin juoksun rangaistuskeinoksi aina yhden tuolta kotityölistasta. Siinä on aika tarkkaan lueteltu mun rästityöt ;) Onpa sitten ainakin niin kova rangaistus, että sitä yrittää kaikkensa vältellä ;)
Siis juoksu rangaistuksena ja muu liikunta huvina.
Iltapunnitus tuli vaan siitä, että ajattelin, ettei aamutohinassa muista punnita. Toisaalta tulihan tänä aamunakin punnittua. Nyt illalla oli kilon enempi, joten sopiihan se aamukin.
Ois pitäny pyytää pukilta digitaalivaakaa. Lähden nyt alkuun tuolla vanhalla, mutta katotaan jos vaikka joskus kauppareissulta lähtisi mukaan modernimpi vaaka.
Nyt sitten vaan jännäämään viiikon päähän, että onnistunko välttämään puuskutuslenkin. Voitte lyödä vaikka vetoa, miten käy. Jos en ole ens viikon keskiviikkoon mennessä pudottanut yhtään painoa tämänaamuisesta, niin uhkana on tunnin juoksulenkki ja uunin puhdistus. Miten mahtaa käydä, välissä on uusivuosikin kiusauksineen...? Oold, jos haluat, voit ottaa osaa haasteeseen! Ja viikon päästä saa tulla mua joko kehumaan ensimmäisestä pudotuksesta, tai muistuttamaan rangaistuksesta! Kiitos kaikille tuesta! :)
- oold
Itse olen nyt siinä pisteessä kun työttömänä on aikaa ollut että olen tehnyt 2x45minsan kävelylenkkiä päivässä ja nyt näyttäis siltä että tällä tahdilla olen saanut tuon jatkuvan lihoamisen kierteen katkaistua. Paino on pysynyt samana. Olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen tähän, mutta kyllä senkin tajuan että kun mulla on kutakuinkin 40kiloa ylipainoa niin pakko sitä on poiskin alkaa saamaan. Hirvittää pelkkä ajatuskin että pitäisi lisätä kävelyä vielä yhdellä 45minsan pätkällä jotta paino lähtisi laskuun. Tietysti voisin pidentää tuota kävelymatkaa vaikkapa tuntiin, eli 2x60min päivässä ja päälle jotain kahvakuula "pelleilyä" 15min, niin katellaan sen jälkeen uudelleen. Taidankin ryhtyä toteuttamaan tätä heti tänään. Heitin tuossa eilen kaikki joulusuklaat roskiin, tiedä sitten oliko järkevä teko :). Tuo kiloklubi voisi olla hyvä idea.
- kuntoon
Tässäpä vähän väliaikatietoja ennen punnitusta. :) Ajattelin vähän kertoa, mitä asian eteen oon yrittäny-.
Ensinnäkin yritin reikisteröidä itelleni ton kuntoon-nimimerkin. Se oli jo varattu. En aio alkaa miettimään uutta nimeä. Mää oon mää, kyllä mut täältä tunnistaa, ja jos joku alkaa apinoimaan, niin siitä vaan! ;)Nimimerkin jo ittelleen rekisteröinyt ei huoli pahastua, vaikka sillä kirjotankin. Se on hyvä nimi, motivoiva! Ehkä, jos retkahdan, otankin nimeksi rapakuntoon, mutta toivottavasti ei.
Eli mitään kauheen radikaalia en oo tehny. Syömistä oon koittanu muuttaa enemmän suuntaan vähän ja useasti. Niin ja karkit ja limskat oon jättäny pois. (Mähän söin ennen suklaata niinku leipää. Ja limska usein ruokajuomana...) Sipsejä en osta kotiin, enkä herkkuja. Kylässä voin vähäsen maistella. - Kyläilyt on muuten pahoja, koska emännät tykkää kyttyrää, jos ei mässää... :/ Voiskohan kyläreissulle laittaa paidan, jossa lukee "ei saa ruokkia!" ?
Liikkumista oon harrastanu joka päivä ees vähän. Siihen mahtuu uintia (aika leppoisaa lelluttelua kuitenkin), Kävelyä maantiellä ja luonnossa. Luonnossa tulee liikuttua pitemmän aikaa mutta hitaammin. Maantiellä nopeammin. Jokunen juoksuaskelkin on mukaan mahtunut. Hikirääkkiä en ole kuitenkaan vielä aloittanut. -En ole nimittäin vielä kärsimässä rangaistusta ;) - kuulostaa hyvältä
kuntoon kirjoitti:
Tässäpä vähän väliaikatietoja ennen punnitusta. :) Ajattelin vähän kertoa, mitä asian eteen oon yrittäny-.
