Muutama sana jakeesta Jes.9:6.
Isa 9:6 (9:5) ... ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. (Käännös 33/38)
...and his name shall be called (H7121) Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace. (KJV)
...ja hänen nimensä kutsutaan (H7121) Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies. (Käännös 1776)
H7121 (Strong)
קרא qârâ'
A primitive root (rather identical with H7122 through the idea of accosting a person met); to call out to (that is, properly address by name, but used in a wide variety of applications): - bewray [self], that are bidden, call (for, forth, self, upon), cry (unto), (be) famous, guest, invite, mention, (give) name, preach, (make) p-r-o-c-l-a-i-m (-ation), p-r-o-n-o-u-n-c-e, p-u-b-l-i-s-h, read, renowned, say.
proclaim= kuuluttaa, julistaaa
pronounce= lukea ääneen, lausua, ääntää, julistaa
publish= julkaista, julkistaa
Eli jakeen loppu voitaisiin aivan yhtä hyvin kääntää seuraavasti:
..., ja hänen nimityksensä (nimensä) tulee kuuluttamaan, julistamaan tai julkistamaan ihmeteon antaja (käskijä), jne...
Ja kuka on tämän ihmeteon käskijä ja antaja. Jumala tietenkin. Hän on Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies. Hän tulee antamaan Poikansa meidän pelastukseksemme ja tulee julkistamaan sen. Se on ihmeteko, jonka Jumala tekee, että hän tulee antamaan Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. Ja sen Jumala tulee julkistamaan ja kuuluttamaan kaikelle kansalle, että hänen Pojassaan on pelastus.
Missä sanotaan eli julkistetaan UT:ssä Jes 9:6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, p-o-i-k-a on meille annettu, jonka hartioilla on herraus.
Mark 9:7 Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".
Mark 12:6 Vielä hänellä oli ainoa rakas poikansa. Hänet hän lähetti viimeiseksi heidän luoksensa sanoen: 'Kavahtavat kaiketi minun poikaani'.
Joh 3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. (=Pojan hartioilla on herraus).
2Piet 1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden (=herrauden), kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
1Joh 3:23 Ja tämä on hänen (Jumalan) käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen n-i-m-e-e-n ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
1Joh 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
1Joh 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja l-ä-h-e-t-t-i Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Tulikohan nyt selväksi, mitä jae Jes 9:6 tarkoittaa. Sitä ei pidä ruveta vääntämään mihinkään kolminaisuusopin kaavoihin. Ei vaikka ns. nikolaiitat sitä ovat Nikean kirkolliskokouksesta asti yrittäneet tehdä.
Ilm 2:15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
Ilm 2:16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
Nikolaiitat ovat Nikean kirkolliskokouksen ”herroja”. Niitä ”herroja”, jotka ovat äänestyspäätöksillään 1700 vuotta sitten vallan saadakseen harhauttaneet koko kristikuntaa.
Ja näitä herroja sitten uskotaan mieluummin kuin Jumalan sanaa.
Suosittelen itsekullekin Jumalan sanan tutkimista sen sijaan, että uskovat näiden herrojen päätöksiä. Varsinkin kun ne joskus ratkaistiin historian tietojen mukaan nyrkein, eikä Pyhän Hengen ohjauksella.
Jes 9:6, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä
72
1617
Vastaukset
* Älä Jonah yritä aivopestä lukijoita, ja siten syöttää valhetta heidän tajuntaansa. Jesaja kirjoittaa selkeästi Jumalan Pojan syntymisestä. "Immanuel", Jumala meidän kanssamme, jonka Matteus vahvistaa samoin Luukas kirjoittaa; " Pyhä Henki tulee päällesi(Marian) ja Korkeimman voima varjoaa sinut. (siittää Marian kohtuun Jeesus lapsen) Siksi myös sitä pyhää, joka syntyy, kutsutaan Korkeimman Pojaksi." on selkeä ja vastaan sanomaton totuus Jeesuksesta. Älä viitti valheita ottaa avuksesi, kun on totuus joka tekee valheestasi lopun!
Käännös selityksesi on vain tyhmä ja pahasti ontuva yritys mitätöidä Sanaa? Sun tutisi uudestisyntyä ylhäältä, että voisit tulla tuntemaan !Totuus", eli Herra Jeesus Kristus sisäisesti. Nyt sinä pyörit pelkästään kirjaimen ympärillä, jota snaleikkiä yrität soveltaa tehdäksesi Raamatun tyhjäksi, mutta sinua vastassa on Jumalan , Koerkeimman Poika, joka sanoo, "Raamattu ei voi raueta tyhjiin."- oli se.
"Immanuel", Jumala meidän kanssamme,
Voi jos kerrankin tajuaisit, ettei tuo todista Jeesuksen olevan Jumala. Kuten täällä on jo tuotu satoja kertoja esille, miten Jumala oli Jeesuksessa. todistaa rakastavansa lähimmäistään Jonahia, joka on suurin käsky. Lukekaa Mohikaanin teksti ja todetkaa tuo lämmin ja veljellinen lähimmäisenrakkaus !
Sana tosin opettaa näin
1. Joh. 3:10
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.Tuo on käännösvirhe vanhoissa luterilaisissa Raamatuissa.
Uusimpaan 1992-käännökseen asia onkin korjattu.
Eihän silloin voitu mainita Raamattua kun sitä ei edes ollut.Pe.ku kirjoitti:
Tuo on käännösvirhe vanhoissa luterilaisissa Raamatuissa.
Uusimpaan 1992-käännökseen asia onkin korjattu.
Eihän silloin voitu mainita Raamattua kun sitä ei edes ollut.Filippuskin sanoessaan näin:
Joh. 1:45
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, JOOSEFIN POJAN, Nasaretista".tekstin asiallisesta selittämisestä. Isa 9:6 (9:5) jakeessa ei sanota että hän on ihmeellinen Isä ja väkevä Jumala, vaan siinä sanotaan että - h ä n e n - n i m e n s ä - o n - j.n.e.
"ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
Johanneksen evankeliumi 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Johanneksen evankeliumi 17
26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
´- Miten heppoista
ekivaari kirjoitti:
tekstin asiallisesta selittämisestä. Isa 9:6 (9:5) jakeessa ei sanota että hän on ihmeellinen Isä ja väkevä Jumala, vaan siinä sanotaan että - h ä n e n - n i m e n s ä - o n - j.n.e.
"ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
Johanneksen evankeliumi 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
´ja turhaa ajanvietettä palstan pakanoilla. Koko ajan ekivaari perässäjuoksijoineen punoo ideoita miten halventaa Jeesusta ja kuinka valaa vahvemmaksi omaa harhauskoaan.
Ekivaarin typeryydet ovat ennenkin naurattaneet lukijoita.
Nyt tuli taas huipennus:
- Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas -
ovat vain nimiä, eivät tarkoitakaan mitään. Ne ovat vain pelkkiä nimiä, eivätkä kuvaa mitään ominaisuutta.
Hah hah harhaoppisen pöljyyttä!!!!
Miksi ne ovat sitten profeetan kautta annettuja? Alkaako ekivaari pelleilemään ja asettuu Jumalan yläpuolelle (kuten monesti ennenkin) ja mitätöi Jumalan puheen profeetoille.
Hävetkää jo tyhmyyttänne harhaoppiset! Lopettakaa jo ekivaarin peesaaminen ja yrittäkää olla järjissänne. Yrittäkää etsiä totuutta, rukoilla ja lukea Raamattua. - to..
lappix kirjoitti:
Filippuskin sanoessaan näin:
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, JOOSEFIN POJAN, Nasaretista".sanaa ei Jeesuksen tai apostolien aikaan vielä ollut.
Jeesus oli todennäköisesti juuri Joosefin poika, mutta laki tai profeetat -jotka tuolla nimellä jo olivat - eivät olleet ennustaneet Jeesuksesta,vaikka Jeesuksen seuraajat itse uskoivat että oli ennustanut. Miten heppoista kirjoitti:
ja turhaa ajanvietettä palstan pakanoilla. Koko ajan ekivaari perässäjuoksijoineen punoo ideoita miten halventaa Jeesusta ja kuinka valaa vahvemmaksi omaa harhauskoaan.
Nyt tuli taas huipennus:
ovat vain nimiä, eivät tarkoitakaan mitään. Ne ovat vain pelkkiä nimiä, eivätkä kuvaa mitään ominaisuutta.
Miksi ne ovat sitten profeetan kautta annettuja? Alkaako ekivaari pelleilemään ja asettuu Jumalan yläpuolelle (kuten monesti ennenkin) ja mitätöi Jumalan puheen profeetoille.
Hävetkää jo tyhmyyttänne harhaoppiset! Lopettakaa jo ekivaarin peesaaminen ja yrittäkää olla järjissänne. Yrittäkää etsiä totuutta, rukoilla ja lukea Raamattua.että jumala kuoli ristillä ja saman tien voidaan Raamattu heittää roskakoriin. Eli kaikki on ollut vaan paimentolaisten nuotiotarinoita.
Miten heppoista kirjoitti:
ja turhaa ajanvietettä palstan pakanoilla. Koko ajan ekivaari perässäjuoksijoineen punoo ideoita miten halventaa Jeesusta ja kuinka valaa vahvemmaksi omaa harhauskoaan.
Nyt tuli taas huipennus:
Hävetkää jo tyhmyyttänne harhaoppiset! Lopettakaa jo ekivaarin peesaaminen ja yrittäkää olla järjissänne. Yrittäkää etsiä totuutta, rukoilla ja lukea Raamattua.ymmärtää, että tuossa Jesajan kohdassa on määrätty lapselle annettava nimi eikä siinä sanota että hän on iankaikkinen Isä ja Jumala!
11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät - n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät - s i n u n - n i m e s s ä s i, - j o n k a -
s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
´lappix kirjoitti:
todistaa rakastavansa lähimmäistään Jonahia, joka on suurin käsky. Lukekaa Mohikaanin teksti ja todetkaa tuo lämmin ja veljellinen lähimmäisenrakkaus !
Sana tosin opettaa näin
1. Joh. 3:10
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.* lappix, ihmisenä Jonah on Herralle rakas, Hän on kuollut myös Jonahin puolesta. Mutta se ei oikeuta Jonahia vääristelemään Jumalan sanaa. "Immanuel" tarkoittaa juuri sitä, että Jeesus on, Jumala meidän kanssamme. Miksi pitää selvää suomenkieltä alkaa vääntelemään mieleisekseen.
* Eikä tässä ole kyse mistään lähimmäisen rakkaudesta, tai sitten on perimm'ältään, siinä mielessä, että haluan ohjata Jonahia ja muita samoin ajattelevia pois valheesta totuuteen, eli Jeesuksen Kristuksen sisäiseen tuntemiseen uudestisyntymisen kautta.
* Teillä jehovantodistajien tavoin ajattelevat on vain nimellinen jeesus, jeesus joka ei ole Jumalan Poika, vaan Joosefin poika, ja siksi olette pahasti eksyneet pois Jumalan suunnitelmasta pelastuksen tieltä, joka on Jeesus Jumalan Poika, syntynyt kokonaan Pyhästä Hengestä, myös lihanpuolesta, aivan niinkuin Jesaja ennusti. "IMMANUEL", = Jumala meidän kanssamme "ekivaari kirjoitti:
ymmärtää, että tuossa Jesajan kohdassa on määrätty lapselle annettava nimi eikä siinä sanota että hän on iankaikkinen Isä ja Jumala!
11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät - n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät - s i n u n - n i m e s s ä s i, - j o n k a -
s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
´* Miten niin, " jokainen ymmärtää"? Ethän sinäkään ymmärrä mitä siinä lukee, vaan väännät mahdollisimman kieroon ajateeluun itsesi, ja ne jotka sinua ehkä kuulevat noissa älyttömissä väännöksissäsi.
* Mutta sinähän naurat Raamatulle sellaisena, kuin se on Kirjoitettu ! Sinä et usko Jumalan Pojan vereen ainoana mahdollisuutena saada synnit anteeksi, siksi sinä ja sinun kuulijasi olette edelleen synneissänne, ja Kristus on kuollut turhaan puolestanne, koska etsitte sivuteitä päästäksenne "jonnekkin", en tiedä minne olet ekivaari itseasiassa menossa, et ole koskaan sitä selkeästi edes esille tuonut? Olet eksyksissä ja täysin pois pelastuksen tieltä! Ja mikä pahempaa, on se, että eksytät muitakin valhe-evankeliumiisi!Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miten niin, " jokainen ymmärtää"? Ethän sinäkään ymmärrä mitä siinä lukee, vaan väännät mahdollisimman kieroon ajateeluun itsesi, ja ne jotka sinua ehkä kuulevat noissa älyttömissä väännöksissäsi.
* Mutta sinähän naurat Raamatulle sellaisena, kuin se on Kirjoitettu ! Sinä et usko Jumalan Pojan vereen ainoana mahdollisuutena saada synnit anteeksi, siksi sinä ja sinun kuulijasi olette edelleen synneissänne, ja Kristus on kuollut turhaan puolestanne, koska etsitte sivuteitä päästäksenne "jonnekkin", en tiedä minne olet ekivaari itseasiassa menossa, et ole koskaan sitä selkeästi edes esille tuonut? Olet eksyksissä ja täysin pois pelastuksen tieltä! Ja mikä pahempaa, on se, että eksytät muitakin valhe-evankeliumiisi!että "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan", [Joh.17:3] koska:
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että
kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Psalmit 115
3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."
Psalmit 135
6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"
Heprealaiskirje 10
7 "Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, - m i n ä - t u l e n - t e k e m ä ä n - s i n u n - t a h t o s i." - Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja - t ä m ä n - t a h d o n - p e r u s t e e l l a - m e - o l e m m e - p y h i t e t y t - Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
´Mohikaani_27 kirjoitti:
* lappix, ihmisenä Jonah on Herralle rakas, Hän on kuollut myös Jonahin puolesta. Mutta se ei oikeuta Jonahia vääristelemään Jumalan sanaa. "Immanuel" tarkoittaa juuri sitä, että Jeesus on, Jumala meidän kanssamme. Miksi pitää selvää suomenkieltä alkaa vääntelemään mieleisekseen.
* Eikä tässä ole kyse mistään lähimmäisen rakkaudesta, tai sitten on perimm'ältään, siinä mielessä, että haluan ohjata Jonahia ja muita samoin ajattelevia pois valheesta totuuteen, eli Jeesuksen Kristuksen sisäiseen tuntemiseen uudestisyntymisen kautta.
* Teillä jehovantodistajien tavoin ajattelevat on vain nimellinen jeesus, jeesus joka ei ole Jumalan Poika, vaan Joosefin poika, ja siksi olette pahasti eksyneet pois Jumalan suunnitelmasta pelastuksen tieltä, joka on Jeesus Jumalan Poika, syntynyt kokonaan Pyhästä Hengestä, myös lihanpuolesta, aivan niinkuin Jesaja ennusti. "IMMANUEL", = Jumala meidän kanssamme """Immanuel" tarkoittaa juuri sitä, että Jeesus on, Jumala meidän kanssamme. Miksi pitää selvää suomenkieltä alkaa vääntelemään mieleisekseen. "
Sinä vääristät.
Immanuel on ihan eri nimi kuin Jeesus....enemmän kirjaimiakin.- SiitäEiPääseYliEiYmpäri
oli se. kirjoitti:
"Immanuel", Jumala meidän kanssamme,
Voi jos kerrankin tajuaisit, ettei tuo todista Jeesuksen olevan Jumala. Kuten täällä on jo tuotu satoja kertoja esille, miten Jumala oli Jeesuksessa....jos JEESUS ei ole JUMALA, sitten sinä ET ole IHMINEN. ehkä olet apina?
6 "For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon his shoulder: and his name shall be called Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace."
Yllä on englanninkielinen King James -käännös, joka on uskottavuudessaan varsin korkeaa luokkaa - myöntänet sen, parahin Jonah. "The Mighty God" (Väkevä Jumala) jyrähtää sieltä vastaansanomattomalla voimalla.
Oljenkorsiin verrattavilla virityksillä ei Sanan totuus mihinkään hetkahda. Tarkoitushakuinen verbimuuntelu qara' kaw-raw' Strong-koodin 07121 pohjalta ei johda muualle kuin keinotekoisuuden ja itsepetoksen tielle.
Olen pahoillani, Jonah, etten saanut aikaan hienovaraisempaa muotoilua vapauttaakseni sinua 'Nikean herrojen' ja muiden vastaavien pahisten pelottavista kynsistä :))
Jos katsot Ison Raamatun Tietosanakirjan sivuilla 2827-2832 verbille 'qara' (kara) annettuja merkityksiä, niin huomaat miten murskaava määrä sille löytyy Raamatusta "kutsua/tulla kutsutuksi/tulla nimitetyksi" vastineita. Jonkun muun merkityksen (kuten 'kuulutukset' sun muut) käyttäminen on pahanlaatuista väkivaltaa Jumalan sanan ilmoitukselle. Sellaiseen väkivaltaan en ryhtyisi - jo pelkkä itsesuojeluvaisto estää ainakin minua ryhtymästä sellaiseen hupsuiluun.