Ensinnäkin yritin reikisteröidä itelleni ton kuntoon-nimimerkin. Se oli jo varattu. En aio alkaa miettimään uutta nimeä. Mää oon mää, kyllä mut täältä tunnistaa, ja jos joku alkaa apinoimaan, niin siitä vaan! ;)Nimimerkin jo ittelleen rekisteröinyt ei huoli pahastua, vaikka sillä kirjotankin. Se on hyvä nimi, motivoiva! Ehkä, jos retkahdan, otankin nimeksi rapakuntoon, mutta toivottavasti ei.
Eli mitään kauheen radikaalia en oo tehny. Syömistä oon koittanu muuttaa enemmän suuntaan vähän ja useasti. Niin ja karkit ja limskat oon jättäny pois. (Mähän söin ennen suklaata niinku leipää. Ja limska usein ruokajuomana...) Sipsejä en osta kotiin, enkä herkkuja. Kylässä voin vähäsen maistella. - Kyläilyt on muuten pahoja, koska emännät tykkää kyttyrää, jos ei mässää... :/ Voiskohan kyläreissulle laittaa paidan, jossa lukee "ei saa ruokkia!" ?
Liikkumista oon harrastanu joka päivä ees vähän. Siihen mahtuu uintia (aika leppoisaa lelluttelua kuitenkin), Kävelyä maantiellä ja luonnossa. Luonnossa tulee liikuttua pitemmän aikaa mutta hitaammin. Maantiellä nopeammin. Jokunen juoksuaskelkin on mukaan mahtunut. Hikirääkkiä en ole kuitenkaan vielä aloittanut. -En ole nimittäin vielä kärsimässä rangaistusta ;)hienoa, jatka samaan malliin vaan!
- kuntoon
kuulostaa hyvältä kirjoitti:
hienoa, jatka samaan malliin vaan!
No nih, eka viikko takana. Aamupunnitus näytti 2 kg vähemmän kuin viikko sit. HURRAA, tällä viikolla saan siis palkita itseni. :)
Mutta nyt iski joku hurja väsymys. Voi olla, että tää päivä jää löhöpäiväksi... Tai katotaan, jos tässä iltaa kohti piristyis. - kuntoon
kuntoon kirjoitti:
No nih, eka viikko takana. Aamupunnitus näytti 2 kg vähemmän kuin viikko sit. HURRAA, tällä viikolla saan siis palkita itseni. :)
Mutta nyt iski joku hurja väsymys. Voi olla, että tää päivä jää löhöpäiväksi... Tai katotaan, jos tässä iltaa kohti piristyis.Jännä juttu. Ensimmäisen viikon tavoitteen täytyttyä, yllättikin nyt laiskuus, nälkä ja monet mieliteot.. En aio alkaa mässäämään, mutta veikkaanpa, ettei ens keskiviikkoon mennessä lähde yhtä helpolla lisää pois...No, onneks kaapista löytyy hedelmiä. Ottaiskos nyt vaikka omenan... ;)
- Ihan helppoa
kuntoon kirjoitti:
Jännä juttu. Ensimmäisen viikon tavoitteen täytyttyä, yllättikin nyt laiskuus, nälkä ja monet mieliteot.. En aio alkaa mässäämään, mutta veikkaanpa, ettei ens keskiviikkoon mennessä lähde yhtä helpolla lisää pois...No, onneks kaapista löytyy hedelmiä. Ottaiskos nyt vaikka omenan... ;)
Kun siirtyy ylensyömisestä hieman niukkaan, laihduttavaan syömiseen, niin painoa lähtee todella vauhdikkaasti ensimmäisillä viikoilla, minultakin lähti jotain viisi kiloa kolmessa viikossa ja siitä se sitten rahoittui suunnilleen 0,7kg viikossa vauhtiin. välillä on hankalampaa ja haluttaisi syödä herkkuja ja tavallistakin ruokaa reilusti yli tarpeen, mutta kyllä hankalat päivätkin menee ohi, eikä pidä hiettää hanskoja tiskiin vaikka tulee sortumisia.
Itse olen harrastanut hyötyliikuntaa ennen laihdutustakin ja olen jatkanut sitä joksenkin entiseen malliin. Itselläni on ollu ylipainoa vajaa 30 kiloa, mutta kyllä sekin aiheutti sen että 5km reipas kävelylenkki tarkoitti todennäköisesti kipeitä jalkoja, joskus jopa tulehduksia, joihin on tarvittu läääkehoitoa.