Muuten, etkö voisi harkita järjenpäätelmien painoarvon vähentämistä ja Jumalan Pojan antaman uskon lisäämistä punnitessasi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen keskinäistä ykseyttä ja yhteyttä. Minun Raamatussani lukee Jeesuksen, minun Herrani sanat:
"Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk. 10:21
.taivaan ja maan Herrana; itseänsä vai Isäämme?
"Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: - "M i n ä - y l i s t ä n - s i n u a, - I s ä, -
t a i v a a n - ja - m a a n - H e r r a, - että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk. 10:21
´ekivaari kirjoitti:
taivaan ja maan Herrana; itseänsä vai Isäämme?
"Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: - "M i n ä - y l i s t ä n - s i n u a, - I s ä, -
t a i v a a n - ja - m a a n - H e r r a, - että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt." Luuk. 10:21
´Kuinkahan usein olen ekivaari yrittänyt saada sinua tajuamaan, että Jeesus oli, ja tuli IHMISEKSI, yhdeksi meistä, paitsi ilman syntiä. Ei tahtonut olla Jumalan kaltainen, vaan alensi itsensä ihmisen asemaan.
* Siksi Hän rukoili, anoi, kiitti ja ylisti Isää, aivan niinkuin uskovainenkin tekee, Hän ei käyttänyt etuoikeuttaan olla Jumala, vaikka olisi voinut, vaan alistui täysin ihmisen rooliin ja oli Isälle täysin kuuliainen, ja siksi Hän ihmisenä oppi kaiken mitä ihminen voi oppia Jumalan kuuliaisuuden ja kärsimystenkin kautta, koska oli kuuliainen hamaan ristinkuolemaan asti. IHMISENÄ.
* Jumalan Poikana Hän nousi ylös kuolleista ja astui ylös taivaiseen alkuperäiseen asemaan Jumalan oikealle puolelle. Lihallisena ihmisenä oleminen päättyi ylösnousemukseen, ja niin Hänet asetettiin Jumalan Pojaksi iankaikksiesti olemaan ylösnoussut Jumalan Poika, joka on seurakuntansa kanssa aina ja iankaikkisesti.
* Jumalana Hän on kolmiyhteisen Isän ja Pyhän Hengen ykseydessä Jumala, ja iankaikkinen Isä.
Muutumaton Isä Poika ja Pyhä Henki.
* Älä sano Jumalaa isäksesi, koska sinulla ei ole Poikaakaan, jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään, ja kellä ei ole Isää, ei ole myöskään Poikaa? Koska et tunnusta Jumalan Poikaa, vaan ainoastaan Joosefin pojan? Et usko Raamattua, vaikka Matteus ja Luukas, samoin Jesaja ja monet muut profeetat todistaa Jumalan Pojasta, ja sinä jankutat Joosefin pojasta, joka on kaikenlisäksi syntinen jeesuksesi. Rienaat Jumalaa!ekivaari kirjoitti:
taivaan ja maan Herrana; itseänsä vai Isäämme?
´Että ketäkö Jeesus siinä ylistää? No, ei ainakaan sinun järjenjuoksuasi, ekivaari.
Varoitan sinua vakavasti, vaikka olet minua iässä varttuneempi henkilö: älä anna
oman järkesi (lue: meille kaikille luontaisen vajavuuden ja inhimillisen tyhmyyden)
tuhota pelastustasi. Et vieläkään ole ymmärtänyt, miten naurettavaa näpertelyä
on sinun 'jumaluustutkimuksesi'. Usko Herraan Jeesukseen ja ota Hänet ja Hänen
armonsa vastaan sielusi pelastuksen tähden.
Jumalan olemus ja substanssi kaikessa Hänen valtasuuruudessaan Isänä, Poikana
ja Pyhänä Henkenä ei koskaan tule avautumaan sinun hyppysissäsi tai aivoissasi.
Toivotan sinulle tänä Viattomien lasten päivänä sitä armoa, että saisit löytää sen
lapsenmielisen uskon, jota Herra Jeesus tarkoitti Luuk. 10:21 olevilla sanoillaan.
.Semper.Fidelis kirjoitti:
Että ketäkö Jeesus siinä ylistää? No, ei ainakaan sinun järjenjuoksuasi, ekivaari.
Varoitan sinua vakavasti, vaikka olet minua iässä varttuneempi henkilö: älä anna
oman järkesi (lue: meille kaikille luontaisen vajavuuden ja inhimillisen tyhmyyden)
Toivotan sinulle tänä Viattomien lasten päivänä sitä armoa, että saisit löytää sen
lapsenmielisen uskon, jota Herra Jeesus tarkoitti Luuk. 10:21 olevilla sanoillaan.
.niin tietää, ettei Jeesus ole Isä. Ei siinä sen enempää järkeä tarvita. Kolminaisuusoppiin uskova taas uskoo ihmisiä eikä Jeesusta. Siinä se ero on.
lappix kirjoitti:
niin tietää, ettei Jeesus ole Isä. Ei siinä sen enempää järkeä tarvita. Kolminaisuusoppiin uskova taas uskoo ihmisiä eikä Jeesusta. Siinä se ero on.
ei ole sama asia kuin lapsenomainen usko ja kuuliaisuus Hengen ilmoitukselle.
Tuskinpa kukaan on Jeesusta Isäksi väittänyt. Taisit muodostaa väitteen itse
omassa mielessäsi, jotta saisit esittää sen päälle tuon lattean vastaväitteen.
Elävä usko ei synny väittelemällä eikä ampumalla alas itse keksittyjä väitteitä.
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Avaa sydämesi Jumalan Sanalle ja heitä oma viisastelu pois. Kokeile edes.
.lappix kirjoitti:
niin tietää, ettei Jeesus ole Isä. Ei siinä sen enempää järkeä tarvita. Kolminaisuusoppiin uskova taas uskoo ihmisiä eikä Jeesusta. Siinä se ero on.
siinä,,,,, että millä Uskolla sä Uskot. Uskotko että tarvitset yliluonnollinen Usko,,, mikä ei ole sun oma usko Pelastuaxeen? Vai hoetko että jo syntyessään sulla on annetu superaivoja,,, joka ei ole kirottuja ja jolla sä voit ajatella ja pähkäillä suuria hengellisiä viisauxia?
Mohikaani_27 kirjoitti:
Kuinkahan usein olen ekivaari yrittänyt saada sinua tajuamaan, että Jeesus oli, ja tuli IHMISEKSI, yhdeksi meistä, paitsi ilman syntiä. Ei tahtonut olla Jumalan kaltainen, vaan alensi itsensä ihmisen asemaan.
* Siksi Hän rukoili, anoi, kiitti ja ylisti Isää, aivan niinkuin uskovainenkin tekee, Hän ei käyttänyt etuoikeuttaan olla Jumala, vaikka olisi voinut, vaan alistui täysin ihmisen rooliin ja oli Isälle täysin kuuliainen, ja siksi Hän ihmisenä oppi kaiken mitä ihminen voi oppia Jumalan kuuliaisuuden ja kärsimystenkin kautta, koska oli kuuliainen hamaan ristinkuolemaan asti. IHMISENÄ.
* Jumalan Poikana Hän nousi ylös kuolleista ja astui ylös taivaiseen alkuperäiseen asemaan Jumalan oikealle puolelle. Lihallisena ihmisenä oleminen päättyi ylösnousemukseen, ja niin Hänet asetettiin Jumalan Pojaksi iankaikksiesti olemaan ylösnoussut Jumalan Poika, joka on seurakuntansa kanssa aina ja iankaikkisesti.
* Jumalana Hän on kolmiyhteisen Isän ja Pyhän Hengen ykseydessä Jumala, ja iankaikkinen Isä.
Muutumaton Isä Poika ja Pyhä Henki.
* Älä sano Jumalaa isäksesi, koska sinulla ei ole Poikaakaan, jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään, ja kellä ei ole Isää, ei ole myöskään Poikaa? Koska et tunnusta Jumalan Poikaa, vaan ainoastaan Joosefin pojan? Et usko Raamattua, vaikka Matteus ja Luukas, samoin Jesaja ja monet muut profeetat todistaa Jumalan Pojasta, ja sinä jankutat Joosefin pojasta, joka on kaikenlisäksi syntinen jeesuksesi. Rienaat Jumalaa!ja kumppanit, Pyhän hengen muistuttamana sanonut, että kirjoitusten mukaan Jumala ei korottanut poikaansa taivaisiin Jumalaksi, vaan välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, jossa virassa hän toimii maailman loppuun asti, iankaikkisesti ja rukoilee Isää edestämme. Sekä Jeeesus että Pyhä henki rukoilevat Isää:
Roomalaiskirje 8
27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme." [Hepr.7:25]
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle:
-"S i n ä - o l e t - m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: - "S i n ä - o l e t - p a p p i - i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan."
Tässä olevia totuuksia et voi kumota, etkä todistaa omia väitteitäsi Jumalan sanalla!
´ekivaari kirjoitti:
ja kumppanit, Pyhän hengen muistuttamana sanonut, että kirjoitusten mukaan Jumala ei korottanut poikaansa taivaisiin Jumalaksi, vaan välimieheksi ja ylimmäiseksi papiksi, jossa virassa hän toimii maailman loppuun asti, iankaikkisesti ja rukoilee Isää edestämme. Sekä Jeeesus että Pyhä henki rukoilevat Isää:
Roomalaiskirje 8
27 "Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä - H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme." [Hepr.7:25]
Heprealaiskirje 5
5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle:
-"S i n ä - o l e t - m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: - "S i n ä - o l e t - p a p p i - i a n k a i k k i s e s t i - Melkisedekin järjestyksen mukaan."
Tässä olevia totuuksia et voi kumota, etkä todistaa omia väitteitäsi Jumalan sanalla!
´yhtä vaarallinen on ekivaarin universalismi-oppi ... Milloin sefu puuttuu tähään ?? Sut on bannattu eki !!!
Semper.Fidelis kirjoitti:
ei ole sama asia kuin lapsenomainen usko ja kuuliaisuus Hengen ilmoitukselle.
Tuskinpa kukaan on Jeesusta Isäksi väittänyt. Taisit muodostaa väitteen itse
omassa mielessäsi, jotta saisit esittää sen päälle tuon lattean vastaväitteen.
Elävä usko ei synny väittelemällä eikä ampumalla alas itse keksittyjä väitteitä.
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Avaa sydämesi Jumalan Sanalle ja heitä oma viisastelu pois. Kokeile edes.
.auki Jumalan sanalle ja totuudelle siitä lähtien, kun jätin kirkon ja helluntailaisuuden. Nyt tunnen totuuden ja uskon Jeesuksen sanaan, en lahkojen selittäjiin. Ja hyvä niin, sillä Isä Jumala kehoittaa uskomaan Poikaan, ja minä teen Isäni tahdon uskomalla Häneen.
Yksikään ihminen ei voi horjuttaa uskoani sanomalla, että usko meihin, me olemme oikeassa. Ainoa totuuteni on Jeesus, ette te mahda sille mitään ja minä todistan Hänestä.
Matt. 7:21
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.Semper.Fidelis kirjoitti:
Että ketäkö Jeesus siinä ylistää? No, ei ainakaan sinun järjenjuoksuasi, ekivaari.
.Ajattelen loogisesti näin; että jos myös Pyhä henki ja Jeesus olisivat Jumala, eivät he joka aika tarvitsisi rukoilla Isää, kuten nyt tekevät:
Roomalaiskirje 8
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus - J e e s u s - on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme." [Hepr.7:25]
Isä ei korottant poikaansa Jeesusta Kristusta Jumalaksi, vaan välimieheksi ja ylipapiksi:
Heprealaiskirje 5
´ekivaari kirjoitti:
Ajattelen loogisesti näin; että jos myös Pyhä henki ja Jeesus olisivat Jumala, eivät he joka aika tarvitsisi rukoilla Isää, kuten nyt tekevät:
Roomalaiskirje 8
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus - J e e s u s - on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme." [Hepr.7:25]
Isä ei korottant poikaansa Jeesusta Kristusta Jumalaksi, vaan välimieheksi ja ylipapiksi:
Heprealaiskirje 5
´Tässä Paavalin viestiä samasta aiheesta; torjutko hänenkin kehotuksensa
sinun henkilökohtaisen arvokkuutesi ja suuren viisautesi loukkauksena?
1.Korinttolaiskirje:
3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne
luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi,
että hänestä tulisi viisas.
3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä.
Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
3:20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi."
.savonarola kirjoitti:
yhtä vaarallinen on ekivaarin universalismi-oppi ... Milloin sefu puuttuu tähään ?? Sut on bannattu eki !!!
ekivaarilta vai Raamatusta? Annapa vilpitön vastaus, Savonarola!
´Semper.Fidelis kirjoitti:
Tässä Paavalin viestiä samasta aiheesta; torjutko hänenkin kehotuksensa
1.Korinttolaiskirje:
.huomion lainaamieni jakeiden sisällöstä ekivaariin. Selitin miten ajattelen, ja sinä päättelet minun käyttäneen tämän maailman viisautta eikä Kristusta, joka on tullut myös minulle "viisaudeksi Jumalalta, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi," [1.Kor.1:30]
´- Savonarolan kaveri
ekivaari kirjoitti:
ekivaarilta vai Raamatusta? Annapa vilpitön vastaus, Savonarola!
´Savonarolan raamatunlauseet ovat suoraan Jumalalta, jos et niitä seuraa niin kiirastuli on uusi ystäväsi!
Semper.Fidelis kirjoitti:
Tässä Paavalin viestiä samasta aiheesta; torjutko hänenkin kehotuksensa
1.Korinttolaiskirje:
.muistaa tämä:
Apt.6.
7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
8 Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa.
9 Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreniläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,
10 mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
Ei kukaan pysty pitämään puoliaan sitä vastaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, kuten Ekivaari.- on tullut
ekivaari kirjoitti:
huomion lainaamieni jakeiden sisällöstä ekivaariin. Selitin miten ajattelen, ja sinä päättelet minun käyttäneen tämän maailman viisautta eikä Kristusta, joka on tullut myös minulle "viisaudeksi Jumalalta, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi," [1.Kor.1:30]
´Jumalalta viisaudeksi, niin keneltä sitä viisautta sitten anotaan?
Jaakobin kirjeessä sanotaan: "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan." (Jaak. 1:5)
Jeesus sanoo: "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan." (Matt. 7:7)
No, kuka on sitten Hän, joka avaa ja sulkee? Eikö seurakunnan Herra, Jeesus Kristus? Hän, joka omalla verellään osti itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä töitä ahkeroitsee.
Ilm. 3:7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
Viisautta on kuunnella ja ottaa siitä vaari, mitä Henki, eli Herra, seurakunnalle ja yksilöihmiselle puhuu! - Usko Toivonen
lappix kirjoitti:
muistaa tämä:
Apt.6.
7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
8 Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa.
9 Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreniläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,
10 mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
Ei kukaan pysty pitämään puoliaan sitä vastaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, kuten Ekivaari.Hieno tekstikohta tuo apt. 6.
4. Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."
5. Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
6. ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä.
7. Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
8. Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa
Apostolit täynnä Pyhää Henkeä julistivat nimeä Jeesus.
Papisto yritti kaikin tavoin vaientaa tuohon nimeen opettamisen, mutta turhaan, nimi Jeesus kaikui
kaikkialla Jerusalemissa.
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
-
16. ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää.
17. Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle."
Apt. 4.
Pyhän Hengen armolahjat toimivat Jeesuksen nimessä.
Ja Herranaan he huusivat avuksi Jeesuksen nimeä.
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Apt. 9.
Niitä vainottiin, jotka avukseen huusivat Herranaan Jeesuksen nimeä !
59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!" Usko Toivonen kirjoitti:
Hieno tekstikohta tuo apt. 6.
5. Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen,
6. ja asettivat heidät apostolien eteen, ja nämä rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä.
7. Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
8. Ja Stefanus, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansassa
Papisto yritti kaikin tavoin vaientaa tuohon nimeen opettamisen, mutta turhaan, nimi Jeesus kaikui
10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
-
16. ja sanoivat: "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää.
17. Mutta ettei se leviäisi laajemmalle kansaan, niin kieltäkäämme ankarasti heitä enää tähän nimeen puhumasta yhdellekään ihmiselle."
Apt. 4.
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Apt. 9.
59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"Jumalan tekemään Herraan Jeesukseen Kristukseen uskovalle totuutta. Jeesus on Herra, muttei Jumala.
- kirjoittelu
lappix kirjoitti:
Jumalan tekemään Herraan Jeesukseen Kristukseen uskovalle totuutta. Jeesus on Herra, muttei Jumala.
on avutonta sanahelinää. Heillä on vain huomiontavoittelunsa ja siksi kovin paljoa ei kannata aikaa haaskata näille, jotka ajankulukseen vierittävät höpinöillään ketjuja.
Vuosia kestäneestä jankuttamisesta ja hirvastelusta ei ”kvartetti” ole muuta saanut esitettyä kuin, että he eivät usko Raamattuun.
Esimerkiksi lukuisat kerrat on käsitelty Matt 1:20-23 enkelin Joosefille ilmoittamat sanat. ”...että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta.....”
Ja monta sataa muuta profetiaa, joissa Herra Jumala ilmoittaa tulevasta Messiaasta.
Joosefille enkeli vielä sanoi: ”...ja sinun on annettava nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistään.”
Herramme ja Jumalamme ilmoitti tulevansa maan päälle ihmisruumiissa ja tästä Paavali opetti, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa.