En lisännyt liikuntaa ennen kuin nyt, kun painoa on jo pudonnut reilu 10 kg ja nytkin käyn vain kävelyllä. Viiden kilometrin lenkki tuntuu onnistuvan ilman että paikat kipeytyy. Seuraava välitavoitteeni on Vappu, jolloin jäljellä pitäisi olla alle 10gk ylipainoa ja silloin voidaan harkita juoksuaskelia.
Älä sitten sorru ihmedietteihin tai paastoihin, sillä niillä ei opi oikeaa ruokailua, joka sinun on opeteltava, jos aiot pysyä laihtumisen jälkeen normaalissa painossa. - kuntoon
Ihan helppoa kirjoitti:
Kun siirtyy ylensyömisestä hieman niukkaan, laihduttavaan syömiseen, niin painoa lähtee todella vauhdikkaasti ensimmäisillä viikoilla, minultakin lähti jotain viisi kiloa kolmessa viikossa ja siitä se sitten rahoittui suunnilleen 0,7kg viikossa vauhtiin. välillä on hankalampaa ja haluttaisi syödä herkkuja ja tavallistakin ruokaa reilusti yli tarpeen, mutta kyllä hankalat päivätkin menee ohi, eikä pidä hiettää hanskoja tiskiin vaikka tulee sortumisia.
Itse olen harrastanut hyötyliikuntaa ennen laihdutustakin ja olen jatkanut sitä joksenkin entiseen malliin. Itselläni on ollu ylipainoa vajaa 30 kiloa, mutta kyllä sekin aiheutti sen että 5km reipas kävelylenkki tarkoitti todennäköisesti kipeitä jalkoja, joskus jopa tulehduksia, joihin on tarvittu läääkehoitoa.
En lisännyt liikuntaa ennen kuin nyt, kun painoa on jo pudonnut reilu 10 kg ja nytkin käyn vain kävelyllä. Viiden kilometrin lenkki tuntuu onnistuvan ilman että paikat kipeytyy. Seuraava välitavoitteeni on Vappu, jolloin jäljellä pitäisi olla alle 10gk ylipainoa ja silloin voidaan harkita juoksuaskelia.
Älä sitten sorru ihmedietteihin tai paastoihin, sillä niillä ei opi oikeaa ruokailua, joka sinun on opeteltava, jos aiot pysyä laihtumisen jälkeen normaalissa painossa.Noita ihmedieettejähän on nettikin pullollaan. Sähköpostiinkin tulee monta ihmemainosta päivässä. Oon joskus kokeillu yhtä. Laihduin pian, mutta tuli pian myös korkojen kera takaisin. Oon ihan tyytyväinen, jos saan joka viikko painoa pois ees vähän.
Liikuntaa oon jonkun verran harrastanu aina. Se on ihan kivaa. Valitettavasti se lisää myös ruokahalua, joten mun kohdalla osa ongelmaa on ollu sen jälkeinen mässäily.
Totta on kyllä sekin, että jos kuntoa haluaa kohottaa, täytyy liikuntatavoitetta lisätä koko ajan. Tähän herätti mut se kirjoittaja, joka keksi tunnin juoksulenkki-rangaistuksen. :) En ollut oikeastaan ajatellutkaan mitään juoksukuntoon itteni treenausta, mutta itseasiassa eihän se mikään hullumpi tavoite olekaan! :) - kuntoon
kuntoon kirjoitti:
Noita ihmedieettejähän on nettikin pullollaan. Sähköpostiinkin tulee monta ihmemainosta päivässä. Oon joskus kokeillu yhtä. Laihduin pian, mutta tuli pian myös korkojen kera takaisin. Oon ihan tyytyväinen, jos saan joka viikko painoa pois ees vähän.
Liikuntaa oon jonkun verran harrastanu aina. Se on ihan kivaa. Valitettavasti se lisää myös ruokahalua, joten mun kohdalla osa ongelmaa on ollu sen jälkeinen mässäily.
Totta on kyllä sekin, että jos kuntoa haluaa kohottaa, täytyy liikuntatavoitetta lisätä koko ajan. Tähän herätti mut se kirjoittaja, joka keksi tunnin juoksulenkki-rangaistuksen. :) En ollut oikeastaan ajatellutkaan mitään juoksukuntoon itteni treenausta, mutta itseasiassa eihän se mikään hullumpi tavoite olekaan! :)kröhööm... tulipa viikonloppuna syöpöteltyä.....
- kuntoon
kuntoon kirjoitti:
kröhööm... tulipa viikonloppuna syöpöteltyä.....
tulipa tuli... kilo viime viikolla haihtuneesta takasin...tää ilta ja huominen aikaa saada se pois...