Ei nämä asiat ole valjenneet käärmehengessä paatuneille valheen hokijoille eivätkä taida sitä tulla enää tuntemaan. Vain uskossa olevalle Pyhän Hengen opettaessa tulee ymmärrys.
Mutta tällainen turha inttäminen jatkuu ja harhaoppiset eivät huomaa, että väittäessään Jeesuksen luoduksi ja Joosefin pojaksi he tekevät itsensä Raamattua vastaan kapinoiviksi valehtelijoiksi. Vain siinä he ovat oikeassa, että ei kukaan syntiseen ihmiskuntaan kuuluva voisi vapahtaa ketään synneistään ja heillä ei siis ole Vapahtajaa, kuten aina muistavat mainitakin.
Saman tien he tekevät Raamatusta tarukokoelman, koska he kumoavat suuren määrän profetioita ja ohjeita, joita Herra antoi. VT on varsin Kristus-keskeinen kirja, jossa Herramme katse oli suunnattuna Golgatan mäelle johdattaessaan kansansa vaiheita ja Messiaan tulemista varten.
Harhaoppisten jatkaessa puuduttavaa jankutustaan ei varmaankaan ole kaukana aika, jolloin he kieltävät loputkin. Yleensä luopumus ja pimeys vie syvemmällä. Joten odotan milloin harhavaari toteaa, monien jakeiden voimalla tietenkin, ettei Jeesus ollut mikään Jumalan Poika. ’Sehän on vain pelkkä nimi, kuten ei Väkevä Jumalakaan tarkoita mitään muuta, niin sellainen mitään tarkoittamaton nimi on myös Jumalan Poika.’ - Usko Toivonen
lappix kirjoitti:
Jumalan tekemään Herraan Jeesukseen Kristukseen uskovalle totuutta. Jeesus on Herra, muttei Jumala.
Huomaatko muuten omista kommenteistasi, millaista evankeliumia julistat ?
Stefanus täynnä Pyhää Henkeä rukoili Herranaan Jeesusta.
Stefanus näin tunnusti olevansa Jeesuksen oma.
Se, että Stefanus tunnusti Jeesuksen Herraksi maksoi hänen henkensä, osaatko sanoa miksi ? - tarvitaanhengenvaloa
Usko Toivonen kirjoitti:
-
Apt. 4.
Apt. 9.
59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"RE:Hieno teksti! Usko Toivonen28.12.2010 11:53
Kyllä asia on niin, että Jeesus nimi jakaa jopa uskovien porukat.
Jos puhutaan vain Luojasta, tai pelkästään Jumalasta, mitään kärhämää ei synny oikeastaan missään sakissa, maailmankin ihmisille Jumala ja Luoja kelpaa, mutta lausupa Jeesus -nimi, niin tulee haudanhiljaista, ihmiset ovat vaivautuneita, tai puhkeaa sanasota.
Jeesus -nimi on maailmankaikkeuden voimakkain nimi. Se aiheuttaa voimakkaimmat reaktiot olitpa missä hyvänsä. Ja jakaa mielipiteet ja porukat hajalleen, mutta niinhän Jeesus sen sanoi tapahtuvankin.
Apostolit lähetettiin saarnaaman Kristusta, ei Isä Jumalaa, Jahvea, Jehovaa, Herraa Sebaotia, Herraa, miksikähän?
Koska ei suurempaa nimeä ole maailmankaikkeudessa, kuin Jeesus Kristus. Ei tässä maailmassa, eikä tulevassa. Hänen valtansa on Iankaikkinen Valta. (Daniek 7:13, 14, )
Mitähän sen pitäisi tarkoittaa tässäkin inttämisketjussa?
Huomaan ketjusta myös sen, että vaikka kuinka Raamatunjakeita viljellään, ei ne avaudu muuten, kuin Jumalan Pyhän Hengen kautta. Siis Jumalan avulla. Jeesus tuli maailmaan ilmoittamaan, näyttämään meille Isän. Pyhä Henki tuli maailmaan Jeesuksen tilalle, kun Jeesus meni (otettiin) ylös Taivaisiin. Jeesushan oli Raamatun mukaan "Jumala meidän kanssamme", joten voimme siis tältä pohjalta sanoa, että Pyhä Henkin on "Jumala meidän kanssammme".
Kuinkahan vaikeaa tämä muutamille uskoville on käsittää? Minulle asia on selvä.
Daniel 7:
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
13 Minä näin tässä näyssä yöllä, ja katso; yksi tuli taivaan pilvissä niinkuin ihmisen poika, ja hän tuli hamaan vanha-ikäisen tykö, ja vietiin hänen eteensä.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
Jumala ei anna kunniaansa toisille, senhän me kaikki tiedämme. Tässäkään Hän ei antanut kunniaansa toiselle, vaan kenelle?
Saa nähdä, onko kellään kantttia yrittää selittää asiaa? Usko Toivonen kirjoitti:
-
Apt. 4.
Apt. 9.
59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"että Jeesuksen nimeä Jumalan poikana julistetaan!
1.Johannuksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
1.Johannuksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
´Usko Toivonen kirjoitti:
Se, että Stefanus tunnusti Jeesuksen Herraksi maksoi hänen henkensä, osaatko sanoa miksi ?välimiehen ja suuren ylipapin, Jeesuksen Kristuksen kautta Isän Jumalan luo.
- Saman verran
ekivaari kirjoitti:
että Jeesuksen nimeä Jumalan poikana julistetaan!
1.Johannuksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
1.Johannuksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
´tunnustaa ekivaari kuin riivaajahenget. Ne sanoivat riivatun ihmisen suulla:
Matt 8:29 ”Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut meitä vaivaamaan ennen aikaa?”
Siinä vain on ero, että riivaajahenget osoittivat Jeesukselle kunnioitusta ja vapisivat Hänen edessään. Sitä ei tee ekivaari, jolla yleensä on tapana kirjoittaa Poika pienellä kirjaimella, mutta koettaa keskustelujen mukaan valheillaan vaihtaa väriä kuin kameleontti
Ja miten hän voisikaan kunnioittaa näiden uskontunnustustensa kanssa
"Myös Maria tunnusti Jeesuksen lihan puolesta Joosefin pojaksi:"
" Miksi en minä saisi Jeesusta lihan puolesta Joosefin pojaksi tunnustaa?"
"Lihan puolesta Jeesuskin syntyi Marian lihallisesta kohdusta ja oli yksi "veljiemme joukossa lihasta syntynyt", ja kehui lihan puolesta serkkuansa Johannes Kastajaa itseänsä suuremmaksi, sillä Johannes Kastaja oli Jumalan nasiiri,"
"minä, ekivaari, en usko Mariasta syntyneeseen lihalliseen Jeesukseen vapahtajani,"
"Jeesus oli lihansa puolesta kirottu, ihan niin kuin Aabraham oli ja mekin olemme;"
"....sillä vielä ylösnousemuksen jälkeenkin Poika ja PH yksinään ovat vajavaisia"
"Jeesus ei siis ollut lihallisen syntyperänsä vuoksi täydellinen, vaan hän tuli täydelliseksi oppimalla kohtaamistaan kärsimyksistä ja kuolemasta!" - Usko Toivonen
tarvitaanhengenvaloa kirjoitti:
RE:Hieno teksti! Usko Toivonen28.12.2010 11:53
Kyllä asia on niin, että Jeesus nimi jakaa jopa uskovien porukat.
Jos puhutaan vain Luojasta, tai pelkästään Jumalasta, mitään kärhämää ei synny oikeastaan missään sakissa, maailmankin ihmisille Jumala ja Luoja kelpaa, mutta lausupa Jeesus -nimi, niin tulee haudanhiljaista, ihmiset ovat vaivautuneita, tai puhkeaa sanasota.
Jeesus -nimi on maailmankaikkeuden voimakkain nimi. Se aiheuttaa voimakkaimmat reaktiot olitpa missä hyvänsä. Ja jakaa mielipiteet ja porukat hajalleen, mutta niinhän Jeesus sen sanoi tapahtuvankin.
Apostolit lähetettiin saarnaaman Kristusta, ei Isä Jumalaa, Jahvea, Jehovaa, Herraa Sebaotia, Herraa, miksikähän?
Koska ei suurempaa nimeä ole maailmankaikkeudessa, kuin Jeesus Kristus. Ei tässä maailmassa, eikä tulevassa. Hänen valtansa on Iankaikkinen Valta. (Daniek 7:13, 14, )
Mitähän sen pitäisi tarkoittaa tässäkin inttämisketjussa?
Huomaan ketjusta myös sen, että vaikka kuinka Raamatunjakeita viljellään, ei ne avaudu muuten, kuin Jumalan Pyhän Hengen kautta. Siis Jumalan avulla. Jeesus tuli maailmaan ilmoittamaan, näyttämään meille Isän. Pyhä Henki tuli maailmaan Jeesuksen tilalle, kun Jeesus meni (otettiin) ylös Taivaisiin. Jeesushan oli Raamatun mukaan "Jumala meidän kanssamme", joten voimme siis tältä pohjalta sanoa, että Pyhä Henkin on "Jumala meidän kanssammme".
Kuinkahan vaikeaa tämä muutamille uskoville on käsittää? Minulle asia on selvä.
Daniel 7:
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
13 Minä näin tässä näyssä yöllä, ja katso; yksi tuli taivaan pilvissä niinkuin ihmisen poika, ja hän tuli hamaan vanha-ikäisen tykö, ja vietiin hänen eteensä.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
Jumala ei anna kunniaansa toisille, senhän me kaikki tiedämme. Tässäkään Hän ei antanut kunniaansa toiselle, vaan kenelle?
Saa nähdä, onko kellään kantttia yrittää selittää asiaa?Täytyy sanoa, että kommenttisi on yksi kirkkaimpia helmiä, mitä olen tällä palstalla nähnyt.
Nimi Jeesus on alkuseurakunnan ajoista lähtien ollut jakava tekijä, ja on sitä tänäänkin.
1. Ja minä näin valtaistuimella-istuvan oikeassa kädessä kirjakäärön, sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun, seitsemällä sinetillä suljetun.
2. Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"
3. Eikä kukaan taivaassa eikä maan päällä eikä maan alla voinut avata kirjaa eikä katsoa siihen.
4. Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu arvolliseksi avaamaan kirjaa eikä katsomaan siihen.
5. Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
-
11. Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13. Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
ilm. 5.
Jumala ei kunniaansa jaa. Saman verran kirjoitti:
tunnustaa ekivaari kuin riivaajahenget. Ne sanoivat riivatun ihmisen suulla:
Matt 8:29 ”Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut meitä vaivaamaan ennen aikaa?”
Siinä vain on ero, että riivaajahenget osoittivat Jeesukselle kunnioitusta ja vapisivat Hänen edessään. Sitä ei tee ekivaari, jolla yleensä on tapana kirjoittaa Poika pienellä kirjaimella, mutta koettaa keskustelujen mukaan valheillaan vaihtaa väriä kuin kameleontti
Ja miten hän voisikaan kunnioittaa näiden uskontunnustustensa kanssa
"Myös Maria tunnusti Jeesuksen lihan puolesta Joosefin pojaksi:"
" Miksi en minä saisi Jeesusta lihan puolesta Joosefin pojaksi tunnustaa?"
"Lihan puolesta Jeesuskin syntyi Marian lihallisesta kohdusta ja oli yksi "veljiemme joukossa lihasta syntynyt", ja kehui lihan puolesta serkkuansa Johannes Kastajaa itseänsä suuremmaksi, sillä Johannes Kastaja oli Jumalan nasiiri,"
"minä, ekivaari, en usko Mariasta syntyneeseen lihalliseen Jeesukseen vapahtajani,"
"Jeesus oli lihansa puolesta kirottu, ihan niin kuin Aabraham oli ja mekin olemme;"
"....sillä vielä ylösnousemuksen jälkeenkin Poika ja PH yksinään ovat vajavaisia"
"Jeesus ei siis ollut lihallisen syntyperänsä vuoksi täydellinen, vaan hän tuli täydelliseksi oppimalla kohtaamistaan kärsimyksistä ja kuolemasta!"kaikkien luettavaksi nostettu raamatunjae vaivaa, vaan niitä "Jumalan pojan vaivaamia" ovat kaikki ne, riivatut jotka eivät sallisi muistuttaa, että Jeesus kutsui äidikseen jokaista Jumalan tahdon tekijää ja opetti puhtaan mielen tärkeyttä oikeana neitsyytenä, sekä lupasi kaikkien ihmisten tulevan Jumalan opettamiksi ja pelastamiksi.
´ekivaari kirjoitti:
kaikkien luettavaksi nostettu raamatunjae vaivaa, vaan niitä "Jumalan pojan vaivaamia" ovat kaikki ne, riivatut jotka eivät sallisi muistuttaa, että Jeesus kutsui äidikseen jokaista Jumalan tahdon tekijää ja opetti puhtaan mielen tärkeyttä oikeana neitsyytenä, sekä lupasi kaikkien ihmisten tulevan Jumalan opettamiksi ja pelastamiksi.
´vaan kiinni Jeesuksen sanasta ja opetuksesta, sillä vain yksi usko pelastaa, ja se on usko totuuteen. Täällä on toisiaan kiitteleviä ihmissanan kylväjiä, joiden opetus on lähtöisin ihmisistä.
Olen erittäin luottavainen uskon hedelmään, sillä Jeesus valitsee itse valittunsa, ei ihminen, ei yksikään uskonnollinen liike eikä palstan huutoäänestys. Kun pysyn Jeesuksen sanassa, enkä katso sitä ylen, niin Jeesus tuntee minut ja minä Jeesuksen.
Niinpä veli-Ekivaari ja muutama muu uskollinen Jeesuksen sanan todistaja, me olemme Hänen opetuslapsia, ja heille Jeesus todisti näin:
Luuk. 12:32
Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.Usko Toivonen kirjoitti:
Se, että Stefanus tunnusti Jeesuksen Herraksi maksoi hänen henkensä, osaatko sanoa miksi ?Act 7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
Act 7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".- Usko Toivonen
Jonah kirjoitti:
Act 7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
Act 7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".Stefanus näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen tässä kirkkaudessa.
Ja Stefanus rukoili Jeesusta " Herra Jeesus ota minun henkeni " .
Juuri se tosiasia, että Stefanus tunnusti Jeesuksen Herrakseen, oli liikaa papistolle, kirjanoppineille,
koska he eivät ymmärtäneet Jeesuksen jumaluutta.
Sen vuoksi Stefanus kivitettiin.
Stefanus oli täynnä Pyhää Henkeä, ja hänelle oli aivan selvä asia rukoilla Herraa Jeesusta, Stefanus ymmärsi
Jeesuksen jumaluuden. Usko Toivonen kirjoitti:
Stefanus näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen tässä kirkkaudessa.
Ja Stefanus rukoili Jeesusta " Herra Jeesus ota minun henkeni " .
Juuri se tosiasia, että Stefanus tunnusti Jeesuksen Herrakseen, oli liikaa papistolle, kirjanoppineille,
koska he eivät ymmärtäneet Jeesuksen jumaluutta.
Sen vuoksi Stefanus kivitettiin.
Stefanus oli täynnä Pyhää Henkeä, ja hänelle oli aivan selvä asia rukoilla Herraa Jeesusta, Stefanus ymmärsi
Jeesuksen jumaluuden.Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella taivaassa.
- Usko Toivonen
Jonah kirjoitti:
Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella taivaassa.
Millainen käsitys sinulla on Jumalasta;
Jumala on Henki :
Joh. 4:24
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Jumala on kaikkialla läsnä ( Ps. 139. )
7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
Apt. 7.
55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Mitäpä ajattelet, mitä oikeealla puolella oleminen tarkoittaa.
Ps 121.
5. Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
Ps. 16.
8. Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju. Usko Toivonen kirjoitti:
Millainen käsitys sinulla on Jumalasta;
Jumala on Henki :
Joh. 4:24
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Jumala on kaikkialla läsnä ( Ps. 139. )
7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
Apt. 7.
55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Mitäpä ajattelet, mitä oikeealla puolella oleminen tarkoittaa.
Ps 121.
5. Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
Ps. 16.
8. Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.paavi seisoo kun sekin on näiden kolminaisuusoppiin uskovien maanpäällinen jumala?
- Usko Toivonen
lappix kirjoitti:
paavi seisoo kun sekin on näiden kolminaisuusoppiin uskovien maanpäällinen jumala?
Älä minulta kysele paaveista, kysy asianosaisilta.
Miksi muuten aina piiloudut milloin paavin, milloin nikian tai milloin kolminaisuusopin suojiin?
Niissäkö sinun turvasi on?
Hyvä on Jumalan Sanaa tutkia ja pitäytyä täysin Jumalan Sanassa. En aina ymmärrä tätä "Nikean kirkolliskokous-korttia". Minuakin on usein syytetty uskomisesta Nikean kirkolliskokouksen päätöksiin Raamatun Sanan sijasta. Se onkin aika hankalaa ja melkoinen ihmetemppu, sillä en edes tiedä mitä kaikkea siellä päätettiin ja toisekseen minua ei se edes hirveästi kiinnosta. Pyrin aina pitäytymään Raamatun Sanaan.
Kyseinen jae Jes.9:6, on tässä yhteydessä hivenen ikävästi irroitettu asiayhteydestä. Ilmeisesti siitä ei muuten saisikaan kyseistä tulkintaa?