Klääks....1 - taiska90
kuntoon kirjoitti:
tulipa tuli... kilo viime viikolla haihtuneesta takasin...tää ilta ja huominen aikaa saada se pois...
Klääks....1Tee niin, että joka viikko kun et ole saanut väh 1 kiloa tippumaan edellisestä punnituksesta, niin joudut ottamaan itsestäsi kuvan alastomana ja postaamaan sen vaikka facebookiin omalla nimelläsi. Voit peittää pikkuveitikan jos haluat :-).
- kuntoon
taiska90 kirjoitti:
Tee niin, että joka viikko kun et ole saanut väh 1 kiloa tippumaan edellisestä punnituksesta, niin joudut ottamaan itsestäsi kuvan alastomana ja postaamaan sen vaikka facebookiin omalla nimelläsi. Voit peittää pikkuveitikan jos haluat :-).
Hah haa! En tee.
- kuntoon
kuntoon kirjoitti:
Hah haa! En tee.
Eilisillan ananassyönti auttoi. Sain sen viikonloppukilon 0,5 kg pois. Eli viime viikon pudotus 0,5 kg, yhteensä 2,5 kg. :)
Enpä ois tainnu kyllä näillä keleillä juoksemaankaan. Liian liukasta. Ois jääny rästitöiks ;) Vai onko muita ehdotuksia pääkallokelin varalle? (Liian kova rangaistus, jos kaadun ja katkon luuni..) - tsemppiä kuitenkin
kuntoon kirjoitti:
Eilisillan ananassyönti auttoi. Sain sen viikonloppukilon 0,5 kg pois. Eli viime viikon pudotus 0,5 kg, yhteensä 2,5 kg. :)
Enpä ois tainnu kyllä näillä keleillä juoksemaankaan. Liian liukasta. Ois jääny rästitöiks ;) Vai onko muita ehdotuksia pääkallokelin varalle? (Liian kova rangaistus, jos kaadun ja katkon luuni..)Vinkkinä siihen, ettei tämä viestiketju muodostuisi ihan hirveän pitkäksi, niin aloita samalla nimimerkillä uusi viesti ja laita tämä alkuperäinen siihen linkiksi. Näin ei tulee turhan iso ketju aina mukana.
Tietty silloin ei näe yhdellä kertaakoko ketjua, mutta haluttaessa voi aloittaa ensimmäisestä. - OmShantiShivaShakti
kuntoon kirjoitti:
Enpä ois tainnu kyllä näillä keleillä juoksemaankaan. Liian liukasta. Ois jääny rästitöiks ;) Vai onko muita ehdotuksia pääkallokelin varalle? (Liian kova rangaistus, jos kaadun ja katkon luuni..)Liian liukkailla voi olla sen päivän syömättä ja tekemättä mitään. Vain vettä saa juoda. Silti sitä polttaa läskiä 3 tunnin juoksulenkin verran.
- tuota !
kuntoon kirjoitti:
Enpä ois tainnu kyllä näillä keleillä juoksemaankaan. Liian liukasta. Ois jääny rästitöiks ;) Vai onko muita ehdotuksia pääkallokelin varalle? (Liian kova rangaistus, jos kaadun ja katkon luuni..)No, ehkä tottumattoman on vähän vaarallista lähteä juoksemaan tällä kelillä (tosin kyllä siellä juoksijoita näkyy joka päivä, joten tekosyyltä kuulostaa valittaa kelistä), mutta sitten se pitää olla vaikka kuntopyörätreeni vaikka ohjattuna (onkohan se sitten Xycling vai mitä nimiä niillä on) - tai joku muu kova ohjattu jumppa.
Huono ei ole punttisalikaan, jos vaan pystyt pitämään kuorman kovana ilman lipsumista.
[Toki tuo ehdotettu paastokin voisi olla yksi - jos se vaan pysyy siinä, ettet sitten ahmi seuraavana päivänä.]
Eikö muuten jo viikonlopun epäonnistuminen ollut Sinulle moraalinen sykäys rangaistuslenkkiin ? Voi sen nimittäin tehdä ilman noita punnituksiakin (= aina kun tuntuu, että ei ole onnistunut ruokailunhallinnassaan).
Muista myös se, ettei yksi lenkki Sinua laihduta (ehkä max sata grammaa), joten se on vain rangaistus eikä se lupaa sitä, että saisit sitten syödä jotenkin enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455170Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241653Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151559Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501476- 141235
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41160No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22105081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171047Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771008Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60837