Nimittäin jae kokonaisuutena alusta asti luettuna paljastaa ketä kysesisessä jakeessa kuvataan. Jes.9:6:"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."
"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu..." eli joku joka syntyi ihmiseksi. Ja "jonka hartioilla on herraus" eli joka on samalla myös Jumala. Nämä kaksi asiaa toteutuu Jeesuksessa täydellisesti.
Lisätäköön vielä että myös juutalaisten keskuudessa kyseistä jaetta pidetään messiaanisena eli myös juutalaiset ovat tienneet kyseisen jakeen todellisen luonteen paljon ennen kirkolliskokouksia. Alkuseurakunnan kristityt ymmärsivät myös, ja ymmärsivät että se konkretisoituu Jeesuksessa Kristuksessa, Aamen, tällekkin hienolle jakeelle.
Kääntämisestä sen verran että kreikan ja hebrean kielet ovat hyvin rikkaita kieliä ilmaisultaan. Mutta niissäkään ei voida "aivan yhtähyvin" kääntää jollaintavalla ottamatta asiayhteyttä huomioon vaikka itse sana siihen antaisikin oikeutuksen.liittää tämänkin Jesajan jumalan kokoelmiinne, koska Immanuel on opissanne automaattisesti aina jumala.
Jes. 7:14
Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Jes. 8:8
ja se tunkeutuu Juudaan, paisuu ja tulvii ja ulottuu kaulaan saakka. Ja levittäen siipensä se täyttää yliyltään sinun maasi, Immanuel."- efox
Yhden Herran Jumalan armo.
1. Piet. 5:12. se armo, jossa te olette, on Jumalan totinen armo.
Filem. 25. Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa. sanota että syntynyt lapsi olisi Jumala, vaan että hänen nimensä on sama kuin hänelle nimen antanut "Ihmeellinen Isä" .... j.n.e.
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät - n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."
´efox kirjoitti:
Filem. 25. Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.Mooseksen kautta. Armo ja totuus tulevat Isältä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta:
Johanneksen evankeliumi 1
17 "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."
Heprealaiskirje 1
1 "Sitten kuin - J u m a l a - muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille - P o j a n - k a u t t a, - jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja - h ä n e n - o l e m u k s e n s a - k u v a - ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Ei mitään eikä kenenkään kuvaa saa asettaa Jumalaksi! [5.Moos.5:8]
´
´ekivaari kirjoitti:
sanota että syntynyt lapsi olisi Jumala, vaan että hänen nimensä on sama kuin hänelle nimen antanut "Ihmeellinen Isä" .... j.n.e.
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät - n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."
´tavattoman oikeassa. Miksi? Siksi että koko Raamattun pitäisi muuttaa näiden kolminaisuusoppineiden uusiksi.
Pitäisikö aloittaa tästä jakeesta??
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman ihmeelliseksi ja väkeväksi Isäksi.lappix kirjoitti:
liittää tämänkin Jesajan jumalan kokoelmiinne, koska Immanuel on opissanne automaattisesti aina jumala.
Jes. 7:14
Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Jes. 8:8
ja se tunkeutuu Juudaan, paisuu ja tulvii ja ulottuu kaulaan saakka. Ja levittäen siipensä se täyttää yliyltään sinun maasi, Immanuel."Jes.7:14 on "kaksoisennustus" joka sai lopullisen toteutumisensa Mariassa ja Jeesuksessa.
Jes.8:8 on osa kokonaisennustusta Juudalle, siinä varoitetaan Juudaa unhoittamasta Jumalaansa. Vois ajatella että Juudaa kutsutaan Jumalaan uskovien vuoksi "sinun maaksi,Immanuel".
Joku osaa varmaan antaa tyhjentävämmätkin selitykset.efox kirjoitti:
Filem. 25. Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa.Hyviä kohtia olet löytänyt rikkaasta Raamatustamme. "Yhden Herran Jumalan armo". Ja onneksi on armo, ilman sitä olisimme hukassa.
ekivaari kirjoitti:
sanota että syntynyt lapsi olisi Jumala, vaan että hänen nimensä on sama kuin hänelle nimen antanut "Ihmeellinen Isä" .... j.n.e.
´En voi enkä halua uskoa että jollakin muulla olisi kuin Jumalalla olisi herraus,kaikkivaltiaus. Ja kyllähän tuossa todetaan että "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu... ja hänen nimensä on...Väkevä Jumala". En halua myöskään uskoa että jollain muulla olisi Jumalan nimi kuin Jumalalla itsellään.
Järenvastaistahan olisi jotakin kutsua nimillä joilla ei olisi mitään merkitystä.juhani1965 kirjoitti:
Jes.7:14 on "kaksoisennustus" joka sai lopullisen toteutumisensa Mariassa ja Jeesuksessa.
Jes.8:8 on osa kokonaisennustusta Juudalle, siinä varoitetaan Juudaa unhoittamasta Jumalaansa. Vois ajatella että Juudaa kutsutaan Jumalaan uskovien vuoksi "sinun maaksi,Immanuel".
Joku osaa varmaan antaa tyhjentävämmätkin selitykset.et usko edes Isä Jumalan todistusta Pojastaan? Niinkö se Juhani 1965 on?
2. Piet. 1:17
Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Vakava juttu kannaltasi - valitan.- efox
ekivaari kirjoitti:
Mooseksen kautta. Armo ja totuus tulevat Isältä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta:
Johanneksen evankeliumi 1
17 "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."
Heprealaiskirje 1
1 "Sitten kuin - J u m a l a - muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille - P o j a n - k a u t t a, - jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja - h ä n e n - o l e m u k s e n s a - k u v a - ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Ei mitään eikä kenenkään kuvaa saa asettaa Jumalaksi! [5.Moos.5:8]
´
´vannoo jopa itsensä kautta.
1. Moos. 22:16. Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra.
Room. 10:12. sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Paavalin Herra.
Fil. 3:8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, juhani1965 kirjoitti:
En voi enkä halua uskoa että jollakin muulla olisi kuin Jumalalla olisi herraus,kaikkivaltiaus. Ja kyllähän tuossa todetaan että "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu... ja hänen nimensä on...Väkevä Jumala". En halua myöskään uskoa että jollain muulla olisi Jumalan nimi kuin Jumalalla itsellään.
Järenvastaistahan olisi jotakin kutsua nimillä joilla ei olisi mitään merkitystä.Johanneksen evankeliumi 17
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät - s i n u n - n i m e s s ä s i, - j o n k a -
s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."
Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi tullut itsestänsä, mutta hän kielsi sen:
Johanneksen evankeliumi 7
28 "Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."
Joka sanoo Jeesuksen olevan Jumala, ei tunne oikeata Jumalaa!
´juhani1965 kirjoitti:
En voi enkä halua uskoa että jollakin muulla olisi kuin Jumalalla olisi herraus,kaikkivaltiaus. Ja kyllähän tuossa todetaan että "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu... ja hänen nimensä on...Väkevä Jumala". En halua myöskään uskoa että jollain muulla olisi Jumalan nimi kuin Jumalalla itsellään.
Järenvastaistahan olisi jotakin kutsua nimillä joilla ei olisi mitään merkitystä.vain Isä Jumalalla on kaikkivaltius, ja Hän luovutti valtaansa myös Pojalleen. eikös tämä ole täysin Jeesuksen todistama asia. Silti Poika pysyi poikana, vaikka käytti Isältä saamaansa valtaa.
Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jeesus siis sai valtaa suorittaaksen Jumalan Hänelle antamat tehtävät. Jos Hän olisi ollut kaikkivaltias, niin ei Hän olisi tarvinnut saada valtaa keneltäkään, koska Hänellä olisi se ollut muutenkin.
Kun tehtävät on suoritettu, valta palautuu takaisin Isälle ja Jeesus alistetaan Isän valtaan, senkin todistaa Raamattu. Usko jo Jumalan sana ja tarkoitus ja jätä kolminaisuusoppi, sinä olet eksytetty pois totuudesta.lappix kirjoitti:
vain Isä Jumalalla on kaikkivaltius, ja Hän luovutti valtaansa myös Pojalleen. eikös tämä ole täysin Jeesuksen todistama asia. Silti Poika pysyi poikana, vaikka käytti Isältä saamaansa valtaa.
Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jeesus siis sai valtaa suorittaaksen Jumalan Hänelle antamat tehtävät. Jos Hän olisi ollut kaikkivaltias, niin ei Hän olisi tarvinnut saada valtaa keneltäkään, koska Hänellä olisi se ollut muutenkin.
Kun tehtävät on suoritettu, valta palautuu takaisin Isälle ja Jeesus alistetaan Isän valtaan, senkin todistaa Raamattu. Usko jo Jumalan sana ja tarkoitus ja jätä kolminaisuusoppi, sinä olet eksytetty pois totuudesta.Niin, ei millään pahalla tai ilkkuen,- vaan ihan vakavasti pohtien. Näistä; Jeesus on Jumala, ymmärtävistä ja uskovista ihmisistä tulee elä'vä'sti mieleeni oma äitini,- joka on vahvasti dementoitunut. Käydessämme hänen luonaan hän joskus ymmärtää ja muistaa hyvin, miten olen hänen poikansa. Jopa nimeltä.
Taas toisinaan hän ymmärtää minut minun isäkseni/puolisokseen ja toisinaan taas omaksi isäkseen eli joku hetki hänenkin arjessaan on kirkkaasti ajateltu, mutta joskus taas ei muista/ymmärrä hahmottaa asioita ollenkaan.
Niin, jos ajattelemme tuota Raamatun aikaista tilannetta, jolloin mies, nimeltä Jeesus,- jonka kautta Juamla puhui viimeisinä päivinä ja teki ihmeitä ja voimallisia tekoja jne..., niin ei ihminen/ihmisen ymmärtämiskyky ja usko ole muuttunut paljoakaan noista ajoista.
Edelleen ihmisen on vaikea uskoa tästä mihestä Jumalan todistusta eli uskoa, miten Nasaretin Jeesus oli Jumalan Poika ja Jumala toimi hänen kauttaan ja miten Jumala aivoitti elämän Pojassaan.
"mutta, nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä".
Ei ole fiktiivistä/kuviteltua ,- VAAN TODELLISESTI ilmoitettu asia.
Ovatko seuraavat sanat inhimillistä viisautta ja järkeilyä, niinkuin monet täällä väittävät?
Luk 9:35 Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä".
2Pe 1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Eivät nämä sanat mitään järjen päätelmää ole. Ne ovat Jumalan omia sanoja, jotka on raamattuun kirjoitettu. Ja jotka Jeesus itse todistaa sanomalla, että minä olen Jumalan Poika.
Luk 22:70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
Joh 10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'M-i-n-ä o-l-e-n J-u-m-a-l-a-n P-o-i-k-a'?
Kolminaisuusoppi on ihmisten kehittämää järkeisoppia, kun se ei tunnusta Jumalan eikä Jeesuksen omien sanojen todistusta. Näiden sanojen ei mitenkään voi tulkita tarkoittavan, että Jeesus on Jumala.
Vaatii todellista ”rohkeutta” mennä joidenkin muiden harvojen raamatun jakeiden perusteella mennä sanomaan totuudeksi kirkonisien perinnäisoppia ”Jeesus on Jumala”.
Varsinkin, kun ko. jakeet vaikuttavat tarkoitushakuisesti tai väärinymmärryksellä käännetyiltä.
Sen sijaan Jeesus esiintyy Jumalan Poikana lukemattomissa raamatunjakeissa. Ja Jumala hänen (ja meidän) Isänään.
Mat 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Mat 10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Jeesuksella on I-s-ä taivaissa, joka on hänet synnyttänyt ja nimittää häntä omaksi Pojaksensa. Ja jonka Poikansa hän on lähettänyt aivoituksensa mukaan meidän syntisten pelastukseksi.
Ja hänet on meidän tunnustettava sanan mukaisesti Jumalan Pojaksi eikä Jumalaksi.
Jumala ei missään raamatun kohdassa sano Jeesusta Jumalaksi eikä myöskään Jeesus missään raamatun kohdassa sano itseään Jumalaksi. Se on totuus ja lähtökohta sanaa tutkittaessa. Kolminaisuusoppi ei ole lähtökohta, vaan Jumalan sana.
Minulle on täysin käsittämätöntä, että ei uskota Jeesuksen omia sanoja ja Jumalan Kaikkivaltiaan omia sanoja.
Mat 16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
Mat 16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Mat 16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.- Usko Toivonen
Kysymys
Mitä sinulle tulee mieleen esim. näistä Herran Jeesuksen sanoista ?
37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Matt. 23. ( Luuk. 13:34 ). Usko Toivonen kirjoitti:
Kysymys
Mitä sinulle tulee mieleen esim. näistä Herran Jeesuksen sanoista ?
37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Matt. 23. ( Luuk. 13:34 ).juutalaiset mahdottomiksi omine lakeineen, koska he eivät uskoneet Jumalan lähettämää totuuden opettajaa.
Jeesus on Herra, muttei Jumala.- Usko Toivonen
lappix kirjoitti:
juutalaiset mahdottomiksi omine lakeineen, koska he eivät uskoneet Jumalan lähettämää totuuden opettajaa.
Jeesus on Herra, muttei Jumala.Jeesus toteaa tässä; ( Matt. 23:37 )
" kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. "
Jes. 31.
5. Niinkuin liitelevät linnut, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia - varjelee ja pelastaa, säästää ja vapahtaa.
6. Palatkaa, te israelilaiset, hänen tykönsä, josta olette niin kauas luopuneet.
Jes. 65
2. Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan;
3. kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.
Tästä Jeesus puhui. Usko Toivonen kirjoitti:
Jeesus toteaa tässä; ( Matt. 23:37 )
" kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. "
Jes. 31.
5. Niinkuin liitelevät linnut, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia - varjelee ja pelastaa, säästää ja vapahtaa.
6. Palatkaa, te israelilaiset, hänen tykönsä, josta olette niin kauas luopuneet.
Jes. 65
2. Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan;
3. kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani, uhraa puutarhoissa ja suitsuttaa tiilikivialttareilla.
Tästä Jeesus puhui.Matt.27:37 muissa ennusti Jesaja. Jeesus on Herra, muttei Jumala.
menneet perille nämä Jumalan ja Jeesuksen omat sanat. Pakko vetää se johtopäätös, että kaikki on ennaltamäärätty. Niinkuin sana sanoo. Sokea on sokea ja sillä siisti. Samaan kuoppaan putoavat.
Kukaan ei ole muuttanut mieltään ja tehnyt parannusta. Ei sen vuoden aikana, mitä olen palstaa seurannut. Kaikki ovat pitäneet kiinni omasta oikeaoppisuudestaan. Mistä lienevät sen saaneet?
Varmaan "pastoreilta". Eivät ainakaan raamatusta, koska eivät tutki sitä.
Joka etsii se löytää. Etsimättä ei löydä aarretta. Joo-joo miehet eivät löydä mitään, sillä he ovat perässähiihtäjiä, jotka mukailevat muiden, heidän mielestään oikeassa olevien "kirjanoppineiden" mielipiteitä.
Tutki itse Jumalan sanaa, niin voit löytää totuuden, Hengen ohjauksella.
Siunausta kaikille totuuteen pyrkiville.
- yksii
-Kolminaisuususko on huonoa Jumalan silmissä!
-2.Tessalonikalaiskirje:
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
-2.Tessalonikalaiskirje:
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - selvääRaatussa
Nimimerkki kirjoitti:
lappix
27.12.2010 20:50
Filippuskin sanoessaan näin:
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, JOOSEFIN POJAN, Nasaretista".
Vastaus :
Joosef ei voi olla Jeesuksen Kristuksen oikea isä vaan ainoastaan maallinen" huoltajaisä ", sillä Jeesus Kristus on Raamatun mukaan Pyhästä Hengestä siinnyt ja Joosef ei yhtynyt Mariaan.
Matteus 1
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Ei saa sekoittaa syntymistä eli synnyttämistä ja sikiämistä eli alkunsasaamista.
Matteus 1
16. Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Jeesus Kristus syntyi Mariasta kun Maria Hänet synnytti, mutta Jeesus Kristus on siinnyt Pyhästä Hengestä, ei Joosefista, mutta molemmat sekä Maria ,että Joosef ovat Davidin sukua kun heidän sukuluetteloita tutkii.
Wikipedia Jeesuksen sukuluettelot, Raamatussa on Marian ja Joosefin sukuluettelot ja niistä käy ilmi, että he molemmat ovat Daavidin sukua, josta Jumala lupasi Jeesuksen Kristuksen tulevan ja Maria, Daavin suvusta oleva synnytti Pyhästä Hengestä siinneen Jeesuksen Kristuksen.Hän totisesti on iankaikkinen, aina ollut Jumalan Poika ja Vapahtajamme.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj2yN2aoMTTAhXhF5oKHeedC0gQFggqMAA&url=https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_sukuluettelot&usg=AFQjCNHIhR4NhGu0h3xY0j-_xgeRQRs_rQ
Matteus 1 KR 33/38
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.- Kirkkaudeksi.Kansoille
----josta Jumala lupasi Jeesuksen Kristuksen tulevan. =Jumala lupasi Messiaan tulevan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh822005Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako205580- 47517
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482